Mening over slaaptijden

08-05-2011 09:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hoewel mijn mening vast staat, ben ik benieuwd of ik nou echt zo moeilijk doe over de slaaptijden van onze dochter van bijna 5 jaar.

Mijn zusje (7 jaar jonger, geen kinderen) zei deze week tegen mij: Volgens mij zijn jullie zo moeilijk omdat jullie ouder moeder (30+) zijn geworden. Mijn vriendinnen maakt het helemaal niet uit hoelaat ze naar bed gaan.

Zoals jullie weten is het moederdag vandaag, de desbestreffende zus gaat om 18 uur naar mijn moeder.

Ik ga vanmiddag net als mijn zus met kindjes (4 jaar en 1 jaar), omdat ze morgen naar school gaan en ik wil dan dat ze tegen 19.00/19.30 uur naar bed gaan.

In de vakantie of op een zaterdag maakt me het helemaal niet uit.

Maar mijn regel is: Morgen naar school? Normale tijd naar bed.

Wat vinden jullie ervan?
Lilalinda bedoelt denk ik meer dat de beste stuurlui meestal aan wal staan. Lees maar eens alle topics over borstvoeden in het openbaar, kinderen in het openbaar, mijn buurkind huilt soms, wordt hij mishandeld?

Meestal vinden kinderlozen daar van alles van, maar weten ze half niet waar ze het over hebben.
Mijn zoon (16 mdn) heeft geen vaste bedtijden. Mijn man werkt aan huis en ik heb wisselende werktijden, wij hebben dus geen druk ochtendritueel waarvoor hij om 7 uur uit bed moet om snel/snel naar het kdv te gaan. Hij kan dus zolang slapen als hij wil en gaat naar bed wanneer hij eraan toe is. De ene keer is dat om 19,00 uur, de andere keer (zoals gisteren toen hij een middagdutje deed van 3 (!') uur) is dat 22.00 uur.

Is geen gemakzucht, lijkt mij nl. juist makkelijker om elke avond te weten waar je aan toe bent.

Wij doen het bewust anders, ook al omdat mijn man is opgevoed in een meditteraan ritme en er niets mee heeft om kinderen zo vroeg naar bed te sturen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Oh met wisselende werktijden bedoel ik eigenlijk dat ik mijn eigen werktijden bepaal. Ik hoef dus in principe niet om 8 uur de deur uit te zijn oid.
denk dat TO het vooral heeft over schoolgaande kinderen en dan moet je wel op tijd op
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat snap ik maar in andere posts ging het wel over baby´s en dreumessen.
Ben het met je eens hoor, maar jij vind het zelf ook nodig aan te geven dat zij om 18u bij je moeder komt. Dat mag zij dan toch ook zelf weten?
Wat je zus doet mag zij weten, toch? Als zij om 18:00 naar je moeder wil, prima toch? Jij gaat 's middags, ook prima toch?

Ik kon/kan me daar dood aan ergeren dat een ander bepaalt wat jij moet doen. Ik herken het wel ergens maar mijn kinderen zijn jonger maar die gaan ook voor 20:00 elke avond naar bed, en dan maakt het niks uit wat er voor bijzonders is. Al komt de koningin, mijn kind gaat voor 20:00 naar bed, dan is de volgende dag ook gezellig en da's ook fijn.

Lekker 's middags gaan en ik zie nu net dat het over vandaag gaat, ben ik lekker op tijd....
quote:Starshine schreef op 08 mei 2011 @ 11:39:

Lilalinda bedoelt denk ik meer dat de beste stuurlui meestal aan wal staan. Lees maar eens alle topics over borstvoeden in het openbaar, kinderen in het openbaar, mijn buurkind huilt soms, wordt hij mishandeld?

Meestal vinden kinderlozen daar van alles van, maar weten ze half niet waar ze het over hebben.

Ten eerste, vind ik dat je niet moet reageren op een posting met een smiley, dat is nooit zo hard bedoeld, als het werd opgeschreven.

Maar een kern van waarheid zit er wel in, want pas toen ik zelf kinderen kreeg, snapte ik dingen die ik voordien niet snapte.

En zo'n kindloos zusje denkt nog erg gemakkelijk over kinderen en opvoeden. Mijn moeder riep vroeger altijd "wacht maar tot jezelf kinderen hebt" VRESELIJK vind ik dat, maar het is wel waar. (bahbahbah)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven