(n)iets te zien op echo?
maandag 20 juni 2011 om 10:25
Hoi Dames,
Iets meer dan 3 weken geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben! ik was onder behandeling van de gynaecoloog vanwege het meer dan een half jaar uitblijven van mijn menstruatie. De zwangerschap was dus heel onverwachts en wat zijn we blij! we dachten dat het nog veel langer zou duren
Meteen 2 dagen na het positief testen kon ik bij de gynaecoloog terecht (3 weken geleden dus). Via een meting in mijn bloed zagen ze inderdaad dat ik zwanger ben aan de hand van mijn hcg.
Alleen op de echo was nog helemaal niks te zien, nog geen stipje zelfs.
Nou vraag ik mij af vanaf wanneer je wel iets, hoe klein ook, kunt zien op een echo (inwendig)? Is er iemand die hier iets over weet?
Alvast bedankt!
Liefs
Iets meer dan 3 weken geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben! ik was onder behandeling van de gynaecoloog vanwege het meer dan een half jaar uitblijven van mijn menstruatie. De zwangerschap was dus heel onverwachts en wat zijn we blij! we dachten dat het nog veel langer zou duren
Meteen 2 dagen na het positief testen kon ik bij de gynaecoloog terecht (3 weken geleden dus). Via een meting in mijn bloed zagen ze inderdaad dat ik zwanger ben aan de hand van mijn hcg.
Alleen op de echo was nog helemaal niks te zien, nog geen stipje zelfs.
Nou vraag ik mij af vanaf wanneer je wel iets, hoe klein ook, kunt zien op een echo (inwendig)? Is er iemand die hier iets over weet?
Alvast bedankt!
Liefs
What does\'nt kill me, only makes me stronger
maandag 20 juni 2011 om 12:20
maandag 20 juni 2011 om 12:23
Ik had met 4 en 5 weken een echo laten maken,eerste x zag ze niets, tweede keer zag ze een vruchtzakje maar kon niet zien of er ook iets in zat.
Maar pas met 6 weken was er iets te zien en een kloppend hartje
Wel kon ze de eerste 2x aan het baarmoederslijmvlies zien dat ik zwanger ben of was.
Resultaat ligt nu bij mama op schoot en is bijna 4 weekjes oud
Maar pas met 6 weken was er iets te zien en een kloppend hartje
Wel kon ze de eerste 2x aan het baarmoederslijmvlies zien dat ik zwanger ben of was.
Resultaat ligt nu bij mama op schoot en is bijna 4 weekjes oud
maandag 20 juni 2011 om 12:59
quote:esmee43 schreef op 20 juni 2011 @ 11:45:
Ik heb vele echo's zeer vroeg in mijn zwangerschappen gehad.
En als jij een echo hebt gehad met 4 weken +2 dagen zie je echt nog helemaal niks(snap ook niet dat ze zo vroeg een echo maken)
Pas met 5 weken kan je een zwangerschaps ring waarnemen.
Het kán wel. Bij mij was die ring met 4 weken 2 dagen in beeld. Maar zal lang niet altijd zo zijn. Ik liep al bij de gyn vanwege vruchbaarheidsproblemen en had dus al een afspraak staan en dus deed hij gelijk maar een echo. Ik was niet langer zwanger, want mijn eigsprong id die maand via de echo gevolgd, dus het was duidelijk wanneer het was.
Maar nogmaals, dat zal zeker niet standaard zijn, nog geen reden tot zorgen.
@TO; het blijft moeilijk, dat afwachten in onzekere tijden.
Ik heb vele echo's zeer vroeg in mijn zwangerschappen gehad.
En als jij een echo hebt gehad met 4 weken +2 dagen zie je echt nog helemaal niks(snap ook niet dat ze zo vroeg een echo maken)
Pas met 5 weken kan je een zwangerschaps ring waarnemen.
Het kán wel. Bij mij was die ring met 4 weken 2 dagen in beeld. Maar zal lang niet altijd zo zijn. Ik liep al bij de gyn vanwege vruchbaarheidsproblemen en had dus al een afspraak staan en dus deed hij gelijk maar een echo. Ik was niet langer zwanger, want mijn eigsprong id die maand via de echo gevolgd, dus het was duidelijk wanneer het was.
Maar nogmaals, dat zal zeker niet standaard zijn, nog geen reden tot zorgen.
@TO; het blijft moeilijk, dat afwachten in onzekere tijden.
maandag 20 juni 2011 om 13:16
Mijn echografie-boek ligt hier nog, van een eerdere discussie deze week, dus ik heb even gekeken.
Bij 4 wk zwangerschap is er een zwangerschapsring van 2 mm. 2 mm is heul klein en dus niet altijd te zien op een vaginale echo.
Aangezien zwangerschapstesten positief worden vanaf ongeveer 4 weken zwangerschap (2 weken na bevruchting) kan het dus heel goed dat je net 4 weken zwanger was bij de echo en dan zegt het feit dat er niets te zien is helemaal niks.
Bij 4 wk zwangerschap is er een zwangerschapsring van 2 mm. 2 mm is heul klein en dus niet altijd te zien op een vaginale echo.
Aangezien zwangerschapstesten positief worden vanaf ongeveer 4 weken zwangerschap (2 weken na bevruchting) kan het dus heel goed dat je net 4 weken zwanger was bij de echo en dan zegt het feit dat er niets te zien is helemaal niks.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 20 juni 2011 om 13:17