Morgen ingeleid

20-01-2011 10:09 51 berichten
Hallo allemaal,

Omdat mijn uk het zo ontzettend naar zijn/haar zin heeft in mijn buik, en niet van plan is om er zelf uit te komen, word ik morgen met 42 weken ingeleid.

Is mijn eerste kindje, 2x strippen in de afgelopen week heeft geen effect gehad, dus morgenochtend mogen we naar het ziekenhuis. Wie is er ook ivm overtijd ingeleid? Hebben jullie nog tips? Dingen die handig zijn om bij me te hebben, duurt het over het algemeen lang voor de weeen komen, wat doe je in het begin om de tijd door te komen?

Ik zie er niet tegenop, maar vind het wel een beetje spannend...
Nog een keer zwanger zijn en bevallen: nee, dank je. Ik vond het bijzonder, maar niet voor herhaling vatbaar. Bovendien heb ik zo'n leuke dochter, een broertje of zusje kan dat vast niet overtreffen.
Als de zwangerschap maar een maandje hoeft te duren wil nog wel 5 keer bevallen

Bij een keizersnee is een kinderarts aanwezig voor de baby. Dat stond dus al in haar schema. Ze kwam even kijken toen ik al stond te douchen en ik had niet eens door dat ze een kinderarts was. Dat vertelde de verpleegkundige later.

En ik vind Kootje juist zo goed gelukt dat ik er nog wel een paar wil, haha!
Badjas zit al in mn tas idd. En gelukkig hebben ze in "ons" ziekenhuis mooie kraamsuites, dus stel dat we de nacht moeten blijven lig ik lekker alleen met man en kind, heerlijk! Man mag dan dus ook lekker blijven.

Bewegen: is dus verschillend, dat zie ik morgen dan wel.

Heb ook wel zoiets van: we zien wel, iedere bevalling is inderdaad anders.

Ik ga nog even mn i-pod verversen, even lekkerer muziek erop zetten, dan maar even de boel beetje opruimen hier, en tas nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je een soepelere bevalling krijgt dan wij. Ik ben ook ingeleid met 42 weken + 1 dag.

Eerste dag kreeg ik gel om het eerste beetje ontsluiting op de wekken. Aan het eind van de middag had ik beginnende weeen, dat was nog goed te doen. Ik heb tijdschriftjes gelezen en met manlief door het ziekenhuis gewandeld. De tweede dag ging ik 's ochtends vroeg aan het infuus. Ik kreeg meteen heftige weeen. Bewegingsvrijheid had eigenlijk niet, door het CTG en het infuus. Aan het eind van de dag bleek ik nog maar 3 cm ontsluiting te hebben en is ons mooie meisje met een keizersnede gehaald.

Succes en sterkte morgen. Over een paar dagen ben je mama!!!!
Ik ben bij mijn tweede kindje ingeleid bij 41 weken en drie dagen. Ik ging om 9.00 uur aan het infuus en de CTG. Toen had ik al drie centimeter ontsluiting. Om 9.30 voelde ik nog niets en zouden ze het infuus een standje omhoog zetten. Daar zijn ze nooit aan toegekomen, de weeën barsten bij mij los en om 12.30 uur was mijn zoon er. Omdat de temperatuur van onze zoon zakte na de geboorte zijn wij tot 20.00 in het ziekenhuis gebleven. Anders had ik al gelijk rond een uur of 15.00 naar huis gemogen.

In het begin (eerste uur dat ik aan de CTG lag) ging ik gewoon met infuus en CTG en al naar het toilet. Daarna heb ik alleen nog maar gelegen, maar anders had ik gewoon rond kunnen lopen op de kamer denk ik.

Ik vond het al met al wel meevallen. Mijn oudste kwam wel gewoon op de normale manier zeg maar, maar dat duurde ook gelijk 26 uur. En bij het inleiden heb ik gewoon continu begeleiding gehad van de verpleging en mijn eigen VK, dat was ook wel een prettig idee.

Heel veel succes en sterkte morgen.
Ik was ingeleid met 42+4.

Was er om 07:00, maar vanwege drukte ging ik pas om 11:00 aan het infuus. Vliezen zijn gelijk gebroken. Voelde wel gelijk soort lichte weeen aan het infuus, dat gaat best snel. Heb lekker op bed gelezen en gesoezeld. Mocht er wel uit, maar rond het bed. Kindje had trouwens wat draadjes op het hoofd geplakt gekregen dus ver kon je niet lopen. Plassen moest op een po in een rolstoel. Man had beneden nog broodjes gekocht en 's middags hebben we nog wat gegeten. Rond 3 uur moest ik toch flink aan de bak met puffen en uiteindelijk is ze om 16:14 geboren.

Ik had mee; shirt, badjas, douchespullen, tandenborstel, tandpasta, kleertjes voor kindje, boekjes om te lezen. En schone kleren voor de terugreis (joggingbroek en shirt)

En wat ik ook graaaaag had willen weten: Ik zou proberen borstvoeding te geven, ik mocht dezelfde avond weer naar huis, kreeg die avond geen kraamhulp vanwege drukte. Kind was best groot en had honger/dorst. Maar uit mijn borst kwam geen druppel, kind gefrustreerd, ik gestressed, janken de 1e nacht. De volgende dag heeft kraamhulp op mijn aandringen kant en klare melk gehaald. 10 cc Kind was helemaal in d'r hum. Ze had wat ik al dacht honger/dorst. Ik heb het nu zeker weer in huis voor de 1e nacht. BV lukte uiteindelijk helemaal niet, lijk er wel niet de goede tepels voor te hebben, dus deze keer heb ik dat spul gelijk in huis.
Succes trouwens morgen!
Ik ben ingeleid met 39.5 weken, maar van een tweeling, en vaak worden die wel eerder geboren.

De eerste dag alleen met gel, en dat deed helemaal niks.

De tweede dag 's ochtends infuus, 's middags infuus + gel. M'n vliezen braken wel halverwege de dag, maar geen weeen.

De derde dag weer infuus (tot ver boven het maximum), en ik kreeg wel weeen, maar niet veel en maar 3 cm ontsluiting.

Die avond heb ik een keizersnee gehad.

Ik hoop dat 't bij jou een stuk vlotter gaat!
Succes morgen!

Ik ben ingeleid met 38 weken ivm hartritmestoornissen (bij mij). Ik kreeg al vanaf 37 weken gel ingebracht om de baarmoedermond te verweken, dat duurde vanwege vroege termijn en eerste bevalling lang. Toen ik 2 cm had mocht ik me 's ochtends melden in het zh. Daar werden de vliezen gebroken en kreeg ik een infuus weeenopwekkers plus ctg op het hoofdje van zoon. Het duurde wel even voordat de juiste dosering weeenopwekkers was bereikt, tot 16.00 uur heb ik weinig last gehad. Toen ging het opeens heel snel (en pijnlijk), vooral het laatste uur,toen ging ik van 5 naar 10 cm. Om 20.00 uur kreeg ik persdrang en om 20.50 is zoon geboren. Al met al viel het mij hartstikke mee
if we all light up, we can scare away the dark...
Hoi,

Ik ben 'doorgeleid'. Wat inhoud dat het uiteindelijk na 3 keer strippen was begonnen, ik alsnog na een avond+nacht vol weeen naar het ziekenhuis kon omdat het niet doorzette.(41+5)

Daar kreeg ik meteen een infuus. Men, hel vond ik het. (heftig+rugweeen+vast aan dat bed door ctg)

Maar weet je, alles gaat voorbij. En je wordt echt goed in de gaten gehouden, en zo niet: druk op die bel. Zodra die weeen begonnen, kon ik echt nergens meer aan denken dan 'overleven'. Eén groot voordeel: je piekert nergens meer over

Wel een voordeel vond ik de eerste nacht in het zkh door brengen. Dat was goed om even een beetje te herstellen. Man te laten wennen zonder meteen die zorg op zich te moeten nemen. En goed geholpen met borstvoeding. (oha, en het bezoekuur, heerlijk! daarna al die mensen weer weg)

Heel veel succes en sterkte. Morgen (zo goed als zeker) ben je moeder!

(ohja, geniet vanavond, ga uit eten ofzo, stop de koelkast vol, laat vent nog even het huis opruimen en loop die babykamer binnen. Morgen is ie gevuld!)
Vanavond gaan we idd lekker ontspannen, laatste dingetjes opruimen samen, en beetje bankhangen. Vroeg naar bed, want we moeten ons morgenochtend vroeg melden.

Ga er maar zo open mogelijk in, laat het op me af komen, en inderdaad de gedachte dat we daarna onze kleine in onze armen hebben.... Heerlijk. Dat is wel een fijne gedachte, nu al: morgen gaat het echt beginnen, en na al dat harde werken is onze kleine er! Als we thuiskomen zijn we met ons drieen!!
Spannend hoor, kom je ook hier melden hoe het is gegaan?
Ik ben bij mijn jongste ingeleid, bij 37,5 week. Om 9 uur aan het infuus en om 11.29 uur was ze er. Ging erg snel op een gegeven moment (errug snel!), maar was wel te doen. Ik had 3 cm ontsluiting voordat ik ingeleid werd. Ik weet nog dat mijn man honger had en dat hij een broodje kipkerrie ging halen. Hij kreeg, eenmaal terug, nog 2 happen de kans van mij en toen ging het broodje wel weg, want er was werk aan de winkel.

Ik heb mijn mijn jongste wel veel naweeën gehad, bij mijn middelste niet zo erg. Weet niet of het door de snelle bevalling komt, alhoewel het wel gezegd wordt.

Heel veel succes morgen en een hele fijne kraamweek toegewenst!
Spannend! Heel veel succes morgen! Zet 'm op!
Misschien nog een tip als je in een zkh bevalt waar ze kraamsuites hebben: laat je man wat toiletspullen en schoon ondergoed voor zichzelf meenemen. Kan hij zich ook lekker opfrissen als jullie een nachtje moeten blijven...
Enne...succes natuurlijk!
Niet ingeleid ivm overtijd maar ivm langdurig gebroken vliezen. Tips: Ontspan! Het komt zoals het komt.

Succes morgen!
Bedankt allemaal! Ik kom nog melden hoe het gegaan is!
heeeel veel succes gewenst vandaag!!!! ik hoop dat het allemaal meevalt voor je!!!
Zou de baby er al zijn?
Hoi, kom natuurlijk nog even melden: zoon is vrijdagmiddag geboren! Uiteindelijk helemaal anders gelopen: werd donderdag op vrijdag nacht wakker van.de.weeën! Kwamen direct heel kort op elkaar, heel heftig, ook rug weeën. Ontsluiting wilde niet echt vorderen dus heb om 10 uur pijnpomp en bijstimulatie gekregen. Helaas wilde de ontsluiting echt niet doorzetten, ben op 5,5 a 6 cm blijven hangen ondanks 3 keer ophogen bijstimulatie en goede weeën. Gyn erbij en conclusie was: gaat niet lukken Zo. Dus werd een keizersnede..ben helaas tijdens en na de operatie 2,5 liter bloed verloren, en heb bloedtransfusie gehad. Was allemaal erg zwaar en heftig maar gaat alweer stuk beter,zijn lekker thuis en de kleine doet het super.
Gefeliciteerd! En nu vooral bijkomen en genieten van je zoon!
Dat is zeker anders gelopen dan gedacht! Maar hij is er! Van harte gefeliciteerd en doe lekker rustig aan om goed bij te komen.
Gefeliciteerd!

Klinkt als een heftige bevalling. Nu lekker uitrusten van alles en genieten van je zoon!
gefeliciteerd! Hopelijk voel je je snel beter, en geniet van je kleine man xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven