Mijn dochter gaat intern.
woensdag 29 september 2010 om 20:54
Ja,inderdaad..
Dochterlief heeft een uurtje geleden gebeld.
Ze klinkt zo opgeruimd. Zou het dan eindelijk de goeie kant uitgaan?
Maandag hebben we een gesprek op de H. in verband met het zorgplan.
Ben benieuwd wat er zoal op de planning staat voor dochterlief.
en 'savonds moeten we terug voor een ouderavond.
Vorige week belde de leerlingbegeleider van haar oude middelbare school.
Was compleet verrast.. vond het zo aardig van die man..
Vanmiddag met de SVB gebeld.Je moet doorgeven als je kind tijdelijk uit huis gaat.ze passen dan de kinderbijslag aan,het zal in elk geval niet minder worden.
Dochterlief heeft een uurtje geleden gebeld.
Ze klinkt zo opgeruimd. Zou het dan eindelijk de goeie kant uitgaan?
Maandag hebben we een gesprek op de H. in verband met het zorgplan.
Ben benieuwd wat er zoal op de planning staat voor dochterlief.
en 'savonds moeten we terug voor een ouderavond.
Vorige week belde de leerlingbegeleider van haar oude middelbare school.
Was compleet verrast.. vond het zo aardig van die man..
Vanmiddag met de SVB gebeld.Je moet doorgeven als je kind tijdelijk uit huis gaat.ze passen dan de kinderbijslag aan,het zal in elk geval niet minder worden.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
woensdag 29 september 2010 om 23:38
Lichtbron, ik heb een keer gereageerd onder een andere nick. Fijn dat het zo goed gaat! Trek je het zelf ook, want het is nogal wat, je dochter uit huis... en je zoon, want voor hem is het ook heel wat dat zijn zus het huis uit is. Schaamt hij zich er niet voor, of durft hij er wel over te vertellen?
Je klinkt gelukkig heel positief, maar ik zie je alleen schrijven over hoe het met haar gaat, daarom vraag ik maar eens hoe het met jou en je zoon gaat!
Je klinkt gelukkig heel positief, maar ik zie je alleen schrijven over hoe het met haar gaat, daarom vraag ik maar eens hoe het met jou en je zoon gaat!
donderdag 30 september 2010 om 00:28
Mijn zoon praat er over als je het hem vraagt,heel soms begint hij er uit zichzelf over. Met mij kan hij er goed over praten.
Op hem heeft het afgelopen jaar ook veel indruk gemaakt.
Ik merk aan mezelf dat het er lichamelijk uit begint te komen. Ben twee weken ziek geweest. en ik ben zo ongelooflijk moe.
De laatste dagen ben ik ook heel emotioneel.Veel huilen,maar het moet allemaal nog een plekje krijgen.
Het doet me wel goed dat als ik haar aan de telefoon heb of als ze thuis is dat ze eigenlijk heel positieve dingen vertelt over school,het nieuwe vriendinnetje in de woongroep enz.
Daar trek ik me dan maar aan op.
Op hem heeft het afgelopen jaar ook veel indruk gemaakt.
Ik merk aan mezelf dat het er lichamelijk uit begint te komen. Ben twee weken ziek geweest. en ik ben zo ongelooflijk moe.
De laatste dagen ben ik ook heel emotioneel.Veel huilen,maar het moet allemaal nog een plekje krijgen.
Het doet me wel goed dat als ik haar aan de telefoon heb of als ze thuis is dat ze eigenlijk heel positieve dingen vertelt over school,het nieuwe vriendinnetje in de woongroep enz.
Daar trek ik me dan maar aan op.
donderdag 30 september 2010 om 09:20
Hou je wel rekening met dat je een bijdrage moet betalen voor het verblijf van je dochter in de H? Ik weet niet of dit al aan je verteld is..
Het lijkt me een behoorlijke spagaat om nu van alles eruit te voelen komen en nog steeds shiny and happy te moeten spelen tbv. je zoon en als ze je belt je dochter. En dan ook nog zoon opvangen als hij van alles gaat voelen of (dat kan ook nog) meer ruimte wil gaan innemen.
Heel belangrijk dat je dan wel zorgt dat jij ook je ei ergens kwijt kan. Het is wel heel veel wat je op je bordje hebt voor een mens alleen.
Het lijkt me een behoorlijke spagaat om nu van alles eruit te voelen komen en nog steeds shiny and happy te moeten spelen tbv. je zoon en als ze je belt je dochter. En dan ook nog zoon opvangen als hij van alles gaat voelen of (dat kan ook nog) meer ruimte wil gaan innemen.
Heel belangrijk dat je dan wel zorgt dat jij ook je ei ergens kwijt kan. Het is wel heel veel wat je op je bordje hebt voor een mens alleen.
zondag 3 oktober 2010 om 20:46
Mamzelle,wij hebben een PGB voor mijn dochter en dat is omgezet in zorg in natura.
Ik zal er binnenkort eens naar vragen,maar ik geloof niet dat we een eigen bijdrage betalen.
Ik kan mijn ei kwijt bij het Maatschappelijk werk en onze coach.
en bij mijn vriendinnen,en mijn ouders zijn er gelukkig ook nog.
Ik zal er binnenkort eens naar vragen,maar ik geloof niet dat we een eigen bijdrage betalen.
Ik kan mijn ei kwijt bij het Maatschappelijk werk en onze coach.
en bij mijn vriendinnen,en mijn ouders zijn er gelukkig ook nog.
zaterdag 30 oktober 2010 om 11:00
vrijdag 19 november 2010 om 20:10
3 maanden,3 hele maanden heeft het goed gegaan op de H. met dochter..
Vandaag moest ik haar terugbrengen na een bezoekje aan de tandarts,mevrouw gooit haar kont tegen de krib.. en gaat dus niet mee.
Nu zit ik hier.
Instelling gebeld.. ze mogen niks doen omdat ze op vrijwillige basis daar zit..
dikke lul drie bier...
Dus we kunnen het hele circus weer van voren af aan opstarten en raak ik dus mijn voogdij kwijt als ze zich niet overgeeft,..
mijn god waar ben ik in beland
Vandaag moest ik haar terugbrengen na een bezoekje aan de tandarts,mevrouw gooit haar kont tegen de krib.. en gaat dus niet mee.
Nu zit ik hier.
Instelling gebeld.. ze mogen niks doen omdat ze op vrijwillige basis daar zit..
dikke lul drie bier...
Dus we kunnen het hele circus weer van voren af aan opstarten en raak ik dus mijn voogdij kwijt als ze zich niet overgeeft,..
mijn god waar ben ik in beland
vrijdag 19 november 2010 om 20:15
Tjee Lichtbron. Wat zonde nou dat dochter de kont tegen de krib gooit. Is er iets gebeurd in de instelling?
Is het sowieso niet gebruikelijk dat D in het weekend thuis komt? Misschien dat je haar maandag wel zonder problemen daarheen kunt brengen.
Ik zou het hier niet bij laten zitten iig en maandag meteen contact met de ha of misschien is J een idee.
Sterkte
Is het sowieso niet gebruikelijk dat D in het weekend thuis komt? Misschien dat je haar maandag wel zonder problemen daarheen kunt brengen.
Ik zou het hier niet bij laten zitten iig en maandag meteen contact met de ha of misschien is J een idee.
Sterkte
vrijdag 19 november 2010 om 21:44
Voor zover ik weet is er op de H. niks noemenswaardigs gebeurd. En hier thuis ook niet. Of het moet zijn dat ze via hyves of msn weer ruzie heeft gehad met iemand.
Om de 14 dagen komt ze een weekend naar huis. En als ze naar de tandarts/orthodontist moet.
Nee, ik heb voor mezelf besloten om geen contact meer op te nemen met J.
Krijg van bijna-exman het verwijt dat ik haar teveel naar huis haal..
misselijke vent is het toch ook..
Om de 14 dagen komt ze een weekend naar huis. En als ze naar de tandarts/orthodontist moet.
Nee, ik heb voor mezelf besloten om geen contact meer op te nemen met J.
Krijg van bijna-exman het verwijt dat ik haar teveel naar huis haal..
misselijke vent is het toch ook..
vrijdag 19 november 2010 om 21:45
vrijdag 19 november 2010 om 21:54
Ik heb geen gezinsvoogd, Bruja.
Kan alleen maar hopen dat ze morgen bijgedraaid is en zonder problemen meegaat.. Maar heb er een hard hoofd in.
En vanuit de H. mogen ze niks doen omdat ze op vrijwillige basis daar is.
Ja,ben ik vet mee.
Kan alleen maar hopen dat ze morgen bijgedraaid is en zonder problemen meegaat.. Maar heb er een hard hoofd in.
En vanuit de H. mogen ze niks doen omdat ze op vrijwillige basis daar is.
Ja,ben ik vet mee.
vrijdag 19 november 2010 om 21:59
vrijdag 19 november 2010 om 22:03
Heb je geprobeerd om met haar te praten of is ze erg onrustig?
Als jouw bijna ex vind dat jij haar teveel naar huis haalt weet hij dan iets beter en helpt hij nu mee om erachter te komen wat er met dochterlief aan de hand is?
Het is zo makkelijk om commentaar te hebben als je zelf niets doet....
Lichtbron, is er niet een mogelijkheid om morgen een moeder-dochterdag te maken en dat je als afspraak maakt dat dochter daarna zonder problemen terug gaat?
Dit moet natuurlijk niet elke keer zo gaan anders krijg je elke keer dit gezeur maar probeer hier duidelijke afspraken over te maken.
Kan D niet naar de orthodontist als ze eens per 2 weken vrijdags naar huis komt? Is meteen het probleem van extra halen opgelost.
Dan zijn deze toestanden ook verleden tijd.
Als jouw bijna ex vind dat jij haar teveel naar huis haalt weet hij dan iets beter en helpt hij nu mee om erachter te komen wat er met dochterlief aan de hand is?
Het is zo makkelijk om commentaar te hebben als je zelf niets doet....
Lichtbron, is er niet een mogelijkheid om morgen een moeder-dochterdag te maken en dat je als afspraak maakt dat dochter daarna zonder problemen terug gaat?
Dit moet natuurlijk niet elke keer zo gaan anders krijg je elke keer dit gezeur maar probeer hier duidelijke afspraken over te maken.
Kan D niet naar de orthodontist als ze eens per 2 weken vrijdags naar huis komt? Is meteen het probleem van extra halen opgelost.
Dan zijn deze toestanden ook verleden tijd.
vrijdag 19 november 2010 om 22:12
Geeft niet Bruja.
Bosaapje,als in zo'n bui is kan ik praten als brugman,maar dat heeft geen zin. Ze zegt niks terug.
Ik ga morgen écht geen moeder-dochterdag doen.
Ik ga haar volkomen negeren.. heeft soms weleens effect.
Heb haar t.v. ondertussen ook al beneden gezet.
Sjonge,ik schrijf ongeveer weer hetzelfde als een jaar geleden..
tandarts/ortho afspraken zijn zeer strak. Het is erg druk bij de tandartsenpraktijk.
Ze weet wat het inhoudt als ze niet meewerkt en de grote instanties komen er aan te pas.. Dat is tot in den treure verteld voor ze naar de H. ging.
Ze zou zondag eigenlijk mee naar de verjaardag van mijn broer mogen,maar die kans heeft ze uiteraard nu verspeeld.
Bosaapje,als in zo'n bui is kan ik praten als brugman,maar dat heeft geen zin. Ze zegt niks terug.
Ik ga morgen écht geen moeder-dochterdag doen.
Ik ga haar volkomen negeren.. heeft soms weleens effect.
Heb haar t.v. ondertussen ook al beneden gezet.
Sjonge,ik schrijf ongeveer weer hetzelfde als een jaar geleden..
tandarts/ortho afspraken zijn zeer strak. Het is erg druk bij de tandartsenpraktijk.
Ze weet wat het inhoudt als ze niet meewerkt en de grote instanties komen er aan te pas.. Dat is tot in den treure verteld voor ze naar de H. ging.
Ze zou zondag eigenlijk mee naar de verjaardag van mijn broer mogen,maar die kans heeft ze uiteraard nu verspeeld.
vrijdag 19 november 2010 om 22:20
vrijdag 19 november 2010 om 22:31
Bosaapje, de H. heeft niet gezegd dat ze haar kansen verspeelt. Ze mogen gewoon niks doen omdat ze op vrijwillige basis is opgenomen.En daar ben ik op zijn zachtst gezegd niet blij mee. Had ze daar gedwongen gezeten,hadden ze de calamiteitendienst kunnen bellen,en die zouden haar dan hebben komen halen.. ze hebben met haar willen praten door de telefoon,maar ze sloeg de telefoon uit mijn handen.
vrijdag 19 november 2010 om 22:39
Potver.
Morgen gaat ze terug of morgen bel jij Jeugdzorg. Als het niet vrijwillig kan, die opname, dan maar verplicht (via een gezinsvoogd dus).
Bepaald geen ideale keuze, maar vele malen beter dan een dochter die haar eigen plan gaat trekken en wat daar dan al niet van kan komen.
Sterkte. Je hebt echt gedaan wat je kan. Denk dat het dan goed is om het uit handen te geven, zodat jij je kunt concentreren op gewoon een lieve, betrokken moeder zijn.
Morgen gaat ze terug of morgen bel jij Jeugdzorg. Als het niet vrijwillig kan, die opname, dan maar verplicht (via een gezinsvoogd dus).
Bepaald geen ideale keuze, maar vele malen beter dan een dochter die haar eigen plan gaat trekken en wat daar dan al niet van kan komen.
Sterkte. Je hebt echt gedaan wat je kan. Denk dat het dan goed is om het uit handen te geven, zodat jij je kunt concentreren op gewoon een lieve, betrokken moeder zijn.
vrijdag 19 november 2010 om 22:41
Hé,Mamzelle,nu zit ik echt te huilen..
Ik zou willen dat ik wist waarom ze nu zo reageert,het ging zo goed.
Ik denk dat ik morgen maar even met mijn coach ga bellen..Dan toch maar de grve middelen,maar weet niet of het er dan voor haar beter op word..
Ik zou willen dat ik wist waarom ze nu zo reageert,het ging zo goed.
Ik denk dat ik morgen maar even met mijn coach ga bellen..Dan toch maar de grve middelen,maar weet niet of het er dan voor haar beter op word..
vrijdag 19 november 2010 om 22:48
Het wordt niet slechter voor haar. Ze blijft dan op de H. tot ze heeft geleerd wat ze kennelijk te leren heeft (en ik heb ook geen idee van wat, is ze al onderzocht door een ggz o.i.d?). Jij krijgt ondersteuning bij het hele verdere traject, tot ze weer 'normaal' doet (en ook nog daarna, zodat ze het blijft doen).
Anyway, als jij niet belt, zal de H. wel bellen naar AMK of godmagwetenwie. Ik denk dat meewerken met Jeugdzorg etc. beter is dan zelf blijven dokteren. Het is simpelweg te veel voor één persoon nu.
Maar ja, ik heb makkelijk praten. Voor mij is het nog steeds theorie.
Anyway, als jij niet belt, zal de H. wel bellen naar AMK of godmagwetenwie. Ik denk dat meewerken met Jeugdzorg etc. beter is dan zelf blijven dokteren. Het is simpelweg te veel voor één persoon nu.
Maar ja, ik heb makkelijk praten. Voor mij is het nog steeds theorie.