Moeder, wat nu????

02-06-2004 22:24 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai Vrolijk ! Tja, ik heb de naam snel uit mijn duim gezogen toen we gingen verhuizen van 'Zwanger zijn' naar hier. Maar wel toepasselijk, toch? En wij drietjes zijn van de partij hoor, naar Blijdorp! Zodra ze lopen komen die tuigjes in huis, ik moet er niet aan denken dat ze ineens over de rand van de leeuwenkuil hangen of zo . Lijkt me hartstikke leuk! Tandenpoetsen gaat hier wat beter nu. Wiske heeft het vanaf het begin wel lollig gevonden en Suske trekt ietwat bij, als ik tenminste doe alsof de tandenborstel een vliegtuig is. Dan moet hij lachen en kan ik snel zijn tandjes poetsen. Daarna mag hij zelf even met de borstel spelen, en ondertussen was ik zijn snoet, handjes en voetjes even. Daar heb ik een gewoonte van gemaakt sinds hij kan kruipen en ze met hun hele gezicht eten. Hoe is het nu met je vriendin en haar kindje? Lijkt me wel erg spannend hoor, en ik zou zelf megavoorzichtig worden denk ik, als mij dat was overkomen. Leuk trouwens, dat Loeder een neefje of een nichtje gaat krijgen! En dat er zoveel zwanger zijn zeg, niet te geloven! Ik denk wel eens dat zwanger zien zijn, zwanger doet zijn. Nou ja, niet letterlijk dan , anders zouden we allemaal onbevlekt ontvangen zijn, maar toch, het lijkt ineens allemaal niet zo 'ver van mijn bed' en raar om een kind te hebben als iemand in je direkte omgeving een kind krijgt. Zo ervaarde ik het tenminste: toen ik hoorde dat twee collega's van me zwanger waren, vond ik het zelf ineens niet meer (zo) erg,, en werd het in mijn ogen toch iets 'normalers'. Inderdaad leuke namen trouwens, in je omgeving. Ik hoorde laatst dat de echte Hollandse namen met een revival bezig zijn, maar als ik dat zo lees, valt het wel mee. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de échte Hollandse namen als Henk, Jan, Piet, Gerrit of Klaas echt helemaal niets vind (met excuses aan de mee-lezers die hun kind wel zo'n naam hebben gegeven ). Het moet ook weer niet onuitsprekelijk zijn, maar een kléin beetje net niet standaard vind ik wel erg leuk. Wat was Loeder verwend zeg, door haar tante. Lachen hoor! En negen paar schoenen, phew, ze kan inderdaad even vooruit. Ik zag trouwens dat je een topic had geopend over babyschoenen, heb je al wat besteld van die site? Zit er ook over te denken. Ik droeg zelf als kind altijd Piedro, een heel goed merk, en ik vind het belangrijk dat de kinderen vanaf het begin goede schoenen aan hun voeten hebben. Erg belangrijke lichaamsdelen hoor, voeten, ze moeten toch het grootste deel van je leven je gewicht dragen. Dus voor Suske en Wiske geen schoenen van Zeeman en Schoenenreus en zo, ik ben blij dat we ons een wat betere kwaliteit kunnen veroorloven. De drukte op mijn werk is nu eindelijk enigszins voorbij. Vandaag waren de buluitreikingen van het onderwijsprogramma waarvoor ik werk, en nu kan ik heel even achterover gaan zitten. Héél even, want de aanmeldingen voor komend semester stromen alweer binnen. Maar het was wel heel leuk. De laatste weken waren eindelijk wat drukker, da's toch meer in mijn straatje hoor. Nou, ik maak het vanavond niet laat (denk ik ). Nog even wat topics lezen en dan lekker naar bedje toe. Ik zou vanavond misschien nog even langsgaan in het café waar een borrel wordt gehouden ter ere van die uitreiking, maar ik heb geen zin. Had vannacht niet zo best geslapen (misschien toch een klein beetje zenuwen, al beweerde ik bij hoog en bij laag dat dat niet zo was ), nu even wat inhalen. Doeg!
Deze ontaarde moeder is vandaag heerlijk naar de sauna geweest!!! Het hing aan een zijden draadje of het door zou aan, want vriendlief was sinds zondag ziek (zware koppijn, inclusief overgeven), maar hij durfde het aan om mee te gaan. Ik had nog voor 50 euro irisbonnen liggen, en zegeltjes van een actie om voor 45 euro met z'n tweeën een leuk arrangementje te boeken (huur badjas en handdoek, lunch, zonnebankje en uiteraard entree sauna). Dus inclusief wat extra drankjes waren we het wereldbedrag van 7,90 euro kwijt voor een dagje genieten. Heeeeeerlijk, kids op het kdv en pa en moe de hort op!

Sinds kort ga ik met die twee douchen. Eerst deed ik ze altijd in hun eigen slaapkamer in bad, maar sinds Gydion het heel erg leuk vindt om enorm met water te spetteren heb ik daar een beetje genoeg van. Kon zo ongeveer na iedere badbeurt hun bed verschonen en de vloer dweilen. Ik heb het lang zo gedaan omdat we geen 'normale' badkamer hebben; onze badkamer loopt over in onze slaapkamer en is dus alleen via onze slaapkamer te bereiken. Ook zit er dus geen deur in. Het is eigenlijk een oude inloopkast die verbouwd is tot badkamer. Een heerlijk grote douchecel met daarvoor een wastafel met een kast voor toilettroep, helaas geen bad. Maar die douchecel is dus groot genoeg voor twee kinderen en een volwassene, en misschien ook wel voor twee kinderen en twee volwassenen, dat hebben we nog niet uitgeprobeerd. Is lachen hoor, nu zet ik dat babybadje in de douchecel en neem ze gewoon allebei mee, zitten ze samen in dat badje. Gaat net, en Gydion klimt er regelmatig uit om naast me te gaan staan, vindt 'ie prachtig. Alleen de laatste fase, afdrogen en aankleden, is wat lastig omdat ik er altlijd maar eentje kan helpen. Dus ik droog Gydion z.s.m. af en laat 'm in zijn blootje in onze slaapkamer lopen, daarna droog ik Chiara af en trek ik haar een rompertje aan en sokken (en natuurlijk een luier), dan Gydion weer en als laatste trek ik Chiara haar bovenkleding aan. Is even wennen om het zo te doen, maar Gydion zegt al iedere keer dat 'ie in bad wil, dus tot zover bevalt het blijkbaar!

Sporten is er nog steeds niet van gekomen. Ik heb een paar keer geprobeerd om het in het weekend te plannen, maar steeds komt er iets tussen, meestal een of andere sociale afspraak. Wel altijd leuk, maar met als gevolg dat ik weer op m'n krent zit te koffieleuten in plaats van fanatiek te cardiofitnessen... Maar ik heb de hoop nog niet opgegeven!

Ja, buikdansen is inderdaad veeeeel anders dan stijldansen. Soms ook niet, er zijn een paar latinfiguren die terugkomen in het buikdansen, maar dan net weer in een andere vorm. Een groot verschil is dat stijldansen altijd op een aardige hak is voor de dames, bij buikdansen sta je op je platte voet. Daardoor krijg je een heel verschillende beheersing over je knieën en enkels, en ook andere bewegingen. Plus dat je bij buikdansen je over een bepaalde 'schaamte' heen moet zetten om alles mooi te doen, met goede armbewegingen, en wat sensualiteit. Veel mensen durven dat niet, en ook bij stijldansen had je dat niet echt, dat is weer dynamischer, en bovendien doe je dat met je danspartner. Bij latin moet je ook wel gebruik maken van sensualliteit en moeten je bewegingen mooi en gevoelvol zijn, maar omdat dat wordt afgestemd op je danspartner is dat toch minder lastig dan wanneer je dat moet doen naar je publiek toe.

Dat lopen van Chiara gaat echt steeds beter. Ze heeft er zelf ook lol in, wil niet meer gedragen worden (helaas, zou ik bijna zeggen - mijn rug heeft aardig te lijden van dat gebukt lopen en haar opvangen op de momenten dat ze door haar hoeven stort). Op het kdv loopt ze trouwens veel meer dan thuis, de kleine smiecht! Dat sterkt me weer in de overtuiging dat de meeste vrouwen sterren zijn in het manipuleren, zelfs de allerkleinste vrouwen :P.

Erg he, dat je nou zo op je woorden moet letten! Ik heb ontdekt dat ik ondertussen toch wel vrij grof getaald ben, allerlei enge ziektes komen hier regelmatig voorbij. Eigenlijk een goede zaak dat je door je eigen kinderen daar im- of expliciet op gewezen wordt. Gydion is overigens gelukkig door zijn koet-periode heen, blij toe zeg. Hij is nu trouwens bezig met twee woorden achter elkaar te plakken: Gijo papen( = Gydion slapen), grote beer, boek pakken, en zo meer. Zo lief! Laatst was mijn moeder trouwens hier, pakt 'ie het medaillon dat mijn moeder van mijn broer en mij voor haar 50e verjaardag heeft gekregen, onze portretten staan erin. Mijn moeder maakte het open, Gydion kijkt en zegt 'mamma en ... (naam van mijn broer).' Terwijl dat toch bijna 8,5 jaar geleden is, en mijn broer en ik er toen heel anders uit zagen! Grappig he!

Ziet er denk ik erg charmant uit, jij in een brilverkleiner geklemd met kind en pop erbij, haha! Heeft je man daar al een foto van gemaakt? Lijkt me geweldig! Zowel G. als C. hebben belangstelling voor de pot en ze hebben er ook al op gezeten, met en zonder broek, maar ze doen er nog niet echt veel mee. C. zegt 'pssssssssst' als ze de po ziet, da's het begin, zullen we maar zeggen. Al hoopte ik wel stilletjes dat G. volgende maand zindelijk zou zijn :D.

Hey ik ga naar bed, dankzij die sauna zit ik te barsten van de slaap.... Ook niet verkeerd, een keer al rond middernacht naar bed! Tot de volgende keer!
Ja, hier ben ik weer hoor!Eindelijk ben ik weer een beetje vrolijk na een paar dagen hard te hebben moeten ploeteren op school. Tja, je weet hoe ik ben he.. Weer eens gelukt om 70 kantjes vol te lulen over strategisch beleid zonder iets in me op te nemen. Was weer eens nachtwerk geworden aangezien ik gieter om 5.00 de pc pas uitzette. Bah, ik snap nog steeds niet dat ik dit al 18 weken lang wist, maar dus gewoon al die tijd niet heb gedaan. Maar ok, het is het laatste vak wat ik moet inleveren en dan is het een kwestie van afstuderen. Hoera! Hopelijk ben ik in Juli klaar. Hoe is het daar met jou? Alles goed? Wat klonk dat sauma bezoekje heerlijk! Leuk dat jullie samen even lekker ertussen uit zijn geweest. Je hebt zeker wel genoten? Hoe vonden je kids het dat ze door pa en ma werden opgehaald van het KDV? Stonden ze niet raar te kijken? Gwen zit altijd een beetje uilig te kijken als vent meekomt omdat ze dat dus echt niet gewend is.Joh wat een onderneming is douchen al voor jou zeg! Ik sta echt met mijn oren (eigenlijk ogen) te klapperen als ik jou verslag lees. Dat zijn nou de praktische bezwaren van twee kids van dezelfde leeftijd denk ik. Hahaha..ik zie Gydion al door je slaapkamer heenrennen in zijn nakie! Kan je wel gelijk oefenen door er ook een potje neer te zetten :-) Nee, hier gata Gwen nog steeds in bad en soms met 1 van ons onder de douche. O ja, ook in de sportschool gaat ze mee in de douche. Maar vind het al een heel gedoe met 1 dus vind je weer helemaal knap met 2.Sporten gaat hier nog steeds wel redelijk, maar dat komt echt door de creche. Ik vind het echt heerlijk dat ik haar naar de creche daar kan doen terwijl ik even twee uurtjes lang mijn eigen ding kan doen. Ook leuk is dat mijn vriendin daar ook is gaan sporten en Gwen is helemaal dol op het mini crepje. Ik denk dat mijn andere vriendin die twee weken gelden is bevallen daar ook wel heen komt, dus tja..dan vraag ik me af wat er van sporten komt aangezien ze daar ook een bar hebben :-))) Hehehe..ik ben er weer. Was ik leuk een stukje aan het typen, belt net mijn net-bevallen-vriendin. Hihi..allemaal zo herkenbaar! 'Ben gebroken dor nachtvoedingen, hoe weet ik nou of hij het niet koud of warm heeft etc'. Wat dat betreft is het wel handig als je kind praat. Ik was alweer een hoop dingen vergeten zoals gebroken nachten! Wat dat betreft is het echt ene luxe als je kind goed slaat. Gelukkig werd Gwen vanmorgen ook pas om 10.00 wakker en had ik nog 5 uur slaap die ik kon pakken. s Middags ben ik ook samne met haar twee uurtjes gaan liggen, dus ik ben weer fris en fruitig. Hee...die Chiara loopt dus ook lekker? Kunnen we van de zomer naar Blijdorp! Lekker met kids en aanhang dieren kijken en gezellig doen! Lijkt me hardstikke leuk. (of Burgers zoo)Gwen praat hier ook aardig en het leuke is als ik haar liedjes hoor zingen met zelfverzonnen teksten, maar wel precies op juiste ritme. Dat vind ik supergrappig om te horen. leuk he dat kids zo feilloos gezichte herkennen! Dat is toch wel weer superleuk. Ik vind het ook zo stoer dat ze van die kleine details zien. Er lag van de week een speelgoedmuis voor de kat in de gang en Gwen rent op me af, zat met krent op bank, en pakt mijn hand en zegt dus 'kom, kom mama'. Ik dacht minstens dat er brand ofzo was en helemaal blij roept ze dus 'muis, muis''' terwijl ze naar vunzige pluismuis van de kat wijst. Hehe..blij zeker dat Gydion door zijn koet periode heen is? Ik weet nog wel dat mijn nicht met haar kinderen die woorden spelde en op een gegeven moment hoort zij dus gespeld 's-h-i-t' uit haar kids komen :-)) Toen wist ze wel dat het ook niet meer gespeld geroepen kon worden.Hoe is het met potje training? Gwen vindt tot nu toe brilverkleiner leuker, maar dat komt denk ik omdat de kleine smiecht dan bij het wc papaier kan en de touch ding van brise. Nog steeds niet echt zindelijkheidstraining hier en soms gaat ze wel op potje en soms ook niet. Verder sleurt ze nu echt potje, stoeltjes etc overal heen en breek je dus bijna je nek over die dingen p de meest vage plekken. En maar zeggen dat moeder zijn simpel is he..Ga je nog wat leuks doen dit weekend? O ja, ik ben volgende week lekker burgelijk naar Centerparcs (belgie) dus je hoort pas volgend weekend wat van me hoor. Even aan mijn meldingsplicht doen :-)PS: helemaal geen respons op mail he! Echt helemaal niets..
Haaaaaaaaaaaaaaaaaai Vrolijk! How's life? Zijn jullie al geveld geweest door die enorme griepgolf in het land? Ik moet even afkloppen, maar hier valt het totnogtoe heel erg mee. Veel mensen in mijn omgeving zijn ziek of ziek geweest, maar ik noch de kinderen heb ergens last van (gehad), vriendlief is er volgens mij enigszins door aangeraakt maar ook bij hem viel het best mee (vind ik ;)).

Dat saunabezoekje viel dus net op de laatste dag dat mijn vriend niet zo lekker was, hij hield het dus niet zo lang vol in een sauna. Maar ondanks dat we niet in sneltreinvaart sauna in, sauna uit konden (althans, kon ik wel doen maar dat vond ik ook niet zo gezellig) was het een erg geslaagd dagje. En als we samen de kinderen ophalen (komt idd bijna niet voor) zien ze mij gewoon niet meer staan, dan is het 'pappa, pappa' uit twee mondjes. Vind ik niet erg, ik weet dat het juist is omdat hij ze bijna nooit ophaalt.

Ach, ik vind dat douchen met z'n drieën eigenlijk wel heel grappig. Het kon gewoon niet meer op de 'oude' manier; we hebben een vreemde badkamer en in bad in de badkamer gaat niet, dat deden we in de slaapkamer. Maar Gydion vindt het helemaal geweldig er een waterballet van te maken, het laminaat in de kinderkamer komt nu al enigszins omhoog en de schade moet dus echt beperkt blijven. Ik moet alleen Gydion een beetje afremmen, hij klimt zo ongeveer bovenop zijn zus en geeft haar steeds kusjes en wil haar aaien. Ik denk dat hij al jong een Casanova zal zijn, we moeten hem en Gwen maar snel duidelijk maken dat ze aan elkaar 'beloofd' zijn, zoals ze dat vroeger deden. Maar mijn grootste zorg met douchen is dat ze het niet te koud krijgen na het badderen, want onze slaapkamer is vrij koud, het heeft een enkelsteens buitenmuur. Tja, een huis uit 1907 heeft z'n nadelen. Als we er over twee jaar nog wonen geven we hoogstwaarschijnlijk een eeuwfeest, dus bij deze zijn jullie uitgenodigd. Maar onder voorbehoud van verhuizing :D.

Ik zie het idd al helemaal voor me, die net-bevallen-vriendin van je. Hier ook zo'n aha-erlebnis afgelopen zondag, ik kreeg zes vrienden te eten waarvan twee stellen, elk met een kind, het ene geboren in september en het andere in oktober, twee jongetjes. En een verschil van dag en nacht: jochie 1 Hollands welvaren, stevig, groot, steil, blond haar en blauwe ogen, jochie 2 heeeeel donkere krullen, grote, donkere ogen, beetje olijfkleurig huidje en fijn gebouwd. En dat terwijl zijn vader steil, blond haar heeft (althans, wat er nog van over is) met blauwe ogen en een stevig postuur. Maar zijn vriendin is een donkerharige francaise, kindje lijkt dus erg op zijn moeder. Hij heeft wel de oren van zijn vader (zegt zijn vader steeds). Wel lachen hoor, een huis vol visite. De andere twee vrienden waren twee vrijgezelle mannen, we kennen elkaar allemaal van het 1e jaar rechten, de introductie (ik heb eerst anderhalf jaar rechten gestudeerd voordat ik overstapte naar letteren). Een van die twee heeft al twee volwassen kinderen, is wat ouder dan de rest, en de ander is een verstokte vrijgezel met dan weer het ene, dan weer het andere vriendinnetje. Hij moest duidelijk wennen aan het feit dat wij, zijn vrienden, nu tot over onze oren in het kindergebeuren zaten. En natuurlijk hele verhalen over gebroken nachten, voedingen, kuchjes en piepjes.

Oeh, wat slaapt Gwen heerlijk lang! G & C hebben een periode gehad dat ze rond 9u wakker werden, maar de laatste weken is het weer 7.30u op z'n laatst. Daar moet ik 's avonds echt rekening mee houden, als ik rond 1u, 1.30u naar bed ga (is eigenlijk wel mijn gewoonte) is het dus echt te laat nu... :?

C. stapt idd nu vaak parmantig rond. Nog niet heel stevig, maar toch, het begint te komen. Het belangrijkste is dat ze het zelf erg leuk vindt. Ze heeft wel het liefst dat mensen dan voor haar klappen (dat deden wij nl. steeds). Het is wel een aandachtskindje; hoe meer mensen, hoe meer zij in haar element is. En ze is gek op muziek, wil het liefst op haar manier dansen. Goh, van wie zou ze dat nou hebben :P? En de dierentuin houden we d'r in, leuk!

Meeeeen wat ben ik blij dat Gydion door zijn koet-periode heen is, ik vond het wel erg genant. Nu begin ik wel in de gaten te krijgen dat ik toch best vaak 'ongepaste' krachttermen gebruik in mijn dagelijkse taalgebruik, dat moet ik maar eens afleren. Waar kinderen al niet goed voor zijn. G. klept nu werkelijk alles na wat hij hoort. En hij klimt nu steeds op mijn bureaustoel en gaat dan fanatiek met twee handjes op mijn toetsenbord rammen. Heb al een paar keer het formaat van de teksten op het forum terug moeten veranderen. IT'ertje in de dop.

Ik lees trouwens dat je op dit moment in een huisje van Centerparks zit, idyllisch met die sneeuw! Als je tenminste sneeuw hebt, niet overal in Nederland ligt het volgens mij. Ik had onlangs de zomer in mijn bol en heb voor twee weken een stacaravan in Frankrijk geboekt, in Zuid-Frankrijk. Niet aan de cote d'Azur, maar er wel vlakbij, wat meer richting de Pyreneeën. Camping aan het strand. Leuke aanbieding, 14 nachten = 10 betalen en nog net in het voorseizoen (11 tot en met 25 juni) dus goed te betalen. Inclusief annuleringsverzekerin nog geen 400 euro. En dan nog ernaartoe natuurlijk, maar daar maak ik me nu nog niet druk om.

He Vrolijk, ik ga nog even elders op het forum lezen, ik zie je volgende posting wel weer verschijnen! Groetjes!
Hoi Dropje!

Hier is weer een soort van uitgeruste Vrolijk terug uit CP. Het was

heerlijk koud en ben op zich wel lekker uitgerust. Wij waren daar met

een stel andere vrienden die ook een dochter hebben, precies een jaar

jonger dan Gwen. Kids hebben zich brilliant gedragen, maar heb wel

gemerkt dat twee kids toch wel veeeeeel meer moeite is dan 1. Weer

hernieuwd respect voor jou gekregen dus :D

Het was wel aardig koud en het heeft idd gesneeuwd, maar het was ook

wel erg lekker in de kou. Lekker gezwommen en eigenlijk verder niets

gedaan behalve een dagje Hasselt en Valkenswaard. Gister lekker op tijd

thuis en even snel het huis gedaan en vandaag kwam albert de

boodschappen bezorgen aangezien ik weer zo slim ben geweest om alvast

te voorzien dat ik daar nou geen zin in zou hebben en dus had ik al

voordat we weggingen een bestelling gedaan. Lui he..

Maarre..ben net een week weg en het hele forum heeft gewoon een hele

metamorfose ondergaan! Sjonge, je kan je kont nog niet keren of je word

alweer ingehaald door de technologie zeg! Even wennen, maar op zich wel

ok. Alleen die subpijlers nog en dan ben ik helemaal een tevreden mens!

(hoe bedoel je klagen en nooit genoeg) :P

Huh? Verhuizen? Ik weet dat je gek bent op het huis dus verhuizen

klinkt mij wel een beetje abrupt in mijn oren. Heb je plannen dan? Of

komt het door Gydion en zijn waterballet dat je het huis niet meer wilt

opknappen? ;)

Maar bij deze accepteer ik gracieus de uitnodiging als je er wel woont

nog. Wij zijn op zich wel een beetje aan het snuffen aangezien we

allebei niet echt dicht bij ons werk wonen en toch wel een beetje zat

worden van de files. Maar het is een beetje op zn 11&30 -en

aangezien we allebei geen haast hebben. Ach, komt vast wel een keer een

leuke woning voorbij richting Delft/Den Haag.

O ja, is het geen idee om Gydion dan een badjasje aan te trekken als

hij uit de douche komt met jullie? Gwen heeft tegenwoordig badjasje

voor na het zwemmen en na het bad. Dat werkt een stuk makkelijker dan

een badcape tegenwoordig. Neem alleen een badcape voor onder haar natte

bips aangezien ze wel een beetje klein worden ook. Maar waarschijnlijk

heb je deze tip al meerdere keren voorbij zien vliegen of heb je dat

zelf ook wel bedacht, dus komt het als mosterd na de maaltijd.

Ha, weer een stiekeme overeenkomst! Drie keer raden wat ik een jaar heb

gestudeerd voordat ik overstapte naar Letteren? Juist...ook rechten

dus! Hahaha..ik kan het me helemaal voorstellen dat jouw kinderloze

vrienden helemaal uilig zaten te kijken naar jullie. Ik heb dat zelf

ook wel eens alleen andersom aangezien mijn vrienden opeens allemaal

kinderen hebben gekregen net. Dan sta ik me wel eens af te vragen of ik

me dit twee jaar geleden kon voorstellen en dan is het antwoord toch

altijd ontkennend. Raar idee om opeens al je vrienden als ouders te

zien. Maar wel handig ook aangezien ik nooit meer luierdoekjes,

speelgoed etc hoeft mee te nemen aangezien dat er allemaal nog ligt.En

waar ik het ook aan merk is dat je opeens ook kinderverjaardagen

krijgt!  Hoe ging je etentje eigenlijk met 4 kids en 6

volwassenen?

Gwen slaapt idd heerlijk lang. Ze heeft echt een lange periode gehad

dat ze tot 10.00-10.30 sliep als je haar liet liggen, maar tegenwoordig

is het wel al iets eerder hoor. Nu komt ze rond 9 uur ongeveer en ligt

ze er wel rond 19.30 in en heeft ze haar middagslaapje naar twee uur

verlengd. Ook wel erg lekker dus. Maar jouw kids slapen tussen de

middag wel langer toch? Ik kan me nog wel herinneren dat jij vertelde

dat zij wel 3-4 uur tussen de middag sliepen! Nou, als dat geen

walhalla is? :P

Leuk dat Chiara nu lekker begint te stappen! Nu begint jouw plezier dus

echt met twee rondrennende koters! Waarschijnlijk rennen ze ook na

kattekwaad dus ook allebei een andere kant op om moeders eens flink te

zieken..hihi. JAAAAA...Gwen en Gydion moeten dat maar heel snel in de

oren geknoopt krijgen dat ze aan elkaar zijn beloofd. Tss..ik geef haar

nog wel een bruidschat mee ook hoor! Over een X aantal jaar schuiven we

die verlovingsringen wel aan de vingers!

He wat leuk zeg dat je een vakantie hebt geboekt! Lekker naar Frankrijk

met de muppets, is toch ook de eerste keer vakantie met de kids erbij?

Oei, oei, oei, wat een bagage zal jij hebben zeg! Pff...als ik er al

aan denk wat je voor 1 kind meesleurt voor een midweek! Ach, in de

zomer neem je toch alleen maar luchtig spul mee. Naar de VS had ik heel

weinig mee, maar meer met de gedachte van 'ik koop daar wel alles' en

dat is op zich wel aardig gelukt. Ik heb eigenlijk nog niet echt

vakantie plannen voor de zomer. Ik denk dat ik eerst maar ga

afstuderen, dat is in Juli en dan misschien wel in het najaar ga. Of we

gaan in mei nog een weekje ergens heen en dan najaar een weekje CP en

dan voor echie met de kerst weer. Met de kerst weg beviel toch ook wel

erg goed. Maar ook echt geen geld zeg! Dat is tch ook wel erg mooi

meegenomen! Lekker joh, ik kom wel foto's kijken! Dan doen we idd wel

met de zomer een heerlijk dagje plannen met familie naar de dierentuin.

Picknickmanden, fototoestellen, snoetepoetsdoekjes en aanlijnbanden mee

en dan kunnen we een dag tegenaan! Leuk, tegen die tijd pikken we wel

een datum.

Ja, leuk he dat ze zo leuk gaan praten! Ik vind het echt superleuk dat

ze zoveel dingen opeens begrijpen. Gwen vindt het dus heerlijk op bed

en dan kruipt ze vaak onder het dekbed en roept dus 'kom mama' . Twee

woorden en soms al wel een soort-van zinnetje. Maar ik vind het erg

grapig dat ze opeens abstracte dingen ook begijpen. Gwen wilde laatste

een kastdeurtje dicht doen en ik stond er tegenaan en toen zei ze dus

gewoon' sorry mama, sorry' en duwde ze me weg. Ook met eten begrijpt ze

nu echt honger en lekker. Super is dat joh! Gydion is dus ook al zo'n

papegaai! Hoe is het met Chiara? Brabbelt die ook lekker mee al of is

zij wat rustiger daarin? Veel te druk met dansen en zingen zeker? ;)

Vandaag voor het eerst weer een halfslachtige poging gedaan om mezelf

weer te stimuleren in het potje. Nou ja, als je het op mijn manier

bekijkt dus! Ik heb dus bij de hema een hempje en boxertje gekocht

(roze met Jip en Jannke erop) ipv een rompertje. Ik dacht dat het wel

makkelijker zou zijn, maar heb nog niet 'gepot' met Gwen nog, maar het

staat haar wel superschattig! Nog even en dan gaat ze naar maatje

98/104 van romper omdat ze te lang wordt voor de andere maat. Het

rompertje fladdert om haar heen omdat ze vrij dun is, maar wel erg

lang. Gydion en Chiara zeker ook? Welke maat zitten zij eigenlijk? Ik

weet nog niet hoe lang en zwaar Gwen is, maar we moeten binnenkort naar

het CB. Zal wel een kaartje krijgen aangezien ik al 2 keer een afspraak

ben vergeten :$

Nou ga maar op tijd naar bed aangezien we morgen een kinderverjaardag

hebben en s avonds een stel vrienden te eten krijgen (met kind)

Lekker op bed nog mijn suffe highland romannetje uitlezen aangezien ik

net uit bad ben gekropen en dus daarin bezig was. Schaamteloos ik weet

het, maar wel heerlijk verstand op nul prul! (als je nog wil, stapels

badlectuur hier nog voor je. Neem het zo mee voor je hoor!)

He Dropje, truste en tot snel.
Dropje, wilde het al elke keer vragen, maar heb jij toevallig nog een

geboortekaartje van C&G over? Ik zou die graag willen hebben voor

op mijn babyprikbord namelijk.
Hey! Dankzij jou heb ik gisteren mijn eerste bestelling via Albert.nl gedaan. Errug decadent hoor! Ik ben al sinds dinsdag een beetje grieperig: snipverkouden, keelpijn, stem kwijt, en om nu morgen weer heel veel tijd kwijt te zijn aan boodschappen doen, daar heeft Dropje even geen zin in. Dus ook maar eens Albert geraadpleegd. Morgenochtend tussen 9u en 11u staan ze op de stoep. Ga nog wel even naar Gall & Gall (ik weet het, kan ook via Albert, maar ik heb een kortingsbon van 1.50, vorige week bij mijn aankoop gekregen (was ook weer zo'n leuke aanbieding: van iedere fles wijn de 2e van dezelfde soort voor de halve prijs), en die kan ik vast niet aan de leverancier van A. kwijt. En in de winkel wijn uitzoeken vind ik wel zo prettig, wil altijd even de fles voelen en het etiket beter lezen dan ik op internet kan zien. En een kadootje kopen voor het zoontje van een vriendin van me, die wordt morgen 4. Hij wil graag een waterpistool, ik mag hangen als ze die dingen al in de winkel hebben, maar goed, ik vraag wel met mijn meest stoïcijnse gezicht hoeveel verschillende waterpistolen ze hebben. Als ik überhaupt kan praten, want het gaat echt niet best met mijn keel. Vriendlief (eigenlijk moet ik sinds 15 november 'manlief' zeggen, of beter nog 'partnerlief', maar ik houd het toch maar bij 'vriend'...) moest deze week voor 3 dagen naar Hamburg maar had precies hetzelfde als ik, ook balen voor hem dus. En gisteravond zou hij eigenlijk rond 20.15u landen op Schiphol, maar hij belde 's middags al dat er geen vliegtuigen meer mochten landen op Schiphol. Hij en de collega waarmee hij in Hamburg zat probeerden een vlucht te krijgen naar Rotterdam. Nu ja, uiteindelijk was hij dus om middernacht thuis, terwijl hij al sinds 15.30u op het vliegveld in Hamburg was... 't Kan verkeren. De ziel was doodop en peerde meteen door naar bed. En vandaag weer gewoon naar 't werk. Ach, had 'ie maar een vak moeten leren ;).

Je bent trouwens net 'op tijd' weg uit CP he, al denk ik dat zo'n park wel schitterend is met zo'n dik pak sneeuw! En druk met twee kinderen, haha, ja, breek me de bek niet open. Vooral als je je eigenlijk niet lekker voelt duurt een dag lang met twee van die draadnagels. Lieve draadnagels hoor, maar dan nog. Meestal ga ik aan het eind van de ochtend een uur met ze wandelen op een dag dat ik niet hoef te werken, maar met die laag sneeuw ga ik dus niet met de tweelingwagen ploegen, heb geen gaatje in mijn hoofd. Dan maar even de tuin in met de kinderen, zo gezegd, zo gedaan. Was geen succes. Gydion vond het geweldig hoor, die kwam niet meer bij toen ik sneeuwballen gooide naar onze appelboom (je moet toch wat he), maar Chiara vond het echt helemaal niks, dat koude, witte, natte spul. Ze bleef me vasthouden aan mijn broek ook al kan ze redelijk goed alleen lopen nu, en toen ze uiteindelijk op haar achterste belandde, begon ze te brullen en hield niet meer op totdat ik haar optilde en weer mee naar binnen nam. So far ons sneeuwavontuur, morgen maar meteen bij de speelgoedwinkel kijken of ze nog sleeën hebben. Zal wel niet, het Nederlandse kuddevolk heeft natuurlijk meteen en masse alle sleeën (of is het nu slees? Nee, dat klinkt niet) opgekocht die er zijn.

Ja, die metamorfose. Hm, ik moet er nog wel erg aan wennen hoor, ik vond het aanvankelijk alsof iemand een bruin filter over het forum had gelegd. En die gekleurde topictitels zijn ook niet helemaal mijn ding, om maar niet te spreken over de absurde laadtijd als je ergens een antwoord wilt geven. Volgens mij heb ik trouwens ergens gelezen (Viva-pijler?) dat er voorlopig geen subpijlers komen, jammer genoeg. Ik vond dat ook wel overzichtelijker :P.

Op zich ben ik wel gek op ons huis, maar een huis uit 1907 vergt veel onderhoud, dat houdt nooit op. En die reserveringen kunnen we op het moment niet maken, met alle gestegen kosten. Daarbij durf ik de kinderen met goed fatsoen niet buiten te laten spelen in die drukke doorgaande weg hier. Dat buiten spelen staat nog niet echt voor de deur (letterlijk en figuurlijk) maar het komt natuurlijk wel een keer. Ik weet wel dat het maar 1 auto hoeft te zijn die eroverheen rijdt en dan is 't 'beurd, daarvoor hoef je niet aan een drukke straat te wonen, maar toch, dit is geen fijne straat om in te wonen met kleine kinderen. Daar hebben we niet goed over nagedacht toen we het kochten. Daarnaast zit de badkamer bij ons in de slaapkamer, da's niet handig tegen de tijd dat de kinderen zelfstandig van de badkamer gebruik kunnen maken, en hebben we geen toilet boven, kan er ook niet in. Onze badkamer is open en is door de vorige eigenaren in een grote inloopkast gemaakt, het huis had oorspronkelijk geen badkamer. Douche was daarvoor in de keuken, een hok waar nu de wasmachine en de droger staan. Het is een grappig, onconventioneel huis, maar niet praktisch. We hebben geen haast, maar op het moment dat de huizenmarkt weer enigszins aantrekt en we het zonder verlies kunnen verkopen gaat er toch wel een bord op het raam, denk ik.

Ik had toevallig afgelopen zaterdag twee badjasjes in mijn handen bij de Hema. Maar bedacht me op hetzelfde moment dat ze volgende maand alweer jarig zijn, het is misschien een leuk kado om van iemand te vragen. Weer eens wat anders dan speelgoed, ik heb laatst alweer twee dozen in de kelder gezet. Een badcape gebruik ik al anderhalf jaar niet meer, eerlijk gezegd. Ik gebruik liever een lekker grote badhanddoek om ze in te wikkelen als een soort mummie of dwangbuis (heeft zo z'n voordelen). Maar toch bedankt voor de tip! :D

He, grappig, ook rechten gestudeerd! Dat wist ik nog niet! Ik zit al geruime tijd te spelen met het idee om het toch weer, in deeltijd, te gaan studeren. In mijn financiële verleden heb ik vaak met juridische aspecten te maken gehad en dat heeft mijn belangstelling wel erg aangewakkerd. Als het daadwerkelijk een keer zover komt, ga ik daarna de notariële kant op. Maar eerst maar eindelijk die scriptie afschrijven, voordat ik weer fata morgana's voor mezelf ga creëren.

Etentje ging trouwens goed! Het ene stel was trouwens die vriendin uit Rotterdam die eigenlijk gelijk met mij zwanger was, maar een miskraam kreeg. In september hebben ze een zoontje gekregen.

Maar het etentje. Ik had gewoon een zalm-roomsaus gemaakt, met witte wijn en creme fraiche (dat vult goed ;)), met pasta, salade en stokbrood. Ossenstaartsoep vooraf en zelfgebakken appeltaart, ijs en slagroom toe. Niet aan tafel, maar gewoon bord op schoot. Dat gaat makkelijk met pasta. Een van beide baby's heeft nog lekker geslapen in een campingbedje op de kamer van de kinderen, de oudste baby bleef beneden in de wipstoel. Ging hartstikke goed - totdat Chiara een beetje chagrijnig werd. Maar dat mocht, het was allang bedtijd.

Ja, als ik het slapen van Gwen zo bekijk slapen ze denk ik wel ongeveer even lang. Gydion en Chiara slapen 's middags van 13u tot 16u. Ik vrees alleen dat als ik dat slaapje zou verkorten, ze nog steeds even vroeg wakker worden 's morgens. Ik neem de proef maar niet op de som, voor je het weet wennen ze eraan!

Dingen meeslepen zometeen... Ach, het duurt nog even, ik denk er nog maar niet aan. Sneeuw hier, het gaat er bij mij nog even niet in dat we over drie maanden naar de zon rijden. We zien het allemaal wel. Wat ik wel wil hebben aangeschaft tegen die tijd is twee losse buggy's die je met een tussenstuk aan elkaar kunt zetten, de monsterwagen die we nu hebben is zo'n bakbeest om mee te nemen! En jij gaat afstuderen, goed hoor! Nu ik nog, hm. En dat dagje naar de speeltuin houden we erin, ofwel naar Blijdorp, ofwel naar Burgers (ook supermooi hoor, Burgers dierenpark in Arnhem!). Gydion en Chiara doen nu allemaal dierengeluiden na (en een aap doet hij ook meteen na, je lacht je echt dood als je dat ziet), en we zijn begonnen met tot tien tellen. Volgens mij snappen ze nog geen meter wat dat is, maar ze roepen wel om het hardst 'zessss', 'zefennnn', echt schitterend. Het verdere praten gaat ook goed. Chiara zegt nu heel verlegen alle woordjes na die ik zeg, en Gydion maakt al zelfstandig twee- en driewoord zinnen. En dingen als 'mooi' en 'eng' begrijpt hij ook. Ik had laatst een paspop beneden staan omdat ik bezig was aan een dansrok, en dat vond hij 'eng' (maar wilde toch steeds gaan kijken, alleen moest ik dan zijn handje vasthouden).

Hey Vrolijk, ik ga zo naar bed, mijn vriend gezelschap houden! Die ging anderhalf uur geleden al naar boven, helemaal uitgeteld. Ik zit nu het bikkeltje te spelen, maar eigenlijk wil ik ook heel graag plat.... Tot de volgende keer dus!
Ha decadent Dropje,

Hoe is Albert bevallen? Ik had het ook vorige week gedaan (alweer) en

ik vind het wel lekker hoor! Deze week al wel braaf boodschapjes

gedaan, want vind het wel wat hebben om naar de slager, groenteboer en

bakker te lopen. Klinkt erg kneuterig, maar wel veel lekkerder en

goedkoper dan albert! Maar ben je alweer opgeknapt?En waar ik nou echt

benieuwd naar ben; is het gelukt nog om een waterpistool te scoren?

Lijkt me inderdaad wel een bizarre missie met nog al die sneeuw van

vorige week. Maar de sneeuw is weer voorbij, dus we hebben weer eens

regen.Ook niets nieuws voor ons kikkerlandje he.

En? Nog wel een slee kunnen scoren? (niet dat je daar nu wat aan hebt,

maar ok) Sjezus, een uur met ze wandelen? Wat goed van jou zeg. Zo leuk

ben ik echt niet hoor. Ik ga vaak lopend boodschappen doen, maar

doelloos een uur wandelen is echt niet aan mij besteed. Goh, en maar

afvragen hoe dat komt dat jij ondanks het sporten toch strak in je vel

zit :D 

Maar Gwen vond de sneeuw hier machtig interessant en wilde alleen maar

haar laarsjes aan om in de sneeuw te banjeren. Net als Chiara wilde ze

er alleen niet aan zitten en ze bleef maar zeggen 'koud, koud'.

Ja, ik kan me het wel voortstellen dat het inderdaad ooit wel problemen

gaat opleveren als de badkamer aangrenzend aan jullie slaapkamer zit.

Maar ik vind het wel een erg leuk huis. Maar ook wel de 'praktische'

bezwaren als hier met de drukke weg en kinderen die willen

buitenspelen.  Maar inderdaad, jullie dus ook rustig aan het

kijken dus. Willen jullie wel in Nijmegen blijven of hoeft dat ook niet

perse?

Ja, jouw kids worden alweer bijna twee! Nog maar 5 weken en dan is het

alweer zover. wat gaat het hard he! Ik sta al soms vol verbazing naar

Gwen te kijken wat ze allemaal wel niet kan en het lijkt af en toe wel

alsof iemand de tijd op 1,5 speed heeft gezet. Ze praat ontzettend

goed, snapt al een hoop dingen en wordt vreselijk bijdehand met sommige

dingen. Vandaag bijvoorbeeld waren we bij de bakker en ik wilde niet

dat ze met haar handjes aan de vitrine zou komen, dus ik haar

waarschuwen. Had niet echt het gewenste effect, helaas. Nou als ethisch

verantwoorde moeder dus weer waarschuwen en het telsysteem maar

toegepast. Sta ik daar dan dreigend 'één....' te roepen, hoor ik haar

dus gewoon leuk 'twee' zeggen. Hmpf, sta je daar dan! Maar ok, wel erg

grappig en ik moest me wel bedwingen om niet in lachen uit te barsten.

Heb je nog wat leuks gepland voor de verjaardag van C&G? Al

uitnodigingen de deur uit gedaan, taart besteld, cadeaus verzonnen etc?

Uch, ik ga echt nooit meer wat studeren! Als ik hierna klaar ben, ga ik

echt nooit meer een studie oppakken. Ik heb mijn portie gehad en hang

alle academische zooi aan de wilgen. Ik vind het knap van je dat jij

het zelfs overweegt, maar de rillingen lopen over mijn rug als ik aan

rechten denk. Droog, saai etc! Ik heb echt ontdekt dat de plotselinge

spurten van energie en denkwerk steeds lastiger worden en sporadischer

komen nu ik bijna klaar ben, dus het lijkt me nou niet echt een

brilliant plan als ik weer een studie oppak. Kan me ook niet

voorstellen wat ik nog zou willen doen, waar ik nog de discipline en

lol van zou kunnen inzien. Zeker met een kind erbij, vind ik het wel

een stuk lastiger worden.

Klinkt goed dat etentje! Vind ook dat het gezellig en ongedwongen klinkt.

Vinden jouw kids het leuk om met andere kinderen te spelen? Gwen vind

babies dus echt geweldig. Ze is helemaal verliefd op baby Suzette en

zit daar mee te kroelen, spelen etc. Suzette van haar kant is ook dol

op Gwen, dus die twee hebben echt elkaar om te mutsen. Wel lekker

hoor,, zo nu en dan kan ik Gwen met een gerust hart aan mijn vriendin

overlaten als ik even een oppas nodig heb ivm school ofzo. Andersom

komt dat ook wel denk ik aangezien zij in sept haar scriptie weer gaat

oppakken. Mooie wisselwerking.

Kinderverjaardag van afgelopen week was weer zenuwslopend en ik trek

zoveel kinderen dus nog steeds niet echt. Pff..al dat gegil, geruzie

etc!

Maar op zich wel heel gezellig en s avonds vrienden te eten en daar al

een ovenschotel voor bereid, dus kon gelijk hup de oven in en klaar.

lekker makkelijk dus. Ook maar gelijk besloten om einde vd maand samen

naar Groningen te gaan, dus ik heb weer iets leuks om naar uit te

kijken. (klinkt een beetje zwartgallig, maar ik heb wel een leuk leven

hoor!)

Ja, nog maar drie maanden en dan rijden jullie naar de zon. Leuk hoor!

Ik ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan met de kids, zon, zee en

strand! Leuk zeg dat C&G ook zo lekker aan het babbelen zijn!

Hahaha..dus als we van de zomer naar de dierentuin gaan, horen we een

orkest van bijpassende dierengeluiden? Waarschijnlijk schrikken die

beesten zich een hoedje en maken zich snel uit de voeten! :P

Ja, die houden we er zeker in. Blijdorp is leuk ivm oceanium, maar

burgers klinkt ook super, dus het is mij om het even. Waarschijnlijk

gaan we binnenkort ook naar Artis toen aangezien mijn zusje

vrijkaartjes heeft. Leuk! Ben erg benieuwd hoe Gwen het zal vinden.

Had je nog een geboortekaartje van jouw kids over? Ik zat laatst naar

mijn uitpuilende babybord te kijken, maar besefte toen dat C&G er

helemaal niet bijzaten en ik zou er graag 1 willen bietsen als je over

hebt. Dan gaan jouw kids er ook bij! Ze horen er natuurlijk wel bij!

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Gwen is dol op liedjes zingen en

zingt dus van alles en nog wat. Soms is het een eigen medley, soms

maakt ze haar eigen teksten. Ik hoorde haar vanmiddag op bed gewoon

'mama, mama' zingen op de wijs van Vader Jacob! Gek kind...

Moet eigenlijk al naar bed want ga morgen babyzwemmen om 10.30.

(waarom sommige mensen nou denken dat moeders met kinderen vroeg willen

zwemmen?????) Na het babyzwemmen even sporten en dan zit de sportweek

er weer op. (en begint volgende week weer van voor af

aan... ) Vanmorgen had ik om 11.00 de creche gereserveerd op de

sportschool, maar we moesten ons nog haasten ook aangezien we allebei

pas om 10.00 wakker waren! :o

Erg he.. Gelukkig waren we maar een kwartier te laat. Maar ik zet dus

wel braaf de wekker voor morgen anders zouden we ons ook weer kunnen

verslapen. Luie varkentjes zijn wij he!

Nou, ik drink even mijn glaasje wijn op en helaas is mijn donkere,

duistere highland romannetje uit. Maar wel al nieuwe besteld bij

Proxis. Ach, een beetje ontspanning hier en daar mag best en voor 6

euro kan je er geen buil aan vallen aangezien ze daarna weer overal

rond gaan ;)

Dropje, een heel fijn weekend en tot snel!
Hoi Vrolijk!

Hoe Albert bevallen is? Mwaaaaah..... Ik kon er alsnog uit, omdat ze de diepvriesspullen die ik had besteld (vissticks, sateetjes, ijs) niet voorradig hadden ondanks dat de bestelsite dat niet aangaf. Eerst zei de bezorger dat ze later die dag bezorgd zouden worden, dus ze zijn wel betaald, maar op een gegeven moment belde de klantenservice dat het niet kwam. Heel fijn. Aan de andere kant stond op de bon dat de broden en de broodjes (3 broden en een zak met 10 witte bolletjes) niet voorradig waren (was mij ook onbekend) en die zaten er dus wel bij (met als bedrag EUR 0,--), dus de kosten kunnen ongeveer wel tegen elkaar weg worden gestreept. Maar ik zal het niet snel nog een keer via Albert doen, denk ik. Het handigst zijn de kratjes . En boodschappen doen vind ik niet zo heel erg, behalve als ik ineens naar de wc moet (heb ik 1x gehad, een paar weken geleden. Ik had een buikpijn, dat wil je niet weten. Ik was toevallig bij de AH en die heeft, wel voorbij de kassa, godzijdank een toilet, want ik had het echt niet gered tot thuis.. ). Vind het ook altijd leuk om een beetje tussen de wijnen te snuffelen.

Toch maar geen slee gekocht. Ik vertrouw a. mezelf, b. Chiara, en c. het Nederlandse weer niet. Als puntje bij paaltje komt vind ik het toch te koud buiten, Chiara idem dito, en Nederland kennende ligt het maar een paar dagen, wat dus klopte. Enfin, weer geld uitgespaard dus, we worden nog eens rijk hier! En ikke strak in mijn vel? Ja, tot 3 jaar geleden ja, toen zat ik strak in mijn vel. Nu zit ik helaas wat losser in mijn vel. Niet dik, maar ik merk wel dat ik wat vel 'over' heb. Tja, logisch, als ik bedenk hoe dik ik ben geweest... Maar leuk is anders. Een uur met ze lopen vind ik overigens wel leuk. Op ca. 20 minuten lopen afstand staat een bejaarde pony in een wei, daar loop ik wel eens met ze naartoe en sinds Gydion dat door heeft, roept ie al 'Paardje toe' als ik de kinderwagen pak. Dus ik denk dat ik de eerstkomende jaren nog naar paardje loop, als oma paard tenminste niet ondertussen overlijdt.

Hmmm, in Nijmegen blijven hoeft niet per se, mijn vriend zou het wel prettig vinden om naar het midden van het land te verhuizen, zodat de meeste afstanden redelijk te bereizen zijn als hij op andere projecten wordt gezet. Maar mijn werk is in Nijmegen, en ook al is het niet dé baan voor mij, het is wel een relaxte baan, en om nu én op zoek te gaan naar een ander huis, én naar een andere baan, én ons huis proberen te verkopen, of ik dat zie zitten weet ik niet. Ik ben al eerder heen en weer gegaan van Nijmegen naar de Randstad en weer terug, maar toen was ik single, had nog niet zoveel spullen en was de arbeidsmarkt een stuk rooskleuriger.

Grappig is dat he, als ze steeds meer gaan snappen. Ik zie het al helemaal voor me, bij de bakker, jij en Gwen. Maar toevallig had Chiara afgelopen week hetzelfde geintje. Ik weet niet meer wat er nu precies was, maar ik was een beetje boos en begon dus ook te tellen: "Eén...", en Chiara: "Tee..." (die w wil nog niet helemaal). Gydion gaat ook goed. Hij wil altijd in de pannen kijken als ik aan het koken ben, en dan gaat hij voor me staan, met zijn armpjes in de lucht: "olillen" zegt hij dan (optillen dus). Kreten als Gydion papen (slapen,) bijkoek eten (ontbijtkoek eten) en pappa thuis komen er rap uit bij hem. Is echt lachen hoor!!

Voor hun verjaardag heb ik eigenlijk nog niets gepland. Geen idee hoelang vantevoren een taart moet worden besteld. Vorig jaar heb ik gewoon een slagroomtaartje gehaald bij de bakker en daar een kaarsje op gepleurd, maar ze zijn zich nu veel meer bewust van het feit dat ze in de belangstelling staan (gaan er vanuit dat alle ingepakte dingen voor hen zijn en dat soort dingen, 'kadootje' kunnen ze allebei heel goed zeggen), dus dit keer wel een taart, denk ik. Verder ben ik niet van plan iets duurs voor ze te kopen. Ze kunnen toch nog niet onderscheiden wat duur is en wat niet, ik maak ze net zo blij met een simpele bal als met een heel duur speledingetje, en ze kijken er toch maar een paar weken naar om. Tegen de tijd dat er echt iets nodig is, zoals een bed (twee dus), wordt de beurs wel weer getrokken. De 24e gaan we met ze naar de dierentuin, dan is er tweelingendag in Ouwehands Dierenpark en kunnen we erin met 50% korting. Ik zit net te denken, is dat misschien ook iets voor jullie? We kunnen er met maximaal 7 personen gebruik van maken.

Tja, een rechtenstudie zal er bij mij ook wel niet van komen, want ik moet toch echt eerst mijn oude studie afronden, en da's al een zware bevalling. Maar toch, in mijn tijd bij banken en hypotheekadviseurs is mijn belangstelling voor het privaatrecht (en dan m.n. erfrechtelijk) wel gewekt. Het is inderdaad vrij droog, maar ik kan het inmiddels aan de praktijk toetsen en heb ook concreet onder ogen gehad hoe het in de praktijk werkt, dat is denk ik toch wel anders leren.

Lekker is dat he, als je iemand in de buurt hebt om je kind even aan uit te besteden als er iets is! Zo heb ik ook een vriendin in de buurt wonen. G & C vinden het ook heel leuk om met andere kinderen te spelen, komt denk ik wel gedeeltelijk door het kinderdagverblijf. Volgens mij zijn kinderen die altijd bij hun moeder thuis zijn, een stuk minder toeschietelijk naar andere kinderen. Gydion is trouwens, net als Suzette, gek op baby's. Hij wil ze altijd kusjes geven, en vliegt er meteen op af. Zoontje van die vriendin werd onlangs 4, wat jij zegt over kinderverjaardagen heb ik dus ook. Al dat geschreeuw door elkaar heen en spullen van elkaar afpakken, ik heb daar weinig geduld mee. Die vriendin zit ertussen en lijkt het niet eens te horen, terwijl het in mijn oren nog uren nagalmt. Ik mis echt een paar genen geloof ik.

Afgelopen zaterdag zijn mijn vriend en ik nog even heerlijk uit eten geweest. Eerst overdag mijn schoonouders en schoonzus met partner en zoon (je weet wel, limp biscuit) over de vloer gehad voor mijn verjaardag, en daarna kwam mijn broertje om even op te passen. We hadden al tijden een etentje te goed van het werk van mijn vriend maar hadden steeds geen oppas. Nu eindelijk: mijn broer vroeg wanneer mijn vriend eens mee ging stappen, en het maakte mij niets uit op voorwaarde dat hij eerst een paar uur op zou passen zodat we uit eten konden. Daarna zouden ze dan kunnen gaan stappen. Van stappen is trouwens niets meer gekomen, ze waren allebei total-loss.. Volwassen kerels, 't mocht wat! :D

Wat betreft het geboortekaartje, als het goed is hebben we er nog over, diep verscholen in de kast. Zal binnenkort ff snuffelen en dan stuur ik je er eentje, zodra ze boven water zijn.

Haha, ja, die babyzwemtijden vallen mij ook tegen. We hebben hier drie zwembaden en bij alledrie begint het om 9.30u. Dat vind ik dus echt geen tijd. Alhoewel Chiara tegenwoordig al om 6.00u wakker is (die gaat gelijk op met de zon volgens mij), duurt het wat langer voordat ik zelf op gang ben gekomen. Niemand doet mij een plezier met zo'n vroeg zwembadbezoek, bah.

Vrolijk, ik ga nog even een kopje koffie zetten en daarna ga ik het badje klaarmaken om met de dolle tweeling te gaan douchen!! Tot snel!
Hoi Dropje,

Allereerst van harte nog met je verjaardag! Hiep, hiep, hoera! :gwab:

Hoe was het in de dierentuin? Schaam, schaam maar je vraag is helemaal

langs me heengeschoten! Sorry, had er graag gebruik van willen maken.

Ik weet niet wat er deze week aan de hand is, maar heb echt last van

voorjaarsmoeheid ofzo. Ik lig echt al constant vroeg op bed en ik ben

echt uitgeteld om 11.00! Ja, ik schrik ook van mezelf, voor iemand die

normaal om 1.00 zichzelf naar bed moet trappen is dit wel even wennen.

Heb je het wel leuk gehad?

He balen dat Albert zo suf was. Ik heb er echt hele fijne ervaringen

mee en word er wel erg lui van. Maar als je alsnog je huis uit moet

voor boodschappen, zou ik er niet echt blij van worden zeg. Hehehe..als

je wijn wil snuffelen, moet je volgende keer hier achter mij eens gaan

kijken! Daar hebben ze echt een hele leuke wijnhandel/wijnbar waar ze

echt hele fijne wijnen hebben! Ik heb vandaag nog even snel

paasboodschappen gedaan, maar werd er niet echt heel blij van.Bah, mij

te druk hoor allemaal met die feestdagen. Mensen doen ne alsof alles

potdicht voor het komende jaar wordt gegooid en lopen met hele karren

paniekerig door de super te rennen en hollen. Tja, jammer dan als ik

wat vergeten ben, di is er weer een dag.

Ik kan het me voorstellen van je vriend dat hij wel in het midden van

het land wilt wonen als hij elke keer verschillend op projecten wordt

ingezet. Maar ik kan me jou ook helemaal voorstellen aangezien je dan

echt wel met heel veel dingen rekening moet houden. Wij zitten al

moeilijk over een huis te doen terwijl wij alleen regio gebonden zijn

en niet zitten met werk, verkoop huis etc. Maar Nijmegen is wel een

hele leuke stad. Ik ben zelf wel een echte randstad mens, maar vind het

echt een superleuke stad net als Breda. Morgen een weekend Groningen,

ben erg benieuwd.

Gwen is naar het CB geweest en ze is 13 kilo en 90 cm. Een lange dame

dus. Qua groei zit ze weer helemaal bovenaan, maar gewicht zit netjes

in het midden van de curve. Ze waren helemaal tevreden, zeker aangezien

mevrouw even liet horen dat ze keurige zinnetjes kon maken van een hoop

woorden achter elkaar. Ze heeft zich zelfs nog staan uitsloven door

'snuffie' te zitten zingen (Nijntje). Wel op haar manier, maar

toch.  Jouw kids brabbelen ook al zo lekker! Leuk he! Ik zie het

al voor me als we elkaar volgende keer zien dat het niet alleen chaos

is van drie dreumesjes achter elkaar rennend, maar ook kakelend tegen

elkaar!

Super! Ik ben wel benieuwd weer naar C&G, dus vind wel dat we snel weer een afspraak moeten maken.

Ja, ik snap het helemaal. Nu snappen ze toch niet wat duur is of

goedkoop en hebben er ook helemaal geen belangstelling voor. Mooi

gebruik van maken zolang het nog kan! Ik koop eigenlijk ook nooit

speelgoed voor Gwen, koop wel heel vaak boekjes voor haar. Dat vind ik

wel leuk om te kopen en we lezen heel veel voor. Maar speelgoed is zo

vluchtig allemaal. Nog maar een maandje en dan is het al zover. Tijd

vliegt! Ja, zit jij ook met het dillema van bedjes? Ik denk echt niet

dat Gwen veel langer in haar ledikantje kan bljven liggen, maar vind

het wel raar om al in een bedje te doen. Ik ben dus zo bang dat ze elke

keer haar bedje uit klimt als ze wakker is.Maarja, wordt het dan een

peuterbedje of gelijk een 1persoons maatje? Vind namelijk peuterbedjes

best wel afzetterij. Zeker aangezien mijn kind best snel als kool

groeit zie ik haar nou niet tot een jaar of 6 in zo'n bed liggen. Maar

ok, ik stop het nog heel even weg en hoop dat jij snel wat handigs te

melden hebt ;)

Sjeempie, het zuiden des lands is nog erger hier dan de randstad! 9.30

is toch echt geen tijd????? Ik ben me al aan het verheugen als Gwen 2

is, want dan mag ze naar Peutergroep en die begint om 11.00. Da's

beter! Maar ben wel s middags best gaar hoor aangezien ik ook nog een

uurtje ga sporten. Meestal ben ik zo lui dat ik dan ook even s middags

een uurtje ga liggen met Gwen. Tja, schaamte voorbij hier hoor. Hoe ga

je eigenlijk BBzwemmen met twee kids? Gaat je vriend dan mee?

Hehehe..wel al de highland romannetjes alweer uit. Waren erg sappig,

maar deden me wel denken aan de boeken van Diana Gabaldon! Waren ook in

Schotland en sommige zelfs met time travels etc! Als je ooit nog eens

denkt, ik wil hersenloze lectuur, geef je maar een gil. Nu zijn ze even

naar een vriendin en die komt ook haar huis niet meer uit en krijgt

weinig slaap aangezien ze dus ook aan die dingen is verslingerd. Erg

he..:$

Hehe..als het goed is ga ik 30 juni afstuderen! Dan is al de

diplomering. Begin juni inleveren, week erop presentatie en dan klaar!

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, maar dan ben ik er mid juni

helemaal vanaf en dan ben ik zo vrij als een vogeltje! Heerlijk lijkt

het me! Als je nou nog even dichterbij komt wonen, let ik op jouw kids

op die donderdag zodat jij aan je studie kan! :D Samen uit, samen thuis? Jouw kids trek ik wel hoor.

Tja, van die genen is maar goed dat ik die niet heb hoor. Ik zou ze

niet eens willen hebben. Ik ben laatst bij een collega geweest en haar

baby vond ik zelfs mooi! Ik vind weinig babies namelijk echt mooi. Ik

vind ze schattig, maar nooit echt mooi. Ook niet echt interessant

aangezien babies nooit zoveel doen. Maar ok, sowiezo vind ik eigenlijk

maar weinig kideren echt leuk. Ik moet ze goed kennen, echt wat met die

kids hebben anders boeien kids me nog steeds niet zo. Klinkt dit nou

heel ontaards? Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat mijn

moedergevoelens niet wereldwijd strekken, maar echt een limited edition

zijn.

Uch, ik ga even snel nog pakken en wat strijken wat ik perse mee wil

nemen en dan chiet ik mijn bed in. Dropje, zullen we weer eens over een

datum gaan denken? Heel fijn paasweekend en tot snel!

(pasen zal wel een bep. nostalgia oproepen met je twee haasjes he?)

Geniet van je weekend!
Haha, nog bedankt voor je felicitaties! Heb er niets aan gedaan, als ik door de week jarig ben heb ik daar niet zo heel veel zin in, eerlijk gezegd. Saai he?

Wat betreft de dierentuin gooi ik je naar de herkansing, ik was niet helemaal duidelijk geloof ik: het is de 24e april. Moet nog komen dus. Anyway, als jullie zin en tijd hebben, gaat maar mee! Is op zondag.

Inderdaad wel even 'schrikken' van die bedtijden van jou! Normaliter zie ik jou rond 1u nog posten, ik begon je al te missen! Ik moet zeggen dat ik er zelf geen last van heb, ga nog steeds (veel) te laat naar bed. En als ik wel moe ben, ga ik toch niet omdat ik nog geen zin heb om naar bed te gaan. Vraag me niet hoe dat kan, ik snap het ook niet.

Erg he, al die mensen die vlak voor een vrije dag ineens boodschappen gaan doen alsof je de eerste 3 maanden geen inkopen meer kunt doen! En dan zijn het over het algemeen ook nog de 65-plussers, die toch door de week tijd genoeg hebben. He bah, klinkt eigenlijk helemaal niet aardig, maar op zo'n zaterdagochtend in de super loop ik me soms hogelijk te verbazen.

In Breda ben ik nog nooit geweest. Een ex van me kwam er vandaan, maar we hebben te kort een relatie gehad om me uitgebreid te laten maken met zijn ouders. Over een paar weken zit ik er voor een buikdansfeest, daar ga ik met een paar meiden naartoe, maar dan zal ik ook niet echt iets van de stad zien! Ik heb wel van hearsay dat het een heel leuke stad is, dus ik neem het meteen aan. Hoe was je weekend Groningen trouwens? Schijnt ook heel leuk te zijn (ken ik dus ook niet, alleen langs gereden op weg naar het wadlopen, maar dat telt vast niet!).

Volgens mij moeten wij ook zeer binnenkort naar het cb, maar ik kan me niet herinneren dat ik een oproepkaartje heb gehad! Nu ja, ik ben nog nooit een afspraak 'vergeten', dus mocht het zo zijn dat we wel iets hebben gekregen, dan maar een nieuwe afspraak maken. Ik kan natuurlijk ook gewoon bellen, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in, erg he?

Gwen is inderdaad lang hoor, maar dat wist je al! Laatst zei je dat ze al aan maat 104 zit geloof ik, is 't echt? Gydion en Chiara ongeveer maat 92 met enkele uitschieters naar boven en naar beneden, alleen rompertjes maat 98-104. Hun neefje (ja, die ;)) is 6 weken jonger en schijnt volgens zijn ouders 16 kilo te wegen. Als je die op moet tillen heb je daarna last van je rug, wat een lomp gewicht zeg! Loopt ook nog maar net. Kindje loopt volgens mij de hele dag te snoepen, dus het is wel duidelijk waar de oorzaak zit...

He, afspreken lijkt me een heel goed plan! Als de 24e niet door kan gaan spreken we wat anders af, oke?

Hihi, gezien jouw werkgever dacht ik juist dat jij helemaal into de meegroeibedjes zou zijn! Ik weet nog niet wat wij gaan doen, ik vind de grootte van een meegroeibed eigenlijk wel handig, dan kunnen ze nog een poosje bij elkaar op de kamer. Twee eenpersoonsbedden in hun kamer lijkt me wel een beetje erg vol, en om nou een tweepersoonsbed voor ze te kopen lijkt me ook geen goed plan. Zodra Gydion neigingen krijgt om met slaapzak en al uit zijn ledikantje te kieperen zullen we wel een beslissing moeten nemen, denk ik.

Baby/peuterzwemmen doen we dus bijna nooit, daarvoor moet manlief vrij nemen en om nou iedere week of zo een halve dag vrij te nemen, dat telt wel erg hard op. In het weekend is het niet, daar balen we goed van, want dat zou voor ons het handigst zijn. Zo merk je wel dat zwembaden en nog meer van dat soort dingen niet ingesteld zijn op ouders met meerlingen, of ze denken dat die niet werken of zo. Bulaggulluk zeg.

Klinkt wel lekker, die boekjes van jou! Ben nu bezig met een stapel boeken uitlezen die ik vorig jaar met mijn verjaardag, Sinterklaas en Kerst heb gekregen (vriend heeft doorgekregen dat ik op 'fantasy' val, maar als ik ohne zit zal ik je a.s.a.p. inseinen!

Hey cool zeg, dat je opleiding nu bijna klaar is! Ik durf het bijna niet te vragen, maar waar ben je ook al weer mee bezig? Wist dat je aan het studderen was, maar wat, dat weet ik niet meer... Enne, bedankt voor je aanbod, zal het serieus met de tweede stem hier bespreken!

Joh, mijn moedergevoelens zijn zeker ook limited. Ik ken meiden en vrouwen die bij iedere baby en iedere dreumes/peuter/kleuter meteen op tilt slaan en alleen nog maar jip en janneketaal uit kunnen kramen. Volgens mij heb ik teveel mannelijke hormonen meegekregen, ik ben in ieder geval niet zo.

Hihi, weet je dat ik even moest nadenken wat er nou precies was met Pasen? Komt doordat het dit jaar zo vroeg valt, het kwartje viel pas na even nadenken. Maar idd, ik ben in het Paasweekend opgenomen, 2 jaar geleden. Zal ik hun verjaardag dinsdag maar vieren? Ze zijn op dinsdag na Pasen geboren...

Vrolijk, ik ga zometeen mijn nestje in, laat ik mijn leven maar eens tijdelijk beteren (eigenlijk wil ik gewoon nog even lezen in bed - mijn vriend haat dat echt, kan niet slapen met het licht aan zegt 'ie, maar ik vind het heerlijk!).

Dus tot de volgende keer!
He daar,

Wij gaan graag mee in de herkansing! Ik neem kind, vent en camera mee, maar neem jij dan de tuigjes mee? :P

Leuk, ik had het idd niet goed begrepen, dacht dat je het over maart

had. Ik wist helemaal niet dat er speciale meerling dagen waren joh,

wel erg handig aangezien jullie altijd kassa met twee kids zitten!

Tja, ben nu alweer 4 dagen ziek thuis met ziek, zwak en misselijk. Ik

denk dat ik dat vorige week al zag aankomen en daarom vroeg naar bed

ben gegaan elke keer, maar helaas. Gwen was natuurlijk ook ziek en toen

een vriendin en hoppa..ik dus nu ook. Maar ben vastbesloten om snel op

te knappen, want ik verveel me dood thuis zeg! Pff..vandaag zat ik even

op bed tv te kijken op een vaag tijdstip dat je alleen telsell reclames

hebt en opeens  zag de george forenman grill er wel heel

aantrekkelijk uit. Nou, dat zegt denk ik al genoeg! Hahaha..die

situatie die jij beschrijft komt me aardig bekend voor. Het suffe is

dat vent hier altijd heel laat op is en dat ik samen met hem opblijf.

Jammer genoeg kan hij beter tegen weinig slaap dan ik, dus uiteindelijk

ben ik aan einde vd week helemaal gesloopt terwijl hij happy chappy

rondhobbelt.

Nee, zo groot is Gwen ook weer niet hoor. Wel heeft ze van rompers idd

98/104 aan, maar verder zit ze qua kleing nu nog in 86. Ik koop nu wel

alles in 92 want dat gaat niet lang meer duren. Ik heb laatst bij de

Hema echt hele leuke meidenrompers gekocht met spaghettibandjes en

bedacht dat het de laatste keer was! Hierna is het gewoon hempje en

ondeflop natuurlijk. Ook leuk, maar opeens een stap. Ik denk dat ze

niet zoveel van Gydion en Chiara scheelt hoor! Ze is alleen erg lang

voor haar leeftijd. Ik ben benieuwd hoe groot ze al zijn met zn 3-tjes.

Toevallig zat ik laatst foto's te kijken van onze eerste meeting en

daar waren ze nog echt frummels met bolle toetjes, weinig haar (Gwen's

geval dan) en echte babykoppies. Schatig joh!

Nog even dame, dan zit je opeens met twee kids van 2! Leuk zeg dat ze

alweer zo groot worden. Ik ben zo benieuwd hoe C&G nu alweer zijn.

Lijkt me echt leuk om elkaar weer te zien de 24e. Wanneer vier je de

verjaardag van je ukkies eigenlijk? Vier je het op de dag zelf of in

het weekend?

Tja, ik weet het nog niet hoe ik het ga doen met bedjes. Voorlopig ligt

ze goed in haar ledikant, maar dan nog kiezen tussen 1 persoons of

meegroei. Haha...juist vanwege het feit dat het mijn  werkgever

is, zal ik waarschijnlijk niet zo snel daar een bedje kopen. Ik heb het

wel te vaak gezien hoor!

Groningen was echt leuk! Onwijs leuke gezellig stad. Wel een rotend

rijden, maar dan heb je er wel wat voor terug. Kraamvisite was onwijs

leuk en lekker geshopt en rondgedoold daar, dus dat weekend was een

succes. Breda ook erg leuk, als je daar bent met de meiden moet je

zeker gaan slempen en rondhangen!

Nou, ik wordt even van de pc afgetrapt door vent, dus ik hou het kort deze keer! Tot snel!
Ha! Ik probeer het vandaag een beetje kort te houden want ik ben de laatste dagen veeeeel te laat naar bed gegaan, en nu ben 'k een beetje moe... Vriend is jarig maar we doen er vandaag niets aan, net als met mijn verjaardag. Van de zomer geven we een tuinfeest of zo, met (hopelijk) veel wederzijdse vrienden, da's veel leuker.

Leuk dat jullie meegaan! En ik had het niet goed uitgelegd, als ik het in maart over de 24e heb dan denk je natuurlijk dat ik 24 maart bedoel. Maar 't is dus zondag 24 april. Rhenen is voor jullie toch ook wel redelijk te bereizen?

Normaliter zijn er geen speciale tweelingdagen hoor, het is toevallig nu omdat de dierentuin een beren-tweeling heeft geadopteerd of zoiets, in ieder geval iets met een berentweeling, en daarom krijgt iedereen die met een tweeling komt 25% korting. Mensen die lid zijn van de NVOM (Nederlandse Vereniging van Ouders van Meerlingen) moeten de achterkant van dat boekje meenemen en dan krijgen ze dus 50% korting. Ik wilde trouwens voorstellen om rond 11.30u te meeten bij de ingang van de dierentuin, niet al te vroeg dus, 't blijft weekend he! Ook niet al te laat want we krijgen toch nog uitgestelde kinderverjaardagsvisite al hebben we geprobeerd dat te vermijden. Schoonzus komt met partner eten, die zijn rond 17u bij ons dus wij moeten rond 16.15u weg. Niet gezellig, maar komend weekend kunnen ze niet, de 23e kunnen ze niet en het weekend erna ook niet, de 24e was helaas de enige optie. Maar als jullie dan nog niet uitgefeest zijn blijven jullie gewoon tot ze jullie eruit gooien, no problem! We hebben overigens (nog) geen tuigjes, dus we zullen ze goed in de gaten moeten houden.

Ben je alweer een beetje beter? Ik ben nog niet écht ziek geweest, met koorts bedoel ik. Wel verkouden en een beetje gammel (nu ook weer, eigen schuld nu) maar echt van de wereld ben ik nog niet geweest, gelukkig. Erg is dat he, niet weten wat je moet doen als je ziek bent. Heb je die grill nou wel of niet besteld, trouwens? En gebruik je je broodbakmachine nog vaak? Ik bij tijd en wijle. In het begin bakte ik enthousiast iedere week een brood, maar dat is nu afgezwakt tot ongeveer eens per maand. Cake bak ik er ook in, dat doe ik eigenlijk wel vaker dan dat ik brood bak.

Owwww die maat van Gwen valt toch wel mee. Ongeveer dezelfde maat als G&C. Ik heb laatst al een 'setje' voor ze gekocht bij Kruidvat, zo'n Snabbeltje setje, maar daar zwemmen ze nog in. Vooral Gydion met zijn magere spillepootjes onder die onderbox uit is niet echt hét gezicht van 2005. Dus toch nog maar de grootste maat rompers blijven kopen. Lachen he, die foto's van de eerste meeting in vergelijking met hoe ze nu zijn! Ik zat ze laatst juist te kijken van toen jij hier was met Gwen en zij in het badje zat bij G&C (en G vrolijk in het water scheet). Zelfs toen waren ze nog een stuk kleiner.

Ja, nog een goede week, dan heb ik er twee van twee, de terrible two. Met z'n tweeën zijn ze altijd al terrible geweest (ah nee, valt eigenlijk wel mee). Vreemd dat het alweer twee jaar geleden is dat ik zo dik was en in het ziekenhuis lag, ik kan me alles bijna nog van dag tot dag herinneren. En nu zijn het net papegaaien, echt geweldig. Hun verjaardag vieren we gewoon op de dag zelf, en op de 21e trakteren ze op het kdv. Alleen hun opa en oma van hun vaders kant komen op zaterdag en hun tante (zus vriend dus) op zondag. Vier dagen feest dus, dat lijkt me wel voldoende.

Jaaaaaa die van mij liggen ook nog goed in hun ledikant... NOT. Gisterochtend ging ik ze uit bed halen, ligt meneer G. prinsheerlijk bij C. in bed. En een lol dat ze hadden! Gydion heeft me later nog gedemonstreerd hoe hij het had gedaan: gewoon over de randen hangen, net zolang totdat je topzwaar wordt. Binnenkort toch maar de klink van de deur van de slaapkamer omhoog én een traphekje boven plaatsen, ik moet er niet aan denken dat hij midden in de nacht van de trap af klettert. Het hekje van beneden is ook al gesneuveld, daar hebben ze net zolang aan gehangen totdat het onderste dopje eraf vloog. Goede business hoor, die traphekjes, wat zijn die krengen achterlijk duur. Het wordt eigenlijk afgeraden om bij kinderen vanaf 2 jaar traphekjes te gebruiken omdat ze er dan overheen kunnen klimmen, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen.

Vriendin/collega uit Den Haag is bevallen. Ze was vandaag uitgerekend, maar vrijdag is ze bevallen van een zoon, kreeg gisteren een kaartje. Haar vriend zat tot februari dit jaar in China voor een opdracht van zijn werk, hij heeft daar 2 jaar gezeten en is sinds februari definitief terug, ik denk dat die met z'n tweetjes nu erg happy zijn! Maar ik heb haar nog niet gesproken, ik hoop dat de bevallling een beetje mee is gevallen. Ze ligt nu trouwens in het kraamhotel, die vriendin woont nog een beetje studentikoos, in een soort van studentenhuis maar dan anders, en zag het niet zitten om al het kraamvolk thuis over de vloer te krijgen. Ik ben benieuwd hoe het haar bevalt, snel eens langs gaan.

Vrolijk, ik zie dat het bijna 23u is, een mooi tijdstip om gedag te zeggen (haha, doet me aan de Teletubbies denken: "Tijd om dág te zeggen!"). Lijkt me hartstikke leuk om jullie volgende week zondag in de dierentuin te zien.

Grtz,

Drop
Jaja..een snelle reactie hier. Ik weet dat het normaal wel wat langer

duurt, maar was nog met van alles en nog wat bezig, dus ook even hier

posten maar. Nog van harte met de verjaardag van je geregistreerde

partner! Hihi..officieel he!

Ja, ik heb er zin in! Ik wist als nitwit niet eens dat Ouwehands een

berentweeling had geadopteerd hoor! Maar jammer dat ze dit soort dagen

niet vaker doen zeg. Joh, mooie tijd hoor 11.30. Voor ons is het prima

te behappen, heb net nog gekeken en is een uurtje rijden. Van hier naar

O.D is het namelijk maar 90 kilometer, dus is echt goed te doen. Zeker

op zondagochtend! Maar rond 16.00 weg klinkt ook prima in de oren, want

je bent best snel bekaf van het slenteren en doen in de dierentuin. Nou

ja, ik althans. Is het schoonzus met limp biscuit neefje?

Zeg, wat houdt die meerlingenvereniging toch in? Als moeder van een

'eenling' klinkt het als een grote mysterieuze 'sekte' net als de

vrijmetselaars en rotary hoor! :P

Ja, hier is alles weer ok! Zie je denk ik ook wel aan late tijdstip van

posten he. Joh, gaat echt hier weer prima, maar ben wel blij dat ik nu

eindelijk van die griep af ben. Ha, grill niet besteld, ook al zag hij

er wel heeeeel erg aanlokkelijk uit. Maarja, heb zoveel apparaten hier

in huis waar ik al best weinig mee doe. BBmachine is hier nog maar 3

keer gebruikt :$

Ik zou eigenlijk niet eens weten wat ik er allemaal anders in kan

maken, maar euhm..ik moet eerlijk bekennen dat het ook wel komt dat ik

niet weet hoe de timer werkt. Nu is het echt wel pure luiheid aangezien

ik het boekje nog niet hebt uitgeplozen, maar ben daar ook niet zo van.

Ik koop mijn brood wel gewoon bij de appie, goede start brood is ook

supervers.

Ja, dat zijn echt nostalgische foto's. Wel leuk om te zien dat ze al

zoveel zijn veranderd he! Vent zet nog de laatste van december op de

site en we houden de cameras paraat eind april! Ik vraag me af of ze er

wel nog in passen met z'n 3-tjes deze zomer! (in het badje he..) Denk

dat ze er best uitknappen of anders 'claim your own domain' neigingen

hebben hoor!

Nee, Gwen is nog geen megababe hoor! Ze is erg lang, maar nog niet

enorm. Wel past ze nu prima in het hema setje van J&J (86/92)

hempje en strak boxertje, maar dat is denk ik wel strakker dan die

boxertjes voor jongetjes. Ik ben echt heel erg benieuwd naar G&C!

Als ik al kijk hoeveel ze veranderen in een paar maanden! Ik weet zeker

dat ze nu al in die 5 maanden zoveel meer kunnen en doen. Wat jij al

zegt, het zijn net papegaaien. Gwen is nu al best lange n daardoor kan

ze prima bij de deurkrukken en soms vergeet ik de deur op slot te doen

van de wc. Nou, als jij dan precies in die periode van de maand zit en

je dochter staat opeens voor je giechel terwijl jij met ob's aan het

priegelen bent en ze vraagt heel gebiologeerd 'wat doe jij mama?', dan

weet je heel even niet waar je moet kijken hoor! En dan vraagt ze ook

nog heel serieus 'mama, hep jij auw?' .

O ja, nog zoiets sufs! We hebben wederom de hit van het jaar ontdekt

met de dvd van Muis op de boerderij. Kind is niet voor de dvd weg te

slaan! Maar het is op zich een heel simpel verhaaltje met boerderij

beesten, 4 seizoenen etc. Maar als het herfst is, gaan ze het graan

oogsten met een combine (?????). Dat zegt madam weer wel, terwijl ze

dus weigert om geit te zeggen. Dan kijkt ze echt heel boos en met een

wijzend vingertje zegt ze dus 'nee mama, is paard, paard, paard'! Nu

moet ik ook wel een klein beetje toegeven dat die beesten niet zoveel

van elkaar verschillen op de dvd, maar toch. Interesse in ook een kopie

van Muis? Erg handig als je ook je handen vrij wilt hebben om te koken!

Whahahahahaha...dat had ik willen zien! Gydion die lekker gezellig bij

Chiara ligt! Dus die bengel van jou is zijn bed uitegklommen en daarna

dus naar bedje van zuslief gegaan en daar het bed weer ingeklommen!

Kleine houdini heb jij daar zeg! Gwen kan nog niet haar bed uit en

eigenlijk zie ik het haar ook niet zo snel doen aangezien het best rot

klimt met die ijzeren spijlen. Ha, het zal me een worst zijn wat ze

zeggen, maar die twee traphekken van mij blijven staan hoor! Gwen heeft

al neigingen om echt af en toe naar boven te willen glippen en dan ook

de trap te beklimmen om haar tenen zodat ze de leuning vast kan pakken.

levensgevaarlijk! Maar als je op kinderwebwinkel (wel met de www en nl

erbij) kijkt, heb je 2 traphekken voor 89 euro. Die dingen zijn

ijzersterk en degelijk. Ik moet zelfs moeite doen om die dingen open te

knijpen. Ik vind ze echt ideaal hoor. Je hebt ze zelfs nog in

verschillende kleuren.

Nog gefeliciteerd met je vriendin en haar zoontje. Is bij jou de pan

met popcorn ook veen uit? Hier is die wel even van het vuur af, maar

denk wel dat er binnenkort een paar voor ronde twee gaan.

Nou, hier word het tijdstip ook wel wat onchristelijk, dus duik denk ik

ook maar mijn bed in met mijn nieuwe boek (De vrouw van de

tijdsreiziger).

Dropje, ik spreek je gauw weer en sowieso zie ik jullie zondag!

Er zijn er twee jarig hoera hoera..Dat kun je wel zien dat zijn zij (wijzend naar Chiara en Gydion)

Dat vinden wij allen zo prettig ja ja en daarom zingen wij

bliijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj..zij leven lang hoera hoera, zij leven

lang hoera hoera...Lang zullen zij leven, lang zullen zij leven, lang

zullen zij leven in de gloria..In de glooooriaaaaaaaaaaaaaa, in de

gloooooooooooooooooooriaaaaaa... Hieperdepiep hoera, hieperdepiep

hoera! :gwab:*;

Dropje, van harte met je

tweeling! Alweer twee jaar! Ik wil een heel verslag met foto's! Drie

dikke zoenen voor jullie en tot zondag!

Ola, even snel want duik echt mijn bed in zo aangezien de stinkwekker om 6.15 afgaat :(

Ik zal van de week even een lap tekst voor je neerzetten, maar ik wilde

je wel even snel doorgeven dat de foto's op de site staan! Zitten echt

hele leuke bij en ze zijn echt schattig, zeker de grasfoto's.

Ik vond het onwijs leuk en gezellig en we gaan voor Blijdorp in de zomer/najaar!

PS: is het jou ook opgevallen dat we geen olifanten hebben gezien????
Dat van die olifanten was mij achteraf ook opgevallen, toen ik met de kinderen aan het recapituleren was wat we nu allemaal gezien hadden. 'En olifanten....' verrek, nee, geen olifanten! Volgens mij hebben ze die daar niet, of zijn we toch verkeerd gelopen?

Vond het overigens wel heel erg leuk, en ik ben benieuwd naar de foto's, ik kijk morgen! Wij moeten het toestel nog uitlezen, maar zodra dat gedaan is krijg je een seintje!

Lap tekst mijnerzijds komt ook nog, ik ga pitten, doeg!
Ha Dropje,

Alles goed daar? Leuk waren de foto's he! Ik vond de foto's op het gras

zoooo lief dat ze met zn 3-tjes aan het spelen zijn en vooral die ene

waar ze met de kontjes omhoog in het gras zitten te plukken. Schattig

hoor! Ik vond het echt heel erg leuk om jullie weer te zien en vooral

hoe C&G veranderd waren. Maar die olifanten heb ik dus inderdaad

ook gemist en snap niet waar ze nou olifanten hebben verstopt. Je zou

toch zeggen dat het best lastig zou moeten zijn om wat olifanten te

verstoppen????

Hoe was eigenlijk je visite?

Hebben jullie nog leuke dingen gedaan dit weekend met het mooie weer?

Wij hebben op zich heel erg rustig aan gedaan en voelde bijna als een

gewoon weekend. Gister s ochtend boodschappen nog gedaan en s middags

even de stad ingeweest en s avonds ging dochhter uit logeren en zijn

wij even bij vrienden langs geweest en hebben een ouderwets potje

getriviant. Helaas wel verloren, maar ok. Vandaag was mooi weer he! We

hebben even gewandeld, maar verder eigenlijk lekker in de tuin gezeten

en genoten van de zon.

De week is best snel voorbij gegaan zeg. Paar dagen werken, donderdag

en vrijdag avond wat gaan drinken met vrienden en vrijdag op de dag op

twee kids gepast. Whoaha..best pittig zeg. De dochter van mijn

vriendin, het kleine crepe-je, was er en het scheelt precies een jaar,

maar dat merk je best wel. Ik ben ook alweer een hoop dingen vergeten

van babytijd zeg. Ik weet nog wel dat ze s middags een boterhammetje

kregen, maar leenkind kan natuurlijk nog niet zelf eten, maar snapt ook

niet dat 'nee' een betekenis heeft. Ik had dus een bord met pap voor

haar neergezet en ik let die ene nanoseconde niet op en 'plof' bord pap

vloog door de kamer heen. Ja, daar sta je dan even beteuterd te kijken!

Maar al met al hebben we het goed overleefd (mede door muis dvd!) en was het een aparte ervaring.

Kom je nou og deze kant op verhuizen of hoe zit het? ;)

Hier nog niet echt heel enthousiast bezig met huizen zoeken, maar

moeten het wel gana doen. Maar ja, erg laks allebei en voelen ook nog

niet echt die druk die genoodzaakt is om het te gaan doen. Misschien

als ik klaar ben met school over twee maanden dat we er wat meer

energie enzo in proberen te stoppen. Maar eerst maar eens vakantie. Wij

hebben vrij genomen de derde en laatste week van juni, dus even snel

maar eens een leuke bestemming gaan zoeken.

Jeempie, ik ben je helemaal vergeten te vragen naar de verjaardag van

C&G. Hoe was het? Heb je leuke foto's en hebben jullie nog wat

leuks gedaan? Waren ze zich er een beetje van bewust dat zij de

stralende middenpunt waren van al die belangstelling? Was je gesloopt? :P

Voor mij nog maar even en dan is het ook al zover. Met het gevaar om als een nostalgische doos te klinken 'wat gaat het snel'!

Heb je trouwens al traphekjes gescoord? Hier zitten ze nog steeds

stevig verankerd, dus wat dat betreft hebben wij hier wel iets goed

gedaan. Maar op zich is het wel raar dat ze nu echt alles zelf wilt

doen en dus ook de trap beklimmen en ondertussen wel een hand op die

trapleuning wilt. Ik sta best wel doodsangsten uit met die gekke toeren

van kind. Brr..

Oef, even binnenkort maar zonverduisterende gordijnen scoren aangezien

Gwen steeds meer zoiets heeft van 'licht=niet slapen' en zichzelf

probeert te vermaken in haar bedje door vrolijk te keten en te zingen.

Ook 's ochtend is ze er vroeger uit dan normaal vanwege het

schitterende weer en het feit dat het eerder licht is. Nog niet echt

dramatisch, maar laatst was ze er wel rond 8 uur uit en dat vond ik

best vroeg voor haar doen! Maar bij de hema duurde het welliefst 3-4

weken. Nou, ik vraag wel heel erg lief aan mijn vriendin of zij een

keertje tijd wil maken om gordijnen te maken want zie het toch niet

echt zitten om nog 3-4 weken zo door te gaan.

Hehe..volgende week ook weer een korte week. Vent heeft hier do vrij

natuurlijk, maar heeft ook gelijk de vrijdag vrij genomen. Lekker hoor.

Helaas valt zondag weer moederdag, dus weer langs de moeders. Bah, niet

echt zin in al die verplichtingen. Later als ik groot ben...

Nou, ik denk dat ik me ga nestelen in mijn bedje met het nieuwste boek

van Koontz! Een heel nieuwe van hem net vers van de pers dus ik heb er

zin in! O ja, ik zag dat een onwijs leuk boek nu opeens is verschenen

in de nieuwe hupe van de Da Vinci code, maar is wel een heel erg leuk

boek wat ik hier al een x aantal jaar had liggen. Maar is wel een echte

aanrader: the eight van Katherine Neville en is er in het Nl en in het

Eng.

Ik laat je weten hoe de nieuwe van Koontz is! Truste en tot snel.
G'n avond! Hey, hartstikke leuke foto's joh! Echt super! Wij moeten ze nog steeds uitlezen :$, maar als ik op het toestel kijk, krijg ik een errormelding. Dus ofwel de foto's zijn niet gelukt, ofwel ik doe iets niet goed. Beide opties zijn zeer wel mogelijk, dus ik moet Vriend er maar eens aan zetten.

Dus je vond G&C veranderd? Hihi, grappig, ik vind G dus eigenlijk steeds hetzelfde blijven. C verandert geloof ik iedere week, die is van een spekkig varkentje en michelinvrouwtje een redelijk opgedroogd poppetje geworden. Nee, ik vond Gwen juist zoveel groter geworden! En zo gedecideerd, haha! Dat wordt een opstandige puber over een jaar of 10, let maar op ;).

Wat betreft olifanten: die hébben ze dus niet he, in Ouwehand! Heb voor de zekerheid nog even op de site gekeken, daar staat een overzicht van alle dieren die ze 'in store' hebben, maar ze gaan van de Orang-Oetan naar de Olifantsvis. Ergo: geen olifanten. Ligt dus iig niet aan ons dat we ze niet hebben gezien, valt alweer mee :D!

Visite? Hm, houd daar maar over op. Die schoonzus is niet mijn favoriet. Zij valt nog wel enigszins mee, maar haar vriend niet. Dat vind ik een vette onbeschofte boer, en dan druk ik het nog netjes uit. Hij kan geen baan langer dan een half jaar houden, leeft grotendeels van haar salaris (is bijna 40 en zit nog steeds op het minimumloon, nou wil ik geen snob zijn maar iemand die graag wil werken zorgt er wel voor een keer een baan langer aan te houden en omhoog te gaan in salaris. 't Is gewoon een niksnut), is veel te dik, zuipt teveel bier en is absoluut niet attent. Ik bedoel maar: als ik bij mensen ga eten dan geef ik in ieder geval een complimentje over het eten/de kookkunst van de gastvrouw, en schraap ik niet alles leeg zonder verder boe of ba te zeggen :@. Lul de behanger. Om 20.30u zaten ze er nog en om die tijd ga ik altijd richting buikdansles, dus ik heb ze een prettige voortzetting van de avond gewenst en ben vertrokken. 't Is de zus van mijn vriend, dus die mocht verder de honneurs waarnemen. 'k Was blij dat ik weg was.

Heel eerlijk gezegd hebben wij van Koninginnedag afgelopen weekend helemaal niets gemerkt. Op zaterdag doe ik altijd de boodschappen (vind ik toch leuker dan laten bezorgen, ik heb er geen hekel aan, bovendien ben ik een krent en wil die bezorgkosten niet uitgeven), en 's middags hebben we in de achtertuin gewerkt. Die is 26 meter diep, en een groot deel van die 26 meter kon wel wat zorg gebruiken. Op zondag kregen we vrienden uit Breda over de vloer, met twee dochtertjes (eentje bijna anderhalf en eentje bijna vier). Overdag heb ik vast wat voorwerk voor het eten gedaan, ik wilde moussaka maken en dat kost aardig wat tijd, ik maak het nl. niet uit een pakje maar op 'authentiek Griekse wijze'. En yoghurt uit laten lekken voor de tzaziki. Toen nog een paar uurtjes heerlijk van de zon genoten terwijl de kinderen op bed lagen en daarna dus bezoek. Die twee meiden zijn lachen, de jongste is net een laaf (je weet wel, uit de Efteling). Als die haar mond

open doet, zie je alleen nog maar een groot gapend gat. Geweldig. Maar ze kan ook driftig zijn, net als C. Het oudste meisje zocht mij steeds op, ook een lief kind. G kon het erg goed met haar vinden, wilde steeds kusjes geven, maar ja, what else is new... Ik zal me er maar vast mee verzoenen dat mijn zoon een hartenbreker wordt :P. En ze waren weer net op tijd weg om met goed fatsoen naar dansles te kunnen gaan.

Die kant op verhuizen.... Mwah, ik denk dat als wij westwaarts gaan, we ter hoogte van Den Bosch zullen blijven steken, waar ik ongeveer uit de klei ben getrokken. Midden van het land is handig voor vriend, dan zijn bijna alle hoeken van het land enigszins bereisbaar als hij op een aproject wordt gezet. En mijn ouders wonen er in de buurt, altijd handig met het oog op oppas e.d. ;) Maar wij zijn nog niet aan het verkopen of zoeken geslagen, wij hebben ons huis nu ruim 2,5 jaar en ik denk niet dat ons huis qua prijs al minimaal 10% is gestegen om de oude prijs + KK eruit te halen. Aan een kant wel jammer, ik vind het altijd leuk om huizen te zoeken op internet en te bezichtigen, wat dat betreft ben ik wel een freak denk ik. Ik verhuis graag nl., vind ik leuk. Alles weer opnieuw inrichten, kleuren bedenken.... Alleen jammer dat 't geld kost!

He, grappig dat jullie in ongeveer dezelfde periode op vakantie gaan! Wij gaan van 11 t/m 25 juni dus. Naar Zuid-Frankrijk, mobilhome, viersterrencamping aan zee (Languedoc-Roussillon). Had ik volgens mij al verteld, of niet? En effe een brainwave: Volgens mij zijn daar nog mobilhomes vrij, kost in die periode 398,- euro huur voor twee weken inclusief annuleringsverzekering, dus mocht je Zuid-Frankrijk wat vinden en je vindt het niet erg om ons af en toe voorbij te zien schuiven, be my guest :D!

Hun verjaardag, jee, hoe was die ook al weer... Ze zijn geloof ik in totaal 4 dagen jarig geweest: op donderdag op het kdv, op vrijdag 'echt', op zaterdag kwamen eerst mijn schoonouders en daarna schoonzus 1 met zoontje (ja, die ja!), en op zondag dus schoonzus 2. Nadeel was dat de hele week erna en nog steeds wel G. steeds 'adootjes!' (zonder k ja) roept als er iemand binnenkomt. Ze hadden dus wel degelijk door dat er iets bijzonders was! De slingers hadden natuurlijk meteen de aandacht toen ze op vrijdagochtend beneden kwamen. Na 10u kon ik de verjaardagstaart ophalen bij de bakker, echt een joekel van een ding, voor 20 personen, prachtig opgemaakt! Kost wat, maar dan hep' je ook wat, zullen we maar zeggen. Op vrijdagochtend kwamen mijn ouders en oom & tante en en vriendin van me met haar zoontje langs, en mijn broertjes kwam ook op zaterdag. En inderdaad gaat het vreselijk hard, moest toevallig vandaag nog denken aan het moment dat de verpleegster twee witte pakjes kind in mijn armen legde.

Traphekjes zijn gescoord, via Marktplaats. Dat was fase 1. Fase 2 is het bevestigen van de traphaakjes, en die fase is nog niet ingegaan. Ben benieuwd wanneer dat gaat plaatsvinden, ik hoop iig voor de vakantie. Zou eigenlijk vandaag gebeuren, maar het was zulk lekker weer dat we met ze naar het park zijn gelopen en daar de kinderboerderij onveilig hebben gemaakt. Daarna waren ze dood- en doodop en hebben we ze nog even op bed gegooid, en om dan te gaan boren is best wel sadistisch, dus toch maar niet vandaag. Maar ik vind het ook eng, want ze denderen zo van hun slaapkamer naar de onze, en de steile trap is daar vlak naast. Ik ren uiteraard altijd mee, maar ik ben doodsbenauwd dat dat een keer mis gaat. Of dat G nog een keer zijn trucje uithaalt en vervolgens met slaapzak en al van de trap wil duiken.

Vriend is morgen trouwens ook nog thuis. Hij moest wel even tellen of hij nog voldoende vrije dagen had na aftrek van onze vakantie, aangezien hij per 1 augustus naar een andere werkgever verkast, maar 't kon, dus hij heeft 4 dagen achtereen vrij.

Haha, dat van die gordijnen levert bij mij een deja-vu op; een vriendin van mij  had ooit hetzelfde probleem, en ik heb haar toen dus uit de brand geholpen door achter de naaimachine te gaan zitten. Ik heb vrij dichte gordijnen op de kinderkamer hangen, da's lycra met een printje. Helemaal geen echte gordijnstof natuurlijk, het is stof die ik ooit had gekocht voor een ballroomjurk, maar aangezien ik toch niet meer danste en de stof perfect in de kinderkamer paste qua kleuren heb ik er maar de schaar ingezet. Trouwens, 8u valt best mee hoor, die van mij worden nog altijd gemiddeld een uurtje eerder wakker! Je bent gewoon verwend :D!

Zondag gaan wij dus niet naar de moeders, mijn moeder was best pissed geloof ik. Maar goed, jammer dan. Ik had al een workshop buikdansen gepland en betaald toen ik erachter kwam dat het die dag moederdag zou zijn. Mijn moeder roept ieder jaar dat we er niets aan doen, en nu ik heb aangegeven dat we niet komen is ze eigenlijk toch wel zwaar beledigd en denkt dat ze het niet laat merken. Tja, jammer, het kost mij 55 euro als ik niet ga, heb al voorgesteld om 1e pinksterdag te komen 'maar daar moest ze nog over nadenken'. Nou ja, dan maar niet.

Hm, ik ga me maar in mijn bed nestelen denk ik, het is alweer laat! Nog even een paar minuutjes lezen in mijn nieuwste fantasyboek, 'leerling en meester' van Raymond E. Feist. Hiervoor heb ik een boek gelezen van David Gemmel, erg goede stijl, als je van het genre houdt.

Nu ja, Vrolijk, ik kan nog wel een half uur typen maar dan wordt het wel erg laat, dus ik laat het hierbij en tot schrijfs!
Zeg, ik ben nog wakker en die vakantie klinkt wel erg leuk.

Hou je van trivianten? :P

Nee, heb op zich wel interesse want het wordt idd of Frankrijk of

anders vliegen. Maar vliegtrauma ligt op zich nog best vers in geheugen

na VS, ook al viel het best mee. het is dat ik nu weet wat ik kan

verwachten! Ga nu wel pitten, maar zou je me link kunnen sturen?
En, al geboekt? ;)
Potver wat schrijven jullie een lappen tekst zeg! :) Heb dit topic altijd ongeopend gelaten terwijl ik altijd wel een beetje nieuwsgierig was naar de inhoud. Dus vandaag toch maar eens geopend.

Dropje, Languedoc-Roussillon is helemaal mijn gebied. Ik heb er een jaar gewoond/gestudeerd en kom er nog steeds erg graag. Mag ik vragen waar jullie precies op vakantie gaan? Dan zal ik me na deze vraag weer discreet uit de voeten maken...
Ha die Meave,

Ons oude topic 'zwanger, wat nu?' is met de verhuizing veranderd naar

'moeder, wat nu' en tja, als je met zn 2-tjes schrijft, moet je wel wat

neerzetten he. :P

Dropje kan je vast vertellen waar het exact is, ik moet het nog even

uitvogelen. Leuk dat je daar hebt gewoond/gestudeerd! Hoe kwam jij daar

toch terecht?
Hey, Vrolijk, heb net je mail ontvangen, cool ! Wordt vast leuk!

Meave, we gaan naar Sérignan-Plage, vlakbij Béziers, iets verder weg van Montpellier en Narbonne. Inderdaad, wat Vrolijk ook al vraagt, hoe kwam jij daar terecht? Franse Taal- en Letterkunde gestudeerd, of heel wat anders? Ik heb in een grijs verleden wel Frans gestudeerd, heb er altijd spijt van gehad dat ik niet ihkv mijn studie een poos naar Frankrijk ben gegaan.
Wat ook een voordeel zou zijn is dat Frankrijk al kaas en wijn land

nummer 1 is! Zouden ze daar ook die lekkere zoete pepers hebben met

roomkaas?

*kwijl, trek* Ga je me terugmailen met alle info? Ik ben erg ongeduldig en nieuwsgierig! :P

Meave...waar ben je? We zijn zoooo nieuwsgierig!
Zit overigens nog niet helemaal in deze wereld, we hebben net het derde en laatste deel van de Matrix-trilogy gekeken, Revolutions, poeh, heftig! Erg veel hi-tech, maar wel goed, al vond ik het eerste deel het best. Ffe mijn whiskey verder drinken en dan sjapen, zoals Chiara altijd zegt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven