Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 20:01:

En Juniper, bedankt voor je lieve berichtje, zie het net. Je bent een lief ding!

terug

En ik vind het allemaal mooie namen hoor. Emma, anna en sara. Hannah vind ik iets minder. Misschien ook door die h erachter
mamasaar, ik wil eigenlijk de naam niet van te voren bekend maken (is wel vrij gebruikelijk hier maar ik vind het maar niets), maar tot mijn geruststelling staat onze naam (goed, 1x met alternatieve spelling) in beide duitse naamboeken die ik te leen heb gekregen, dus ik vertrouw er maar op). En misschien als ik straks weer een acute fase van onzekerheid krijg dat ik het toch aan een duitse vriendin ga vragen.
quote:germanwings schreef op 10 november 2009 @ 21:09:

mamasaar, ik wil eigenlijk de naam niet van te voren bekend maken (is wel vrij gebruikelijk hier maar ik vind het maar niets), maar tot mijn geruststelling staat onze naam (goed, 1x met alternatieve spelling) in beide duitse naamboeken die ik te leen heb gekregen, dus ik vertrouw er maar op). En misschien als ik straks weer een acute fase van onzekerheid krijg dat ik het toch aan een duitse vriendin ga vragen.

Joh, lekker voor je houden in dat geval! En helemaal niet bang zijn dat ze het niet kunnen uitspreken, dat komt zeker nu ik dit antwoord heb gelezen, 1000% zeker weten goed!

Wanneer moet jij trouwens ploffen?
Ja, dat vind ik echt.
quote:juniper8 schreef op 10 november 2009 @ 20:58:

[...]

terug

En ik vind het allemaal mooie namen hoor. Emma, anna en sara. Hannah vind ik iets minder. Misschien ook door die h erachter

Dankjewel!

*we moeten echt echt echt binnenkort een keertje afspreken*
Ja, dat vind ik echt.
ik plof nog lang niet, pas ergens in februari gaat het gebeuren, maar een naam kun je niet vroeg genoeg hebben!
quote:Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 21:15:

[...]

Dankjewel!

*we moeten echt echt echt binnenkort een keertje afspreken*Haha, met jouw onderschrift erbij moet ik er wel aan geloven
quote:germanwings schreef op 10 november 2009 @ 21:20:

ik plof nog lang niet, pas ergens in februari gaat het gebeuren, maar een naam kun je niet vroeg genoeg hebben!

Je loopt een maandje op mij voor, leuk

(ik zie er zo onderhand uit alsof ik een goede 6 mnd in verwachting ben.. )

Bij onze eerste hadden we ook met 18 of 19 weken de namen al "klaar". Wij vertelden het ook aan iedereen, tot groot misgenoegen van schoonmoeder

Nu was ze al aan het roepen dat ze absoluut niet wilde weten wat het is...Dan was de verassing weg... Nou ja, teleurstellingen horen bij het leven
Ja, dat vind ik echt.
quote:juniper8 schreef op 10 november 2009 @ 21:22:

[...]

Haha, met jouw onderschrift erbij moet ik er wel aan geloven gewoon een besluitvaardig onderschrift, zo moet je dat zien
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 19:06:

Vind ze trouwens steeds mooier (en ik vond ze al geweldig!) nu ik ze hier zo uitgeschreven zie staan.Nou, dan ben je er toch uit? (leuk hoor en natuurlijk van harte gefeliciteerd!)
quote:Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 18:45:

Dag dames.

We hebben vandaag gehoord dat onze grote meid 2 zusjes zal krijgen

Nu zit ik me zwaar af te vragen of jullie vinden dat Emma en Anna niet een te zeer kwik en kwek gehalte hebben. Ik vind de namen helemaal geweldig en ze passen prachtig bij de naam van onze oudste, maar wil wel graag dat ze ieder hun eigen naam hebben... snappen jullie het nog een beetje? Ik vind Emma en Anna een hele mooie combi, niks kwik en kweks aan hoor!
heel mooi, mamasaar!
Ik vind Emma en Anna ook heel erg leuk.

En Emma en Hanna (zonder h op het einde) vind ik ook mooi.
Dames haaaaaaartstikke bedankt voor de feedback!

Het zal hoogstwaarschijnlijk Emma en Anna worden dus wij zijn happy
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb al een zoontje en krijg nu een dochter!!!

Wij zoeken een mooie naam die bij Melle past.

We willen graag iets in dezelfde richting maar ik vind friese meisjes naam niet snel leuk.

Tips?
Nola

Jessie

Lexie

Rosie

Stella
melle is een erg leuke naam!

roos

noor

stine

olivia

mia

jule
quote:Vogelnestje schreef op 09 november 2009 @ 11:46:

@ Blogbabe en Schimmelteentje;

Wauw, daar zitten veel mooie namen tussen!

Evi/Evy, Fee (maar dan Fay), Sterre, Lieve, Bo, Jenthe (maar dan Yenthe maar ook Yentl vind ik mooi!), Bloem, Irem vind ik mooie namen!

Ga het met vriendlief overleggen wat hij vindt.

Nou, ik heb het er met vriend over gehad.

Hij vindt Fay "wel leuk", Bo mooi, maar verder niet.

Bo wordt het denk ik niet omdat naam van vriend ook met een B begint (en die van de hond ook )

Dus we moeten nog even verder zoeken...
Bij Melle vind ik een meisjesnaam die ook op een e eindigt en ook 2 lettergrepen heeft wel leuk. Zorgt voor eenheid. Denk aan: Lieve, Sterre, Mirre, Veerle, Linde, Lieke, Suze, Eelke, Yenthe/Jenthe, Lente/Lenthe, Ise, Yfke, Femke, Nienke, Imke, Lize, Fiene, Niene, Bente, Meike, Bregje, Eefje, Janne. Verder vind ik Melle & Milou/Minou/Minousch of Melle & Manou/Manouk ook mooi klinken.
Melle en ...

Neele

Di(e)de

Dieke

Eva

Fenna

Pien

Fieke

Imme

Jitte

Jinse

Lauren

Noor

Nora(ah)

Niene/Nyne

Sylke/Silke
Verder dacht ik net nog aan Melle & Minke of Melle & Mara. (moet je wel van 2x de 'm' houden natuurlijk!)
Twee keer de M vinden wij minder geloof ik al spreekt Mila wel aan maar denk dat we ons daar in de toekomst in gaan vergissen...

We zitten nu te denken aan:

Jente

Jonna

Mare

Mila

Nola

Evi/evie

Jill

Nore/Noor

Suze

Rifka

Fenna

Ronja

Lucia

Lynn
Mijn mening over je lijstje:quote:oxyboxy schreef op 15 november 2009 @ 16:08:

Jente klinkt mooi bij Melle

Jonna klinkt mooi bij Melle

Mare klinkt mooi bij Melle

Mila Lijkt wel héél veel op Melle, zou ik zelf niet zo snel doen

Nola klinkt mooi bij Melle

Evi/evie klinkt mooi bij Melle

Jill te Engels, vind ik niet bij Melle passen

Nore/Noor klinkt mooi bij Melle

Suze klinkt mooi bij Melle

Rifka klinkt mooi bij Melle, aparte naam zeg!

Fenna klinkt erg mooi bij Melle, vooral door de e

Ronja klinkt mooi bij Melle

Lucia vind ik wat minder door de 3 lettergrepen, maar het kan wel

Lynn klinkt mooi bij Melle, maar is ook wel een beetje Engels... ik zou zelf een echte Hollandse naam bij Melle kiezenHoop dat je er wat aan hebt.
Melle en:

Mira

Maya

Minke

Nina

Estelle

Vera

Marjelle

Lieke

Lonneke

Merel

Maura

Lena
Hallo allemaal, ik ben nog (lang) niet zwanger, maar ik wilde graag jullie mening over een naam. Mijn man vind 'm helemaal geweldig, komt uit een liedje, maar ik weet niet hoe die naam zou vallen als je het liedje niet kent:

Eloise

(klemtoon op de i, dus Elo-iese)

Wat vinden jullie van de naam? Mooi of 'dat doe je je kind niet aan'? Bedankt voor je mening!
Ik vind Eloise een beetje tuttig. En denk dat het vaak verkeerd zal worden uitgesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven