na de bevalling

13-10-2010 14:29 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil mijn hart even luchten en misschien dat jullie nog tips hebben..

ben 12 dagen terug bevallen van een mooi klein meisje en nu heb ik me toch een last van hormonen... en niet de hele tijd door maar af en toe een hormoon stoot zegmaar ,, komt inneens een emotie op en dan weet ik niet waarvandaan of waarom en meestal gaat het gepaart met keihard janken ... mijn emoties zijn ook inneens veel en veel sterker .. ik loop gewoon over zegmaar... wat ook best erg is is dat ik vreselijk zin in seks heb en dat gaat nog niet want ik bloed nog ...

ik wil trouwens iets doen voor mijn man ,, hij is zo lief voor mij (en onze prinses) maar ik weet niet wat en als ik het vraag zegt ie ,, je hebt me het allermooist gegeven wat ik me kon wensen onze prinses dus ...zucht....en nu moet ik dus weer janken

ik hoor trouwens veel mensen zeggen dat ze het raar vinden dat ik al zin in seks heb maar hoezo is dat raar?? ik heb een super lieve vriend en we zijn nog steeds superverliefd op elkaar dan is het toch niet meer dan normaal dat je dat wil?? al begrijp ik het volkomen dat anderen er heel lang geen zin in hebben ,, niet iedereen is hetzelfde.......
nee maar hoe sneller ik ermee begin hoe eerder ik dus van die ellende af ben ongesteld zijn is al klote genoeg ;)
Ik heb gewacht tot de eerste menstruatie. Maar het vloeien van na de bevalling stopt toch niet als je nu met de pil begint. Of wel?
Nee, dat gaat gewoon door. Het moet er toch uit.

Het lijkt me in jouw geval in ieder geval zinvol even met de huisarts of een gynaecoloog te overleggen! Zij weten of het wel of niet kan, en waar je op moet letten.
De pil wordt de eerste drie weken AFgeraden na de bevalling, dit vanwege stollingsfactoren.
Goed punt. De kans op trombose na een bevalling is aanwezig. Dan moet je niet zomaar een extra risicofactor erin gooien.
vraag ik me af waarom ik op internet overal lees dat ik hem al kan slikken
Ik zou het maar rustig aan doen als ik jou was, Hellepie, voor je het weet kun je in dit topic meeschrijven
Omdat internet geen deskundige is Natuurlijk kan je dit risico persoonlijk afwegen, niet iedereen is hetzelfde en internet kan niet zien welke andere risicofactoren er nog meer bij jou aanwezig zijn. Je gyn kan dat wel, dus neem contact op met hem.
Wel grappig hellepie, je TO is zo anders dan het TO dat je gisteren opende. Wat hormomen doet met een mens...

Ik kan je geen advies geven. Wens jullie wel veel geluk met z'n 3-tjes.
quote:hellepie schreef op 13 oktober 2010 @ 15:36:

nee maar hoe sneller ik ermee begin hoe eerder ik dus van die ellende af ben ongesteld zijn is al klote genoeg ;)Bedoel je dat je denkt dat je eerder van het vloeien afbent door het slikken van de pil? Want dat klopt niet hoor.
Ik ben ongeveer 10 dagen na de bevalling begonnen met de pil. En ik had zo rond die 10 dagen ook weer sex. Ik heb dat nooit op een forum gezet, dus ik wist ook niet dat het gek was.

TO als jij weer zin hebt en je man wil ook dan is dat toch jullie zaak?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Het merendeel van de artsen geeft het advies ca. 6 weken te wachten met "gemeenschap". Er zijn toch heel veel andere manieren om met elkaar de liefde te bedrijven !
quote:hellepie schreef op 13 oktober 2010 @ 14:29:

ik hoor trouwens veel mensen zeggen dat ze het raar vinden dat ik al zin in seks heb maar hoezo is dat raar??Omdat het pijn doet na een bevalling (hechtingen enzo...), omdat je dan nog bloed, omdat je wel iets anders aan je hoofd hebt, omdat je doodmoe bent van de gebroken nachten. Zoiets?

Maar inderdaad, als jij er anders over denkt. Dat kan!
Eensch!
quote:hellepie schreef op 13 oktober 2010 @ 15:27:

ik zal het nog eens duidelijk uitleggen ,,

ik wil asap aan de pil terug omdat die op medisch voorschrift moet slikken omdat ik tijdens mijn menstruatie echt enorm veel bloed en echt doodziek ervan ben ,, als ik de pil niet slik draag ik de grootste tampon met het dikste maandverband en die moet ik dan nog elk uur verschonen en ik lig daarbij een week op bed met migraine ,,,daarom moest ik aan de pil en daarom wil ik die dus asap weer slikken ,, niet als voorbehoedsmiddel..

Hoe heb je dat dan gedaan toen je zwanger wilde worden? Toen heb je toch ook moeten stoppen, dus waarom kan je deze ene ongesteldheid niet afwachten?

Ik begrijp dat het bloeden wat je nu doet niet gaat stoppen door aan de pil te beginnen, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven