Meisjesnamentopic!
dinsdag 10 november 2009 om 20:58

dinsdag 10 november 2009 om 21:09
mamasaar, ik wil eigenlijk de naam niet van te voren bekend maken (is wel vrij gebruikelijk hier maar ik vind het maar niets), maar tot mijn geruststelling staat onze naam (goed, 1x met alternatieve spelling) in beide duitse naamboeken die ik te leen heb gekregen, dus ik vertrouw er maar op). En misschien als ik straks weer een acute fase van onzekerheid krijg dat ik het toch aan een duitse vriendin ga vragen.
dinsdag 10 november 2009 om 21:13
quote:germanwings schreef op 10 november 2009 @ 21:09:
mamasaar, ik wil eigenlijk de naam niet van te voren bekend maken (is wel vrij gebruikelijk hier maar ik vind het maar niets), maar tot mijn geruststelling staat onze naam (goed, 1x met alternatieve spelling) in beide duitse naamboeken die ik te leen heb gekregen, dus ik vertrouw er maar op). En misschien als ik straks weer een acute fase van onzekerheid krijg dat ik het toch aan een duitse vriendin ga vragen.
Joh, lekker voor je houden in dat geval! En helemaal niet bang zijn dat ze het niet kunnen uitspreken, dat komt zeker nu ik dit antwoord heb gelezen, 1000% zeker weten goed!
Wanneer moet jij trouwens ploffen?
Joh, lekker voor je houden in dat geval! En helemaal niet bang zijn dat ze het niet kunnen uitspreken, dat komt zeker nu ik dit antwoord heb gelezen, 1000% zeker weten goed!
Wanneer moet jij trouwens ploffen?
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 10 november 2009 om 21:15

dinsdag 10 november 2009 om 21:26
quote:germanwings schreef op 10 november 2009 @ 21:20:
ik plof nog lang niet, pas ergens in februari gaat het gebeuren, maar een naam kun je niet vroeg genoeg hebben!
Je loopt een maandje op mij voor, leuk
(ik zie er zo onderhand uit alsof ik een goede 6 mnd in verwachting ben.. )
Bij onze eerste hadden we ook met 18 of 19 weken de namen al "klaar". Wij vertelden het ook aan iedereen, tot groot misgenoegen van schoonmoeder
Nu was ze al aan het roepen dat ze absoluut niet wilde weten wat het is...Dan was de verassing weg... Nou ja, teleurstellingen horen bij het leven
ik plof nog lang niet, pas ergens in februari gaat het gebeuren, maar een naam kun je niet vroeg genoeg hebben!
Je loopt een maandje op mij voor, leuk
(ik zie er zo onderhand uit alsof ik een goede 6 mnd in verwachting ben.. )
Bij onze eerste hadden we ook met 18 of 19 weken de namen al "klaar". Wij vertelden het ook aan iedereen, tot groot misgenoegen van schoonmoeder
Nu was ze al aan het roepen dat ze absoluut niet wilde weten wat het is...Dan was de verassing weg... Nou ja, teleurstellingen horen bij het leven
Ja, dat vind ik echt.

woensdag 11 november 2009 om 10:49
quote:Mamasaar schreef op 10 november 2009 @ 18:45:
Dag dames.
We hebben vandaag gehoord dat onze grote meid 2 zusjes zal krijgen
Nu zit ik me zwaar af te vragen of jullie vinden dat Emma en Anna niet een te zeer kwik en kwek gehalte hebben. Ik vind de namen helemaal geweldig en ze passen prachtig bij de naam van onze oudste, maar wil wel graag dat ze ieder hun eigen naam hebben... snappen jullie het nog een beetje? Ik vind Emma en Anna een hele mooie combi, niks kwik en kweks aan hoor!
Dag dames.
We hebben vandaag gehoord dat onze grote meid 2 zusjes zal krijgen
Nu zit ik me zwaar af te vragen of jullie vinden dat Emma en Anna niet een te zeer kwik en kwek gehalte hebben. Ik vind de namen helemaal geweldig en ze passen prachtig bij de naam van onze oudste, maar wil wel graag dat ze ieder hun eigen naam hebben... snappen jullie het nog een beetje? Ik vind Emma en Anna een hele mooie combi, niks kwik en kweks aan hoor!

woensdag 11 november 2009 om 17:35
quote:Vogelnestje schreef op 09 november 2009 @ 11:46:
@ Blogbabe en Schimmelteentje;
Wauw, daar zitten veel mooie namen tussen!
Evi/Evy, Fee (maar dan Fay), Sterre, Lieve, Bo, Jenthe (maar dan Yenthe maar ook Yentl vind ik mooi!), Bloem, Irem vind ik mooie namen!
Ga het met vriendlief overleggen wat hij vindt.
Nou, ik heb het er met vriend over gehad.
Hij vindt Fay "wel leuk", Bo mooi, maar verder niet.
Bo wordt het denk ik niet omdat naam van vriend ook met een B begint (en die van de hond ook )
Dus we moeten nog even verder zoeken...
@ Blogbabe en Schimmelteentje;
Wauw, daar zitten veel mooie namen tussen!
Evi/Evy, Fee (maar dan Fay), Sterre, Lieve, Bo, Jenthe (maar dan Yenthe maar ook Yentl vind ik mooi!), Bloem, Irem vind ik mooie namen!
Ga het met vriendlief overleggen wat hij vindt.
Nou, ik heb het er met vriend over gehad.
Hij vindt Fay "wel leuk", Bo mooi, maar verder niet.
Bo wordt het denk ik niet omdat naam van vriend ook met een B begint (en die van de hond ook )
Dus we moeten nog even verder zoeken...
donderdag 12 november 2009 om 00:51
Bij Melle vind ik een meisjesnaam die ook op een e eindigt en ook 2 lettergrepen heeft wel leuk. Zorgt voor eenheid. Denk aan: Lieve, Sterre, Mirre, Veerle, Linde, Lieke, Suze, Eelke, Yenthe/Jenthe, Lente/Lenthe, Ise, Yfke, Femke, Nienke, Imke, Lize, Fiene, Niene, Bente, Meike, Bregje, Eefje, Janne. Verder vind ik Melle & Milou/Minou/Minousch of Melle & Manou/Manouk ook mooi klinken.
zondag 15 november 2009 om 16:08
zondag 15 november 2009 om 16:32
Mijn mening over je lijstje:quote:oxyboxy schreef op 15 november 2009 @ 16:08:
Jente klinkt mooi bij Melle
Jonna klinkt mooi bij Melle
Mare klinkt mooi bij Melle
Mila Lijkt wel héél veel op Melle, zou ik zelf niet zo snel doen
Nola klinkt mooi bij Melle
Evi/evie klinkt mooi bij Melle
Jill te Engels, vind ik niet bij Melle passen
Nore/Noor klinkt mooi bij Melle
Suze klinkt mooi bij Melle
Rifka klinkt mooi bij Melle, aparte naam zeg!
Fenna klinkt erg mooi bij Melle, vooral door de e
Ronja klinkt mooi bij Melle
Lucia vind ik wat minder door de 3 lettergrepen, maar het kan wel
Lynn klinkt mooi bij Melle, maar is ook wel een beetje Engels... ik zou zelf een echte Hollandse naam bij Melle kiezenHoop dat je er wat aan hebt.
Jente klinkt mooi bij Melle
Jonna klinkt mooi bij Melle
Mare klinkt mooi bij Melle
Mila Lijkt wel héél veel op Melle, zou ik zelf niet zo snel doen
Nola klinkt mooi bij Melle
Evi/evie klinkt mooi bij Melle
Jill te Engels, vind ik niet bij Melle passen
Nore/Noor klinkt mooi bij Melle
Suze klinkt mooi bij Melle
Rifka klinkt mooi bij Melle, aparte naam zeg!
Fenna klinkt erg mooi bij Melle, vooral door de e
Ronja klinkt mooi bij Melle
Lucia vind ik wat minder door de 3 lettergrepen, maar het kan wel
Lynn klinkt mooi bij Melle, maar is ook wel een beetje Engels... ik zou zelf een echte Hollandse naam bij Melle kiezenHoop dat je er wat aan hebt.

maandag 16 november 2009 om 12:29
Hallo allemaal, ik ben nog (lang) niet zwanger, maar ik wilde graag jullie mening over een naam. Mijn man vind 'm helemaal geweldig, komt uit een liedje, maar ik weet niet hoe die naam zou vallen als je het liedje niet kent:
Eloise
(klemtoon op de i, dus Elo-iese)
Wat vinden jullie van de naam? Mooi of 'dat doe je je kind niet aan'? Bedankt voor je mening!
Eloise
(klemtoon op de i, dus Elo-iese)
Wat vinden jullie van de naam? Mooi of 'dat doe je je kind niet aan'? Bedankt voor je mening!