na de bevalling

13-10-2010 14:29 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil mijn hart even luchten en misschien dat jullie nog tips hebben..

ben 12 dagen terug bevallen van een mooi klein meisje en nu heb ik me toch een last van hormonen... en niet de hele tijd door maar af en toe een hormoon stoot zegmaar ,, komt inneens een emotie op en dan weet ik niet waarvandaan of waarom en meestal gaat het gepaart met keihard janken ... mijn emoties zijn ook inneens veel en veel sterker .. ik loop gewoon over zegmaar... wat ook best erg is is dat ik vreselijk zin in seks heb en dat gaat nog niet want ik bloed nog ...

ik wil trouwens iets doen voor mijn man ,, hij is zo lief voor mij (en onze prinses) maar ik weet niet wat en als ik het vraag zegt ie ,, je hebt me het allermooist gegeven wat ik me kon wensen onze prinses dus ...zucht....en nu moet ik dus weer janken

ik hoor trouwens veel mensen zeggen dat ze het raar vinden dat ik al zin in seks heb maar hoezo is dat raar?? ik heb een super lieve vriend en we zijn nog steeds superverliefd op elkaar dan is het toch niet meer dan normaal dat je dat wil?? al begrijp ik het volkomen dat anderen er heel lang geen zin in hebben ,, niet iedereen is hetzelfde.......
Je moet doen wat je zelf het beste lijkt,maar kijk uit voor dat je het weet heb je nummer twee er vlak er achter aan.
Ik had na 1,5 week ook al weer seks, hoor. Wel met condooms en goed oppassen . Ik ben bevallen met een ks, weet niet of dat uitmaakt. En als ik had moeten wachten tot het bloeden gestopt was, had ik een half jaar moeten wachten, ik ben uiteindelijk gecurreteerd omdat er nog wat in de baarmoeder zat.

En wat emoties betreft: joh, je bent net 12 dagen moeder, je hele hormoonhuishouding staat op de kop, geef het even kans om te herstellen.
Bagheera, even off, maar heb jij borstvoeding gegeven?
hmz....ik wil het wel met condooms proberen maar daar heeft mijn man dan weer geen zin in ... misschien nu dan wel omdat het even niet anders is .... hoe kwam je erachter dat er nog iets in de baarmoeder zat?

ik moet 12 nov pas terug voor controle...
ik geef flesjes
De reden dat je met sex een tijd moet wachten, is dat het loslaten van de placenta een open wond in de baarmoeder veroorzaakt. Daar wil je geen vreemde bacteriën bij

Van harte gefeliciteerd trouwens!

Je hormonen lijken me volkomen normaal hoor, ik heb heel wat zakdoekjes versleten
Ik vroeg het aan Bagheera ivm die borstvoeding. Je merkt het omdat bv het bloeden niet afneemt en je na zes weken nog net zoveel bloedt als dag een. En dat de borstvoeding niet goed gaat.
Je bent net moeder geworden. De hormonen en moedergevoelens gieren door je lijf en je bent superverliefd op je vriend, want jullie hebben samen ene dochtertj egekregen.

Geef het even; wordt vanzelf weer minder. En ik had na 2 weken weer seks (wel heel voorzichtig). En inderdaad; je bent hartstikke vruchtbaar nu (hormonen enzo). Zonder condoom zou ik dus echt niet doen! Je kunt toch ook andere dingen doen?
quote:fleurtje schreef op 13 oktober 2010 @ 14:42:

Bagheera, even off, maar heb jij borstvoeding gegeven?Nee, baby is direct aan de fles gegaan.
Over dat vruchtbare: grappig dat men dát wel gelooft en niet dat je na een miskraam óók vruchtbaarder bent.
Ik had in je andere topic ook gereageerd. Het is echt heel herkenbaar. Ik ben 2 maanden geleden bevallen van een tweede kind.

Je leven staat op z'n kop, zeker met een eerste kind, je kraamhulp is weg, je moet alles ineens alleen doen, je hebt last van je hormonen en van de slapeloze nachten... Huilbuien horen erbij. Ruzies soms ook (bij ons in ieder geval wel, helaas.)

Wees lief voor jezelf, schakel hulp van familie in om af en toe eens te koken ofzo. Dat laatste gebeurde hier heel veel: vrienden/familie willen graag op bezoek komen, wij vroegen dan om ipv een kadootje voor een maaltijd te zorgen. Vaak kregen we dan genoeg voor 2 dagen. Dat soort kleine dingen kan je rust geven.

En heel lief dat je iets voor je man iets wil doen hoor, maar realiseer je wel dat jíj bevallen bent en het dus heel normaal is dat hij lief voor jou en jullie dochter is. En uit je andere topic begreep ik dat hij eigenlijk niet zoveel doet in huis en qua verzorging, dus ik zou het meer op zijn plek vinden als hij iets voor jóu zou doen...

Je bent 12 dagen geleden bevallen, relax!

quote:Bagheera schreef op 13 oktober 2010 @ 14:47:

[...]

Nee, baby is direct aan de fles gegaan.Ah ok.
quote:hellepie schreef op 13 oktober 2010 @ 14:43:

hmz....ik wil het wel met condooms proberen maar daar heeft mijn man dan weer geen zin in ... misschien nu dan wel omdat het even niet anders is .... hoe kwam je erachter dat er nog iets in de baarmoeder zat?

ik moet 12 nov pas terug voor controle...

Omdat ik nonstop bleef bloeden. Soms wat minder, soms meer en soms heel veel. En bij de nacontrole bleek dit niet normaal en is de baarmoeder nagekeken en toen zat er 'wat' dat aan de baarmoederwand vast zat, geen resten van de vliezen, ofzo. En na 4 maanden bleek het gegroeid te zijn en is de conclusie getrokken dat het een poliep was en ben ik een paar weken later gecurreteerd en een paar dagen daarna stopte het bloeden.

Aanvulling: ik zou het echt nooooooooooooooit doen zonder een condoom, voor je het weet zit er 10 maanden tussen je kinderen.
hellepie, tot zeker 6 weken bloeden is normaal, maar het moet wel steeds wat minder worden, al komt er soms ineens weer wat vers bloed los als je bijv een lange wandeling gemaakt hebt ofzo.
hmz... ik zat ook al te denken om meteen aan de pil te gaan ,,, mijn kraamverzorgster zei dat ik daar na mijn eerste menstruatie pas mee moest beginnen maar ik wil daar zelf niet op wachten tenzij het dus medisch gezien beter is?

het bloed dat ik verlies is trouwens bruin dus dat is oud neem ik aan ...
Zoals ik ben voorgelicht, zijn de condooms na de zwangerschap er neit alleen om je te beschermen tegen een nieuwe zwangerschap, maar ook om het infectiegevaar veroorzaakt door seks -sperma- te verminderen, je hebt nl. nog een wond van de placenta in je baarmoeder. Dus echtechtecht: gebruik een condoom.
ik ben dus 1 van die mensen die het vreselijk vind met een condoom ;)

het is niet zo dat ik niets voel maar het gevoel is wel degelijk minder en mijn man heerlijk groot geschapen dus daar ligt het niet aan ;):P
Vruchtbaarder na een bevalling? Voor vruchtbaarheid heb je wel een eisprong nodig. Dat kan natuurlijk ongemerkt (de eerste eisprong merk je niet uiteraard) maar bij de meeste vrouwen duurt het toch wel een tijdje voor de ongesteldheid op gang komt.

(ik heb tenminste geen hele andere verhalen van flesvoedende vriendinnen gehoord hierover, een maand of wat is het geloof ik)
quote:Bagheera schreef op 13 oktober 2010 @ 14:53:

Zoals ik ben voorgelicht, zijn de condooms na de zwangerschap er neit alleen om je te beschermen tegen een nieuwe zwangerschap, maar ook om het infectiegevaar veroorzaakt door seks -sperma- te verminderen, je hebt nl. nog een wond van de placenta in je baarmoeder. Dus echtechtecht: gebruik een condoom.Precies, en ik herhaal hem nog maar even omdat een vriendin er een hele nare infectie aan over heeft gehouden. Dat wil je echt niet, hoe geil je inmiddels ook weer bent.
hormonen, hormonen....
ik zorg uiteraard wel dat ik niet zonder condoom doe voordat ik ben uitgebloed
Tja, minder gevoel is jammer, maar van een infectie in je baarmoeder word je pas écht niet blij. Dan kun je de eerste maanden wel gedag zeggen tegen je sexleven en de rest (als het niet langer is)
quote:hellepie schreef op 13 oktober 2010 @ 14:55:

ik ben dus 1 van die mensen die het vreselijk vind met een condoom ;)

het is niet zo dat ik niets voel maar het gevoel is wel degelijk minder en mijn man heerlijk groot geschapen dus daar ligt het niet aan ;):P

Ik vind seks met een condoom ook minder lekker en minder intiem, maar je hebt een paar opties

1) seks zonder condoom met risico op zwangerschap en infectie

2) seks met condoom maar dan wat minder lekker

3) geen seks

Meer smaken zijn er niet en ik zou het wel weten
ik zat net even te surfen en ik kan gewoon nu al met de pil beginnen .. wel zo fijn om dat zo snel mogelijk weer op te pakken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven