Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
julie kunnen me vast wel helpen. ik zoek een leuke naam bij Janneke. vind zelf Madelief erg leuk, maar mijn man niet echt, wat vinden jullie er bij passn?
De wereldrond, zomaar wat ideeën

Rosalie

Margriet

Elise

Eline

Lieze

Linde

Heleen

Iris

Jolijn
@mariss, dit is gewoon eng! Van jouw lijstje zie ik er minstens 8 die wij ook in gedachten hadden, zelfs de nr 1 én mijn eigen naam (het wordt een jongetje, dus vallen ze voorlopig af)
quote:mieke23 schreef op 26 maart 2010 @ 16:02:

@mariss, dit is gewoon eng! Van jouw lijstje zie ik er minstens 8 die wij ook in gedachten hadden, zelfs de nr 1 én mijn eigen naam (het wordt een jongetje, dus vallen ze voorlopig af)Wat is daar eng aan?
quote:dewereldrond schreef op 26 maart 2010 @ 15:32

:Janneke

Nova

Silke

Karien

Suze

Suzanne

Lianne

Jorinde

Madelon

Helène

Elske

Elke

Meike

Maaike

Rosalinde

Marieke

Isabel

Janou

Sterre

Jinthe

Madelijn

Mathilde
Roelfien en Enigme, bedankt. Sommige hadden wij ook op ons lijstje, Eline, Elize, Iris.

Lieze, vind ik erg leuk, maar Jannekes tweede naam is Lise, dus valt helaas af.

Madelon vind ik ook leuk, nooit aan gedacht, komt zeker op het lijstje.

Meike/Maaike wordt waarschijnlijk de tweede naam ivm vernoemen naar man, wel grappig dat jullie die namen noemen.

Sterre vind ik ook leuk, maar is die naam ook leuk als je 20 of ouder bent?

Linde is ook wel heel leuk nu ik het zo lees.
Hahah, grappig Mieke!

Janneke en...

Merel

Amber

Rosa

Eline

Mare

Rosanne

Lisan

Veerle

Lois

Cécile

Julia

Jorna
Ik ga ook nog ff voor de 2e ronde:

Sonja

Sabine

Valerie

Merel

Jolijn

Louise

Imke

Fiene

Aline

Dieke

Minke

Renske

Yfke
dewereldrond

Janneke en

Marleen

Nienke

Marit

Minke

Marloes

Willemijn

Carlijn

Annelie

Femke

Nathalie

Inge

Ilse
quote:Katje07 schreef op 23 maart 2010 @ 15:06:

@ Mayala Ik ken ook een Sarai, met 2 puntjes op de i. Is dat misschien iets?Hoe spreek je dat uit? Klinkt niet echt Nederlands volgens mij of wel?
Ik vind Yuvali (zeg: joefalie) en Sascha hele mooie namen voor meisjes. Je hoort ze allebei niet teveel en toch makkelijk te onthouden/uit te spreken.

Veel mooie namen hier trouwens, als ik ooit zwanger ben kom ik hier terug Of met een andere suggestie :P
quote:Teddyt00t schreef op 27 maart 2010 @ 09:27:

Ik vind Yuvali (zeg: joefalie) en Sascha hele mooie namen voor meisjes. Je hoort ze allebei niet teveel en toch makkelijk te onthouden/uit te spreken.

Veel mooie namen hier trouwens, als ik ooit zwanger ben kom ik hier terug Of met een andere suggestie :PDat meen je toch niet? Yuvali?? Vreselijk!
Yuvali en Sascha klinken best mooi, maar je kind moet ALTIJD uitleggen hoe het gespeld moet worden.
Marjolijn en Evelien

Marjolijn en Marloes

Marjolijn en Lisanne
Janneke en

Florien

Marijn(e)

Jorieke

Evelijn

Annelot

Charlot(te)

Lotte

Jasmijn

Hannah

Fieke

Lutein

Lidewij

Noortje

Maartje

Floor

Fleur

Mijntje

Noralie

Roos

Feline
@ dewereldrond, wat vind je van:

Janneke en:

Isabelle/ Isabella

Annabel

Phileine

Nora

Olivia

Mileine

Lotte

Rosa

Nynke

Karlien

Eveline

Annelies/ Annelise

Kim

Linde vind ik trouwens een erg leuke naam!
Hoi meiden,

Wij verwachten een meisjes tweeling .... Graag jullie mening over

Anne-Lie & Sara-Linn

Ik vind ze beide prachtig (manlief vooral de eerste) , maar is het niet te gezocht ?

Groetjes !
Ik vind Valerie dus ook echt heel erg mooi. Stel ik hem net aan manlief voor, zo zonder morren: ja dat vind ik ook een mooie naam...! Dan gaan we van 1 naar 2 naar 3 lettergrepen...haha!

Guus, Minke en Valerie. Klinkt nog niet verkeerd. Zo zie je maar... ik vind een heleboel leuk ;)

Sara-Linn vind ik een mooie naam. Anne-Lie zou ik eerder aan elkaar schrijven, maar snap wel waarom jullie twee keer een - zouden willen.

Wel moet er veel gespeld worden, want Linn, kun je ook weer als Lynn schrijven... lastig hoor! Is er een speciale reden dat jullie dubbele namen willen?
quote:dewereldrond schreef op 26 maart 2010 @ 17:18:

Sterre vind ik ook leuk, maar is die naam ook leuk als je 20 of ouder bent?Waarom niet? Ik ken een Sterre van 17, leuke meid! Maar ik zou niet weten waarom haar naam over een paar jaar niet leuk meer is?
Anne-Lie en Sara-Linn, leuk maar wel beetje gezocht en ingewikkeld. Waarom niet Anna en Sara bijvoorbeeld? Of Lise en Linn?

Guus Minke en Valerie klinkt wel apart pinkeltje! Zou ik er niet bij hebben gezocht, maar dat vind ik misschien juist wel heel leuk. Valerie vind ik verder persoonlijk helemaal geen mooie naam, maar dat komt ook omdat ik een niet-zo-leuke valerie ken..
quote:Pinkeltje81 schreef op 28 maart 2010 @ 21:51:

Guus, Minke en Valerie. Klinkt nog niet verkeerd. Zo zie je maar... ik vind een heleboel leuk ;) Ja, klinkt echt leuk! Mooi!

Gaaf zeg, 2 meiden!!!! Gefeliciteerd! Sara-Linn vind ik een mooie naam, maar ik zou Lynn schrijven ipv Linn. Verder kan je Sara natuurlijk ook nog met een h erachter schrijven, dus je moet wel altijd je naam spellen. Anne-Lie vind ik ook mooi. Ik ken een Annelie, dus ook bij deze naam moet je weer spellen. Nu zijn er natuurlijk heel veel namen die je moet spellen, dat hoeft geen probleem te zijn. Maar het is aan jullie de vraag of je dat wil. Waarom kiezen jullie voor dubbele namen? En noemen jullie de kindjes dan ook zo? Of wordt het dan Sara en Anne als roepnaam?
Annelie vind ik wel leuk, dus aan elkaar. Sara-Linn niet zo, ik vind die 2 namen niet zo bij elkaar passen.

Catooo, Anna en Sara vind ik wel heel standaard, een beetje fantasieloos.
Hee,

Dank voor de reacties !

Ik heb een fantastische stage achter de rug bij een Anne-Lie en heb aan haar mijn (bijzondere) beroepskeuze te danken , Altijd mijn lievelings naam gebleven en vind het zo ook mooier gespeld ..... we willen toch dat het een beetje een link met elkaar heeft vandaar de -

En Lynn vind ik te engels, Linn vind ik prachtig :D ... we willen de namen wel in z'n geheel uitspreken, en dan is Anne-Lie weer makkelijker dan Sara-Linn .... zal gauw Saar of Sara worden ben ik bang ....

X
quote:blogbabe schreef op 28 maart 2010 @ 22:02:

[...]

Waarom niet? Ik ken een Sterre van 17, leuke meid! Maar ik zou niet weten waarom haar naam over een paar jaar niet leuk meer is?Daarbij, tegen die tijd zijn er ook mensen van haar leeftijd die Zonnebloem heten. Tegen die tijd vinden ze Sterre al een oude wijfen naam joh!
SummerDee: zo te lezen heb jij ons advies helemaal niet nodig! Jullie zijn er al helemaal uit! Of niet soms? Je klinkt iig erg enthousiast en vastberaden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven