Mijn dochter gaat intern.

02-06-2010 23:34 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
&
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Flipflupse,het is geen internaat,maar een behandelcentrum zeg maar. Ze gaan er naar school en ondertussen wordt er ook ge-observeerd en een behandelplan opgesteld.

En het is niet meer zoals 15 jaar geleden.Ik ga er van uit dat ze goede begeleiding krijgen.

Als de pubers/kinderen rottigheid uit willen halen doen ze het toch wel..

Er zullen altijd overal wel rotte appels tussen zitten. en ik hoop dat mijn dochter deze kans grijpt..

Bruja,nee,mijn dochter is niet getraumatiseerd.Ze heeft psychische problemen en we hopen dat ze haar daar weer op het goede positieve spoor kunnen krijgen..
Ninon,zou jij in je posting van 13-08-2010 ,02.19 uur de naam van de instelling kunnen editten/verwijderen?
LB!

Je kunt je vorige vraag ook even aan een engel mailen, dat gaat misschien sneller.

Ik ga binnenkort je topic een keer lezen.
ik ga morgen de engel mailen om te vragen of ze de naam van de instelling wil editten in al mijn topics..

nu beetje laat..
Internaat , behandelcentrum,tehuis, het komt allemaal op hetzelfde neer, een plek voor jongeren/kinderen die om welke reden dan ook niet meer thuis kunnen wonen en op de een of andere manier een vorm van begeleiding of heropvoeding nodig hebben waartoe de ouders niet meer in staat zijn.

Je zegt dat het anders is dan 15 jaar geleden en dat ben ik volledig met je eens,helaas is het wel zo dat de qualiteit en de kwantiteit van dit soort instellingen niet echt verbetert is ten opzichte van toen.

Bruja zegt dat dat het vrijwel niet voorkomt dat het de verkeerde kant op gaat en dat het ergste is dat de situatie gelijk blijft. Je werkt in de hulpverlening en om dit dan zo stellig te zeggen vind ik zeer fout. Het komt juist heel vaak voor dat het de verkeerde kant op gaat en dat de situatie gelijk blijft is ook helaas niet het geval.

Samen met een oud groepsleider heb ik na mijn internaatsleven toen ik al volwassen was lezingen gegeven over en voor internaats/instellings kinderen en helaas is het juist vaak het geval dat men zich in de periode van uit huis plaatsing in internaat of instelling nog wel weet aan te passen aan de geldende regels maar bij het terugkeren in de gewone maatschappij met de gewone sociale regels in de problemen komt.

Het leven en het toepassen van regels in een gesloten omgeving is iets heel anders dan in een vrije omgeving als buiten de groep/instelling om.

Ik wil niet al te negatief klinken ,als dit wel zo overkomt dan spijt mij dat enorm.Het enige dat ik wil aangeven is dat een uit huis plaatsing niet altijd het effect sorteert dat de ouder voor ogen heeft.
Flipflupse,hartelijk dank voor je bijdragen..

Voel me al een heel stuk beter.. maar niet heus.
En dan is de datum van opname bekend.. Nog 6 nachten en dan gaat mijn dochter naar de H.

Je weet dat het er elk moment aan zit te komen,maar als ze dan daadwerkelijk bellen met de datum, overvalt het je alsnog..

Brok in mijn keel en bijna niet uit mijn woorden kunnen komen...

Nu maar hopen dat ze zonder tegenstribbelen meegaat.

Gooit ze haar kont tegen de krib,dan komt er alsnog een gezinsvoogd en komt het voor de rechter,en wordt ze gedwongen opgenomen wat betekent dat ze haar thuis komen ophalen met politie en ziekenwagen..
Ik heb geen wijze woorden om te delen Lichtbron, maar ik denk aan jullie en wens je veel wijsheid en kracht...
Dank je,Veronicas..

Vandaag een hele hoop formulieren gehad en informatie.

Morgen op mijn gemakje alles maar eens opzoeken en invullen..
Hoi LB, ik heb de naam eruit gehaald, las je berichtje nu pas. Heel veel sterkte de komende dagen
Fijn,Ninon. Nog maar drie dagen,dan is het zover..

Hopelijk gaat ze gewoon mee,zonder toestanden..

Mijn zoon is op kamp,die is er dan gelukkig niet,mocht het op een drama uitlopen.

Voel me zo leeg.

Ik wil dit helemaal niet,maar het moet het kan niet anders.
Lichtbron, ik voel zo met jullie mee. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat je dochter erin berust en mee zal gaan. Fijn dat je zoon op kamp is, is hij er ook even uit en kan je al je energie op je dochter richten. Het valt allemaal niet mee he?
Nee,Ninon,het valt helemaal niet mee.. voel me zo leeg.Heb het gevoel dat ik alles op de automatische piloot doe.Is niet goed dat weet ik. Maar ik heb het gevoel als me nu overgeef aan mijn gevoel dat ik dagen aan een stuk zou kunnen huilen,en ik moet me nu uit een stuk tonen voor mijn dochter. Straks,als ze daar zit mag ik huilen,maar nu de komende dagen nog eventjes niet.
Straks mag je inderdaad heeeeeeeeeel hard gaan huilen. Echt hoor, ga jij dan maar eens aan jezelf denken.

Mijn moeder hield zich ook steeds sterk toen het met mij niet goed ging. En ergens vond ik dat moeilijk want ik voelde me nogal onbegrepen. Zij had het idee: als ik nu ook nog emotioneel ga zitten doen blijft er niemand meer overeind. Maar misschien had het mij wel geholpen als ze haar emoties getoond had. Ik weet het niet, het is achteraf praten.

En ik was wel wat ouder dan jouw dochter nu.

Sterkte.
Moon,ze heeft me ook vaak genoeg zien huilen hoor.Ik vind dat op zich geen ramp als de kinderen me ergens om zien janken..

Maar het is nu net of ik het niet kan..

En dat is eigenlijk wel erg. Voelt alsof ik van binnen op slot zit..
Morgen gaat ze naar H. moeten om half twee daar zijn..

Ik hoop 'zóóó dat ze zich niet verzet en gewoon zonder gedoe mee gaat.

Heb een slecht voorgevoel..

Sterkte morgen. Lijkt me een hele moeilijke beslissing. Ik duim voor je dat ze zich niet verzet en dat je een beetje gerust gesteld wordt als je daar eenmaal bent. Hoop ook dat je een beetje kunt slapen vannacht.
Hallo lichtbron. Wat een moeilijke dagen voor jou en jouw gezin. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat.

Ik wil je dit nog even meegeven, misschien dat het je een klein beetje helpt. Ik heb zelf op interne leefgroepen, behandelgroepen en dergelijke met kinderen gewerkt en ik heb alleen maar met mensen gewerkt die echt om de kinderen gaven en er echt voor gingen. En ik heb bij verschillende instellingen gewerkt. Daarbij zag ik dat de meeste kinderen na een periode van wennen en aanpassen toch weer goed gingen meedraaien en zelfs gelukkig werden (dit is soms bitterzoet voor ouders, ze zijn blij dat hun kinderen gelukkig zijn, maar hadden liever gehad dat ze dat thuis waren geweest, het voelt soms als falen maar dat is absoluut niet zo!!!). Veel van die zogenaamde moeilijke kinderen en tieners van toen hebben nu een baan of studeren weer of zijn met een begeleid project bezig (veelal bij kinderen/jongeren met ASS).

Nogmaals heeel veel sterkte.
zie dit topic nú pas.

en veel sterkte morgen!
Ze is weg,mee gegaan zonder toestanden..

Ik mis d'r nu al..
quote:lichtbron schreef op 02 september 2010 @ 17:06:

Ze is weg,mee gegaan zonder toestanden..

Ik mis d'r nu al..Oh Lichtbron, wat erg, nu al je kind moeten missen. Het gaat heel moeilijk worden nu voor jou en voor haar natuurlijk, maar met hoop op de toekomst. Fijn dat het weggaan gelukkig op een fijne manier is gegaan. Hopelijk een teken voor hoe het verder gaat.
Hey lichtbron, fijn dat ze zonder toestanden is weggegaan. Dat maakt het misschien net ietsje makkelijker. Ik heb aan je gedacht vandaag. Sterkte voor nu en de komende tijd, neem tijd voor jezelf meis
Wat,zijn jullie toch lief..

Heb haar een kwartiertje geleden aan de lijn gehad..

Ze heeft het goed naar haar zin zegt ze. Heeft goed gegeten. wat t.v. gekeken,gelezen.

Ik hoop inderdaad dat we nu weer een beetje de goeie weg op gaan draaien..
Ik zie het topic nu pas, ik heb geen ervaring Lichtbron maar wil je wel even een hart onder de riem steken .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou, dat klinkt al positief! Goed te horen he? Hou je daar maar aan vast, ik hoop dat je lekker slaapt vannacht, je zal wel moe zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven