Moeder, wat nu????

02-06-2004 22:24 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai Vrolijk ! Tja, ik heb de naam snel uit mijn duim gezogen toen we gingen verhuizen van 'Zwanger zijn' naar hier. Maar wel toepasselijk, toch? En wij drietjes zijn van de partij hoor, naar Blijdorp! Zodra ze lopen komen die tuigjes in huis, ik moet er niet aan denken dat ze ineens over de rand van de leeuwenkuil hangen of zo . Lijkt me hartstikke leuk! Tandenpoetsen gaat hier wat beter nu. Wiske heeft het vanaf het begin wel lollig gevonden en Suske trekt ietwat bij, als ik tenminste doe alsof de tandenborstel een vliegtuig is. Dan moet hij lachen en kan ik snel zijn tandjes poetsen. Daarna mag hij zelf even met de borstel spelen, en ondertussen was ik zijn snoet, handjes en voetjes even. Daar heb ik een gewoonte van gemaakt sinds hij kan kruipen en ze met hun hele gezicht eten. Hoe is het nu met je vriendin en haar kindje? Lijkt me wel erg spannend hoor, en ik zou zelf megavoorzichtig worden denk ik, als mij dat was overkomen. Leuk trouwens, dat Loeder een neefje of een nichtje gaat krijgen! En dat er zoveel zwanger zijn zeg, niet te geloven! Ik denk wel eens dat zwanger zien zijn, zwanger doet zijn. Nou ja, niet letterlijk dan , anders zouden we allemaal onbevlekt ontvangen zijn, maar toch, het lijkt ineens allemaal niet zo 'ver van mijn bed' en raar om een kind te hebben als iemand in je direkte omgeving een kind krijgt. Zo ervaarde ik het tenminste: toen ik hoorde dat twee collega's van me zwanger waren, vond ik het zelf ineens niet meer (zo) erg,, en werd het in mijn ogen toch iets 'normalers'. Inderdaad leuke namen trouwens, in je omgeving. Ik hoorde laatst dat de echte Hollandse namen met een revival bezig zijn, maar als ik dat zo lees, valt het wel mee. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de échte Hollandse namen als Henk, Jan, Piet, Gerrit of Klaas echt helemaal niets vind (met excuses aan de mee-lezers die hun kind wel zo'n naam hebben gegeven ). Het moet ook weer niet onuitsprekelijk zijn, maar een kléin beetje net niet standaard vind ik wel erg leuk. Wat was Loeder verwend zeg, door haar tante. Lachen hoor! En negen paar schoenen, phew, ze kan inderdaad even vooruit. Ik zag trouwens dat je een topic had geopend over babyschoenen, heb je al wat besteld van die site? Zit er ook over te denken. Ik droeg zelf als kind altijd Piedro, een heel goed merk, en ik vind het belangrijk dat de kinderen vanaf het begin goede schoenen aan hun voeten hebben. Erg belangrijke lichaamsdelen hoor, voeten, ze moeten toch het grootste deel van je leven je gewicht dragen. Dus voor Suske en Wiske geen schoenen van Zeeman en Schoenenreus en zo, ik ben blij dat we ons een wat betere kwaliteit kunnen veroorloven. De drukte op mijn werk is nu eindelijk enigszins voorbij. Vandaag waren de buluitreikingen van het onderwijsprogramma waarvoor ik werk, en nu kan ik heel even achterover gaan zitten. Héél even, want de aanmeldingen voor komend semester stromen alweer binnen. Maar het was wel heel leuk. De laatste weken waren eindelijk wat drukker, da's toch meer in mijn straatje hoor. Nou, ik maak het vanavond niet laat (denk ik ). Nog even wat topics lezen en dan lekker naar bedje toe. Ik zou vanavond misschien nog even langsgaan in het café waar een borrel wordt gehouden ter ere van die uitreiking, maar ik heb geen zin. Had vannacht niet zo best geslapen (misschien toch een klein beetje zenuwen, al beweerde ik bij hoog en bij laag dat dat niet zo was ), nu even wat inhalen. Doeg!
Ha Dropje,Hoe heb je het de week zonder vent overleefd? Ging alles goed?Ik kan me voorstellen dat je wel een beetje paniekgevoelens had hoor! Ik zou dat ook hebben. Wat dat betreft is vent hier ook altijd laat thuis, maar hij komt uiteindelijk wel thuis. Maar het was vast wel leuk toen C&G je vriend weer zagen? O ja, zijn ze nog braaf s nachts geweest? Ik heb aan je gedacht en voor je geduimd, dus ik hoop van wel.Hier is alles ok. Gwen is idd nog steeds een klein beetje verkouden en net als Chiara een beetje grumpy. Maar wel goed om te horen dat Gydion niet meer zo zit te zagen met zijn ademhalen. Ik weet nog wel toen we notabene in de bloedhitte van de zomer daar ware, dat hij nog zo zat te zagen. Klonk idd niet zo best. Hopelijk is het geen astma, maar 'gewoon' bronchitis. Ik ben nu ziek thuis want Gwen heeft mij aangestoken met verkoudheid enzo. Ik had er al een tijdje last van, maar het zette maar niet door. In mijn overmoedigheid dacht ik dus dat ik deze keer eens lekker resistent was en dat ik triomfeerde over alle bacillen. Maar helaas...Hahaha..ik kom je graag dat winkeltje laten zien, want vond het erg leuk in Nijmegen! Ze hadden daar erg leuke spullen en ben zeker van plan om daar weer eens groot in te kopen want ik zoek nog leuke lampenkapjes en wat ander grut. Ik stap wel in de auto richting die kant hoor. No fear :-) Maar je bent ook weer welkom deze kant op en dan kan ik ook wel zat leuke dingen bedenken. Laten we maar wachten op de lente totdat we onze kinderen over de rand van de leeuwenkuil laten hangen he! Dan zijn ze weer iets ouder en kunnen wij misschien eens een 'echte' conversatie aan zonder de 'nee, niet doen', 'kom hier', 'mag niet' etc! HihihiHeeeee wat een leuk nieuws! Geregistreerd partnerschap jawel! Super hoor. Het is dan geen trouwen, maar wel net zo'n commitment als trouwen, dus wel echt onwijs leuk om te horen. Wat dat betreft heb ik toch weer superbewondering voor jullie omdat jullie toch na alle dingen die jullie zijn overkomen bij elkaar zijn gebleven en hoe! Nu dus GP, dus voor echie voor elkaar kiezen. Wanneer is DE dag?Ik heb deel 1 van de nieuwe serie van DG ook nog niet gekocht. Op 1 of andere manier ben ik toch bang dat het minder zal zijn dan het verhaal tussen Jamie & Claire. Maar ik vraag m idd wel voor de kerst ofzo, dan heb ik weer een cadeau verzonnen. Kan me er nog niet helemaal toe zetten om m al te gaan kopen. IK hoop wel dat ze even flink gaat doorschrijven en met deel 6 tevoorschijn gaat komen.Hier ook weer een baby geboren. Vrienden van ons hebben een dochter gekregen en was een flinkerd! Ze woog 4150 en was 54 cm, maar zonder scheuren, knippen ofzo en alles is goed gegaan. Ze was wel flink, maar die pasgeborenen zijn idd erg klein hoor! Ik kan me echt niet meer zo goed voor me halen dat onze kinderen ook zo klein zijn geweest. Gek he. De Robeez vielen daar ook in goede smaak, dus ook mission accomplished.Ik zie het nu steeds meer dat vrienden ouders worden en het is idd erg gek om te zien. Nu over een paar weken zijn er twee uitgerekend en januari schoonzus en dan een andere vriendin in feb. Ik weet van een paar andere dat ze binnenkort willen gaan stoppen met de pil en ook weer een paar die voor ronde no. 2 gaan. Het is zo raar om te zien dat opeens je hele vriendenkring aan het baby-en is. Maar ook wel heel leuk dat je niet meer de enige bent. Tja, en je vriendin als moeder zien...Dat hadden ze zeker weten ook met jou! Hihi..de schok was denk ik voor hun nog groter aangezien het een grote verassing was dat je zwanger was! Hoe is het met jou? Nog steeds je vriend niet overtuigd van no. 3? Hier nog steeds gemengde gevoelend over een evt. tweede. Zou op zich wel willen, maar de praktische dingen wegen momenteel nog zwaarder, dus het is even niet aan de orde denk ik. Maar had wel voor het eerst toen ik op kraamvisite was, dat ik dacht 'lief!'. Gwen probeert ook nu idd in zinnen te praten. Het verbaast me dat ze opeens zoveel begrijpen en dat ze ook dingen echt willen begrijpen. Gwen probeert alles na te zeggen en krijgt ook echt een eigen wil. Nou had ze die al, maar nu probeert ze dus echt alles in woorden te zeggen. Als ze niet meer wilt eten, doet ze haar handjes omhoog en roept ze dus gewoon 'klaar'. Dan kan je dus hemel en aarde bewegen, maar komt niets meer in. Dan gaat ze gerust om zich heen staan kijken van 'waar is het toetje' en roept ze dus ook gewoon 'toetje, toetje'. Hahaha..Oh-oh komt me hier ook bekend voor. Maar wel idd erg irritant. Maar wat Gwen op de creche heeft geleerd is dus 'nou'. Nu is alles wat niet naar haar zin gaat dus 'nou'. Maar wel grappig om te zien dat ze dingen echt van de 1 op andere dag doorhebben. Chiara loopt dus nu al echt aan het handje mee? Ha, die meid gaat als een speer. Gydion wel al lekker rondstappen? Ik kan me nou echt niet meer voorstellen dat ze nooit hebben gelopen, heb jij dat ook? Tja, ons bedje heeft dus drie standen en stond dus al tijden op de tweede stand. Die was op zich wel aardig, maar dus toch niet laag genoeg. Schaam, schaam...Jouw bedcapriolen klinken idd wel een beetje apart zeg! Hahaha..wat deed dat zalfdoosje nou precies daar zeg. Wanneer zouden kinderen toch in een groot bed gaan en niet in een ledikantje? Weet jij dat?Gwen heeft op dit moment een fase dat ze helemaal in love is met haar fietsje. Nu raced ze op dat ding de hele kamer door en kan ze nu ook over de drempels. Eerst zat ze voor een drempel te jengelen van 'ik kan er niet overhee', maar nu hopt ze dat fietsje eroverheen en raced ze dus alle kamers door. Wat me ook erg opvalst is dat Gwen een echt vaderskindje is. Ze is helemaal dol op haar vader en is erg uitgekookt in haar vader om haar pinkie te winden. Eerste wat ze s ochtends roept is dus ook echt 'papa' en dan moet hij haar uit bed halen. Als ik het dan wil doen, laat ze zich weer in haar bedje vallen en heeft ze zoiets van 'nee' terwijl ze mij van zich af probeert te slaan. Mormel he?Ook als haar vader boos is op dr, dan rent ze erop af en slaat ze dus echt de armpjes om zijn nek en doet dus echt koerend kusjes geven. Tja, probeer dan maar boos te blijven. Ik moet altijd wel grinniken als ze dat doet, want ik zie dan vent langzaam wegdruppelen in een plasje. Maar wat nou wel erg jammer is dat ze als ze eens een keertej s nachts wakker word omdat er iets is, dat ze dan opeens om haar moeder roept! Dan is ze dus ook echt ontroostbaar totdat ik me uit de zombie modus naar haar kamer hijs en uit de armen van haar vader neem. Grrr...Hebben Chiara en Gydion dat ook dat ze echt voorkeur hebben voor een bepaalde ouder in sommige situaties? Ik ben ook niet zo'n enthousiaste wandelaar dat ik in weer en wind dus ga wandelen met mijn kind. Troost je, ik ben ook liever binnen met regen en wind. Maar op de creche gaan ze wel vaak naar buiten ook al is het nu herfst. Doet jouw creche dat ook?Balen dat je werk nog steeds niet zo is uitgepakt als dat je het had gehoopt. Ik kan me het erg goed voorstellen dat het supere frustrerend is als het te sloom en te weinig werk is Maar idd de andere kant is dus weer het gemak en zeker bij twee kinderen en een erg uithuizige vent. Is er ook geen andere functie binnen de unie die wel meer uitdaging biedt?Nou, ik spreek je snel weer en zullen we binnekort weer eens een afspraak maken?PS: alle vrolijke muisjes opgeruimd uit de keuken?
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, we hebben het helemaal overleefd hoor! Alleen had Chiara dus keelontsteking kwamen we achter, heel dikke keel en een enorm schor stemmetje (wel heel lief trouwens ). Bij thuiskomst van mijn vriend, althans, bij het weerzien (want vriendlief was ergens rond middernacht thuis) was Gydion meteen wildenthousiast, en Chiara werd verlegen en verborg haar gezicht in mijn hals. Toen na een paar minuten het kwartje viel, was het 'pappaaaaaaaaaa!' en was het zwaan-kleef-aan. Kukident is er niets bij. Zowiezo zijn ze erg pappa-minded, net als Gwen. Als pappa thuiskomt ben ik uit de picture. Wel makkelijk hoor, kan ik even rustig verder met het eten terwijl mijn vriend zijn best doet om zijn nageslacht gelijkelijk aandacht te geven (dat plasje was trouwens erg treffend, ik vroeg me steeds af wat dat natte aan zijn voeten nou steeds was). Als er getroost moet worden ben ik het meestal wel die ze opzoeken, maar voor de hopsa-heisa momenten is het echt pappa. Aan een kant vind ik het wel een beetje jammer dat het pappa voor en na is op de momenten dat hij thuis is, aan de andere kant kan ik het wel weer begrijpen. Ik bedoel, als zij thuis zijn ben ik thuis, dus in hun ogen ben ik er altijd, terwijl ze pappa een stuk minder vaak zien. En tja, daar moet je natuurlijk van profiteren! Ach, zal wel weer een fase zijn. Wat ziek betreft, Gydion heeft de fakkel overgenomen van Chiara. Donderdag werd vanaf het kinderdagverblijf gebeld dat Gydion koorts had, dus toen heb ik ze maar opgehaald en ben ik naar huis gegaan. Hij was zo zielig! Hij was net een klein koalabeertje, bleef maar aan me hangen, en huilde veel van ellende. Gelukkig was mijn vriend toevallig thuis op vrijdag, hij had zoveel gewerkt dat hij ter compensatie een vrije dag op mocht nemen, hij is die dag met Gydion naar de huisarts geweest. Keelontsteking en oorontsteking, het arme kind. Zou ik ook van huilen...  Vanaf zondag is hij weer redelijk up-to-date. Maar nu zit ik zelf redelijk met de gebakken peren... Ben nog net niet echt ziek, maar loop flink te snotteren, met rode ogen en een rode neus. Heel charmant - not! Ja, 15 november is onze grote dag. We zien het eigenlijk zelf als 'no big deal'. Even een formaliteitje. We vinden het verstandiger om de dingen op die manier te regelen dan met een samenlevingscontract met testament. Op zich zou ik best willen trouwen, maar mijn vriend heeft gevoelsmatig een enorme afkeer van het woord dan wel het principe. Maar GP vindt hij wel oke. What's in a name, zou je zeggen, maar voor hem maakt het uit, dus dan maar zo. Het laatste dat ik wil is iemand naar het altaar te moeten sleuren. Mijn ouders zijn overigens mijn getuigen (vond ik wel het minste wat ik kon doen na de teleurstelling over het niet trouwen), en zijn ouders de zijne. Mijn broertje gaat ook mee, en ik geloof een van de zussen van mijn vriend ook. Daarna nog even koffie-en met gebak en that's it. En dat het nog goed gaat... Tja, dat is altijd een gok. Ik zat laatst bij toeval een keer te chatten met mijn laatste ex, die heeft nu ook een zwangere vriendin, en hij vond het minder goed gaan dan in het begin. Maar ja, zij kennen elkaar sinds oktober vorig jaar en ik geloof dat ze volgende week is uitgerekend of zo, dus dat is bijna net zo snel gegaan als bij ons. Hij heeft toen hij nog niet wist dat ik zwanger was nog een lijmpoging gedaan en was aardig beduusd toen ik vertelde wat er met me aan de hand was. Vrij snel daarna had hij deze vriendin, en woonde na een half jaar met haar samen. Bij hen gaat het dus nu minder. Maar ik weet dat hij snel ongedurig wordt, had hij bij mij ook, nu moet hij maar eens doorzetten. Heb ik geen medelijden mee. Jaaaaa, laten we nog eens afspreken! Ben wel bang dat het ergens in december wordt, november begint al aardig vol te lopen. Of het zou de laatste vrijdag van november moeten zijn, welke datum is dat nou precies? Op zaterdag of zondag lijkt me overigens ook leuk hoor, een keer inclusief aanhang. Tenzij jouw vent dat niet leuk vindt? Ik denk dat de mijne er wel voor te porren is. Is bij Tropicana trouwens ook een gedeelte voor dreumesen? Misschien is dat wel leuk om te gaan doen. Nee, geen plannen voor een derde hier. Daar zijn er nu eenmaal twee voor nodig, en het standpunt van mijn vriend is duidelijk. Ik vind een kind ook geen onderhandelingswaar, dus als we het niet allebei willen gebeurt het ook niet. Ik vind het wel jammer hoor, zou nog wel zo'n prulletje erbij willen (alhoewel? ik hoor er op dit moment boven eentje huilen, Chiara is nog altijd erg verkouden), van twee naar drie lijkt me inderdaad een relatief minder 'drukke' overgang dan van een naar twee. Bij ons zijn het vooral financiele overwegingen: driemaal kinderopvang is toch wel erg prijzig. Haha, Gydion en Chiara hebben ook een soort brede scooter o.i.d., daar moeten ze op gaan zitten en met hun beentjes aan weerszijden lopen, terwijl ze ook kunnen sturen. Gydion is er handiger mee, maar dat was al te verwachten. Hij crossed ermee over de hele benedenverdieping (traphekje is eindelijk geinstalleerd, met dank aan mijn broertje), drempels incluis. Hij tilt het ding gewoon op. Chiara gaat erop zitten, dat vindt ze helemaal geweldig, maar bewegen doet ze alleen als wij het duwen. Het kind zal wel denken: wie me duwt, is mijn knechtje. Best slim bekeken, toch? Wat banen betreft sta ik op dit moment in tweestrijd: ik heb een baan aangeboden gekregen die me echt heel leuk lijkt. Het is in feite mijn oude werk, hypotheekadviseur, maar dan bij een makelaarsketen. Het is een erg commerciele functie, ze willen alleen 'de besten'. Had vandaag een gesprek met de directeur en aan het eind van het gesprek zei hij dat hij erg geinteresseerd was en dat hij graag aan het eind van de week van mij wil horen of ik een kennismakingsgesprek wil met de kantoorleiding waar ik dan zou komen te werken. Het is wel een fulltime functie, maar op maandag vrij, want op zaterdag wordt er ook gewerkt, en op donderdagavond ook, hetgeen in de ochtenduren wordt gecompenseerd. Zonder meer een goed basissalaris met leuke provisieregeling plus leasebak. Heel wat anders dus dan dat management assistentebaantje dat ik nu heb... En bij de uni een andere baan, hm, dat zou ws weer een secretaressefunctie worden, of iig een administratieve baan. Hoogleraar zie ik mezelf niet zo snel worden , om te promoveren moet ik eerst afstuderen, voor onderzoek idem dito, en voor een managementfunctie heb ik niet de juiste achtergrond. Bovendien vind ik het wel een beetje stoffige lui op de universiteit... Alles gaat zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.......................... Dus wat functie betreft zou ik het zeker heel graag willen doen, al zou ik er stevig tegenaan moeten qua kennis (moet dan het papiertje erkend hypotheekadviseur halen) en commercie. Ik ben alleen zo bang dat dat ten koste gaat van de rust in huis, en m.n. van de kinderen... Oke, ze hoeven dan niet vijf maar vier dagen naar het kdv, en als ik regel dat de kinderen een dag in de week naar mijn ouders kunnen worden het drie dagen, maar toch, er hoeft er maar eentje ziek te worden en alles loopt in de soep, en conditioneel zal het ook wel een aanslag zijn. En afstuderen kan ik dan voorlopig wel vergeten. Ik moet hier nog maar eens even heel goed over nadenken, vind het erg moeilijk. Misschien open ik er wel een topic over, al kan ik wel raden wat voor reacties gaan komen... Vrolijk, ik krijg een droge keel van het praten dus ik ga mezelf maar eens wat inschenken. Over drinken gesproken, morgen komt de oppas, wat een zaligheid, omdat we een portproefavond hebben bij de Gall & Gall hier in de buurt. Leuk! Tot de volgende keer!
Hi Dropje,

Ben je nog een beetje ok? Is toch ook niets als je zelf als laatste moet aanschuiven in de ziekenboeg he! Hopelijk gaat alles een beetje beter in huize Dropje. Hier zijn we helemaal immuun voor de komende tijd ondanks alle rondvliegende bacillen. Geef onze portie maar aan Fikkie.

Hoe was gister je portproefavond? Heb je een beetje genoten?

Goed om te horen dat het bij jullie ook papa eerst is en dan pas mama. Wat dat betreft is het volgens mij overal zo. Moeders is nu eenmaal wat vaker thuis, dus minder interessant. Ach, uiteindelijk gaat het erom dat kind tevreden is he. Maar wel grappig om te zien dat die kleintjes al zo manipulatief kunnen zijn om hun zin te krijgen he! En dat vent dan ook echt opeens in een plasje week veranderd.

Het lijkt me best leuk om eens met zn allen af te spreken! Leuk hoor om jouw vriend eens te zien. Mijn vent krijg ik ook wel mee, want die is erg enieuwd naar zijn aanstaande schoonzoon. En als vent toch mee gaat, hebben wij meer tijd voor elkaar! Tropicana heeft geen speciale peutertijden, alleen een woe ochtend babyzwemuurtje. Op zich dus wel een leuk idee, maar niet echt handig. Zeker niet als de babies na een half uur beginnen te dreinen van kou en vermoeidheid. Maar dan blijft natuurlijk de vraag, wat dan?

Ik moet er echt heel hard over denken wat nou leuk zou zijn voor de kids en voor ons zonder al teveel poespas. Het maakt mij niet uit of het regio Nijmegen is hoor! Als jij daar een subliem idee hebt, hoor ik het graag. Wanneer kan jij? Ik kan het laatste weekend van november. Kan jij dan ook?

Goh, das al aardig snel hoor 15 november! Maar wel leuk! Zijn je ouders al over de teleurstelling heen?
Heeee....wat doet ie nou? Ik was nog niet klaar! Verdorie..

Dan maar part 2.

Ok, back to THE day. Gaan jullie na de formaliteit wat doen met de familie? Ik wil wel foto's zien hoor!

Tja, je kan het maar zo zien; je hebt het beter getroffen dan je ex! Ik vind het knap hoor dat jullie happy zijn met elkaar na alles wat jullie hebben meegegaamkt. menige relatie zou daar niet tegen bestand zijn en zeker niet na zo'n korte tijd. Maar als ik jou zo hoor, ben je best tevree

Gwen wordt ook steeds eigenzinniger! Soms als ze een beetje dwars was met eten, deed ik dus vasl de poes roepen en zeggen 'zal mama het aan de poes geven'? Ok, ik weet dat het niet echt zwaar pedagogisch verantwoord is, maar het hielp wel. Nu als ze zelf niet meer wil, doet ze zelf de poes roepen! Zit ze dus in haar kinderstoel achterstevoren gedraaid 'poes, poes'! Tja, 'eigen schuld, dikke bult' verhaal of 'wie een kuil graaft voor een ander' verhaal dus.

Oei, wat een lastige keuze! Heb je er zelf al een beetje alles op een rijtje wat betreft je keuzes? Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je enorm twijfelt. Wil je uberhaupt wel fulltime werken? Wat rust voor je kinderen betreft, denk ik dat jij ze meer zou missen dan zij jou. Kinderen zijn flexibel en ze zien jou 1 dag door de weeks en vaders op zaterdag. Dat betekend dat ze dus 4 dagen naar de creche zouden moeten of 3 dagen en 1 dag naar opa & oma. Daar wringt denk ik de schoen niet zo. Maar rust voor jezelf? Ja, dat hangt er weer vanaf hoe leuk jij je baan ziet en hoe goed je huishouden draait. Zou het anders geen optie zijn om 1 dag een huishoudster te nemen? In het ergste geval zou je nog albert kunnen bellen om je boodschappen aan huis te laten bezorgen. Op zich denk ik dat je huishouden blijft draaien. Als ik je zo'n beetje ken, ben je ook niet echt zwaar geinteresseerd in het huishouden of heb je aanleg voor smetvrees. Dan is het enige wat overblijft conditioneel/rust voor jezelf. Dat lijkt me best zwaar met kinderen en een fulltime baan. (zeker asl nachtbraker!) Maar wat je ook besluit, trek je niets aan vand e buitenwereld hoor! Hoe je het wendt of keert, je doet het als moeder toch nooit goed. Dus let's skip that part

Maar ok, dan blijven de lastige gedeeltes over; salaris versus vrije tijd. Geld maakt niet gelukkig, maar als je babies hebt is het zeer zeker mooi meegenomen. Maar als je het salaris van je nieuwe baan neemt en je doet dan kinderopvang, auto bijtelling, particuliere verzekering vanaf, blijft er dan nog genoeg over om tevreden te zijn? Dat is af en toe verdomd lastig in te schatten want ik heb een vriendin die dat dus had. Uiteindelijk wogen die kosten dus niet op tegen de parttime voordelen.

Ook heb je dan natuurlijk je afstuderen. Je zit nog steeds tegen je scriptie aan te hikken en als je een FT baan hebt met een studie erbij, lijkt het me best lastig om dat te trekken. Maar ben je wel iemand die het na al die jaren op wil geven? Daar twijfel ik namelijk een beetje aan. Volgens mij ben jij er zo een die het dus heel moeilijk vindt om dat los te laten en dat naderhand zichzelf gaat verwijten. Niet dat ik je als een neuroot zi hoor! Zeker niet, maar wat dat betreft ben je wel iemand die zich in iets vast wilt bijten (lijkt mij). Ook lijkt het mij niet zo leuk dat je je vriend maar 1 hele dag ziet. Je bent wel lekker de maandag vrij, maar zonder vent en met kids.

Ik vind het echt heel lastig. Ik durf eigenlijk eerlijk te zeggen dat ik het niet zou doen zelf. Ten eerste vind ik het heerlijk om PT te werken met een dag rust voor mezelf en ik zou niet zo graag mijn weekend willen opgeven. Wel zou ik net als jij gek worden van onder mijn niveau werken en de dag uit te zingen. Maar neem nou geen overhaaste beslissingen die je naderhand zou betreuren. Ik heb tijdens mijn zwangerschap een baan aangeboden gekregen die echt onwijs goed betaalde (2700 netto per maand!)en leuke carriereprospecten op de lange baan zou hebben. Maar het was wel FT, een uur reistijd en voorlopig onder mijn niveau voor 3 jaar. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Maar kort daarop kreeg ik mijn huidige functie aangeboden, dus gelukkig kwam alles op zn pootjes terecht. Nu klinkt dit wel heel erg asl 'zij leefden nog lang en gelukkig' einde, maar had ik die baan aangenomen ondanks mijn twijfels, had ik nooit mijn huidige baan kunnen krijgen. Soms moet je iets moois afslaan voor iets beters wat nog je pas kan kruisen. Sorry, beetje zweverig. Ben je ook vast niet van me gewend, maar wat ik dus in een notedop wil zeggen is dat je je gevoel moet volgen en niet de materiele dingen laten doorslaan.

Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen en laat je het me nog weten wat het is geworden? Succes met je keuze!

Ik spreek je snel en hopelijk hebben we binnenkort weer een date!
Haha, ik las vorige week donderdag je eerste stukje zonder dat het tweede stukje er al stond, ik vroeg me al af waarom je zo abrupt kapte. Nu ja, beter dan dat je lap tekst ineens in het luchtledige zweeft, toch ?

Hier in MASH4077 gaat alles een stuk beter. Mijn eigen verkoudheid is nagenoeg verleden tijd, die van Gydion mag ook geen naam hebben en mijn vriend is (nog) niet aan de beurt geweest. Alleen Chiara snottert nog flink, haar hoeslaken van haar ledikant kan ik iedere ochtend verschonen vanwege de groene klonters . En ze slaapt er nog steeds vrij licht door, dus we gaan op onze tenen de trap op als we gaan slapen. En in zo'n oud huis klinken de treden toch aardig, dus het moet echt heeeeel voorzichtig!

De portproefavond was wel leuk. Was gewoon in de Gall & Gall, maar da's best een mooie winkel hier. Er waren dertien verschillende merken port, zes ruby en vijf tawny, met prijzen van 5,90 tot 48,90 per fles. Plus stokbrood en toast met verschillende kaasjes. Het is echt heel erg om met mij bij kaasjes terecht te komen, want als ik niet uitkijk vreet ik achter elkaar door. Ben helemaal gek van kaas, er is bijna geen kaas die ik niet lust. Ja, pitjes- of komijnekaas. En boerenmestkaas. Proefde ik ooit op de markt een stukje van, vond 'm heel lekker, maar toen ik later het stukje dat ik had gekocht in de koelkast had liggen, meurde de hele keuken naar de koeienvlaaien, en over de koelkast wil ik het al helemaal niet hebben. Enfin, dat stukje is dus in de groencontainer terechtgekomen !

Hmmm, wat is nu leuk om te gaan doen? Tropicana valt idd af, en verder... Joh, ik kom anders wel gewoon nog een keer naar Rotterdam, vind het ook gezellig om bij jullie thuis te beppen hoor! Over een half jaartje is het denk ik leuk om naar een indoor speeltuin te gaan, of misschien wel naar de Efteling, en zeker naar de dierentuin! Je bent zo snel afhankelijk van het weer als je wat wilt gaan doen. Laatste weekend van november gaat alweer niet lukken, mijn vriend heeft op zaterdag een gameday van zijn werk (tja, mannen blijven kinderen ), en op zondag staat een verjaardag gepland. Mag ik een optie voor het tweede weekend van december? Kunnen we kijken welk team het eerst een kerstboom kan laten instorten.

Tja, ons semi-huwelijk komt inderdaad steeds dichterbij. Ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen notie van. Van mijn ouders merk ik niets meer in dit opzicht, ik neem aan dat ze het iig hebben geaccepteerd. Wel lullig, een paar dagen nadat we het hadden verteld zei mijn moeder tegen me dat ze geregistreerd partnerschap zo 'kil' vond klinken, en dat bij een bruiloft bloemen en cadeau's hoorden, maar voor haar gevoel bij geregistreerd partnerschap niet. Nu ja, dat was onze bedoeling ook helemaal niet, dus we verwachten ook niets. Maar ik vond het wel een heel flauwe opmerking. Goed dat je het zegt van foto's maken, trouwens, ik zou het nog helemaal vergeten ook! Hihi. Ja, we mogen blij zijn dat het zo goed gaat - al was ik net wel pissig op hem. Maar ja, dat komt in de beste families voor. Mijn 'vent' houdt nu eenmaal niet van schoonmaken en soms moet het toch echt gebeuren.

Whahaha, ik zag het al helemaal voor me, het 'eten voor poes'-verhaal. Het is dat wij geen poes hebben, anders zou het hier ongetwijfeld hetzelfde gaan. Chiara is tegenwoordig helemaal into vla. Vanavond pakte ik onze dessertkommetjes en Chiara zat meteen te hopsen en te springen in haar kinderstoeltje: 'Va. va!', echt schattig . En Gydion leert elke dag wel wat woordjes bij, geloof ik. Vlak bij het kdv wordt gebouwd, daar staat een hoge kraan, en vanavond wees hij erop. 'Kraan,' zei ik, en vervolgens heeft hij de hele weg naar huis 'kaam, kaam' geroepen achterin de auto.

Wat betreft die baan: ik doe het niet. Ik heb vandaag het tweede gesprek gehad, ik dacht 'laat ik eerst eens even kijken wat voor types mijn eventuele toekomstige collega's zijn voordat ik wat beslis' en mijn conclusie was eigenlijk al na vijf minuten dat ik ze niet als collega's wil. Toch echt van die eagere snelle 'verzekeringsjongens' zeg maar, met een flink accent (misschien heel snobistisch van me, maar ik kan de meeste accenten/dialecten niet uitstaan). Ze waren best aardig hoor, en ik hoef geen dikke vrienden te worden met collega's, maar als je fulltime werkt breng je toch aardig wat tijd door met je collega's en ik denk niet dat ik deze lui 40 uur per week om me heen wil hebben. De regiomanager was nog wel te pruimen, maar de vestigingsmanager vind ik een boer, om het maar even bot te zeggen. Op zich had ik wel fulltime willen werken, als alles thuis strak geregeld is moet dat kunnen denk ik, en bovendien heb ik er een hekel aan voor een deel afhankelijk te zijn van een ander. We zijn per slot van rekening nog niet eens 2,5 jaar samen, en ik ben altijd onafhankelijk geweest. Plus ze boden een aardig basissalaris (2500 bruto per maand) en een lease-auto, met daarbovenop een goede provisieregeling (de meeste hypotheekadviseurs verdienen daar op jaarbasis 60.000-70.000 bruto), maar dat weegt voor mij niet op tegen de sfeer en het gevoel dat je bij je collega's hebt. Er komt wel een keer iets anders. Inderdaad, first things first, laat ik nu eerst maar die ##$%$#$$# scriptie afmaken. Misschien lukt dat nog voor mijn pensionering. Overigens hebben jouw overwegingen wel geholpen hoor, samen met reacties die me juist weer het voordeel van ft werken hebben laten zien op een topic dat ik bij Werk & Studie had geopend.

Vrollijk, volgens mij ben je nog niet naar bed (zag ik net een tweede Glazen Bol-topic?), dusseh... Lees ze straks !
Hoi Dropje,

Was idd nog niet naar bed. Ik ben erg benieuwd naar de verkiezingen, dus zal wel weer een late nacht worden. Ik ben zo sensatiebelust! Dit doe ik dus ook als de Oscaruitreiking komt en dan de volgende dag helemaal brak zijn. Nou, volgend jaar neem ik vrij en ga ik met een gerust hart op de bank naar Oscars kijken met een plaidje en popcorn. Maar voorlopig mega opkomst en ben benieuwd wie o wie gaat winnen!

Heee..goed nieuws dat je eruit bent gekomen wat baan betreft! Jammer dat het niet DE baan was, maar fijn dat het je wel heeft geholpen met een keuze maken. Joh, positief bekijken! Nu heb je wel tijd voor je scriptie! (Of help ik je nou van de wal in de sloot mood?) Maar ik kan me goed voorstellen dat het erg jammer is om die keuze te moeten maken. Maar ok, nieuwe ronde, nieuwe kansen?

Hihi..leuk dat Chiara zo dol is op vla! Gwen is dol op de spongebob toetjes aangezien ze die danoontjes niet meer kan luchten. Eten jouw kids al met de pot mee? Hier al wel en gaat steeds beter. Potjes vindt ze maar niets en ze lust dus ook de gekste dingen als pasta met pesto, salami, garnalen, spruiten etc. Mooi meegenomen toch? Maar leuk he als ze zoveel nieuwe woorden leren. Ook jammer soms, zoals in het geval van Gwen en haar 'gepoes'. Hoe is het met Chiara en haar woordenschat?

O ja, dat wilde ik nog vragen! heb jij ook al baby Einstein Dvd's? Weer geen pedagogisch verantwoorde moeder hier, maar Gwen is dol op die dvd's.

Zo nee, lat maar weten als je een dvd speler hebt die ook kopietjes kan handelen.

Dus D-day staat voor tweede weekend van December? Leuk, gaan we doen. Ik ga nog eens verzinnen wat nou eens leuk zou zijn voor ons allen, buiten kerstboom mollen.  Maar idd, over een half jaartje is het wel erg leuk om de Efteling, Apenheul of Blijdorp te gaan terroriseren met het dolle drietal! (neem jij de tuigjes mee?) Of idd zo'n indoor speeltuin lijkt me ook leuk. Ben er nog nooit geweest, maar kan me best voorstellen dat het leuk kan zijn voor kids. Maar beppen hier thuis klinkt ook prima hoor!

Zooooo...jij bent dus zo gek op kaasjes? Zwak plekje van Dropje ontdekt! Ik ben hier ook dol op lekker eten, dus schotel mij ook maar wat voor. Heb nu een tic voor gevulde zoete pepertjes met roomkaas erin. Aaaahhh...alleen de gedachte al zorgt ervoor dat ik naar beneden wil hollen en de koelkast te plunderen. Mmmmm....met een goed glaasje wijn erbij. Morgen kaasfondue met een paar vriendinnen, dus dat is ook lekker. Wat dat betreft is de winter echt funest voro lijn bij mij. Maar ok, in Januari bekruipt mij pas weer het besef dat je weer actief moet doen. Maar tot kerst is het echt een walhalla voor eten! December is vooral een wildcard voor lekkere dingen zoals marsepein, kruidnoten etc..

Uch, ik weet precies wat je bedoelt met de trap op sluipen. Hier een houten trap en een houten vloer, dus wij proberen ook zo stil mogelijk te sluipen als Gwen ligt te piepen. O ja, hoe hebben jouw kids de wintertijd overleeft? Hier heeft dochter tot 9.15 geslapen, dus op zich een schappelijke tijd, maar vond het aardig vroeg klinken omdat ze normaal altidj pas rond 10.00 wakker is in het weekend. Maar ok, kon veeeeel erger.

Nog steeds hier niets bevallen. Morgen is er 1 uitgerekend en volgende week do, maar geen enkel teken van activiteit tot nu toe. We wachten dus nu nog af. Had afgelopen zaterdag een kinderverjaardag, maar pfffff...ben nog steeds niet gewend aan kinderen heb ik ontdekt. Als er meer dan 3 kinderen in 1 vertrek zijn wat kleiner is dan 25 vierkante meter, krijgt Vrolijk het best benauwd. Ach, ook weer overleefd. Heb jij al kinderverjaardagen om je heen?

Nog even en dan is het jullie dag. Wat een nuchtere doos ben je toch ook, dat je helemaal niet aan foto's denkt!  Maar wel doen he! Ik wil ze zeker zien. Ik kan me voorstellen dat het niet echt een leuke reactie is van je moeder, maar volgens mij heeft die gewoon gedroomd van haar dochter in een witte trouwjurk voor de dominee! Wat vinden jouw schoonouders ervan? Heb je een leuk contact met je schoonouders?

O ja, vent die huishouden leuk vindt om te doen is een illusie. Bestaat niet, dus geef de hoop maar op. Ik heb hier ook zo 1 die aan zn pc gekluisterd kan zitten en dus niet doorheeft of de wereld vergaat, laat staan van die mondaine dingen als vaatwasser die klaar is of wasmachine die aangezet kan worden.

Verder heeft Gwen hier dus ontdekt dat ze tantrums kan doen. Als ze haar zin niet krijgt, ligt ze dus jengelend als een epilepticus op de grond te spartelen. Nou, ik weet al wie er later in de appie met een rode kop naast een krijsende kleuter gaat staan schamen. Zou echt niet weten waar ze het van heeft, maar denk van de creche. Ach, trek me er vaak niets van aan en probeer het maar te negeren of leuk happy chappy Nijntje te zingen, werkt ook als een tierelier aangezien ze nu een heftige Nijntje fase heeft. Teletubbies zijn hier al een beetje passe, het is nu Nijntje for President! Van de week liepen we in de Hema en daar zag ze een tasje van Nijntje en die weigerde ze dus ook af te staan, nadat ze die van het rek af had gegrist. Beetje jammer dat de tas dus ook aan de kassa moest worden gescand, wat dus ook weer voor een baby tantrum heeft gezorgd in de Hema. Maar ok, al met al zie je dus nu Gwen met haar eigen Nijntje rugtas rondparaderen. Jouw kids al eigenzinnige trekjes aan het vertonen?

He, weet je trouwens wat mij opviel? Ik heb een paar oude forummers niet meer rond zien hangen hier zoals Jasese, Psych, Sevi etc. Heb jij die nog wel eens gezien? Glazen bol is maar weer in het leven geroepen aangezien ik weer een paar topics voorbij zag komen met 'ik heb hier auw, daar auw. Ben ik nu zwanger?'. Na glazen bol 1 was dat toch wel een stuk minder

Ik ga mezelf even voor het nieuws kluisteren. Werk ze morgen en lees ze! Ben je niet gewend dat ik zo snel reageer he!  Tot snel en geef die dotjes van jouw een lekkere knuffel van me.
Heej, wat gaaf, wat leuk die kaart! Echt toppie dat je eraan gedacht hebt, hartstikke bedankt! Ja, maandag is 'de grote dag' al zien we het zelf helemaal niet zo. Maar inderdaad, fototoestel toch maar meenemen. We hebben besloten om een ander keertje een etentje te geven voor de naaste familie. De maandagochtend is daar niet echt het beste tijdstip voor... Mijn schoonouders zijn trouwens schatjes, 78 en 76 zijn ze al, en ze vinden alles geweldig wat ik doe (da's overigens ook best vermoeiend). Maar ze leveren voor de verandering geen commentaar op de dingen die ik doe, da's een verademing t.o.v. mijn moeder - die een best mens is, maar zo haar eigen ideeen heeft.

Ik ben inderdaad van plan om mijn scriptie af te maken. Maar da's een zware klus, want ik ben een ontstellend lui varken wat studeren betreft. Heb altijd op het laatste moment mijn tentamens geleerd, tussen werken en trainen door, en nu moet ik dus echt wat DOEN, nu mijn leven op z'n drukst is. Echt weer iets voor mij om alles om te draaien. En het onderwerp waarover ik zou gaan schrijven interesseert me totaal niet meer, maar om iets anders te gaan doen moet ik weer de hele reutemeteut opnieuw door de commissie laten goedkeuren, daar heb ik geen zin in, en bovendien moet ik daarvoor al ingeschreven staan (en dus collegegeld betalen). Nu kan ik gewoon eerst alles schrijven en pas op het moment dat ik mijn afstuderen kan aanvragen, me inschrijven. Maar zover is het nog lang niet. Ik heb al maaaanden literatuur in huis, eens proberen of ik me van het forum kan losrukken om te gaan lezen. Ik lees graag, behalve als het moet .

In principe eten de kinderen met de pot mee, maar mijn vriend is regelmatig pas rond 1900 u thuis, en om nu twee keer te koken of het voor hem op te warmen vind ik allemaal te omslachtig, dus ofwel ik probeer hun honger te rekken totdat hij thuis is, ofwel er is iets over van de vorige dag, ofwel ze krijgen een potje. Heel wisselend dus. Gisteren en eergisteren hadden we mijn home-made mie, dat vinden ze helemaal geweldig en blieven ze echt geen potje. Best vreemd eigenlijk, ik maak de mie nogal pittig. Ander buitenissig eten gaat ook goed. Aardappelen met groenten en vlees gaat er het minst goed in. De spongebob-toetjes gaan ook goed hier, de danoontjes hebben ze allang afgezworen. Ik gaf ze eigenlijk nooit danoontjes, vind daar een beetje een kunstmatig smaakje aan zitten. Ze kregen altijd het huismerk van de supermarkt hier. Maar sinds ik daar een mug in aantrof durf ik die niet meer te kopen. Wilde er nog mee terug naar de supermarkt, maar het was toen zo heet, dus ik heb het er maar bij gelaten. Maar ik word nog misselijk als ik eraan terugdenk.

Baby-Einstein, is dat van die tell-sell reclame op Discovery? Daar prijst een mevrouw met een heel gek bekkie met twee kinderen op de achtergrond leer-dvd's aan, ik geloof om Engels te leren. Maar dat is het volgens mij niet, en dan ken ik het niet. Dus Gwen vind het leuk? Ik zal eens gaan zoeken, leuke tip voor de feestdagen. Maar kopietjes zijn zeker welkom, dat kan onze speler wel aan! Wij hebben trouwens een vreselijk melige cd van Sesamstraat, met allemaal liedjes. 'Ja ik ben pluizig en blauwwwww', echt geweldig. Als je wilt kan ik die wel voor jou kopieren (en nu maar hopen dat niemand van Buma/Stemra meeleest). Chiara begint langzamerhand ook wat meer te kleppen, het is tekenend voor haar dat bijna alle woordjes die ze kan zeggen met eten te maken hebben. Hap, vla, ei, ijs en meer van dat soort woorden. Gydion is net een papegaai, die lult alles na wat hij hoort. We moeten nu dus uit gaan kijken met vloeken, dat wordt nog wat....

Ik probeer vanavond verder te schrijven, voor nu moet ik stoppen want ze zijn boven de boel redelijk aan het afbreken, geloof ik. Badtijd dus.
Ik zit hier heel sneu achter de peecee te ploeteren voor school, maar was erg nieuwsgierig naar je dag!Hoe was het nou mevrouw geregistreerde partner? Ik probeer vanavond even een verder te schrijven, maar was erg benieuwd...O ja, moet wel even opbiechten dat ik me wel had vergist in datum. Ik wist dat het de 15e was, maar had per ongeluk mijn kaart de 9e gepost! Dom he.. Nou ja, the thought that counts.
Ha! Hier de allereerste posting van een kersverse geregistreerde partner !! En de allereerste 'Ja he, zó zijn we niet geregistreerd!!!' is al gevallen!! Tjongejongejonge wat een dag... Begon al goed, we zouden bij ons thuis verzamelen (wederzijdse ouders, zus van mijn vriend/partner - hihi - mijn broer en een oom en tante van mij, maar de ouders van mijn vriend waren dus te laat om eerst nog naar ons toe te komen, dus die hebben we via de telefoon naar het stadhuis moeten loodsen. Vervolgens moest iedereen per se nog een tweede kop koffie, waardoor we dus te laat vertrokken, en al met al waren we 10 minuten te laat in het stadhuis. Echt weer iets voor ons om zelfs op onze 'trouwdag' te laat te komen...  En in de auto ernaartoe lag ik ineens helemaal in een deuk, ik wist wel dat ik het zou vergeten..... Fototoestel lag dus nog thuis!!!  Gelukkig was 'schoonzus' de reddende engel, zij had een digitale camera bij zich. Maar ze zei later dat ze een paar keer had bewogen. Nu ja, we zien het wel.

Het was in de grote trouwzaal van het stadhuis. Dat wist ik wel, maar het is toch een vreemde gewaarwording om daar vooraan te moeten gaan zitten en een kort praatje van de ambtenaar van de burgerlijke stand te moeten horen. De man met wie we het 'intake' gesprek hadden, had ons gezegd dat er helemaal geen toespraak bij zou komen! We hadden nl. gereserveerd voor het gratis halfuurtje op de vroege maandagochtend. En die man had er dus ook niet bij gezegd dat we officieel het JAWOORD moesten geven! Man oh man, we schoten half in de stress! Aan een kant maar goed dat we het niet wisten, dan hadden we ons daar misschien druk om gemaakt, aan de andere kant waren we nu wel volkomen stupéfait. Echt een heel rare gewaarwording. 'En dan mag u nu opstaan en elkaar de rechterhand geven.' Waaaaaaaaaaaaaaaaaat???!!! Ahum. We kregen er bijna de slappe lach van. Overigens was die ambtenaar wel een ontzettend leuke man, die me naderhand nog toefluisterde dat hij het zo leuk vond dat onze tweeling op zijn verjaardag was geboren. Maar voor de familie was het wel erg leuk, hadden ze toch nog zoiets als een bruiloft. Daarna zijn we naar de Waalkade gegaan, naar een cafe-restaurant, waar ik een lange tafel had gereserveerd voor koffie met gebak. En dat was het eigenlijk. Rond het middaguur zijn we allemaal weer onze eigen weg gegaan.

Aan het eind van de middag moesten we met Chiara op controle naar het ziekenhuis. We hadden een afspraak met de arts bij wie ze al vanaf een jaar geleden in behandeling is. Hij was heel erg tevreden, hij vond haar heel alert, haar beentjes doen het goed en haar handmotoriek was ook naar zijn zin. Enfin, we hoeven dus niet meer met haar terug te komen, hij gelooft het wel. Dat had ik ook wel zo'n beetje verwacht, maar ik vind het wel heel fijn dat dat nog even bevestigd werd!

Thuisgekomen snel, snel koken want de kinderen hadden megahonger (Chiara heeft nu ook door dat ze 'hap, hap' moet zeggen om duidelijk te maken dat ze wil eten, dus ze gilden om het hardst 'haphaphap', heel fijn . De boerenkool met worst (daar had ik echt zin in met dit weer) ging er goed in! Daarna naar bed, afwasje doen (we hebben sinds vrijdag een vaatwasser, maar die moet nog worden aangesloten. Vriendlief heeft wat dat soort dingen betreft twee linkerhanden, dus ik heb mijn broertje maar heel lief aangekeken vandaag) en daarna naar buikdansen. Ben nu net een uurtje thuis, en best wel een klein beetje gaar. Komt ook doordat ik twee nachten niet echt op tijd naar bed ben gegaan, twee keer 2 uur....  Tja, dan ben je dingetjes aan het doen en aan het zoeken, en dan vergeet je de tijd....

Nogmaals bedankt voor jullie kaart, overigens! Ik moest inderdaad erg lachen dat ik 'm vorige week al kreeg, maar inderdaad, it's the thought that counts! De kaart staat nu op de schoorsteenmantel, naast een paar andere. Echt hartstikke leuk.

Ben je trouwens klaar met wat je moest doen voor school?

Vrolijk, ik ga zo mijn bedje in! Maar eens wat vroeger dan de afgelopen twee nachten!
FOTOOOOOOOOOOOOOOOS! Ha geregistreerde vrouw, hoe is het nou? Niet te geloven dat je niet wist dat je het helemaal officieel moest doen! Zelf de getrouwde doos hier wist dat! Maar ok, als je ernervues van wwas geworden, is het maar goed dat je dat niet wist. Als ik het zo hoor, was het dus ene geslaagde dag? Maar dommie, was je gewoon je fototoestel vergeten! Maar wel een stunt hoor voor je eigen grote gebeurtenis te laat komen! Maar had mij ook kunnen overkomen, dus ik gniffel liefdevol. Maar neem je in dec de foto's mee?Whoaha, hier een baby geboren, maar eigenlijk is het een halve dreumes want vriendin is bevallen van een zoon met gewicht 4685 gr en 56 cm! Nou, toen ik dat hoorde had ik wel even zoiets van *flinch* net als wat mannen hebben als ze aan Lorena Bobbit denken. Ik krijg dan toch echt visioenen van watermeloenen, skippyballen en bowlingballen..Brrrr....Andere vriendin loopt nu ook al een week over tijd, maar nog geen bericht. Wachten nog maar even af! Hier ook weer winterkost gegeten. Lekker hoor, ik had zuurkool en ben zeker van plan om 1 der dezer dagen aan de andijviestampot te gaan. Gwen lust ook alles, dus dat is mooi meegenomen. Hmm..alleen na jouw mug avontuur, bekijk ik supermarkt toetjes nu met argwaan he! Bleehh..welke super was het? Hoef ik niet in de appie toetjes te gluren elke keer. :)Goed nieuws van Chiara! Ik ben echt benieuwd naar ze joh. IK denk echt dat ze lekker achter elkaar aanrennen en hopelijk zien jouw zoon en mijn dochter elkaar nog zitten. Chiara als maid of honor? Neem je je geregistreerde partner mee dat weekend? Ik heb nog steeds geen brilliant plan, dus waarschijnlijk hier thuis maar en in het ergste geval zetten we jouw vent en de mijne achter de pc om te quacken of te doomen! Ook weer voor elkaar :-)Ik heb ook ene heel gezellig nijntje cd-tje voor je met inderdaad ook van die melige liedjes. Maar als je hier komt, wij hebben hier de brander etc, dus wijs maar aan en we gooien het wel in de peecee. Nee, zijn niet die gekke tv dingen! Kijk anders ff op http://www.babyeinstein.comMaar ik ben zeker wel geinteresseerd in blauwe en pluizige dingen! (ik hoop idd dat niemand van Buma/Stemra meeleest!)Maar had jij nog wat gehoord van missing persons Jasese, Psych en Sevi? Of ben ik nou weer zo'n koe die ze niet herkent onder een andere nick? Ik heb ze al een tijd niet meer gezien, volgens mij al zolang het nieuwe forum er is. Ik ga nog even verder ploeteren met dingen voor school, je kent me...inderdaad weer veels te laat begonnen. Gelukkig morgenmiddag ook vrij, dus kan de hele nacht doortrekken. Hoe is het met jouw scriptie intenties? Heb je m al uit de duistere krochten van brein en pc gehaald? Oef, lijkt me ook lastig om weer alles te moeten opdiepen uit sluimerstand. Ik ploeter hier dus braaf nog even boort en ruk mezelf weer van het forum af. Hoe bedoel je verslaafd??? Dropje, ik spreek jou snel weer en fijne wittebroodsdagen :-)
He Dropje,Hoe is het nou? Ik weet dat het niet echt een wittebroodsweek was die ik je zo had gegegund. Ik vond het zo leuk om te lezen dat het zo goed was met Chiara en dat het ziekenhuis je een dikke pluim had gegeven. Nu na alle ellende krijg je dit weer en ik kan me echt heel goed voorstellen dat je er heel onzeker van wordt en ook geirriteerd. Bah, ik hoop dat je snel wat zekerheid voor jezelf zal krijgen. Hoe is je partner eronder? Zijn jullie al aan het sinterklazen in huize Dropje? Hier ben ik bijna tot ontaarde moeder van de eeuw verklaard toen ik opbiechte dat ik tot nu toe niets had gedaan wat betreft schoen zetten ook al die die knakker in het land. Volgens mij beseft ze dat helemaal nog niet en zolang ze dat niet beseft ga ik haar dus ook niet gek maken met schoen zetten. Hoe is het daar bij jou? Wel heb ik morgen een sinterklaasfeest van werk voor de kinderen van het personeel, dus ik ben benieuwd. Zal zo even het fototoestel klaarzetten en de batterijen opladen.Die opdracht voor school is me uiteindelijk weer gelukt, werd weer eens nachtwerk tot 4 uur. Maar het is af en ik heb er weer 30 pagina's uitgewurmd uit de krochten van mijn ziel bekant. Ik ben benieuwd wat uiteindelijk het oordel zal zijn, maar ik ben al blij met een 6!Verder hier allemaal zijn gangetje, gister bij een vriendin wezen borrelen en was gezellig blijven slapen. Kun je tenminste lekker ongegeneerd doorborrelen.Heb jij nog wilde plannen van het weekend? Ik ben net terug van een verjaardag, dus ik ga even lekker ontspannen.Fijn weekend nog en spreek je snel weer!
Hooooooi even snel een berichie hierzo! Wittebroodsweken? Hihi, we moeten zelfs nog steeds de champagnekurk laten knallen, die hadden we al heel lang koud liggen in de koelkast, maar we zijn het dus weer faliekant vergeten afgelopen maandagavond. Vanavond gingen we bij vrienden eten en we wilden eigenlijk de fles meenemen, maar, ja, je raadt het al, vergeten..... Je zou bijna denken dat ik destijds ook de pil was vergeten. Maar zo is het toch niet gegaan.

Tja, dat gezeik met het kinderdagverblijf. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Heb maar de helft aan mijn vriend verteld eerlijk gezegd, want die gaat erger lopen malen dan ik. Ik geloof dat ik het nu redelijk van me heb afgezet. Ik heb geen zin meer in dat gebemoei en ik hecht meer waarde aan het oordeel van de kinderarts en van de fysiotherapeute, plus het is idd nog te vroeg om te gaan onderzoeken of er toch 'meer' is met haar. En dat het een apart kind is, dat hoeven ze me niet vertellen. Ik ken d'r moeder toevallig heel goed....

Sinterklaas? Intocht? Schoen zetten? Is leuk voor volgend jaar. Ik zal dan ook wel een ontaarde moeder zijn, maar volgens mij snappen ze er nog geen bal van als ze nu een chocoladelettertje of een speelgoedje in hun schoen vinden. Bovendien zet Chiara 'm vast weer op een brullen als ze een Zwarte Piet zo vlak voor zich ziet. 2 jaar vind ik een mooie leeftijd om ze er wat van mee te geven, nu kan ik ze niets uitleggen en zij kunnen niets vragen,, mooie boel als ze daar een vent met een lange witte baard en een rooie jurk met allerlei zwartgemaakte mensen in kleurige pakjes zien lopen. Zit ik met twee huilende kinderen . Dit jaar doen we een paar pakjes onder de kerstboom (die op minimaal 1.25m. hoogte wordt gezet), volgend jaar komt de Sint langs.

Sjo, maar weer naar bedje toe. Heb net 'Stir of echoes' in mijn eentje zitten kijken, goede film! Vriendlief was de stad in, biertje pakken met een vriend. Is alweer terug, volgens mij had 'ie het koud... de held. Anyway, time for bed. Baai!
Hoi Dropje,

Hoe is het daar? Hier is het allemaal maar koud. Ik moet echt even wennen aan die kou en zeker s nachts. Maar ik vind het wel gezellig want mijn waxinelichtjes zijn niet meer aan te slepen! Leuk hoor. Ik vind het ook jammer dat ik dit jaar geen kerstboom hebt aangezien ik rond kerst toch op vakantie ben. Heb jij een kerstboom met jouw dolle tweeling?

En? Is de champagne al opgegaan of nog steeds aan het verpieteren in de koelkast? Ik ben heerlijk vrij vandaag, had eigenlijk een afspraak maar die is niet doorgegaan. Ik ga zo lekker CSI New York kijken op dvd met lekkere wijn, zoete pepertjes en feta/peper tapenade. Lekker! (als je nou in de buurt had gewoond, was je vast langsgekomen voor de kaasjes he)

Hier ondertussen is vriendin nummer 2 ook al bevallen en het is wederom een flinke hollandse knul geworden! Hij is op 22 nov geboren en weegt 4200 gr en 54 cm, dus die november babies zijn gewoon flink groot. Brrr..ben blij dat ik dat niet had. Ik ga morgen op kraambezoek bij nummer 1 en ben zoooo benieuwd. Leuk weer een baby vasthouden. Daar word als kraamcadeau Robeez blue trainers aan gegeven. Altijd handig die dingen. Ik hoop dat Robeez snel weer zo'n actie heeft, dan kan ik weer even leuk inslaan.

Nou mooi dat jij ook een ontaarde sinterklaasmoeder ben hoor. Ik heb niet eens nog wat ingeslagen en ga dat maar binnenkort even doen. Gewoon wat kleins wat leuk is. Maar geen chocoletters enzo hoor. Niet dat ik zo enorm pedagogisch verantwoord ben, maar dat gaat me nou nog net iets te ver. Wel vind ik het leuk dat ze op de creche wel aan sint gaan doen en allemaal dara schoentje hebben gezet en dat die vent dus ook binnenkort langskomt in de twee groepen.

He goe om te horen dat je al wat beter in je vel zit. Ik hoop dat je dat gedoe met de creche een beetje hebt kunnen afzetten en niet meer enorm erover piekeren hoor! Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Maar probeer het wel he?

Ik heb ondertussen her en der op het forum ontdekt dat Psych terecht is en dat het goed met haar gaat. Wel mis ik bv Jasese nog (maar als je nog steeds meeleest, geef je even een gil?)  Jammer dat het forum wel veel stiller is geworden dan eerst, op de paar schandalen en vuurwerk topics na dan. Moet wel zeggen dat ik het forum nu echt wel goed trek, soms nog wel wat vervelende dingen, maar niet meer zo naar als eerst. Ook prettig dat er een paginalink is gekomen zodat je niet elke keer naar beneden moet scrollen en elke pagina moest aanklikken. Ach, na alle commotie is het gewoon een kwestie van gewenning he..

O ja, over onze hot family date; welke dag van het weekend wil jij? Komt voor jou 11 of 12 beter uit? Mij maakt het niet zo uit, dus jij mag het zeggen. Ik heb nog steeds geen brilliant plan ontdekt hier in de regio, maar zoek gestaag door hoor! Anders word het hier op de bank, maar dat lijkt me ook geen drama. Maar laat het even weten, dan zet ik dat pontificaal op de kalender en laad ik de batterijen even op van de camera.

Dropje, van de week nog een lange reactie, maar nu lonken de wijn en kaasjes wel heel erg! Tot snel en nog een fijn weekend!
Hoihoi! Ja, vervelende temperaturen he, tenminste, ik heb er geen hekel aan, maar het is wel weer even wennen. 's Nachts heb ik er geen last van, ik heb het 's nachts warmer dan me lief is. Wij hebben nl. een waterbed, en de temperatuur staat voor mijn gevoel eigenlijk te hoog. Om de zoveel tijd veranderen we de temperatuur van het waterbed, mijn vriend wil 'm warmer dan ik, en zo hebben we allebei af en toe onze zin. Maar ik kan er niet zo goed tegen om het 's nachts heel warm te hebben.

Wat betreft kerstbomen, ik heb nog steeds een aardige kunstboom die ik het laatste jaar dat ik als single kerst vierde, ik denk dat we die maar op zetten. Ik vind het altijd gezellig om zo'n ding vrij vroeg neer te zetten, en met een echte boom ligt de helft van de boom al op de grond tegen de tijd dat het kerst is. Bovendien kunnen die naaldjes nogal prikken, en Chiara stopt nog steeds van alles in haar mond, dus ook in dat opzicht lijkt een kunstboom me voor dit jaar nog beter. Hij komt wel buiten peuterhandbereik, ik weet niet hoe maar dat vind ik wel belangrijk! Ik zie het al helemaal voor me: kebenggggggg en daar ligt de boom. Ik heb wel vorig jaar in de uitverkoop twee dozen met houten speelgoed als boomversiering gekocht, dat vind ik wel vrolijk voor in de boom, en ook wat veiliger dan al dat dunne glasspul. Waar gaan jullie naartoe met kerst?

Ik had overigens wel een vreemd weekje. Maandag een 'normale' dag, voor zover de dagen hier normaal zijn, dinsdag de hele dag met een vriendin naar de sauna (heerlijk, kinderen naar het kdv en de mannen die ze ophaalden, we waren pas 's avonds om 23.00u thuis), woensdag thuisgebleven van mijn werk omdat ik het oogje van Chiara niet vertrouwde (soepoog, je weet wel, traanoogje met witte afscheiding), donderdag wel gewerkt maar mijn manager was er niet, die zit tot januari in Vietnam op vakantie, en dan vandaag vrijdag (goh). Een werkweek met maar 1 werkdag vind ik toch heel vreemd, en door dat sauna-dagje werd de week heel kort. Wel lekker hoor!

Leuk joh, zoveel vriendinnen ineens aan de baby's! Hier stagneert het nu een beetje, alles is geboren. Nu eens kijken hoe het verder gaat met die koters. Een vriendin van me die twee weken eerder was bevallen dan ik heeft een zoontje dat nu al 15 kilo is, 90 cm lang en schoenmaat 26. Kind is dus 20 maanden. Komt Gydion aan, krap 10 kilo, 84 cm en bijna schoenmaat 23. Maar goed, mijn vriend is 1.94 dus echt klein zal hij niet worden hoor. De ouders van die 'reus' zijn trouwens zelf ook niet echt klein, hij is ook rond de 1.95m en zij gaat de 1.80m ook ruim voorbij.

Haha, het enige dat ik heb gekocht voor sinterklaas is een beetje marsepein. Afgelopen zondag kwamen mijn schoonouders eten, die namen een chocoladeklaas en -piet mee. Daar hebben ze de hoofden van mogen eten, maar de rest heb ik maandag en vandaag, mijn vrije dagen, opgegeten bij een bakkie koffie. Maandag de Klaas en vandaag de Piet. Is toch nog veel te slecht voor ze, chocola, en ik ben een chocoholic. Kwamen die figuurtjes even goed uit! :-D Op het kinderdagverblijf hebben ze trouwens dinsdag mijters gemaakt, en donderdag pietenmutsen. Nu zit ik hier dus met twee mijters en twee mutsen, en mijn auto vol met glitters. Maar wel heel leuk als aandenken hoor, zo ontaard ben ik nou ook weer niet, dat ik al dat soort dingen afkraak!

Psych heb ik inmiddels ook gesignaleerd ja, leuk dat ze er weer is! Ik vroeg me inderdaad ook regelmatig af of haar kindje er al zou zijn, en hoe het met haar afstuderen zou gaan. Jasese heb ik idd ook al een poos niet meer gezien, net als een paar anderen, maar sommige nicks verdenk ik ervan in een grijs verleden een andere identiteit te hebben gehad... En schandalen en vuurwerktopics op het forum? Goh, niets van gemerkt. Ik vind het nog wel zo rustig hier. Dat van die pagina's vond ik inderdaad ook irritant, die nummering is wel zo fijn.

De 12e is wat mij betreft oke, de 11e zou ook kunnen maar is bij ons meestal wat hectisch. Dus als de 12e niet inmiddels al bedeeld is, leg ik er graag beslag op . Ik denk dat we dan rond een uurtje of 14, 14.30u op de stoep staan, is dat oke?

Ehm, ik geloof dat mijn dolle tweeling weer wakker is, ik ga ze maar uit bed halen. Fijn weekend, enne, weer kaasjes vanavond?
Hoi Dropje,Zondag is prima! Kom je met de hele familie? Lijkt me echt hardstikke leuk om je partner ook eens te zien. Hihi..zal wel een drukke bende worden met drie kids die achter elkaar aan hollen! Tijd is prima, dus ik zie je dan wel verschijnen. Ik heb er zin in!Hier verder allemaal wel een beetje chaotisch. Man zijn oma is afgelopen maandag overleden, dus we hebben condoleances, crematie etc. Beetje gekke week daardoor en een hoop drukte die erbij komt kijken. Is minder allemaal, maar we slaan ons er wel doorheen. Jij dus ook al zo'n gekke week achter de rug. Raar he dat dan ook heel je ritme in de war is geschopt als je een paar dagen niet werkt he. Heb je wel lekker genoten van je dagje weg? O ja, hoe is het met je dochter? Is ze al weer een beetje ok of is oogje erger geworden?Wij hebben dit jaar geen kerstboom omdat we de 21ste naar VS gaan. Wij zijn er dus niet met kerst, maar ik mis de boom wel. Nu zit ik er toch stiekem aan te denken om er toch 1 te kopen, ook al is het maar een kleintje. Ik mis de gezellige lichtjes allemaal wel. Is toch meer december gevoel dan zonder boom. Nu ben ik toch wel helemaal abuis metd e tijd vanwege overlijden oma, sinterklaas, s avonds allemaal vergaderingen, maar dan is het meer kerstsfeer als er een boom staat. Nu zou het voor mijn gevoel nog zelfs november kunnen zijn.Hahaha..de kruidnoten zijn hier goed doorheen gegaan hoor! Inderdaad wel een paar chocoletters van ons werk, maar die hebben wij fijn zelf opgepeuzeld. Maar toch redelijk binnen de perken gehouden alle rotzooi van de Sint. Maar ach, december is toch wel een funceste maand voor de lijn, dus ik kan er ook niet heel erg wakker van liggen. In Januari gaan we wel weer leuk sporten. Tot die tijd denk ik maar nergens aan. Leeg hoofd, buik in en gaan met die banaan.Tja, ik kan wel een hele hoop gana schrijven, maar ik zie je zondag, dus ik bewaar het lekker voor zondag. Heb je adres en telefoonnummers nog? Zo nee, geef even een gil via mail.Dropje, ik zie je zondag!
Dropje,Als jullie rond 14.00 komen, wil je dan een bammetje eten? Dan haal ik namelijk even genoeg brood & beleg in huis! :-)
Hoi Vrolijk, nog even een berichtje op dit late tijdstip! Ik vond het vreselijk lullig om onze afspraak zo laat nog te moeten afzeggen, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan, want rond een uur of 16u had Gydion ineens hoge koorts, tussen 39 en 40, en gloeide als een kacheltje. Ik vermoed 'gewoon' oververmoeidheid door het hoesten, maar het kan ook een echte griep zijn. Toen ik net thuiskwam van buikdansen hoorde ik hem weer hoesten, en we hebben met z'n viertjes op ons bed gezeten (want Chiara wilde er natuurlijk ook uit toen Gydion uit bed mocht). Drinkbeker erbij en liedjes zingen, daar zaten we dan, om 23.30u. Enfin, Gydion nog een paracetamol in z'n poeperd en allebei weer naar bed. En toen was ik over mijn slaap heen. Zometeen toch maar weer naar bed, de wekker gaat weer om 6.30u. Ik hoef dan wel niet te werken, vriendlief wel (die eigenlijk ook ziek is maar last krijgt met z'n manager als ie zich nu ziekmeldt, dat zou de 3e keer zijn dit jaar en dan moeten ze de arbodienst inschakelen). Ben benieuwd wat hij gaat doen, aan een kant heb ik zoiets van 'ziek is ziek' en aan de andere kant moeten de beoordelingen en dus ook de salarisverhogingen nog doorgegeven worden aan P&O bij het bedrijf waar hij werkt.... Nu maar gewoon hopen dat hij zich morgen beter voelt dan vandaag.

Vrolijk, we houden het op volgende week! Groetjes!
Hoi Dropje,Even ene kort berichtje alvast om te zeggen dat ik het echt superleuk vond vandaag! Ik vond het echt zo leuk om je partner te zien en C*G weer te zien. Ik beloof dat ik morgen voordat ik wegga, nog een stuk zal schrijven. O ja, ik was je nog helemaal vergeten te bedanken voor het leuke cadeau voor Gwen en de geweldige fles wijn!
Hoi Dropje,

Familie Vrolijk is weer in het land hoor! We hebben het allemaal overleefd en zijn heelhuids terug uit de VS. Het was echt hardstikke leuk en zijn nog wel een beetje gammel, maar ook wel blij om thuis te zijn.

Allereerst een heel goed nieuwjaar! Hoe heb jij het gehad? Hier niet zoveel gedaan aangezien we terug waren gekomen op de 31ste. Ik was niet echt in een partystemming na een vliegtuig en jetlag, dus wij hebben een glaasje champagne op en zijn lekker thuis gebleven. Even buiten geweest en de buurtjes een goed 2005 gewenst, maar dat was het. Heb jij nog wat spectaculairs gedaan?

Nou, ik had je een uitgebreid verslag beloofd, dus hier komt het. We zijn lekker gaan vliegen naar Atlanta en met een tussenstop naar Dallas. Gwen heeft het echt uitstekend gedaan en wat natuurlijk ook hielp was dat er stiekem een plekje vrij was voor haar. Dat was echt supermazzel, dus we hebben met zn 3-tjes gerieflijk gezeten. Ze heeft leuk gespeeld en gegeten en geslapen in het vliegtuig, dus dat was goed te doen. De tussenstop ooik overleefd, dus toen we aan kwamen was het rond een uur of 6 s avonds en ze heeft eigenlijk gewoon geslpaen vanaf toen. s nachts een keer wakker om 4 uur, maar fles erin gepropt en half uurtje later weer geslapen tot normale tijd 8 uur s ochtends. Al met al weinig last gehad van jetlag dus.

Kerst gevierd met familie en lekker geshopt voornamelijk. Dallas heeft niet zoveel te bezichtigen en NY hadden we al een paar jaar geleden 3 weken lang uitgekamd, dus onze reden was voornamelijk shoppen! De economie van de VS is met flinke sprongen verholpen nadat wij in het land waren. Ik had met voorbedachte rade maar 1 koffer meegenomen voor met zn 3-tjes (19 kilo maar!!!) om terug nog een koffer te kopen en die helemaal vol te proppen met gekochte spullen. Dat is dus ook heel goed gelukt. Dallas was ook leuk om te shoppen, maar we hebben ons echt uitgeleefd in New York. Wat natuurlijk ook goed hielp was dat de dollar erg laag stond en dat ik al een paar keer in NY was geweest, zodat ik doelbewust alle leuke shops kon opzoeken. Al met al zijn we dus met zn allen flink geslaagd en hebben we even voorlopig even geen kleren nodig :D

Terugweg was iets lastiger omdat je een nacht mist, want Gwen had maar een halve vlucht geslapen en verder wilde ze graag ge-entertaind worden. *Zucht* Dat is wel een nadeel van met een baby vliegen want je slaapt niet. Maar al met al is het echt super gegaan en heeft Gwen zich echt als een wereldreiziger gedragen. Nu hier even weer terug het ritme in proppen en ze hoeft pas aan de einde vd week naar de creche. Ik was weer zo leuk om de dagen te ruilen van begin naar einde vd week.

Maar het was echt leuk om mijn familie te zien en zeker alle kleintjes want die had ik al twee jaar niet gezien en mijn jongste neefje helemaal niet. Die is net 10 dagen jonger dan Gwen, dus dat was wel heel erg leuk. Ze konden het prima met elkaar vinden en best handig als je logeert in een huis met kinderen! Hoef je je niet druk te maken om lawaai, rommel en speelgoed!

Hoe heb jij kerst gevierd? Nog bedankt voor je kerstkaart! Die was op tijd hoor. Ik schaam me diep maar ik heb dus de poging om kerstkaarten te sturen maar opgegeven door tijdnood. Volgend jaar maar weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.

O ja, vergeet ik dat nog te vertellen. Toen we thuis aankwamen, kroop vent natuurlijk weer als eerste achter de peecee en zagen we opeens dat zijn broertje vader was geworden! Hij is op de 30ste geboren s nachts en dat was precies toen we in het vliegtuis zaten. Het is een kerngezonde knul met de naam Levi en de bevalling was echt maar 4 uurtjes! Nou, ik had daar wel voor getekend. Maar leuk ventje en schattig om weer zo'n frummel te zien.

Zo, ik ga even leuk de 'saaie dingen des levens' doen, zoals de berg was en een berg strijk nog even wegwerken! Ik spreek je snel weer.
Nah, da's gek :o! Wil ik net dit topic gaan opzoeken, zie ik dat jij er zojuist in hebt gepost! Is dat toeval of telepathie? Ik was zo benieuwd hoe je vakantie was geweest! Maar allereerst gefeliciteerd met je neefje Levi! *; Is het 'zomaar', een Joodse naam, of zijn er ergens Joodse roots te bespeuren? Je weet hoe G. heet, da's eigenlijk ook een Joodse naam, maar met een andere spelling. Wilde toch een heel kleine link leggen naar mijn roots, d.w.z. mijn overgrootmoeder, die een rasechte Jodin uit de Amsterdamse Jordaan was. En da's de moeder van de moeder van mijn moeder, dus in strikte zin ben ik ook Joods, maar niet praktizerend. Het enige dat ik eraan heb overgehouden is dat we op zaterdag bijna nooit echt 'warm' eten, altijd een broodje met soep of zo. Dat deden we 'vroegah' thuis ook niet, en dat heb ik eigenlijk automatisch overgenomen. En ik vind het ook wel makkelijk, een zaterdag is bij ons toch altijd druk, dus niet uitgebreid koken komt dan goed uit.

Nix te danken voor de wijn en de giraffe voor Gwen! Jij nog bedankt voor de Nijntje cd en Baby Einstein, echt helemaal geweldig! Vooral de dvd is een super bliksemafleider als ik even mijn handen vrij moet hebben. Nu zit G. in de 'back to momma' fase, echt continu wil hij opgetild worden en de engel in de kerstboom te bekijken (ik heb er houten speelgoeddingetjes in gehangen: hobbelpaard, ouderwetse auto en locomotief, beertje en zo, en ook een paar houten engelen), en hij wil 'm ook de hele tijd zoenen. Echt alles wat hij leuk en interessant vindt wil hij een kusje geven. Heel lief, maar ook heel vermoeiend :(. Ik wilde de boom eigenlijk nog een weekje laten staan, vind het altijd gezellig in huis, maar ik denk dat ik 'm toch maar opruim als de kinderen morgenmiddag op bed liggen.

Fijn dat je vakantie zo geslaagd was, ik was er heel benieuwd naar, en ook naar de luchtdoop van Gwen! Gaaf dat het zo goed is gegaan zeg! En lekker dat er toch een plekje voor haar was, dat scheelt wel denk ik. Ik vind het dapper, zo'n eind, met een muppet van bijna anderhalf (nog 5 dagen he?), ik denk dat het zo'n beetje de moeilijkste leeftijd is om mee te nemen in het vliegtuig. En leuk dat je iedereen weer hebt kunnen zien, vooral een bijna even oud neefje van Gwen. Leuk! Ik heb een neef die in Houston woont, ik heb hem geloof ik ook al een jaar of drie niet meer gezien. Ja, drie jaar, toen ik mijn vriend leerde kennen (mei 2002), had ik hem in januari daarvoor voor het laatst gezien. Ik kocht zijn auto (een rotwagen, achteraf :@) over omdat hij naar de VS zou vertrekken. Vlak voor kerst kreeg ik een kerstkaart van hem (de eerste sinds jaren, hij is niet zo kerstkaart- en familieminded) met een foto van hem en zijn kersverse vrouw, is de stiekemerd begin december (ik geloof de 4e, 2,5 week na het geregistreerd partnerschap van vriend en mij) even snel in Puerto Rico getrouwd met zijn vriendinnetje, een Vietnamese! Ik heb haar nog nooit gezien, mijn oom en tante en mijn ouders wel, die zijn twee jaar geleden naar hem toe gegaan voor een vakantie. Hij komt in februari naar Nederland met haar, en trakteert dan de hele familie op een etentje. Hm, snel G&C maar wat tafelmanieren leren, vandaag maakte ik mihoen en alles zat onder, vooral de grond (ze zitten nu in de periode dat ze per se niet gevoerd willen worden, heel fijn ;)). Ik ben heel benieuwd, op de foto vind ik het een mooi meisje (althans, meisje, ze schijnt van mijn leeftijd te zijn, de snoeperd, mijn neef is 11 jaar ouder dan ik). Nu ja, dattie het maar wat langer vol mag houden dan de vorige keren, dit is zijn derde huwelijk :D.

De jaarwisseling was hier ook rustig. We zouden eigenlijk naar een vriend van mijn vriend gegaan zijn, maar die belde daags voor Kerst af omdat zijn vriendin half overspannen was. Ze zag het vast niet zitten 2005 in te gaan met twee drukke koters op schoot ;), ze hebben zelf nog geen kinderen. Dus wij bleven ook thuis. Wat oliebollen en appelbeignets gehaald (bij de warme bakker, djiez wat een woekerprijzen vragen ze daarvoor :o), spulletjes voor kaasfondue, dvd klaargezet met The Return of the King (3e deel van Lord of the Rings, mocht je niet weten wat voor film het is), en lekker gebankt. Ik nam me 'vroeger' alijd voor geen couchpotatoe te zijn met dit soort gelegenheden; wel, nu was ik er eentje, en ik vond het heerlijk! Om middernacht fles champagne laten knallen en elkaar een heel gelukkig nieuwjaar gewenst. Wel vreemd, normaliter ben ik altijd onder vrienden, maar ik vond het wel best zo. Nog heel even naar buiten geweest, ook om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen, maar daarna G. even naar beneden gehaald, want hij was wakker geworden. Die heeft dus al voor het eerst vuurwerk gezien en een stukje oliebol gegeten (en een slokje champagne op :$, hij wilde per se uit mijn glas proeven). Om 0.45u verder gegaan met de film, en om 2.30u lagen we op bed. Vond het eigenlijk wel een mooie tijd.

Kerst hebben we - lekker traditioneel - bij de wederzijdse ouders gevierd. Eerste kerstdag naar mijn ouders en tweede naar die van mijn vriend. Of eigenlijk naar een van zijn zussen en man en kind (6 weken jonger dan G&C), zijn ouders kwamen daar ook naartoe. Eerlijk gezegd vind ik Kerst stukken leuker nu de kinderen er zijn, zij zijn uitstekende bliksemafleiders. Altijd leuke objecten om te knuffelen, mee te spelen en over te praten als het gesprek stil valt. En ook als het niet stil valt, mijn ouders zijn er niet van los te rukken. Ik vind het wel lekker, heb ik tenminste tijd voor mijn hapje en drankje.

Zo, ik brei d'r maar weer een eind aan, morgen de eerste werkdag van vriendlief na twee weken 'vakantie' (ik vind dat je met twee van die druktemakers nooit 'echt' vakantie hebt, erg he) en de wekker gaat weer om 6.30u.. Ik mag dinsdag weer aantreden. Er is een klein kansje dat mijn vriend deze maand voor een week naar Singapore moet voor zijn werk om daar cursus te geven, ik ben benieuwd....
Ha Dropje,En? De eerste werkdagen weer overleefd? Hier nog steeds een beetje vakantie aangezien ik pas maandag weer moet gaan werken. Heer Vrolijk is wel weer vold turkey gelijk gaan werken en de jetlag zat er nog wel een beetje in, dus die heeft wel even moeten wennen. O ja, weet je al wat meer over vriend en plannen voor buitenland? Hier weer een baby geboren van mijn collega, een meisje. Het lijkt wel een pan met popcorn die op het vuur wordt gezet. Een andere collega is volgende week uitgerekend en mijn vriendin is 10 februari uitgerekend. Dat is gelukkig wel zo de laatste zwangere (van wie ik het weet dan). Gelukkig heb ik wat kraamcadeaus ingeslagen bij de GAP, dus ik ben voorbereid. Nee, Levi is niet gekozen vanwege joodse roots, geloof dat ze het een mooie naam vonden. Ik vind het ook een hele mooie naam, zeker aangezien ik een beetje bang was voor de 'maikey & shalimar' namen. Brr...Super is de cd van Nijntje he! Hahaha..die dvd's zijn ook echt geweldig. Ik heb er meer, dus geef maar een gil als jouw tweeling is uitgekeken of als jij weer nieuwe afleidingsmanouvres nodig hebt. Welke heeft vent jouw eigenlijk meegegeven? Dvd is zo simpel maar kinderen vinden m helemaal geweldig. Ik wou dat ik op het briljante plan was gekomen om speelgoed met muziekje heen en weer te zwaaien en alle kindjes van bekende erin te gooien. Had ik vast binnen gelopen! Pff..I feel your pain. Gwen heeft ook zo'n fase momenteel, maar dan ook gepaard met idd kusjes en kroelen en graag opgetild worden. Erg lief, maar hoop dat het ook een beetje minder wordt. Nou, Gwen zit momenteel weer in het ritme. Heeft maar drie dagen geduurd, dus vind het nog meevallen. Vandaag ook naar creche geweest en ze was helemaal blij om haar vriendjes en vriendinnetjes weer te zien. Ze heeft geloof ik hele dag staan dansen en zingen. Was wel erg schattig toen ik haar kwam ophalen. Zodra ze me zag, ging ze dansen en 'yeah, jippie mama' zingen.*trots* Hoest met Gydion? Is hij een beetje verdrietig zonder kerstboom of is het nu weer Chiara als slachtoffer van zijn affectie? :-)Heee..Dallas en Houston is maar 1 uurtje van elkaar vandaan. Heb zelfs vroegah nog in Houston gewoond een jaar. Ben benieuwd naar je familiereunie. Maar euhm..tafelmanieren bijbrengen? Als het jou is gelukt, geef even snel door hoe je dat hebt gedaan? Gwen zit ook hier in 'zelluf' fase en wil dus ook niet meer uit tuitbeker drinken, maar uit een gewoon glas en alles, maar dan ook alles zelluf eten. Erg vermoeiend en tja, het erge is dat je het moet stimuleren. Ik ben niet voor stimuleren, maar als ze 18 is en ze drinkt nog steeds uit tuit en ze moet gevoerd worden, is dat denk ik toch wel zorgwekkend. Whahahahaha..die Gydion. Lekker al aan de champagne! Hoe vond ie het eigenlijk? Gwen heeft wel eens stiekem (zelluf weer) glas cola van haar vader gepakt, maar vond ze dus helemaal niets! Hmm...kaasfindue & Viggo Mortensen. Beter kun je het nieuwe jaar toch niet ingaan? Fijne combinatie moet ik zeggen. Zeker die kaasfondue klinkt wel erg goed. Tja, kaas en wijn heb ik toch wel een zwak voor. In VS naar Ocean's 12 geweest en was ook erg leuk. Zeker om naar die leukies te kijken die op het doek geprojecteerd worden :-)Kinderen zijn zeker goede bliksemafleiders, heb ik ook al ondervonden. Ik vind het ook altijd wel prettig als ze even zorg uit handen nemen. Oh, was neefje nog steeds limp biscuit mode of is hij erop vooruit gegaan? Trouwens, kindreen zijn ook altijd een goed excuus voor vroeg naar huis op een suf verjardagsfeest of te laat komen waar dan ook. Ook al ontdekt?Ben vandaag lid geworden van een superdoeper sportschool waar je dus echt ranzig veel geld voor betaalt per maand. De andere sprotschool opgezegd ivm vent die te laat thuiskomt en daardoor geen leuke lessen meer kan volgen. Deze heeft s ochtends een creche en een zwembad waar je dus met kind kan babyzwemmen etc. Ook wat meer ruimte ivm twee zalen met lessen en dan nog een mega fitness ruimte, aparte spinningruimte en dus zwembad met sauna. Klein fortuin per maand, maar ik heb wat meer ruimte om te gaan sporten zonder elke keer afhankelijk te zijn van vent die pas om 19.30 thuis is (als ik mazzel heb). Dus ik ga weer in bikini deze zomer -yeah right-Denk dat ik morgen maar even ga s ochtends. Goede voornemens he..Nou, ik brei er ook een eind aan, ga eens een keer vroeg naar bedje toe.
Haaaa die Vrolijk! Is het alweer meer dan een week geleden dat jij hebt geschreven? Wat vliegt de tijd toch! Werkdagen zijn goed bevallen hoor, eerlijk gezegd snakte ik er tijdens die feestdagen wel eens naar om gewoon rustig naar het werk te mogen. Niet omdat ik zo'n hekel heb aan de feestdagen, maar om alles weer 'gewoon' te laten zijn. Geen drukke kids 24/7 om me heen, geen gehol en gevlieg naar familieleden, gewoon lekker alleen op het werk en de kinderen veilig en droog op het kdv. Ben ik nu een ontaarde moeder :D?

Plannen voor Hongkong voor vriend gaan voorlopig niet door. Ander project heeft prioriteit gekregen. Jammer voor hem! Voor mezelf vind ik het niet zo erg, een hele week alleen met die twee is best druk. Maar daar was ik ook wel doorheen gekomen als het door was gegaan.

Ja, ik vind Levi ook een mooie naam. Al ben ik wel bang dattie voor de rest van zijn leven aan spijkerbroeken vast zit ;). Maar als zijn ouders van het type zijn dat namen kiest a la Shalimar, dan mag het kind van geluk spreken dat hij Levi heet, denk ik... Hihi!

Lachen is dat he, als ze zo heerlijk enthousiast zijn als je ze op komt halen. G. vliegt me om mijn nek en C. zit dan te dansen in haar stoeltje. Jammer genoeg moet ik er altijd eentje teleurstellen, ik neem ze nog steeds een voor een mee naar buiten. Pas als C. goed kan lopen neem ik ze alletwee tegelijk mee. Ik moet er niet aan denken dat er iets gebeurt. Lekker trouwens dat Gwen alweer zo snel in haar ritme zat, je weet maar nooit met van die einden vliegen. Ik weet nog wel dat het bij mij toch ook wel een paar dagen duurde, drie jaar geleden, toen ik naar het Caribisch gebied was geweest. G. vraagt trouwens nog steeds af en toe naar de engel, en niet C. is onderwerp van zijn affectie tegenwoordig, maar ikke... Ben de box maar weer actief gaan gebruiken, want 11 kilo meezwaaien aan mijn broekspijp als ik ergens mee bezig ben is écht niet goed voor mijn broeken.

Joh, grappig dat je nog in Houston hebt gewoond! Voor je studie? Mijn ouders vonden het niet zo'n heel leuke stad, veel industrie en weinig cultuur, maar misschien zijn zij op de verkeerde plaatsen geweest. Die tafelmanieren zijn trouwens nog ver te zoeken, C. flikkert nog steeds alles wat ze niet meer gebruikt linea recta op de grond, en G. probeert nog steeds met zijn handen te eten en de inhoud vervolgens in zijn haar te smeren. En iedereen zich maar afvragen waarom zijn haar tegenwoordig zo stug aanvoelt... Ik heb echt vier handen nodig in plaats van twee. C. heeft trouwens laatst 8 stapjes los gezet, we waren helemaal trots. Het is zo'n raar verschil, G. loopt en rent en klimt en klautert, en zij moet er zoveel moeite voor doen. Maar ze vindt het geweldig als het lukt, dan grijnst ze van oor tot oor. Komt wel goed, al is het soms best moeilijk te accepteren dat het zo langzaam gaat.

He, weet je wat G. tegenwoordig mee drinkt? Koffie! En dan het liefst van mijn koffie (zwart)! Wat een raar kind he... Is vast helemaal niet goed voor zo'n muppet van anderhalf, maar hij krijgt maar een paar slokjes. En ze hebben in een onbewaakt ogenblik ook aan een flesje bier gezeten. Erg he :P.

HIhi, neefje is nog steeds een beetje een dooie. G. probeert hem steeds te verleiden tot spelen, maar hij zit en kijkt en lacht een beetje. Vind hem een beetje apatisch. Maar die van mij zijn misschien drukker dan gemiddeld (ja, C. ook al kan ze nog niet lopen, ze is verder wel heel levendig). Het is in ieder geval een lief kind, laat ik het daarop houden... :D

Dus je gaat naar een andere sportschool? Lekker joh! Mijn vriend gaat toevallig vanaf volgende week sporten in de zaal bij zijn werk, daar zit een megagrote fitnessschool bij. Werd tijd, zijn broeken begonnen de laatste tijd wel erg krap te zitten (per ongeluk op 60 graden gewassen ipv op 40 graden, niet verder vertellen hoor! ;)). Ik heb nog steeds een jaarkaart voor het sportcentrum van mijn werk, maar ik ga al tweemaal per week buikdansen, ik vind het een beetje lullig om dan nog een derde avond weg te gaan. Maar misschien toch maar doen, buikdansen is erg leuk maar het is niet zo intensief voor je lichaam dat je ervan afvalt.

Zo, even snel iets aan het eten voor vanavond doen voordat mijn monstertjes weer wakker worden. Tot de volgende keer!
He Dropje,Alweer een week voorbij. Wat gaat het inderdaad hard zeg. Pff..soms weet ik niet eens meer welke dag ik leef en is de week alweer voorbij voor ik het doorhebt. Ook wel fijn natuurlijk want dan heb je weer weekend.Toch ook altijd wel weer een hoogtepunt van de week. :-)Hier is alles lekker aan het voortkabbelen. Alles loopt en kind doet het ook prima. Geen excessen hier of hoogtepunten. Wel erg leuk is dat ik weer helemaal enthousiast ben gaan sporten en dat Gwen dus daar 2 uurtjes op de creche speelt en ze helemaal enthousiast is over de creche. Ik lever haar af en dan geeft ze me net nog een kus en staat ze al te popelen om door het hekje naar binnen te gaan. denk dat het ook te maken heeft met de videohoek, klimgebouw en glijbaan, maar ze heeft het dus naar haar zin. Ik probeer op de twee vrije dagen te gaan en dan nog 1 avond. Meestal op donderdag of vrijdagmiddag na het sporten haal ik haar gelijk op en gana we samen nog een half uurtje zwemmen. (donderdagen zijn tegenwoordig een beetje stil met school want we moeten over een paar weken weer wat inlevern waar ik natuurlijk nog niet eens aan ben begonnen)Maar wat een vreselijk gepiel is dat zwemmen toch. Ik zou dan wel 4 handen willen hebben zeg. Pff...zwemmen gaat dan nog wel, maar erna samen douchen, afdrogen, aankleden zonder dat je weer nat wordt, longonsteking oploop of uitglibber met zn 2-tjes is toch wel een hoop moeite. Als het aan mij ligt, ontaarde moeder dat ik vast ben, hoeft het niet echt van mij. Maarja, kind vindt het erg leuk en ze ziet dus ook zwembad open en bloot in visie. Hmm..beetje jammer. O ja, vergeet ik nog de enorme tas die je mee moet nemen waar je ook nog een hernia van krijg! Handoeken voor sporten, sportkleding, zwemkleding, 2 handdoeken voor ons erna, shampoo, douchespul, babyspul, badjasje, hydrofiel etc..Nou, de knapzak van Douwe is er niets bij. Het lijkt wel een volksverhuizing die met militaire precisie moet worden gepland. Als ik jou was, zou ik het niet proberen met twee gezellige koters! Arghh..alleen bij de gedachte al krijg ik al spontane koppijn!Maar het sporten zelf is wel echt heerlijk. Wat dat betreft is het zo fijn dat ik niet meer afhankelijk ben van vent die op tijd thuis moet zijn. maandag avond om 9 uur is er nog een pilates les, di avond een yogales en dan kan ik nog de vrije dagen een beetje indelen als ik wil. Niet dat ik van plan was om 4,5 dagen daar te zijn hoor! Maar ik probeer wel minimaal twee keer in de week te gaan en als het me lukt zelfs drie keer. Wat dat betreft is het wel beter dan vorige sportschool wara alle leuke lessen om 6 of 7 uur waren en ik dus niet haalde. Toen ik geen kind had, volge ik altijd de 6 uur lessen gelijk uit werk, maar nu is dat dus echt spitsuur. Ach, was ook wel nodig want probeer nog steeds wel een paar kilo eraf te krijgen. Mijn streefgewicht is weer terug naar 57 kilo, dus die ellendige 3 kilo's moeten er nou maar eens af! Grr..goede voornemens van 2005 :-)Ik vins twee keer in de week buikdansen ook al heel goed hoor. Dat heet dus discipline. (wat hier dus wel eens ontbreekt) Maar zet het geen zoden aan de dijk? En ik maar denken dat je een wespentaille kreeg van al dat gedraai en getol, net als met hoelahoepen. is dat niet zo dan?Jammer dat je vriend niet naar HK gaat, maar aan de andere kant ook best lekker lijkt mij. Ik zou het toch wel iets minder vinden om een week zonder partner alleen voor zorg kind te moeten zitten. Hier geen super-ubermoeder die het allemaal wel kan handelen hoor. Ik ben echt af en toe blij als vent hier over de drempel stapt om dochter even over te nemen.Tja, de tafelmanieren zijn hier ook nog niet boven water gekomen. Ze heeft een dramatische 'zelluf' doen fase en weigert nu ook af en toe uit tuit te drinken en wil erg graag uit glas drinken zelluf. Nu hebben we hier wel plastic bekers, maar vind het wel erg makkelijk die tuit. Ach, je moet het een keer afleren he.. Maar jij hebt ze dus ook nog niet gevonden? Hihi..dus bij jou moeten ze ook vaak in bad? Tja, dat op de grond flikkeren doet madam hier niet, maar wel proberen de kat te voeren als ze genoeg heeft. Ook wel een beetje jammer dat het mijn eigen schuld is.Super zeg dat Chiara haar eerste stapjes los heeft gezet! Joh, Chiara gaat echt hardstikke goed. Gydion was gewoon een vlot ventje en als je bedenkt wat voor ellende Chiara heeft gehad met haar kiss, vind ik dat mevrouw het echt hardstikke goed doet. Ik kan me bijna haar parmantige blik voor me halen! Hoe gat het nu? Loopt ze al meer stapjes? Als eenmaal het hek van de dam is...(heeft moeders ogen en handen tekort in het geval van een tweeling hahahaha)Hahaha..dus neefje is nog steeds een limp biscuit? Ik weet nog dat je het vertelde en ik stelde me echt ene kind voor wat vol verwondering naar jouw twee kids zit te gapen vanuit een soort hangstand in de kinderstoel. Nou, ik vidn jouw kids gewoon gezonde levendige kinderen, dus laten we het er maar op houden dat hij een beetje doods is! Zo dan, zit je Gydion nu al aan de caffeine en alcohol te helpen? Grappig dat hij het lekker vindt zeg! Gwen probeert ook af en toe met mijn lepeltje koffie te drinken, maar daar zit nog een sloot melk in. En de charme zit m denk ik voornamelijk in het nijntje kopje en nijntje lepeltje. Maar bier moet ze niets van hebben en wijn ook niet. Zelluf fase was op dat moment toch iets minder leuk uitgepakt vor haar, net als de keer met karnemelk. Dat vond ze ook aardig ranzig geloof ik. Verder hier een collega weer bevallen en het is een zoon geworden. Nu nog mar 1 vriendin die over drie weken is uitgerekend en daarna even de stekker uit de popcornpan getrokken hoor. Pff..kost me kapitalen met kraamcadeaus, babykaarten en babyshowers! Maar ok, hoort bij leeftijd geloof ik he.. Trouwen, kids, huis kopen, banen wisselen etc..Morgen naar de manicure. Niets voor mij eigenlijk want ben helemaal niet van het gepiel en gefrut, maar heb me maar laten overhalen door mijn vriendinnen. Ben benieuwd, mens heet nog Kiki ook. Hoe bedoel je, rolbevestigend? Maar daarna verjaardag/feestje en Gwen gaat weer heerlijk logeren bij mijn zussen. Zondag uitslapen en daarna naar de boekenbeurs in Ahoy met een vriendin terwijl vaders kind gaat ophalen. Hoe bedoel je, goed geregeld? :-) Of ben ik nu ook teveel ontaarde moeder? (wel gezellig samen een ontaarde moeder zijn,. Samen sta je toch wel weer sterk he! Of is het meer een geval van gedeelde smart?)Ik duik gezellig mijn bedje in om lekker een boekje te lezen nog en ik spreek je snel weer! O ja, heb je toevallig ook nog desperate housewives gezien? Was leuk!
Ha die Vrolijk! Ja, time flies, tell me all about it! De week vliegt voorbij, maar het weekend ook. Voor je 't weet zijn de kinderen alweer jarig. De laatste tijd zat en zit ons weekend ook aardig volgepropt met sociale afspraken waardoor je tevens nauwelijks meer aan boodschappen en/of huishouden toekomt, een beetje minder mag van mij ook wel, eerlijk gezegd.Gezellig hoor, afspraken buiten de deur, maar je bent er snel een hele dag en een deel van de avond mee zoet. Maar vrienden eindelijk weer zien is ook wel heel leuk. Soms vraag ik me af hoe anderen dat doen: werken, vrienden regelmatig zien en dan ook nog het huis een beetje schoon houden. Ik ben iig geen ster in het laatste ;).

Klinkt trouwens leuk, die creche bij de sportzaal, goed geregeld! En daarna zwemmen, je bent wel actief zeg :P. Ik houd zelf erg van zwemmen, maar dan het liefst in natuurbaden en al dat aan- en uitkleden en meesjouwen van spullen vind ik dus een enorme kl*teklus. We zijn in de kerstvakantie tweemaal met de kinderen gaan zwemmen, eerlijk gezegd moest hij me echt overhalen want ik zag het echt niet zitten, dat gepoedel met twee dreumesen. De kinderen vonden het helemaal geweldig, ik voelde me dus meteen weer zo'n zeurmuts die niets leuk vindt, maar ik houd echt niet van zwembaden. Ik zou het ook absoluut niet in mijn eentje doen, met twee dreumesen van 21 maanden naar het zwembad. Een vriendin had me al aangeboden om een keer mee te gaan, zal ik ook wel een keer doen maar bij mij gaat het niet van harte :$, ik doe het echt voor de kinderen en niet voor mezelf. G. stort zich trouwens zo van het glijbaantje in het water, dat was echt lachen. Hij heeft het alleen snel koud. Het water was aardig warm maar toch bibberde hij steeds. Chiara vond het allemaal wel best en liet zich lekker door pappa meezeulen.

Nog steeds petje af voor je sportdrive hoor, super! Ik weet nog dat ik in mijn vorige woonplaats (pre-kindertijdperk, weet je wel) ook 3 of 4 keer in de week fitnesste, ruim anderhalf uur per keer, inderdaad meteen vanuit werk. Lekker tijdens etenstijd, als iedereen aan de gehaktballen zat. Het sportcentrum van mijn werk is tot 23.00u open. Als ik puf heb kan ik nog om 21.00u de deur uitgaan om te gaan fitnessen, dat deed ik vorig jaar regelmatig, maar toen danste ik maar een keer per week. In het weekend kan het ook, maar met die afspraken van tegenwoordig schiet dat er ook bij in. Mijn sportkaart is geldig tot 1 augustus, ik moet er toch maar eens gebruik van gaan maken!

En hallo zeg, waarom maak jij je druk om die 3 laatste kilo's? 60 kilo is toch een prachtig gewicht :o!!! Dat heb ik al jaaaaren niet meer gewogen!! In de tijd dat ik zo fanatiek sportte woog ik 61 kilo, vlak voordat ik zwanger werd woog ik 64 (tja, vriendjes en lekker eten en drinken gaan bij mij altijd hand in hand, ten tijde van die 61 kilo was ik vrijgezel) en nu zit ik nog 3 kilo boven mijn startgewicht. Ook nog 3 kilootjes weg te werken dus. Eigenlijk wil ik ze wel weghebben, ik snap jou dus wel hoor! En wat betreft taille en buikdansen: ik heb altijd een vrij slanke taille gehad, zelfs tijdens mijn zwangerschap is mijn taille nooit weg geweest, dus wat dat betreft hoef ik niet echt te sporten. Mijn buikdanslerares zegt overigens dat zij een aantal jaar geleden echt helemaal geen taille had en nu is ze redelijk slank in haar middel, dus het werkt inderdaad wel. Maar ik zit meer te staren naar de spekjes op mijn heupen. Cardiofitness helpt daar toch het best tegen... Hmmm, toch maar naar de sportzaal dus...

Ja, ik zat stiekem wel te juichen dat mijn vriend niet naar Hongkong hoefde, tuurlijk! Best druk in mijn eentje met twee aandachtvragende dreumesen. Ik ben ook niet zo'n superubermoeder die dat allemaal uit haar mouw schudt, en als ze niet twee dagen op het kdv zouden zitten, zou ik het ook niet trekken, denk ik. Maar ach, in oktober was 'ie ook vijf dagen naar Parijs voor zijn werk en dat hebben we ook overleefd. Normaliter is 'ie 's avonds toch ook al laat thuis. En weg is weg, of hij nu in Parijs zit of in Hongkong of in Lutjebroek, dus HK had ik hem wel gegund. Maar misschien komt het nog.

C. loopt nu echt heel goed mee aan de hand en doet goede pogingen om los te lopen. Haar record totnogtoe is 16 stapjes, ik tel ze iedere keer, haha! Het zit 'm vooral tussen de oren dat het loslopen nog niet lukt, als ik haar handje heel losjes vasthoud stapt ze dapper mee. Vandaag liep ze het hele stuk mee van het kdv naar de auto, die toch een heel eind de straat in stond. Ze was zo trots als een pauw toen we bij de auto waren en ik haar prees, prachtig is dat O+.

G. is me af en toe iets te snel hoor, we moeten echt op onze woorden gaan letten. Afgelopen vrijdag stootte ik mijn been tegen een tafelpunt en ik gooide er een kernachtig "KUT!" uit. Laat G. dat nou net gehoord hebben.... Bij alles dat niet gaat zoals hij wil, gooit hij er nu steeds 'koet, koet' uit. En dat is toch vrij vaak. Nu ja, hij maakt er tenminste nog koet van :$...

Ja, of neefjelief nog wat peper in zijn achterste zal krijgen betwijfel ik een beeje eerlijk gezegd, als ik naar zijn ouders kijk. Zij zijn ook niet echt de meest energieke personen die ik ken. Maar misschien trekt het nog bij, ik heb het idee dat zijn moeder (de zus van mijn vriend) hem een beetje klein probeert te houden. Hij is ongeveer twee weken ouder dan Gwen, maar zij maakt echt nog steeds van die 'poetiepoetiepoet' geluiden naar hem toe. Als ik dat hoor moet ik echt mijn mond dichtschroeven om er geen opmerking uit te flappen.

Hier is de 'zelluf' fase over zodra ze honger hebben en ik iets voor ze heb dat ze echt lekker vinden. Als ze van het KDV komen hebben ze meestal nogal honger, en vanavond had ik zelfgemaakte bami voor ze, met een beetje pindakaas want ik had geen satesaus meer. En dan geven ze dus uit zichzelf het lepeltje weer terug aan me, want dan gaat het ze niet snel genoeg als ze het zelf moeten doen! Echt geweldig. Afgelopen maandag heeft G. trouwens echt zitten schransen, toen had ik aardappelkroketjes, broccoli, kaassaus en een zigeunerschnitzel. Meestal eten we pasta of rijst, maar dit vond hij blijkbaar een supercombi.

Hoe was je manicure en boekenbeurs trouwens, nog wat boeken gescoord? En ontaarde moeder? Nee joh, doe normaal! Als je dan al ontaard bent... Vriend en ik gaan dinsdag de 8e lekker samen naar de sauna. We hebben allebei een dag vrij genomen, brengen 's morgens de kinderen naar het KDV, rijden naar de sauna en gaan net op tijd weer terug om ze voor 18u op te halen. Moet een keer kunnen hoor, we hebben toch al zo weinig tijd voor dat soort dingen. Ik heb trouwens Desperate Houswives niet gezien, helaas.

Sjo, ik ga denk ik nog even staan swingen hier (buikdans-cd op en voetjes van de vloer, vriend ligt eindelijk in bed want ik gun het hem niet getuige te zijn van mijn schamele pogingen) en dan ook naar bedje toe. Lig er iedere avond te laat in, hopelijk slapen de kinderen morgenochtend een beetje lang. Fijn weekend!
He daar!Hoe is het daar allemaal? Hier zijn we net terug van sporten en ligt Gwen heerlijk op bed, dus ik kan even forummen.Zou natuurlijk het huis kunnen gaan doen of wat aan school,maar geen zin hoor. Even lekker rust en vrede...Nou, herkenbaar het rennen en vliegen hoor! Ik doe dus ook de basics aan huishouden hier, want niet echt mijn favoriete hobby. Maar werk en sociaal leven is leuk! Daar probeer ik wel wat energie in te steken. In het ergste geval doe ik boodschappen maar via Albert. Maar meestal vind ik dat wel een beetje te decadent en doe ik het s avonds hoor. Maar idd, het kost wel even plannen en geregel (en een hele duidelijke kalender!).Nou, ik kan me echt wel voorstellen dat je koppijn krijgt van zwemmen met je tweeling! Ik ben er al niet dol op, laat staan met twee. Uch, ik krijg van die gedachte al koppijn! Maar Gwen vindt het wel erg leuk en daarom offer ik me maar op en probeer maar niet aan mijn aversie voor zwembaden te denken. Ik heb gelijk al gedachtes van piesende mensen in een zwembad en allerlei andere bodily fluids.. Yuck! Nou, sportdrive was ook wel nodig want begon echt een soort couch potato te worden hoor de laatste tijd. Daarom ben ik maar overgestapt en het is echt een heerlijke sportschool. Tja, het is maar 60 kilo, maar ik ben ook maar 1.63 he.. Dat scheelt ook wel als je klein bent, zie je alles veel eerder rollen en golven! Maar ik vind het wel lekker hoor, krijg er gewoon heel veel energie van. Ja, dat is wel jammer dat je niet meer gelijk uit je werk kan gaan. daar baal ik ook wel een beetje van, want die pitstop thuis is vaak zo funest. Maar mijn sportschool is ook tot 23.00 open, maar dat zie ik dus ook niet zitten hoor. Het enige wat ik wel eens doe, is op maandagavond 21-22 pilates. Maar dat is vrij sloom en vnl grondoefeningen en dan ben ik om 22.00 klaar en wip ik thuis lekker onder douche en gelijk in bed. (nou ja, vaak met een korte pitstop pc)Maar jij bent dus ook hard jezelf aan het pushen om ook maar weer eens gebruik te gana maken van sportkaart. Erg he.. die eerste keer erheen is het ergste. Als je eenmaal bent geweest, is het ok. Maar die drempel over....Maar je danst dus nog wel fanatiek? leuk, ik ben benieuwd hoe het je afgaat als ex-stijldanser. Lijkt me echt een hele andere techniek. Nou ben ik helemaal niet ritmisch, dus het lijkt me nou niets voor mij. Maar ik had je graag willen zien met je cd-tje op in je woonkamer!Leuk dat Chiara al zo'n stuk zelf kan lopen! Dus de volgende keer dat we elkaar zien, lopen ze alle drie dus achter elkaar aan te rennen. Hihi..ik zie het al voor me! Nu kan je ze ook allebei tegelijkertijd meenemen naar de auto! hehehe...weer wat gemak erbij! Bonus point for the mommy!Whahahahahahaha..ik zie het al voor me dat Gydion luidkeels overal te pas en te onpas 'koet' loopt te verkondigen! Geweldig! En jij daar met het schaamrood op de kaken erachter terwijl je vriend erachter zit te gniffelen en denkt 'itold you so'. Het zou een actie van mij kunnen zijn! Vent zit hier heel vaak in de auto te vloeken als een echte neanderthaler en ik zeg er ook vaak wat van. Maar blijkbaar doe ik het ook en opeens zat Gwen dus vanuit haar kinderstoel achter mij van 'nou sjeg, hallo' toen een auto niet doorreed en ik dus zat te mopperen van 'ja hallo, gaan we nou nog eens rijden?'. Dus hier dus ook geen onbevlekte lei!He, nog bedankt voor je tip! Ik probeerde dus ook de aardappel, groente en schnitzel en Gwen was dus ook superblij. Die combi van alles apart en hollandse prak houden we er dus in. Misschien is het ook dat alles apart is en dat ze het heel makkelijk zelf kunnen eten? hihi..gehaaid zeg dat ze het lepeltje weer terug geven! Hier dus gewoon met 1 hand lepeltje en de andere hand graaien en grabbelen terwijl ze gezellig 'meer, meer' loopt te prevelen.He wat handig jouw tip van potje! Ik zat er net aan te denken o die ook te openen! Gwen doet hetzelfde als Gydion en pas na het verkondigen deed ze dan haar luier vol. Dus ik had van het weekend ook al een potje en brilverkleiner gekocht en ze vindt het echt geweldig. Ze heeft dus ook al een keer op het potje geplast *trots* en roept dus ook elke keer 'potje'. Maar we gaan er echt heel spelenderwijs mee om en ze loopt nog steeds in luier hoor. Ik zet haar af en toe op het potje en samen met haar babypop vindt ze het echt helemaal gezellig. Zeker als ik dus ook op de wc met mijn lieftallige derriere dus in haar brilverkleiner gepropt, moet zitten van haar. God, stel nou voor dat iemand ons zou kunnen zien! Met zn 3-en op de plee Gwen, popje en ik) terwijl de radio het in de plee luidkeels staat te tetteren. Manicure was alles wat ik van een kiki had verwacht, maar was wel leuk op zich. Zelf zou ik het niet zo snel doen, maar met zn 4-tjes was het wel erg gezellig. We hebben maar gelijk afgesproken dat we het eens in de zoveel tijd gan doen, al is het alleen maar om het bijkleppen. Boekenbeurs was helemaal geweldig. Ik ben echt dol op de beurs en heb dus ook heel wat boeken gekocht. Veel engelse pockets, kinderboeken en ook wat nederlands. Maar al met al was ik dus 95 euro kwijt voor stuk of 18 boeken. Koopie toch? He leuk zeg dat jullie samen een dag verwennen hebben gepland! Leuk joh! O ja, laatste zwangere is bevallen! Piepklein zoontje van 39 weken, 46 cm en 2700 gram. bevalling was niet echt als geweldig ervaren, maar kersverse moeder is wel erg nuchter eronder. Dus weer een knulletje op de wereld!Nu zit ik alweer te denken dat jouw muppets over twee maanden alweer twee jaar worden! Jeempie, wat gaat de tijd harde zeg! Ik weet nog wel dat we net begonnen te schrijven! Dat is dus alweer 2,5 jaar geleden! Hmpf, later zitten we hier dus nog steeds als twee ouwe wijffies over onze pubers te lullen terwijl we dus onze papieren 'forumhuwelijk' vieren! Hahahahaha! Daar drinken we dan een wijntje op!Nou, ik ga even leuk doen en denk ik even stofzuigen. Noodzaak, want morgen komt een vriendin langs! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven