mis mijn kids

16-06-2012 12:03 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet: er zijn zeker ergere dingen.

Maar mijn kinderen zijn vanmorgen allebei op voetbalkamp gegaan.

Ik moest bij het afscheid nemen mijn tranen bedwingen. Thuis had ik het er weer moeilijk mee.

Het gaat nu wel weer redelijk.

Maar ik vind het zo stil in huis...........

Gelukkig kunnen we ze morgen ophalen.

Tevens ben ik benieuwd hoe het met ze gaat, of ze zich vermaken e.d.
Wat jammer voor je dat jullie het niet samen kunnen "vieren", een avondje met z'n twee. Ik zou toch kijken of jullie dat misschien weer kunnen leren en de kinderen wat vaker uit logeren doen als ze dat leuk vinden. Onze dochter vindt het geweldig en wij ook .

Belangrijk om het gaandeweg los te leren laten, juist goed voor je kinderen.
En gefeliciteerd met de zonen . Lijkt me vreselijk wanneer je dat niet meer vanzelfsprekend als gezin viert. Sterkte vandaag voor jullie beiden.
Jeetje mina... een echte oermoeder. Het gaat maar om één nachtje. Zijn ze nooit eerder weggeweest? Ik vind dit wel overdreven hoor.
Jeetje, ik ging op die leeftijd al een week tot tien dagen weg op kamp.
Ow... jij bent toch niet zo'n moeder die halverwege een kamp 'even langskomt omdat de kinderen zo'n heimwee hebben', en dan zelf met tranen in haar ogen zit??

Sorry, ik vind dit echt aanstellerij (en ja, ik heb zelf ook een kind).
quote:elninjoo schreef op 16 juni 2012 @ 12:37:

Amai, 1 nachtje blijven je kids weg en je maakt er al 'n heel trauma van? Gaan ze nooit uit logeren? Maken jij en je man nooit 'ns een weekendje tijd voor elkaar? Zal nog zwaar worden dan als je alleen maar voor je kinderen leeft. Klinkt in elk geval niet gezond.

Eens.

Tranen met tuiten janken als je kinderen twee daagjes op kamp zijn? Ik kan me er weinig bij voorstellen.

Ik vind het heerlijk als dochter uit logeren is. Ze is pas twee, maar we doen dat af en toe. Sinds ze baby was eigenlijk al.
TO geeft toch ook aan dat het niet alleen om de kinderen gaat, maar dat ze nu met de relatie wordt geconfronteerd. De stilte in huis, de angst uitgepraat te zijn met partner. Lijkt me ook geen pretje als je na jaren - voor het eerst blijkbaar - eens een avond zonder kinderen gaat doorbrengen.
Ten eerste huilde ik geen tranen met tuiten. Ik voelde wel wat tranen. O.k. Maar zo erg was het ook weer niet.

Maar goed: jullie zijn allemaal zo stoer!

Ik wou gewoon even mijn ei kwijt vanmorgen. Het gaat nu al beter.

Ik ben niet van plan ze te halen, behalve als er wordt gebeld dat het echt niet anders kan en er eentje heel erg veel last van heimwee heeft (dit verwacht ik niet trouwens).

Mijn kinderen zijn wel eens vaker uit logeren geweest. Maar dan was ik meestal aan het werk (dan merkte ik het meestal alleen 's avonds of hadden we 's avonds iets).
In de zomer gaan kids 5 dagen naar opa en oma. (9 en 10 jaar)

Alleen met het vliegtuig!

Dat vind ik heel moeilijk om ze op dat vliegtuig te zetten maar ohohoh wat verheug ik me op die 5 dagen alleen met man!

Wat is het nou?

Dat je je zorgen maakt of het allemaal wel goed gaat?
Zal ik die van mij bij je brengen? Geef ik wel mijn man ook mee ok?
En over het feit dat je bang bent dat jij en je man niets meer tegen elkaar te zeggen hebben, wil je het liever niet hebben?
Ga in therapie!
Ik hoef die van jou niet en je man ook niet.

Ik maak me inderdaad een beetje zorgen om mijn dochter vooral.

Ze is bijna het enige meisje (volgens mij zijn er maar 2 van de 93 kinderen). Ze is heel verlegen, maar begint ook al een beetje in de puberteit te komen, geestelijk en lichamelijk. Dus dat is misschien wel lastig bij zoveel jongens.

En ik vind trouwens bij opa en oma logeren nog een heel andere verhaal dan bij zoveel kinderen en leiders/vaders van wie je de helft of nog meer niet/nauwelijks kent.

Maar ja het stelt allemaal niks voor volgens jullie allemaal!!
Ze heeft bllijkbaar zelf voor 'n jongenssport gekozen dus ze zal het wel leuk vinden. Als ze als meid zoveel jongens(gedrag) niet trok had ze wel op paardrijden gezeten ipv op voetbal, lijkt mij.
Dus daarom mag ik mijn geen zorgen maken, elninjoo??

Blijkbaar ben ik een oermoeder. Liever dat dan een ontaarde moeder dan maar.

Ik heb me er bij opa en oma nog nooit zorgen over gemaakt. Maar dit is voor ons iets totaal nieuws, je weet niet wat je kunt verwachten.

En over onze relatie: in iedere relatie heb je toch zijn ups en downs??
BIj opa en oma logeren is ook niet waar ik me zorgen om maak.

Maar dat viegtuig!!!!!!!

En zoals je dan ook misschien begrijpt , ze wonen niet in Nederland dus even ophalen als het niet gaat is er ook niet bij.

Maar nee, ik begrijp dat een nachtje voetbalkamp veel moeilijker is...

Dat van je dchter had je ook van te voren kunnen bedenken.

Wilde ze zelf graag?

Dan lijkt me het niet zo'n probleem, als jij het hebt doorgedrukt maar ze wilde eigenlijk niet...
Je dochter zal toch ook met de jongens uit haar team bevriend zijn? Zou me geen zorgen maken als ze het normaal ook met hen naar haar zin heeft.

Dit hoort erbij hoor, je kinderen moeten dit ook leren. Straks gaan ze met school op kamp, met vrienden op vakantie. Loslaten en vertrouwen dat het goedkomt.

Ze hebben ook nog eens elkaar en het is maar voor twee dagen.
Geen 1 kind uit het team van mijn dochter gaat mee. En ze ze zit niet bij mijn zoontje. Die doet andere dingen, zijn anders ingedeeld ook qua huisje e.d.

Ik heb niks doorgedrukt. Ze wilde graag mee. Maar daarom kan het lastig zijn, als jij een meisje bent bij bijna allemaal jongens. Haar borstjes beginnen al te groeien. Ze gaat normaal ook nooit bij jongens in de kleedkamer omkleden en douchen e.d.

En Eefje: ik had het trouwens bij logeren van mijn kinderen bij hun opa en oma. Daar ging het mij toch om. Het gaat er mij niet om. Wie zich meer zorgen maakt of dat soort dingen.

Maar ja, het zijn allemaal zulke stoere vrouwen hier. Jullie maken je nooit zorgen, ofzo. Nou, gefeliciteerd daarmee.
Gezien je andere topics ben je al niet de meest standvastige, maar nu ook nog, bij 1 nachtje weg gaan lopen piepen is wel erg overdreven. Is wel eens goed voor je kinderen om eens in een andere omgeving te zijn
Tsjee, wel wat dramatisch om over 1 dagje zonder kinderen een huilie topic te openen! Geniet van het feit dat je even alle vrijheid hebt; neem je man lekker mee uit eten en drink daarna nog een drankje in een leuke kroeg!

Ik zat juist te bedenken hoe lekker het zou zijn als man en ik weer eens samen weg zouden kunnen, zonder onze 3- en 5 jarige. Helaas maar één stel grootouders in NL voor wie een heel weekend de kinderen eigenlijk al wat te druk is.
Musegirl, adem in, adem uit :-)

niemand zegt dat jij je geen zorgen mag maken, he. Maar een enkel nachtje is op zich prima overkomelijk. Uit je OP blijkt niets over meisje tussen jongens, niemand van haar team, man die niet spraakzaam is, etc. Daar wordt idd op gereageerd met: ' jee, een nachtje maar' en ook ik kan me daar in vinden. Ik vind het heerlijk als Timanni lekker een nachtje bij opa en oma logeert, zodat Dalman en ik uit eten en naar de bios kunnen om daarna lekker uit te slapen.

Daarna pas laat jij meer los, daar wordt genuanceerd op gereageerd alleen ga jij daar niet op in.

En ja, sommigen zijn 'stoerder' dan jij. Terecht of onterecht, moeder of geen moeder. Ook dat kom je in het leven tegen he :-)
Nou, zo stoer ben ik helemaal niet hoor.

Je had me vorig jaar moeten zien op dat vliegveld haha.

Maar toch , het is maar 1 nachtje , morgen zijn ze er weer , zij en jij een ervaring rijker.

Ik hoop dat je er een leuke avond met je partner van kunt maken, of iig een goed gesprek kunnen hebben en dat je misschien stiekem ook kunt genieten van de rust.

Ik reageerde een beetje fel omdat jij roept dat "we" allemaal zo stoer zijn en ons nooit zo zorgen maken.

Dat is natuurlijk niet zo.

Mijn jongens gaan regelmatig op een voetbalveldje spelen waar ik geen zicht op heb , ik maak me vaak zorgen als ze daar zijn.

Maar ik weet dat ik ze moet laten gaan , ook voor hun zelfvertrouwen en mijn geloof in hun. (want ik vertrouw hun wel alleen de rest van de wereld niet maar dat wil ik niet aan ze overbrengen)

Je dochter redt zich wel.
Ach joh, komt wel goed, zo'n voetbalkamp is een super uitje en ze zijn vaak zo moe!!

Ik kan me wel begrijpen dat je je wat zorgen maakt om je dochter, maar zij is volgens op t moment iets stoerder dan haar moeder , haha...is alleen maar heel goed.

En verder: neem de tijd om er met je man iets leuks van te maken. En plan wat vaker van die avondjes, da's veel beter voor jullie relatie.
quote:musegirl schreef op 16 juni 2012 @ 14:37:

Ik heb niks doorgedrukt. Ze wilde graag mee.

Dan komt het vast wel goed. Lijkt me een prima stimulans voor haar zelfvertrouwen.

Dit is jouw probleem, je zult er wat minder zwaar aan moeten tillen.

Ga je wat leuks doen vanavond?
we zijn van plan om uit eten te gaan vanavond
Ik kan me je gevoel goed voorstellen. De 1 kan er nou eenmaal wat beter tegen dan de ander. Probeer toch te genieten, ga na het etentje een filmpje kijken oid gewoon iets wat jullie samen leuk vinden. Ik durf te wedden dat je kinderen het fantastisch hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven