Moedermaffia verhalen

05-11-2019 15:57 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een topic geopend waar veel verhalen loskwamen over de zogeheten moedermaffia. Ik vroeg mij af of meer mensen hun verhalen wilde delen. Ik vond het namelijk erg geruststellend dat er meerdere ouders hier zijn die daar een probleem mee hebben.

TO trapt af: Ik heb eens een stapel Donald Duck's van mijn zoon aan de bieb-moeder gegeven zodat de kinderen het konden lezen. Toen ze de DD zag kwam er een soort waas over haar heen en ze zei heel erg opvliegend dat strips verboden waren want daar worden kinderen dom van volgens haar en als voorbeeld zei ze 'kijk maar naar jouw zoon'. Ik stond toen even met mijn bek vol tanden omdat mij doodleuk werd verteld dat alle kinderen net zo dom als mijn zoon zouden worden als ze strips zouden lezen.

Daarnaast had ik mij nog opgegeven om als scheidsrechter te dienen bij een schoolvoetbaltoernooi. Een dag later zag ik dat op het papier waar je je naam in moest opschrijven mijn naam uitgegumd was. Toen ik vroeg waarom, kreeg ik als antwoord dat omdat mijn zoon niet op voetbal zit ik ook geen scheidsrechter kan zijn omdat ik dan de regels niet zou kennen. De kinderen waren 7 jaar toen.

En natuurlijk is er het schoolreisje. De moeders die mee mogen, volgens de moeders dan, zijn natuurlijk alleen maar de moeders die een volle werkweek op school zijn. Ik werd gewoon weg gebonjourd en er werd gezegd dat ik niet mee mocht omdat ik niet genoeg uren maakte op. Ik ben toen ook naar de juf gestapt en die zei dat zij de verdeling ging maken. In werkelijkheid werd dat allemaal geregeld door de moedermaffia want toevallig mochten de moeders die het meest op school waren ook mee.

Hee was iets langer dan verwacht. Heeft iemand nog ervaringen?
Nooit last van gehad.
Trouwens, vaak heeft de school het beleid dat de ouders die veel helpen eerste keus zijn voor een schoolreisje.
Madameei schreef:
05-11-2019 15:57
[...]
Ik wil niet eens mee op schoolreis, maar ik moet, wegens ziekte van mijn zoon. Ik snap niet wat die moeders er zo leuk aan vinden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-11-2019 16:30
Reden: OP gequote
80.33% gewijzigd
Sudrì schreef:
05-11-2019 15:59
Trouwens, vaak heeft de school het beleid dat de ouders die veel helpen eerste keus zijn voor een schoolreisje.
Bij ons vroeger ook al zo. Anders wilde iedereen het leuke schoolreisje, en voor de rest was er geen vrijwilliger te vinden (behalve de standaardouders).
Maartje2016 schreef:
05-11-2019 16:05
Bij ons vroeger ook al zo. Anders wilde iedereen het leuke schoolreisje, en voor de rest was er geen vrijwilliger te vinden (behalve de standaardouders).
Precies.
En als ik zie hoe enorm er geleurd moet worden snap ik dat spugen op de moeders ‘die op school wonen’ ook nooit zo. Wees verdorie blij dat er nog mensen zijn die helpen.
Afgelopen vrijdag was er filmavond op school. Alleen de kinderen mochten naar binnen, en ik, want ik moet met dit soort dingen in de buurt van zoon zijn omdat hij Diabetes heeft en er gegeten zou worden. Liep er eerst z’on trutje achter me aan, dat ik niet naar binnen mocht, dus ik zeggen ja ik mag mee want bla bla bla, uiteindelijk liet ze me gaan. Zit ik later in mijn eentje in de aula, komt er weer z’on hulpmoedertje me vertellen dat ik niet binnen mag zijn. Ik weet het verhaal uitgelegd, zegt ze ja maar toch moet je buiten wachten net als de andere ouders. Nou toen had ik het alweer helemaal gehad met die hulpjes en heb haar toegebekt of ze wel wist wat het inhield, Diabetes.. zegt ze ja, nou gezien haar omvang zal dat wel om type 2 gaan en dat is heel anders dan type 1. Heel vervelend vond ik dat.
Ik denk dat meer bij TO ligt dan aan een moedermaffia.

Ik ken best leuke moeders. En niet leuke moeders. Net als leuke en niet leuke vaders. Leuke en niet leuke collega's. Leuke en niet leuke kinderlozen ect.

Er zijn nu eenmaal ook gewoon niet leuke mensen. In alle hokjes die je kan opnoemen.

Deal with it. Koop een teflon jasje of leer van je af bijten en ga door met je leven.
beetjegek schreef:
05-11-2019 16:12
Afgelopen vrijdag was er filmavond op school. Alleen de kinderen mochten naar binnen, en ik, want ik moet met dit soort dingen in de buurt van zoon zijn omdat hij Diabetes heeft en er gegeten zou worden. Liep er eerst z’on trutje achter me aan, dat ik niet naar binnen mocht, dus ik zeggen ja ik mag mee want bla bla bla, uiteindelijk liet ze me gaan. Zit ik later in mijn eentje in de aula, komt er weer z’on hulpmoedertje me vertellen dat ik niet binnen mag zijn. Ik weet het verhaal uitgelegd, zegt ze ja maar toch moet je buiten wachten net als de andere ouders. Nou toen had ik het alweer helemaal gehad met die hulpjes en heb haar toegebekt of ze wel wist wat het inhield, Diabetes.. zegt ze ja, nou gezien haar omvang zal dat wel om type 2 gaan en dat is heel anders dan type 1. Heel vervelend vond ik dat.
Mijn mond valt open. Je drukt je nog netjes uit met 'heel vervelend'.

Ik was haar aangevlogen ben ik bang. :O
Lucifer2018 schreef:
05-11-2019 16:13

Ik ken best leuke moeders. En niet leuke moeders. Net als leuke en niet leuke vaders. Leuke en niet leuke collega's. Leuke en niet leuke kinderlozen ect.

Er zijn nu eenmaal ook gewoon niet leuke mensen. In alle hokjes die je kan opnoemen.

Deal with it. Koop een teflon jasje of leer van je af bijten en ga door met je leven.
Precies.

En nog een tip: voeg wat humor in je leven toe.
van die ouders (want vaders kunnen er ook wat van) die veel te enthousiast zijn en het spelletje/sport/excursie/knutselwerkje enorm belangrijk vinden terwijl hun kind er geen zak aan vind.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
_melon schreef:
05-11-2019 16:14
Mijn mond valt open. Je drukt je nog netjes uit met 'heel vervelend'.

Ik was haar aangevlogen ben ik bang. :O
Ik kookte ook inwendig en zal er vast niet heel aardig uit hebben gezien op dat moment.
VGM1980 schreef:
05-11-2019 16:16
van die ouders (want vaders kunnen er ook wat van) die veel te enthousiast zijn en het spelletje/sport/excursie/knutselwerkje enorm belangrijk vinden terwijl hun kind er geen zak aan vind.
Precies ja, zeker bij sport en zoals hockey of voetbal.
Tvp
Van die moeders die altijd op alles en iedereen zeiken, maar zelf nauwelijks tot nooit helpen. Brrrrrr.
Sudrì schreef:
05-11-2019 15:59
Bij ons hebben ze voorrang. :-D

Nou ik help op school maar bewust bij zaken die niets met direct contact met kinderen te maken hebben .
Ik vind mijn kinderen leuk. En andermans kinderen meestal ook wel, maar niet allemaal. En vaak maar voor een aantal uur. Ik ga die kinderen meppen op zo'n schoolreis, niet voor mij.

Ik sla altijd over en dan is er 1 moeder die mij wijst op mijn voorrang. Ik doe altijd alsof ze helemaal gek is. Echt niet dat ik dat vrijwillig ga doen. Dat hoofd dan. :lol: :lol: :lol:

Maar dat is er eentje. Ik draai me om en ik ben het kwijt. of ik moet vreselijk lachen.
Geen ervaring mee. Ja, de "vaste" helpers kregen voorrang bij het schoolreisje, maar dat vond ik nooit erg. En mijn dochter ook niet ;)

Ik had geloof ik geluk met de ouders in de klas van mijn dochter - niemand al té fanatiek, maar de taken werden wel verdeeld. Je zat dus met wisselende samenstelling op school en het liep eigenlijk altijd wel harmonieus.

Van dat voorbeeld met de strips valt me wel de mond open. Onbeschoft!
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Sudrì schreef:
05-11-2019 16:19
Van die moeders die altijd op alles en iedereen zeiken, maar zelf nauwelijks tot nooit helpen. Brrrrrr.
Ik ben elk eet moment op school, niet alleen voor mijn zoon, maar ik help ook de andere kinderen. Ik ben echt zo vaak op school dat ik al die lees uurtjes enzo graag oversla.
Sudrì schreef:
05-11-2019 16:07
Precies.
En als ik zie hoe enorm er geleurd moet worden snap ik dat spugen op de moeders ‘die op school wonen’ ook nooit zo. Wees verdorie blij dat er nog mensen zijn die helpen.
Nou, omdat dat "groepje" hier altijd dacht dat zij overal en altijd gelijk in moesten krijgen met alles.
beetjegek schreef:
05-11-2019 16:05
Ik wil niet eens mee op schoolreis, maar ik moet, wegens ziekte van mijn zoon. Ik snap niet wat die moeders er zo leuk aan vinden.
Kijk uit met openingspost quoten ;-)
Voor iedereen een groene tuin
Madameei schreef:
05-11-2019 15:57
Ik heb eens een stapel Donald Duck's […] gegeven. Toen ze de DD zag kwam er een soort waas over haar heen en ze zei heel erg opvliegend dat strips verboden waren want daar worden kinderen dom van […].

Wow :O
Bij zoon op school zijn de meeste Donald Ducks terug te vinden in de HB klassen. En die kinderen zitten niet in die speciale klassen omdat ze "zo dom zijn".

Bij ons op school gaat het tot nu toe allemaal best gemoedelijk heb ik het idee.
En in nood wil ik best meehelpen (als iets anders niet door zou kunnen gaan bijvoorbeeld), maar ik ken mezelf... ik doe echt niemand een plezier als hulpouder.
Ik vraag me af of TO en bijvoorbeeld Pipootje buiten het schoolplein, bijvoorbeeld hier of in RL waar dan ook, ook vaak moeite hebben met mensen?

Ligt het sowieso niet wat moeilijker voor jullie mbt sociale interacties, grenzen aangeven, veel conflicten ect?
Wat betreft het Donald duck- incident. waaaaattttt? Heb je die mevrouw er later nog op aangesproken?

Ik krijg wel de indruk dat je veel te hard probeert een goeie hulpmoeder te zijn.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
GroenTuintje schreef:
05-11-2019 16:23
Kijk uit met openingspost quoten ;-)
Ow, word ik nu gestaft? :-|
Lucifer2018 schreef:
05-11-2019 16:13

Niet mee eens. Als niemand er een keer wat van zegt blijven ze door gaan met irritant gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven