Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:mimsey schreef op 03 april 2011 @ 16:58:

Absoluut geen probleem, vrijwel niemand die Vera Lynn nog kent.

Mag ik me voorstellen; Vrijwel Niemand.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hé, zo heet ik ook!
En de associatie met Vera Lynn is bovendien niet bepaald negatief vind ik. Ze leeft trouwens nog!
Hier nog een niemand
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat vinden jullie van de naam Ferra?
quote:Mayala schreef op 04 april 2011 @ 21:07:

Wat vinden jullie van de naam Ferra?Niet mooi. Doet me denken aan ijzer en Ferrari.
Ja, wij noemen ijzer ferro op het werk. Maar Ferra vind ik geen mooie naam.
Ben benieuwd wat jullie vinden van de namen Laetitia en/of Tia? Het gaat om een vernoeming en dit zijn eigenlijk de enige twee opties.

Laetitia zou als tweede naam zijn (bv. Hannah Laetitia). In Frankrijk is het een klassieke naam maar ik ben bang dat het in Nederland verkeerde associaties oproept?

Tia vind ik zelf wel stoer en kort maar krachtig. Maar ook hier toch een beetje bang voor verkeerde associaties...

Bedankt!
Een Tia is een hersenattack, geloof ik, die naam zou ik sowieso niet nemen! Titia is de afkorting van Laetitia, maar vind ik niet mooi.

Ik vind Laetitia als tweede naam prachtig, doen! Als eerste naam is hij wat plechtig, maar als het je smaak is, ook doen! Helemaal geen verkeerde associaties, doel je soms op tiet? Erg kinderachtig als mensen daar over zouden beginnen.

Ferra vind ik heel raar, Ferrari of Ferro inderdaad. Fenna vind ik wel mooi.
Thanks Falcon! Ik was vooral bang qua associaties dat men het misschien een beetje tokkie zou vinden? (Vergelijk met Latisha/Latifa e.d.). Maar ik begin Laetitia steeds mooier te vinden en ben dus stiekum erg blij met jouw positieve reactie

En dat een Tia een hersenattack wist ik niet. Daar dacht ik weer meer richting Tia Maria.

Hmm... Nog andere meningen?
En hier nog een niemand Maar dat komt vooral omdat ik van Pink Floyd houd en een nummer van het album The Wall over haar geschreven is...
quote:naira1986 schreef op 05 april 2011 @ 22:49:

Ben benieuwd wat jullie vinden van de namen Laetitia en/of Tia? Het gaat om een vernoeming en dit zijn eigenlijk de enige twee opties.

Tia sowieso niet, vanwege de betekenis.

Maar Laetitia vind ik helemaal verschrikkelijk, sorry!

Ik weet ook niet wat je er anders van kan maken. Zou het een eerste of een tweede naam worden?
Laetitia is inderdaad klassiek Latijn ('vreugde'), helemaal niet trash! Als tweede naam echt heel mooi.

Ik ken trouwens ook een Naira! En een Vera Linde, voor diegene die over Vera + Lynn nadenkt.
Ik ken zelfs een Vera-Lynn, onlangs geboren. Namen recyclen zich al net zo als de mode
Leatitia vind ik helemaal niks, maar Tia nog minder. Ik zou voor Lea gaan!
Maar dat is een heel andere naam, het is LAEtitia, dus uitgesproken als Lee (en niet Lea). Ik vindt vernoemen door letters te husselen geen vernoemen.
Thanks voor het meedenken, maar husselen is idd geen optie. Het gaat namelijk om de vernoeming

Tia valt geloof ik wel af als ik het zo hoor, de associatie met een herseninfarct is niet zo fijn.

Het gaat om een tweede naam dus in de praktijk gebruik je het denk ik niet echt. Als eerste naam zou ik Laetitia wel too much vinden; het is echt een mond vol en ook niet lekker af te korten.
quote:naira1986 schreef op 05 april 2011 @ 22:49:

Laetitia zou als tweede naam zijn (bv. Hannah Laetitia). In Frankrijk is het een klassieke naam maar ik ben bang dat het in Nederland verkeerde associaties oproept?

Ik denk bij deze naam aan een getint kindje. En ik vind het een beetje een aso-naam (in de categorie Latoya, Latisha). Maar... het is wel de 2e naam dus dan zou mij dat niet veel uitmaken. Als 1e naam zeg ik: niet doen! Als 2e naam kan het best. Vooral omdat het een vernoeming is. Dat is toch een mooi gebaar/idee.

Tia zou ik nooit doen! Ik denk aan een herseninfarct/attack en niet aan een naam!
Ja, dat aso-naam gevoel was ik dus bang voor, vanwege Latoya e.d. Maar Laetitia is in Belgie/Frankrijk juist een kaknaam... Mijn smaak ligt verder ook juist bij erg 'nette' namen.

Als tweede naam is het al minder erg, maar een aso-associatie vind ik wel echt naar.

Blijf nu dus een beetje twijfelen, maar stel de reacties erg op prijs!
Tsja, ik snap die associatie met aso-namen dus niet. Laetitia hoort in de categorie Livia, Helena, Antonia, Claudia, Aurelia, Julia, als je het puur vanuit de geschiedenis bekijkt, klassieke Romeinse namen.. het heeft niks met Engelse namen te maken (al is elke Latijnse naam natuurlijk ook in het Engels overgenomen).

Heet de vrouw van Sarkozy niet Laetitia?
Omdat ik in het basisonderwijs zit, kom ik allerlei (leuke) namen tegen. Ik vind het ook grappig om te zien dat er populaire namen zijn, die komen en gaan...

Bij deze een aantal leuke:

Veerle

Isabel (Isa)

Rosalie (Roos)

Yara

Jana

Gaya

Amélie

Emilie

Indy

Yinthe

Zara
Leatitia denk ik aan dat meisje dat door Dutroux is ontvoerd misbruikt en mishandeld. Maar ik heb er nog niemand over gehoord dus het zal bij niet zoveel mensen als eerste opkomen.

Ik vind het niet mooi, maar ook niet lelijk. Als tweede naam zou ik zeggen waarom niet?! Vind het overigens niet tokkie. Eerder wat oudbollig.

Vera en Lynn vind ik goed kunnen bij elkaar. Goede combi! Zangeres heb ik nog nooit van gehoord
quote:Xam schreef op 06 april 2011 @ 19:16:

Leatitia denk ik aan dat meisje dat door Dutroux is ontvoerd misbruikt en mishandeld. Maar ik heb er nog niemand over gehoord dus het zal bij niet zoveel mensen als eerste opkomen.

Jawel hoor, dat was het allereerste wat ik dacht.
Ik vind Laetitia totaal niet aso, eerder een beetje kak. Ik vind het juist wel mooi als 2e naam, zeker als vernoeming. Dan zou ik er ook niet zo snel Tia van maken, als de volledige naam die je wilt vernoemen toch Laetitia is.
Ik hoorde gister een naam die ik nog niet kende maar die nog steeds door mijn hoofd zweeft. Wat vinden jullie van Rea?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven