Mijn dochter gaat intern.
donderdag 25 november 2010 om 23:14
vrijdag 26 november 2010 om 07:52
vrijdag 26 november 2010 om 08:10
vrijdag 26 november 2010 om 08:24
Freya,er zijn al zo veel hulpverleners bij betrokken (geweest) en niemand heeft iets kunnen bereiken.
Ik sta volkomen machteloos en met mijn rug tegen de muur.
Er zal nu wel een toeziend voogd komen en ook een gedwongen opname ben ik bang..
Of ze moet deze week in ene "het licht" zien. Maar daar geloof ik niet meer in.
Ik sta volkomen machteloos en met mijn rug tegen de muur.
Er zal nu wel een toeziend voogd komen en ook een gedwongen opname ben ik bang..
Of ze moet deze week in ene "het licht" zien. Maar daar geloof ik niet meer in.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zaterdag 27 november 2010 om 19:36
Heb je je ertoe kunnen zetten, de RvK bellen? Als je dat gedaan hebt kun je weer proberen om het leefbaar te maken thuis. Jullie moeten nog een heel lange tijd met elkaar verder en het is al eerder gebleken dat ze niet echt tot inzicht komt door straf. Beter dan om haar voor voldongen feiten zetten dus.
zaterdag 27 november 2010 om 19:42
zaterdag 27 november 2010 om 19:45
Lichtbron, waar is toch je man in dit verhaal?
Hij woont toch nog bij jullie? Hoe staat hij hierin? Helpt hij?
Hij zou jou moeten ondersteunen. Denk je dat het mogelijk is om samen op 1 lijn te komen als het je dochter aangaat?
Ik heb het heel erg met je te doen
Helaas denk ik dat een (V)OTS niet te voorkomen is in deze situatie. Het klinkt heel akelig maar het valt écht mee. Alleen de regie uit handen moeten geven is moeilijk. Al moet je je afvragen in hoeverre je nog regie hebt .
Een gezinsvoogd zal het beste voor jouw dochter willen regelen, ookal wil ze dat zelf niet inzien.
Jouw dochter gaat nu gewoon d'r gang? Ze gaat ook niet naar school? Ik neem aan dat ze nog leerplichtig is.
Afschuwelijk, dat je je zo machteloos voelt. Hoop dat je toch een beetje een fijn weekend hebt.
Hij woont toch nog bij jullie? Hoe staat hij hierin? Helpt hij?
Hij zou jou moeten ondersteunen. Denk je dat het mogelijk is om samen op 1 lijn te komen als het je dochter aangaat?
Ik heb het heel erg met je te doen
Helaas denk ik dat een (V)OTS niet te voorkomen is in deze situatie. Het klinkt heel akelig maar het valt écht mee. Alleen de regie uit handen moeten geven is moeilijk. Al moet je je afvragen in hoeverre je nog regie hebt .
Een gezinsvoogd zal het beste voor jouw dochter willen regelen, ookal wil ze dat zelf niet inzien.
Jouw dochter gaat nu gewoon d'r gang? Ze gaat ook niet naar school? Ik neem aan dat ze nog leerplichtig is.
Afschuwelijk, dat je je zo machteloos voelt. Hoop dat je toch een beetje een fijn weekend hebt.
zondag 28 november 2010 om 00:02
Mamzelle,nee de Rvk heb ik niet gebeld,is voor mij een brug te ver.
Om als moeder daar naar toe te bellen..
Ze hebben van de H. elke dag 1 of 2 keer gebeld,heel fijn.
elke keer vragen ze of mijn dochter aan de lijn komt.Maar dat deed ze niet tot vandaag..
Vanmiddag nam ze de telefoon van me aan toen ik zei dat ze haar wilde spreken.
Even later vertelde de groepsleiding me dat ze gezegd had dat ze morgenavond terugkomt en dat ze dat deed voor haarzelf..
Ik hoop het,maar geloof het pas als ze daar is.
Ben een beetje gepokt en gemazeld het afgelopen jaar.
Ze is van veel beloven,maar dan haar afspraken niet nakomen..
dus ik wacht af.
Ze wil nu morgen samen met mij een surprise gaan maken voor iemand van haar klas. Het kadootje koopt ze dan van de week met iemand van de groepsleiding.
Ik heb haar veel genegeerd deze week,kon het echt niet opbrengen om lief en vriendelijk tegen haar te doen.
Bosaapje,inderdaad het is weer hetzelfde scenario als vorig jaar..
Ik ben ook bang dat ze dat zelf niet weet. Hoop wel dat ze daar veel aandacht aan gaan besteden mocht ze morgen terugkeren naar de H.
Noah,Mijn man maakt er eigenlijk niet veel deel van uit. De grote en belangrijke beslissingen worden door mij genomen. Hij laat het liever aan mij over.(om daarna te kunnen zeuren over de hulpverlening,en over wat ik verkeerd doe..)
En ik denk als we gescheiden zijn dat dat hetzelfde blijft.. ben benieuwd hoe hij dan die weekenden invult als de kinderen daar zijn. En nee geloof niet dat we daar ooit in op 1 lijn komen.
Hoe het nu verder gaat weet ik niet.
K. van de stichting MEE gaat het intern bespreken en contact opnemen met de H.
We wachten af..
Misschien gaat ze morgen.. wie weet..
Om als moeder daar naar toe te bellen..
Ze hebben van de H. elke dag 1 of 2 keer gebeld,heel fijn.
elke keer vragen ze of mijn dochter aan de lijn komt.Maar dat deed ze niet tot vandaag..
Vanmiddag nam ze de telefoon van me aan toen ik zei dat ze haar wilde spreken.
Even later vertelde de groepsleiding me dat ze gezegd had dat ze morgenavond terugkomt en dat ze dat deed voor haarzelf..
Ik hoop het,maar geloof het pas als ze daar is.
Ben een beetje gepokt en gemazeld het afgelopen jaar.
Ze is van veel beloven,maar dan haar afspraken niet nakomen..
dus ik wacht af.
Ze wil nu morgen samen met mij een surprise gaan maken voor iemand van haar klas. Het kadootje koopt ze dan van de week met iemand van de groepsleiding.
Ik heb haar veel genegeerd deze week,kon het echt niet opbrengen om lief en vriendelijk tegen haar te doen.
Bosaapje,inderdaad het is weer hetzelfde scenario als vorig jaar..
Ik ben ook bang dat ze dat zelf niet weet. Hoop wel dat ze daar veel aandacht aan gaan besteden mocht ze morgen terugkeren naar de H.
Noah,Mijn man maakt er eigenlijk niet veel deel van uit. De grote en belangrijke beslissingen worden door mij genomen. Hij laat het liever aan mij over.(om daarna te kunnen zeuren over de hulpverlening,en over wat ik verkeerd doe..)
En ik denk als we gescheiden zijn dat dat hetzelfde blijft.. ben benieuwd hoe hij dan die weekenden invult als de kinderen daar zijn. En nee geloof niet dat we daar ooit in op 1 lijn komen.
Hoe het nu verder gaat weet ik niet.
K. van de stichting MEE gaat het intern bespreken en contact opnemen met de H.
We wachten af..
Misschien gaat ze morgen.. wie weet..
zondag 28 november 2010 om 22:57
maandag 29 november 2010 om 00:07
Woensdagavond mag ik haar bellen en dan overleggen we wanneer ik haar kom halen en weer terugbreng.Het is sinterklaas en zaterdag wil mijn moeder wel iets doen voor de kleinkinderen.
Janna,we hebben haar zelf weggebracht. en halen moeten we ook zelf doen.
Janna,we hebben haar zelf weggebracht. en halen moeten we ook zelf doen.
maandag 29 november 2010 om 22:33
Wat fijn dat ze weer daar is!
Hebben jullie geen mogelijkheid om sinterklaas op de H. te vieren? (en is ze als ze daar blijft niet de enige die in het weekend overblijft?)
Een heel naar stemmetje binnenin me zegt dat het best wel leuk is om in de sinterklaastijd even naar de groep te gaan, want surprises, en een feestje. Maar hoe is het dan weer ná dat weekend?
Ik denk dat moeder best wel kan begrijpen dat het niet slim is om dochter onder zulke kritische omstandigheden weer 'gewoon' thuis Sinterklaas te laten vieren.
Hou je taai in de komende tijd
Hebben jullie geen mogelijkheid om sinterklaas op de H. te vieren? (en is ze als ze daar blijft niet de enige die in het weekend overblijft?)
Een heel naar stemmetje binnenin me zegt dat het best wel leuk is om in de sinterklaastijd even naar de groep te gaan, want surprises, en een feestje. Maar hoe is het dan weer ná dat weekend?
Ik denk dat moeder best wel kan begrijpen dat het niet slim is om dochter onder zulke kritische omstandigheden weer 'gewoon' thuis Sinterklaas te laten vieren.
Hou je taai in de komende tijd
maandag 29 november 2010 om 22:55