Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:1twee3 schreef op 29 maart 2011 @ 10:07:

oke ik stop iig met twijfelen over de volgorde eerst Hanna/h en dan Debora/h...Persoonlijk vind ik Hanna een véél mooiere naam. Of Hannah. Maar in vergelijking met Deborah bedoel ik.
Hanna Debora is wat 'hipper'

Hannah Deborah is wat 'klasieker' vind ik..

Ik zou sowieso Hanna zonder h doen, dat vind ik mooier staan. Bij Debora(h) vind ik een h beter passen omdat de naam zelf ook al klassiek is..

1e keus: Hanna Debora (staat wat liefelijker en hipper ((over 20 jaar ook weer heel anders natuurlijk dus zegt eigenlijk niets)) )

2e keus: Hanna Deborah
Fiorah, ik zou zelf ook Hannah schrijven maar man juist Hanna, ik vind Hanna ook wel mooi maar in mijn hoofd schrijf ik het automatisch met een h. Bij Deborah vind ik het echt niet af zonder h, maar ook hier zou man geen h plaatsen...

Zelf neig ik dus naar Hannah Deborah en man naar Hanna Debora... vandaar mij vraag hier...

Sam ja dat vind ik eigenlijk ook ging even twijfelen doordat ik nu zoveel met beide namen bezig ben... Maar roepnaam wordt Hanna/h dat staat vast!

De namen van onze andere twee kinderen vind ik meer klassiek dan hip maar weet ook niet in hoeverre ik me door hun namen moet/wil laten leiden...
Ik zou Hannah Debora doen. Gewoon omdat ik dat het mooist vind

Milou vind ik echt een kindernaam, vind m niet bij een volwassen vrouw passen. Andere optie, Manou(x) [manoe]
@Nynkexx

Ik ken een volwassen vrouw die Minouk heet, misschien is dat ook nog een optie.
Mijn collega is vannacht bevallen van een dochtertje Lexie.

Nog nooit gehoord, klinkt ook wel schattig en stoer.
Hallo meiden,

Gisteren te horen gekregen dat er een meisje in mijn buik groeit....

Ik heb even gegoogled in dit topic, maar kwam niet zoveel tegen over de naam Gabrielle (kort Gaby, als in Gaaaaaaaaby, niet Geeby).

Is dit leuk, of te ordinair?

Verder vond ik Kate erg leuk, maar manlief vindt het te engels.

Isa twijfelen we ook nog over. (Isabelle werd ook zwaar afgekeurd hier).

Ik wilde vroeger altijd heel graag een naam die je af kunt korten, ik heb maar 1 naam en die is tamelijk kort (en saai). Dus als het een korte naam zou worden zou ik een tweede naam willen geven... Iemand ideetjes?
quote:vixen81 schreef op 31 maart 2011 @ 11:53:

Dat bepaal je toch helemaal zelf.

Ik snap dat niet zo goed, hoor; dat je namen vraagt om inspiratie op te doen, dat begrijp ik. Maar dat je aan een ander vraagt of iets leuk is......en dan; meeste stemmen gelden, ofzo? Als jij een naam leuk vind en ik niet, vind jij die naam dan niet meer zo erg leuk?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2011 @ 11:57:

[...]

Dat bepaal je toch helemaal zelf.

Ik snap dat niet zo goed, hoor; dat je namen vraagt om inspiratie op te doen, dat begrijp ik. Maar dat je aan een ander vraagt of iets leuk is......en dan; meeste stemmen gelden, ofzo? Als jij een naam leuk vind en ik niet, vind jij die naam dan niet meer zo erg leuk?

Nee, dat is het niet zozeer, het gaat mij er voornamelijk om dat ik geen dingen over het hoofd zie. Ik ben vroeger onwijs gepest met mijn naam (combi voor- en achternaam) en ik denk dat mijn ouders er niet helemaal bij stil gestaan hadden. Ik vond Jenna ook altijd een leuke naam, maar dat is een beetje verziekt door Jenna Jameson. De enige Gabrielle die ik ken is de tennister (en die uit Desperate Housewifes), dat zijn geen negatieve associaties. Maar misschien heb ik ergens een sextapeschandaal gemist of zo... je weet het niet he..

Net als Milou, je kunt het een hele leuke naam vinden, maar als het merendeel negatievepoezen associaties ermee heeft... Dan weegt dat wel een beetje mee in je keuze.

Of misschien kan er een hele stomme afkorting van de naam gemaakt worden die ik nu ook niet zie...

Ik weet dat ik een beetje kan overdrijven, maar dat geeft toch niet?

Hallo meiden,

Ik heb even gegoogled in dit topic, maar kwam niet zoveel tegen over de naam Gabrielle (kort Gaby, als in Gaaaaaaaaby, niet Geeby).

Ik wilde vroeger altijd heel graag een naam die je af kunt korten, ik heb maar 1 naam en die is tamelijk kort (en saai). Dus als het een korte naam zou worden zou ik een tweede naam willen geven... Iemand ideetjes?

Kate vind ik heel leuk. Jenna ook.

Wat vind je eventueel verder van:

Juna

Jule

Evy

Lilou

Lily

Isabeau (Isa)

Juliett (Julie)

Lexie (Lex)

Fenna (Fenn)

Olivia (Liv)

Liva

Feline (Fiene)

Lina / Liene (Lien)

Lucienne (Lucie)

Felice (Fe)

Amelie
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gabrielle vind ik mooi, vrouwelijk, chic. Gaby is ook leuk als afkorting, alleen is het dan natuurlijk wel een twijfelgeval qua uitspraak voor mensen die alleen haar naam lezen (Kebie of Ggaabie).

Ik vind sowieso namen op 'elle' vaak mooi: Danielle bijvoorbeeld ook. Jenna vind ik ook mooi en Kate ook (maar inderdaad erg Engels, ik vind het eigenlijk niet zo goed bij een Nederlands kindje passen, hoewel ik het wel een erg mooie naam vind, met als koosnaampje Katie bijvoorbeeld).

Verder geen negatieve associaties bij deze naam hoor, ik denk dat je die toch meer hebt in de trant van 'Lies Pies' en tsja, als kinderen willen pesten vinden ze altijd wel wat... Hoewel ik wel een beetje zou opletten met initialencombinaties zoals bijvoorbeeld W.C. :-).

Succes met je keuze!

Hallo meiden,

Gabrielle vind ik veruit de leukste en meest originele naam uit het rijtje. Dus ik zeg: doen! Mocht manlief deze naam toch afschieten dan hieronder nog wat ideetjes.

Darienne

Adrienne

Fabienne

Arielle

Danelle

Adelle

Darielle

Giselle

Bastienne
Hoi!

We zijn hard aan het nadenken over een mooie meisjes naam.

Tot nu toe hebben we op het lijstje:

- Linne

- Linde

- Jonne

- Veerle

Hebben jullie nog leuke suggesties?
quote:MissShopping schreef op 31 maart 2011 @ 10:42:

Mijn collega is vannacht bevallen van een dochtertje Lexie.

Nog nooit gehoord, klinkt ook wel schattig en stoer.Ik denk er net zo over als jij, leuke naam! Ik ben (nog ) niet zwanger maar zit al wel over namen na te denken en deze zat ook in mijn hoofd in het rijtje "leuke namen".
@Bee1985:

-Merle

-Sterre
@ bee1985

Diede

Merle

Jinte

Britte

Mette

Imke

Imre

June

Jule

Mare

Maxe

Suze

Rune

Flore

Fenne

Tyche
Bee;

Minne, Julin, Vivien, Lenne, Marle, Merle, Mare, Maren, Janna, Janne, Benthe, Hinke, Julia, Svea, Ava, Jorinde, Aafke, Britta, Suzie, Fiene, Lieve, Julie, Lise, Fenna, Lonne,
Gaby vind ik niet zo leuk.

Isa en Kate vind ik super!!!!
En ook hier leuke namen die op het lijstje komen, dank je!
en weer een vraagje:

Lynn of Linn?
Lynn.
Linn of Lin
Lynn
Hallo,

Lynn vind ik zelf echt ontzettend leuk!

Zelf heb ik een dochtertje dat Vera heet en nou voor de 2e willen we eigenlijk Lynn.

NOu google ik net en nou zie ik dat er een zangeres Vera Lynn heet... wel van voor de oorlog maar toch.

ZOuden jullie dat een "probleem" vinden?
Absoluut geen probleem, vrijwel niemand die Vera Lynn nog kent.
Wat wilde ik nou toch typen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven