Mommyvloggers - deel 8

25-03-2024 12:56 1795 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben alweer 7 topics volgekletst over het wel en wee van de mommyvloggers. Hier bespreken we de zelfopgeplakte diagn*ses, de huizen vol met kids die dol zijn op kale spaghetti met kaas en driehoeksverhoudingen waar zelfs de Stelling van Pythagoras niet uitkomt.

Even een korte greep uit de Mommyfluencers-Van Dale:
MB = Michelle Bollen
JvP = Jacqueline van Pelt
HVK = Huisvolkids
Debbie = Theletherfamily

We houden het uiteraard wel graag leuk zoals altijd, kijk voor de regels rustig eens terug in deel 2:
kinderen/mommy-influencers-2-0/list_mes ... #p34032285
In deel 4 staat ook nog een toevoeging van de mods, lees dat ook gerust een keer door (in de OP): kinderen/mommyvloggers-deel-4/list_mess ... start=3025
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
26-03-2024 14:12
Maar dan nog, ze is een dag geleden bevallen. Ik vind dat je dan überhaupt de trap nog niet op en af hoort te gaan. Maar zij heeft geen keuze, ze heeft geen partner die het allemaal even over kan nemen.


Juist, jij vindt.
Ik kon ook prima een trap op en af na een bevalling.
En natuurlijk had ze wel een keuze: niet zoveel kinderen nemen in haar eentje. en die dan vervolgens gebruiken als verdienmodel.
Alle reacties Link kopieren Quote
loesje* schreef:
26-03-2024 14:16
Juist, jij vindt.
Ik kon ook prima een trap op en af na een bevalling.
En natuurlijk had ze wel een keuze: niet zoveel kinderen nemen in haar eentje. en die dan vervolgens gebruiken als verdienmodel.
Dat je het kan betekend niet dat het verstandig is om te doen. Je kan vaak veel meer dan je denkt. Maar niet verstandig als je zuinig op je lijf bent.
Ik zeg ook nergens dat ik het eens ben met haar keuzes, maar neemt niet weg dat ik het een trieste situatie vind hoe het daar gaat. Ondanks dat het haar eigen keuzes zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
26-03-2024 14:20
Dat je het kan betekend niet dat het verstandig is om te doen. Je kan vaak veel meer dan je denkt. Maar niet verstandig als je zuinig op je lijf bent.
Ik zeg ook nergens dat ik het eens ben met haar keuzes, maar neemt niet weg dat ik het een trieste situatie vind hoe het daar gaat. Ondanks dat het haar eigen keuzes zijn.


Ik voel alleen medelijden met de kinderen, niet met haar.
Die hadden namelijk geen enkele keuze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
26-03-2024 14:12
Maar dan nog, ze is een dag geleden bevallen. Ik vind dat je dan überhaupt de trap nog niet op en af hoort te gaan. Maar zij heeft geen keuze, ze heeft geen partner die het allemaal even over kan nemen.
toen mijn jongste werd geboren had ik er nog 2 rondlopen, die ook aangekleed moesten worden en school etc.. Ik kon prima op bed kinderen aankleden. Je bent niet gehandicapt als je bevallen bent. En sommige mensen bevallen makkelijk en kunnen snel weer van alles.
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
26-03-2024 14:25
toen mijn jongste werd geboren had ik er nog 2 rondlopen, die ook aangekleed moesten worden en school etc.. Ik kon prima op bed kinderen aankleden. Je bent niet gehandicapt als je bevallen bent. En sommige mensen bevallen makkelijk en kunnen snel weer van alles.
Aplaus voor jou 🙌🙏🙌🙏
Alle reacties Link kopieren Quote
Joh je hoeft inderdaad echt niet per se 14 dagen in bed te blijven liggen. Ik voelde me kiplekker en ben geen type om in bed te blijven liggen, dus ik ben ook gewoon lekker in de weer geweest. Heb natuurlijk wel af en toe gerust, maar op dag 2 ook gewoon lekker geshopt bij de HEMA omdat ik tóch wat andere maatjes nodig had, of een rondje wezen fietsen met de oudste voorop. Nooit een fysieke klap naderhand gehad, ik heb gewoon het geluk gehad dat ik bevallen er ‘even tussendoor’ deed. Het kán wel, en ik ben het beeld dat een kraamvrouw in bed hoort wel een beetje beu. Een vrouw hoort te doen wat zij verstandig acht.

Natuurlijk was het voor HVK fijn geweest als ze de zorg had kunnen delen, en niet meteen na de bevalling door moest in haar regime, maar ik kan geen medelijden met haar hebben. Allemaal haar eigen keuzes waar de kinderen helaas de dupe van zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
26-03-2024 15:11
Joh je hoeft inderdaad echt niet per se 14 dagen in bed te blijven liggen. Ik voelde me kiplekker en ben geen type om in bed te blijven liggen, dus ik ben ook gewoon lekker in de weer geweest. Heb natuurlijk wel af en toe gerust, maar op dag 2 ook gewoon lekker geshopt bij de HEMA omdat ik tóch wat andere maatjes nodig had, of een rondje wezen fietsen met de oudste voorop. Nooit een fysieke klap naderhand gehad, ik heb gewoon het geluk gehad dat ik bevallen er ‘even tussendoor’ deed. Het kán wel, en ik ben het beeld dat een kraamvrouw in bed hoort wel een beetje beu. Een vrouw hoort te doen wat zij verstandig acht.

Natuurlijk was het voor HVK fijn geweest als ze de zorg had kunnen delen, en niet meteen na de bevalling door moest in haar regime, maar ik kan geen medelijden met haar hebben. Allemaal haar eigen keuzes waar de kinderen helaas de dupe van zijn.
Dit is het wel een beetje he... De 1 kan direct boodschappen doen zonder dat er ooit een probleem van komt.. De ander kan nauwelijks lopen.. De 1 vind het heerlijk een week vertroebeld te worden op bed (en dat mag) de ander moet er niet aan denken (en dat mag ook)
Wat ik het bijzonderst vind is dat het op mij overkomt alsof er nooit rekening gehouden word met een minder fijn verloop 🤷
Bij mijn oudste liep ik ook direct rond en vond ik dat liggen ook maar raar 🤷 bij mijn jongste ging zoveel fout dat ik überhaupt pas na een week thuis was 🙄 geen idee hoe ik dat had moeten doen zonder vangnet

Maar wie weet had ze gewoon een vangnet achter de hand 🤷
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
26-03-2024 15:11
Joh je hoeft inderdaad echt niet per se 14 dagen in bed te blijven liggen. Ik voelde me kiplekker en ben geen type om in bed te blijven liggen, dus ik ben ook gewoon lekker in de weer geweest. Heb natuurlijk wel af en toe gerust, maar op dag 2 ook gewoon lekker geshopt bij de HEMA omdat ik tóch wat andere maatjes nodig had, of een rondje wezen fietsen met de oudste voorop. Nooit een fysieke klap naderhand gehad, ik heb gewoon het geluk gehad dat ik bevallen er ‘even tussendoor’ deed. Het kán wel, en ik ben het beeld dat een kraamvrouw in bed hoort wel een beetje beu. Een vrouw hoort te doen wat zij verstandig acht.

Natuurlijk was het voor HVK fijn geweest als ze de zorg had kunnen delen, en niet meteen na de bevalling door moest in haar regime, maar ik kan geen medelijden met haar hebben. Allemaal haar eigen keuzes waar de kinderen helaas de dupe van zijn.
De klap naderhand komt vaak op latere leeftijd. Incontinentie, last van bekken etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
26-03-2024 14:25
toen mijn jongste werd geboren had ik er nog 2 rondlopen, die ook aangekleed moesten worden en school etc.. Ik kon prima op bed kinderen aankleden. Je bent niet gehandicapt als je bevallen bent. En sommige mensen bevallen makkelijk en kunnen snel weer van alles.
En toen mijn oudste geboren werd heb ik nog een week in het ziekenhuis gelegen.
Niet alles laat zich plannen en het is niet altijd een kwestie van maar gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
D wist niet of het wel zou lukken om met dochter even het dorp in te gaan want haar energie is lowwwwww, maar gelukkig heeft ze wel haar nagels kunnen laten doen! :cheer:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemig wat krijgen die kinderen van Rosanne van Hemert suikerbommen als snackplankjes. Wanneer ze thuis lunchen zie ik ook nooit een gewone boterham, maar altijd snaai. Wij maken hier ook graah zo’n plankje hoor, maar na school is het heel saai snackgroente/fruit en een biscuitje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
25-03-2024 22:43
Terug vind post

Zodat het topic in je lijst komt


Oooo... thanks
Alle reacties Link kopieren Quote
Loucagalinha schreef:
26-03-2024 07:58
Maar bedelen om een kobo terwijl je net kobo heb zitten afkraken omdat op die van haar alles beter is is wel beetje not done natuurlijk 😂 boeken illegaal overnemen ook... Maar blijft debs en dat is natuurlijk niet het helderste licht
Ik verbaas me ook weer, idd kobo afkraken en haar dure exemplaar aanbevelen... maar dat blijkt ook niet geweldig want alsnog moet ze bedelen om een boek.
Ik moest ook lachen om het verhaal schoonmaskster, ze stopt liever haar energie in andere dingen dan huishouden.., ja slapen en lezen.
En de regels bij de gemeente voor vergoeding schoonmaakster zijnstreng.
Ja duhhh , als jij naar feestjes kunt, naar beurzen en andere leuke activiteiten heb je geen betaalde schoonmaakster nodig, zijn mensen die er harder 1 nodig zijn.
Rog werkt wel extra dagje
Alle reacties Link kopieren Quote
Uilskuiken schreef:
26-03-2024 10:05
Dat zal toch wel mag ik hopen, helemaal als alleenstaande moeder met nog jonge kinderen. De uren dat ze in het ziekenhuis lag zal er toch ook opvang voor de kinderen geweest zijn. Wat je ook van haar mag vinden, ze doet het toch allemaal maar even in haar eentje. En ik vind helemaal niet dat ze veel klaagt ‘ t is meer dat ze situaties benoemt zoals de ruzies onderling bv. Ik hoop voor haar dat ze kan genieten van haar kraamtijd en dat ze een beetje in de watten gelegd wordt.
Vind ik ook hoor, ze doet misschien dingen anders dan wij zouden doen, maar als ik haar vergelijk met een Debbie vind ik dat ze het heel knap doet in haar uppie,
Ze heeft totaal geen tijd gehad om te rusten, en tuurlijk Dat weet je met 5 kinderen maar toch, ze klaagt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liselot schreef:
26-03-2024 16:25
Ik verbaas me ook weer, idd kobo afkraken en haar dure exemplaar aanbevelen... maar dat blijkt ook niet geweldig want alsnog moet ze bedelen om een boek.
Ik moest ook lachen om het verhaal schoonmaskster, ze stopt liever haar energie in andere dingen dan huishouden.., ja slapen en lezen.
En de regels bij de gemeente voor vergoeding schoonmaakster zijnstreng.
Ja duhhh , als jij naar feestjes kunt, naar beurzen en andere leuke activiteiten heb je geen betaalde schoonmaakster nodig, zijn mensen die er harder 1 nodig zijn.
Rog werkt wel extra dagje
En nu mag ze 11 juni naar de vermoeidheidskliniek... nou ik word al moe als ik eraan denk dat we tot die tijd met een klagende Debbie zitten🤣
Want ze kan alleen op de dinsdagochtend... pffff je kunt toch je oppasmeisje vragen of ouders of vriendin? Dan was ze misschien eerder aan de beurt, maar nee zo krijgt ze nog even de aandacht, denk dat dat na een bezoekje kliniek snel klaar is.
Ze komt weer een fysiotherapeut tegen daar, zal deze wel goed genoeg zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vermoeidheidskliniek lijkt me meer iets voor mensen met cvs enzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
26-03-2024 15:25
De klap naderhand komt vaak op latere leeftijd. Incontinentie, last van bekken etc.
Maar ook hierin: dat hóeft niet. Het is niet zo dat als de kraamvrouw soepel gaat, ze daar later last van krijgt. Zoveel kraamvrouwen, zoveel ervaringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liselot schreef:
26-03-2024 17:20
En nu mag ze 11 juni naar de vermoeidheidskliniek... nou ik word al moe als ik eraan denk dat we tot die tijd met een klagende Debbie zitten🤣
Want ze kan alleen op de dinsdagochtend... pffff je kunt toch je oppasmeisje vragen of ouders of vriendin? Dan was ze misschien eerder aan de beurt, maar nee zo krijgt ze nog even de aandacht, denk dat dat na een bezoekje kliniek snel klaar is.
Ze komt weer een fysiotherapeut tegen daar, zal deze wel goed genoeg zijn?
Ja, ze heeft toch ook familie of vrienden, of oppassers, die even kunnen letten op de kids. Of Roy die even een dag vrij kan nemen.
Heel vreemd, je wilt toch zo snel mogelijk geholpen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap ook niet dat je voor zoiets belangrijks (want al heel lang lóngcovid en lowwwww energy) niet iets gaat regelen qua oppas. Want als de juf op school opeens ziek is kan ze ook weer niet op datum in juni?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
26-03-2024 15:57
Jemig wat krijgen die kinderen van Rosanne van Hemert suikerbommen als snackplankjes. Wanneer ze thuis lunchen zie ik ook nooit een gewone boterham, maar altijd snaai. Wij maken hier ook graah zo’n plankje hoor, maar na school is het heel saai snackgroente/fruit en een biscuitje.
Bij mijn kinderen hoef ik uit school ook echt niet met groente en fruit aan te komen haha.
Uit school is bij ons tijd voor wat lekkers. Zo zie je maar dat iedereen het anders doet, maar ik vond het wel een leuk snackplankje voor een keer. Weet niet of ze het dagelijks zo doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo ongeloofwaardig die Debbie🙄. Voor haar nagels en alles kan ze toch ook oppas regelen? Kom op zeg.
Liam gaat toch naar de opvang? Vraagt ze alvast een extra dag Kdv en bso aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
26-03-2024 19:10
Bij mijn kinderen hoef ik uit school ook echt niet met groente en fruit aan te komen haha.
Uit school is bij ons tijd voor wat lekkers. Zo zie je maar dat iedereen het anders doet, maar ik vond het wel een leuk snackplankje voor een keer. Weet niet of ze het dagelijks zo doet?
Iedere dag haha, houd het maar eens in de gaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
26-03-2024 18:59
Ik snap ook niet dat je voor zoiets belangrijks (want al heel lang lóngcovid en lowwwww energy) niet iets gaat regelen qua oppas. Want als de juf op school opeens ziek is kan ze ook weer niet op datum in juni?
Sssssttt
Breng haar nou niet op ideeën.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
26-03-2024 17:21
Een vermoeidheidskliniek lijkt me meer iets voor mensen met cvs enzo?
Het is ook niet bewezen dat het werkt voor long covid.

Ik snap niet dat ze geen goede ergotherapeut zelf heeft gezocht die kijkt ook naar haar privé en moet ze tijdschrijflijsten invullen .

Maar tips neemt ze toch niet aan dus ik stuur haar niks meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaimy helaas toch weer in het ziekenhuis: kuit- en scheenbeen gebroken. Zo sneu voor haar…

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven