Meisjesnamentopic!
vrijdag 22 oktober 2010 om 20:33
vrijdag 22 oktober 2010 om 20:38
quote:kleinebeer10 schreef op 22 oktober 2010 @ 20:33:
Dus kort gezegd: Wat vinden jullie van
Irsa?
Mijn eerste gedachte is: Tirsa zonder -t? Niet helemaal mijn smaak, maar als jullie er blij mee zijn is het de mooiste naam die je je kindje kunt geven. Gewoon pas vertellen als jullie dochter is geboren, dan vindt iedereen hem prachtig
Enneh, gefeliciteerd!
Irsa?
Mijn eerste gedachte is: Tirsa zonder -t? Niet helemaal mijn smaak, maar als jullie er blij mee zijn is het de mooiste naam die je je kindje kunt geven. Gewoon pas vertellen als jullie dochter is geboren, dan vindt iedereen hem prachtig
Enneh, gefeliciteerd!
vrijdag 22 oktober 2010 om 21:19
Het is een IJslandse naam (betekent Klein Beertje ), maar ook Arabisch/Perzisch(?) en dan betekent hij regenboog als ik het goed heb.
Thirza vind ik iets te "lief", weet het niet.
Esra/Ezra vind ik dan weer te onzijdig, vind het zo lastig om te blijven roepen of het een jongetje of meisje is.
Grappig is trouwens dat ik de naam voor het eerst in dit topic tegenkwam, maanden geleden. (Ergens op pagina 3 of zo wordt hij geopperd.)
Thirza vind ik iets te "lief", weet het niet.
Esra/Ezra vind ik dan weer te onzijdig, vind het zo lastig om te blijven roepen of het een jongetje of meisje is.
Grappig is trouwens dat ik de naam voor het eerst in dit topic tegenkwam, maanden geleden. (Ergens op pagina 3 of zo wordt hij geopperd.)
vrijdag 22 oktober 2010 om 21:38
quote:kleinebeer10 schreef op 22 oktober 2010 @ 21:19:
Het is een IJslandse naam (betekent Klein Beertje ), maar ook Arabisch/Perzisch(?) en dan betekent hij regenboog als ik het goed heb.
Zelf ben ik van de Oerhallandse namen. Maar... het klinkt wel mooi en de betekenis vind ik heel erg bijzonder. Prachtig! Het is ook een originele naam. Ik werk al jaren in het basisonderwijs, maar ben deze naam nog nooit tegen gekomen. Hoe kom je aan deze naam?
Zelf ben ik van de Oerhallandse namen. Maar... het klinkt wel mooi en de betekenis vind ik heel erg bijzonder. Prachtig! Het is ook een originele naam. Ik werk al jaren in het basisonderwijs, maar ben deze naam nog nooit tegen gekomen. Hoe kom je aan deze naam?
vrijdag 22 oktober 2010 om 21:46
quote:blogbabe schreef op 22 oktober 2010 @ 21:38:
[...]
Hoe kom je aan deze naam?
Nou, hier dus! (zie vorige reactie)
En ik kan jouw namen-smaak altijd enorm waarderen, Blogbabe! Hele mooie gooi jij er altijd doorheen!
Noor/Nora/Nore vind ik ook een mooie naam trouwens, zag die net langskomen.
Andere mooie namen:
- Lena/Leah
- Elin (heel mooi zelfs!)
- Evi
- Suze
- Emma
Zomaar een paar die in me opkwamen...
[...]
Hoe kom je aan deze naam?
Nou, hier dus! (zie vorige reactie)
En ik kan jouw namen-smaak altijd enorm waarderen, Blogbabe! Hele mooie gooi jij er altijd doorheen!
Noor/Nora/Nore vind ik ook een mooie naam trouwens, zag die net langskomen.
Andere mooie namen:
- Lena/Leah
- Elin (heel mooi zelfs!)
- Evi
- Suze
- Emma
Zomaar een paar die in me opkwamen...
maandag 25 oktober 2010 om 12:48
Ben even undercover gegaan om herkenning te voorkomen.
Ik ben nu zwanger van een meisje, en man en ik hebben een naam in ons hoofd.
Hij staat al zo goed als vast, maar ik ben inmiddels zo nieuwsgierig wat anderen van die naam vinden!
Irsa?
Leuk! Maar ik hou dan ook wel van aparte namen!
Ik had voor mijn dochter namen als Esri, Reza, Sari en Fenja op het namenlijstje staan. Is eens wat anders dan Emma, Sophie of Indy.
Hij staat al zo goed als vast, maar ik ben inmiddels zo nieuwsgierig wat anderen van die naam vinden!
Irsa?
Leuk! Maar ik hou dan ook wel van aparte namen!
Ik had voor mijn dochter namen als Esri, Reza, Sari en Fenja op het namenlijstje staan. Is eens wat anders dan Emma, Sophie of Indy.
maandag 25 oktober 2010 om 12:57
Leuk, deze reacties!
Ik had al helemaal niet verwacht dat iedereen hem mooi zou vinden (dat kan ook helemaal niet), maar toch leuk als er dan 3 zulke positieve reacties na elkaar komen!
Ik kan me inmiddels ook geen andere naam meer verzinnen, dus over een paar weken komt er een Irsa bij op deze aardbol!
Ik hou jullie op de hoogte!
(En meer reacties blijven welkom in de tussentijd!)
Ik had al helemaal niet verwacht dat iedereen hem mooi zou vinden (dat kan ook helemaal niet), maar toch leuk als er dan 3 zulke positieve reacties na elkaar komen!
Ik kan me inmiddels ook geen andere naam meer verzinnen, dus over een paar weken komt er een Irsa bij op deze aardbol!
Ik hou jullie op de hoogte!
(En meer reacties blijven welkom in de tussentijd!)
maandag 25 oktober 2010 om 16:18
Raspberry: Wij vinden de i ook mooier dan de ie. Dus je spreekt hem echt uit zoals je hem zoals je hem schrijft.
(Ik snap ook nooit waarom sommige mensen "Ilse" als "Ielse" uitspreken!)
Is ook eén van de redenen ook waarom we hem niet met een Y schrijven, dat geeft weer meer verwarring.
Naski: Natuurlijk kan dat!
Wij hebben onze kinderen ook niet laten dopen, maar ze hebben wel beide een tweede naam.
Wij noemen het meestal dan ook een "tweede naam", in plaats van doopnaam.
Dus nee, dopen is geen "vereiste" voor meerdere namen!
(Ik snap ook nooit waarom sommige mensen "Ilse" als "Ielse" uitspreken!)
Is ook eén van de redenen ook waarom we hem niet met een Y schrijven, dat geeft weer meer verwarring.
Naski: Natuurlijk kan dat!
Wij hebben onze kinderen ook niet laten dopen, maar ze hebben wel beide een tweede naam.
Wij noemen het meestal dan ook een "tweede naam", in plaats van doopnaam.
Dus nee, dopen is geen "vereiste" voor meerdere namen!
maandag 25 oktober 2010 om 16:26
Irsa?Is een leuke naam, ik ken het van de kinderserie O Yrsa van de VPRO, met een Y dus.
Irsa?Is een leuke naam, ik ken het van de kinderserie O Yrsa van de VPRO, met een Y dus.