Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Hier zijn ze gek op andijviestampot, ik was er zelf ook verbaasd over (overigens zonder ananas).

Dit was ook een rollerbaan. Mannie had het allerkleinste maatje skies en van die ieniemienie skischoentjes, echt te schattig

In de periode dat het niet goed ging met Pammans ouders klemde ik af en toe ook mijn kaken op elkaar. Maar goed, dat was dan voor een bezoek van een uurtje. Een hele kerstdag had ik niet getrokken. Hoe is het eigenlijk met schoonmoeder gezondheidstechnisch gezien?
Limoen klaagt ook niet altijd dat het plassen pijn doet en dan had ze toch blaasontsteking, vaak kleine beetjes plassen is toch wel een teken dus ik zou zeker even een plasje inleveren Esmee.

Lastig dat schoonouder gedoe. Een hele kerstdag vind ik wel een hele prestatie hoor Esmee. Maar ik kan me voorstellen dat je dat zo voelt, dat je af en toe wat terug moet doen.

Man gaat voor het eerst sinds ik hem ken hardlopen, nu, volgens mij is ie gek geworden

Wij aten zuurkoolovenschotel, Limoen vond het stinken dus ze wilde niet eten. Voorheen at ze het prima, ik kan er ook geen rekening mee houden zo, de ene week lusten ze iets en de volgende week weer niet. Jammer voor d'r want we hadden zoveel over dat we het van de week nog een keer eten.

Zal zo hyves eens opstarten, ben benieuwd naar de skieende kindjes.
Stoer zeg, de skiende Pamkindjes. Ik kijk niet zo vaak op hyves, dus ontdekte opeens een zingende Maby, wat is ze schattig zeg! Het leek net of ze bij ons in de kamer zit, we hebben hetzelfde kleed en hetzelfde serviesje
Ik zou ook even plas inleveren. Klinkt toch wel als een blaasontsteking. Ervaring hier is met kinderen totaal verschillend: Sien hoge koorts (>40) en doodziek, Ot amper koorts en alleen niet goed in zijn vel. Van pijn bij plassen bij beiden nooit wat gemerkt.

Elessie, hier reageren moet geen verplichting zijn en iedereen heeft volgens mij weleens periodes dat de zin/puf even wat minder is. Ik herken het wel hoor: er was 1 forum waar ik best nog weleens kwam, maar de laatste tijd nooit meer. En dan is de drempel ook veel te hoog (merk ik zelf) om weer eens binnen te vallen (vooral als je ook niet bijleest zoals ik).

Net als de anderen vind ik het jammer jou en Nippo minder te zien hier, maar ik snap het wel helemaal.

Hier trouwens vandaag een echte offday. De komende week is belachelijk druk en ik zag er stiekem al erg tegenop omdat ik niet wist hoe ik alles moest bolwerken. Toen kwam er ook nog een kerstborrel van A-man bij en mijn moeder die een middag oppassen belde af omdat ze niet fit is. Toen zag ik het even helemaal niet meer zitten . Nu ben ik gelukkig weer wat minder wiebelig: A-man heeft buurvrouw kunnen regelen voor oppas, werk voor morgen (heel veel speculaasjes bakken voor de Adventsmarkt van de Kindergarten....ik kan geen speculaasplank meer zien) is al gedaan en nu nog even snel wat dingen voor werk regelen. En dan maar hopen dat deze week snel voorbij is.

Vandaag verband verwisseld bij Maby en weer veel onduidelijkheid: we moeten hechtingen laten verwijderen dinsdag, maar volgens mij had chirurg het over oplosbare hechtingen en zo zag het er ook wel uit. A-man heeft wat hechtingen eruit gepeuterd en volgens mij zijn ze oplosbaar. Was wel drama trouwens, want Maby raakt volledig in paniek als ze haar voet ziet. Kind was helemaal overstuur en het was pas weer goed toen er weer verband en een dikke sok omheen zat.

Leuk dat skieën. Ot en Sien hebben enorm veel zin in de skivakantie en willen ook graag op skiles (nu nog wel , het zal wel anders zijn als we daar ter plekke zijn, maar gelukkig zijn ze niet moeilijk en duurt huilen altijd alleen maar zolang we in de buurt zijn).
Wauw Citronella, man aan het hardlopen! Hoe is het hem bevallen?
quote:citronella schreef op 13 december 2009 @ 20:43:

Stoer zeg, de skieende Pamkindjes. Ik kijk niet zo vaak op hyves, dus ontdekte opeens een zingende Maby, wat is ze schattig zeg! Het leek net of ze bij ons in de kamer zit, we hebben hetzelfde kleed en hetzelfde serviesje Haha, lang leve de bekende winkelketens . Ik ga nu ook even snel naar skiende Pamkinderen kijken (ik vergeet altijd op Hyves te kijken).
Oef, doe je rustig aan Anky?

Okeeee, onze boom staat. Kerstboom dan he.

Met:

Gele, groene, paarse, rode, blauwe, turkooise, oranje ballen en blauw/geel/groen/rode lampjes, en paars, zilveren, oranje slingers. En mooi dat ie is. Prachtig.
hmm.. ik bedenk me opeens dat als Mandarijn morgen nog koorts heeft hij misschien niet eens naar gastouder kan, da's wel balen want man heeft cursus en ik kan op het werk ook heel moeilijk weg, we zijn met kerst 2 weken dicht en volgende week is het echt razend druk.. jammer dat ik daar nu pas over na ga denken..
foto Remma? de onze is denk ik nog ingetogen vergeleken met jullie boom, en die vond ik al lekker kleurig

Het viel hem tegen, hij heeft een paar keer een paar minuten gelopen, en dat was meer dna genoeg.
Hmm, bij beetje koorts kan hij toch wel naar gastouder? Of niet.

Remman is bezig foto's te laden. Maar die zijn toch niet zo mooi als dat de boom in het echt is, vind ik.
quote:remma schreef op 13 december 2009 @ 21:42:

Oef, doe je rustig aan Anky?

Okeeee, onze boom staat. Kerstboom dan he.

Met:

Gele, groene, paarse, rode, blauwe, turkooise, oranje ballen en blauw/geel/groen/rode lampjes, en paars, zilveren, oranje slingers. En mooi dat ie is. Prachtig.

Haha, dit is echt een exacte beschrijving van het ding (boom durf ik het niet meer te noemen) dat hier in de kamer staat. Stijlvol is niet het woord dat ik er aan durf te verbinden, maar de kinderen hebben hem zelf versierd en vinden hem prachtig .

Oei, Citronella, dan ga ik duimen voor je dat Limoen morgen koortsvrij is.
Pluis heeft ook mogen helpen versieren, maar wij hebben net wat minder kleurtjes in huis, dus Remma wint

Hopelijk is hij na een nachtje slapen weer gastouder-proof, Citro!
Over een beetje koorts doet ze niet moeilijk, maar hij had vandaag steeds 39. Ik geloof dat ze officieel ivm mex. griep kindjes ook niet mag opvangen bij koorts.
Haha wij zijn vanmiddag naar tuinland geweest en hebben daar flink ingeslagen.

We zeiden steeds, we moeten ballen voor de kerstboom, slingers voor de kerstboom, lampjes voor de kerstboom, totdat mini zei (toen we met de hele meuk weer in de auto zaten):"Moeten we niet een boom voor de kerstboom dan?"
ow, Anky, dat zijn een beetje teveel gaten in de planning, kan me voorstellen dat je daar niet happy van werd! Let je een beetje op jezelf?

en wat goed van Citroman, dat-ie is gaan lopen! en zo'n 1e keer zal idd wel redelijk slopend zijn, zeker met zijn achtergrond.

Hopenlijk is Mandarijn morgen weer koortsvrij!

Leuke foto's, Pammie! Mini ziet er echt heel stoer uit en redelijk relaxed.

wij hadden vandaag Kerstfeest van werk. Is altijd bijzonder goed geregeld en dit jaar dus ook. er waren 400 mensen, maar was wel heel gezellig. de vrouw van één van de collega's van het moederbedrijf is een studiegenoot en oude vriendin van mij. contact is beetje verwaterd (ze wonen om de hoek bij Koeky, zeg maar) maar het is wel altijd heel leuk om haar weer eens te zien. kinderen hebben zich prima vermaakt: zaten vooral te spelen in de nepsneeuw rond de kerstbomen. Slof had alleen innde autop een kwartiertje geslapen en dat was wel te merken aan zijn humeur; standje dwars. wel kregen ze nog een mooi cadeua, Poek kreeg een spel en Slof (weer) een Thomastrein, dus was hij verder wel tevreden.
Slimme Mini!

Als ik het over een kerstboom heb zegt Mini met een diepe zucht: 'Mama, het is een dénneboom'.

Je boom klinkt trouwens erg leuk Remma. Foto op Hyves?

Ik vind 39 graden ook een tikje te hoog voor de gastouder. Afhankelijk van hoe ze zich gedragen. Bij Mannie merk je soms niet eens dat hij al vrij hoge korots heeft, Mini ligt met wat verhoging al voor pampus.

Mini voelde zich vanavond ook niet lekker, klaagde over oorpijn en wilde zelfs zonder toetje naar boven. Hopen maar dat een goede nacht voldoende is.
hahaha, geniaal van mini
Hij staat op hievus
Aloha,

Ik heb vanmorgen mijn arme borstjes al laten pletten, was bijzonder onprettig. Maar goed, ik mocht weg dus dan zal het wel goed zijn. Dat is ook wat waard natuurlijk.

Ik ga even op Hyves kijken naar de boom van Remma en dan gaat ik wat doen.
Hij is mooi Remma! (lijkt wel de onze maar dan zonder slingers)

Mandarijn had 38 koorts dus toch maar naar gastouder gebracht, als het niet goed gaat hoor ik het wel.
zal zo e'bn naar de boom kieken.

en fijn dat je direct wegmocht, Pam; jammer alleen dat het zo'n zeer moet doen.

heb net de 2e ronde Mexicaanse prikken gescoord; Poek had natuurlijk door dat dit niet luek waas, dus dat was redelijk drama en ook Slof had geen zin, maar het leed was gelukkig snel geleden. ut was wel verrot koud op de fiets en het mannetje weigerde stelselmatig zijn wantjes aan te houden. Op de heenweg had hij snel in de gaten dat dat niet de slimstie optie was en hield hij ze na drie keer aan, op de terugweg niet en hij bleef maar schreeuwen. Sufferd.

in alle consternatie had ik bij de priktafel ook mijn papieren laten liggen en Poeks handschoenen, dus konden we nog weer helemaal tegen de stroom inlopen, maar we hebben ze weer gevonden.

Koffie smaakt nu errug goed.
Mini was op die leeftijd ook een ramp met wantjes, wilde ze nooit aanhouden. Fijn dat de prikken achter de rug zijn Sok.

Boom is mooi, als je daar niet vrolijk van wordt weet ik het ook niet meer

Vanmorgen had Mini nog oorpijn maar ik heb haar met neusspray naar school gestuurd omdat ze weer verkouden is. Ik hoop dat het helpt, als het niet gaat hoor ik het ook wel. Ze heeft verder geen koorts en ze at goed vanmorgen. Ik hoop dat het niet doorzet want ze moet woensdag proefzwemmen.

Ik heb nog niets gedaan. En ik heb ook geen zin.
Heb wantjes van Kruimel vanochtend ook 2x opnieuw aangedaan en toen vond ik het wel mooi. Wie eigenwijs wil wezen...

Huh Pam, borstjes pletten is niet fijn. Ik moest laatst ook en het was echt heel vervelend. Krijg je nog een officiele uitslag of was dit het?

Ik vind het ook prima hoor, als Es en Nippo gewoon sporadisch even hun hoofd om de hoek steken. Is gezelliger dan wanneer jullie er helemaal niet meer bij zouden zijn. Ik heb het zelf ook, dat ik zo'n drempel voel als ik een poosje niet geweest ben, voel me dan 'verplicht' om bijgelezen te zijn. Het is wel een fijn idee dat het gewoon kan zoals het uitkomt.

Wij hebben ook een multi-kleurenboom, inclusief zelf geknipte en geplakte knutselversieringen van de kinderen. Het ziet er niet uit. Maar who cares.

Heb in een vlaag van verstandsverbijstering toegezegd de pianobegeleiding te doen van een paar liedjes bij het kerstspel op school donderdag. Ze willen alleen de 2 (pianotechnisch) rottigste liedjes uit het hele boek dus daar moet ik nog flink aan oefenen. Moet ook nog helpen met kostuums naaien voor de theateruitvoering van koor begin januari. Plus een knickerbockertje voor jongetje, die de rol van 19e-eeuws schooljongetje heeft bij het kerstspel. En ik kan helemaal niet naaien.

Sok, nog geen restverschijnselen van prik? Wij mogen morgen weer. Vorige keer nergens last van, maar dat schijnt geen garantie te zijn voor de 2e keer.

Esmee, heb je al een plasje weggebracht? Wat een boel koortsige/kotsende/plassende kinderen trouwens, viel me op. Beterschap voor iedereen! Hier gelukkig nog niet veel meer dan wat gesnotter en gehoest dit jaar. ** even afkloppen **

Hilarisch trouwens Mif, een in zijn bed stuiterend kind dat 'slapen!' roept. Misschien heeft hij de definitie van het woord niet helemaal begrepen en doet hij daarom altijd zo moeilijk 's nachts?

Tis wel weer duidelijk dat ik op mijn werk zit. Ik moet maar weer eens wat taakjes erbij nemen, want eigenlijk heb ik al 2 weken niet zo erg veel te doen. En dan krijg je dit. Heb al wel besloten dat ik volgende week dinsdag toch maar mijn aller-allerlaatste vakantiedag opneem terwijl kinderen op creche/BSO zijn, en dan ga ik lekker de kerstinkopen doen.
Welke Arie ging het eigenlijk over? Ik ken geen Arie met een snor en half borsthaar.

Ik moest heel erg lachen trouwens om Poek en haar kerstspel.
quote:[message=4643257,noline]koeky schreef op 14

Plus een knickerbockertje voor jongetje, die de rol van 19e-eeuws schooljongetje heeft bij het kerstspel. En ik kan helemaal niet naaien.

En je bent net zo oen als ik. Net even op school om die schoenendozen te brengen en nu staat ik ingeroosterd als vliegende keep tijdens het kerstdiner (en ik mag foto's maken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven