Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Odilia is zeker een naam die moet groeien, Aletta!

In het half uur sinds je hem voor het eerst opperde, vind ik hem al steeds leuker!
Mijn naam kan ook niet afgekort worden, daarom verkleinen ze 'm altijd. Dus inderdaad een soort 'Letje'. Gek genoeg doet men dat pas sinds mijn 18e, als kind gebeurde het zelden tot nooit.
Ik moet bij Odilia steeds denken aan Ody, dat hondje van Garfield. Maar misschien heb je ook gelijk AJ, dat je aan de naam moet wennen.

Lillybet vind ik zo'n ouwewijvennaam. Lilly had ik leuk gevonden, maar Lillybet, nee vreselijk. Ach, gelukkig maar dat smaken verschillen, anders was het maar knap saai geweest met al die dezelfde namen. En afkortingen
Oh en ik vind Irsa erg mooi klinken en ik vind Odilia niet zo mooi, maar in combinatie met Oda weer wel. En Olivia vind ik ook erg mooi. Omara zou ik niet doen... en Othilde weet ik niet zo goed.
[quote]kleinebeer10 schreef op 25 oktober 2010 @ 16:18:

Raspberry: Wij vinden de i ook mooier dan de ie. Dus je spreekt hem echt uit zoals je hem zoals je hem schrijft.

(Ik snap ook nooit waarom sommige mensen "Ilse" als "Ielse" uitspreken!)

Is ook eén van de redenen ook waarom we hem niet met een Y schrijven, dat geeft weer meer verwarring.

ja, klopt, wij hebben dus een Imke, en hoe vaak ze niet Iemke genoemd wordt, heel irritant, er staat toch Imke!
Aan de tweede naam moet ik dan wel weer heel erg wennen.

@ aj: Misschien komt het ook dat het voor mij niet een geheel onbekende naam is. Een lerares op mijn school heette ook Odilia, en ik vond dat altijd zo mooi, poetisch en exotisch klinken

Ik ben wel erg benieuwd naar de naam van jouw dochtertje... kan je deze niet heel kort plaatsen
Raspberry: Imke (met een i inderdaad!!!) is een mooie naam!
Aletta, namen met de O:

Ocean

Octavia

Odette

Odile

Odilia

Oete

Ofra

Ohlin

Okkie

Olaya

Olette

Olga

Olivia

Olleke

Oonah

Odile, vind ik dan leuker als Odilia, minder oudewijverig, sorry voor mijn mening, Ohlin ook grappig

succes ermee!
Wat ik ook een mooie naam vind is Odile (oodiel uitgesproken), klinkt wat vlotter vind ik dan die -ia op het einde.
haha Catoo, zie mijn bijschrift, zelfde mening!
quote:keeprunning schreef op 25 oktober 2010 @ 17:10:

Aan de tweede naam moet ik dan wel weer heel erg wennen.

@ aj: Misschien komt het ook dat het voor mij niet een geheel onbekende naam is. Een lerares op mijn school heette ook Odilia, en ik vond dat altijd zo mooi, poetisch en exotisch klinken

Ik ben wel erg benieuwd naar de naam van jouw dochtertje... kan je deze niet heel kort plaatsen Hoeveel juffrouw Odilia's zouden er bestaan? Ik had er ook eentje! Een hele écht Odilia was ze.
quote:Sam32 schreef op 25 oktober 2010 @ 12:59:

Ik lees de naam Irsa wel steeds als Isra. Heel raar.Ja, dat heb ik ook!
Olette vind ik ook wel leuk, past wel bij ons Ik durf Letjes naam niet te plaatsen. Heb het al een keer gedaan en nu komt hij telkens boven bij Google, ondanks dat hij er nog geen vijf seconden stond.

Olette gaat in ieder geval op de lijst!
quote:Kezz schreef op 25 oktober 2010 @ 19:36:

[...]

Hoeveel juffrouw Odilia's zouden er bestaan? Ik had er ook eentje! Een hele écht Odilia was ze. Echt waar?! Heb je in Nijmegen op school gezeten?
hmz, ik heb geloof ik wel echt een totaal andere smaak qua namen dan jullie. Heb de laatste 3 pagina's even snel gelezen en echt geen enkele mooie naam voorbij zien komen. Ik vind ze allemaal zo apart. Odilia, ik durf mijn kind echt niet zo te noemen hoor.... Lillybeth, Othilde, bah nee, benieuwd wat mn man zegt als ik met deze namen aan kom Nee, wij gaan, heel saai misschien, toch echt voor de hollandse namen..
quote:keeprunning schreef op 26 oktober 2010 @ 09:54:

[...]

Echt waar?! Heb je in Nijmegen op school gezeten?Keeprunning, ik heb je een uitnodiging gestuurd om vrienden te worden. Eens kijken of we dezelfde Odilia bedoelen!
quote:Kezz schreef op 26 oktober 2010 @ 11:40:

[...]

Keeprunning, ik heb je een uitnodiging gestuurd om vrienden te worden. Eens kijken of we dezelfde Odilia bedoelen!

Het lukte niet om het verzoek te accepteren, de site doet vreemd. Ik heb jou nu ook een verzoekje gestuurd, misschien werkt dat wel. Je kan me anders ook mailen XX

dan kunnen we dit juf Odilia mysterie ontrafelen
Ik heb je gemaild!
quote:tulpje21 schreef op 26 oktober 2010 @ 10:59:

hmz, ik heb geloof ik wel echt een totaal andere smaak qua namen dan jullie. Heb de laatste 3 pagina's even snel gelezen en echt geen enkele mooie naam voorbij zien komen. Ik vind ze allemaal zo apart. Odilia, ik durf mijn kind echt niet zo te noemen hoor.... Lillybeth, Othilde, bah nee, benieuwd wat mn man zegt als ik met deze namen aan kom Nee, wij gaan, heel saai misschien, toch echt voor de hollandse namen..Hollandse namen zijn ook mooi. En je hebt wel gelijk hoor, de namen zijn allemaal ook wel erg apart, de afgelopen drie pagina's (op de andere pagina's staan ook veel normale namen trouwens ). Ik hou persoonlijk wel van namen die weinig voorkomen. Niet te raar, maar zeker niet te standaard. Ik hou van namen die zijn zoals olijven en koffie: in het begin niet zo lekker, maar naar mate je ze vaker nuttigt ga je ze steeds meer waarderen. En het feit dat iedereen andere namen mooi vindt houdt het spannend, nietwaar?
Tulpje21:

Ik houd ook meer van hollandse namen....

Dus je bent niet alleen....
Nog even @ Jeleny, ik ken de naam ook van de serie O Yrsa, net als Hgjb. Vind het echt een supernaam, jammer genoeg heet een nichtje al Isa, vind ik dan toch net teveel op elkaar lijken..
tulpje 21:

ik ben ook van de Hollandse namen hoor, maar goed, vind wel leuk anderen te adviseren in de stijl die zij leuk vinden...en dat geldt voor de meesten hier. Wil niet zeggen dat ik de namen die ik suggereer, allemaal leuk vind...
quote:raspberry71 schreef op 26 oktober 2010 @ 21:23:

tulpje 21:

ik ben ook van de Hollandse namen hoor, maar goed, vind wel leuk anderen te adviseren in de stijl die zij leuk vinden...en dat geldt voor de meesten hier. Wil niet zeggen dat ik de namen die ik suggereer, allemaal leuk vind...Hier ook! Ik houd het meest van Hollands. Maar meedenken en adviseren vind ik wel heel leuk om te doen. Soms heb je een naam waarvan je denkt... ik vind het niks, maar misschien vindt een ander het wat?
Ja, zoals Lenore. Vind ik echt een geweldige naam, maar Jacobs was tegen (teveel wasmiddelassociaties). Verder lijkt hij op een naam die we inmiddels in gebruik hebben, dus ook een volgende zal niet zo heten, maar misschien vindt iemand anders hem leuk? Nog een keer:

Lenore

Prachtige naam, toch?
Heb even gezocht of de naam voorkom in het topic, maar zie hem nergens terug komen. Ga nu toch enigszins twijfelen of het überhaupt een gangbare naam is Wat vinden jullie van Saartje? Of zouden jullie gewoon Saar doen?

AJ: Prachtige naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven