Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
TIA!!!! Gefeliciteerd! Hoeraaaaaaaaaaaaa!
Fleur! Lief...
Wat leuk zoveel reacties ineens!

Het is inderdaad mijn (onze;)) eerste.

@TD: moest erg lachen om je post waarin je beschrijft dat het nog zo onwerkelijk is;). Kan het me helemaal voorstellen! Ben benieuwd wanneer het 'echt' gaat worden.

Hebben de anderen net-zwangeren het al aan iemand verteld? Ik alleen aan mijn beste vriendin die wist dat ze 'bezig' waren. Ik wil het dolgraag aan mijn (schoon)ouders vertellen, maar wanneer? Enerzijds lijkt het me fijn als ze het weten mocht het fout gaan, anderzijds wacht ik graag tot ik zeker weet dat het goed zit. Maar goed, volgens mij kan ik nooit meer zolang wachten, dus binnenkort zal ik mijn mond wel niet kunnen houden!
Oh ja TD, ik zal even komen zwaaien
@ De zwangeren: gefeliciteerd!!

Ik lees ook weleens bij TD mee, gefeliciteerd zeg! Fijn dat het zo snel is gegaan.

Ik schrijf ook mee op een ander forum, daar is nog niet iedereen zwanger.

Ja, heb de echo gehad Lispeltuutje. Dat is zo mooi!

Vond het in het begin heel onwerkelijk om zwanger te zijn, ik dacht jullie kunnen mij nog meer vertellen, wil eerst bewijs zien!

Ik had in het begin veel last van misselijk en moe, maar toch vond ik het onwerkelijk.

Nu 2 weken geleden de echo gehad en dat maakt het 'echter'. Het is echt heel bijzonder en ontroerend om te zien dat er een klein mensje in je groeit en beweegt.

Wil elke week wel een echo!

Heb je je al aangemeld bij een verloskundige?

Tegenweurdig krijg je rond de 9 weken al een echo, dus das nog maar een maandje voor jou!

Hoop dat je je zo goed blijft voelen!

Wanneer ga je het op je werk vertellen?

Heb ik al in de 7e week gedaan... moest wel i.v.m. met 2 'griep', toen moest ik het voor mijn gevoel wel vertellen.

Groetjes!

Akka
Hier nog een net zwangere.

Ik was er van overtuigd dat ik ongesteld ging worden, dacht dat ook aan alles te merken, maar bleek gewoon zwanger.

(tip: test niet voor de grap 5 minuten voordat je wil gaan slapen, ik heb daarna de hele nacht helemaal hyper wakker gelegen).

Ik heb nog steeds pijnlijke borsten en wat gerommel in mijn buik, soms misselijk en snel last van maagzuur.

Vanmorgen heb ik voor het eerst bijna moeten overgeven toen ik de afwas ging doen (ik rook die pannen en dat ging niet goed). O ja, en ik slaap nogal slecht, ook al ben ik moe.

Het is hier nog even spannend omdat ik vorige week wat bloedverlies heb gehad, maar volgens de huisarts moet ik me geen zorgen maken.

Helaas speelt nu ook een oud gezondheidprobleem op (onduidelijk is nog of dat door de zwangerschap komt) dus tot nu toe ben ik niet onbezorgd zwanger, helaas....
Hm er gaat iets fout. Waarom wordt elk bericht van mij twee keer geplaatst

Toch maar iets minder ongeduldig op de verstuurknop drukken;)
Akka, wat leuk dat je al een echo hebt gehad! Het lijkt me inderdaad heel bijzonder om te zien dat er een klein mensje in je groeit... Bij de verloskundigenpraktijk hier krijg je pas een echo met 12 weken las ik op de site. Ook wordt daarvoor nog niet naar het hartje geluisterd. Dat vind ik wel erg jammer. Ik ga vanmorgen bellen om een afspraak te maken.

Miss Moneypenny: gefeliciteerd! Jammer dat je nog niet onbezorgd zwanger kunt zijn. Hoe ver ben je nu?

Dat net voor het naar bed gaan testen ken ik... Wij hebben het ook 's avonds gedaan, zonder dat we dat 'gepland' hadden. Ik had ineens zoiets van: nou wil ik het weten, want dan weet ik in ieder geval dat ik morgen gewoon ongesteld ga worden en hoef ik niet elke keer in spanning te zitten als ik naar de wc ga (in de zin van of ik al ongesteld ben of niet). En toen was hij positief... Jee, ik heb inderdaad ook de hele nacht wakker gelegen, en man met mij;)

Het gaat hier overigens goed. Wel last van steekjes in mijn buik en schaamstreek. Wat is dat nou weer?? Straks komt de mevrouw van Moeders voor Moeders (rond half 11). Ben benieuwd!
anoniem_82483 wijzigde dit bericht op 01-04-2009 08:36
Reden: letter vergeten...
% gewijzigd
Hi Lispeltuutje..

Nou je bent niet de enige hoor...

heb vanmorgen tets gedaan en... positief, aaaah, help!

Ga van de week natuurlijk nog wel een test doen (morgenochtend!) om iets zekerder te zijn, maar tis wel shokking. Tis net uit met vriend die ik eigenlijk ook nog niet zo heeeel lag kende. Maar vind het wèl leuk, ben nl zeker de jongste niet meer en dacht dat het me niet meer zou overkomen. (vandaar dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen na een zeer langdurige vorige relatie, weer a/d pil te gaan...) Dus ondanks dat het allemaal niet erg ideaal is, zou ik het erg jammer vinden als het toch níet zo zou zijn....

Ik wil het eigenlijk voorlopig ook niets tegen iemand zeggen, zelfs niet tegen ex, moeder, beste vriendin, maar weet hoe moeilijk het is m'n mond te houden, dus vandaar dat ik hier maar alvast spui (waarsch te voorbarig ofzo...)

Ik voel wel wat gerommel in m'n buik (darmen volgens mij). Rare, droge smaak in m'n mond en gevoelige borsten (maar dat heb ik sinds 1x eerder zwanger + miskraam altijd vlak voordat ik ongesteld moe(s)t worden, alleen nu óók bijna 2 wkn overtijd!)

Niet veel honger/trek, en dat was het wel....

Baal wel dat ik de afgelopen weken met een zekere regelmaat alcohol gedronken heb....
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Hoi Klussertje,

Gefeliciteerd! Het lijkt me een lastige situatie waarin je zit, maar fijn dat het kindje wel gewenst is door jou! Dat is uiteindelijk het belangrijkste. Heb je nog (goed) contact met je ex? Hoe denk je dat hij het zal vinden?

Ik snap dat je voor de zekerheid nog een extra test wil doen, maar als de test uitslaat ben je echt zwanger hoor! Hcg zit alleen in je urine als je zwanger bent. Gek idee hè, als je er net achter bent gekomen! Je merkt en ziet nog zo weinig, en toch...

Hier is de mevrouw van Moeders voor Moeders net langsgeweest. Test was gelukkig duidelijk positief weer! Heb als cadeau nog een mooi boek gekregen over de verschillende periodes van je zwangerschap, leuk!
tjaaa, tis wat lastig, maar gek genoeg heb ik het gevoel dat het allemaal wel weer op z'n pootjes terecht komt, mócht het echt zo zijn natuurlijk! Ik wilde al jaren graag kinderen, maar het lukte maar niet, dacht na breuk (vorige) ex nooit andere vent te vinden, laat staan zwanger te worden en dan tóch dit... moet me zelf wel tot kalmte manen mocht het toch niet zo zijn; dat zou echt een teleurstelling zijn... ondanks de hele situatie.

Maar ik denk altijd maar zo: voor alles komt wel weer een oplossing. Stèl dat het echt zo is èn dit keer ook nog goed gaat dan móet je er wel een oplossing voor bedenken. Een kindje is het enige dat je nooit meer terug kunt draaien (daarom vond ik het vroeger best wel eens eng om ècht te stoppen met de pil; tis niet niets! Maar ja dan zet je die knop om en ga je d'r voor).

Ga nu gelukkig wel weer goed om met ex, gelukkig, maar dat zal nooit echt meer een relatie worden, denk ik... dit geeft wel weer een gekke wending aan het geheel natuurlijk, maar dan nog... tis een ongeleid projectiel. Ben wel benieuwd naar z'n reactie, mocht het echt zo zijn....

En van m'n ouders... die zullen hier een heeeel dubbel gevoel bij hebben. Blij dat het missch toch gelukt is. Verdrietig dat het van hem, m'n gekke ex is... beetje gekke situatie (voor een mééstal verantwoordelijke, verstandige, fulltime werkende, eigen huis bezittende vrouw van 38!)
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Heb je al een idee wanneer je het je ex gaat vertellen? Fijn dat je er zo positief instaat! Ik duim voor je dat de test morgen weer hartstikke positief is!
hoi lispeltuutje

van harte met je zwangerschap

wij weten ook net een week dat ik zwanger ben en zit nu op ongeveer als alles klopt op 6 weken en 1 dag.

Heb al heel wat kwaaltjes haha maar die heb ik graag omdat ik 1 keer een miskraam heb gehad en toen niet veel kwaaltjes had.

Dus hoop dat dit dan ook een goed teken is.

Ik heb vrijdag mijn eerste echo.

De zeer gevoelige borsten zijn aanwezig, vorige week vrij vaak misselijk maar vlagen geen periodes, dus was daar wel blij mee.

Rare manier van eten.

Weinig zin in koolzuur waar ik echt veel van dronk hiervoor.

darmenstelsel werkt niet meer normaal.

herkenbaar?

succes
Tis wel een leuk topic om elkaar een beetje op de hoogte te houden met van alles en nog wat vanaf nu he...

(rustig klus ruuuustig. Eerst nog ff 2e testje morgen!!)

Maarre idd, darmen doen raar! Dat bijverschijnsel wist ik eigenlijk niet (meer)... dacht ook telkens bij dat gerommel: "ohw, nou wordt ik tóch ongesteld!" Denk ik nog, maar bleef tot nog toe uit...,

Ik ben voor het laatst ongesteld geworden op 20 feb (dus dat is dan 1e dag v/d laatste cyclus, van die dag gaan ze altijd uit toch?). Ben nu 41 dgn verder... = 5,8 wkn oeh, kort hoor! Rond 6 mrt moet het wonder dan geschied zijn..... nóg veel korter! (3,5 wkn) (sorry meiden, ik zit ff hard op te denken...)

Als ik jouw beginverhaal trouwens weer ff terug lees, lispeltuutje, herken ik wel heel veel hoor!
Sennemenne, jij ook gefeliciteerd! Spannend, deze zwangerschap nadat je een miskraam hebt gehad! Het lijkt me dat je dan wellicht nog meer onzeker bent, al zegt het natuurlijk helemaal niets over het verloop van deze nieuwe zwangerschap.

Jij zit ook al flink te rekenen Klussertje;). Ik had op 17 februari de eerste dag van mijn laatste menstruatie, maar heb een cyclus van vijf weken dus zit nu op ongeveer 5 weken zwangerschap.

Ook ik heb last van rommelende darmen (met name als ik rustig in bed lig, dan is het me toch een herrie daar in mijn buik, haha!). Verder vandaag regelmatig steekjes/pijntjes in mijn onderbuik, richting schaambeen en soms ook links en rechts. Herkennen jullie dat? Verder, dat wat ik nog vergeten te vermelden, heb ik veel last van 'oprispingen'. Er komt niet echt maagzuur mee omhoog, maar wel veel lucht. Wat een verhalen hè;).

Hebben jullie (van Klussertje weet ik het) al aan je naaste omgeving verteld? Wil het zelf erg graag aan mijn ouders vertellen, maar twijfel of ik dat nu al zal doen...
hoi lispeltuutje

ik heb aan het eind van de dag een aardig opgezette buik, maar ik vind het niet zo logisch. Ik had het vorige keer niet, dus geeft me ook wel weer een goed gevoel.

Ook nu als ik zit denk ik jee begint een andere vorm te krijgen.

We hebben het mijn schoonouders verteld en mijn moeder en haar vriendin.

Mijn baas weet het ivm dat ik in de zorg werk. En vind het fijn dat hij het vast weet want hij kent ook mijn traject. En is niet echt een baas baas als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind het ook erg moeilijk om het niet te vertellen. Vooral omdat er bij ons een hele kleine kans was dat ik zwanger zou worden op de natuurlijke manier. Dus maakt je dan wel extra blij.

liefs
Had ik ook sennemenne... heb jaren (± 5) geprobeerd met ex maar lukte niet (ik heb pco en hij rookte erg veel waar ie niet mee wilde/kon stoppen). Maar ja... nu missch wèl gelukt, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...! Vind het het wel errrrg spannend en onwerkelijk.
hoi klussertje

ja dat maakt het ook zo moeilijk he

omdat het zo onwerkelijk is, is het voor mij ook helaas roker heel moeilijk om te stoppen, er gebeurt zoveel in mijn leven niet alleen dit dus bezorgt mij alleen maar meer stress om geheel te stoppen.

Ben wel drastisch geminderd van ruim 20+ naar minder dan tien per dag

en misschien denk je dan van waarom rook je nog?

Ja helaas is dat het antwoord, wou ook zeker dat het anders kon want ik weet dat het neit goed is.

wanneer moet jij voor een echo?
Lispeltuutje: die oprispingen worden waarschijnlijk nog wel erger straks, maar ja, dat neem je voor lief he Ik heb het meteen verteld toen ik het wist, dat was twee dagen nadat ik ongesteld moest worden. Alleen aan mijn ouders hoor, ik kon het echt niet voor me houden!

Over opgezette buiken gesproken: ik vond het wel grappig dat mijn collega's zodra je ook maar iets van een buikje kon zien massaal riepen dat het een meisje zou worden, omdat het 'puntje' zo hoog zat. En wat blijkt? Ze hebben gelijk
Excuus, ook ik druk te snel... twee keer gepost!
Hallo allemaal!

Wat leuk, wat een boel meeschrijvers al. Gefeliciteerd allemaal :cheer2:!

Lispeltutert, alles goed?

En jee, Miss Moneypenny! Jou 'ken' ik van hier :-).

Klussertje, was jij niet van de pontgod? In het begin met veel plezier meegelezen en laatst dat het idd uit was. Jeetje... wel erg goed dat het nu gelukt is, maar wel een dubbel gevoel kan ik me zo voorstellen.

Ik heb het inmiddels wel verteld aan een aantal mensen: beste vrienden en de gezinsleden van mijn vriend (broer en zus+zwager). Schoonouders heb ik gelijk gebeld. Heb geen contact met eigen ouders en heb daar (gelukkig) door hormonen niet alsnog 'last' van. Te lang verhaal, maar dit ter verduidelijking waarom je nooit van mij iets over ze zult horen hier.

Kleine complicatie: ik ben door de kreditecrisis (bwegh, kan dat woord niet meer horen) sinds gisteren officieel Toos Werkeloos... Zal wel goedkomen, ik stress me niet rot, maar het zit toch wel in mijn achterhoofd....
Shiiit Tia Dalma, dat is nou net iets om er niet nog eens bij te willen hebben zeg.... ik hoop dat je snel iets anders vind of dat je je op een andere manier er door heen slaat (vriend, man?), je klinkt idd niet AL te panikerig. Is goede instelling, komt altijd allemaal weer goed!!

Klopt, ben van pontgod, ja, en dit is van hem. Tis wat vlot allemaal he! Het ene moment sta je nog te stressen wegens een leuke vent op de pontdie je niet durft aan te spreken en het andere moment ben je zwanger van hem!! Zó snel kan het gaan; t kan raaaarrr lopen niewaar. Houdt het wel lekker spannnend

Vanmorgen test 2 gedaan en, jawel hoor, wéér positief. Het zal dan echt wel zo zijn ofzo.... TD, je weet dan ook wel van m'n ex met wie ik nog op 1 erf woon omdat we ons huis nog af moeten verbouwen. Ik ga zo met hem klussen, maar dit nws brandt dus op m'n lippen! Maar wil he nog een geheimpje tussen pg (pontgod) en mij laten zijn (heb het hem gisteravond verteld...).

Maar nu riep ex net naar boven -het deel waar IK woon- of ik zin heb om biertje te drinken in de tuin!! Bier??? ehhh nee door maar limonade ofzo.... Dus hij: "ooh, oke, limonade...." (ik drink/dronk nl ALTIJD biertjes met hem....)

TD volgt het missch nog, maar voor velen is dit waarsch een ingewikkeld en vreemd verhaal! sorry! (plus ik dwaal af)
Hallo allemaal!

Klussertje, je hebt het dus aan je ex verteld? En hoe reageerde hij? 't Is voor mij inderdaad een wazig verhaal, van die pontgod, maar ik neem aan dat daar een keer een topic over is geweest;)

Nu mag ik je wel echt feliciteren trouwens, hè, met vanmorgen weer een positieve test!

@ Tia Dalma: Wat balen zeg, van je baan... Heb je al iets anders op het oog?

Wij hebben het gisteravond toch maar aan mijn ouders, broertje en zusje verteld. Ik kon het echt niet meer voor me houden:D. Ze reageerden overigens erg leuk allemaal en ik ben heel blij dat ik het verteld heb! We gaan het nu ook aan mijn schoonouders en schoonzussen/zwagers vertellen, wordt het toch wat 'echter' naar mijn idee. En ik vind het gewoon leuk als ze het weten! Andere mensen krijgen pas na een goede echo wat te horen.

Trouwens, even een vies praatje: hebben jullie ook zoveel afscheiding sinds je zwanger bent? 't Is hier echt verschrikkelijk:)
quote:sennemenne schreef op 01 april 2009 @ 16:14:

hoi klussertje

ja dat maakt het ook zo moeilijk he

omdat het zo onwerkelijk is, is het voor mij ook helaas roker heel moeilijk om te stoppen, er gebeurt zoveel in mijn leven niet alleen dit dus bezorgt mij alleen maar meer stress om geheel te stoppen.

Ben wel drastisch geminderd van ruim 20+ naar minder dan tien per dag

en misschien denk je dan van waarom rook je nog?

Ja helaas is dat het antwoord, wou ook zeker dat het anders kon want ik weet dat het neit goed is.

wanneer moet jij voor een echo?Ik ken je niet, maar ik wil je toch even... Ja, ik weet niet wat. Wil alleen maar even zeggen: Komt goed!
Mag ik ook meedoen? Wij weten sinds kort dat ik zwanger ben van onze 3e. Was een grote verassing want ik was aan de pil! Maar wel heel welkom, we hadden al besloten dat we over een paar maanden wilden proberen weer zwanger te worden. Beetje eerder dan gepland dus

Achteraf wel grappig want het heeft me 2 dagen en 3 trips naar de apotheek gekost om de pil te krijgen voor vorige maand. Da's nogal moeilijk in dit ultragelovige kleine stadje. Had me de moeite dus kunnen besparen

En we wonen in Amerika dus dat maakt het heel anders dan bij m'n andere twee kinderen.

M'n eerste afspraak met de vk (hier heet dat OB) is pas rond 12 weken! Jakkes moet nog wachten tot mei!

Gelukkig nog geen kwaaltjes behalve pijnlijke borsten en af en toe wat gerommel in m'n buik.

En nu al last van zwangerschapsdementie geloof ik. Ben hartstikke warrig en moet regelmatig hardop staan denken wat ik ook al weer aan het doen was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven