(n)iets te zien op echo?

20-06-2011 10:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Iets meer dan 3 weken geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben! ik was onder behandeling van de gynaecoloog vanwege het meer dan een half jaar uitblijven van mijn menstruatie. De zwangerschap was dus heel onverwachts en wat zijn we blij! we dachten dat het nog veel langer zou duren

Meteen 2 dagen na het positief testen kon ik bij de gynaecoloog terecht (3 weken geleden dus). Via een meting in mijn bloed zagen ze inderdaad dat ik zwanger ben aan de hand van mijn hcg.

Alleen op de echo was nog helemaal niks te zien, nog geen stipje zelfs.

Nou vraag ik mij af vanaf wanneer je wel iets, hoe klein ook, kunt zien op een echo (inwendig)? Is er iemand die hier iets over weet?

Alvast bedankt!

Liefs
What does\'nt kill me, only makes me stronger
Volgens mij kun je voor 6 weken nog geen kloppend hartje zien, daarvoor is het ook zo ontzettend klein, meestal doen ze voor 9/10 weken niet eens een echo.
Hangt er ook een beetje vanaf waar je baarmoeder ligt.

Bij de een zie je iets eerder iets als bij de ander.

Al met al was het bij mij zo dat bij 5 weken zwangerschap er een soort van zwarte vlek te zien was en rond de 7 weken zag je heel duidelijk iets wat een baby moet worden en een hartslag.

Rond de eerste week na mijn niet menstruatie dag was er nog helemaal niks te zien ( extra echo wegens bloeding) en volgens mijn gyn is dat heel vaak zo.
oh maar bij mij zag je iig een vruchtzakje bij 4 weken hoor, als je nu niks ziet, is wel een beetje vreemd
Solomio is echoscopiste, zij zou het je precies kunnen vertellen.

Ik zag met zes weken een koffieboontje met kloppend hartje. Dat is de vroegste echo die ik ooit heb gehad.
quote:beetjegek schreef op 20 juni 2011 @ 10:29:

oh maar bij mij zag je iig een vruchtzakje bij 4 weken hoor, als je nu niks ziet, is wel een beetje vreemdDat hoeft helemaal niet hoor. Ga TO nou niet bang zitten maken. Als de gyn het vreemd zou vinden zou hij TO wel snel laten terug komen voor nog een echo.
Toen bij de echo was ik waarschijnlijk nog heel pril, heb woensdag weer een echo dus zal vast wel goed zijn, maar door mijn onregelmatige cyclus heb ik dus geen idee hoe ver ik ben... kan alleen beetje richten op die eerste echo waar dus (nog) niks te zien was, dan was ik daar dus iig niet verder dan......... x aantal weken aan de hand van mijn vraag hier zeg maar..
Ik heb met 5 weken een inwendige echo gehad (bleek achteraf, ik dacht dat ik 6 weken was) en daar was niks op te zien. Een week later, met 6 weken dus was er wel een vruchtje te zien met zelfs een kloppend hartje! Dit laatste was echter niet goed te zien, dus een week later weer een echo en met 7 weken was het echt goed te zien. Als je 3 weken geleden een echo hebt gehad zou je nu dan wel wat moeten zien lijkt me? (neem tenminste aan dat je toen 4 weken was)

Dit is met 5 weken
ik weet niet meer hoe vroeg ik mn eerste echo had maar in elk geval heel vroeg ivm 4 miskramen stond ik onder controle bij de gyn, en het leek net een garnaal haha
Een vruchtzakje hoeft dus niet, was bij mij bij 5 weken niet te zien. En kind ligt nu toch echt boven te slapen Succes TO, spannende tijden zijn dit!
Wat zei de gyn er zelf van? Ik zou rustig de volgende echo afwachten, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Man wat was ik zenuwachtig voor mijn eerste echo, dat was met 10 weken.
Oke dat kan snel gaan dus! ja ik moet wel ongeveer minimaal 4 weken zijn geweest anders test je niet positief lijkt mij... Jaa aanstaande woensdag moet ik sowieso wat kunnen zien! dan ben ik dus als ik toen 3/4 weken was 6/7 weken... maar in principe 'zie' je dus ' iets' met ongeveer 5 weken.
De gyn zei dat het nog heel pril was en er daarom nog niks te zien was, ze ging er van uit dat ik ongeveer 4 weken zou zijn, daarom moet ik woensdag aanstaande terug komen want ze zei dat je vanaf 6 weken zeker iets moet kunnen zien.. ben dan tussen de 6 en 7 weken ergens als het goed is
Met 4 weken is er vlgens mij niets te zien hoor.
Met 4 weken en 2 dagen was er bij mij wel een duidelijke zwarte stip te zien op de echo. Maar dat zal vast niet bij iedereen het geval zijn
4 weken is pas 2 weken zwanger. No stress dan is er niks te zien nog.
Niet in alle gevallen is er iets te zijn.

Hier met 7 weken een overduidelijk kloppend hartje, maar dit schijnt ook best vroeg te zijn om te kunnen zien.
Ik ben gelijk na het verwijderen van mijn spiraaltje zwanger geworden. Begin juni verwijdert en begin juli een positieve test. Ik geloof dat ik een week of twee na de positieve test een afspraak had bij de gyn. Er was nog niet veel te zien, alleen een vruchtzakje. Ik werd naar huis gestuurd met de mededeling dat het nog te vroeg was om het vruchtje te zien óf dat het mis was. Twee weken later was er een vrolijk knipperlichtje te zien. Achteraf heb ik heel vroeg getest, het was dan ook een heel licht streepje. Het resultaat is alweer 15 maanden!
Bij mij is met 6 weken beide keren iets te zien geweest. Bij mijn dochter meteen een goed knipperend hartje. Bij mijn zoontje werd me verteld dat ik rekening moest houden met een MK. Hartje klopte wel, maar niet regelmatig genoeg etc. Nu is het ee bink van 2,5.

Eerder dan 6 weken schijnt niet veel op te leveren. Vanwege een BBZ moest ik iedere zwangerschap een vroege echo. Maar eerder dan 6 weken had geen zin, werd mij verteld.

In verband met bloedverlies vroeg in de zwangerschap heb ik vaak

overleg gehad met de verloskundige over wel of geen echo. Zij wilde geen echo maken voor week 6 / 7. Uiteindelijk heb ik in week 7 een echo gehad, het resultaat woog meer dan 4 kilo bij de geboorte en is kerngezond.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb vele echo's zeer vroeg in mijn zwangerschappen gehad.

En als jij een echo hebt gehad met 4 weken +2 dagen zie je echt nog helemaal niks(snap ook niet dat ze zo vroeg een echo maken)

Pas met 5 weken kan je een zwangerschaps ring waarnemen.

Vanaf week 6 gaat het hartje kloppen en dat is ook niet meteen bij iedereen te zien.
Esmee bedankt voor je reactie, de reden van de echo was dat ik al 7 maanden niet meer ongesteld was geweest en ze daardoor totaaal geeeen idee hadden hoe ver ik was... is gewoon dus echt puur toeval dat ik er meteen achter ben gekomen en dus een vroege echo heb gehad, voor hetzelfde geld was ik al 20 weken ofzo haha
quote:ambrosia9 schreef op 20 juni 2011 @ 10:27:

Volgens mij kun je voor 6 weken nog geen kloppend hartje zien, daarvoor is het ook zo ontzettend klein, meestal doen ze voor 9/10 weken niet eens een echo.Kloppend hartje is vanaf een week of 8...
Sommige vrouwen testen ook vroeger positief dan andere, ik ken iemand die er bij de termijnecho achterkwam dat ze toen ze positief testte nog maar iets meer dan 3 weken zwanger was, een ruime week daarvoor bevrucht dus. Ik denk dat je pas bij de volgende echo echt iets kan zeggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven