Mijn dochter gaat intern.

02-06-2010 23:34 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
&
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Dank je,MV.

Ben maar blij dat je geen ervaring hebt,wens het mijn ergste vijand nog niet toe.

Het ergste vind ik dat ik haar nu niet meer zo nu en dan eens spontaan in een opwelling een kus of knuffel kan geven. of eens lekker met haar dollen en lachen.

En dadelijk als ik ga slapen staat haar lege bed daar,kan ik haar niet eventjes opnieuw onderstoppen wat ik altijd doe,dat doet nu iemand anders.

Ninon,Ik ben kapot...

Ga over een half uurtje dan ook lekker slapen..
Fijn dat ze uit zichzelf is meegegaan, dan zal ze toch zelf ook inzien dat ze op die manier aan beterschap werkt.

Sterkte in de komende tijd, ik hoop dat ze na zoveel tijd wel weer bij je op weekend mag.
Mamzelle, Ze mag volgend weekend naar huis.

Vriijdagmiddag mag ik haar halen om half vier en ze moet zondagavond om half acht/acht uur weer terug zijn..
Goed dat ik dit topic weer zie. Moest va de week aan je denken
Lief van je Wintermuts..

Zal blij zijn als ik ze volgend weekend weer eventjes thuis heb.. Dat ik ze weer vast kan houden,onder kan stoppen..
Wat mis ik mijn kind,mijn dochter.

Morgenvroeg gaat ze op de H. voor de eerste keer naar school.Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

In de loop van de ochtend bellen ze me op hoe het gegaan is.

Volgend weekend komt ze van vrijdagmiddag tot zondagavond thuis.

Heerlijk kan ik ze weer knuffelen,onderstoppen..

Met haar lachen.. kan haast niet wachten.
Gelukkig al heel snel, het eerste weekend thuis.

*even in de ratiostand*: je dochter zal het makkelijkst wennen op de H. als ze van jou de indruk krijgt dat het niet meer dan logisch is dat ze daar is na alles wat gebeurd is. Het is zaak om haar op zo'n manier te knuffelen en in te stoppen dat zij niet (heel erg) voelt dat jij haar zo vreselijk mist en dat zij zich vervolgens niet kan overgeven aan de H.
Gisteren dochterlief aan de telefoon gehad.Ze vindt het leuk op school en ze heeft volgens mij ook een leuk contact met haar leeftijdgenootje.Die zit ook bij haar in de klas.

Vrijdagmiddag mag ik haar gaan halen voor een weekendje.

Heerlijk!!

Mamzelle,wat jij schrijft ga ik inderdaad doen,hoor.

Maar volgens mij gaat dat wel goedkomen.

En nu moet het maar gauw weekend worden!!
Goed nieuws joh, nog twee dagen geniet van je weekend met jouw meisje
Dat ga ik zeker doen,Ninon!
Wat een boel goed nieuws Je zal wel opgelucht zijn.
Ja,maar nu krijg ik net een telefoontje,van de raad van de kinderbescheming.. volgende week woensdag hebben we een gesprek daar.

Hoop niet dat ze moeilijk gaan doen,of dat er een gezinsvoogd komt.

O,ik wil dit allemaal niet.Lijkt wel of er nergens een iend aan komt..
Gezinsvoogd lijkt redelijk onontkoombaar, het is eerder de vraag of je dan een goede treft met wie je goed kan samenwerken.

Mijn ervaring met de kinderbescherming is overigens prima: zaken worden niet groter gemaakt dan nodig, wel willen ze er zeker van zijn dat er zorg is en blijft voor het kind, professionele zorg, that is.
Maar waarom zou er nu nog een gezinsvoogd moeten komen?

Mijn dochter zit op de H. Mijn zoon is sinds kort naar het Middelbaar Onderwijs,tot nu toe ook zonder problemen..

Dus ik zie daar het nut nu ook niet meer van in..

Maar ik zal het wel verkeerd zien..
Hey Lichtbron,

Ik ben benieuwd hoe het weekend met je dochter is gegaan. Hoe was het om haar weer te zien? Had ze leuke verhalen te vertellen en heb je het idee dat het goed met haar gaat? Morgen hoor ik of mijn neefje het kon opbrengen naar school te gaan. Ik hoop het zo.

Hoi,Ninon..

Het is dit weekend best goed gegaan.. Ze heeft wel veel voor de computer gezeten. Maar affijn..

Ze vertelde dat ze het leuk vind op de woongroep en op school.

Er zit een meisje dat net zo oud is als haar,en wat ik er van gezien heb klikt dat wel.

Heb jij al iets gehoord van je neefje?/ hoe oud is die??
Hoi Lichtbron,

Fijn dat het goed is gegaan en misschien heeft ze veel achter de computer gezeten om haar indrukken van vorige week te verwerken? Mijn neefje zit vaak achter de computer en zegt dat hij daardoor rust in zijn hoofd krijgt. Wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jouw dochter ook geldt hoor. Leuk dat het klikt met dat meisje, dat scheelt al een heleboel. Mijn neefje is ook 14 net als je dochter en naast zijn problematiek is ie natuurlijk ook gewoon een echte puber En, ik hoorde dat hij naar school is geweest en dat het goed met hem gaat Ik ben zo trots op hem.

Hou je taai he?
Fijn,Ninon,dat jouw neefje het ook goed maakt..

Ik ben nog steeds bezig met het aanvaarden dat ze daar zit.Ik moet zeggen dat ze het naar haar zin heeft,het toch wel een klein beetje makkelijker maakt..

Hoe is je zus eronder?

Zal voor haar ook niet meevallen.. zeg maar dat ik haar veel sterkte en kracht toewens.
Binnenkort gesprek op de H. over het zorgplan voor M.

De coach J. sluit aan ,dit wilde ze zelf heel graag..

Altijd fijn als er een ervaren iemand meeluisterd.

Ben benieuwd wat hun voorlopige doelstelling en hulp gaat worden en hoe ze het aan gaan pakken..

Op de woongroep gaat het volgens de berichten goed.

Ze heeft er een vriendinnetje van haar eigen leeftijd. En ook op school doet ze goed haar best en heeft ze het naar haar zin..

Dit weekend komt ze naar huis en vieren we haar verjaardag..

Ninon,hoe gaat het met je neef en zus en zwager?

Heeft ze er een beetje vrede mee?

Ze zal net als ik ook zeker wel haar moeilijke dagen hebben..
Hoe was het gesprek met de kinderbescherming verlopen by the way.

Fijn dat dochter met goede verhalen thuiskomt, en dat ze zich verschuilt achter de computer is ook niet heel raar. Heb jij eigenlijk ook een begeleider bij de H. zodat de H. en jij met elkaar kunnen afstemmen hoe dochter te benaderen, ook thuis? Het is op termijn natuurlijk niet de bedoeling dat ze daar als schaap functioneert en thuis ernstig rebelleert tegen ook maar de kleinste regel die je zou willen stellen (zoals bijvoorbeeld tijden voor computergebruik).

Ben ook wel benieuwd naar het behandelplan.
Hoe was het gesprek met de kinderbescherming verlopen by the way.

Fijn dat dochter met goede verhalen thuiskomt, en dat ze zich verschuilt achter de computer is ook niet heel raar. Heb jij eigenlijk ook een begeleider bij de H. zodat de H. en jij met elkaar kunnen afstemmen hoe dochter te benaderen, ook thuis? Het is op termijn natuurlijk niet de bedoeling dat ze daar als schaap functioneert en thuis ernstig rebelleert tegen ook maar de kleinste regel die je zou willen stellen (zoals bijvoorbeeld tijden voor computergebruik).

Ben ook wel benieuwd naar het behandelplan.
Gesprek bij RvK is goed gegaan.We hadden verteld dat ze al op de H. zit.Toen zei ze "o,als we dat geweten hadden,hadden we het gesprek afgezegd. Want het doel is bereikt." Ze zou het overleggen met de gedragstherapeute aldaar en zou ons daarna bellen.Maar ik heb tot nu toe niks gehoord.
RvK. belde vanmorgen. Ze gaan geen verdere stappen ondernemen.Gelykkig maar!

krijg het rapport dat ze hebben opgestuurd..
Wat fijn, Lichtbron. Je hebt tenslotte al meer dan genoeg aan je hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven