Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lily_lamb, ik slik ook medicijnen voor mijn schildklier. Heb ook 3 jaar een hel gehad omdat het instellen niet goed lukte en ik elke keer heel ziek werd. Ben nu 2 jaar goed ingesteld, mijn miskraam kan heel goed komen door die schildklier, dan heb je meer kans op een miskraam en kan je moeilijker zwanger worden. Hoewel de meningen daarover verschillen. De ene internist zegt als je eenmaal goed ingesteld bent heb je net zoveel kans al ieder ander, de andere zegt dat de kans verminderd vruchtbaar blijft net als de kans op miskramen. Ik slik de witte tyrax en moet zodra ik een positieve test in handen heb, 125mg gaan slikken, dus o,25 meer. Heb ik nog in huis van de vorige keer. Toen moest ik bloed prikken bij 6 weken en kreeg ik de medicijn verhoging pas met 7 weken. Ik heb de hoop dat als ik meteen verhoog het misschien wel blijft zitten. (slaat misschien helemaal nergens op...)

Wat doet een auto-immuunziekte met je??

Jij kan dus nog eerder bij de gyn terecht. Wij kunnen pas 18 sep, na ruim drie maanden wachten. Lekker hoor, zo snel!! Is alleen maar fijn.

En dat je het gevoel hebt dat het zeker nog wel komt, houden zo!! Ik heb dat gevoel ook de laatste tijd. Al duurt het misschien nog wel 2 jaar.

Fijn weekend!!
Hey lieve meiden,

Dank voor jullie lieve woorden, jij ook H5!

Gisteren ben ik naar mijn zus geweest en ik heb een ontzettend lief neefje! Een klein mannetje met hele donkere haartjes.Echt een schatje. Het was minder moeilijk toen we er eenmaal waren. Ik ben alleen nu doodmoe van alle emoties en dan moeten we vandaag ook nog oppassen op de kinderen van de zus van manlief. Is ook wel leuk hoor, maar een dagje thuis had ik toch wel allerfijnst gevonden.

Doggy, wel gek toch, dat vrienden soms dingen zeggen die je zo kunnen kwetsen terwijl ze zelf helemaal niet weten hoe het is om..

Ik heb me ook voorgenomen erop terug te komen bij mijn vriendin en haar te zeggen dat ik dit geen leuke opmerking vond. Het zit me nu toch dwars..

Kaetje, zijn jullie ooit wel eens weekendje thuis?!..hihi.. Geniet ervan, ik ben blij dat je nu lekker veel afleiding hebt. Wie weet ben je dan zo ineens zwanger..

Geloven jullie in zwangerschapsverschijnselen voor je nod? Ik heb over een paard agen weer nog, zal wel weer wod worden(wel ongesteld..). Ik voel mijn buik wat trekken aan de zijkant en heb soms even het gevoel van..het zou wel eens...

Oh wat fout om dat te voelen!!

Fijn weekend allemaal, kus van mij
Ha meiden, fijn weekend tot nog toe?? Ik zit nu in dag 20 van ijn cyclus, is toch altijd weer spannend, wel of niet ongi worden. Toch, na anderhalf jaar ga je ervan uit dat het "toch niet lukt". Hebben jullie dat ook? Daarom vind ik het fijn dat we onder behandeling zijn, geeft hoop dat onze droom ooit uitkomt...
Loekie, dat heb ik ook. Ik geloof niet meer zo dat het raak is. Ik zit nu op dag 25 en ja hoor, stiekem toch weer hoop. Het is idd fijn te weten dat er nu medisch gezien iets aan gedaan wordt.

Soms kan het me alleen we enorm aanvliegen als ik bijv. aan ivf denk. Dat lijkt mij echt vreselijk. Ik denk wel dat ik er voor zou gaan, maar ik vind het wel heftig. Ik weet wel hoor dat er nog andere mogelijkheden zijn. Ik weer iig dat ik in november een kijkoperatie van mijn buik krijg en dat dat opzich meevalt. En dan kunnen ze direct zien wat er wel of niet loos is. spannend!

Loekie voel jij al iets dan wat kan wijzen op een geslaagde poging deze maand??
he meiden, ik heb na 3,5 jaar nog steeds elke maand een beetje hoop dat het toch raak is.. ook al weet ik dat het niet "kan" zeker na die 2e ivf poging.. maar kan er niks aan doen.. de ene maand heb ik er meer last van dan de andere..

missw ik denk inderdaad ook dat je voor ivf zou gaan als ze je dat aanraden.. uiteraard moet je er wel goed over nadenken maar ik denk dat ik dat ook niet echt gedaan hebt.. ik was in 2005 ook blij dat we iui gingen doen want toen hoefde ik niet met hormonen aan de gang en dat was toch fijner.. nu heb ik inmiddels 2 ivf pogingen achter de rug.. we willen alle mogelijkheden die ons aan gereikt worden toch benutten.. anders staan we zeker met lege handen en nu kunnen we zeggen we hebben echt alles geprobeerd maar het mocht niet zo zijn.. uiteraard blijven we hoop houden en hoop ik eind okt. begin nov. te kunnen melden dat we zwanger zijn.. maar we zijn ook al wel een beetje bezig om het los te laten om de klap straks minder hard aan te laten komen als het weer niet gelukt is.. (weet nu al dat die zeer gaat doen als het zo is) het houdt je wel bezig he die MM.. maar we gaan door en zo kom je er achter dat je veel sterker bent dan je had gedacht..

ik heb nooit een kijkoperatie gehad maar kan me voorstellen dat het spannend is..

groetjes wendy
T gebeurt inderdaad niet vaak dat we gewoon thuis zijn Miss W. Over twee weken gaan we een weekendje met vrienden naar een vriendin van ons en dan naar de efteling. Ook weer gezellig!

We hebben in ieder geval een heerlijk ontspannen weekend gehad. Lekker in de sauna in het huisje (heeeel vaak!) en samen met iedereen op pad. Vandaag de eerste dag dat ik echt les moest geven en het was een dag die voorbij vloog! T ging zo snel, heerlijk. Als t zo door gaat is het zo weer herfstvakantie, haha.

Hoe gaat het met iedereen verder?

Ik ga t eten even uit de magnetron halen,

groetjes kaetje
Even gewoon een hele dikke hug voor jullie allemaal......

Omdat ik helaas die gevoelens erg herken.........vandaag ook een badday, maar heb het niet laten merken thuis.

Maar straks in mijn bedje rollen de tranen er zomaar weer uit.......

Meiden we komen er wel we houden moed!

Dit wilde ik even kwijt.........
Wendy,

Misschien heb je het al verteld, maar waarom gaan jullie geen 3e ivf poging doen maar isci? Is de kans op slagen dan groter of heeft het een hele andere reden?

Tuurlijk gaan wij er ook vanuit dat jij je in november zwanger kunt melden!! Jij bent nu gewoon heel erg aan de beurt. Nu nog niet denken aan het ergste scenario, al vind ik jullie wel erg sterk dat jullie een beetje aan het loslaten zijn.

Ik wuif je nu een heleboel klavertjes 4 toe..liefs
missw, we gaan nu icsi doen omdat we geen bevruchtingen hadden bij de 2e keer. nu gaat diegene van het lab na de punctie en het inleveren van het zaad opzoek naar wat voor hem/haar het beste zaadje is en die spuit hij/zij dan in een schoongemaakt eitje.. dan heeft het zaad al zijn kracht nog om verder te ontwikkelen.. bij ivf is het zo dat er meerdere zaadcellen rond het niet schoongemaakte eitje "zwemmen" en dan zelf het grootste werk nog moeten doen..de kans op een bevruchting is dan groter, de tp is dan weer het zelfde als bij ivf, de kans dat het blijft zitten bij beide even groot (of klein)

bedankt voor de klavertjes, ik ga ze heel goed bewaren!

sweety: heel veel sterkte en ik hoop echt dat het raak is deze keer.. en die tranen moet je lekker laten gaan, dat kan zo opluchten..

kaetje: heerlijk hoor al die weekendjes weg.. geniet ervan en inderdaad zo heb je wel weer meer afleiding..

groetjes wendy
Wendy: Dank je wel meid...dat voelt echt goed die lieve woorden.

Jij ook heel veel sterkte en succes want ik ken je verhaal en dat van die tweede ivf lijkt me vreselijk.....maar gezien je eerste poging weet je dat je eicellen bevrucht kunnen worden dus zeker met icsi is het nu gewoon jouw beurt!
Hee meiden!

Ff een dikke knuffel voor jullie allemaal!

Ik lees nog wel steeds mee, maar er gebeurt eigenlijk weinig op baby-vlak, dus ik probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn en dat lukt zo wel aardig gelukkig. Maar vandaar dat ik weinig of niet post!

Kaetje, ik 'bakker' met je mee, hoor. Is het normaal dat je 's middags de neiging krijgt om hapjes uit je bureau te nemen of ben/was ik gewoon een veelvraat? Hopelijk went het snel!

Liefs!
sweety,die 2e ivf was inderdaad een hel! maar wat je zegt we weten dat het kan en met icsi is er toch weer meer kans.. maar nog even geduld en dan kunnen we weer aan de slag met de hormonen.. ik zei gisteren nog tegen manlief dat ik wilde dat het eindokt. begin nov. was, dan wisten we maar waar we aan toe waren.. klinkt vast heel raar maar ik word het zat, al die onzekerheden, de hoop en het verdriet.. blijft toch moeilijk..

krissie succes met het 'bakkeren' en als afstand nemen goed voor je is moet je dat zeker doen..

ik ben ongeveer 2 weken geleden wezen solliciteren, het officiele gesprek moest nog altijd komen en ik zou daar vorige week een maandag over gebeld worden maar helaas. ook van het uitzendbureau heb ik niks meer gehoord. het bedrijf had ook nog een advertentie in de plaatselijke krant gezet dus ik dacht dat mijn kansen verkeken waren. MAAR niets is minder waar want het bedrijf had me vandaag al 2 keer gebeld en as maandag om 11.00 uur heb ik mijn sollicitatie gesprek! :0)

groetjes wendy
Wendy, Succes met solliciteren as maandag!!!

Krissie, jammer alleen dat een bureau niet zo lekker verteerd he??
wow wendy, succes hoor! Altijd spannend. Ik hoop dat je de baan krijgt!

Krissie, Sonja Bakker, wow! Best moeilijk he. Ik probeer altijd veel appels mee te nemen. En 's middags is voor mij ook het moeilijkst, de tijd tussen lunch en avondeten. Ik neem dan wel het tussendoortje en dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen. Als het moet neem ik een extra appel (altijd goed natuurlijk) of heel veel water, dat vult ook. En alle rotzooi uit je bureau, dan kan je er ook niet van snoepen. Je kan ook druiven snoepen of kleine tomaatjes. En een cup a soup helder is ook lekker en weinig calorieen.

sweety, hoe gaan jullie nu verder, wat is de volgende stap?
thans meiden..
Hoi, daar ben ik weer, terug van een heerlijke vakantie met alleen maar zon :-) Hoe is het hier met iedereen? Zie dat er best wat is geschreven, heb nog niet alles exact teruggelezen hoor. Ik las wel dat MissW een heel schattig neefje erbij heeft gekregen. En ik snap ook dat het supermoeilijk voor je is, ook al ben je heel blij voor je zus. Dat is toch logisch, hebben we allemaal last van. Mijn schoonzus is komende december uitgerekend en ik dacht nog toen ze het met 10wkn aan ons vertelden, van ooh tegen die tijd zijn wij ook wel zwanger, dat is nog zover weg, dus dan vind ik het toch niet meer zo erg. Maar helaas gaat de tijd erg vlug...we zullen zien.

Ik zit vandaag op 14 dagen na mijn IUI, dus ga vanmiddag maar eens een test in huis halen. Als ik morgenvroeg nog niet ongesteld ben, ga ik ´m doen. Ik laat het jullie uiteraard weten!!
Copy+paste

Ik heb zojuist de digitale test van Clearblue gedaan....en er staat ZWANGER!!!!!

Ik word gek denk ik...zit hier echt te shaken op mijn stoel. Kan het gewoon niet geloven. Begin gelijk te twijfelen of het nog de pregnyl zal zijn. Maar dat is nu 16 dagen geleden, dus dat zal wel niet, toch?! Morgen de bloedtest, dan heb ik echt zekerheid.

Je ziet het, het kan dus echt de eerste keer al raak zijn. Oh, ik ben zo blij, sorry hoor, wil uiteraard niemand voor het hoofd stoten!!
dm van harte gefeliciteerd meid! geniet ervan..

groetjes wendy
Draaimolen!!!! Joepie!!!!!!!!!!! gefeliciteerd hoor! Geweldig. En natuurlijk stoot je niemand voor het hoofd. We moeten gewoon allemaal jouw goede voorbeeld volgen, haha.

Echt super voor je!
Wat geweldig nieuws meis!!!! Ik ben super blij voor je!!!

Dikke kus Doggie
Ohhh spannend draaimolen!!!! Ik gun het je van harte, we gunnen het elkaar

LEuk leuk leuk!!!!!
Draaimolen: Hartelijk gefeliciteerd meissie!!!
Draaimolen, wauw!!!! Gefeliciteerd meid!!! Tuurlijk stoot je niemand voor het hoofd, gekkie. Het werd eerder tijd dat er eens iemand zwanger werd op de topic, dat geeft de burger weer een beetje moed!
Hey Lieve DM,

Gefeliciteerd zeg met dit mooie nieuws!! Kan niet beter, eerst een lekkere vakantie en dan een positieve test! En voel je niet bezwaard. We zitten hier allen om middels een duwtje van de mm toch zwanger te worden en het geeft me juist ook moed dat jij nu zwanger bent!!

Andere dames, alles goed met jullie?

Hier iets minder. Vandaag ongesteld geworden keurig op dag 28..snik..

Ik geloof niet meer zo in spontaan. Ik wil dat het november is en dat ze ons gaan helpen. Elke maand deze hoop en teleurstelling ben ik meer dan beu..

En omdat ik nu weet dat bij manlief alles goed is, haal ik me veel te veel in mijn hoofd dat bij mij van binnen er van alles mis is. Fout, weet ik wel maar kan er niets aan doen. Zelf heb ik gevoel dat het of aan mijn slijm ligt, of aan mijn eileiders. Ik wil nu die kijkoperatie en als mijn eileiders verstopt zitten wil ik nu dat ze die schoonspuiten.

Ze kunnen eileiders toch schoonspuiten?? Of ben ik nu weer te positief, hihi.

Kus van mij!
MissW, Als je op een willekeurige site van een ziekenhuis kijkt, kun je onder het kopje Gynagologie, vaak folders downloaden over wat ze gaan doen. Bij ons ziekenhuis staat nl precies welke stappen waneer genomen worden. Eerst bloed afnemen op dag 3, en zaad testen. Daarna echo. En als laatste de eileiders doorspuiten, maar niet met operatie, gewoon tijdens een echo. Daar krijg je dan wel pijnstillers voor (ibruprofen.... dat zal lekker helpen..) want het spuiten schijnt pijnlijk te zijn.

Wat erg dat je weer ongesteld bent geworden!!!

Draaimolen, hoe was het bloedprikken? Morgen de uitslag he?

Zit je al op een roze wolk??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven