Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik denk dat ik dan wel écht heel gek word aangekeken Mif. Ik vind het trouwens geen slecht idee, ik kan hele marathons lopen op mijn pumpjes
Ik lees ook bamibaby. Ik vind haar wel een beetje sneu.

Sok, heel apart, drie keer botsen. Deed het pijn? Misschien moet je er inderdaad een sticker opplakken.

Anky, is Maby de dag goed doorgekomen?

Es, voor jou.

Ik heb honger. Ben er nog niet helemaal op ingesteld dat ik voor iemand extra moet koken. En Kruimel eet tegenwoordig meer dan de koekenkindjes bij elkaar. Gevolg: Kruimel eet mijn bord leeg en dan heb ik om half elf honger en moet ik een boterham met pindakaas eten anders kan ik niet slapen. Ik had een sliptongetje vanavond en dat heeft ie werkelijk helemaal van mijn bord af geschreeuwd. Hij kan ook een halve pan met wortels aan. Ik vind het wel fijn hoor, een kind dat eet.

Vanmiddag heel druk geweest: nieuw paspoort aangevraagd, dus met hele familie naar het gemeentehuis, toen nog wat boodschapjes, sandalen gekocht vor jongetje, daarna naar kermis alwaar we buurvrouw en buurjongetjes tegen het lijf liepen. We waren pas na vijven thuis en de lunchboel stond nog op tafel. Daarna ging ik risotto maken, maar dat doe ik niet weer op woensdag, want is me te ingewikkeld als je ondertussen ook pleisters moet plakken, DVDtjes moet aanzetten, buurjongetjes moet weerhouden de tuin om te spitten, en steeds Kruimel's krukje moet omdraaien omdat ie ermee tegen de muur aangelopen is (hij gebruikt het als loopkar).

Ik ga ook ooit hardlopen. Ooit.
Ik ga naar bed.

Bis morgen Mädchen!
Wij hebben eigenlijk zelden het soort ruzies dat uitgepraat moet worden. Ik ben meestal degene die boos is, dan hou ik een heel lange preek (gaat meestal over verdeling huishoudelijke en andere taken) en dan zegt Koekerd: ja je hebt gelijk. Dan ben ik dus direct uitgepraat. Einde ruzie. En soms heb ik juist zo'n zin om lekker even ruzie te maken, want irritaties te over. Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk. Ik snap best dat je er een beetje klaar mee bent Citro. Hij is ook wel een beetje erg veel met zichzelf bezig. Zo klinkt het in ieder geval.
Nou, dan gaat ik ook maar slapen. Als iedereen dan toch weg is.

Heb een boterham met kaas gegeten. Koekerd eet een tosti met pizza quick. Is je potje al leeg eigenlijk Remma?

Trusten
Goedemorgen.

Man is nog boos op mij, hij was gister ook in het logeerbed gaan liggen. Het is mij een beetje onduidelijk waarom maar goed. Gisteravond lag Mannie te brullen, hij had pijn. Eerst in zijn tanden, toen knie, toen voet en toen kreeg hij iets in zijn oog. Dat deed zo'n pijn dat hij helemaal lag te trillen, was echt heel zielig. Uiteindelijk weggekregen met spoelen. Toen wilde Pamman bij hem blijven maar Mannie wilde mij. En bedacht Pamman hoe ik dat dan moest doen. Dat kan ik zelf wel bedenken en toen was hij pissig. Volgens mij staat hij in standje overload en heeft hij ergens een zondebok nodig.

Mini was ook aan het huilen vanmorgen, ze wilde niet naar de gastouder want ik ben toch thuis
He bah Pammie, da's niet leuk, een boze Pamman. En zielige mannie en huilende Mini ook al niet .

Drink je een bakje koffie mee?

Ik drink er snel eentje en ga dan inpakken. Morgen nog een dagje werken en dan vertrekken we voor een weekje naar de Veluwe. Even geen werkstress, heerlijk, ik heb er zin in!
A-man was gisteren trouwens nog gebeld voor Maby met koorts en heeft haar eerder opgehaald. Was een beetje onnodig vond ik: ze had niet echt hoge koorts (38.3 ofzo) en was thuis gewoon lekker aan het spelen. Misschien was ze op het kdv wel zieker, ik was in ieder geval blij dat A-man weg kon op werk. Nu is Maby wel weer beter volgens mij.
Ik meld me ook gelijk maar even af (weet niet of ik vanavond hier nog ben). Dan zeg ik alvast: tot over een week! (tenzij we Internet daar hebben natuurlijk ).
He Pammie, wat vervelend, chagrijnige Pamman en een zielige mannie en mini.

Anky, alvast heel veel plezier.

Ik heb voor Limoen een wekker gekocht (bij Kruidvat) die zijn ogen open doet als ze uit bed mag, en het werkte vanmorgen perfect, ze stond netjes om 6.45 naast ons bed ipv 5.45 ofzo
De weekplanner met magneetjes werkt ook wel goed volgens mij, iedere avond voor ze gaat slapen laat ik haar zien wat er de volgende dag gebeurt en als ze s ochtends wakker wordt nog een keer. En ze dronk vanmorgen haar beker melk ook nog in 1 teug leeg. Tjonge, het wordt nog wel eens wat.

Denk dat dat wel klopt wat Pammie en Remma zeggen, dat ie zijn credits verspeeld heeft momenteel.

Probleem is dat ie mij momenteel ook echt niet leuk vindt, hij vindt mij een zeur, vindt dat ik snel boos ben en dat ie nooit iets goed kan doen, en dat klopt ook wel maar het is een beetje een kip-ei verhaal
Dat is inderdaad wel heel fijn Koeky, een kind dat eet. Ben wat dat betreft ook heel blij met Mandarijn, die eet ook anderhalf keer zo veel als Limoen
Veel praten over wat er elke dag moet gebeuren helpt hier ook goed. We nemen hier meerdere malen de volledige week door. En dat Sien tegenwoordig goed kan klokkijken helpt hier ook goed: ze houdt ook zelf in de gaten wanneer ze naar bed moet en wanneer ze eruit gaat.

He jakkes Citronella, ik kan me helemaal voorstellen dat het tussen jou en man even niet zo loopt, maar leuk is het natuurlijk niet. : Hug: voor jou en hopenlijk klaart de lucht snel weer een beetje.
Maby is ook zo heerlijk makkelijk met eten, al wordt ze langzaam wat kieskeuriger. Ze is een echte carnivoor aan het worden: vlees en vis eet ze heel snel op en de groente (die ze eerst zo lekker vond) gaan nu met een stuk minder enthousiasme naar binnen. Ik ben benieuwd wanneer ze moeilijk gaat doen. Ot en Sien hadden hier tussen de 1.5 en 3 jaar wel even een wat mindere periode qua avondeten.
En lopen doet madam nog steeds niet. Zou wel makkelijk zijn, want ze weegt ondertussen 10 kilo en ik sjouw me dus rot. Ze zit op haar hurken, doet pogingen tot springen, klimt in klimrekken en klimnetten, gaat zelf de (hoge) glijbaan af, maar lopen...ho maar .
Dan zou ze het toch moeten kunnen, zou je denken
Ik ben er ook weer!

Gaat wel goed hier hoor. Lekker aan 't werk. Lekker geslapen allemaal, zie beetje op tegen morgen dag met kinderen maar ga gelukkig naar vriendin 's middags.

Nu werken!
Esmee, hoe was het wennen met Mannie op school? Vond hij het spannend/leuk? Ik moet zeggen dat ik schoolgaande kinderen heerlijk vind. Ben echt blij dat ze hier vanaf 2.5 jaar al mogen, anders zou ik denk ik hele vervelende kinderen thuis hebben .

Ik ga ze zo trouwens maar eens ophalen.
Fijne vakantie Ank!

Ank, Mannie heeft de niet-eten-periode volledig overgeslagen. Hij vindt alles lekker en soms zègt hij dat hij het niet lekker vindt maar eet vervolgens toch zijn bord leeg. Ik vind het echt een genot om naar hem te kijken als hij eet, hij geniet er overduidelijk van.

Es, adem in, adem uit

Citro, zelfde verhaal als bij ons dan. Man vindt ook dat ik niet aardig doe. Ik vind dat hij niet aardig doet. Nou goed, net aan de telefoon even over gehad en we zullen het maar even houden op miscommunicatie.

Ik ga de Belasting doen (Esmee, moeten jullie ook bezwaar maken?) en wat eten en boodschappen doen. Huis is weer gezogen en gedweild, wasje draait, toiletten zijn schoon. We kunnen er weer even tegen.
En Citro, wat fijn dat het met Limoen beter gaat! Aanhouder wint, goed gedaan
Krijg net een brief van de Belastingdienst: ¤11.096,00 terugbetalen a.u.b.
jemig Pammie, daar sla je wel van achterover zo'n bedrag ,dat moet hopelijk een hele grote fout van hun kant zijn
Volgens de Belastingdienst hebben we geen recht op kinderopvantoeslag over 2007. Ze hebben geen gegevens van ons. Nu is dat inderdaad een fout van hun kant, wij hebben gewoon aangifte gedaan, maar ik moet nu bezwaar maken en alles nazoeken over 2007. Irritant is dat.
help, Pammie, wat K*T! Vooral al die moeite die JIJ moet doen om hen duidelijk te maken dat ZIJ een fout hebben gemaakt. Lekker dan.

Citro: fijn dat het met Limoen beter gaat! je hebt een goede zet gedaan door hulp in te schakelen. En balen dat het tussen jou en man niet zo denderend gaat, maar heel onlogisch is het niet.

Es had je op de log ook al geknuffeld, maar deze is beter. utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed

en Anky: fijne vakantie alvast! herken het helemaal; die wens dat ze nu eens ein-de-lijk gaan lopen; ik was ook erg opgelucht toen Slof ging lopen; die 12 kilo hing ook aardig aan mijn armen. Voordeel is wel: ik kan nu heel goed roeien op de sportschool

Vanmorgen hebben we een nieuw fietsstoeltje gekocht en zijn we even naar de kinderboerderij geweest. erg leuk, die twee koters van mij die geitjes aan het knuffelen waren. Poek ging alle kleine geitjes knuffelen en Slof had een voorkeur voor één grote geit. Wel weer ruzie toen we naar huis gingen want meneertje wilde geen afstand doen van de tractor-skelter.
ik heb vandaag al minstens drie keer grote mot gehad met Poek. Ze wil iets, maar vervolgens kan ze geen keuze maken. Ik laat haar een keuze maken, maar dan is het niet goed.

Ze wil een beschuit.'wat wil je erop?' Ze wil cervelaatworst, maar dat hebben we niet. Brúllen. drie keer uitgelegd dat we dat niet hebben, dus dat het niet kán.Ik doe een aantal voorstellen voor alternatieven, maar dat wil ze allemaal niet. dan dreig ik zelf de beschuit op te eten, maar ook dat wil ze niet. Ondertussen brult ze al alles bij elkaar. dit gaat zo een keer of 4 en na een kwartier stel ik jam voor, dat ze dan wel wil. en dan is het goed.

de drie andere discussies gingen ook op deze manier. het ontspoort ergens, maar ik kan er niet goed een vinger achter krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven