Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ooo, lekker sauna. Voor jou dan he, ik ben niet van de sauna
de sauna en het stoombad en het caldarium en de Hammam en de weet-ik-veel-wat-allemaal.klik hier

oja, Pammie: ik heb aan de afdeling P&O gevraagd of er nog een vacature is op jpouw gebied. nog geen antwoord (zal wel niet gewerkt hebben vandaag) maar ik hou je op de hoogte.
Dat zat ik vanmiddag ook te denken, dat die beelden maken wel alles duidelijk. Dan heb je in feite geen tekst meer nodig.

Nip, fijn dat je er zo blij mee bent Voel je niet bezwaard, echt niet. Mannie past het niet meer, Nipje wel. Anders ligt het hier toch maar weg te stoffen en dat is helemaal zonde. En wat schattig dat Nipje zo'n knuffeltje is

Es, morgen Prisonbreak, twéé afleveringen! Wel al om 20:10 uur, rare tijd.

Vanmiddag vriendin op bezoek, was gezellig. Met haar relatie gaat het erg slecht, dat dacht ze op te lossen door een chatrelatie te starten. Oh my. Wat een saai leven heb ik dan.
Hee, dat is goed nieuws... dank voor de melding Pams!

Ik denk soms ook wel dat ik heul saai ben als ik sommige relatieperikelen om me heen hoor

Sox, wat heerlijk dat je morgen lekker je saunadagje hebt... geniet er maar van!
Veel plezier morgen, Sok!

Ik heb morgen een vliegtuig dagje en ben er over een week weer. Tot dan!
Lief van je Sok, dank je!

Ik heb Mini niets laten zien maar wel verteld, dat er een meneer heel boos was geworden en door het publiek heengereden was. Ik zat te huilen bij de radiouitzending dus dan heb je wel wat uit te leggen.

Neergsestorte vliegtuig heb ik toen wel laten zien (dat ding was alleen stuk, je zag geen lichamen verspreid liggen).
Ga je nou wéér weg Mif, ouwe globetrottert! Goeie reis!
Ik heb alleen chatrelaties met jullie .

Ik blijf nog even doorgaan over die beelden: ik wil die dus niet zien. Ik heb de tv uitgezet en op internet niets aangeklikt. Ik vind ook niet dat je mensen nieuws onthoudt als je niet alles tot in detail in beeld brengt; je kunt ook beschrijven wat er gebeurd is. Ik vind de oplossing van NRC wat dat betreft wel goed: lezers die ze willen zien kunnen dat doen op internet, en lezers die ze niet willen zien worden er niet mee geconfronteerd. Maar dan is er voor mij ook nog het probleem van privacy. Als het familie van mij was, zou ik het heel erg vinden dat hun lijden zo voor iedereen zichtbaar was. En alleen al daarom vind ik dat kranten terughoudend moeten zijn. Want het gaat hier niet alleen om de lezers, maar ook om de slachtoffers.

Sauna: ik ben jaloers..... Het caldarium is heerlijk, veel beter dan een dompelbad.
Veel plezier Miffy!

Es, ik ga je binnenkort echt bellen want we moeten nodig afspreken . Jammer dat het laatst in jouw woonplaats niet lukte (maar we zijn vast binnenkort voor kraamvisite weer in de buurt).
Ja Sok, geniet ervan morgen!

Ik heb vanavond de zolder opgeruimd trouwens, die was helemaal ontploft van onze uitzoek-actie. Nu staan de meeste dingen weer netjes achter de schotten en kan broederlief morgen in een heerlijk fris opgemaakt spinnewebvrij bedje stappen

Speaking of bedje, daar ga ik ook heen.

Trusten!

Oh, nog een leuke:

Ik: 'Mannie, waar zijn jouw oren!'

Mannie met een stalen gezicht: 'Afgezaagd'
Maar Nip, dan kan er geen foto meer gepubliceerd worden. Bij de gemiddelde bomaanslag in Israël zie je ook de lichamen verspreid liggen. Of is dat anders omdat het niet in NL is?
Ik denk trouwens dat ik er meer moeite mee zou hebben om, als het om mijn familie zou gaan, zelf een familielid iedere keer te zien lijden dan dat het me iets zou schelen dat iemand anders dat ziet.
Tot over een week miffy.

Haha die mannie. Die van mij zei laatst zoiets van: die heb jij toch? Waar ze het vandaan halen, ik weet hetniet.

Ik vind er persoonlijk niet zoveel verschil in zitten, beschreven of op foto, in beide gevallen ken ik die mensen niet persoonlijk. En van de andere kant gezien, uit ervaring weet ik dat het lezen van iets wat een familielid overkomt net zo'n schok is als een foto zien. Maar goed, het is hierin denk ik ieder voor zich, en het is maar goed dat er verschillende kanalen zijn om je van informatie te voorzien.
Dat is wel een hele kromme zin.

En dit is kwartet.

Nu ga ik echt naar bet.

Bye!
Bye
Ik hoef eigenlijk helemaal geen beelden van ontplofte of anderszins verminkte lichamen te zien, waar dan ook in de wereld. Maar qua privacy voor de nabestaanden vind ik het wel anders als een het een buitenlandse ramp is ja. Maar qua nieuwswaarde is het voor mij gelijk, expliciete foto's hoeven van mij gewoon niet, nooit.

Sok, heel veel plezier morgen, klinkt heerlijk.

En Miffy, al weer de hort op, ook veel plezier.. tenminste, weet niet waar je zit en of er daar ook wat te beleven is, maar goed
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen, dat ik geen gezicht heb gezien, dus feitelijk niemand heb kunnen herkennen. Behalve dan die van de dader.
Denk ook dat privacy van de nabestaanden niet helemaal juist geformuleerd is, ik doel meer op respect voor de nabestaanden, het feit dat je niet dagenlang bij iedere krant of website die je leest foto's wilt tegenkomen van rondvliegende lichaamsdelen van je geliefde familielid, zoiets.. dus..
Ik vind het lastig hoor. Ik hou zelf niet van dergelijke beelden (maar goed, wie wel) maar ik vind ze wel belangrijk om weer te geven wat er gebeurd is. Een foto zegt meer dan 1000 woorden om er maar een cliche in te gooien.

Ik ging naar bed. Oh ja, dat was het.
Ja klopt, maar een wat minder expliciete foto zegt mij vaak ook genoeg, ik hoef de details echt niet te zien om de omvang van het gebeurde te begrijpen. Zoiets dus..

O ja, ik had al lang in bed willen liggen.. trusten.
Gaan we tegelijk
"Een nintendo????"

"Is dit een nintendo ds??"

Stilte. Je ziet hem denken.

"Mama, ik dit een échte ds?"

"Wow, ik had noooit gedacht dat ik een ds zou krijgen."

O men, dat stralende koppie. 8 jaar.

En hij zei zo netjes bedankt, ook toen hij wat van zijn broertje en zusje kreeg. Zucht, mijn menneke wordt groot.
Remma, gefeliciteerd met je oudste!!
8 Jaar alweer tsjonge, wat gaat dat hard.
Ik weet trouwens niet wat ik van beelden zou vinden als ik een bekende van een van de slachtoffers zou zijn. In eerste instantie zou ik veel te geschokt zijn om me er iets van aan te trekken (je wereld wordt na een sterfgeval altijd erg klein, bij mij in ieder geval wel). Misschien dat het me in een later stadium zou dwarszitten, maar ik denk dat is moeilijk in te schatten als je niet in die situatie zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven