Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de naam Luisa wel mooi, maar lijkt me lastig dat het net weer anders is dan Louisa/Louise. Het kind zal altijd haar naam moeten spellen. Ik zou hem idd uitspreken als Loewiesaa met niet al teveel nadruk op de w.

Lunaster; Cato Veerle vind ik ook prachtig!

En verder vind ik Jula uit jouw rijtje mooi. Wat vind je nog van Dagmar, Berber, Julin?
Een dochter van vrienden heet Thalia! Zelf vind ik dat ook een erg leuk naam!
Nog wat aparte maar steeds populairder wordende namen:

(volgens familyberry.com)

Een aantal namen zijn hier ook al de revu gepasseerd zoals Alix, Leia, Lou en Salome.

Er zitten wel wat mooie namen tussen vind ik!

Agatha, Aimee, Alisa, Alix, Amiya, Amy,

Armelle, Bella, Cambria, Camila, Camilla, Camille,

Chiara, Charlie, Clara, Dixie, Eden, Elena, Ellen, Elli,

Erine, Eva, Evie, Fien, Gracie, Harlow, Heidy,

Jasmine, Kamari, Kamila, Kara, Kato, Krista, Leah,

Leia, Leilani, Leona, Lilyanna, Lina, Linde, Lisa, Lola,

Lou, Louise, Lyla, Maisie, Marguerite, Marlie, Mila,

Minea, Mireya, Mollie, Molly, Myra, Noa, Olwen,

Oona, Pauline, Peppi, Rhiana, Rihanna, River, Riya,

Salome, Sarai, Sasha, Tiana, Valeria...
Julin is leuk!
Sarie
quote:MissShopping schreef op 15 maart 2011 @ 11:28:

Wat vinden jullie van de naam Luisa.

Dan zou ik het schrijven als Louisa.

De naar Louise (is wat zachter, liever vind ik) staat bij mij op nr. 1
Yacintha
Ja Julin is leuk he Lunaster? Heb laatst voor het eerst ergens Julot gehoord, nog een andere variant. Maar Julin blijft bij mij favouriet,
quote:Catooo schreef op 21 maart 2011 @ 17:37:

Ja Julin is leuk he Lunaster? Heb laatst voor het eerst ergens Julot gehoord, nog een andere variant. Maar Julin blijft bij mij favouriet,

Julin vind ik heel erg leuk! Jules trouwens ook.

Hoe zouden jullie Julin alleen uitspreken?

Als in Luna? Dus Dj-oe-lin of Sj-oe-lin

Of als Sj-uu-lin
quote:Sam32 schreef op 16 maart 2011 @ 20:55:

[...]

Dan zou ik het schrijven als Louisa.

De naar Louise (is wat zachter, liever vind ik) staat bij mij op nr. 1Leuk dat Louise je nr 1 is, mooie naam ja! Vind Louise met e uitgesproken ook mooier denk ik (idd wat zachter) maar vind Luisa geschreven op een of andere manier leuker staan.
Julin spreek ik uit als Juu-lin
quote:MissShopping schreef op 21 maart 2011 @ 20:51:

[...]

Dj-oe-lin of Sj-oe-lin Of als Sj-uu-linGeen van drieén. Als Juu-lin ;-
quote:Sam32 schreef op 22 maart 2011 @ 05:44:

[...]

Geen van drieén. Als Juu-lin ;-Ow haha, heel logisch eigenlijk. Had ik ff niet aan gedacht.
Haha, dat vind ik ook het lastige aan de naam Juul voor een meisje, die wordt uitgesproken als Sjuul of als Juul. Julin leek me helemaal helder, maar is dat blijkbaar ook niet
quote:Catooo schreef op 22 maart 2011 @ 12:21:

Haha, dat vind ik ook het lastige aan de naam Juul voor een meisje, die wordt uitgesproken als Sjuul of als Juul. Julin leek me helemaal helder, maar is dat blijkbaar ook niet Het kan ook komen doordat ik in Duitsland woon (weet ik wel zeker :-) en daar wordt de U als de OE (zoals in Luna) uitgesproken en soms vergeet ik dan even hoe het in nederland ook alweer is. Voor ons zou een naam met een U dus eigenlijk helemaal niet eens handig zijn bedenk ik me nu. Of het moet dus zoiets als Luna zijn. (ben ook nog niet eens zwanger hoor, maar vind het gewoon echt heel leuk over namen na te denken)
Maar nu je het zegt; ik ken ook een meisje met de naam Luna die wordt uitgesproken als Luuna, dus niet Loena... dus ook bij deze naam kan het lastig worden dan.
Hallo,

Ook wij zijn op zoek naar een meisjesnaam, lastig want wij hebben al 2 jongens, Kevin en Twan en als een van deze een meisje was geweest, had het Jennifer geheten.

Maar goed, vinden jullie het er bij passen? Het blijft nog steeds mijn favoriete naam, ook man vindt het nog mooi, alleen twijfel ik een beetje of het past, ook bij de achternaam, deze is nl. een beetje boers ... vind het dan zo'n afbreuk doen aan de mooie voornaam.
Zo te lezen vind je je achternaam helemaal niet mooi. Moet je dan een boerse voornaam kiezen omdat de achternaam zo is? Lijkt me niet! Jennifer is niet mijn smaak, maar zo te lezen zijn je man en jij er weg van! Als je het al zó lang een mooie naam vindt, dan zou ik ervoor gaan! Ik vind Jennifer trouwens wel prima bij Kevin passen. Twan is er dan wel erg Hollands bij.
@ crazydesi ik sluit me aan bij Blogbabe
Ik vind Jennifer wel passen bij Kevin en Twan!

Andere namen die ik er ook wel bij vind passen zijn;

Wendy, Larissa, Melanie, Claudia, Naomi, Desi, Leonie, Lara.
Ik vind Jennifer ook passen bij Kevin en Twan (okay bij Twan iets minder maar ach) het is mijn smaak alleen totaal niet maar als jullie het beiden een hele mooie naam vinden, doen!!
Jennifer en Kevin zijn hetzelfde "soort" namen.

Niet mijn smaak (ik hou meer van kak) maar wat ik bedoel te zeggen, de namen passen wel bij elkaar.
Julin is leuk!!! Zou het ook gewoon uitspreken zoals het er staat.

Zoals geloof ik de meeste mensen voor mij, vind ik Jennifer heel mooi bij Kevin passen en iets minder bij Twan. Daar dat ligt dus meer aan dat ik Twan en Kevin een beetje ander soort naam vind. Maar als jullie het een mooie naam vinden, zou ik het gewoon doen hoor! Vind het persoonlijk belangrijker dat je kind een mooie naam heeft, dan dat het perse bij de andere namen moet passen.
Dank jullie voor de reacties.

Is dat echt zo dat Kevin en Twan 2 verschillende soorten namen zijn? Was me eigenlijk nog niet opgevallen zo, vind ze wel bij elkaar passen.

We hebben gelukkig nog even om erover na te denken, ben morgen 16 weken zwanger. En misschien wordt het wel weer een jongen!
Hallo allemaal!

Een tijdje geleden had ik hier al wat meningen gevraagd en inmiddels zijn we aan het twijfelen tussen 2 namen.

We hebben ons kleine meid nu 1 week bij de ene naam genoemd en de 2e week bij de andere naam, om te kijken hoe het zou klinken en voelen.

Conclusie: de naam die eerst bij mij favoriet was vind mijn vriend nu leuker en ik heb het precies andersom.

Oftewel we zijn nog niets verder.

Het gaat om Saar en Lisa.

Onze achternaam is een Hollandse achternaam van 1 lettergreep.

En als toevoeging: Ons zoontje Sam is overleden en ik vind het bij beide namen mooi dat zijn naam deels erin terugkomt. Bij Saar in het begin van de naam en Lisa eindigt ermee.

We staan nog steeds open voor andere namen, maar we horen niets wat voor ons een beetje in de buurt komt van deze namen.

Welke naam vinden jullie het leukst? En zijn er misschien nog andere ideeen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven