Mutsen II
donderdag 29 oktober 2009 om 10:50
quote:anky schreef op 29 oktober 2009 @ 10:46:
ik heb een stopwoord bij mezelf ontdekt, namelijk "oké" als antwoord op een vraag. Dat doe ik ook, en het is de schuld van Pluis. Die roept sinds een poosje bij vanalles Oooh-keeeeej, en ik neem het over. En het is echt niet andersom. Volgens mij heeft hij het van het KDV.
ik heb een stopwoord bij mezelf ontdekt, namelijk "oké" als antwoord op een vraag. Dat doe ik ook, en het is de schuld van Pluis. Die roept sinds een poosje bij vanalles Oooh-keeeeej, en ik neem het over. En het is echt niet andersom. Volgens mij heeft hij het van het KDV.
donderdag 29 oktober 2009 om 10:50
Oja, "meest" in plaats van gewoon de ouderwetse overtreffende trap. Zelf in journaal en op de radio gebruiken ze alleen nog maar "meest". Dat irriteert me dus ook (wat een irritaties zo op de morgen).
En op mijn werk kom ik veel te veel de Engelse schrijfstijl tegen: woorden die aan elkaar geschreven horen, maar dan op zijn Engels uit elkaar getrokken worden. Het ziet er gewoon niet uit.
Oja Pammie: de begrafenis vanmiddag. Ik zat me al af te vragen waarvoor Mini zo gespannen was.
En op mijn werk kom ik veel te veel de Engelse schrijfstijl tegen: woorden die aan elkaar geschreven horen, maar dan op zijn Engels uit elkaar getrokken worden. Het ziet er gewoon niet uit.
Oja Pammie: de begrafenis vanmiddag. Ik zat me al af te vragen waarvoor Mini zo gespannen was.
donderdag 29 oktober 2009 om 11:27
morgen en bedankt voor de koffie. vinnik altijd zo attent van je Pam! en balen dat mini zo gespannen is en balen dat je moeder er is en balen dat er bonje is in de familie. Gedoe altijd. Gaat het je lukken om overal buiten te blijven? sterkte iig
wel fijn dat Pamman de bluetooth gefixed heeft; het tafereel dat je beschreef komt hier ook geregeld voor. en ik ben dan te ongeduldig en ruk de beschrijving uit Sokmans handen (en heb het dan ook sneller voor elkaar)
fijn dat je goed geslapen hebt, Miffy! elke goeie nacht is er weer 1.
hier rustige ochtend, ben even met Slof naar de neiuwe Leen Bakker geweest die hier in de buurt is gekomen; mannetje was niet weg te slaan bij een speelgoedpaardje. het ding is maar 20 euro (euri vinnik trouwens ook zo irritant)
wel fijn dat Pamman de bluetooth gefixed heeft; het tafereel dat je beschreef komt hier ook geregeld voor. en ik ben dan te ongeduldig en ruk de beschrijving uit Sokmans handen (en heb het dan ook sneller voor elkaar)
fijn dat je goed geslapen hebt, Miffy! elke goeie nacht is er weer 1.
hier rustige ochtend, ben even met Slof naar de neiuwe Leen Bakker geweest die hier in de buurt is gekomen; mannetje was niet weg te slaan bij een speelgoedpaardje. het ding is maar 20 euro (euri vinnik trouwens ook zo irritant)
donderdag 29 oktober 2009 om 13:32
ik had vanmorgen en vanmiddag wel weer grote moeite het eenstuks addergebroed naar school te krijgen. Mén, wat een treuzelkont! eerst wil ze persé in haar pyjama ontbijten, daarna ruziet ze met haar broertje en ik moet alles echt 20 keer zeggen. Waardoor ik bij de 21e keer uit mijn slof schiet en mevrouwtje huilt. Ik begrijp nu pas écht waar je het over hebt, Citro; hoe gaat dat nu bij jou?
donderdag 29 oktober 2009 om 17:20
Bonje was in de generatie boven ons dus daar blijf ik wel buiten hoor. Ik heb de hele dienst naast mijn moeder gezeten (applausje) en Mini zat op mijn schoot, hand in hand met mijn nichtje. Heel zoet. Afscheid was mooi, pastte bij de persoon. Ik werd zelfs nog genoemd in een rede (en ik kon mezelf er helemaal niet in vinden maar goed). Het afscheid van mijn opa van de kist was wel emotioneel. Zus en ik schoten allebei vol. Andere zus was ook in tranen maar zij weet het aan haar leeftijd Verder was het boeiend om al die ooms en tantes van vroeger te zien, En neven en nichten die 'ineens' net zo volwassen zijn als ik. Mini is de hemel ingeprezen (wat een moooooi meisje!). Vonden we allebei leuk haha. Ze heeft het verder super gedaan, was heel rustig en lief. Daarna zijn we de begraafplaats nog op geweest omdat mijn beste vriendje daar begraven ligt. Hilarisch om het commentaar van Mini op de stenen te horen wat mooi en handig is en wat niet
donderdag 29 oktober 2009 om 19:09
quote:Pammie schreef op 29 oktober 2009 @ 17:22:
Mijn nichtjes (net 6) kwamen naar me toe tijdens de koffiemetcake: Tante Pammie, nu snappen we één ding nog niet: wordt ze nou een mummie of een skelet? Gelukkig weet Mini wat cremeren is en heeft ze hen dat haarfijn verteld.
de gelegenheid is er misschien niet naar, maar toch
fijn dat het soepel is verlopen vanmiddag
Mijn nichtjes (net 6) kwamen naar me toe tijdens de koffiemetcake: Tante Pammie, nu snappen we één ding nog niet: wordt ze nou een mummie of een skelet? Gelukkig weet Mini wat cremeren is en heeft ze hen dat haarfijn verteld.
de gelegenheid is er misschien niet naar, maar toch
fijn dat het soepel is verlopen vanmiddag
donderdag 29 oktober 2009 om 20:27
Ik vond het heel fijn dat de kinderen erbij waren, juist om dit soort opmerkingen. Houdt het een beetje licht. Er waren veel ouderen en die reageren ook anders met kinderen in de buurt. Op een gegeven moment stonden een paar mensen om Mini heen tegen elkaar dat ze zo'n poppetje is. Komt er een oudere man naar me toe en hij fluistert in mijn oor: 'ze is vast niet áltijd zo popperig als ze eruit ziet'.
donderdag 29 oktober 2009 om 20:32
Fijn dat het allemaal goed ging en dat het een mooi afscheid was Pammie. Dat wilde ik ook zeggen, dat de aanwezigheid van kinderen er misschien de scherpe kanten aan een begrafenis een heel klein beetje verzacht. En dat had die oudere man scherp gezien in ieder geval, over mini
Sok, ik spreek je nog wel een keer als Poek dit een weekje vohoudt
Het gaat op zich wel goed met Limoen, maar het lukt mij nog steeds lang niet altijd om rustig te blijven helaas. Ik geloof dat dat wel de enige manier is om het een beetje gezellig te houden met Limoen. Maar doordat ik anders met haar probeer te communiceren gaat het wel veel beter tussen haar en mij al, en dat is al heel wat. Ze heeft nog de nodige trucen en streken hoor, oa ook dat eindeloze getreuzel de hele dag, en de hysterie als het niet gaat zoals ze wil. Maar goed, we doen ons best
Limoen en Mandarijn hadden gelukkig goed naar hun zin bij opa en oma, ze waren volgens mijn moeder "lekker druk, maar wel gezellig". Mandarijn is dol op opa, en Limoen op oma, dus dat verdeelt mooi de drukte een beetje over beiden
En wij hebben korma-curry met kip en rijst gegeten, lekker om weer eens rijst te kunnen eten, zonder 2 mokkende en vieskijkende kinderen aan tafel.
Sok, ik spreek je nog wel een keer als Poek dit een weekje vohoudt
Het gaat op zich wel goed met Limoen, maar het lukt mij nog steeds lang niet altijd om rustig te blijven helaas. Ik geloof dat dat wel de enige manier is om het een beetje gezellig te houden met Limoen. Maar doordat ik anders met haar probeer te communiceren gaat het wel veel beter tussen haar en mij al, en dat is al heel wat. Ze heeft nog de nodige trucen en streken hoor, oa ook dat eindeloze getreuzel de hele dag, en de hysterie als het niet gaat zoals ze wil. Maar goed, we doen ons best
Limoen en Mandarijn hadden gelukkig goed naar hun zin bij opa en oma, ze waren volgens mijn moeder "lekker druk, maar wel gezellig". Mandarijn is dol op opa, en Limoen op oma, dus dat verdeelt mooi de drukte een beetje over beiden
En wij hebben korma-curry met kip en rijst gegeten, lekker om weer eens rijst te kunnen eten, zonder 2 mokkende en vieskijkende kinderen aan tafel.
donderdag 29 oktober 2009 om 20:43
Zo hé, mijn internetverbinding klapt er niet meteen uit... Ik ga dus even snel lezen hoe het met jullie is!
Pammie, ga zo verder lezen maar jou eerst condoleren want ik lees dat je vandaag een crematie had.
Hier alles lekker. Zeer verkouden en benauwde Moppie, maar is er gelukkig (weer) vrolijk onder. Volgens huisarts zijn longen schoon. Enne...hij loopt nu echt los!!! En begint te kletsen. Het babytijdperk in huize Esmee is daarmee definitief voorbij .
Pammie, ga zo verder lezen maar jou eerst condoleren want ik lees dat je vandaag een crematie had.
Hier alles lekker. Zeer verkouden en benauwde Moppie, maar is er gelukkig (weer) vrolijk onder. Volgens huisarts zijn longen schoon. Enne...hij loopt nu echt los!!! En begint te kletsen. Het babytijdperk in huize Esmee is daarmee definitief voorbij .
donderdag 29 oktober 2009 om 20:44
fijn dat de koters zich vermaakt hadden bij opa en oma; zijn ze nu trouwens weer terug, of blijven ze nog een nachtje? en hoe uitgeslapen ben je nu?
nog een leuke actie van Sokman; ik stuur hem naar de supermarkt voor vloeibare handzeep (en nog heel veel andere dingen) en waar komt-ie mee terug? vloeibaar (hand)wasmiddel! gevalletje communicatiestoornis (en gebrek aan huishoudkundig inzicht van Sokman)
nog een leuke actie van Sokman; ik stuur hem naar de supermarkt voor vloeibare handzeep (en nog heel veel andere dingen) en waar komt-ie mee terug? vloeibaar (hand)wasmiddel! gevalletje communicatiestoornis (en gebrek aan huishoudkundig inzicht van Sokman)
donderdag 29 oktober 2009 om 20:54
Oh Esmee, dat gaat snel opeens, met Moppie, en beterschap, naar als ze benauwd zijn.
Ik ben nog niet uitgslapen want moest werken vandaag, maar morgen hoef ik niet te werken dus hopelijk kan ik het uitslaapritme terugvinden (als je het nooit meer doet verleer je het, lijkt wel).
Ze slapen er nog 2 nachten, tot zaterdag.
Dat zou hier ook kunnen gebeuren, die Sokmanactie, in fact, toen man nog boodschappen deed, gebeurde het ook regelmatig. Tegenwoordig kan of mag of mag of kan hij geen boodschappentas meer tillen en dat scheelt wel wat ergernissen.
Ik ben nog niet uitgslapen want moest werken vandaag, maar morgen hoef ik niet te werken dus hopelijk kan ik het uitslaapritme terugvinden (als je het nooit meer doet verleer je het, lijkt wel).
Ze slapen er nog 2 nachten, tot zaterdag.
Dat zou hier ook kunnen gebeuren, die Sokmanactie, in fact, toen man nog boodschappen deed, gebeurde het ook regelmatig. Tegenwoordig kan of mag of mag of kan hij geen boodschappentas meer tillen en dat scheelt wel wat ergernissen.
vrijdag 30 oktober 2009 om 05:36
Hoi Esmee! Wat een gedoe met die internetverbinding. Ik kan daar helemaal niet tegen, begin al te steigeren als het ding er eens in de 2 maanden een keer uitklapt. Wauw, en Moppie is een snelle zeg, nog even en hij haalt Maby in (die liep pas met 17 maanden).
En getreuzel is inderdaad irritant. Gelukkig hier geen treuzelende kinderen, maar ik moet zeggen dat ik ook wel ruime marges inbouw 's morgens, zodat we niet hoeven haasten (anders kriig ik zelf een ochtendhumeur).
Ik ben weer eens beetje vroeg op, zodat ik nog even wat voor het werk kan doen en een uurtje eerder kan beginnen. Bah, het is de laatste weken gewoon echt te druk. Ik merk het ook aan mezelf. Was het maar vast vanavond.
En getreuzel is inderdaad irritant. Gelukkig hier geen treuzelende kinderen, maar ik moet zeggen dat ik ook wel ruime marges inbouw 's morgens, zodat we niet hoeven haasten (anders kriig ik zelf een ochtendhumeur).
Ik ben weer eens beetje vroeg op, zodat ik nog even wat voor het werk kan doen en een uurtje eerder kan beginnen. Bah, het is de laatste weken gewoon echt te druk. Ik merk het ook aan mezelf. Was het maar vast vanavond.
vrijdag 30 oktober 2009 om 07:40
Pffft, Anky, toen jij zat te posten lag Pluis boven in zijn bed te pruttelen, en ik was heel blij dat hij nog even in slaap viel omdat ik het nog midden in de nacht vond. Is het uurtje werken gelukt?
Slapen van Pluis was weer ouderwets drama. Misschien dat het aan de wintertijd ligt: daardoor gaat hij natuurlijk wat later naar bed (al gaat hij op de klok vroeger naar bed dan tijdens zomertijd).
Een beetje een omgekeerde Remma dan, die Pluis.
Esmee, vlotte jongen die Moppie! Verder alles goed bij jullie?
Slapen van Pluis was weer ouderwets drama. Misschien dat het aan de wintertijd ligt: daardoor gaat hij natuurlijk wat later naar bed (al gaat hij op de klok vroeger naar bed dan tijdens zomertijd).
Een beetje een omgekeerde Remma dan, die Pluis.
Esmee, vlotte jongen die Moppie! Verder alles goed bij jullie?