Moeilijk

21-06-2010 17:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag deze kersverse, hormoongedreven moeder even een hart onder de riem?

Graag tips van moeders die in dezelfde situatie zitten / zaten.

Week geleden bevalen van 2e dochter, oudste is net 2.

Mijn man is de komende maand thuis. Maar nu zit ik even 2 uurtjes met beide dames alleen; wat een DRAMA.

De kleinste kan niet slapen en huilt, als ik haar steeds op schoot neem kan ik niks met de oudste doen. Draagzak is nog ff geen optie ivm herstel keizersnede. En vlgs mij kan je ook niet handig met een draagzak zitten of wel?

Wordt dit ooit beter? Ik wil zo graag dat de jongste gewoon even in de box kan liggen en daar in slaap valt zodat ik de oudste niet tekort doe...

Ik heb ook t idee dat ik haar overprikkel door haar vanaf mijn schoot in de box te leggen, bij huilen er weer uit haal, terugleg, enz. Ben zelf niet zo'n voorstander van laten huilen maar dit lijkt soms wel even de manier. Ze is nl nu al vanaf 13u wakker; dat is wel erg lang.

NB ze ligt in de box om te slapen omdat ik door mijn KS niet zoveel de trap op en af kan. Ze ligt trouwens zowiezo liever beneden met alle geluiden om zich heen.

Graag tips & trics
lieve Femke, je oudste kan echt wel even de teletubbies kijken, krijgt ze echt niets van.

En ja het wordt beter, veel beter, je krijgt er vanzelf handigheid in, maar met je ks kan je gewoon even niet alles. Verwacht ook niet te veel te snel.
geen tips maar ik lees graag mee: mijn oudste wordt komend weekend 2 en over 3 weken ben ik uitgerekend van de tweede...
Gewoon blijven ademhalen ...morgen is er weer een dag .

Lekker op de bank, kleinste tegen je aan,de oudste aan de andere kant van je ,en laat je man maar lekker rennen, jij blijft met je meiden zitten waar je zit!
Jeetje, niet te streng zijn voor jezelf. Je bent pas net bevallen. Komt allemaal vast helemaal goed!
Wat Jala zegt: teletubbies kijken ..
Wat ik altijd deed was de jongste aandacht geven als zij wakker was en als zij sliep dan deed ik wat leuks met de oudste. De oudste was ook net 2 toen mijn jongste werd gebeuren. Betrekken bij de verzorging heeft hier ook geholpen: luiers pakken, handdoek pakken.

Of lekker wandelen en je oudste met de poppenwagen mee. Als jij met de jongste bezig bent kan de oudste best even naar de tv kijken. Niets mis mee.

En wat je jongste betreft qua huilen. Wij deden rust en regelmaat van Ria Blom. Niet iedereen is voorstander, maar bij ons heeft het wel geholpen. Even huilen hebben ze soms nodig voor de verwerking. Overprikkelen is ook niet goed. Dus goed letten op de vermoeidheid. En dan even laten huilen.. 5 minuutjes, dan een knuffel en weer 5 minuutjes.

Het is veel te vermoeiend voor een baby om zo lang wakker te zijn.

Oh ja.. en niet te veel willen in één keer. Je oudste dochter moet nu ook leren dat ze niet altijd direct de aandacht krijgt.
Túúrlijk wordt het beter! Alleen al door het feit dat je straks hersteld bent van je keizersnede en dus meer energie hebt.

Leuk hoor, zo kort op elkaar. Paar jaar afzien, maar dan heb je ook wat .
Hier helemaal hetzelfde, ik heb een dochter die morgen 2 wordt en een zoon van 2 weken oud. Zoonlief is vaak onrustig en slaapt eigenlijk alleen in de wandelwagen of draagzak (ik heb een Beco, die kan je al vanaf 3,5 kilo gebruiken en daar kan je wel mee zitten :-)) dus ik heb nog geen tijd alleen met beide kinderen door durven brengen.

Ik heb dus ook geen tips, behalve blijven ademhalen en hopen dat ze snel groter en rustiger worden....
bij ons zit er ook 2 jaar tussen en een keizersnede. ik zat ook met mijn handen in het haar in het begin. wat ik deed, wat jullie ook kunnen proberen. is om de jongste 'in te bakenen'. daar worden baby's rustig van. het hoeft niet op de hele strakke wijze, maar gewoon een beetje. ik deed dat met hydrofiele luiers en babyspeld(en), want het was bij ons ook in deze periode (warm). probeer het.

baat het niet, schaad het niet. hou de jongste wel bij je in de box zodat ze je nog kan horen en in de gaten houden.

en inderdaad betrek de oudste bij huishoudelijke taken en verzorgen
je hebt trouwens ook van die kinderwippertjes die ook vibreren. daar worden kleintjes ook superrustig van. kunnen ze in ieder geval die 3 uur slapen die ze nodig hebben. probeer zelf kalm te blijven, dus ook innerlijk. want baby's pikken jouw onrust ook op. dus probeer het positief te bekijken! dat helpt echt!
Haal even diep adem...het komt allemaal goed! Je moet gewoon even wennen. Mijn man vertrok 6 dagen na de bevalling van de jongste voor 3 weken op zee, en ik heb het ook gered...dus jij overleeft die 2 uur. En niet tegen de tijd op gaan zien dat je er straks wat langer alleen voor staat. Je moet gewoon even wennen aan het 'entertainen' van 2 kindjes en dat kost even wat tijd. Daarnaast ben je nog herstellende.

En die kinderwippertjes zijn inderdaad rete-handig!
, ik weet precies wat je bedoelt. Mijn oudste was nog geen 17 maanden toen de jongste geboren werd, en ook ik vond het een drama om alleen met ze te zijn. Ik heb wat afgehuild als mijn man 's ochtends weg ging naar zijn werk. Wat hielp waren tips die ik al voorbij zag komen:

- de oudste erbij betrekken en veel 'samen doen'. Als de baby ging drinken kreeg de oudste ook iets te eten of te drinken bijvoorbeeld.

- een draagzak. Ik heb een bondolino en in het begin heeft de baby bijna elk slaapje daarin gedaan. Je kunt er gewoon mee zitten, dus dat is geen probleem.

- hulp inschakelen. In het begin kwam mijn zusje vaak langs als ze vrij was, dat scheelde enorm.

Weet dat het beter wordt. Mijn jongste is nu 7 maanden, de oudste wordt bijna 2. Ik vind het nog steeds zwaar af en toe, vooral tijdens de spitsuren, maar het gaat zoveel makkelijker dan in het begin. Tot die tijd: sterkte!
.
Hoe herkenbaar (al is het al 9 maanden geleden). Het word echt beter!

Misschien een tip, wij hadden de bak van de kinderwagen in de box gezet (of kinderwagen in de bijkeuken) dan liggen de kleintjes iets afgeslotener/ rustiger als ze willen slapen. De box is best een grote open ruimte voor zo'n kleintje.

En de teletubbies en co hebben hier ook hun dienst bewezen. Ik merkte naarmate ik zelf opknapte ik ook de kinderen beter kon handelen. En bij lastige peuter + huilende baby ging ik vaak wandelen, ik heb heel wat kilometers gemaakt. Is gelijk weer wat verantwoorde gezonde buitenlucht.

Sterkte

Leg de baby in de kinderwagen en rij die heen en weer terwijl je op de bank zit met oudste kind naast je.
Herkenbaar, zoon van zes weken en dochter die over een maandje 2 wordt. Ik kan je vast verklappen dat de tijd veel doet. Naarmate de tijd verstrijkt wordt het gewoon makkelijker. Mini gaat altijd "muiten" als ik met Dennis op schoot zit of als ik zit te voeden, maar daar stopt ze mee als ik haar afleid of als ik haar erbij betrek. Dus Dennis wordt platgezoend tijdens voedingen, en aaien doet ze ook heel graag. Verder inderdaad veel betrekken bij dingen, luiers verschonen vindt ze nog het einde. Mini geeft de luier aan, en de doekjes en de billenzalf, gooit de vieze luier in de prullebak. Verder ga ik veel boekjes met haar lezen, of samen tv kijken, liedjes zingen, neuzen en oren aanwijzen. Mini heeft recent ontdekt dat ze met de bal spelen heel leuk vindt dus ze vermaakt zich ook vaak met de bal terugbrengen die ik heb weggegooid (net als een hondje dat apporteert).

Verder draag ik Dennis vaak in een draagdoek of ringsling, en daar kan ik prima mee zitten.

Wat betreft je oudste niet te kort doen. Herkenbare angst. En ook daar geldt, de tijd doet veel. Als jij weer wat meer hersteld bent vind je daar ook weer meer je draai in. Ik ben een paar weken verder dan jij en heb het gevoel dat er wat meer balans is, vergeleken met het begin.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Meis, maak je niet zo druk. Je bent een week geleden pas bevallen en dan ook nog met een ks. Gun het wat tijd. Hier 3 mnd geleden bevallen van de 2e middels een ks, mn oudste was toen 22 mnd. Ik herken je gevoel dus helemaal. Heeft hier de eerste weken ook wat huilbuien opgeleverd zowel van oudste zoon als van mij. Veel frustaties omdat je veel nog niet kunt en niet mag. Baby tv heeft hier toen ook overuren gedraaid, so what, daar worden ze echt niet slechter van als dat voor even is. Het komt echt allemaal goed, geef het wat tijd. Heel veel succes! Die eerste weken zijn behoorlijk zwaar, maar daarna gaat de zon echt weer schijnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven