Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
Hallo! Ook ik hoor tot de club van net-zwangere. Ben 5 weken nu. Vind het heel vreemd, maar ben ontzettend maar voorzichtig blij. Aan de ene kant wil ik nu al meteen alles kopen en namen verzinnen, maar ik wacht toch maar even.

Qua kwaaltjes valt het me nog mee. Ik merkte wel meteen dat ik zwanger was. Mijn borsten werden meteen 2 cuppen groter en ondanks dat ik buikkrampen had (wat ook op ongesteldheid kan duiden) had ik een groot voorgevoel. En dat klopte dus. Ik ben soms misselijk, meestal als ik niet op tijd eet. Ik moet echt na 2 uur weer iets eten, heel vreemd. En ik kan niet zulke grote porties wegwerken. Verder werd ik vannacht wakker en dacht ik dat ik moest overgeven, mijn man rende voor een bak, maar gelukkig hoefde het toch niet. Verder ben ik heel onzeker, neem alles letterlijk en persoonlijk. Maar toch valt het me mee, hahaha! Het is niet echt heel erg.

Lijkt me leuk elkaar op de hoogte te houden. Al weten sommige mensen in onze omgeving het wel al (ouders, broer en zus en beste vriend/vriendin). De rest van de familie (en die is groot) en andere vrienden zullen nog even moeten wachten.

Groetjes!
Welkom Mamatobe, gefeliciteerd!

Het voor me houden is trouwens totaal niet gelukt. Gisteravond op m'n vaders verjaardag dus. 's Avonds zat ik alleen nog met m'n broers, aanhang en m'n ouders en op een moment dat het even een seconde stil was heb ik m'n nieuws maar even in de groep gegooid. M'n moeder reageerde gelukkig niet totaal geschokt ofzo. Ik denk dat ze het, ondanks de situatie, toch wel leuk vindt! Ik hoop het.

En ik heb het op m'n werk ook al tegen 4 mensen gezegd (tegen iedereen er bij vermeld dat het nog strikt geheim is natuurlijk dus van elkaar weten ze het niet).

Ik kan het dus heel slecht voor me houden. Maar m'n vriendje (de papa zeg maar met wie het uit was, maar nu toch wel weer aan ofzo...??) heeft het volgens mij echt nog tegen niemand gezegd... Hij kan het wèl voor zich houden.

Ik schrok gister wel een beetje van m'n spiegelbeeld, van de zijkant: wat een opgezette buik! Ik kreeg ook m'n lievelings spijkerbroek amper aan... de laatste dagen ook best veel gegeten dus misschien komt het daar door... oeps! Even op letten!
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
hey klussertje!

Het is ook echt heel moeilijk om je blijdschap te verdoezelen. Ik loop de hele dag zingend en fluitend door het huis en buiten. Ik snap dat het anders is als de situatie met de papa niet optimaal is, ik hoop dat jullie er goed uitkomen. Lastig hoor. Is hij er wel blij mee?

Ik heb ook een opgezette buik, maar dat komt meer door vocht denk ik. Ik eet misschien wat meer, maar in kleine beetjes verspreid door de dag en heel gezond. Ik moet momenteel echt niet denken aan ongezonde dingen. Ik snak juist naar groente en fruit, yoghurt, melk, etc. Heel gek.

Groetjes!
Maf, ik wil juist alleen maar ongezonde dingen: pizza, hamburgers, chips etc. En dat terwijl ik al vanaf 1 januari niet meer had gesnoept etc.

Vanavond weer een nieuw kwaaltje gevonden: Als ik diep inadem, of me uitrek, en dus mijn buik uitzet, doet het op één specifieke plek pijn alsof er een blauwe plek zit. Aan de voor/zijkant ongeveer tussen mn navel en mn ribben in. Wat is dat nu weer? Was ik net een beetje aan het genieten...

Ik hoop dat het morgen weg is.

Zondag vier ik mn verjaardag en komen er mensen die het al weten en die het nog niet mogen weten, hoop dat het goed gaat, is echt nog te vroeg, morgen 7 weken. Gaat eigenlijk al best wel snel. Over 4 dagen mn 8 weken echo, hoop op hartslag!!

Hoe is het met jullie?

Lekker dat je fam het nu weet klussertje, kunnen ze een beetje rekening met je houden en kan je lekker je verhaal kwijt.

Liefs!
Gisteravond een bezoek aan de ER omdat ik verging van de buikpijn.

Infuus met een of ander medicijn gehad en een uitgebreide echo en alles was goed. Wat een opluchting toen ik het hartje hoorde!

De echo-dame was bezorgd dat er misschien een tweede vruchtje in de eileider zat dus ze zat flink te zoeken maar daar is ook alles in orde. Deed wel flink pijn!

Maar geen idee wat er mis was. Volgens de dokter kan het komen door de zwangerschap, baarmoeder groeit dus alles wordt een beetje aan de kant geduwd en misschien een beetje bekneld ofzo. Met andere woorden: hij had ook geen idee.

En hij waarschuwde dat het een miskraam kan worden maar de kans daarop vond hij heel klein. Alles zag er prima uit op de echo en ik heb geen bloedverlies dus grote kans dat het gewoon goed gaat.

Rustig aan dus...ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan met 2 kinderen! Ben blij dat het weekend is en m'n man kan bijspringen.
Hey OCG, vervelend zeg! Bijkomend voordeel nadat je wist dat alles ok was, was natuurlijk wel die echo!

Man, wat ben ik ongeduldig, duurt veel te lang totdat ik eens eindelijk zekerheid heb of het uberhaupt allemaal wel goed gaat....
TD, ik snap wat je bedoeld. Wachten is moeilijk! Als je eerst maar het hartje hebt gehoord dan weet je dat het geen droom is eh?

Maar die echo gisteravond was niet echt leuk, het deed pijn en het was veel meer een super serieus medisch onderzoek dan hieperdepiep hoera zwanger.

En ik kreeg niet eens een foto'tje mee!

Was vreselijk druk, volle maan en er moest ergens een echo-dame (echoscopiste ofzo???) vandaan getoverd worden en zodra ze mij weer in m'n kamer had gedumpt rende ze het ziekenhuis uit op weg naar een ander ziekenhuis.

Achteraf een beetje komisch zoals ik in die rolstoel door de gangen werd geraced.

Maar het hartje horen kloppen en dat kleine wurmpje zien bewegen was natuurlijk wel super!

En als het goed is heeft de OB de foto's ook gekregen dus wie weet kan ik alsnog een foto'tje vragen.
OCg, wat goed dat je -ondanks alle toestanden - het hartje gehoord hebt en het hebt zien bewegen... gefeliciteerd! ooooooooh,dat lijkt me zo wonderlijk!! Ik heb natuurlijk nog geen kinderen dus dit zou voor mij de allereertste keer zijn om dat mee te maken! Ben zo beneiuwd! TD, heb precies hetzelfde als jij hoor. De machteloosheid dat je niets kunt doen om het zelf even te checken ofzo. Alleen met zo'n echo kan dat, om gek van te worden.

Gister beetje bonje gehad met de 'papa' (flinke bonje eigenlijk, maar wel weer bijgelegd). Maar later voelde ik een steekje, ik naar de wc en was ineens als de dood dat het vruchtje door de stress van de ruzie los was geraakt oid en ik het uit zou plassen!

Ik zag niets maar toen ik in de wc-pot aan het turen was kwam ineens pg (m'n sort of vriend dus) aangehold, helemaal paniekerig, of alles wel goed was etc.

Ik vond het zo apart dat hij schijnbaar erg bezorgd was en dus schijnbaar toch ook graag wil dat het goed gaat ofzo....

Dat klinkt missch raar, maar jullie weten de situatie natuurlijk. Ik had me ook kunnen vorstellen dat ie dacht/denkt: "tis missch maar beter als het niet goed gaat..." Maar dat denkt ie schijnbaar niet. Vond ik toch wel schattig ofzo.

