mis mijn kids

16-06-2012 12:03 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet: er zijn zeker ergere dingen.

Maar mijn kinderen zijn vanmorgen allebei op voetbalkamp gegaan.

Ik moest bij het afscheid nemen mijn tranen bedwingen. Thuis had ik het er weer moeilijk mee.

Het gaat nu wel weer redelijk.

Maar ik vind het zo stil in huis...........

Gelukkig kunnen we ze morgen ophalen.

Tevens ben ik benieuwd hoe het met ze gaat, of ze zich vermaken e.d.
Och meid wat verschrikkelijk voor je.

Ik hoop dat je de tijd een beetje door komt tot morgen.

Sterkte
quote:musegirl schreef op 16 juni 2012 @ 15:13:

we zijn van plan om uit eten te gaan vanavond

Nou lekker toch.

Ga je nu vast lekker badderen en optutten, neem vast een glas wijn met je man buiten in de zon.

Je hebt geen eens tijd om te sippen, voor je het weet is het weer morgen.
Echt ik ben ook zo'n doos maar oudste is 18 en echt het gaat goed dus maak je geen zorgen het komt allemaal goed;-)

Ben liever zo'n moeder die de eerste schooldag met dr ziel onder dr arm loopt dan een moeder die blij is als ze weer tijd voor zichzelf heeft..

Gelukkig is mijn man nog erger als ik ben hahaha.. Ik herken het wel qua missen
Waarom zou je als moeder niet blij mogen zijn met tijd voor jezelf? Wat een veroordeling
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn kids zijn nog nooit uit logeren geweest zelfa niet bij opa en oma want die wonen 500 km verderop, lekker boeiend! Ok ze zijn natuurlijk wel klein maar iedereen gaat er anders mee om. Sterkte to en voor je het weet zijn ze weer thuis!
Ik snap best dat je je wat zorgen maakt over je dochter. Het is ook best lastig om je kind los te laten, maar aangezien ze zelf wilde, zal het allemaal wel loslopen. 2 jaar geleden ging zoon voor het eerst op kamp (6 dagen, hij was toen 'al'10), contact mocht niet (en dat is maar goed ook ). Hij was vooral zelf bang dat hij ons zou gaan missen. Wij hem van te voren verschillende keren verteld dat hij daar helemaal geen tijd voor zou hebben omdat hij zich prima zou vermaken (weet ik nog van m'n eigen kampvakanties). Na een paar dagen kregen we een kaartje: "mam, je had gelijk hoor, ik mis jullie helemaal niet!". Dat was voor ons het beste bewijs dat hij het idd vreselijk naar z'n zin had. Sterker nog, bij terugkomst moest ie bijna huilen omdat ie nog wel een week had gewild.
Ik vind 1 nachtje ook wel erg weinig om je zo rot over te voelen. Beetje overdreven dus, geniet er juist eens van!
quote:bammetjebamie schreef op 16 juni 2012 @ 15:39:

Och meid wat verschrikkelijk voor je.

Ik hoop dat je de tijd een beetje door komt tot morgen.

Sterkte

"verschrikkelijk"????

serieus??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:elninjoo schreef op 16 juni 2012 @ 12:37:

Amai, 1 nachtje blijven je kids weg en je maakt er al 'n heel trauma van? Gaan ze nooit uit logeren? Maken jij en je man nooit 'ns een weekendje tijd voor elkaar? Zal nog zwaar worden dan als je alleen maar voor je kinderen leeft. Klinkt in elk geval niet gezond.
Mijn hemel, ik krijg het namens jouw kinderen al plaatsvervangend benauwd! Kom op, het zijn geen kleuters meer en het gaat over één nachtje binnen Nederland....als je daar al een topic over opent wens ik je heel veel sterkte de komende tien jaar met de puberteit en het verlaten van het ouderlijk huis.
quote:sprokkelientje schreef op 16 juni 2012 @ 18:48:

[...]

"verschrikkelijk"????

serieus?? Je kent me nog niet?
quote:bammetjebamie schreef op 16 juni 2012 @ 20:33:

[...]

Je kent me nog niet?

ehh nee geloof het niet.

Want???
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hmmm. Ja, ik "mis" mijn kinderen ook als ze een nacht uit logeren gaan.

Maar dat weegt niet op tegen uitslapen, uit eten, filmpje pakken, niet zachtjes hoeven doen, samen bijkletsen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zijn ze wel al eens uit logeren geweest? Mijn jongste ging eens logeren bij mijn broer, die nogal "spartaans" is vwb opvoeden. Ik heb me afgevraagd of jongste (2) dit wel zou trekken, hij had de tijd van zijn leven!
Je schrijft dat je bang bent dat je man en jij elkaar niks te melden hebben als de kinderen er niet zijn.

Maar.. zitten jullie dan elke avond met z'n vieren?

Of liggen jullie om negen uur tegelijk met de kinderen in (aparte) bedden?

Wat ik bedoel: je praat toch elke dag met elkaar-of niet- dus hoe kan dat verrassend voor je zijn vanavond?
Tsja TO, de reacties hier heb je toch echt over jezelf afgeroepen. Jij hebt het over tranen bedwingen bij afscheid, stil in huis ed in je OP. Pas daarna kom je met allerlei andere zaken als dat je niet weet waar je het met je man over moet hebben en de zorgen over je verlegen dochter bij al die jongens. Dat laatste komt vast goed, aan je relatie schort duidelijk het een en ander en voor de rest vind ik het zwaar overdreven. Sorry..

Mijn zoon gaat af en toe een nachtje logeren en vind het dan wel gek dat hij niet om me heen is maar missen? Nee, ik geniet enorm van die momenten samen met vriend.
quote:rococo schreef op 16 juni 2012 @ 23:31:

Je schrijft dat je bang bent dat je man en jij elkaar niks te melden hebben als de kinderen er niet zijn.

Maar.. zitten jullie dan elke avond met z'n vieren?

Of liggen jullie om negen uur tegelijk met de kinderen in (aparte) bedden?

Wat ik bedoel: je praat toch elke dag met elkaar-of niet- dus hoe kan dat verrassend voor je zijn vanavond?Dan zitten ze wellicht apart van elkaar tv te kijken of te internetten. Bedoel, er zitten hier toch veel mensen op dit forum die samenwonen tot diep in de nacht te forummen, dus dan omzeil je idd het samen 'moeten' praten. En als je tot 21 uur een stel energievreters om je heen hebt gehad, zul je ook wel toe zijn aan even rust en 'n momentje voor jezelf.
Hoe komt het zo dat je bang bent dat jullie elkaar nauwelijks nog iets te vertellen hebben?

Heeft alles de afgelopen jaren alleen maar om de kinderen gedraaid en was je man 'hij van het inkomen' en een vast meubelstuk geworden of was hij alleen maar aan het werk en had hij geen aandacht meer voor jullie?

Mooie gelegenheid om hier eens een goed gesprek over te voeren.
Musegirl, hoe was jullie avond?
Het was een leuke avond. We hebben lekker bij de Griek gegeten.

Was gezellig!!
hebben jullie goed kunnen praten?
Ik vermoed dat jouw kinders het heerlijk vinden/vonden dat ze eens even vrijaf van hun overbeschermende moeder hebben gehad.
Ik ben geen overbeschermende moeder. Dat zeker niet.

Een andere moeder liet de ene zoon wel en de andere niet gaan, hij was nog te klein, vond zij. Terwijl ik mijn zoontje die ongeveer zijn leeftijd heeft, wel gewoon laat gaan.

Dat ik het gistermorgen even moeilijk had, wil niet zeggen dat ik er altijd als een moederkloek bovenop zit.

Ik denk dat meerdere moeders het er best even moeilijk mee hadden.

Het was ook de eerste keer voor de kinderen, dus het is allemaal nieuw voor allemaal.
Heb je nog genoeg gespreksstof met je man? Niet alleen gepraat over de kinderen, werk en "derden", maar ook over wat jullie bezighoudt?
Ga in therapie!
Een kind van 8 is een zoon en geen zoontje!

Hier gaan alle kinderen vanaf groep 3 aan het begin van het schooljaar 1 nachtje 'op kamp' met de klas.

Bij de scouting gaan de Bevers 4 nachtjes op kamp aan het eind van het seizoen; dat zijn kinderen van 5 of 6.

En een kind van 8 is nog te jong voor 1 nachtje op kamp??

Waarschijnlijk wil de moeder dat graag geloven, omdat ze het zelf niet aan kan.

Vind dat zo'n slechte zaak! Het 'probleem' van de moeder wordt dan het probleem van het kind gemaakt omdat die niet mee mag.
Ik vind het ook erg overdreven van die moeder dat ze het niet eens probeert voor een nachtje. Ik ben het er helemaal mee eens.

Ik heb mijn kinderen ook allebei gevraagd of ze willen. Als jullie willen, dan mogen jullie mee.

En of je nu zoon of zoontje zegt wat maakt het uit. Voor mij is het een zoontje, zo oud vind ik het nog niet.

Ze zijn nu weer thuis, allebei best moe. Maar ja dat hoort erbij.

Het is allemaal prima gegaan. Alleen tegen mijn dochter waarom wel wat rotopmerkingen gemaakt dat ze verloren omdat zij erbij zat.

We hebben gezegd dat ze zich maar niet op de kop moest laten zitten, jongens denken altijd dat ze beter zijn.

Wat mijn partner betreft: het was best gezellig en dat er nu gelijk over dingen werd gepraat, dat niet. Maar zo is hij nu eenmaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven