Mijn oudste wordt vier...
woensdag 22 mei 2019 om 20:04
... en ik heb het er dus gewoon moeilijk mee. Ik schaam me kapot.
Hij is er totaal klaar voor... hij kan fietsen en tandenpoetsen en bijna alle letters lezen en wil heel heel graag naar de grote school.
Maar ineens heb ik dus weemoedige moedergevoelens. ‘t Is zo kortgeleden dat ik hem rondsjouwde in de draagzak en dat hij leerde staan lopen en kusjes geven aan zijn broertje en oefenen op het potje.
En nu gaat hij met een rugzak en een zelfuitgezochte outfit naar school.
Moet dat nou zo snel?
Hij is er totaal klaar voor... hij kan fietsen en tandenpoetsen en bijna alle letters lezen en wil heel heel graag naar de grote school.
Maar ineens heb ik dus weemoedige moedergevoelens. ‘t Is zo kortgeleden dat ik hem rondsjouwde in de draagzak en dat hij leerde staan lopen en kusjes geven aan zijn broertje en oefenen op het potje.
En nu gaat hij met een rugzak en een zelfuitgezochte outfit naar school.
Moet dat nou zo snel?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 23 mei 2019 om 09:38
Je gaat er dan al vanuit dat het op z'n hoogst 'leuk genoeg' is.happyapple schreef: ↑23-05-2019 07:37Oh ja, voor de jongere kindjes is het dan inderdaad vast anders, omdat zij het van grote broer of zus zien... En onze kinderen gaan nu 2 dagen in de week naar kdv, dus er is wel contact met andere kindjes. Ze zijn verder ook graag thuis bij ons en ik ga best vaak met ze naar een speeltuin etc dus ik heb geen idee of 5 dagen school dan ineens tegenvalt of ook leuk genoeg is![]()
Mss is school wel veel leuker dan dat eeuwige gehang in die speeltuin.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 23 mei 2019 om 15:12
donderdag 23 mei 2019 om 15:14
Ik ga nergens vanuit. Ik vroeg me alleen maar af hoe iedereen toch merkt dat de bijna 4 jarigen echt aan school toe zijn. Maar dat gaan we dan vanzelf wel merken, of niet...
donderdag 23 mei 2019 om 15:19
happyapple schreef: ↑23-05-2019 15:14Ik ga nergens vanuit. Ik vroeg me alleen maar af hoe iedereen toch merkt dat de bijna 4 jarigen echt aan school toe zijn. Maar dat gaan we dan vanzelf wel merken, of niet...
Of het ook leuk is, is een goede vraag. Mijn kinderen vinden school overwegend niet leuk, dat is voor ons als gezin niet makkelijk. Ik denk met weemoed terug aan de tijd waarin ze nog niet hoefden
donderdag 23 mei 2019 om 15:48
Dat lijkt me erg vervelend inderdaad.
Ik hoop dat dat hier straks meevalt
donderdag 23 mei 2019 om 15:55
Ik vind dit altijd zo zielig. Waarom je kind dan niet naar een kdv of psz laten gaan vanaf het tweede jaar?Andersom schreef: ↑22-05-2019 23:03Oudste hier had dat helemaal niet, en ik ook niet toen. Met middelste bracht al twee jaar zijn zus naar school, die wilde net zo groot zijn als zij een kon niet wachten. School was voor hem uiteindelijk een desillusie, dat wel.
Jongste ging vanaf twee weken oud dagelijks mee zijn zus en later ook broer wegbrengen. Die wist niet beter dan dat grote kinderen dagelijks naast school gingen, die kon ook niet wachten. Die was ook heel erg toe aan contact met anderen, maar was thuis alleen en in onze kring was hij ook zo'n beetje de laatste die naar school ging, dus die was er echt aan toe en ging vanaf dag één zonder moeite en ook nooit een moeilijk moment gehad.
Zelf herken ik die gevoelens van melancholie niet. Ik hoor het wel veel van anderen, maar ik kan me er weinig bij voorstellen. Ik vind het alleen maar leuker worden. Oudste is nu 4,5 jaar en elke fase heeft weer iets moois. Ik verlang dus niet terug, maar geniet zoveel mogelijk van wat er nu is.
Misschien helpt dat ook met alles bewust meemaken, waardoor je niet terug hoeft te verlangen. Je hebt alles immers ten volle meegemaakt.
donderdag 23 mei 2019 om 15:58
Ik vond het ook heel erg bij mijn jongste. Het is toch een soort lege nest syndroom light wat je hebt. Ineens is het stil in huis en heb je meer tijd voor jezelf. Maar ik moest er een week of drie aan wennen en toen vond ik de me time toch wel heel erg fijn! En nu geniet ik gewoon extra van ze als ze weer thuis zijn van school. Je moet er gewoon ff doorheen en dat komt goed.
donderdag 23 mei 2019 om 16:02
Werk je niet?Sjiraf schreef: ↑23-05-2019 15:58Ik vond het ook heel erg bij mijn jongste. Het is toch een soort lege nest syndroom light wat je hebt. Ineens is het stil in huis en heb je meer tijd voor jezelf. Maar ik moest er een week of drie aan wennen en toen vond ik de me time toch wel heel erg fijn! En nu geniet ik gewoon extra van ze als ze weer thuis zijn van school. Je moet er gewoon ff doorheen en dat komt goed.
donderdag 23 mei 2019 om 16:09
Ik werk wel en moest ook erg wennen toen de jongste naar school ging. Ik was ook 2.5 dag met haar thuis en vond dat altijd heel gezellig. En het is niet alleen dat ze naar school gaan maar ze gaan ook afspreken, hebben kinderfeestjes en gaan sporten. Het wordt gewoon anders. En die tijd komt ook nooit meer terug. En ik vind alle leeftijden zijn leuke dingen hebben maar ik kan ook met weemoed terug denken aan die tijd.
donderdag 23 mei 2019 om 16:23
Zeg ik iets verkeerd ofzo?
donderdag 23 mei 2019 om 16:26
Nee hoor
donderdag 23 mei 2019 om 16:27
Nou t viel wel even verkeerd inderdaad. Net alsof ik niet zou snappen dat t verplicht is ofzo. Maar sorry voor mijn aangebrande reactie als je t zo niet bedoelde.
donderdag 23 mei 2019 om 17:26
Maya85 schreef: ↑23-05-2019 15:55Ik vind dit altijd zo zielig. Waarom je kind dan niet naar een kdv of psz laten gaan vanaf het tweede jaar?
Zelf herken ik die gevoelens van melancholie niet. Ik hoor het wel veel van anderen, maar ik kan me er weinig bij voorstellen. Ik vind het alleen maar leuker worden. Oudste is nu 4,5 jaar en elke fase heeft weer iets moois. Ik verlang dus niet terug, maar geniet zoveel mogelijk van wat er nu is.
Misschien helpt dat ook met alles bewust meemaken, waardoor je niet terug hoeft te verlangen. Je hebt alles immers ten volle meegemaakt.
Hij ging wel naar psz, maar dat was maar twee ochtenden per week. Kdv is geen optie als je niet beiden werkt. Dat was mijn keuze ook niet maar dat overkomt je soms.
En zoon was dan ook nog eens de laatste die naar school ging uit de buurt, dus spelen met buurjongens lukte eerst wel maar werd ook steeds minder.
donderdag 23 mei 2019 om 18:39
Mijn kind wilde meer/nieuwe uitdagingen. Ik had steeds meer moeite om hem te 'vermaken'. Hij kreeg moeite zichzelf te vermaken. Op een gegeven moment was het speeltuintje in de buurt ook wel klaar voor hem etc.happyapple schreef: ↑22-05-2019 22:55Ik lees overal trouwens dat de bijna 4 jarigen echt aan school toe zijn. Ik ben heel benieuwd hoe zich dat dan uit en hoe je dat merkt?
.
donderdag 23 mei 2019 om 21:09
Ik heb 1 kind en die gaat over een half jaar naar de basisschool. Ik heb nog nooit zo'n gek dubbel gevoel gehad als over dat.
Ik kijk echt uit naar de rust, want dochterlief praat thuis aan 1 stuk door en vraagt extreem veel aandacht. Maar aan de andere kant als ik er nu aan denk dan kan ik ook echt soortvan verdrietig worden dat ze niet meer die kleine schattige dreumes is.
Ik heb een bucketlist gemaakt wat we in dit half jaar nog gaan doen, dingen die we nu lekker onder schooltijd kunnen doen en anders gewoon te druk is ofzo.
We zijn nu altijd samen, behalve dag peuterspeelzaal ochtenden. Dat wordt wel erg wennen als ze ineens vriendjes krijgt en de juf op een troon komt te staan
Ik kijk echt uit naar de rust, want dochterlief praat thuis aan 1 stuk door en vraagt extreem veel aandacht. Maar aan de andere kant als ik er nu aan denk dan kan ik ook echt soortvan verdrietig worden dat ze niet meer die kleine schattige dreumes is.
Ik heb een bucketlist gemaakt wat we in dit half jaar nog gaan doen, dingen die we nu lekker onder schooltijd kunnen doen en anders gewoon te druk is ofzo.
We zijn nu altijd samen, behalve dag peuterspeelzaal ochtenden. Dat wordt wel erg wennen als ze ineens vriendjes krijgt en de juf op een troon komt te staan
donderdag 23 mei 2019 om 22:20
Dat is natuurlijk gewoon een invulling.happyapple schreef: ↑23-05-2019 15:14Ik ga nergens vanuit. Ik vroeg me alleen maar af hoe iedereen toch merkt dat de bijna 4 jarigen echt aan school toe zijn. Maar dat gaan we dan vanzelf wel merken, of niet...
Net als al die kinderen die vlak voor een vakantie zo enorm toe zijn aan een vakantie.
Allemaal invulling door de ouders.
Maybe success just isn't your thing.
vrijdag 24 mei 2019 om 12:34
Mijn zoons zijn 14&11, staan op, smeten eigen boterhammen, kiezen zelf hun kleren, doen hun haar, en fietsen naar school.
Ik sta rustig op en ga naar mijn werk of sporten, heeeeerlijk.
Vraag me wel altijd af wat mijn (schoon) moeder deed met al die vrije tijd, zonder baan hobby’s of sport en vriendinnen.
Vraag me wel altijd af wat mijn (schoon) moeder deed met al die vrije tijd, zonder baan hobby’s of sport en vriendinnen.
zaterdag 29 juni 2019 om 13:23
Update. Het gaat best wel goed op school, hij vindt het leuk. Maar hij is ineens plakkerig naar mij toe: mee met was ophangen, mee als ik ga douchen, mee als ik naar de kliko loop. Niet papa, neeee... mama moet alles doen. Dit is een fase toch he? Toch? Toch...!?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 29 juni 2019 om 13:31
sandy1974 schreef: ↑24-05-2019 12:34Mijn zoons zijn 14&11, staan op, smeten eigen boterhammen, kiezen zelf hun kleren, doen hun haar, en fietsen naar school.
Daar zou ik boos om worden. Smijten met eten doe je gewoon niet!
zaterdag 29 juni 2019 om 13:32
EvyBlissy schreef: ↑29-06-2019 13:23Update. Het gaat best wel goed op school, hij vindt het leuk. Maar hij is ineens plakkerig naar mij toe: mee met was ophangen, mee als ik ga douchen, mee als ik naar de kliko loop. Niet papa, neeee... mama moet alles doen. Dit is een fase toch he? Toch? Toch...!?
Ja, of niet, we weten het niet!