Maar daarna heb ik wel een paar keer stiekem liggen snikken omdat ik ineens voor me zag dat we daar bij de gyn zijn en het wéér niet goed blijkt te zijn. Ik kan me bijna niet eens voorstellen dat het wèl goed zou zijn, Terwijl het bij miljoenen vrouwen ook goed gaat, dus waarom niet bij mij. En ben ook een beetje bang dat ik het nog in de hand werk ook, door me er zo druk over te maken.......

A.s. woensdag dan die uitwendige echo...

OCg, had je een inwendige of een uitwendige echo? Ben zo bang dat er op een uitwendige echo nog niet veel te zien is....

En hoeveel weken ben jij nu? Ik zit nu op ruim 7 wkn.
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Hoi hier nog een net zwangere,

Ik ben net zo ver als jou Lispeltuutje.Dus net 7 weken en ik zit helaas onder de kwalen.Voel me compleet niet mezelf, heb veel lage rugpijn waardoor ik nu al niet meer kan sportten.

Ga bij het minste of geringste door mijn rug, 's avonds erg moe.

En met name erg misselijk.Waarbij ik sins vorige week iedere dag spugend op het toilet beland.BAH, hoop dat dat snel over is.Want kan gewoon niet norm. werken en zal toch iedere dag moetten !

Over 1 1/2 week mag ik voor het eerst naar de vlos en krijg ik eerst een echo waarna de intake.Ben dan bijna 9 weken zwanger.

HEB ER ZIN IN !

PS: Wat klinkt het lekker hier al die meiden die nergens last van hebben.Bener wel een beetje jaloers op, want ik ken mezlef niet terug momenteel.

Liefs en Groet ROOZ
@Klussertje, ik had een inwendige echo, ben 7 weken nu.

Met m'n eerste kreeg ik een inwendige echo met 9 weken en met de tweede met 11 weken een inwendige echo.

Beetje vreemd dat je al zo snel een uitwendige echo krijgt. Maar als ze met de uitwendige niets kunnen zien kunnen ze makkelijk overstappen op inwendig.

Moet jij je blaas even goed legen en de echo-dame een ander hulpstukje inpluggen. Zou geen probleem moeten zijn.
Hoi klussertje! Tja volgens mij berekening ben ik dan 5kn en 4 dagen oid. Hier is de paneik een beetje toegeslagen, vrees ik. Ben zo bang dat er iets niet goed is. Borsten zijn niet meer gevoelig, heb vies verhaal, sorry, lichtbruine afscheiding wat ik ook altijd heb als ik ongesteld ga worden! Zucht! Heb gebeld met zkh, geen vers bloed is geen paniek. echo heeft nog geen zin. Begrijp dat allemaal wel maar ben er niet gerust op! Ik voel me nu in ieder geval helemaal niet meer zwanger en ben alleen maar nerveus!! Nog ff tot 1e echo, 23 -04 pas... Sorry voor mn ego verhaal. Met jullie verder wel alles ok?
Kip, klote die onzekerheid. Was 23-04 de eerste mogelijkheid? Ik heb namelijk met 6 weken en 2 dagen een echo gehad en daar konden we het hartje al zien kloppen. Mocht ook al wel zo vroeg komen door mijn verleden maar misschien kunnen ze je nog ietjes tegemoet komen?
Kip, probeer jezelf niet gek te maken.

Het kan alle kanten op gaan, en je hebt er zelf helaas geen invloed op...
quote:natadecoco schreef op 31 maart 2009 @ 18:57:

gefeliciteerd meid, ik ben wel stiekem een beetje jaloers!!

Me too, volgende maand gaan we ook beginnen

Gefeliciteerd!
Thanks! Ik probeer maar afleiding te zoeken maar valt niet mee! Het zet allemaal niet door gelukkig...Geen andere gekke dingen.. Op z'n vroegst willen ze een echo maken met 6 wkn en 4 dagen maar daar schiet niet heel veel mee op een paar dagen ofzo. Ach ja misschien kan het er allemaal ook wel bijhoren maar ik schrok me rot! Ben nu wel wat rustiger! ik kan er tenslotte toch niets aan doen....
Hee kip,

Ik weet niet of je alle voorgaande berichtjes hebt gelezen maar ik heb dus best veel bloed verlies gehad, in donkerrood, donkerbruin en lichtbruin. Ik dacht ook dat ik ongesteld was maar dat was innesteling. Ik werd helemaal gek van onzekerheid en kreeg een echo met 6w en 2 d, en het was ok, nog geen hartje te zien. Bloedverlies is nu gelukkig veel minder, nog maar af en toe een klein lichtbruin streepje. Morgen heb ik weer een echo. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, bloedverlies is normaal en onverklaarbaar meestal. En als je geen bloedverlies hebt bedenk je gewoon weer iets anders om je zorgen over te maken, hoort er allemaal bij.

Klussertje!

Ik denk dat ondanks de relatie crisis jou 'vriend' het allemaal net zo spannend vindt als jij, of jullie nou samen blijven of niet. Hij zal je nog heel veel steun kunnen geven de komende maanden, geniet daar lekker van. en succes ermee.

Morgen (of overmorgen) krijgen jullie mijn echo update!!

Ohja, en vandaag ben ik jarig! Hiep hiep!

Gister gevierd met mensen die niet mogen weten en onze fam er bij die het wel weet. Die schoonmoeder van mij........ Ik denk dat het goed is gegaan maar die had wel iets discreter mogen zijn.
Diddda, gefeliciteerd met je verjaardag!
Diddda, van harte! (non-alcoholische !). En om niet-discrete schoonmama, wat zal jij met samengeknepen billen hebben gezeten zeg! Hopelijk doet ze zo omdat ze overenthousiast is .

Kip,:hug:, ik snap je helemaal, ik loop ook op alle symptomen te letten en of ik ze wel of niet heb. Hartstikke vervelend, en het enige dat je nu NIET wilt horen is waar: je kan er nu niks aan doen (goedschiks of kwaadschiks) en je zult moeten afwachten...

Ik zelf heb dus absoluut geen symptomen (niet misselijk, moet moeite doen om iets te zien en te voelen aan mijn borsten, en heb ook geen innestelingsbloeding oid gehad). Ook vantevoren absoluut niet het idee gehad: ik ben zwanger...

De test van MvM stelde me vorige week alweer gerust, en ik heb op 5 mei pas een echo. Ben nu 6 weken 2 dagen, dus veel eerder dan dat heeft geen zin. Vandaag over 2 weken bij verloskundige op bezoek. Ben heel sterk genegen om ergens deze of volgende week er nog maar weer een test tegen aan te gooien.... .

Allemaal nog een fijne 2e Paasdag, en tot morgen (ik ga aan de zondag-avond borrel .
Didda: Hieperdepiep hoeraaaa! Gefeliciteerd met je verjaardag!! En ook fijn dat je verjaardag schoonmoedertechnisch goed verlopen is haha!! Bedankt voor je reactie! Geeft wel wat geruststelling.. Maar moet zeggen dat oudbloed verlies wel wat

toegenomen is sinds vanmiddag en ik nu ook ongesteldheidsachtige buikkrampen heb. En gewoon een slecht voorgevoel eigenlijk.. Ik ga morgen weer bellen, heb ook een irritant pijntje in mijn zij wat lijkt op een eisprong, snap er niets meer van dus! Ik ga morgen een afspraak maken met het zkh.. Als het mis is zou dat echt zuur zijn aangezien we er 3 jaar op hebben gewacht maarja je kan dus pech hebben..

Jij morgen succes met je echo!! Ik ga heel hard voor je duimen dat je een mooi hartje ziet kloppen!!!
Diddda: spannend, een echo!

Kip: Hopelijk kun je snel terecht bij het ziekenhuis want die onzekerheid is killing!

Een paar mensen in mijn omgeving (een aantal weten ondertussen dat ik zwanger ben) vinden dat ik niet genoeg "geniet" en op een roze wolk zit.

Dat vind ik dan weer raar, met tot nu toe 2x bloedverlies en opspelende gezondheidsklachten kan ik niet echt onbezorgd zwanger zijn. Ik tel echt af tot de echo, en ondertussen is iedere dag dat alles goed gaat er een...
Hee Meiden,

FIjne pasen gehad? Heeerlijk weer he! (ik bedacht me trouwens dat we onze zwangerschappen eigenlijk helemaal niet goed gepland hebben! Even uitgaand van dat alles met iedereen goed blijft gaan: als we onze zwangerschapsverloven hebben is het winter!! Als we even een paar maandjes eerder of later waren geweest hadden we lekker al die maanden van de zomerzonnetje kunnen genieten! Hahaha - grapje! Maar toch...

@Didda gefeliciteerd nog meid! En heel veel succes en plezier bij de echo vandaag!

@ Roozie, ik kan me voorstellen dat je baalt van al die bijverschijnselen. Natuurlijk betekent het allemaal dat je dus echt zwanger bent, maar het maakt het wel zwaar! Ik had vannacht ineens best buikpijn, zo'n langdurige zeurende pijn. Ik dacht positief en bedacht me dat het wel eens zou kunnen liggen aan een groeiende baarmoeder (die van alles opzij aan het duwen is). Maar toen bedacht ik me ook dat dat dus nog maanden kan duren, want dat ding blijft maar groeien en groeien natuurlijk!! En ineens kon ik me voorstellen dat zwanger zijn dan helemaal niet o leuk is...

Ik hoop voor jou Roozie, dat het snel beter gaat met je en dat je er wat meer van kan genieten.

@OCg, bij die vk kan het alleen uitwendig zeiden ze.... naja, ik heb altijd nog as maandag (20 april) die date in het zh staan wat wèl inwendig is.... met jou alles goed verder?

@Kip, die angst vind ik heel herkenbaar hoor! Maar je bent echt zwanger hoor. Zomaar weer ongesteld worden doe je niet. En ik heb gelezen dat het heel normaal is om allerlei soorten afscheidingen te hebben. Vanwege de baarmoedermond die veel meer slijm produceert of vanwege het innestelen idd. No worries! (makkelijker gezegd dan gedaan hoor...)

@TD, ook heel herkenbaar: geen verschijnselen. Tenminste, vannacht dan die buikpijn en af en toe een zeurtje of rommeltje in m'n buik. Beetje gevoelige borsten (heb wèl het gevoel dat ze iets groter zijn, of steviger, wel mooi eigenlijk!) ), rare smaak in m'n mond en missch meer witte/glazige afscheiding (bah) maar meer niet.... weet niet of dat nou een goed of slecht teken is. Ik kan me op de eoa manier gewoon niet voorstellen dat we morgen met die echo goed nws krijgen (kloppend hartje datz oort dingen) Ik kan het me gewóón niet voorstellen... ben ook zo bang dat ik het nog beïnvloed door zo negatief te denken...

Maar Tia, 5 mei.... nog even op je nagels bijten meid!!!!!! Maar voor je het weet is het zover en in jouw geval is er dan waarsch al heel veel te zien! Dan ben je al 9 à 10 wkn!

liefs!
Hey Ladies, net terug van de gyn en alles was goed, ook een knipperlichtje gezien!! Whoohoo! Daar kwam ik voor. Wel zijn we een dag of 5 achteruit gezet maar dat kan weer veranderen.

Goede hoop dus voor iedereen met bloedverlies en buikpijntjes!

Liefs Didda
Didda, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(ps je hebt denk ik je echte naam er onder gezet.... )
Diddda, dat is goed nieuws, hoera!
Diddda, fijn joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven