Morgen ingeleid

20-01-2011 10:09 51 berichten
Hallo allemaal,

Omdat mijn uk het zo ontzettend naar zijn/haar zin heeft in mijn buik, en niet van plan is om er zelf uit te komen, word ik morgen met 42 weken ingeleid.

Is mijn eerste kindje, 2x strippen in de afgelopen week heeft geen effect gehad, dus morgenochtend mogen we naar het ziekenhuis. Wie is er ook ivm overtijd ingeleid? Hebben jullie nog tips? Dingen die handig zijn om bij me te hebben, duurt het over het algemeen lang voor de weeen komen, wat doe je in het begin om de tijd door te komen?

Ik zie er niet tegenop, maar vind het wel een beetje spannend...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met beide bevallingen ingeleid. Eerste keer zat alles nog potdicht vanbinnen dus toen kreeg ik eerst gel om het te laten verweken. In totaal duurde het 35 uur totdat ze geboren was.

Bij de 2e had ik al 1 cm ontsluiting, ik ging om 7.30 aan het infuus en om 14.15 was hij geboren. Dat ging dus supersnel.

Ze zeggen dat een ingeleide bevalling pijnlijker is maar een bevalling doet altijd zeer dus daar zou ik me niet te druk om maken. En alles gaat voorbij, dat hield ik me maar voor.

Heel veel succes morgen!
Dank je!

Heb zelf ook al een kleine cm ontsluiting, dus waarschijnlijk kunnen ze gelijk het infuus aansluiten. Maar de gyn twijfelde daar nog een beetje aan, dus dat wordt morgen definitief besloten. Misschien nog een klein beetje gel.
Ik ben ook ingeleid met 41+2. Ik kan je niet echt tips geven. Bij iedere vrouw gaat een inleiding anders.... bij mij moest er 2 keer gel ingebracht worden om het te laten verweken en het duurde heel lang voordat ik eindelijk de 2cm had bereikt (toen konden ze mijn vliezen breken). En daarna duurde het ook nog 9 uur voordat ik persdrang kreeg.

Maar goed, als ik je dan een tipje moet geven : Neem een MP3 speler mee met je favoriete muziek. Dat heeft mij heel erg geholpen. Ik word rustig van muziek, dus concentreerde me meer op meezingen ipv op pijn
O ja, ik had wat tijdschriften bij me. Toen ik net was aangesloten heb ik daar een beetje in zitten bladeren maar al snel kreeg ik weeen dus toen was ik klaar met lezen.

Ik was blij met van die Dextro tabletten, die kreeg ik van het ziekenhuis. Al was het alleen maar even voor de smaak.
Ik ben met 38 weken ingeleid vanwege pre-eclampsie.

Op zaterdag werd ik opgenomen. Op zondag werd ik getoucheerd en bleek ik nog geen verstreken baarmoedermond te hebben. Daarom kreeg ik gel. Voor de gel moet je even aan de ctg, en na de gel gelijk een uur. Dan heb je een uur pauze, en dan weer een uur ctg. Bij mij krampte het heel erg, daarom kreeg ik maar één dosis over de hele dag. 's Avonds had ik nog steeds pijn, daarom kreeg ik een slaappil om goed tot rust te komen. De volgende ochtend bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben dus ik mocht naar de verloskamers. Vliezen gebroken, ctg ingebracht en infuus aangezet. Gelijk al flinke weeën, en dan hogen ze hem ook nog eens elke 20 minuten op. Na een tijd mocht ik een ruggenprik (heerlijk!) en na 5 uur is mijn dochter geboren. Redelijk vlot, zeker voor een eerste.

Laat het gewoon over je heen komen. Neem leesvoer mee, en wat lekkers. Makkelijke kleding en pantoffels. Zeker als je eerst nog gel/een veter/tabletten krijgt kan het lang (lees: meerdere dagen) duren.

Succes!
Spannend!

Ik ben met 42.1 ingeleid na 2 dagen tabletjes om de baarmoedermond te verweken.

Ik had al vrij snel pittige weeen, dus iets van afleiding had ik niet nodig. De dagen ervoor overigens wel: tijschriften, mobiel met internet.

Om 10.00 infuus en 20.00 is onze zoon geboren. Ik vond het heftig, niet zozeer de pijn, maar wel dat het mij zo overdonderde en er in mijn ogen geen rustige opbouw was.

Al met al vond ik het goed te doen en zeer de moeite waard.

Bij mij werd het infuus trouwens teruggedraaid toen ik het zo moeizaam vond om de weeen op te vangen.

Wat wel fijn was om bij me te hebben:

- lippenbalsem, kreeg heel droge lippen van het puffen.

- iets te eten voor je man/vriend. Ik had koeken, sultana's enzo bij me. Wat te drinken is er meestal wel.

En verder je standaard ziekenhuistasje, met opgeladen batterij voor de camera.
Oh, en succes natuurlijk!
Wat Myranda zegt over eten, drinken en lippenbalsem was precies wat mijn zus ook (2x) heeft meegenomen.
Ik mocht niks eten tijdens de inleiding, alleen water drinken. Zit je dan met je dextro, sultana en Marsen.

Verschilt per ziekenhuis, denk ik.
Muziek, tijdschriften, makkelijke kleding, pantoffels en lekkere dikke sokken: check.

En ik ga idd proberen het zoveel mogelijk over me heen te laten komen.
Ow, en lippenbalsem: goede! Ga het gelijk even in mn tas stoppen!

Bedankt
Oja, als je gelijk infuus krijgt, krijg je dan ook een ctg?

En hoeveel bewegingsvrijheid heb je om de weeen op te vangen? Kan je evt uit bed met infuus, of is dat echt een no-go?
Ben zelf 1 keer (van de 3) ingeleid.

Vond het vergelijkbaar met 'natuurlijk' bevallen. De weeen kwamen vrij snel op gang, maar probeer niet teveel een beeld te vormen van je bevalling door op informatie van andere mensen af te gaan. Het verloopt bij iedereen anders!

Heel veel succes, en hopelijk heb je morgen snel je kleine op je buik liggen ipv erin!!
Hoi SofiaLaLa, hier ook een ingeleide (41+3). Om 12 uur werd ik aan het infuus gehangen (en kreeg ook meteen een ctg om de kleine in de gaten te houden), twee uur later had ik 5 cm ontsluiting en kreeg ik een ruggenprik. Om kwart over 8 is ons kindje geboren. Ging dus best wel snel!

Ik kon nog wel naar de wc, maar na de ruggenprik niet meer. Maar dat is dan wel het laatste waar je aan denkt.

Succes morgen! En als je even niet meer weet waar je het zoeken moet: het houdt een keer op, en dan heb je je kindje in je armen.
Ja, dan krijg je een ctg via een draadje wat op het hoofdje van de baby wordt geplaatst. Dat, in combinatie met het infuus maakt je bewegingsvrijheid beperkt. Ik mocht zelfs niet uit bed, omdat het draadje steeds los schoot...
Sofia, ik heb gewoon rondgelopen toen ik aan het infuus zat. Heb mezelf zelfs nog gedoucht !!! Ik kan me niet meer herinneren of ik een CTG kreeg nadat ik aan het infuus ging...

Maar ik had geluk hoor, ik had 2 oudere verpleegsters/vk's rond de tijd dat ik aan het infuus ging (middag ploeg) en die vonden dat ik nog wel wat rond mocht lopen, want ik lag al de halve dag en er gebeurde maar niets... ze vonden het echt sneu voor me
Ik ben ook ingeleid met 42+1. Ik vond het best lastig dat ik aan allerlei apparatuur vast zat. Ik had een ctg om en die kon/mocht niet af. En later kreeg ik nog meer apparatuur. Dat vond ik vervelend want zo kon ik niet rondlopen.

Ik kreeg gel ingebracht om 7.00 uur 's ochtends. 's Middags het infuus gekregen maar het schoot niet op met de ontsluiting. Om 19.00 een ruggeprik gekregen en even na middernacht is onze dochter geboren.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat het mijn 1e kindje is. Ik vond het inbrengen van de gle niet prettig maar daarna wordt je nog heel vaak getoucheerd dat het eigenlijk peanuts is. Ik heb niet echt iets kunnen doen als lezen oid. Er was al snel activiteit in de vorm van harde buiken en daar had ik het al best druk mee. Ik mocht ook niet eten want er zou nog sprake kunnen zijn van een keizersnede.

Omdat ik wist dat ik zou gan bevallen was ik wel erg gespannen. Dit heeft waarschijn lijk mee gespeeld met het krijgen van ontsluiting. Ik was er teveel opgericht. Ik was niet ontspannen genoeg. Misschien iets om in je achterhoofd te houden....

Je vriend/ man wel genoeg te lezen meenemen. Bij mij hoefde hij er het grootste gedeelte niet naast mijn bed te staan. Hij heeft veel gelezen en tv gekeken.

Succes en sterkte morgen!!!
Ik ben ook ingeleid. Ik lag aan het infuus en ctg en als ik van bed af wilde moest ik de zuster bellen. Dan kwam ze om de ctg los te maken en kon ik naar de wc. Ik ben ook nog in bad geweest.

Uiteindelijk vond ik de weeen pittig worden en heb ik een pompje gekregen met pijnstilling. Ik twijfelde heel erg maar ben achteraf blij dat ik het gedaan heb. De bevalling ging erg traag maar met het pompje kon ik me ontspannen en was het zo gepiept.

Toch vond ik het allemaal wel meevallen, achteraf gezien. Ik vond het een heel mooie bevalling! Ik moest wel een nacht blijven in het ziekenhuis (na de bevalling) en ik wilde dat ik geweten had dat het kan dat je je plas niet of nauwelijks op kan houden en dat een pyjamabroek daarom niet handig is. Ik had dus alleen het jasje van een pyjama aan en moest in het netbroekje de zaal en gang over om naar de wc te gaan. Dus neem een lang hemdje of een nachthmemd mee om eventueel na de bevalling in te slapen.
Ik had een badjas mee, voor het over de gang heen lopen. Ook handig om mee te nemen!
Oh ja, die had ik ook wel mee! Maar die lag ergens in een tas onderin mijn kastje. Heb er nooit meer aan gedacht! (sterker nog, dit is de eerste keer dat ik er aan denk, haha!)
Haha!

Die had ik gelijk opgehangen, omdat het zo handig is in het ziekenhuis!
Ik mocht wel eten en drinken trouwens. Terwijl ze wisten dat de kans groot was dat het een keizersnee zou worden. Dat hoorde ik achteraf pas trouwens. Het ging heel traag en ze hadden niet gedacht dat Kootje nog op tijd zou komen. De kinderarts had me al in haar programma staan hoorde ik later.
Toen ik 1 keer op zaal was was ik kapot! het was elf uur 's avonds geweest en er lagen al twee vrouwen met verse baby's. Ik wilde ze niet storen. Ik werd op een bed binnengereden en man heeft de tassen onderin de kast gepropt en is toen snel naar huis gegaan om de volgende dag veeeeel te vroeg al weer in het ziekenhuis te staan

Nu ik er zo weer aan terug denk krijg ik gewoon zin om weer te bevallen! Stom hé, Kootje is nog niet eens drie maandjes oud....
Apart dat het zo verschilt.

De kinderarts kwam in het ZH waar ik was bevallen de volgende ochtend kijken. Een standaard onderzoek, om te kijken of alles goed was.

Doen ze dat bij een keizersnede gelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven