Meisjesnamentopic!

dinsdag 10 november 2009 om 18:45
Dag dames.
We hebben vandaag gehoord dat onze grote meid 2 zusjes zal krijgen
Nu zit ik me zwaar af te vragen of jullie vinden dat Emma en Anna niet een te zeer kwik en kwek gehalte hebben. Ik vind de namen helemaal geweldig en ze passen prachtig bij de naam van onze oudste, maar wil wel graag dat ze ieder hun eigen naam hebben... snappen jullie het nog een beetje?
We hebben vandaag gehoord dat onze grote meid 2 zusjes zal krijgen
Nu zit ik me zwaar af te vragen of jullie vinden dat Emma en Anna niet een te zeer kwik en kwek gehalte hebben. Ik vind de namen helemaal geweldig en ze passen prachtig bij de naam van onze oudste, maar wil wel graag dat ze ieder hun eigen naam hebben... snappen jullie het nog een beetje?
Ja, dat vind ik echt.

dinsdag 10 november 2009 om 19:41
quote:Spinster schreef op 10 november 2009 @ 19:39:
[quote]Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 18:45:
quote]
Gefelicieerd!! Wat leuk .
(Ik zou die combi van namen niet doen, vind het wel het Kwik en Kwek / Jip en janneke gehalte hebben.)
Tenk joe Spinster
Jip en janneke vind ik daarentegen niet zo erg
[quote]Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 18:45:
quote]
Gefelicieerd!! Wat leuk .
(Ik zou die combi van namen niet doen, vind het wel het Kwik en Kwek / Jip en janneke gehalte hebben.)
Tenk joe Spinster
Jip en janneke vind ik daarentegen niet zo erg
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 10 november 2009 om 19:46
quote:Vinyl schreef op 10 november 2009 @ 19:44:
En Hannah, ipv Anna? Maakt het wat minder dezelfde soort namen...
Emma en Hannah.
Hannah was ook sowieso een naam van mijn kant, maar mijn man vindt vind het niet zo'n mooie naam.
Had ook prachtig bij de naam van onze oudste gepast.
En Hannah, ipv Anna? Maakt het wat minder dezelfde soort namen...
Emma en Hannah.
Hannah was ook sowieso een naam van mijn kant, maar mijn man vindt vind het niet zo'n mooie naam.
Had ook prachtig bij de naam van onze oudste gepast.
Ja, dat vind ik echt.

dinsdag 10 november 2009 om 19:51
quote:Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 19:40:
Dankjewel Duits Vleugeltje, vind ik echt heel fijn om te horen!
We waren er al zo goed als uit, maar begon in een keer even te twijfelen... gooi het gewoon op de hormonen oh, dat ken ik wel, wij zijn nu ook uit de naam, maar af en toe twijfel ik of, of hij niet te "apart" is en of ze hem hier wel kunnen uitspreken....
Dankjewel Duits Vleugeltje, vind ik echt heel fijn om te horen!
We waren er al zo goed als uit, maar begon in een keer even te twijfelen... gooi het gewoon op de hormonen oh, dat ken ik wel, wij zijn nu ook uit de naam, maar af en toe twijfel ik of, of hij niet te "apart" is en of ze hem hier wel kunnen uitspreken....
dinsdag 10 november 2009 om 19:54
Leah vinden we allebei niet zo mooi en Janne is wel erg 'Ollands.
Onze oudste heet Sara (vandaar dus mijn o zo orginele nick , was net bevallen ) dus op zich passen de namen eindigend op een a altijd wel erbij.
*gaat man nog een keer lastig vallen over Hannah, en anders blijft het Anna en Emma *
Onze oudste heet Sara (vandaar dus mijn o zo orginele nick , was net bevallen ) dus op zich passen de namen eindigend op een a altijd wel erbij.
*gaat man nog een keer lastig vallen over Hannah, en anders blijft het Anna en Emma *
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 10 november 2009 om 19:59
quote:juniper8 schreef op 10 november 2009 @ 19:54:
En:
Jade/ Jada en Emma
Jade/ Jada en Anna
Nora en Emma
Nora en Anna
Eva en Emma
Eva en Anna
Eva en Nora zijn nichtjes van me, vind ik ook zo dubbelop dan.
En Jade is wel heel mooi (serieus) maar doet me op de een of andere manier aan zeep denken.... (? Ik snap het ook niet )
En:
Jade/ Jada en Emma
Jade/ Jada en Anna
Nora en Emma
Nora en Anna
Eva en Emma
Eva en Anna
Eva en Nora zijn nichtjes van me, vind ik ook zo dubbelop dan.
En Jade is wel heel mooi (serieus) maar doet me op de een of andere manier aan zeep denken.... (? Ik snap het ook niet )
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 10 november 2009 om 20:22
quote:germanwings schreef op 10 november 2009 @ 19:51:
[...]
oh, dat ken ik wel, wij zijn nu ook uit de naam, maar af en toe twijfel ik of, of hij niet te "apart" is en of ze hem hier wel kunnen uitspreken....Gewoon met je kiezen op elkaar de naam proberen uit te spreken, dat weet je genoeg
[...]
oh, dat ken ik wel, wij zijn nu ook uit de naam, maar af en toe twijfel ik of, of hij niet te "apart" is en of ze hem hier wel kunnen uitspreken....Gewoon met je kiezen op elkaar de naam proberen uit te spreken, dat weet je genoeg
Ja, dat vind ik echt.

dinsdag 10 november 2009 om 20:51
quote:germanwings schreef op 10 november 2009 @ 20:32:
nou ja, max. tegen de basisschool leeftijd gaan we weer terug naar Nl, dus dan moet het goedkomen.... maar ik vind het zo'n verantwoordelijkheid, de naam uit te kiezen, ze moet het er toch d'r hele leven mee doen...
Heb je al geprobeerd je medelanders de naam uit te laten spreken? Okee, je verraad de naam misschien wel een beetje, maar je hoeft er niet meer bij stil te staan of het kan of niet.
En met een beetje oefenen kunnen de meeste van jouw medelanders praktisch alle namen uitspreken. Niet zo'n zorgen maken, komt wel goed
nou ja, max. tegen de basisschool leeftijd gaan we weer terug naar Nl, dus dan moet het goedkomen.... maar ik vind het zo'n verantwoordelijkheid, de naam uit te kiezen, ze moet het er toch d'r hele leven mee doen...
Heb je al geprobeerd je medelanders de naam uit te laten spreken? Okee, je verraad de naam misschien wel een beetje, maar je hoeft er niet meer bij stil te staan of het kan of niet.
En met een beetje oefenen kunnen de meeste van jouw medelanders praktisch alle namen uitspreken. Niet zo'n zorgen maken, komt wel goed
Ja, dat vind ik echt.