Mijn bevalling begon met......

26-01-2009 20:26 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al zo'n soort onderwerp is maar dit is met een poll dusss toch weer anders en ik kan me nu eenmaal nergens anders op focussen dan op bevallingen. Kom maar op met de horrorverhalen of juist de andere verhalen!!

Mijn bevalling begon met:

Totaal aantal stemmen: 63

Lichte weeën die steeds erger werden. (25%)
Het breken van de vliezen. (44%)
Een inleiding in het ziekenhuis. (17%)
Het verliezen van de slijmprop. (6%)
Persweeën. Geen stemmen
Iets anders. (6%)
ik mis als optie:

... een bevruchting ca 9 maanden daarvoor
2x weeën

1x gebroken vliezen
Beide keren met weeën.
eerst buikpijn

toen me verschrikkelijk naar voelen

toen braken mijn vliezen

toen stak er een weeënstorm op

vervolgens in 1 uur volledige ontsluiting

toen restte er slechts hevige rugpijn en

kwamen er geen persweeën

toen moest ik persen van de HA maar dat wilde ik niet: pijn

toen moest ik in de ambu naar het ZH

toen hyperventileren

toen wilde ik dood

toen kwam de gyn en die zei ik zal je even helpen

toen een knip

toen een vacuumpomp

en toen vreselijk hard persen

en toen...... al met al 5 uur later:

een baby!!!

en toen was ik meteen alles vergeten, echt waar!!
eerste keer braken mijn vliezen bij de eerste wee; tweede keer ingeleid.

Horror verhalen? waarom? het is smerig bloederig en pijnlijk; waarom wil je daar horror aan toe voegen?
Een wee. En 7,5 uur later was ze er. Best goed te doen.

De andere keer met een prik in mijn rug en een snee in mijn buik, maar da's anders... (wel sneller )
Oh, en geen 'rustige opbouw' bij mij. Gewoon huppakee, om de 5 minuten een wee, en een flinke, daarna direct om de 3 minuten, toen om de minuut en toen 1 wee van 1,5 uur lang ( ) en 2 hele minuten persen.
half zeven 's ochtends wakker worden met kramp. 18 uur later was hij er.

Tussendoor veel oerkreten, weinig schelden, veel handenknijpen, autorit naar het ziekenhuis, infuus, 2 uur persweeen tegenhouden, paniek want hartje dipte wel heel erg, verdoving, vacuumpomp, 3 mensen die aan die pomp trokken, en toen was hij er.

Zou het liefst morgen weer zwanger zijn.
1 slijmprop verliezen rond 23 uur

vanaf een uur of 1 lichte kramp

vanaf half 3 hele heftige weeën

vanaf half 5 weeën die zo heftig waren dus ik wist niet waar ik het moest zoeken

1 vk die langskwam en me vertelde dat het nog heftiger zou worden

dat klopte ook

om half 11 vliezen gebroken door de vk

om half 12 zoveel pijn dat ik naar het zh wilde voor pijnstilling

in de auto maar 2 weeën gehad

en nog 1 in de ziekenhuis gang

na een tijdje wachten en weeën opvangen godzijdank toch 6 cm ontsluiting terwijl ik met 2 cm van huis wegging

geen pijnstilling gekregen want te laat voor de ruggeprik en hartje dipte dus geen prik in mn been

enorme persdrang die ik niet tegen kon houden en gelukkig mocht ik meepersen (had niet ander gekund)

hartje dipte nog meer dus helaas verdoving en vacuum erop, ik wilde gyn voor haar hoofd trappen omdat dat zoveel pijn deed

3 keer ik flink persen en zij flink trekken en zoon was er.

Pijn was meteen weg en naweeën waren niet zo erg (nee had alles opgebruikt tijdens mn bevalling)

hechtingen vond ik echt verschrikkelijk, wilde gyn weer voor haar hoofd trappen.

Achteraf gezien vond ik weeënstorm, vacuum en hechten het pijnlijkst, herstel moeizaam door veel hechtingen maar heb heb het overleefd
vanaf 's ochtends pijn in mijn rug.

Tegen etenstijd 's avonds HEEEL veel pijn in mijn rug... en dit de hele avond lang tegen een uur of 2 's nachts. Met pijn in mijn rug naar het ZH daar alleen maar pijn in mijn rug. Tegen een uur of 5 volledige ontsluiting, maar nog steeds alleen maar pijn in mijn rug. Na een uur persen op niks, 6 mensen om mijn bed incl. vacuumpomp en toen de gelukkigste mama van de hele wereld.

Nu 38 weken zwanger... en zit te wachten op pijn in mijn rug!
42 weken en wakker worden van buikpijn. Kan niet meer slapen, doet teveel pijn. Uurtje later ontdek ik dat er regelmaat inzit. Vervolgens een aantal uur om de 5 minuten weeën. Controle door vlos levert stilstand op, mijn weeën stoppen abrupt. Ca. drie uurtjes later beginnen ze weer. Weeën worden heftiger en vragen volledige overgave. Daarna weer controle vlos en zij breekt vliezen om het te bespoedigen. Daarna komen weeën steeds korter op elkaar en duren steeds langer en zijn heftiger. Op een gegeven moment wil ik weten of het al opgeschoten is (ben dan zo'n 20 uur bezig), want trek het zo geen uren meer. Helaas zit ontsluiting nog steeds maar op z'n 4 cm. Dus naar ziekenhuis, een eeuwigheid wachten totdat ik groen licht krijg voor pijnstilling. Eindelijk bij 6 cm. en persweeën een ruggenprik. Toen heerlijk gedommeld, onderwijl met een weeënversterkend infuus, nog een uurtje geperst en toen was na 28 uur onze dochter geboren.

Ik kan het helaas niet korter.

Ohjawel, je vraag was..

antwoord, met lichte weeen
Het begint allemaal toch met een potje neuken?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Dinly, hoeveelste kindje wordt dit? Vind je het eng?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 januari 2009 @ 21:28:

Het begint allemaal toch met een potje neuken?Als je Maria heet...
De snee van het mes van de gynaecoloog.
quote:intiem schreef op 26 januari 2009 @ 21:30:

[...]

Als je Maria heet...Dan ook. Maar die heeft zo'n goed verhaal opgehangen tegenover Josef dat er 2000 jaar later nog hele volksstammen geloven in die onbevlekte ontvangenis.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Een weekmakende gel...en daarna het opwekinfuus.
21.40 uur: vliezen gebroken, direct gevolgd door (rug)weeënstorm.

23.20 uur: 3 persweeën (oeps, baby ligt in stuit)

23.39 uur: zoon wordt geboren

0.30 uur: mama mag naar het ziekenhuis voor wat hechtingen onder narcose...

Maar alles is goed gekomen!
Hier begon het met het breken van de vliezen toen ik 's ochtends vroeg nog sliep in bed en een paar uur later begonnen langzaamaan de weeen. En toen ging het snel!
quote:intiem schreef op 26 januari 2009 @ 21:29:

Dinly, hoeveelste kindje wordt dit? Vind je het eng?

Het tweede kindje, de eerste keer ging op zich...(voor een bevalling) redelijk ok. Eerst een paar dagen slijmverlies, daarna lichte weeën, bleken oefenweeën te zijn en die werden na 24 uur echt ondragelijk en toen bleek dat de bevalling al aan de gang was, toen het echt niet meer ging, kwam de vk had ik al 9 cm. ontsluiting, vliezen gebroken en ik mocht even later persen maar die weeën voelde ik helemaal niet en heb dus anderhalf uur geperst, gelukkig met het laatste beetje oerkracht kwam ons kindje ter wereld.

Wel lekker gewoon thuis bevallen.

Ik vind het niet echt eng nu (om je vraag maar even te beantwoorden )maar wel een beetje spannend en ik ben nu 39 weken, zit gewoon een beetje te wachten eigenlijk op voortekenen.

Aan de ene kant heb ik er zin in en aan de andere kant ook helemaal niet, het blijft toch onvoorspelbaar.
Bij mij begon het twee keer met weeën en twee keer met het breken van de vliezen.
Heb de mijne nog niet gelezen dus ook nog maar eventjes een bijdrage...

Mijn bevalling begon met een grote schoonmaak van mn lichaam...

In 2 uur tijd het hele kerstdiner verteerd en er weer uit :-)

Van onderen wel te verstaan...

Scheelde weer, geen restjes tijdens het persen...

Als de rest nou ook zo makkelijk was geweest, maar helaas...
Bij de 1e om 15.30 lichte weeen

Om 17.00 werden de vliezen gebroken door de vk

Om 20.15 persweeen

Om 20.50 was ze er.

Bij de 2e kreeg ik om 19.00 de eerste lichte weeen

om 22.00 werden de vliezen gebroken door de vk

En om 01.20 was hij er
De eerste weeen begonnen om even na 19 uur. Na een nacht weeen zat ik om 8 uur 's ochtends op 4 cm. Het zette niet door en om 15 uur zat ik nog steeds op 4 cm. Toch maar doorgestuurd naar het ziekenhuis. Door het korte ritje naar het ziekenhuis zat ik opeens op 6 cm. De pijn was toen nog te dragen. De gyn wilde de vliezen breken. Ik was ondertussen doodop van een nacht weeen. En omdat ik heel erg bang was voor een weeenstorm na het breken van de vliezen, kreeg ik pijnstilling(injectie). Om 17.30 mocht ik eindelijk persen, wat niet lukte. Na anderhalf uur persen kwam er een knip en een vacuum. Een vloekende gyn, omdat ze er niet uit wilde en ik bijna naar de OK moest omdat het niet lukte. Uiteindelijk is ze toch nog met de vacuumpomp geboren.

Ik vond het een drama. Anderhalf jaar na de bevalling, raakte ik overspannen en bleek ook dat ik mijn bevalling nog helemaal niet had verwerkt. Het heeft me een aantal sessie bij een therapeut gekost om het een plaatsje te geven.

Ik wil ooit graag een tweede, maar wil nooit meer bevallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven