Moederdag

08-05-2019 21:31 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moederdag komt er weer aan. Voor mij de 2e keer dat ik zelf moeder ben.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze dag invullen... :)

Krijg je iets van je kindje(s)?
Koopt je man iets voor je?
Ga je naar je eigen moeder en schoonmoeder?
En wat koop je hen?
En doe je ook iets voor de oma's namens de kindjes?
Pukkie12345 schreef:
08-05-2019 22:26
Ik ga even op bezoek bij mijn moeder. Ik zal helaas zelf nooit moeder worden, dat doet soms wel pijn op zo’n dag..

Ach meisje...... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-05-2019 09:31
Het is gewoon niet zo nodig. Vind die opgelegde momenten gewoon debiel. Van mij hoeft het helemaal niet. Maar om je lieve kinderen hun zelfgemaakte kadootjes moment te ontzeggen gaat mij dan net even te ver. Zodra dat niet meer aan de orde is, is het ook klaar hier.

Zeker als je de rest van het jaar al lieve dingen doet en zegt tegen elkaar. Als je zo'n band hebt.

Daarnaast vind niet iedereen zijn of haar moeder een leuke/ beste moeder.
Maar je kunt toch ook gewoon duidelijk maken dat je geen verwachtingen hebt zonder het af te doen als ‘niet nodig’ als je man/kind je toch graag wil verwennen die dag?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
herfstappeltaart schreef:
09-05-2019 13:49
Ik heb geen moeder/schoonmoeder meer.
Wel een hele schattige herinnering aan een moederdag van vroeger. Mijn dochter (toen 3) stond naast mijn bed heel vroeg in de ochtend en droeg een uit haar hoofd geleerd gedichtje voor. Had ze geleerd op de peuterspeelzaal. :heart: :heart: :heart:
Aaaah, lief!
Zo vond ik een tijd geleden een kindertekening van mezelf terug, en een versje op de achterkant in het handschrift van mijn moeder, voor de verjaardag van oma. Alleen mijn naam had ik zelf geschreven, ik was dus echt nog heel klein. Het schijnt dat ik dus op oma's verjaardag toen helemaal trots 'mijn' versje heb opgedreund aan oma :)
Nehemah schreef:
09-05-2019 13:52
Aaaah, lief!
Zo vond ik een tijd geleden een kindertekening van mezelf terug, en een versje op de achterkant in het handschrift van mijn moeder, voor de verjaardag van oma. Alleen mijn naam had ik zelf geschreven, ik was dus echt nog heel klein. Het schijnt dat ik dus op oma's verjaardag toen helemaal trots 'mijn' versje heb opgedreund aan oma :)

:) dat heeft ze vast heel lang onthouden. Echt leuk.
herfstappeltaart schreef:
09-05-2019 13:54
:) dat heeft ze vast heel lang onthouden. Echt leuk.
Nog steeds :) oma weet alles nog. Of het nu van tachtig, vijftig, dertig, zes of twee jaar geleden is.
Alle reacties Link kopieren
.
lux- schreef:
09-05-2019 13:52
Maar je kunt toch ook gewoon duidelijk maken dat je geen verwachtingen hebt zonder het af te doen als ‘niet nodig’ als je man/kind je toch graag wil verwennen die dag?
Ik snap deze niet.

Ik laat mijn kindjes lekker doen wat ze willen doen.

En ik en manlief hebben verder enkele geen behoefte aan andere dingen of kadootjes geven op die dag om die reden. Is dan toch prima zo als het is.
Aan wie moet ik dan wat precies duidelijk maken nog en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Bollie08 schreef:
09-05-2019 09:37
Zo spannend is het niet.. er worden een paar druppels borstvoeding verwerkt in een hangertje en die komt aan een armband..

Voor haar heeft het een bijzondere reden. Dus prima..
O mai.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb nog 1 jong volwassen zoon thuis wonen. Vorige week bracht Post.Nl een doos van Douglas,toen zoon thuiskwam vroeg hij aan mij of ik mijn moederdagcadeau al wilde hebben :proud:
Van mijn andere zoon krijg ik een etentje Zondag.
Hier geen moeder-schoonmoeder meer dus hoef nergens heen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder verwacht altijd dat ik ook een cadeau aan haar geef.
Meestal doe ik samen met mijn vriend.
Vinden jullie dat schoonmoeders ook een cadeau moeten krijgen van schoondochter/zoon?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
09-05-2019 14:38
Mijn schoonmoeder verwacht altijd dat ik ook een cadeau aan haar geef.
Meestal doe ik samen met mijn vriend.
Vinden jullie dat schoonmoeders ook een cadeau moeten krijgen van schoondochter/zoon?
Je geeft toch samen met je vriend,haar zoon het moederdagkado? Hier wel tenminste,niet 2 aparte.
Keuken1987 schreef:
09-05-2019 14:38
Mijn schoonmoeder verwacht altijd dat ik ook een cadeau aan haar geef.
Meestal doe ik samen met mijn vriend.
Vinden jullie dat schoonmoeders ook een cadeau moeten krijgen van schoondochter/zoon?
Nee, natuurlijk niet. Het is toch niet mijn moeder?
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
09-05-2019 14:41
Je geeft toch samen met je vriend,haar zoon het moederdagkado? Hier wel tenminste,niet 2 aparte.
Ook geen twee aparte. We doen samen 1 cadeau. Toen ik nog niet wist dat je ook wat aan je schoonmoeder moet geven op Moederdag. Keek ze heel raar toen mijn vriend zei dat het alleen van hem was.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
09-05-2019 14:38
Mijn schoonmoeder verwacht altijd dat ik ook een cadeau aan haar geef.
Meestal doe ik samen met mijn vriend.
Vinden jullie dat schoonmoeders ook een cadeau moeten krijgen van schoondochter/zoon?
Nee.

Rare mensen heb je toch.

Sowieso kan zoontjelief dat zelf wel kopen of regelen als zijn mama dat per se wil en hij blijkbaar ook?
Keuken1987 schreef:
09-05-2019 14:42
Ook geen twee aparte. We doen samen 1 cadeau. Toen ik nog niet wist dat je ook wat aan je schoonmoeder moet geven op Moederdag. Keek ze heel raar toen mijn vriend zei dat het alleen van hem was.
En dat moest ook nog even benadrukt worden naar schoonmoe toe vanuit je vriend .. waarom?
Keuken1987 schreef:
09-05-2019 14:42
Toen ik nog niet wist dat je ook wat aan je schoonmoeder moet geven op Moederdag. Keek ze heel raar
Dat is ook niet wat je te weten hoort te komen, want het is niet zo....

Jammer dat je toen niet hebt gelachen en gezegd 'huh, dat is helemaal niet zo'.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-05-2019 14:43
Nee.

Rare mensen heb je toch.

Sowieso kan zoontjelief dat zelf wel kopen of regelen als zijn mama dat per se wil en hij blijkbaar ook?
Hij vind niet dat ik mee hoef te doen. Meestal betaal ik ook niet mee, maar dat weet schoonmoeder niet ;-)
Mijn moeder vind het heel normaal dat alleen ik een cadeau geef , dus doet hij niet mee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-05-2019 14:44
En dat moest ook nog even benadrukt worden naar schoonmoe toe vanuit je vriend .. waarom?
Ze kwam mij ook zoenen om te bedanken voor het cadeau. Toen zei hij is alleen van mij. Misschien had hij zijn mond moeten houden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 8 is iets aan het knutselen op school. En dit jaar heb ik er dus een stiefzoon bij van 16 die iets mompelde over ontbijt.
Zelf heb ik geen moeder meer, mijn vriend ook niet. Er is nog wel zijn schoonmoeder (hij is weduwnaar) met wie we een goede band hebben.
Ergens zou ik haar wel een kaartje willen sturen maar misschien is dat ook wel een soort van raar. Ben er nog niet helemaal uit.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
09-05-2019 14:50
Mijn dochter van 8 is iets aan het knutselen op school. En dit jaar heb ik er dus een stiefzoon bij van 16 die iets mompelde over ontbijt.
Zelf heb ik geen moeder meer, mijn vriend ook niet. Er is nog wel zijn schoonmoeder (hij is weduwnaar) met wie we een goede band hebben.
Ergens zou ik haar wel een kaartje willen sturen maar misschien is dat ook wel een soort van raar. Ben er nog niet helemaal uit.

Dat is niet raar, dat is heel lief :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een kaartje gemaakt voor mijn moeder en schoonmoeder. Door wat strubbelingen met mijn moeder heb ik geen zin omdit jaar een bos bloemen te geven.
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
09-05-2019 14:41
Je geeft toch samen met je vriend,haar zoon het moederdagkado? Hier wel tenminste,niet 2 aparte.
Dat idd, mijn schoonmoeder krijgt 1 cadeau, van al haar kinderen samen. En dan is t ook een beetje van mij dus. Of nou ja, gewoon van zn allen, haar kinderen + aanhang.
Meestal doen man en zijn broers/zussen samen een cadeau. Wel zo praktisch want niemand weet ooit wat te geven en zo kan je ook iets groters geven.
Onzin dat je als vrouw ook iets aan je schoonmoeder moet geven. Mijn moeder krijgt gewoon iets van ons samen.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 15:07
27.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Normaal krijg ik via mijn man iets van mijn kinderen(2 & 4). Nu is hij in het buitenland (ik woon in het buitenland en hij is naar Nederland) en verwacht ik niks. Ik weet wel dat ik als hij terug komt hij iets regelt met de kinderen voor mij.
Hij gaat nu in Nederland op bezoek bij onze moeders en geeft ze dan een bos bloemen en de kinderen hebben zelf een tekening gemaakt voor de oma's.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-05-2019 14:16
Ik snap deze niet.

Ik laat mijn kindjes lekker doen wat ze willen doen.

En ik en manlief hebben verder enkele geen behoefte aan andere dingen of kadootjes geven op die dag om die reden. Is dan toch prima zo als het is.
Aan wie moet ik dan wat precies duidelijk maken nog en waarom?
Nee dat hoef je ook niet. Mijn idee is dat mensen het vaak vooral vervelend vinden als de gever denkt dat het een verplíchting is, ipv iets wat hij/zij mág doen als hij/zij dat leuk vindt. Bij jullie kennelijk niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Keuken1987 schreef:
09-05-2019 14:45
Hij vind niet dat ik mee hoef te doen. Meestal betaal ik ook niet mee, maar dat weet schoonmoeder niet ;-)
Mijn moeder vind het heel normaal dat alleen ik een cadeau geef , dus doet hij niet mee.
Dan zeg je dat tegen schoonmoeders.Jij haalt een cadeau voor je eigen moeder en haar zoon koopt een cadeau voor zijn moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven