Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voorlopig nog niet zwanger, maar ik vind Hugo zo'n mooie naam voor een jongen. Alleen vind ik niet net zo'n mooie meisjesnaam... dat is echt een stuk lastiger vind ik. Ik zou graag een internationale (in meerdere talen uitspreekbare) naam vinden, stoer maar toch ook wel een echte meisjesnaam.

Wie weet een mooie naam? Zelf denk ik aan Olivia (wel erg popperig), Julia (erg populair), of Leonoor (wat hard).
sara_aras; Ik vind dat je heel veel verschillende namen in je lijstje hebt staan, leuk! Nora vind ik het mooist, Mercedes vind ik helemaal niks ook leuk dat smaken zo verschillen.
@ catooo

ik vind Hugo ook steeds leuker worden..

wat vind je van Livia ipv Olivia?

of

Anna

Emily

Ines

Lauren

Carmen

Zaria

Eliane

Felice

Frances

Gwen

Vienne
quote:Catooo schreef op 07 maart 2011 @ 20:37:

Ik ben voorlopig nog niet zwanger, maar ik vind Hugo zo'n mooie naam voor een jongen. Alleen vind ik niet net zo'n mooie meisjesnaam... dat is echt een stuk lastiger vind ik. Ik zou graag een internationale (in meerdere talen uitspreekbare) naam vinden, stoer maar toch ook wel een echte meisjesnaam.

Wie weet een mooie naam? Zelf denk ik aan Olivia (wel erg popperig), Julia (erg populair), of Leonoor (wat hard).

Hugo vind ik ook heel leuk!

Ik ken een Hugo met zusje Fiene!

Olivia vind ik ook leuk, maar idd popperig.

Vind ik Livia of Liva leuker!

Verder evtl.nog:

Amélie

Isabel

Evy

Julie

Jula

Jules

Lina
Dank voor jullie reacties!

Cejo; van jouw rijtje vind ik Livia (moet erg wennen aan deze naam, weet nog niet wat ik er van vind), Anna, Lauren, Felice en Vienne wel mooi.

Misshopping; van jouw rijtje vind ik Isabel (wel beetje kak), Julie, Jula en Lina wel mooi.

Zelf heb ik Julin ook heel lang een mooie naam gevonden. Hij is weer wat weggezakt, maar komt nu door jouw opties weer boven.

Ik vind het ook mooi als een naam geschreven wordt zoals hij wordt uitgesproken. Juul vind ik voor een meisje trouwens ook wel geweldig, maar niet erg internationaal geloof ik...
Hugo en Iva?
Hallo allemaal!

Ik ben 17 weken zwanger, we weten niet (en willen ook niet weten) of het een jongetje of meisje wordt. Maar we zitten nog te twijfelen of we gaan vernoemen.

Meisje zou dan naar mijn moeder gaan, maar die doopnamen zijn echt moeilijk.

Jacoba Maria

Ik val zelf op namen als Elin, Benthe, Fenna, etc. Hebben jullie goede suggesties die enigzins aansluiten bij Jacoba Maria? Ik vind namelijk dat de officiele namen en de roepnaam wel enigszins raakvlak moeten hebben.
quote:MissShopping schreef op 08 maart 2011 @ 08:55:

[...]

Hugo vind ik ook heel leuk!

Ik ken een Hugo met zusje Fiene!

Olivia vind ik ook leuk, maar idd popperig.

Vind ik Livia of Liva leuker!

Verder evtl.nog:

Amélie

Isabel

Evy

Julie

Jula

Jules

Lina

Lina is een hele mooie naam ! Morena en Lorena schieten mij ook nog te binnen.. Za(n)fina, Mara, Annabel(la), Mona, Rina ( Opvallend hoeveel namen op een A eindigen :p) Noor, Alize, Amber, Anaïs, Nadine, Helen.. Ik zou een hele dag kunnen doorgaan maar doe ik jullie niet aan :p

Ik had ooit een Filipijns meisje in de klas zij noemde Lovely, met als 2de naam Joy.. Vond ik ook wel mooi om te horen
Juffie1611;

Fenna Jacoba Maria vind ik prima kunnen!

Net als Benthe Jacoba Maria.

Namen eindigent op een -a en -e combineren goed, namen eindigent op een medeklinken kan ook in sommige gevallen. Bijvoorbeeld Marleen Jacoba Maria.

Ik zou toch wel vooral ook gaan voor een roepnaam die je heeeel leuk vindt en dan kijken of het past bij Jacoba Maria of dat je er een langere versie van maakt als doopnaam en hem dan afkort in de roepnaam (bv. Susanna Jacoba Maria, roepnaam Suus).
Je zou dan bij Elin bijvoorbeeld Eline Jacoba Maria met als roepnaam Elin kunnen kiezen.

Namen die ik verder nog in jouw rijtje vind passen:

Nora, Fiene, Minne, Mare, Laurie, Sienna, Eva, Ilse, Eline, Britta, Lisa, Isa, Lieve, Nina, Julie, Tamar, Janna.
Hoi Catooo

Bedankt voor het meedenken alvast, maar ik wil dus de doopnamen intact laten, dus Jacoba Maria en dáár een roepnaam van afleiden. Dus niet nog iets erbij plakken.

Mijn moeder heette Coba.

Ik vind zelf erg weinig namen die daarop lijken mooi.

Maar, keep it coming!
quote:juffie1611 schreef op 08 maart 2011 @ 13:46:

Hoi Catooo

Bedankt voor het meedenken alvast, maar ik wil dus de doopnamen intact laten, dus Jacoba Maria en dáár een roepnaam van afleiden. Dus niet nog iets erbij plakken.

Mijn moeder heette Coba.

Ik vind zelf erg weinig namen die daarop lijken mooi.

Maar, keep it coming!

Carrie? ( Engels uitgesproken zoals die van Sex & The City:p)

Corry.. Jar(i)a.. Jami(e).. Maja.. Marco mss voor een jongen, Marca klinkt mss wat raar voor een meisje.. Ik weet het niet, een beetje spelen met de 2 namen en zien wat je er uit krijgt .. Succes in ieder geval, niet makkelijk!
@ Juffie1611

jacoba maria

Jara??

Maja??
Owww zo!

Wat vind je dan van Maria? Ik vind dat een hele mooie meisjesnaam.

Verder misschien nog Mirjam, Mira, Margje, Maaike, Mijke, Marike, Mare, Maren, Mara, Maartje. Of Jackie, Jackelien, Jikke (is geloof ik ook afgeleid van Jakob), Yakima/Jakima, Jada, Coos, Jenny.
quote:Cejo schreef op 08 maart 2011 @ 14:44:

@ Juffie1611

jacoba maria

Jara??

Maja??

Vind ik beiden niet mooi.

quote:sara_aras schreef op 08 maart 2011 @ 14:10:

[...]

Carrie? ( Engels uitgesproken zoals die van Sex & The City:p) Nee

Corry.. Ouderwets

Jar(i)a.. Nee, niet mooi

Jami(e).. associatie

Maja.. de bij...

Marco mss voor een jongen, jongensnaam is andere doopnaam

Marca klinkt mss wat raar voor een meisje.. niet mooi

quote:Catooo schreef op 08 maart 2011 @ 14:50:

Owww zo!

Wat vind je dan van Maria? Ik vind dat een hele mooie meisjesnaam. Nee, ouderwets.

Verder misschien nog

Mirjam, te gewoon

Mira, niet mooi

Margje, ouderwets

Maaike, te gewoon

Mijke, mm, kan ik over denken

Marike, lijkt te veel op mijn naam (rijmt)

Mare, Niet zo weg van

Maren, Minder dan Mare

Mara, Nee

Maartje. te gewoon

Jackie, hondennaam

Jackelien, te lang

Jikke (is geloof ik ook afgeleid van Jakob), leuk, maar associatie

Yakima/Jakima, te buitenlands

Jada, nee

Coos, ouderwets

Jenny. ouderwets

Sorry, ik ben niet makkelijk geloof ik.
quote:juffie1611 schreef op 08 maart 2011 @ 15:21:

[...]

Vind ik beiden niet mooi.

[...]

[...]

Sorry, ik ben niet makkelijk geloof ik.

Je moet geen naam kiezen waar je niet 100 % achterstaat dus je hoeft geen sorry te zeggen hoor !

Ma(r)cy

Marcia

Magali
quote:Catooo schreef op 08 maart 2011 @ 20:52:

Ik zou zelf liever vernoemen in een 2e of 3e naam en dan de échte originele naam gebruiken dan een frutselnaam die je dan nog mwah vind ook nemen... een kind moet een heel leven met die naam doen.

Dus ik zou dan alsnog gaan voor bijvoorbeeld Fenna Jacoba Maria.

Ja, ik begin daar ook steeds meer naar te neigen. Toch wel, en dan kan ik inderdaad gewoon een van mijn favoriete namen nemen.

Ik had vroeger ooit Jacoline bedacht, maar nu vind ik het weer helemaal niet mooi. Jolien is het ook niet, zit al in de familie.

Iets met Coco, nee, dan moet ik aan Koko Flanel denken, en ik vind Coco een papagaaien naam ;)

Waar ik dan wel weer mee stoei is dat ik Elin echt een supernaam vind, maar dat die dan weer zo populair is. Ik zie hem ook vaak in de advieslijstjes hier langs komen.

Heb hem in mijn omgeving nog niet gehoord, maar de kans is aannemelijk dat er heel wat Elins bij gaan komen.

Jeetje, ik zit nu ook weer te twijfelen of dat we wel moeten gaan vernoemen... (Op de traditionele manier zoals ik eerst wilde dus).
Corina

Amaria

Cara

Mirjana

Mariko

Kobina

Cobella

Carianne(of Carianna)

Rina

Marina

We blijven brainstormen :D

Heb jij zelf al wat bruikbaars gevonden Juffie ?
Ik zou zelf liever vernoemen in een 2e of 3e naam en dan de échte originele naam gebruiken dan een frutselnaam die je dan nog mwah vind ook nemen... een kind moet een heel leven met die naam doen.

Dus ik zou dan alsnog gaan voor bijvoorbeeld Fenna Jacoba Maria.
eens met catooo.

zo hebben wij ook vernoemd

1ste naam die we mooi vonden,2de naam de vernoeming
@ Juffie,

Coco misschien?

eventueel in combinatie met Elin of Maria

Coco-Maria of Coco-Elin
Ik heb nog een meisjesnaam bedacht vandaag voor bij Hugo, Lauren. Wat vinden jullie daarvan? En eventueel vind ik Lauke ook nog een erg mooie naam, wel wat aparter en minder internationaal, maar ook erg leuk.
Catoo, ik vind Lauren een hele mooie naam die goed bij Hugo past. Lauke vind ik meer een bijnaam voor Laura/Lauren.

Zespri, ik las dat je ook met namen bezig bent. De naam Lieke komt op dit moment zo enorm veel voor, ik ken er een stuk of 10. Dus als je niet wilt dat je kind altijd bij voornaam en achternaam, of als Kleine Lieke of Grote Lieke wordt genoemd, dan moet je er wel rekening mee houden. De andere twee vind ik erg mooi!
ik loop te prutsen....
Bij jacoba denk ik eigenlijk aan Jacobien. Dat vind ik persoonlijkj wel een leuke naam. Maar je vroeg om een naam die er bij past:

Evelien

Madelief

Anouk

Doutzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven