Meisjesnamentopic!
dinsdag 5 april 2011 om 22:49
Ben benieuwd wat jullie vinden van de namen Laetitia en/of Tia? Het gaat om een vernoeming en dit zijn eigenlijk de enige twee opties.
Laetitia zou als tweede naam zijn (bv. Hannah Laetitia). In Frankrijk is het een klassieke naam maar ik ben bang dat het in Nederland verkeerde associaties oproept?
Tia vind ik zelf wel stoer en kort maar krachtig. Maar ook hier toch een beetje bang voor verkeerde associaties...
Bedankt!
Laetitia zou als tweede naam zijn (bv. Hannah Laetitia). In Frankrijk is het een klassieke naam maar ik ben bang dat het in Nederland verkeerde associaties oproept?
Tia vind ik zelf wel stoer en kort maar krachtig. Maar ook hier toch een beetje bang voor verkeerde associaties...
Bedankt!
dinsdag 5 april 2011 om 23:14
Een Tia is een hersenattack, geloof ik, die naam zou ik sowieso niet nemen! Titia is de afkorting van Laetitia, maar vind ik niet mooi.
Ik vind Laetitia als tweede naam prachtig, doen! Als eerste naam is hij wat plechtig, maar als het je smaak is, ook doen! Helemaal geen verkeerde associaties, doel je soms op tiet? Erg kinderachtig als mensen daar over zouden beginnen.
Ferra vind ik heel raar, Ferrari of Ferro inderdaad. Fenna vind ik wel mooi.
Ik vind Laetitia als tweede naam prachtig, doen! Als eerste naam is hij wat plechtig, maar als het je smaak is, ook doen! Helemaal geen verkeerde associaties, doel je soms op tiet? Erg kinderachtig als mensen daar over zouden beginnen.
Ferra vind ik heel raar, Ferrari of Ferro inderdaad. Fenna vind ik wel mooi.
dinsdag 5 april 2011 om 23:31
Thanks Falcon! Ik was vooral bang qua associaties dat men het misschien een beetje tokkie zou vinden? (Vergelijk met Latisha/Latifa e.d.). Maar ik begin Laetitia steeds mooier te vinden en ben dus stiekum erg blij met jouw positieve reactie
En dat een Tia een hersenattack wist ik niet. Daar dacht ik weer meer richting Tia Maria.
Hmm... Nog andere meningen?
En dat een Tia een hersenattack wist ik niet. Daar dacht ik weer meer richting Tia Maria.
Hmm... Nog andere meningen?

woensdag 6 april 2011 om 05:45
quote:naira1986 schreef op 05 april 2011 @ 22:49:
Ben benieuwd wat jullie vinden van de namen Laetitia en/of Tia? Het gaat om een vernoeming en dit zijn eigenlijk de enige twee opties.
Tia sowieso niet, vanwege de betekenis.
Maar Laetitia vind ik helemaal verschrikkelijk, sorry!
Ik weet ook niet wat je er anders van kan maken. Zou het een eerste of een tweede naam worden?
Tia sowieso niet, vanwege de betekenis.
Maar Laetitia vind ik helemaal verschrikkelijk, sorry!
Ik weet ook niet wat je er anders van kan maken. Zou het een eerste of een tweede naam worden?
woensdag 6 april 2011 om 13:34
Thanks voor het meedenken, maar husselen is idd geen optie. Het gaat namelijk om de vernoeming
Tia valt geloof ik wel af als ik het zo hoor, de associatie met een herseninfarct is niet zo fijn.
Het gaat om een tweede naam dus in de praktijk gebruik je het denk ik niet echt. Als eerste naam zou ik Laetitia wel too much vinden; het is echt een mond vol en ook niet lekker af te korten.
Tia valt geloof ik wel af als ik het zo hoor, de associatie met een herseninfarct is niet zo fijn.
Het gaat om een tweede naam dus in de praktijk gebruik je het denk ik niet echt. Als eerste naam zou ik Laetitia wel too much vinden; het is echt een mond vol en ook niet lekker af te korten.
woensdag 6 april 2011 om 14:44
quote:naira1986 schreef op 05 april 2011 @ 22:49:
Ik denk bij deze naam aan een getint kindje. En ik vind het een beetje een aso-naam (in de categorie Latoya, Latisha). Maar... het is wel de 2e naam dus dan zou mij dat niet veel uitmaken. Als 1e naam zeg ik: niet doen! Als 2e naam kan het best. Vooral omdat het een vernoeming is. Dat is toch een mooi gebaar/idee.
Tia zou ik nooit doen! Ik denk aan een herseninfarct/attack en niet aan een naam!
Ik denk bij deze naam aan een getint kindje. En ik vind het een beetje een aso-naam (in de categorie Latoya, Latisha). Maar... het is wel de 2e naam dus dan zou mij dat niet veel uitmaken. Als 1e naam zeg ik: niet doen! Als 2e naam kan het best. Vooral omdat het een vernoeming is. Dat is toch een mooi gebaar/idee.
Tia zou ik nooit doen! Ik denk aan een herseninfarct/attack en niet aan een naam!
woensdag 6 april 2011 om 15:10
Ja, dat aso-naam gevoel was ik dus bang voor, vanwege Latoya e.d. Maar Laetitia is in Belgie/Frankrijk juist een kaknaam... Mijn smaak ligt verder ook juist bij erg 'nette' namen.
Als tweede naam is het al minder erg, maar een aso-associatie vind ik wel echt naar.
Blijf nu dus een beetje twijfelen, maar stel de reacties erg op prijs!
Als tweede naam is het al minder erg, maar een aso-associatie vind ik wel echt naar.
Blijf nu dus een beetje twijfelen, maar stel de reacties erg op prijs!
woensdag 6 april 2011 om 16:51
Tsja, ik snap die associatie met aso-namen dus niet. Laetitia hoort in de categorie Livia, Helena, Antonia, Claudia, Aurelia, Julia, als je het puur vanuit de geschiedenis bekijkt, klassieke Romeinse namen.. het heeft niks met Engelse namen te maken (al is elke Latijnse naam natuurlijk ook in het Engels overgenomen).
Heet de vrouw van Sarkozy niet Laetitia?
Heet de vrouw van Sarkozy niet Laetitia?
woensdag 6 april 2011 om 17:01
woensdag 6 april 2011 om 19:16
Leatitia denk ik aan dat meisje dat door Dutroux is ontvoerd misbruikt en mishandeld. Maar ik heb er nog niemand over gehoord dus het zal bij niet zoveel mensen als eerste opkomen.
Ik vind het niet mooi, maar ook niet lelijk. Als tweede naam zou ik zeggen waarom niet?! Vind het overigens niet tokkie. Eerder wat oudbollig.
Vera en Lynn vind ik goed kunnen bij elkaar. Goede combi! Zangeres heb ik nog nooit van gehoord
Ik vind het niet mooi, maar ook niet lelijk. Als tweede naam zou ik zeggen waarom niet?! Vind het overigens niet tokkie. Eerder wat oudbollig.
Vera en Lynn vind ik goed kunnen bij elkaar. Goede combi! Zangeres heb ik nog nooit van gehoord
woensdag 6 april 2011 om 20:57