Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Jacoba:

Jacolien/Jacobien

Cootje/Kootje

Voor een jongen: Jacco

Maria:

Marie

Marin/Malin

Marieke

Ria

Rieke
quote:Catooo schreef op 08 maart 2011 @ 21:06:

Ik heb nog een meisjesnaam bedacht vandaag voor bij Hugo, Lauren. Wat vinden jullie daarvan? En eventueel vind ik Lauke ook nog een erg mooie naam, wel wat aparter en minder internationaal, maar ook erg leuk.Lauren is véél mooier dan Lauke vind ik..
dank! Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik Lauren naast Hugo op het lijstje ga zetten. Maar zou toch graag nog meer mooie meisjesnamen achter de hand hebben. Meisjesnamen zijn lastig!
Catooo: Hugo en Elise!
@ Catooo, namen zijn sowieso lastig...

Wij zijn er wel zo'n beetje uit geloof ik, eindelijk. Vriend en ik hebben namelijk echt een totaal verschillende smaak.

Nou sprak ik mijn moeder vanmiddag en die zei dat ze altijd meerdere namen had omdat je pas als je je kindje ziet de juiste naam weet. Dussss...

Ik vind één naam al moeilijk :s
quote:Catooo schreef op 09 maart 2011 @ 13:28:

Meisjesnamen zijn lastig!Ik vind juist jongensnamen veel lastiger. Ik heb er maar 1 a 2 en qua meisjenamen kan ik er zo 10 opnoemen die ik leuk vind.
Ik had meer moeite met de jongensnamen. Ik had voor beide kinderen maar één jongensnaam per keer:

Hugo en Rogier

Verder vind ik friese namen ook mooi zoals Redmer.

De meisjesnamen waren we zomaar uit. We zijn tevreden met ons gezin, maar de meidennamen die ik nog mooi vindt zijn:

Lilian

Laura

Frederique

Marloes

Caroline

Rixt
Waarschijnlijk is deze naam al (heel vaak) langsgekomen. Maar ik ben super trots op mijn dochtertje van 6 maanden en vind het leuk om te laten weten dat ik haar Anne heb genoemd.
Hier toch weer wat twijfels. Ben nog niet zwanger, maar de jongensnaam staat toch al vast haha. De meisjesnaam was eerst sophie, maar daar kon ik qua tweede naam niet veel mee. De 2e naam wil ik eigenlijk Mara hebben, combi van oma's namen. Maar dan krijg je als voorletters SM en dat is raar en zo heet mijn vriend ook al we gaan nu dus voor Floor Mara waarschijnlijk, maar ik las gisteren ineens de naam Feline! Die vind ik ook wel mooi. Ik schrijf ze dus beide maar op haha!
Dieuwertje!!!
Een jaar geeden was ik hier regelmatig te vinden omdat ik op zoek was naar een naam. Wij zijn inmiddels een prachtige dochter rijker en ze heet, Lenthe. Nu dus drie dochters. Merel, Jula en Lenthe.
el25 Gefeliciteerd met je dochter en met de prachtige naam! De drie namen samen vind ik ook erg mooi. Leuk dat je dit even kwam melden, ik herinner me je zoektocht nog wel
Ik wil jullie nog even komen vertellen dat ons prachtige meisje: Elin geboren is op 28 februari.

Ze doet het super en is ook echt een Elin!

Mooi is dat, dat je meisje vanaf het moment dat ze geboren wordt en je haar deze naam geeft ook echt past bij de naam.

We krijgen erg veel complimenten over de naam omdat hij hier weinig voorkomt, hij apart is maar toch vrij normaal en niet vreemd.
jennifervd gefeliciteerd met je dochter!!

goede keuze Elin ik vind het een mooie naam.

El25 jij ook gefeliciteerd met je dochter

3 meiden heerlijk...mooi rijtje namen ook...Jula vind ik de mooiste
quote:jennifervd schreef op 11 maart 2011 @ 13:40:

Ik wil jullie nog even komen vertellen dat ons prachtige meisje: Elin geboren is op 28 februari.

Mooi is dat, dat je meisje vanaf het moment dat ze geboren wordt en je haar deze naam geeft ook echt past bij de naam.

We krijgen erg veel complimenten over de naam omdat hij hier weinig voorkomt, hij apart is maar toch vrij normaal en niet vreemd.

Haha... dat gevoel hebben wij dus helemaal niet bij onze jongste dochter. Ze heeft een echte meisjesnaam, maar ze is ontzettend stoer. Als ik heel eerlijk ben vind ik de naam van onze dochter nog steeds erg mooi, maar niet passend.

Gefelicteerd met je dochter. Elin is een prachtige naam.
quote:Tuorrebout schreef op 11 maart 2011 @ 22:33:

[...]

Haha... dat gevoel hebben wij dus helemaal niet bij onze jongste dochter. Ze heeft een echte meisjesnaam, maar ze is ontzettend stoer. Als ik heel eerlijk ben vind ik de naam van onze dochter nog steeds erg mooi, maar niet passend.

Dat heb ik precies hetzelfde!
The time is now
jennifervd; gefeliciteerd met je dochter en haar mooie naam!
quote:jennifervd schreef op 11 maart 2011 @ 13:40:

Leuk dat je komt vertellen dat jullie een dochtertje hebben gekregen! Gefelicteerd! En echt een hele leuke naam! Geniet ervan! Liefs MissShopping

(PS: was er helemaal vanuit gegaan dat het een jongen zou worden met die "F"-naam, hihi)
Laure vind ik persoonlijk ook een leuke naam
Gefeliciteerd Jennifervd!! Elin is een mooie naam.
leuk tropic, ik ben op zoek naar een leuke naam dus ga em ff volgen. Op het ogenblik staat Julie nr 1

Janine
Jacoba Maria

Jacobi

Ik persoonlijk zou doopnamen: Jacoba Maria en dan roepnaam

Maria doen. Erg mooie, tijdloze naam. Of als je Maria niet leuk vindt, Marie. Maar als je Maria niet leuk vindt, vindt je Marie waarschijnlijk ook niks. Ik vind het beide superleuke namen.
Wat vinden jullie van de naam Luisa.

Hoorde/zag hem net voorbij komen en vind hem geschreven eigenlijk heel mooi. (Ben zelf nog niet zwanger hoor, maar vind het leuk om over namen na te denken)

Alleen hoe zouden jullie Luisa uitspreken? Als "Loe-wie-saa" ?
MissShopping, zou 'm idd uitspreken als Loe-wie-saa.

Ik vind persoonlijk Louise veel mooier.

Namen die ik prachtig vindt:

Cato Veerle

Madelief Liz

Aimee

Norah

Jula

Amber
Missshopping: hahaha....wat grappig! Nee, het is toch echt een meisje geworden! Maar als ze een jongetje was geweest dan zou t inderdaad de F naam geworden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven