Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Zo, de boerenkool voor vanavond (laat terug van zwemles) is al klaar. Lekker, ik ben dol op boerenkool.
Ik hoorde dat de mex prik echt een rotprik is, die je behoorlijk voelt, dus foppen zal niet lukken denk ik. Collega had hem al gehad en die zei dat je hem echt wel voelt itt gewone griepprik.

Maar goed, bel straks de huisarts zelf nog even, zij is altijd heel begripvol en wil wel meedenken. Zal even googlen op die druppels trouwens.

Lekker boerenkool, bij ons lust niemand het helaas, behalve ik.
Citro, als Limoen toch al panisch is denk je dan dat die zalf erg gaat helpen? Mannie hebben we in de houdgreep genomen, niet leuk maar goed, tis niet anders.

Ik heb voor Mini weleens van die rustgevende druppeltjes gehad van VSM maar ik merkte totaal geen verschil.

Ik ga snel verder, ik heb het erg druk en ben alleen en schiet niet op.

Bye
Als mijn huisarts, of de assistente, met homeopathische druppels aan kwam kakken zocht ik direct een andere huisarts.

Vielen de zonnetjes in de smaak?

Anky, ik ga je weer in de steek laten als het gaat om vroeg opstaan. Het wordt weer tijd om in een gewoon ritme te komen.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee Citro. Wat vervelend dat Limoen zo heftig reageert zeg. Hoop dat het mee gaat vallen. Esman vond prik meevallen, maar had volgende dag wel stijve arm (meer dan van andere prikken).

Ik moet nog eens goede volgorde gaan bedenken, want ik moet natuurlijk met 3 monsters in de rij... Hoop op tijdstip dat we samen kunnen, scheelt net weer iets.

Lekker boerenkool! Moet ik nodig weer eens maken. Hier lust iedereen het gelukkig. Heb net ook eten gemaakt. Moeten zo naar verjaardag en dan kunnen we aanschuiven als we terug zijn.

Nu snel was ophangen voor ik Mannie weer moet ophalen.
Ik neem de assistentes eerlijk gezegd altijd met een korrel zout Miffy. Ik sta er op dat ze dingen met onze eigen huisarts overleggen, en die vertrouw ik volkomen. Huisarts heeft emlapleister voorgeschreven, mooi zo.

Ik hoop dat die voorkomt dat ze denkt "het doet verrekte zeer, mij krijgen ze mooi niet meer mee voor de herhaling".

Het zal de paniek niet doen afnemen denk ik en ze zal nog steeds in de houdgreep moeten, maar ik kan nu op zijn minst zonder schuldgevoel en zonder dat ze zich in de maling genomen voelt haar gerust proberen te stellen dat het geen pijn doet.

Ik ben op het werk Miffy, ik krijg straks pas verslag van de zonnetjes.

Sok, al googlend kwam ik jouw traktatie ook nog tegen
Degene die het minst schreeuwt zou ik eerst laten gaan, maar denk dat ik iemand mee zou nemen.
Ik heb Mannie meteen verteld dat hij nog een keer moet. Ik denk dat we dan maar tegelijk met Pamman gaan, die moet ook. Misschien scheelt dat, als hij ziet hoe stoer papa wel niet is .

Ik begin een lichte hoofdpijn te ontwikkelen maar ik heb wel reuzeveel gedaan vandaag.
Mijn werkster neemt net ontslag per sms!
quote:Pammie schreef op 17 november 2009 @ 16:24:

Mijn werkster neemt net ontslag per sms!

o, lekker dan! daar gaat je goeie humeur! hoezo dan?

ik vrees dat er bij mij vandaag niet schoongemaakt is. stond vaag bericht op mijn voicemail, waaruit bleek dat vervangster mijn huis niet kon vinden (was er al 2 keer geweest) dus ik vrees met grote vreze en als het goed is, is mijn 'eigen' schoonmaakster er komende week weer.
Lekker dan Pammie. Ik plaatsvervangend met je mee!

Jammer Miffy, ik vond het wel gezellig zo in de morgen.

Ik nog even verder. Sien had vandaag zwemles en ze gingen kijken of ze komende zaterdag mocht proefzwemmen, want volgens de leraar kon ze dat wel. Had ze uitgerekend vandaag de bokkenpruik op en deed ze geslaagde imitatie van een verzuipende zeeleeuw tijdens het schoolslagzwemmen (oftwel ze gooide er gewoon met de pet naar). En nu dus geen proefzwemmen. Leek me een mooie gelegenheid om de zwemles maar eens paar maanden stop te zetten (volgende keer afzwemmen zijn we er niet en ik vertik het eigenlijk om tot eind april me blauw te betalen aan zwemlessen), maar nu is Sien weer volledig overstuur, want "ik wil niet stoppen met zwemles, want dat is zo leuk". Moeilijk dus, sinds de zomer zit er ook totaal geen vooruitgang in haar zwemmen meer. Ze mag het dan wel leuk vinden, ik vind dat ze ook wel een beetje haar best mag doen (die lessen zijn duur genoeg) en nu loopt ze maar een beetje te lanterfanten in haar groep.
En pas had ik ook al zo'n enorme discussie met haar, want ze wil dus niet diplomazwemmen omdat ze denkt dat ze daarna geen zwemles meer krijgt. Ik heb al verteld dat ze daarna nog voor B en C kan, maar dat wil er bij haar niet in. Vandaag dus expres niets verteld (alleen dat ze haar best moest doen), maar dat werkte dus ook niet. En dan zegt ze achteraf: "volgende week ga ik gewoon weer goed zwemmen en laten zien dat ik het wel kan". Ja hoor lieve schat, maar dat is een beetje laat.
Ik lees nu jouw beriicht pas Sokje. Ook lekker vaag van die werkster.

Nou ja, dat is dan weer mijn geluk: onze werkster is in 1.5 jaar tijd nog maar 1 keer niet geweest. Ga haar dus maar snel opslag geven per 1 januari, want ze moet blijven.
Misschien loopt ze te lanterfanten omdat ze het allemaal al lang kan? Balen zeg, kan me voorstellen dat je geen zin hebt voor nutteloze zwemlessen te blijven betalen, als ze er niets mee opschiet.

Goed, de traktatie voor morgen is ook klaar. Dropveters met van die ringchipjes, oftewel, een chipsketting

Had ik nog te weinig dropveters ook, dus man moest terug om nog meer te halen (wie bedenkt er nou dat er maar 7 in een pakje zitten, stond ook niet op hoeveel er in zaten, handig hoor) De kindjes hebben geholpen, hoeveel chips er, na het avondeten, in hun buik is verdwenen wil ik niet weten.

Limoen was nogal van de wap, denk dat het allemaal een beetje spannend is voor haar, trakteren, afscheid van de PSZ, verjaardag, school. Een mens zou gestresst raken van minder (van het in elkaar flansen van traktaties bijv )

Hopelijk blijft ze vanavond wel in bed.

Nu nog wat administratieve dingen. En verzinnen wat we voor boodschappen nodig hebben voor donderdag.

Volgend jaar doe ik mijn best om beter te plannen, rond deze tijd.

Balen zeg, van beide werksters. Opzeggen per SMS is wel helemaal het toppunt.
Onze griepprik oproep is op een dinsdag om 12 uur 's middags fijn dan, hele werkdag weg, kind meer dan een halve dag van school thuishouden, de andere kan dan niet naar de PSZ. Wat is dat nou weer voor een tijd.
Onze griepprik is om 10 uur op een donderdag maar er staat in de brief dat als je echt niet kunt je in iedere willekeurige op d ebrief vermelde gemeente, op iedere willekeurige tijd kunt gaan. Staat dat er bij jou niet in?

Werkster is Pools en doet alles per sms omdat ze niet zo goed engels spreekt. Ze droeg wel meteen een nieuw iemand aan, daarmee komt ze vrijdag langs. En bij de buuf heeft ze ook opgezegd. Waarom weten we nog niet.

Man en ik hebben net samen bij Bol.com de Sinterklaascadeaus besteld. Voor Mannie de Playmobil hijskraan en de xmix-cd. Voor Mini een poppenkinderstoel, de dvd van de MegaMindy-film en een wereldbol. Voor Mannie heb ik ook nog een Cars vriendenboekje en voor Mini een leesboek op haar avi-niveau. Nog wat chocoladeletters scoren en dan is het wel weer mooi.
Dropveterkettingen zijn leuk. Lekker retro

Ank, ik vroeg me ook al af of ze zich misschien verveelde. Balen dat ze niet mag afzwemmen nu. Mini moet aanstaande vrijdag om half 6 (!) proefzwemmen En ze moet naar zwemles komen zaterdag want de badmeester wil haar nog een beetje 'bijspijkeren'. Dat klinkt alsof ze het proefzwemmen al gehaald heeft. Nou goed, we zien wel.
Hoop dat die vervanger wat wordt Pammie. Ik heb besloten dat er hier ook echt een werkster moet komen. Nu zeker is dat ik ook na 1 januari 28 uur blijf werken, vind ik het wel nodig. Nu sjees ik mijzelf achterna (en Esman doet ook veel hoor), maar ik ben er klaar mee. Mooi excuus om de avond voor ze komt netjes op te ruimen, dat kan hier geen kwaad!

Wat balen van proefzwemmen Anky. Ik snap je dilemma. Had mij eerder niet gerealiseerd dat zwemles zo prijzig is, maar hoorde het laatst ook al van vriendin.

Wel adem blijven halen hoor Citro. Sjonge, jij bent er maar druk mee zeg.

Ik heb vandaag ruzie gehad met GGD. Werkelijk wat een muts aan de telefoon. Beleid is duidelijk overal anders. Wij kunnen niet met 2e prik (Esman en ik gaan weekend samen weg, zal ik in AK toelichten) en dus belde ik of ik in buurplaats mocht komen de dag er voor. Kreeg ik mij toch een bak stront over mij heen, niet te zuinig. Ik ben beleefd gebleven, maar dat kostte veel moeite! Uiteindelijk ben ik terug gebeld door verpleegkundige en mag het. Moet ik ook eerste prik in buurgemeente halen, want anders zitten er geen 3 weken tussen... Ik vind het zalig, ben al lang blij dat het is geregeld.

Verjaardag vanmiddag was stom. Ik weet dat ik altijd veel te veel hapjes heb en zo. Maar dat er gedurende de middag welgeteld 1x een schaal langskomt met een kneuterig plakje worst en blokje kaas vind ik wel erg mager.
Het is inderdaad verveling bij Sien. Vorige week hadden ze een andere zwemjuf, die ze flink liet zweten (veel banen achter elkaar zwemmen) en dan zie ik haar gewoon opleven en dan laat ze wel gewoon zien wat ze kan. We gaan dus gewoon maar stoppen voorlopig. Het is jammer voor Sien (ze begon net weer te huilen in bed dat zwemmen zo leuheuk is), maar ze mag gewoon op zondagmorgen met mij blijven zwemmen.

En Pammie, knap van mini dat ze al mag. Dat bijspijikeren mis ik hier een beetje, Sien verknalde het vandaag helemaal zelf, maar ik heb nog steeds het idee dat ze het best kan (alhoewel ze het natuurlijk wel moet laten zien en dat deed ze vsndaag duidelijk niet). Enfin, ik heb vandaag niet helemaal mijn dag (is het te merken ?).

Citronella, alweer wat zaken afgerond, dat moet toch lekker voelen. En volgens mij zijn dit soort kakofonieën van gebeurtenissen nooit goed te plannen (maw je loopt altijd achter de feiten aan).
Het is inderdaad verveling bij Sien. Vorige week hadden ze een andere zwemjuf, die ze flink liet zweten (veel banen achter elkaar zwemmen) en dan zie ik haar gewoon opleven en dan laat ze wel gewoon zien wat ze kan. We gaan dus gewoon maar stoppen voorlopig. Het is jammer voor Sien (ze begon net weer te huilen in bed dat zwemmen zo leuheuk is), maar ze mag gewoon op zondagmorgen met mij blijven zwemmen.

En Pammie, knap van mini dat ze al mag. Dat bijspijikeren mis ik hier een beetje, Sien verknalde het vandaag helemaal zelf, maar ik heb nog steeds het idee dat ze het best kan (alhoewel ze het natuurlijk wel moet laten zien en dat deed ze vsndaag duidelijk niet). Enfin, ik heb vandaag niet helemaal mijn dag (is het te merken ?).

Citronella, alweer wat zaken afgerond, dat moet toch lekker voelen. En volgens mij zijn dit soort kakofonieën van gebeurtenissen nooit goed te plannen (maw je loopt altijd achter de feiten aan).
quote:esmee1975 schreef op 17 november 2009 @ 21:44:

Verjaardag vanmiddag was stom. Ik weet dat ik altijd veel te veel hapjes heb en zo. Maar dat er gedurende de middag welgeteld 1x een schaal langskomt met een kneuterig plakje worst en blokje kaas vind ik wel erg mager.

Ik had dit jaar bedacht alleen wat hapjes te doen met Mannies verjaardag, toen ik dat tegen zus zei was ze helemaal beteuterd; ze hadden expres niets gegeten omdat ik altijd zo veel te eten heb Gelukkig had ik toch nog veel te veel

Jullie ak-plan klinkt goed Esmee!

Ik heb net ook wat in de ak gezet trouwens.
Ank, daarom vind ik het systeem van proefzwemmen eigenlijk ruk. Een kind mag proefzwemmen omdat uit de zwemlessen blijkt dat ze het kunnen. En dan gaat proefzwemmen niet goed (moe, zenuwachtig, whatever) en dan mag het toch niet op. Dat vind ik gewoon raar, ze hebben het toch allang gezien? Bij een ander zwembad hier in de buurt doen ze daar dus niet aan. Ze kijken in de zwemles en als een kind laat zien dat het goed kan zwemmen krijgen ze een ballon en dat betekent dat je mag afzwemmen. Vind dat een wat vriendelijker systeem.
tis wel huel veul verveling zo, Anky

wel ontzettend irritant, dus ik begrijp je bui. en dan zijn ze nog net ff te klein om het allemaal te vatten.

Schoonmaakster is toch geweest, dus blijkbaar heeft ze ons huis toch gevonden. maar waar ze vandaan (liet) bellen, was wel een eindje uit de buurt, dus hoe ze hier gekomen is, is me een raadsel.

wij zouden vandaag trouwens ook een brief binnenkrijgen over de MG, maar nog niks gezien. morgen maar even afwachten, ben benieuwd. en heerlijke tijd ook, Citro! hoop dat het alternatief werkt.

en wat een activiteiten allemaal, Citro! kan mke voorstellen dat Limoen daar een beetje van slag van is.

had vandaag trouwens twee vervelende berichten, betrof neit mezelf, amar was er toch wel een beetje van slag van, zet eea wel in de AK
Sok
Ik hou meer van jouw aanpak op verjaardagen Pammie, dat mag duidelijk zijn . We hebben daar ook een keer lunch gehad. Was er zo weinig dat iedereen elkaar zat aan te kijken en Esman en ik uiteindelijk met behoorlijke trek naar huis zijn gegaan.

Proefzwemmen is idd een apart systeem. Je kunt toch zien als zwemleraar of een kind het kan of niet. Mannie is nog niet aan zwemmen toe. Eerst maar eens kijken of hij zonder slapen kan 's middags. Dan wordt dat de volgende stap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven