Moeder, wat nu????

02-06-2004 22:24 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai Vrolijk ! Tja, ik heb de naam snel uit mijn duim gezogen toen we gingen verhuizen van 'Zwanger zijn' naar hier. Maar wel toepasselijk, toch? En wij drietjes zijn van de partij hoor, naar Blijdorp! Zodra ze lopen komen die tuigjes in huis, ik moet er niet aan denken dat ze ineens over de rand van de leeuwenkuil hangen of zo . Lijkt me hartstikke leuk! Tandenpoetsen gaat hier wat beter nu. Wiske heeft het vanaf het begin wel lollig gevonden en Suske trekt ietwat bij, als ik tenminste doe alsof de tandenborstel een vliegtuig is. Dan moet hij lachen en kan ik snel zijn tandjes poetsen. Daarna mag hij zelf even met de borstel spelen, en ondertussen was ik zijn snoet, handjes en voetjes even. Daar heb ik een gewoonte van gemaakt sinds hij kan kruipen en ze met hun hele gezicht eten. Hoe is het nu met je vriendin en haar kindje? Lijkt me wel erg spannend hoor, en ik zou zelf megavoorzichtig worden denk ik, als mij dat was overkomen. Leuk trouwens, dat Loeder een neefje of een nichtje gaat krijgen! En dat er zoveel zwanger zijn zeg, niet te geloven! Ik denk wel eens dat zwanger zien zijn, zwanger doet zijn. Nou ja, niet letterlijk dan , anders zouden we allemaal onbevlekt ontvangen zijn, maar toch, het lijkt ineens allemaal niet zo 'ver van mijn bed' en raar om een kind te hebben als iemand in je direkte omgeving een kind krijgt. Zo ervaarde ik het tenminste: toen ik hoorde dat twee collega's van me zwanger waren, vond ik het zelf ineens niet meer (zo) erg,, en werd het in mijn ogen toch iets 'normalers'. Inderdaad leuke namen trouwens, in je omgeving. Ik hoorde laatst dat de echte Hollandse namen met een revival bezig zijn, maar als ik dat zo lees, valt het wel mee. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de échte Hollandse namen als Henk, Jan, Piet, Gerrit of Klaas echt helemaal niets vind (met excuses aan de mee-lezers die hun kind wel zo'n naam hebben gegeven ). Het moet ook weer niet onuitsprekelijk zijn, maar een kléin beetje net niet standaard vind ik wel erg leuk. Wat was Loeder verwend zeg, door haar tante. Lachen hoor! En negen paar schoenen, phew, ze kan inderdaad even vooruit. Ik zag trouwens dat je een topic had geopend over babyschoenen, heb je al wat besteld van die site? Zit er ook over te denken. Ik droeg zelf als kind altijd Piedro, een heel goed merk, en ik vind het belangrijk dat de kinderen vanaf het begin goede schoenen aan hun voeten hebben. Erg belangrijke lichaamsdelen hoor, voeten, ze moeten toch het grootste deel van je leven je gewicht dragen. Dus voor Suske en Wiske geen schoenen van Zeeman en Schoenenreus en zo, ik ben blij dat we ons een wat betere kwaliteit kunnen veroorloven. De drukte op mijn werk is nu eindelijk enigszins voorbij. Vandaag waren de buluitreikingen van het onderwijsprogramma waarvoor ik werk, en nu kan ik heel even achterover gaan zitten. Héél even, want de aanmeldingen voor komend semester stromen alweer binnen. Maar het was wel heel leuk. De laatste weken waren eindelijk wat drukker, da's toch meer in mijn straatje hoor. Nou, ik maak het vanavond niet laat (denk ik ). Nog even wat topics lezen en dan lekker naar bedje toe. Ik zou vanavond misschien nog even langsgaan in het café waar een borrel wordt gehouden ter ere van die uitreiking, maar ik heb geen zin. Had vannacht niet zo best geslapen (misschien toch een klein beetje zenuwen, al beweerde ik bij hoog en bij laag dat dat niet zo was ), nu even wat inhalen. Doeg!
Hoi Dropje, Hehehehe..eindelijk weer eens ff lekker achter de pc zitten om eens een flinke lap te tikken. Moet jou toch ook wel ff bezig houden he :o Hoe is het daar met jou dreumesjes? Loopt Gydion al en is Chiara al kruipend je huis onveilig aan het maken? Hier staan de traphekjes eindelijk! Maar wel een heel prettig gevoel dat die dingen er eindelijk op zitten. Maar ze heeft vandaag voor het eerst zonder handen gestaan en ze wil alleen maar aan 1 hand lopen. Erg slecht voor je rug kan ik je vertellen. Maar ik denk dat jij daar met hetzelfde euvel zit. Whoaha... het is echt net een pan met popcorn die open wordt getrokken want gister belde een vriendin dat ze ook zwanger is. De komende 8 maanden worden er in vriendenkring & familie dus al 7 babies geboren! Ik zal denk ik wel failliet gaan aan kraamcadeaus Pfff...zwanger zien, zwanger zijn? Dan was ik al meerdere keren zwanger onderhand! Lijkt wel een besmettelijk virus om me heen O ja, ik zag dat je het ook had gelezen dat Tweety was bevallen. Leuk zeg!Nu snap ik dus ook dat het leuk is om iemand anders zn topic te volgen Daarvoor snapte ik eigenlijk niet echt dat er mensen geinteresseerd waren in onze zwangerschappen. Maar ik ben nu ook om hoor! Ik ben benieuwd hoe zwaar en groot de drieling was met de geboorte en hoe het is gegaan. Ik hoop dat ze dat er wel een keer post op haar topic. Wat een aagje ben ik eigenlijk ook he.. Mijn vriendin krijgt morgen wat concreter te horen wat er nu op de planning staat. Ze is vandaag geweest voor een groeiecho, maar nog geen spectaculaire groeispurt. Ze is deze week 35 weken, maar liefst zouden ze het zo lang mogelijk willen rekken tenzij de baby het moeilijk krijgt. Maar dus al met al geen leuke zwangerschap aan het eind. Gelukkig voelt ze zich zelf wel heel erg goed want zelf mankeert ze gelukkig niets. Maar ze blijft positief door te denken dat als het echt ernstig was geweest, dat ze haar hadden gehouden en waarschijnlijk de baby ook hadden gehaald. Morgen meer info! Afgelopen weekend naar vrienden geweest en de dames zijn lekker wezen shoppen in Amersfoort en de mannen naar 6flags. Was echt heerlijk weer en soms moesten we echt ff schaduw opzoeken aangezien we bijna wegsmolten in de zon! Maar dat hebben we vandaag dus ook gehad. Pff...geef mijn portie maar aan fikkie. Ik heb liever zo rond de 23 graden. Alles wta erboven zit, vind ik eigenlijk al te warm en het wordt altijd zo snel benauwd in NL. Ach, vanaf morgen werd het geloof ik iets koeler. Hahahahaha...ik zag het dus echt voor me dat wij heel even een split second in gesprek zijn in Blijdorp en dat er opeens 3 kids leuk tot hun middel over de rand hangen bij de leeuwenkuil of de ijsberen! Nou, met onze drie donderstenen zou dat dus ook niet echt een heel onwaarcshijnlijk scenario zijn! Doe mij maar ook zo'n tuigje. Maar gaan we zeker doen een keertje met de drie bengels naar de dierentuin! Fototoestel mee en huppa... allemaal in de bolderkar! (vastgegespt en al!) Ik heb inderdaad schoenen besteld van de site en ze zijn echt hardstikke leuk! Ik heb de varkentjes en de rode met hartjes besteld. Wilde alweer 4 paar ofzo bestellen, maar man stak dara dus net een stokje voor. Maar kreeg ze keurig netjes binnen binnen 2 weken en Gwen loopt er heerlijk op, ook omdat het antislip is. Maar schoenen zijn inderdaad wel erg belangrijk. Ik zal ook echt kinderschoenen van een goed merk voor Gwen kopen aangezien voeten juist als ze zo jong zijn aan het vormen zijn. Maar euhm..Gwen krijgt wel baby uggs uit Amerika Lachen hoor! Voor mezelf vind ik ze niet echt jofel, maar voor een baby vind ik het wel grappig. Gelukkig via via voor nog geen 30 euro incl taxes & verzendkosten, dus daar doe ik het dan wel voor. Wat dat betreft vind ik Amerika wel hele leuke kleding hebben. Sommige dingen vind ik echt zoveel leuker dan in NL, zoals baby GAP. Geen Poohtjes, A. Kwakjes en dergelijke dingen opd e kleding daar. Dan is het handig dat mensen dat voor je mee kunnen en willen nemen. Lang leve internet ook Waar zou ik toch zijn zonder internet! O ja, ff over tanden poetsen. Ik heb eigenlijk een probleempje! De laatste paar dagen valt ze dus gelijk met de laatste fles gelijk in slaap. Dan kan ik har tanden dus niet poetsen tenzij ik haar wakker maak. Wat zou jij doen? Wakker maken door te poetsen en laten slapen? Ik vind het wel erg lastig aangezien ik wel wil dat haar tanden gepoetst worden! Help? (ook van de lezers tips en adviezen welkom!) Ben je trouwens nog wezen kroegen of toch maar je bedje ingedoken? Alweer bijgekomen vand e drukte op je werk? Nou, ik spreek je snel weer! Duik ff lekker met boekie in bed.
Hoooooooi! Het duurde weer even hoor, heb vorige week heel wat met ze te stellen gehad. Ze hadden ontzettende last van de warmte, ze hebben 2 nachten nauwelijks geslapen - en wij nog minder. Bovendien kregen ze op dinsdag rare rode bultjes op hun handen en knietjes, die een halve dag later resulteerden in blaasjes, in meerdere of mindere mate. Ik dacht eerst aan waterpokken, maar die beginnen meestal niet op de handen en knieën. Bovendien ging het niet verder. Ik snapte er niets van! Op het kinderdagverblijf riepen ze in eerste instantie ook dat het waterpokken waren, maar ze mochten wel blijven (dat mogen ze daar). Enfin, na een dag of 3, 4 waren ze weer opgedroogd, het zijn nu nog wat rode puntjes, maar wat het nu was?! Hoogstwaarschijnlijk één of andere allergie, want ik hoorde vandaag op het kdv dat nog meer baby's en peuters er last van hadden gehad, op precies dezelfde plaatsen. Ik vroeg al of de schoonmaakploeg misschien iets anders had gebruikt dan anders. Dat is nagevraagd, maar 't was volgens hen niet zo. Misschien een virusje, misschien... We weten het niet. Heel raar. Had al wel calendulan emulsie gekocht, da's speciaal voor kinderen onder de 2 bij uitslag als waterpokken, dus we zijn voorbereid . Maar evenzogoed hebben ze me er flink mee bezig gehouden. Wat kruipen, staan en lopen betreft doen ze hier verwoede pogingen. Gydion demonstreert iedere dag heldhaftig hoe goed hij alleen kan staan, en paradeert dapper langs de bank en de tafel, maar zodra we hem willen stimuleren helemaal alleen stapjes te maken of aan het handje stapjes te maken, gaat hij uit veiligheidsoverwegingen meteen zitten. Safety first, zal hij wel denken. En gelijk heeft 'ie. Chiara kruipt nu 'netjes', eerst sleepte ze zich voort en nu heel mooi op handjes en knietjes. Ze probeert ook zelf te gaan staan, maar daarbij moeten we haar nog helpen. Tja, 't is geen vlotte wat motoriek betreft, maar dat wisten we eigenlijk al na dat KISS gedoe. Ach, voor haar 18e loopt ze vast wel... Ze brabbelen me wel mijn oren van mijn hoofd, echt heel schattig. Ik versta er natuurlijk geen bal van, maar ik doe maar alsof. Gydion kan wel al een paar dingetjes zeggen. We wijzen hem vaak dingen aan, en zeggen dan: 'Dat is...', en het geluid van 'dat is' doet hij heel behoorlijk na. En Chiara is Kaka. Echt heel komisch. Traphekjes hebben wij nog steeds niet, de familie Lazy zijn we hier. Gydion is zelfs al tweemaal vna de onderste tree gelazerd. Voordeel is wel dat hij het na de tweede keer niet meer heeft durven proberen. Maar dat komt vast wel weer, dus we gaan binnenkort toch maar die traphekjes installeren. Eindelijk iets waar we niet méér exemplaren dan anderen van nodig hebben (immers, we hebben maar één trap)... Ik moet eerlijk zeggen dat ik die uggs niet ken. Zal eens gaan googelen. De fysio van Chiara heeft me Elefanten aangeraden, schijnt een goed merk te zijn. Niet zo stijf als Piedro en Bunnies, daar liep ik vroeger altijd op. Oh, je vroeg nog iets over tandenpoetsen en de fles geven. Joh, dan geef je toch de fles ná het tandenpoetsen! Het gaat er op deze leeftijd nog niet echt om dat ze met superschone tanden gaan slapen, meer dat ze fluoride binnenkrijgen. Er komt wel weer een tijd dat ze gewoon vlak voor het naar bed gaan kan gaan poetsen. Is echt geen ramp hoor, nu haar tandjes eerder poetsen. Heb je nog naar het voetballen gekeken? Ik nauwelijks, moet ik bekennen. Ik geef er niet zoveel om, ik vond het inpakken van mijn koffer eerlijk gezegd belangrijker. Morgen vertrekken we voor een weekje naar Turkije, we hebben aan het begin van de avond de kinderen naar mijn ouders gebracht. Vind het wel moeilijker dan de vorige keer, het zijn nu veel meer eigen karaktertjes. Maar even een weekje voor onszelf is ook wel erg lekker.... Anyway, ik zal dus pas op z'n vroegst volgende week donderdag weer kunnen schrijven! Ben tenminste niet van plan om in Turkije een internet cafe op te zoeken, zo'n pc-junk ben ik nu ook weer niet (eh... nou... ). He Vrolijk, tot de volgende keer dan maar weer!
He vakantie ganger, Hoe is het daar? Bruinverbrand je kinderen aan het doodknuffelen? Heb je het naar je zin gehad? Details..details... He wat een raar verhaal joh over die blaasjes! Kan me voorstellen dat je daar wel wat mee te stellen heb gehad met de twee ondeugden. Hier nog geen waterpokken gesignaleerd terwijl ik het inderdaad overal om me heen hoor. Vorige week naar het CB geweest en Gwen weegt 10 kilo en is maar liefst 79 cm. Ze heeft ook haar laatste DKTP prik gehad en daar heeft ze even last van gehad, maar na een slaapje met een zetpilletje was het leed alweer geschied. S avonds heeft ze lekker staan hopsen op haar pootjes en geen greintje pijn meer. Hihi..na een paar dagen had haar vader zoiets van ; laten we eens die pleisters eraf trekken. Gelukkig zijn het maar van die venijnige leukoplast pleisters die lekker kleven en ik hoor toch een partij heibel uit hara kamer. Bleek dat man haar pleisters allebei eraf had gehaald op een hele snelle en dus pijnloze manier, dacht hij! Helaas von Gwen het iets minder leuk en zette ze het natuurlijk keihard op een brullen. Ontroostbaar en wilde dus naar mama toe en keurde papa geen blik meer waardig! Hahaha..je had het moeten zien, ze deed dus echt naar haar vader 'talk to the hand' actie want ze wilde hem absoluut niet in de buurt hebben en zodra hij het probeerde schoof ze zo haar handje tegen zijn gezicht aan. Ze heeft die wrok ook echt lang volgehouden dat ze het weer gewoon op een brullen zette als hij haar probeerde te paaien en op te tillen Tja, mevrouwtje heeft ook een geheugen als een olifant. Vrouwen worden historich en niet hysterisch he.. Leuk he dat gebrabbel! Brabbelen C&G ook tegen elkaar aan en doen ze dan ook alsof ze elkaar ook verstaan? Dat lijkt me echt ene gweldig gezicht! Gwen vindt het ook helemaal leuk om zichzelf te horen zingen en dan brult ze ook uit volle borst mee met iets. Dat iets is op dit moment haar uitverkoren boekje met muziek van een mooiste vis. Vindt ze helemaal geweldig en het zijn maar 4 liedjes met 4 knoppen ernaast die het deuntje afspelen zodat jij leuk ernaast kan zingen. helaas kan ik het nu wel dromen! Ach, als zij er maar lol van heeft. Ik vind het een leuk gezicht hoor dat ze proberen te lopen! Maar tis maar goed dat ze een dikke luier omhebben aangezien ze wel vaak op de bipsjes vallen. Gydion ook al aan de wandel binnenkort en dappere Chiara al lekker aan het kruipen? Nou, ik vind dat ze zich kranig opbokst tegen haar KISS hoor! En wat je zegt, voor haar 18e loopt ze echt wel hoor! Ik kijk tussen neus en lippen het voetbal hoor. Ik vind het wel leuk, maar het is net zo dat ik echt alleen maar voor de buis gekluisterd zit. Er zijn leukere dingen op de wereld. Tja, vakantie is wel leuker dam voetbal ! Daar geef ik je groot gelijk in Hahaha...ik ben blij dat er tenminste nog 1 iemand net zo lazy is als ik! Maar aangezien wij traanplaat op de trap hebben liggen, leek het me erg had als ze er met hara snufferd op zou vallen. Maar het geeft wel ene beter gevoel hoor! Enne..heb jij niet 2 traphekjes nodig? Boven 1 en onder 1? Ik heb er dus 1 aangezien ik er 1 boven heb tegen het vallen en 1 beneden tegen het klimmen! Hmm...heb ik weer overprotective gedaan? Hehehe..die UGGs zijn maar gewoon leukies oor! Het zijn niet de meest orthopedische schoenen hoor. Meer een sidekick. Maar Elefanten? Er begint wel een belletje te rinkelen! Volgens mij had ik die vroeger ook! Tot nu toe vind Gwen harde schoenen maar raar aangezien die niet flexibel zijn en alleen de Robbeez vindt ze fijn aangezien die weer soepeler zijn. De pan met popcorn kan wel ff langer op het vuur blijven want collega kwam ook vandaag vertellen dat ze zwanger is Nou, het is bijna zo dat ik 'zwanger zien=zwanger zijn' ga geloven! Het lijkt er wel schrikbarend op hoor. Nu zijn het al 8 binnen 8 maanden. Pff...hoe bedoel je babyboom? De vriendin met navelstreng is nog steeds niet bevallen is ze is al bijna 38 weken. Waarcshijnlijk wordt het 1 der deze dagen gehaald, maar het is al positief dat het zo lang is blijven zitten! Dus al met al, is iedereen wel vrij positief. Zodra ik wat meer weet, geef ik een gil. Dropje, van de zomer proberen af te spreken met de kids weer? Ik spreek je snel weer!
Hoi! Ben weer terug uit het warme Turkije! En ik wil weer terug, wat een rotweer hier zeg... We hebben het echt super gehad, de hele tijd stralend weer, een all inclusive hotel (is eigenlijk helemaal niet mijn ding, laat mij maar backpacken of zo, maar als je maar een weekje gaat en bovendien een drukke periode achter de rug is het toch wel errug lekker als alles voor je klaar staat en je het alleen maar hoeft te pakken) met een heerlijk zwembad, uitzicht over zee en een prachtige zonsondergang... Ik zou zo weer terug willen! Leuke dingen gedaan ook: op vrijdagavond (nacht) naar één van de twee mega discotheken van Bodrum geweest, een night club op een boot. Het is een openlucht discotheek zeg maar, een gigantische boot die van middernacht tot 4.00u op volle zee ligt en daarna weer terugvaart naar Bodrum. Echt helemaal geweldig. Op zaterdagochtend 5.45u rolden we ons bed in. Op zaterdagmiddag naar de Hammam, een turkse sauna. Ik weet niet of je wel eens in een hammam bent geweest, in Rotterdam zit er ook eentje, maar in ieder geval, daar ga je op een bank liggen in een stoomruimte, en als je het erg warm hebt ga je aan de kant op een bank zitten. Vervolgens komt er iemand aan met een sisalhandschoen, die gaat je helemaal scrubben, en daarna moet je weer op die marmeren bank gaan liggen om te worden ingezeept. En geloof me, dat gaat grondig . Ik werd door een man gescrubd, maar ingezeept door een vrouw. Da's ook wel zo netjes, vind je ook niet ? Die vrouw begeleidt je vervolgens naar zo'n bank aan de kant (anders ga je gegarandeerd op je bek, je bent nl. spekglad door het zeepsop), ze spoelt je af en wast je haar. Daarna begeleidt ze je naar buiten en droogt je af. We hadden ook nog een massage met aromatherapie besproken, ik werd gemasseerd door een klein vrouwtje van ongeveer mijn eigen leeftijd, en het was super, ik zweefde helemaal weg... Hmmmm! Voelde me als herboren toen we in het busje terug zaten. We hadden de hammam eigenlijk voor 's avonds besproken, totdat mijn vriend zich realiseerde dat Nederland die avond speelde . Op zondagavond zijn we naar een dinnershow geweest, daar traden drie travestieten op. Engelse mannen. Echt een geweldige show, ik heb me rotgelachen. Van die droge Engelse humor. En de laatste excursie, op dinsdag, was een lazy cruise. Met een groot zeilschip (dat overigens op de motor voer, dat wel) zijn we er een hele dag opuit geweest. Eerst naar een strandje met een 'blue cave', een grot met electric blue water als je van binnenuit naar buiten keek. Vervolgens naar een baai bij een eilandje waar we lunchten (zat bij de prijs inbegrepen, evenals het drinken), daarna naar 'Camel beach' (inderdaad, daar kun je op een kameel rijden - zielig joh, de kamelen lagen daar te verpieteren in de volle zon, puur ter vermaak van de toeristen) en tot slot naar nog een baai met heel weinig stroming, waar we heerlijk hebben gezwommen en gesnorkeld. Echt een te gekke dag weer. Gisteren, woensdag, zijn we om 16.00u opgehaald bij het hotel, om 20.00u gingen we de lucht in en om 1.15u vannacht waren we weer thuis.... En vanmorgen hebben we de kids opgehaald, die volgens mij schandelijk zijn verwend. Maar ze hebben er i.i.g. niet onder geleden, ze zijn supervrolijk. En wij ook, dus we zijn weer een totally happy family ! Zo, dus Gwen is 10 kilo en 79 cm? Forse meid hoor! Ongeveer even zwaar als Chiara bij 1 jaar minus 2 weken (ik houd het wel in de gaten hoor ), en iets langer. Gydion is iets lichter. Enne, ik ken dat hoor, die vrouwenstreken, gewoon negeren als iemand je iets 'aandoet'.... Daar heeft onze madam ook een handje van. Volgens mij zijn die kleine meiden veel gehaaider dan de jochies. Ja, dat gebrabbel is helemaal geweldig. Ik merk wel dat er stevig tegen ze is aangeluld tijdens onze vakantie, ze zijn nu echt geen seconde meer stil. Gydion zegt al een aantal dingen heel duidelijk: klok, vogel, Kaka (=Chiara), eten (hoe kan het ook anders). En natuurlijk pappa en mamma! Chiara is helemaal gek van muziek, als ze ergens een deuntje hoort zit ze helemaal mee te bewegen. En bij 'klap 'ns in je handjes' zit ze al bij het begin te schommelen voor het laatste regeltje ('zoooo varen de scheepjes voorbij', mocht je het niet kennen). Echt lachen hoor!
Twee traphekjes klopt trouwens, eentje boven en eentje beneden. Maar we hebben er al eentje 'georven' van de vorige eigenaars van ons huis. Zij hadden een dochtertje van bijna 3 toen ze hier weggingen, en het traphekje boven hadden ze laten zitten. Dat hebben wij toen weggehaald, anderhalf jaar geleden vonden we het niet echt logisch om al een traphekje boven te hebben. En nu zijn we dus steeds te lui om dat ding te installeren - echt de luiheid ten top dus. Maar vandaar dat we er nog één bij moeten kopen. Jemig, 8 binnen 8 maanden, ik zou maar vast gaan sparen voor kraamkado's, als ik jou was. En niet teveel sociale afspraken plannen ivm kraamvisite's! Wel leuk hoor, zo dicht bij elkaar! En super dat het zo goed gaat met je vriendin, mooi dat ze in ieder geval de 37 weken gehaald heeft, toch? La' maar komen, zou ik zeggen! Van de zomer afspreken lijkt me trouwens een heel goed plan! Durf je het aan om mijn kant op te komen, of zal ik die van mij nog een keertje in de auto gooien? Fijn weekend!
Heeeee.....Er is weer iemand in ta house! Wat heb jij een supervakantie gehad als ik het zo lees! Mooi hoor. Ja die hammam ken ik en in Rotteddam heb je er idd eentje zitten. Maar lekker weer gehad, lekker gegegeten en flink bijgetankt dus. Een blije familie dus daar. Hier gaat alles nz gangetje en eigenlijk alleen maar druk gehad met de laatste loodjes voor school, druk op werk en van die gekke dingen ertussen als ouderraad vergaderingen etc. Tja, we hebben het overleefd en ik heb schoolvakantie De donderdag is dus ook vrij tot september. O ja, ik kan me idd die kamelen nog herinneren in Egypte. Ik weet nog wel dat ik op zo'n beest werd gezet, zwaar onder protest en ik vond het dus echt niet leuk. Ten eerste zijn het schurftige onvriendelijke beesten, ten tweede ben ik erg zeeziek en ten derde hou ik er gewoon niet van om zinloos op een beest te zitten. Laat ik het er maar op houden dat het nou niet echt het hoogtepunt van mijn vakantie was. Bleh.. Hoera, ik zou je vertellen als ik nieuws had. Jajaja..een klein, maar kerngezonde meid is geboren en ze heet Suzette. Ik vind het echt een geweldige naam en het past ook echt bij de ouders. Suzette is vandaag gehaald met een keizersnee, ook omdat ze in een stuit lag. Ze woog 2200 en is ongeveer 45-46 cm. Al met al dus reuze meegevallen aangezien ze hadden verwacht dat het onder de 4 pond zou zitten. Ze ligt ook niet in een couveuse, maar in een warmtebedje. Ik ga er morgen naartoe, dus ik hou je op de hoogte. Tuurlijk ken ik 'klap eens in je handjes'! Alleen heb ik wel ontdekt dat er een geografisch verschil zit in de derde regel! In rotterdam zingen wij dus 'handjes in de lucht' terwijl de rest dus 'handjes in de hoogte' zingen. maar wel leuk dat het keine grut dus al zo bewust is van zoveel. Soms verbaast het me dus ook echt wat ze allemaal al wel net begrijpen. Gwen loopt dus af en toe al met mijn mobieltje tegen haar oor te brabbelen tegen 'papa' of tegen 'nana' (oma). ik vind het wel heel grappig om dat soort dingen te zien. Net als swingen met haar koffertje met speelgoed as ik zeg; kom, we gaan naar oma toe. Dan sleept ze haar koffertje mee en begint ze er mee te swingen. Maar Gwen zegt dus nog geen andere woorden dan het geijkte 'papa, mama, poes, nana en tadaaa'. Ja, vast wel wat meer, maar niet zoals G&C al 'eten, klok, vogel'. Ja, die kraamcadeaus ga ik maar alvast inslaan. Maar ik weet al van 1 vriendin dat ze een knul krijgt en er willen nog wel een paar weten wat het geslacht wordt. Dus dat is wel makkelijk kopen Maar wel heel erg leuk dat er zoveel zwanger zijn om me heen. Het begint nog niet te kriebelen hier, maar ik durf mijn geld er niet op in te zetten dat het er maar bij 1 blijft. Daar ook? Ik dacht al dat ik leip bezig was met de traphekjes. Maar je had er nog 1 liggen. Maar hier nog steeds de rest niet beveiligd. Ik heb wel van die dingen voor stopcontacten en lades liggen, maar nog niet echt wat mee gedaan. Al meegenomen van IKEA, maar liggen nog steeds in de tas ergens in een kast. Wel had ik van die tafelhoekdingen op een paar hoeken geplakt, maar die heeft Gwen er met veel ijver en plezier afgepulkt. Die dingen zetten dus hier niet echt zoden aan de dijk. Joh, ik gooi mijn kind wel in de auto en dan kom ik jouw kant wel op. Dat komt wel goed hoor, ik pak wel een auto met navigatiesysteem. Als jij de drie riempjes klaar hebt liggen, kunnen we desnoods ook de hort op Ik ben wel benieuwd hoe het kleine grut weer op elkaar reageert aangezien ze dan wel veel mobieler en brabbeliger zijn. Maar weer op een vrijdag ergens in Juli? Zullen we per mail een datum proberen te prikken? Nou, ik ga lekker even genieten op bed met een boekje! Fijn dat je weer in het land bent en weltruste.
Zoooooooo wat gaat een week hard zeg! Het lijkt wel of we nooit weg zijn geweest! En het gekke is dat het voor mij voelt alsof het nu eind augustus is. Het is heel raar dat voor bijna iedereen de vakantie nog moet beginnen. Wat was je trouwens snel zeg, met je antwoord, er zat 2uur en 13 minuten tussen! Strak hoor! Hihi... Nee, ik zag het ook niet zitten om op zo'n beest te gaan zitten. Ze leken me nogal stinken met dat hete weer, en hadden ook geen hoge aaibaarheidsfactor. Bovendien weet ik dat lama's flink kunnen spugen, en volgens mij is de kameel familie van de lama. Of zeg ik nu iets doms ? Maar nee, voor mij dus ook geen kameel. Alleen van zeeziekte heb ik geen last. Overigens zou ik wel eens een olifant willen proberen. Moet ik toch maar eens naar Thailand of zo! Had je nou nog tentamens/examens de laatste tijd? Ben je een beetje tevreden de vakantieperiode ingegaan? En hoeveel uur per week werk jij nu ook al weer, en hoeveel tijd zit je op je opleiding? Pffft... bij mijn werk is een heel leuke functie vrijgekomen, echt uniek in zijn soort, en mijn 'baas' (hij zou me vermoorden als hij wist dat ik hem zo noem ) vroeg me waarom ik daar niet op solliciteerde. Ik vroeg hem eerst of hij me weg wilde hebben of zo, maar hij meende dus werkelijk dat dat wel iets voor mij zou zijn. Die functie wordt nu uitgevoerd door een man die over anderhalf jaar weggaat ivm pensionering, en degene die ervoor wordt aangenomen heeft een inwerkperiode van een jaar - het is een aardig verantwoordelijke en representatieve functie. Ik lag helemaal in een stuip, maar hij meende het werkelijk. Het schijnt dat ze a. een lichte voorkeur hebben voor een vrouw op die plek, en b. een jonger iemand in de functie willen hebben. Maaaarrrrrr het is een fulltime functie, en ik weet dat over een invulling in 32 of 28 uur niet te praten valt. Mijn vriend 'mag' ook niet parttime werken van zijn baas (niet mogen is wat sterk uitgedrukt, maar hij mag dan gewoon helemaal niets meer op zijn werk), dus dan zouden de kinderen vijf dagen naar een kinderdagverblijf moeten, en dat vind ik persoonlijk echt te veel. Daarnaast moet het mogelijk zijn om de kinderen op te gaan halen bij calamiteiten als ziekte, en aangezien mijn vriend meestal niet in de buurt werkt ben ik dan toch de pineut. En dat zal in die functie lang niet altijd mogelijk zijn. Dus ik vrees dat het bij dromen blijft... Maar ik baal er wel van!! Nou, voor alle commotie eromheen is de kleine Crepe Suzette (sorry, ik kon het niet laten ) inderdaad niet superklein. Gelukkig maar! En inderdaad, een heel leuke naam. Daar stel ik me een fijngebouwd meisje bij voor, met grote donkere ogen en donker haar. Een beetje een francaise (waar zit toch die letter c met komma eronder?). Feliciteer de trotse ouders maar van mij . Hihi, dat praten wordt steeds leuker hoor! Gydion zegt ook al 'uite' als hij 'buiten' bedoelt. Ik vind het zo goed dat hij zich al een beetje verstaanbaar kan maken! En als je hem vraagt 'wat zegt het visje?' dan doet hij geluidloos zijn mondje open en dicht als een vis op het droge. Dat doet Chiara trouwens ook. Is lachen joh! Eerlijk gezegd heb ik best de babykriebels. Veroorzaakt inderdaad door wat zwangeren in de omgeving, maar ook door nieuwsgierigheid van mij wat het volgende 'produkt' van mijn vriend en mij zou zijn. Jongen of meisje, wat voor kleur haar, wat voor kleur ogen, wat voor karaktertje... Daarnaast lijkt het me erg leuk om een keer bewust zwanger te worden. Dus geen hartverzakking bij een positieve zwangerschapstest, maar een instant roze wolk. Maar ja, we hebben d'r hier al twee rondkruipen, en mijn vriend vind het wel best zo. Die ziet allemaal praktische beren op de weg als er een nr. 3 zou komen: andere auto (3 auutostoeltjes achterin gaat niet lukken), 3x kinderopvang, te klein behuisd voor 3 kinderen... En op zich heeft hij wel een beetje gelijk, maar ik heb altijd zoiets van: komt tijd, komt raad. Dat wordt wel geregeld op het moment dat het noodzakelijk is. Maar goed, ik denk dat het helaas bij deze twee blijft... Hier is fase 1 van de interieurbeveiliging ook ingegaan: we hebben haakjes voor keukenkastdeurtjes en stopcontactplaatjes gekocht. Ook van die hoekjes, maar ik vrees dat die hoekjes er net zo snel af gaan als die van jullie. We hebben alles afgelopen zaterdag al gekocht. Ze worden ongetwijfeld geïnstalleerd als de kinderen naar de middelbare school gaan, ons kennende. Mijn moeder spreekt er schande van . Nah, ik denk dat het komend weekend maar eens moet gebeuren... Leuk dat je deze kant op wilt komen! Gezellig! Ben heel benieuwd hoe Gwen er nu uitziet, en of Gydion nog steeds zo gefascineerd zal zijn door haar. Zullen we doen zoals ze het een paar eeuwen geleden deden, en ze aan elkaar 'beloven'? Hihi! En laten we inderdaad ff mailen over een geschikte datum!
Ik kon gister niet posten vanwege een foutmedling op de site elke keer, maar alsnog dan! Ze is wel vandaag dan jarig, maar dat mag de pret niet drukken! Hee Dropje, Eindelijk even reageren! Ik was zo benieuwd naar je functie en wat het zou zijn, ben nog van plan je een mail te schrijven met de vraag: wat is het voor baan?????? Nieuwsgierig he.. Maar je vroeg hoeveel uur ik werk en hoeveel uur er in mijn opleiding zit. Ik werk dus maar 24 uur en op donderdag zit ik op school. Mijn uren voor school is redelijk te verwaarlozen aangezien ik een echte sprinter ben. Ik wacht tot het aller allerlaatste moment en dan ploeter ik tot midden in de nacht. Maar al met al ben ik dus 4 dagen bezig met werk en school vanwege het feit dat ik wel vaak op donderdag naar school moet. Maar ik moet wel zeggen dat ik 4 dagen ook wel goed te doen vind want de do is ook geen hele dag. 5 dagen vind ik zelf ook echt teveel, maar 4 dagen vind ik prima te doen. Maar is het nou echt niet mogelijk om die baan in 32 uur te doen? Zou je ook niet 4x9 kunnen werken? Dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Je maakt wel lange dagen, maar het hangt natuurlijk ook van je vriend af hoe laat hij thuis is en of hij vroeg thuis kan zijn. Maar ik ben erg benieuwd wat je uiteindelijk ga doen en wat voor baan het natuurlijk is. Ja, vlot was ik met mijn antwoord he! Ik kijk best vaak of je wat hebt geschreven want ik vind het altijd erg leuk om weer wat te lezen. Maar ik weet niet in hoeverre een kameel echt familie is van de lama! Zou het zoiets zijn als een paard en ezel? Hmm...toch maar een keer naar Blijdorp en dan de bordjes goed lezen Hihi..en ik maar denken 'why does the name ring a bell?'. Maar idd crepes Suzette! Maar ze doet het prima en van het weekend nog even wezen gluren en van dichtbij bewonderen want daarvoor lag ze in het ziekenhuis en dat is toch anders. Maar het gekke was dat het echt piepklein is en ontzettend schattig, maar het riep geen babykriebels op. Eigenlijk ben ik dan blij dat Gwen al zoveel kan en doet en was het echt wel onwennig om zoiets kleins vast te houden wat dan niets doet en kan. Maar het is wel een verschil hoor! Gwen leek wel een reus vergeleken bij Suzette. Ja, het lijkt mij ook leuk om idd bewust zwanger te worden en echt een zwangerschap bewust mee te maken. Maar ik vraag me af of ik wel een leuke moeder kan zijn voor twee. Wat dat betreft lijkt het me heel moeilijk om in het ritme van twee kinderen te leven. Ik kan me best de praktische bezwaren van je vriend voorstellen aangezien dat voor ons met een tweede zou opgaan met twee kinderen opvang, een kamer voor nummer 2 etc. Maar we denken op zich wel aan verhuizen, maar niet op hele korte termijn. Uiteindelijk wil ik dat Gwen rustig naar school kan lopen en spelen zonder dat ze om de hoek door een auto of een tram wordt geplet. Maar komt tijd, komt raad. We zien het allemaal wel. En? Is fase 1 al geïmplementeerd? Hier is fase 1/2 geïmplementeerd! De goede wil is er en alle spullen liggen in de kast, maar daadwerkelijke actie is er nog niet ondernomen. Wat dat betreft heb je hier een goede medestander aan mij Maar ach, VROEGER....hadden ze dat allemaal niet en hebben ze het ook gered toch? ik ben wel benieuwd of jouw olijke tweeling ook zo leuk alle hoekjes eraf peutert. Beetje jammer wel, maar de goede wil was er in dit huis. Hahaha..mooi stel zijn Gwen en Gydion dan want als je aan Gwen vraagt wat Gonnie de Gans doet (boekje) dan doet zij 'Gak, Gak'. Beetje vaag geluid, maar doet je wel denken aan een gans. Had ik nou al verteld dat ze los staat en al zelf stapjes los doet? In 1 keer deed ze dat en ik was er helemaal niet zo bewust van! Je ziet het gebeuren en registreert het, maar het dringt niet echt gelijk tot je door. (licht brandt, maar er is niemand thuis) Maar toen het kwartje eindelijk was gevallen, was het wel heel erg stoer! Zo grappig om te zien dat ze dan zo trots is en dat ze echt wel beseft dat het een hele prestatie is. Maar echt meer dan een paar stapjes doet ze nog niet hoor en ze dendert nog vaak genoeg om en zeker als ze moe is, vindt ze kruipen veel effectiever!
Raar idee dat ze morgen al een jaar is! Het afgelopen jaar is toch echt voorbij gevlogen hoor. Ik weet nog wel zo goed dat ik voor haar geboorte dacht dat het eerste jaar echt zo zwaar moest zijn. Ook wel door alle wilde spookverhalen, maar naar mijn idee moest het ook wel zo zijn aangezien een baby het eerste jaar het meeste werk is. Maar daar weet jij alles van aangezien jouw twee muppets al 15 maanden zijn! ;) Morgen leuk naar de dierentuin met zn 3-tjes voor haar verjaardag en voor onze trouwdag. Wij zijn dus echt 4 jaar geleden eerst in het stadhuis getrouwd op 7 juli en daarna naar de dierentuin geweest met de getuigen en ceremoniemeesters. (8 juli in de kerk getrouwd vandaag even leuk tussendoortje) het cirkeltje is morgen wel mooi rond dus! Maar ik zal je snel verslag komen doen wat betreft Gwennie's verjaardag. Tot snel! PS: mijn dochter is de jouwe Ik ben denk ik wel een leuke toekomstige schoonmoeder hihihihi... Pff..weer bijna vergeten! Zullen we eind juli eens proberen af te spreken? Ik kan op do en op vrijdag. Jij op vrijdag toch?
Haaaaaaaaaai Vrolijk ! Hoe voelt dat nu, mamma zijn van een spruit van een jaar en bijna een week? Hoe was haar verjaardag, en heeft ze taart met slagroom op? He, ik las dat je Gwen vandaag hebt opgehaald bij het kdv omdat ze ziek was... En waarschijnlijk hetzelfde heeft als Gydion! Da's ook raar zeg. Zouden die virussen ook via de kabel kunnen ? Gydion heb ik vorige week dinsdag op moeten halen, hij had koorts, en hij heeft koorts gehouden tot en met donderdag. Vrijdag en zaterdag was hij wel oke, en gisteren kreeg hij ineens allerlei vlekjes in zijn gezicht. Ik dacht eerst dat hij misschien allergisch was voor de rits van zijn jasje of zo, die kwam tegen zijn gezicht aan. Maar later zag ik dat hij het inmiddels ook op zijn armpjes en beetjes had, geen pukkels of blaasjes of zo maar echt vlekken, en nu zitten ze ook enigszins op zijn romp. Maar daar is het niet zo heel erg. Hij lijkt wel een hyena! Het arme ventje. Hij heeft er geen koorts bij, dat niet, maar hij is wel een beetje humeurig. Ik denk dus inderdaad aan de vierde, vijfde of zesde ziekte. Mijn moeder heeft het ook gezien, we gingen gisteren bij mijn ouders op bezoek, en die zenuwpees heeft dus meteen afgelopen nacht niet geslapen. Belt ze me vanmorgen met de vraag of het geen nekkramp kon zijn... Leuk, zo'n moeder. Buiten het feit dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dat zou heersen, weet ik dat als ze het hebben, ze er acuut ellendig van worden, niet opgepakt en/of verschoond willen worden, een grijs en grauw snoetje hebben en echt hoge koorts hebben. Een stijve nek hoeft overigens niet meteen bij baby's. Maar Gydion is verder levendig en vrolijk genoeg, en wil steeds maar bij me zijn en knuffelen, dus die mogelijkheid is niet eens bij me opgekomen. Mijn moeder kan zo'n paniekzaaier zijn.... . Die baan is overigens niet in 4x9 te doen. Je moet gewoon echt iedere dag aanwezig zijn, aangezien iedere dag promoties en/of oraties plaats kunnen vinden (daar heeft het o.a. mee te maken). Bovendien is mijn vriend IT-consultant en wordt steeds uitgezonden naar verschillende bedrijven. Nu zit hij op een uur rijden van huis, maar het kan best zijn dat zijn volgende opdracht op twee uur afstand zit, dat weten ze nooit. Leuk, zit hij bijvoorbeeld in Zuid-Limburg, wordt er gebeld door het kdv dat een van de kinderen ziek is. Driemaal raden wie ze kan gaan halen. Nee, ik ben bang dat die functie geen haalbare kaart is. Hihi, niet door een auto of tram wordt geplet - ik zie het al helemaal voor me. Oei, niet leuk natuurlijk, maar toch, je schrijft het zo plastisch op! Wij wonen aan een heel drukke straat, waar dan wel geen trams rijden, maar wel heel veel auto's, en da's voor mij ook een reden om t.z.t. te gaan verhuizen. Maar dan moeten we wel ons huis redelijk kunnen verkopen, i.i.g. zonder verlies, en de huizenprijzen stijgen tegenwoordig niet meer zo snel... En of je wel een leuke moeder zou zijn voor twee, hm, ik denk toch dat je daarin groeit. Met de geboorte ben je alweer 9 maanden verder en heb je al aan het idee kunnen wennen, en is Gwen ook weer 9 maanden ouder, en begrijpt ze meer. Ik dacht vroeger zowiezo van mezelf dat ik geen type was om moeder te worden, en als ik nu mezelf af en toe bekijk, had ik nooit verwacht dat ik zo zou kunnen zijn met mijn eigen kinderen. Ik dacht dat ik geen geduld zou hebben, niet oeverloos met mijn kinderen zou kunnen spelen met babyspeelgoed, geen kinderliedjes zou kunnen zingen, geen achterlijke fonetische geluiden maken, en toch doe ik het allemaal. Ik had geen keuze, een of twee kinderen, en eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet voor dat dilemma sta. Want ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is te gaan voor een tweede terwijl nr. 1 net wat handzamer wordt, en je weet dat je weer een paar maanden (als je geluk hebt) met gebroken nachten voor de boeg hebt. Ook hier is nog niets ondernomen om het huis baby-proof te maken. Er is van alles aangeschaft, maar het ligt nog steeds in de la. Aartslui zijn we. En dat terwijl ook Chiara afgelopen zaterdag op de tweede tree van onderen zat, in afwachting van mijn vriend die met Gydion boven was. Mijn vriend verschoot van kleur, en deed zo normaal mogelijk toen hij naar beneden liep.. Ik was er niet, maar kreeg 's avonds het verhaal in geuren en kleuren te horen. Dat traphekje is nu écht nodig... Wat gaaf trouwens dat Gwen al stapjes los doet! Goed zeg! We proberen Gydion ertoe te verleiden, maar iedere keer als we hem aansporen om aan het handje te lopen, stort hij acuut door zijn hoeven met een schaapachtig lachje. Hij durft dus nog niet. Ach, dat komt wel. Voor hij 18 is zal hij echt wel lopen.
Hoe was het trouwens in de dierentuin, en jullie verdere trouwdag? Hoe reageerde Gwen op de dieren? Wat betreft onze date: die staat, toch? Vrijdag de 23e? Hartstikke leuk! Ik zal je een routebeschrijving toemailen. Het is niet moeilijk te vinden, dat gaat vast lukken. Bereid je wel voor op een aardig stukje in de auto... Vrolijk, ik ga zo mijn bedje in, ik wens je welterusten en geef je grote dochter een dikke zoen van ons drieën.
Heeeee Dropje, Jajaja...weer een week voorbij gevlogen! Maar hier een afgepeigerde moeder van een kind met waterpokken! Ik had toch zo gehoopt dat het de 5e of 6e ziekte (of weet ik het hoeveelste) zou zijn, maar helaas. Het waren echt waterpokken en als klap op de vuurpijl ook nog een paar kiezen en twee hoektanden die doorkomen. Nou, het was geen lolletje de afgelopen dagen! Sjeeeeezus..leek wel alsof de exorcist in mijn kind was gevaren! Ik heb haar nog nooit zo meegemaakt en dat was echt wel even verbaasd knipperen met mijn ogen. Maandagavond heeft ze echt van 20.00 tot midden in de nacht aan 1 stuk gehuild en ze wilde zich ook niet laten troosten. Het was wel heel zielig want ze had echt last van haar tanden en ook niet lekker in haar velletje vanwege de waterpokkies. Maar vanaf vandaag gaat het wel iets beter. Gelukkig wel want ik was echt gesloopt! Dan besef je wel wat zegen een makkelijk kind is! Vanaf afgelopen donderdag was ze al niet echt lekker en wilde ze niet eten en zondagavond zag ik al een paar vlekjes. Maar vanaf maandag was er DE uitbraak van pokkies en weigerde ze ook elke vorm van eten. Nu heeft ze dus echt al vanaf do niet gegegeten buiten elke keer maar een paar happen en elke keer proberen we maar gewoon vocht. Maar helaas wilde ze vanaf maandag ook geen melk meer, dus zelfs dat word een strijd. Nu uit wanhoop bieden we haar maar bio yoghurtdrank aan en koud sap. Tot u toe drink ze nog genoeg en ik zit maar te hjopen dat die tanden en kiezen snel doorkomen zodat ze haar eetlust snel weer terugkrijgt. Hoe is het met Gydion? is hij al een beetje beter of is het erger geworden? Chiara nergens last van? Hahaha..leuk he ouders! Die kunnen je af en toe echt de stuipen op het lijf jagen met hun spookverhalen. Maar gelukkig zie je van je eigen kroost wel snel of ze echt doodziek zijn! Ach, een gewaarschuwd mens telt voor twee! Maar haar verjaardag was echt superleuk!Nog hardstikke bedankt voor je leuke e-cards! De dierentuin was echt super en Gwen kreeg ook meer mee dan ik had verwacht. Vooral Oceanium vond ze echt heel erg leuk samen met de grote beesten. De kleine beestjes die ik wel leuk vond zoals prariehondjes en mini aapjes ad zij weer zoiets van 'poes'? Die vond ze nou niet echt bijster interessant. We hadden ook echt supermazzel want het was ook nog echt mooi weer. Zaterdag hadden we wat familie over en veel waren op vakatie, dus lekker rustig. Zondag was wel mega druk want we hadden iets van 25 man over met 6 kinderen! Poeh, dan voel je je wel erg volwassen hoor. Er waren dus 6 stellen die al ouder waren en 5 zwangeren. Wie had dat nou een jaar geleden kunnen bedenken? dat was wel heel raar om te zien. Maar hier dus ook de weemoed fase ingetreden hoor de avond voor haar verjaardag. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nu leuker vind. ik geniet er echt van dat ze al zoveel kan, wil en beseft. Nee, laat mij maar moeder zijn van een dreumes. Babytijd was leuk, maar ben blij dat ze dat achter de rug heeft. Hihi..was inderdaad wel een beetje plastisch, maar aangezien je hier bent geweest snap je het denk ik wel. Trams, fietsen, autos..chaos alom dus. Wel erg gezellig en hardstikke leuk als je kind nog niet buiten speelt. Maar op het moment dat ze naar school gaat, wil ik wel rust en vrede. Hahaha..reminds me; heb je dat topic over schoolpleinleed gelezen? er staat ons een hoop te wcahten als ik het zo lees! Oei, ik als op een ander topic dat je broertje zichzelf ook al een beetje in de nesten had gewekt. Hoe is het daarmee? dat zal ook wel niet echt leuk zijn geweest als je dat dichtbij in je familiekring moet meemaken. Succes ermee meid! Ja, hier trouwens ook een aardig staaltje van ouderlijek sufheid. Wij hadden in implementatiefase 1/2 al dus wel twee traphekjes opgehangen, maar alleen de bovenste deden wij dus dicht. Wisten wij veel dat ze dus wel trap zou kunnen beklimmen. Op een gegeven moment hoor ik vent dus met een licht hysteriche ondertoon roepen: 'kom eens snel'. Ren ik naar de trap, zit dochterlief apetrots op tree 4. Hij is uit nieuwsgierigheid erbij blijven staan en onder toezicht van twee ouders die als een arend naar een muis zaten te loeren heeft Gwen dus echt de hele trap beklommen! Bah, dat was dus helemaal niet in ons opgekomen dat ze dat wel eens zou kunnen. Nu doen we maar als brave ouders allebeid e hekjes dicht. beetje hetzelfde verhaal als bij jullie dus! Maar de rest zit hier dus ook nog leuk in plastic tas in de kast. Hmm..er komt echt een dag dat we actief gaan doen. O ja, zitten je hoekjes er nog?
He balen van je fucntie joh! Getver wat jammer dat je niet deeltijd op kan vullen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het dan niet echt handig is als je vent ook nog kriskras door het hele land zit. Maar weer een overeenkomst; hier dus ook een wederhelft in de IT. (zou dat het vruchtbare zaad zijn?) Ik lach me dus ook al af en toe dood om Gwen die helemaal apetrots dan mama roept en echt gaat showen dat ze los kan staan en al wat stapjes kan doen. Ik prijs haar dan natuurlijk als correct moedermens de hemel in en dan zie je haar glimmen van trots. maar is wel heel raar om te zien want dan zijn ze wel echt helemaal baby af. Inhakend op je vraag of onze date op de 23ste staat, zal ik dan Gwen naast Gydion zetten en wie weet kunnen ze leuk hand in hand lopen! Tuurlijk komen wij die kant op! Maar als je me het adres mailt is het ok want ik kom met supergeavanceerd automobieltje met een navigatie systeem. Haha..elk beetje hulp kan dit gedisorienterend wezen wel gebruiken! Maar komt goed hoor! Wij staan met ons tweetjes voor je deur op de 23ste. Jullie krijgen daar een hele waterpokkige natte vieze kwijlzoen terug van mijn dochter! ik duik ook mijn bed in en ik heb in ieder geval superveel zin in 'IRL moeder, wat nu' the sequel!
Ben ik weer . Alles goed met Gwen? Och gossie, toen ik las dat ze van 20u tot 1u had gehuild moest ik toch wel even schrikken bij de gedachte dat die van mij dat ook zouden doen... ... Lijkt me knap vermoeiend. Ik voelde laatst wel in Gydion's mondje dat er vier kiezen tegelijkertijd door waren gekomen, ik had helemaal niets gemerkt aan het kleine bikkeltje! Nu heeft hij aan iedere kant een kies. Chiara heeft er drie snijtanden ongeveer tegelijkertijd bijgekregen en er staat een kies op doorkomen, maar ook zij geeft geen kik. Ja, logisch, na alles wat ze al heeft meegemaakt zijn die tanden en kiezen vast een eitje . Eet Gwen alweer? Leuk he, dat ze al best veel meekrijgen in de dierentuin! Dat hadden wij dus met Burgers Dierenpark, daar gingen we vlak na hun verjaardag heen. Echt lachen hoor. En 'poes' tegen al het kleine grut, ik zie het al voor me! Raar is dat he, zoveel kinderen en zwangeren om je heen. Ik moet er zelf ook nog steeds aan wennen. Die vriendin van mij uit Rotterdam is eind augustus uitgerekend, ik ben benieuwd. Helaas is haar vader vorige week overleden, hij had kanker maar zijn overlijden kwam toch nog onverwacht. Dat zet er wel een domper op. Haar schoonzusje (vrouw van haar broer) was ook zwanger, zij is twee dagen voor zijn overlijden bevallen. Dat heeft haar vader dus nog net mee mogen maken. Ja, er staat ons veel te wachten... Ik heb dat topic over schoolpleinleed heel even bekeken, maar echt, ik wil het nog lang niet weten. Ik laat het wel over me heen komen als het eenmaal zover is . Volgens mijn moeder waren de geruchten omtrent de resultaten van de uitspattingen van mijn broertje loos alarm. Dat zal dan wel. Hij is sinds het uit is met zijn vriendinnetje met wie hij 7 jaar samen is geweest een beetje de beest aan het uithangen. En vroeger zeiden ze bij ons in de familie al: 'daar komt katjesspul van'. Kon ook niet uitblijven, een meisje dat zich zou melden met een kind van mijn broer. Maaaaaaaaaar het zou dus niet waar zijn. Oke, het zal wel! Whahahahaha, dus Gwen is de trap al opgeklommen! Wat een kleine waaghals zeg! Haha, ik zie jullie al echt van beide kanten loeren, geweldig . Gydion en Chiara komen nog niet verder dan de tweede trede. Gydion zou 'm ook makkelijk op kunnen klimmen, maar hij is aardig voorzichtig. Wel moeten we de buitendeur dicht laten, want anders zit hij in no-time tussen de planten te graaien. Dat is ons al een paar keer gebeurd. Enne... Hoekjes? Welke hoekjes ? Die liggen nog steeds in een lade, klaar om op de tafel te worden geplakt... Ja, da's waar, jouw man zit ook in de IT! Moeten we het vrijdag maar even over hebben, ben benieuwd bij welk bedrijf hij zit. Maar of IT'ers vruchtbaar zaad hebben... Hm, ik zie geen direkt verband, maar wie weet ! Bij de werkgever van mijn vriend zijn de laatste twee jaar wel erg veel kinderen geboren, dus misschien klopt het nog ook. Oh ja, als je vrijdag komt dan moet je even door de stelling voor ons huis heen. Misschien is 'ie dan al weg, maar het zou tot en met vrijdag duren, hadden ze gezegd. De bovenkant van onze voorgevel wordt gerenoveerd, daar zaten een paar scheuren in. Leuk hoor, een eigen huis. Maar daardoor slapen Gydion en Chiara ook al sinds afgelopen dinsdag bij ons op de kamer. Da's best leuk, maar het moet niet te lang duren! Ik word wakker van ieder geluidje dat ze maken, en ik probeer zelf zo weinig mogelijk geluid te maken (hoesten en zo inhouden). Bovendien lees ik normaal gesproken altijd even in bed, dat kan ik nu wel vergeten . Maar 's morgens, als ze ons ineens zien, is het wel dikke pret. Maar toch... ik wil m'n eigen slaapkamer terug... Ehm... Wat dat hand in hand lopen betreft, vrees ik dat het niet meer wordt dan hand in hand kruipen, al kan ik me daar niets bij voorstellen. Gydion kruipt als een trein, heeft ook onderhand eelt op zijn handen en knieën van het kruipen, racet als een raket om de tafel en de bank heen en klimt (sinds vandaag) op de bank, maar los lopen of aan het handje durft hij nog niet. De held op sokken. Of op Robeez trouwens, bedankt voor de tip! Je bent wel erg slecht voor mijn bankrekening hoor, heb maar meteen vier paar besteld. Handig, zo'n actie, scheelt toch 47 euro! Ik heb 'Dolphin Royal' besteld, 'Teddy Bear Navy' (beide voor Gydion), 'Butterfly plum' en 'Kitty Pink' (beide voor Chiara). Echt heel koddig, die schoentjes! Vrolijk, als ik je hier niet meer zie, tot vrijdag, ik heb je gisteravond mijn adres gemaild. Ik hoop dat je systeem zijn werk goed doet ! Zo, en nu ga ik even heeeel snel naar de w.c.....
Hoi Dropje, Hier een tevreden moeder dis dus met veel anticipatie bij de brievenbus zit te loeren voor de Robeez! Ik heb 6 paar besteld, maar wel 4 paar voor kraamcadeaus. Voor Gwen heb ik de lime met bloemetjes besteld en de Puppy Blue. Ze had al de Piggy blush en de Heart Red. Al met al was het nou niet echt een hele noodzakelijke actie, maar wel erg leuk om te hebben en handig om in huis te hebben als kraamcadeau Ik was echt helemaal blij met die actie want scheelde toch weer een boel geld aangezien ik nu 6 paar voor 76 euro had! Tja, jij had ook al de tip gegeven om te gaan hamsteren met kraamcadeaus ;) Zooo...jouw kids hebben ook opeens tanden/kiezen! Jeempie zonder dat je er wat van hebt gemerkt ineens kizen bij allebei! Wat goed zeg van die twee kleine bikkels. Gwen is nu aardig over haar pijn heen hier en eet ook weer als een bouwvakker. No worries meer hier in het huis. Hmm...wie weet dat mijn dochter jouw zoon kan overhalen om samen te lopen? Hihi..ze vindt kruipen ook veel makkelijker hoor! Ze kan best al stapjes doen, maar kruipen gaat sneller en bereikt ook het doel in haar ogen. Ach, ze heeft gelijk ook! Dat klimmen is echt levensgevaarlijk he! Ik hou elke keer mijn hart vast want ik heb alweer ontdekt dat babies dus net hamsters zijn. Ze kennen allebei geen hoogte! Gwen klimt erop en wil er dan ook gewoon hoofd omlaag eraf! Maar tot nu toe elke keer verijdelt, maar er komt een keer.... Goed om te horen dat je broertje zich niet in de nesten heeft gewerkt en dat het dus allemaal vals alarm was! Mooi! Ik kan hier wel een leuk lang verhaal neer gaan pennen, maar ik zie je vrijdag! Adres en telefoonnummer ontvangen, dus ik ben er helemaal klaar voor! Hoe laat wil je ons eigenlijk hebben? Ik dacht zelf om na haar fruithap te vertrekken dus rond een uur of 11.00 stap ik denk ik in de auto. Dan ben ik bij jou rons 12.30 denk ik. Als wij dan een bammetje van je mogen bietsen, zou ik je zeer erkentelijk zijn ;) Maar komt dat jou ook uit? Nou Dropje, ik zie je vrijdag en mijn batterijen van de camera staan weer op volle toeren op te laden voor G/G/C the sequel!
Veel plezier!!
Ik breek hier even heel onbeschoft in, had op de site van Robeez ontzettend leuke schoentjes voor mijn dochter gezien, maar ik krijg als prijs 23,50. Hoe kan het dat jullie ze goedkoper hebben??? En veel plezier morgen!
Bridget, je gaat naar de site, en op de startpagina (www.robeez.co.uk) zie je in het midden "twee paar voor de prijs van één" staan, maar dan in het Engels. Je ziet de code '1free'. Op het moment dat je de schoentjes van je keuze hebt ingevoerd, voer je daaronder bij de promocode '1free' in, en je druk vervolgens op de knop 'use promocode' (dus NIET: 'continue', want dan krijg je inderdaad de gewone prijs. Aanbieding is geldig tot het einde van de maand. Haha, Majolika, dank je wel! Vrolijk, ik heb je vanmorgen al een mail gestuurd, ik heb momenteel een fikse keelontsteking en kan werkelijk helemaal niet praten. Ik kan alleen nog maar piepen. Nu is dat heel leuk voor mijn vriend en mijn baas want nu kan ik helemaal niet meer tegenspreken, maar ik zit er wel mooi mee. Ik vind het nogal ongezellig voor je als je helemaal het land doorcrossed voor een leuk middagje samen zwijgen, dus ik moet je toch vragen onze date (een weekje?) uit te stellen... Want dit gaat echt niet goed hier. Jij hebt mij trouwens weer op een idee gebracht (stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb): binnenkort worden bij twee vriendinnen van mij ook weer baby'tjes bezorgd, ik ga mooi nog twee paar erbij bestellen, wel neutraal qua jongen/meisje, want dat is bij beiden nog niet bekend. Gydion loopt trouwens sinds gisteren aan het handje mee. Ik kreeg hem ineens zover dat hij stapjes zette. Hij kwam zelf helemaal niet meer bij! Zo schattig! He, andere keer verder, ik ga denk ik nog ff liggen voordat ik de kids op ga halen van het kinderdagverblijf (ben vanmiddag naar huis gegaan). Solly van morgen, er rust wel een vloek op onze afspraken he... ...
Hoi Dropje, heb het ook per mail naar je gegooid, maar ff hier ook nog eens. (al is het alleen al voor de meelezers ). Maar het is geen probleem voor mij om het naar volgende week te verzetten. Same time, same place? Heel veel sterkte en hoop dat het snel weer overgaat!
Dropje, bedankt! De slofjes zijn besteld (Butterfly Purple en Cherries Blush) en ik had er zo nog tien paar uit kunnen zoeken ... Een erg leuke site! Vallen de slofjes ruim om de enkels? Mijn dochter heeft kleine voetjes, maar stevige enkeltjes. Misschien dat Vrolijk dat beter kan vertellen. (Dropje: beterschap!)
Hoi Bridget, De Robeez vallen wel ruim om de enkels vanwege het elastiek wat zeer rekbaar is. Leuk zijn de schoentje he!
Tjonge Vrolijk, wat lag jij donderdag laat op bed zeg! Was maar goed dat je niet op visituh hoefde ;o))
Hoi Dropje, Alles goed daar? Ben je alweer een beetje beter? Zullen we als je beter bent onze date op vrijdag door laten gaan? laat maar even weten of je weer lekker kan kletsen!
Ha! Daar is ze weer! Toevallig, ik wilde net gaan posten en zie dat jij ook hebt gepost! Zondag kon ik pas weer enigszins praten, maar toen klonk ik wel als Rod Stewart na een hele fles whisky. Daarvoor kwam er alleen maar gepiep uit. Nu weer redelijk normaal, wel enigszins donker (mijn vriend en mijn manager vinden het geloof ik wel sexy ), maar dat mag de 'pret' niet drukken. Wat mij betreft gaat het dus door! Overigens was het vrijdag heeeeel erg druk bij ons in de straat. Ik woon in een van de doorgaande wegen door Nijmegen, en heel veel mensen bleken onze straat te gebruiken als toegangsweg om de intocht van de Vierdaagse te bekijken. De hele tijd dus filevorming met vertraging voor de deur. Ik denk dat het a.s. vrijdag een stuk rustiger is. Heb je trouwens een buggy die je achterin de auto kunt gooien? Misschien kunnen we een stukje gaan wandelen met dat mooie weer. Tot vrijdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven