Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
wizzard, ik ken een heel leuk meisje dat hinke heet, dus hier geen nare associaties, vind het een leuke naam!

anders zou je evt. ook nog heike kunnen nemen?
Alle reacties Link kopieren
@wizzard

Minke of Mienke ipv Hinke?
Marriss, ik heb jouw lijst ook even onder de neus van Bengman geschoven.

Van alle namen tot nu toe zijn de volgende door de 1e selectieronde gekomen:

Elin/Elynn

Fenna/Fenne

Mara/Mare/Maren/Marin

Ilva/Ylva

Rivka/Rifka

Ise

Resa

Rinke

Meer suggesties blijven welkom!
Je hebt toch al een heel lijstje, Begal! Zitten erg leuke namen tussen. Komt wel beetje overeen met mijn stijl.

Hier nog een paar suggesties:

Noor

Merle

Benthe of Bente

Linne

Lot

Robijn / Robine

Elif

Jael (puntjes op de e)

Hera

Rune

Ronja

Berber

Suuces ermee! haha
quote:germanwings schreef op 01 november 2009 @ 19:47:

dan kopieer ik even mijn laatste lijstje voor Bengal

julie

hanne

dagmar

britt

gudrunHe, da's gek.. kom je uit oosten van NL? Ken iemand bij wie de laatste drie namen horen. Of is het puur toeval?
He Wizzard,

wat vind je van de naam Hanke ipv Hinke??

Is ook Fries, vind het zelf een mooie naam, mooier nog dan Hinke. Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Ik vind Ninka ook leuk
Leuk om mee te denken!

Mijn favorieten (maar zal tegen de tijd dat ik aan kinderen wil beginnen wel anders zijn)

Jette, Merle, Mette, Maren, Meike, Fenna, Jet, Saar
Heike, Hanke vind ik wel leuk denk ik, even aan wennen..

Ninka vind ik wat minder. Bedankt voor het meedenken!
quote:bibaboe schreef op 03 november 2009 @ 20:51:

[...]

He, da's gek.. kom je uit oosten van NL? Ken iemand bij wie de laatste drie namen horen. Of is het puur toeval?Puur toeval denk ik, kom weliswaar oorspronkelijk wel uit (noord) oosten, maar nu niet meer. En hier ook (nog) geen 3 kinderen, de eerste is onderweg.
Meike, Minne, Mijnke, Maite, Heike, Hinka, Ika
Hoi hoi allemaal.

Ben helemaal nieuw hier en ik denk dat ik jullie hulp goed kan gebruiken.

Wij zijn op zoek naar mooie, niet veel voorkomende, korte, eventueel hollandse namen.

Denk dan aan Elvi, Jasmijn, maar ook Phiene, Lot, Fleur, Lente vinden we mooi.

Je zou dan denken; wat is het probleem? We vinden deze namen wel mooi, maar we missen de 'wow-dit-is-hem-factor', of we kennen al iemand die zo heet...

We zijn al op de helft en het wordt voor ons nu toch echt tijd om een keuze te maken.

Ik hoop dat ik op deze manier een naam kan vinden die bij ons past. (Het zou niet een ramp zijn om een naam met een B of M te hebben, maar liever niet en ook liever geen Y op het eind. Dit klinkt teveel als 1 van ons...)

Alvast ontzettend bedankt!!

Ps, dit bericht heb ik ook in het jongens-namen topic geplaatst, omdat we hetzelfde probleem met jongensnamen hebben... (ben ook al aan het lezen in het vorige meisjes-namen topic!)
Voor vogelnestje:

Wat vind je van Evi, Elfrie, Elfie, Fee, Madelief, Roos, Phileine, Feline, Maud, Puk, Eefje, Bloem, Nora, Sterre, Mirre, Lieve, Vlinder, Lola, Bo, Jenthe, Parel, Robijn, Noa, Tess?
Hallo,

Ik ben zwanger van de 2e en ik heb al een zoontje met de naam Luka. Nu wil ik hier graag wat inspiratie op doen voor een meisjesnaam. We weten nog niet wat het wordt, maar ben wel al na aan het denken over een naam.

Groetjes
@Aapje1978:

Luka & ....

Mila

Danique

Iva

Luna

Thirza

Thera

Lola

Lila

Isabel

Sophie

Eva

Evi

Nora

Isa

Amber

Milou (Luka & Milou hebben allebei de oe-klank, is misschien een leuk idee?). Variant hierop: Malou, Manou, Anouk, Manouk, Nanouk.
Hallo blogbabe,

Leuk dat je meedenkt.

Luka spreek je uit zoals Luuk alleen met een a erachter.

Ik vind Luna wel leuk maar lijkt het dan niet op elkaar?Omdat het begint met een L en eindigt op een A.
Aapje 1978,

Luka en:

-Jada

-Yuna

-Senja

-Lima

-Noa

-Mila

-Julia

-Mona

-Bella

-Maya

-Ava

-Sophia

Vind het zelf wel leuk, beide namen eindigend op een A. Luna vind ik ook wel heel erg op Luka lijken en is daarom denk ik niet zo'n goede combi.
Vogelnestje wat vind je van:

-Flora

-Bloem

-Evy

-Zonne

-Vlinder

-Phileine

-Pien

-Merel

-Rory

-Livia

-Irem
@ Blogbabe en Schimmelteentje;

Wauw, daar zitten veel mooie namen tussen!

Evi/Evy, Fee (maar dan Fay), Sterre, Lieve, Bo, Jenthe (maar dan Yenthe maar ook Yentl vind ik mooi!), Bloem, Irem vind ik mooie namen!

Ga het met vriendlief overleggen wat hij vindt.
Altijd een fijn gevoel als ik weer iemand heb kunnen inspireren met mooie namen
Wij hebben een zoon van 2, Vince en spruit nr. 2 is onderweg. Nog geen idee of we dit keer een meisje/jongen krijgen, dus zijn we naar allebei op zoek.

We zoeken dus een leuke meisjesnaam die bij Vince past.

Zelf vinden we Elise, Isabel, Sophie, Britt, Hanneke en Fleur leuk, maar het is ook nog niet DE naam.

Iemand suggesties?
quote:aapje1978 schreef op 09 november 2009 @ 08:34:

Hallo blogbabe,

Leuk dat je meedenkt.

Luka spreek je uit zoals Luuk alleen met een a erachter.

Ik vind Luna wel leuk maar lijkt het dan niet op elkaar?Omdat het begint met een L en eindigt op een A.Oooo... dan slaan die namen met de oe-klank die ik noemde natuurlijk nergens op! Luka & Luna vind ik wel leuk klinken. Misschien een beetje Jip & Janneke-achtig, maar ook wel leuk dat de namen dan echt bij elkaar passen.
quote:MamaVince schreef op 09 november 2009 @ 21:13:

Zelf vinden we Elise, Isabel, Sophie, Britt, Hanneke en Fleur leuk, maar het is ook nog niet DE naam.

Iemand suggesties?

Omdat Vince een engelstalige naam is, zou ik er een engelstalige naam bij zoeken. Dat zorgt voor meer eenheid. Bij mij zouden Hanneke, Elise en Fleur dus afvallen. Isabel, Britt en Sophie vind ik wel leuk.

Andere namen (ik zou dus weer voor een korte naam van 1 lettergreep gaan, past er mooi bij!): Maud, Tess, Jill, Rose (of Roos), Bo, Kim, Lynn, Fay, Joy, Nance (allebei eindigen ze op -ce), Jane.
quote:MamaVince schreef op 09 november 2009 @ 21:13:

Wij hebben een zoon van 2, Vince en spruit nr. 2 is onderweg. Nog geen idee of we dit keer een meisje/jongen krijgen, dus zijn we naar allebei op zoek.

Iemand suggesties?

-Elle

-Sofanie

-Hannah

-Summer

-Amber

-Viola

-Ivy

-Noa

-Farah

-Bella
Weet je wat ik mooi vind?

Reva en Sibelle ( spreek uit als Sibél)

Iemand die ik hiermee blij kan maken??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven