Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
aah balen Tazzle;

Laat me maar lekker verwennen en lekker relaxen bij de kapper!!!
Goeiemorgen!

Thembo, ben erg benieuwd naar jullie eerste nacht. Heeft ie doorgeslapen?

Zal je zien dat ie het nog gedaan heeft ook. Eerst mijn spookje hoor!

Moest vannacht nog aan je denken. Ik was na 24 uur op te zijn geweest nog helemaal hyper. Hoe ik me de eerste momenten voelde kwam weer een beetje terug. En ik bedacht me dat jij je misschien ook wel zo zou voelen. Die eerste paar dagen zijn zo vreemd, maar ook heel leuk en mooi!

Zou best weer even terug willen naar die eerste onwerkelijke week als je de vermoeidheid nog niet zo voelt.

Kiekeboe, balen dat je zo slecht slaapt! Je moet zeker werken vandaag? Sterkte!

Tiaraatje, had je gehoopt op een beetje ontsluiting. Dat de boel dicht zit wil je natuurlijk niet horen!

Watje, ik had helemaal niet beseft dat jij al bijna op 37 weken zit! Zo spannend al die naderende bevallingen.

Smartie, heb jij nu helemaal geen last meer van je bekken?

En ook al harde buiken. Meestal moet je het er maar mee doen. Zo lang ze niet echt pijn doen is het niet anders.

Verhoging is weer weg. Zoontje heeft er vannacht 2 x 4 uur tussen gelaten, dus nu maar hopen dat hij die trend doorzet. Man heeft hem om 00.30 een flesje afgekolfde melk gegeven zodat ik wat meer uren achter elkaar kon maken.

En ik heb gisteravond idd gekolfd alsof mijn leven ervan af hing. En meegemasseerd. Blijkbaar heeft het wel geholpen, want het gaat een stuk beter. Wel vreemd van die verhoging die zomaar weer weg is, maar goed.

Zo nog een keer helemaal leeg kolven, dan heeft ie gelijk een lekker flesje voor als ik straks weg ben. Heb zo'n zin in mijn paar uur "ik tijd"

Ik ga maar eens douchen!

Tot later!
Ah Tazzle, langs elkaar heen zitten typen.

Pffff, balen weer!

Jij ook veel plezier bij de kapper, laat je maar lekker verwennen!

Brabo, succes met de puinhopen!
Thembo, gefeliciteerd!! Hele mooie naam trouwens, eentje dat je hier niet zoveel hoort. Hoe voel je je nu? Heb je een beetje kunnen slapen? Mij hebben ze gezegd dat de eerste nacht met je kleintje (zeker als het een eerste is) weinig slaapt. Benieuwd hoe jij het er vanaf gebracht hebt.

Kan nu niet veel schrijven, ga deze namiddag naar Leuven (ben zo'n 5 uurtjes 'onderweg' (trein, bus, ziekenhuis, daar wachten, terug bus, trein...)), dus wordt wel zwaar. Vriend houdt me wel in de gaten dat ik daarom deze voormiddag rust. Heb ook niet zo'n goede nacht gehad, da's het voordeel van niet meer te gaan werken, kan ik lekker deze voormiddag nog een beetje bijrusten. Ben wel benieuwd naar wat de prof zal zeggen.

Was net aan het vertellen aan vriend dat Thembo bevallen was en dat er nog een paar dames 'op springen staan' ;), zegt hij al lachend: amaai, dat gaat daar precies aan de lopende band... hehe.

Tazzle en Phoehee, ik blijf duimen voor jullie hoor!!

Ik zal vanavond waarschijnlijk geen verslagje schrijven over Leuven, dat zal voor morgen zijn. Als ik moet blijven of zo (je weet nooit he), dan verwittig ik Phoehee.
Tazzle, shit! Echt balen voor je.

Brabo, ik kijk echt van alles, Prison Break, Lost, Medium, Greys anatomy hahahaha.

Biaha, fijn dat het iets beter gaat met je borst. Ik had idd gehoopt op wat ontsluiting maar ja, ze zei dat het toch niks zegt.Je kunt 3 week met ontsluiting lopen en een potdichte BMM kan dezelfde dag nog open gaan staan.

Fien, succes vanmiddag! We horen het wel.

Kiekeboe, balen dat je slecht hebt geslapen, vandaag vroeg erin .
Vanavond foto's op hyves van jullie nieuwe kapsels??
@ tazzele: balen weer!

@ Biaha: fijn dat de verhoging gezakt is en dat het betre gaat met je borst.

@ fien: heel veel succes vandaag!

@brabo: balen en schrikken zeg, dat was dan een behoorlijke storm bij jullie.

ik heb gister avond de verloskundige gesproken. kreeg de indruk dat ze het toch wel zorgelijk vind. moest mn urine laten controleren en vandaag echt nog rustig aan doen.

als het na vandaag niet minder word of juist meer moet ik aan de bel trekken. dat ik de kleine nog wel goed voel vond ze wel een pluspunt.

heb vanmorgen urine weg gebracht en kan vanmiddag bellen voor de uitslag, verder doe ik vandaag maar braaf rustig aan.
ps ik heb 3 foto's van de fotoshoot die ik heb gehad op onze hyves gezet. Deze zijn gemaakt toen ik 25 weken en 5 dagen was. Ben vandaag precies 26 weken.
Thembo hoe heb je geslapen met de kleine?

Anira wat vond ze zorgelijk? Ik denk dat ik te snel de vorige pagina's door ben gegaan.

Tazzle echt weer klote. De klap komt dan misschien niet meer zo hard aan maar het duurt zooooo lang. Bah.

Terug naar hoofdstuk 1, baby's huilen, poepen en de bevalling doet toch pijn. Zullen we een wereldreis boeken?

Ik voel me nog steeds wat raar. Ga zo trainen met vriendin, hoop dat ik daar wat van op knap. En moet echt in mijn agenda kijken waar ik sta in de maand. Ben het effe helemaal kwijt en heb helemaal even geen zin in een baby. Die poepen en huilen en de bevalling doet toch pijn. Of had ik dat al gezegd?
Anira, bedoel je je harde buiken? Heb je nog steeds zoveel harde buiken?

Ben je ook nog aan het werk?
@ phoehee: ik heb sinds vorige week woensdag erg last van harde buiken waarover ik even gebeld heb met de verloskundige.

Vervelend dat je je zo raar voelt, hoop dat je met het trainen je zinnen kunt verzetten.
Phoehee, wereldreis klinkt wel erg aantrekkelijk he... Maar toch, als ik het voor het zeggen had, ging ik liever voor een baby...

Dus je bent nog steeds een beetje van slag van je beurs? Ik hoop dat je je draai weer snel vind, je hebt tochbest goed verkocht? Wanneer moet jij ook alweer naar het ziekenhuis? Ik moet volgende week donderdag weer en as donderdag met mijn vriend een potje inleveren, daar ziet hij best tegenop, maar goed, hij hoeft tenminste niet zijn broek uit te trekken zoals ik elke keer...

Thembo hoe is jullie eerste nacht gegaan? Zit je op een wolk, of ben je er heel erg hard vanaf gevallen, en heb je net als ik enorme wallen?

Anira wat vervelend dat je zoveel last van je buik hebt, gelukkig houden ze je goed in de gaten.

Kiekeboe weet je al waarna je gaat solliciteren, en wanneer je dat gaat doen? Mijn "situatie" op het werk is trouwens 100% verbeterd, we hebben nog een keer een goed gesprek gehad met de persoon in kwestie en die heeft zich er nu toch echt wat van aan getrokken, en functioneert nu zoals van hem verwacht wordt, dus das wel fijn.

Watje bij jou gaat het ook vast niet zolang meer duren. Als je de slijmprop verliest komt het toch wel snel op gang of niet?

Tiaraatje, hoe was de film? En je MC kroket was die lekker???

Hier is het trouwens echt shit weer, regen, hagel er is niks meer over van het heerlijke weer van vorige week...

Ga trouwens mogen naar de kapper, heb net een afspraak gemaakt. Vanavond uit eten met 2 vriendinnen, waarvan er eentje net 14 weken zwanger is.. ga zometeen nog even een kado'tje voor haar kopen denk ik.
@ tiaaratje: ja ik bedoel harde buiken. heb het idee dat het vandaag minder is maar ja ik doen dan ook niets behalve achter de pc en tv hangen. en af en toe naar de keuken lopen voor eten en drinken.

normaalgesproken werk ik nog gewoon 32 uur in de week maar gister en vandaag ben ik ziek thuis gebleven ivm de harde buiken.

@ tazzele: hier is het ook raar weer. nu is er een zonnetje en blauwe lucht maar we hebben ook al dikke regen en wind gehad. het weer is erg veranderlijk op het moment.
He Tazzle, had er helemaal over gelezen (snap niet goed hoe dat kan, blijkbaar te vlug naar de volgende pagina gegaan). Echt balen dat je terug ongesteld bent geworden. Hopelijk word je binnenkort toch wat wijzer met die onderzoeken. Wanneer weet je eigenlijk meer?
Tazzle, de film was leuk! En de kroket nog leuker haha.

Spannend dat je volgende week weer naar het ziekenhuis moet. En idd aldoor de broek uit is ook niks aan. Ik moest gister voor het eerst en dat vond ik al vervelend.

Lijkt me moeilijk dat je vriendin zwanger is. je bent blij maar je gunt het jezelf ook zo graag.

Anira, misschien moet je overwegen te minderen met werken of helemaal thuisblijven?
@ tiaaratje: zit er over te denken om minder te gaan werken inderdaad maar das niet in mijn voordeel vrees ik.

mijn zwangerschapsverlof loopt namelijk tot 24 september en mijn contract loopt 17 september af. in mijn verlof wordt gekeken of het contract verlengt word en ziekte teld erg mee.

zolang ik nog vol hou de verloskundige het ook goed vind blijf ik aan het werk.
net de huisarts gebedl voor de uitslag van mn urine en ik heb geen blaasonsteking.

ligt dus toch aan het nemen van onvoldoende rust.

Harde buiken valt vandaag wel mee ga dus morgen wel aan het werk, donderdag ben ik vrij en en dan vrijdag nog. Volgende week hebben mijn man en ik een weekje vakantie genomen, stond 3 weken geleden al vast. Niets gepland maar gewoon even lekker vrij en doen waar we zelf in in hebben.

Morgen ook maar even overleggen op mn werk voor evtuele mogelijkheden mbt minder werken of de uren beter verdelen over de week.
O wat vervelend Anira dat je daar dan ook nog rekening mee moet houden..
Inderdaad erg vervelend Anira dat je daar rekening mee moet houden! Maar denk in de eerste plaats aan jezelf he!

Wel moeilijk idd Tiaraatje om een zwangere vriendin te hebben, maar wil me er ook niet teveel door laten leiden, ik kan haar moeilijk 9maand lang gaan ontlopen. Heb net ff eeb leuk pakketje voor haar gemaakt, allerlei zwitsalletjes en sokjes, een rammelaar spuugdoekjes en super-schattige slofjes.

Zou toch liever babyshoppen voor mezelf, maar dat komt nog wel! Volgende week donderdag een ei-check, en dan is de uitslag van mijn vriend ook binnen, hoop zo dat daar niks mee aan de hand is, want dan lijkt alles goed met ons alletwee te zijn, wat dan verder de bedoeling is zouik niet weten.

Is trouwens echt niet handig, een moeilijk verstaanbare gyn, ik zou morgen naar de uroloog moeten, maar omdat ik net ongesteld was geworden, dacht ik ik bel ff met de gyn of ik daar ook inwendig onderzoek krijg, want dan kan ik beter de afspraak gaan verzetten. Vraagt ze aan mij, waarom moet JIJ naar de uroloog dan?? Ik zei: dat weet ik niet ik ben doorgestuurd door de gyn.

Volgens de secretaresse was die afpraak voor mijn vriend, ik de verwijsbrief erbij gepakt, ja hoor, klopt, ik hoef daar helemaal niet heen!! Handig dus...!

Nu wachten we eerst het zaadonderzoek af, alsdat goed is hoeft hij daar ook niet heen...
Tazzle, lief dat je een pakket hebt gemaakt!

En idd over een tijdje wordt er voor jou een pakket gemaakt!!

Wat lastig zeg die gyn. Waar komt ze vandaan? Is het een id om in het engels over te gaan?
Ik moet 17 april naar het ziekenhuis. Ik weet niet presies wat ze gaan doen, ik heb alleen een afspraakkaart en een boekje met wat ze allemaal kunnen doen. Ik ga daar nog over bellen zodat ik geen dingen vergeet. Ik zit dan op dag 3, 4 of 5 en ben dus in ieder geval nog een beetje ongesteld, afhankelijk van mijn cyclusduur.

Anira ik snap wel dat je nu niet minder wilt gaan werken als je je contract straks verlengt wil zien. Kan je man niet meer doen thuis zoals koken en de rest zodat jij aan je rust komt?

Tazzle hoe was de kapper? En jij volgende week donderdag weer. Ik zie er wel een beetje tegeop om met mijn benen wijd te gaan. Ben helemaal niet preuts maar ik denk dat ik me wel raar zal voelen.

Tiaraatje lekker zo'n kroket. Ik had vandaag van die krulfriet van de burger king op. Ook lekker.

Vandaag mezelf lekker afgebeuld, daar ben ik wel van opgeknapt. Ben nu heel moe, wil eigenlijk nog opruimen hier in huis.
Bedankt voor alle felicitaties allemaal, zo leuk om te lezen.

Even update hoe het hier gaat. De eerste nacht is goed gegaan, al hebben wij maar 3 uurtjes geslapen. Zoonlief heeft eerste helft van de nacht niet lekker kunnen slapen, was nog steeds misselijk van de bevalling. Ook maakte hij zichzelf steeds wakker met zn armpjes. Dat zit hij steeds te zwaaien en heeft nog niet echt door dat hij daar zelf de controle over heeft en dat het zijn eigen armpjes zijn. Uiteindelijk om drie uur hebben we hem strak in een hydrofielluier gerold en op aankleedkussen tussen ons in laten slapen, dit ging gelijk heel goed en hebben wij ook nog even lekker kunnen slapen.

Vanmiddag ook nog even twee uurtjes kunnen slapen. Maar verder loop ik volledig op adrenaline. De terugslag zal nog wel komen.

De rest van de berichtjes heb ik allemaal wel gelezen, maar reageren doe ik later wel weer. De buitenwereld gaat nog een beetje aan me voorbij. Vanavond lekker geen visite, dus lekker met zn drietjes op bed.

Fijne avond allemaal.
Thembo, fijn om te horen dat het goed gaat.

Lekker vanavond met zn drietjes thuis.

Geniet ervan
Hoi dames,

nou ik heb weer bijgelezen. Een hele pagina, wat een geklets allemaal...

Thembo, geniet er lekker van met zun drietjes! Geweldig om te lezen hoe jullie mannetje nog niet begrijpt dat zijn armen die van hem zijn....

Blomke, hoi!!!!! Leuk om jou ook weer hier even te zien! Alles goed?

Smartie, wanneer heb je dat gesprek? Wel spannend met dikke buik... Ik ben op dit moment nog bezig met mijn cv te optimaliseren. Ik zit met 3 functies in de afgelopen 2,5 jaar dus ik ga even kijken of ik in onderliing overleg met mijn directeur er 1 kan laten varen. Ik moet nog even kijken welke functies ik precies wil solliciteren. Blijf wel in dezelfde hoek, maar hoeft niet in deze branche. Ik moet gewoon nog even goed zoeken op internet wat er allemaal is te vinden! Ik werd toevallig gebeld vandaag door een detaicheringsbureau.. Dus dat heb ik maar even met beide handen aangepakt!

Tazzle, wat ontzettend balen dat je weer ongesteld geworden bent, ook al had je het wel verwacht. Ik hoop dat het etentje in ieder geval gezellig is en dat je morgen lekker geniet van je nieuwe kapsel!

Ik was al zo benieuwd hoe het ging op je werk, maar gelukkig gaat het nu goed met die leidinggevende. Hoe lang houdt hij het nu al vol?

En volgende week donderdag dus een hele belangrijke dag voor jullie, spannend hoor!

BIaha, ben je nog naar mijn kapper geweest? En ben je tevreden met je kapsel???

Blij te lezen dat de ontseking goed gaat en dat je half doorgeslapen hebt vannacht. Eens kijken hoe het deze nacht gaat!

Fien, ben wel benieuwd hoe het bij de prof was!

Tiaraatje, lekker relaxt allerlei series bekijken, helemaal goed!

Anira, klinkt niet goed, die harde buiken. Jouw gezondheid gaat voor he! Ik snap wel (gezien je eerdere verhaal op hyves) dat het erg lastig is met je job, maar het is wel verstandig om over andere werktijden te praten. Je moet nog even!

Nou, ik was compleet kapot vanmiddag, mijn lichaam trekt niet meer bij helaas als ik te kort kom met slapen. Dus ik ben wat eerder thuis gekomen en heb 1,5 uur geslapen. Het is dan maar even zo... Ik word ook niet te genieten (mijn vriend noemt het oorlogspad) als ik te weinig slaap dus mijn omgeving wordt daar ook niet zo gelukkig van

Nu maar even voor de buis hangen. Trusten dames!
Goeiemorgen!

Thembo, goed dat de eerste nacht relatief goed ging.

Zoontje was ook erg misselijk en gaf steeds vruchtwater over.

Er zijn hele goede inbakerdoeken te koop voor als hij zo blijft maaien. Zoon deed dat ook heel erg en dan sloeg hij zichzelf steeds wakker. De hydrofiel die wij in het begin ook gebruikten rukte hij ook al snel los. Dus echt voor gaan als hij dat blijft doen, het geeft veel meer rust voor iedereen!

En die adrenaline zakt idd weg na een paar dagen. Maar maak er nu nog maar even gebruik van!

Kiekeboe, haar is helemaal leuk. Ik werd geknipt door een jongen met krullen dus ik denk dat dat dan 1 vand e eigenaren was. Hij heeft het helemaal begrepen in ieder geval. Ik ben een hip moeke. Heb nog foto's gemaakt. Zal er wel eentje op hyves zetten voor de liefhebbers.

Over foto's gesproken; Thembo, babyfoto's!

Spannend om nu echt met ander werk bezig te zijn! Ik hoop dat je na je verlof een nieuwe start kan maken. ZOu wel lekker zijn.

Tazzle, ik vind je stoer! Het zal niet makkelijk zijn als mensen om je heen zwanger worden.

Lief van je om zo'n leuk kado samen te stellen.

Tiaraatje, gaat het nog? Ik vroeg me trouwens nog iets af. Je man is toch vaak niet thuis? Als de bevalling spontaan op gang komt, kan hij er dan wel op tijd zijn? Of hebben jullie daar op de een of andere manier rekening mee gehouden met zijn werk?

Blomke, leuk dat je nog aan het spieken bent. Het is ook wel erg spannend nu!

Hier wederom een goede nacht gehad. 19.00 uur gedronken en toen om 01.00 weer!!!! Daarna weer half 5 en slaapt nu nog, dus het gaat goed!

Jammer dat man vroeg op moest en dat zoon daar wakker van werd, maar dat mag de pret niet drukken. Ons spookje begint het te begrijpen. Halleluja! *probeert niet al te blij te zijn, want kan natuurlijk ook zo weer omslaan*

Ik ga me maar eens met zoon bezig houden. Even boekje lezen voor zoontje zich weer meld.

Wat een takkeweer trouwens! Moet vandaag boeken terugbrengen naar de bieb die hier 10 minuten ,lopen vandaan zit, maar ik denk dat ik maar met de auto ga voor dat rotstukje :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven