Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
Inderdaad, Didda, hoe is het gegaan meid?

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als bij TD en MM.... merk d'r eigenlijk nix van!

Ben vanmorgen wel bij ha geweest die een verwijsbrief voor de gyn heeft geschreven, me wat foldertjes heeft meegegeven en het al had over dat ik, gezien m'n leeftijd, beter in het ziekenhuis kan bevallen etc etc. ik zei Ho-ho, ik wil eigenlijk eerst maar even een bewijs zien dmv een echo! Dát er wat zit en dat het lééft!

Dat snapte ze ook wel. Normaal wordt echter de 1e echo rond wk 11 gedaan, maar ik heb gevraagd of het eerder kon. Gewoon voor m'n gemoedsrust.

Dus daarna het zh gebeld, maarrrr bij hen kan het alleen maandag of dinsdag en de eerstvolgende ma en di kan het al niet (pasen en al vol). Dus nu heb ik pas voor de 20e afgesproken. Dat is nog TWEE weken wachten!! twee!!

Nou ja, MissM, 1 mei is nóg verder weg natuurlijk, maar ik vind dit al zo'n eeuwigheid! Maar ja, tis niet anders.

Ik ga nog proberen eerder iets bij een verloskundige ofzo te regelen, ben zó benieuwd!!!
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
He, ben een beetje jaloers! Jullie krijgen allemaal al zo vroeg een echo. Mijn eerste afspraak met de OB is pas12 mei en ik weet niet eens of ik een echo krijg.

En de OB werkt niet op vrijdag dus m'n man kan waarschijnlijk niet mee naar de afspraken. Hij werkt voor de Army dus vrij nemen is niet altijd even makkelijk.

Jammer want bij de andere 2 ging hij zo vaak mogelijk mee naar de vk.

Verder gebeurt er inderdaad niet veel, nou ja, daarbinnen gebeurt van alles maar in het dagelijks leven merk je er nog weinig van.

Behalve dan de misselijkheid, die heeft hier flink toegeslagen en heel idioot: ik ben de hele nacht misselijk. Overdag gaat het wel, af en toe bij vlagen een beetje misselijk of duizelig maar ongeveer een uur nadat ik naar bed ben gegaan wordt ik echt beroerd en het duurt de hele nacht.

Ben doodop!
Ik hoop maar dat het goed gaat met Didda maar ik begin te denken dat ze misschien slecht nieuws heeft gehad. Als het goed was geweest had ze het waarschijnlijk toch wel meteen verteld?

Of ze heeft het gewoon veel te druk om te Vivaen. Kan ook nog natuurlijk.
Heee Lieverds!!! Wat hebben jullie veel aan mij gedacht! Dat doet me goed. En ik heb goed nieuws: Het zit er nog!!!!!

Er was een vruchtzakje te zien met daarin een dooierzakje, alleen was het nog niet te zien of er ook echt een embryo in zit, dus dat is nog even afwachten. Ik had natuurlijk gerust gesteld willen worden met een hartslag... Dinsdag de 14e heb ik weer een echo.... Dus dan weten jullie het ook weer. of een dagje later, haha, ik was gister zo blij dat er nog iets zat, dat heb ik samen met mijn partner gevierd, vandaar nog even niet geblogd.

Jullie zijn echt schatten!
Ha Diddda, dat is goed nieuws! En dan volgende week weer eeen echo, misschien kun je dan het hartje al zien!

OCG: ik ben 9 1/2 week als ik de echo krijg, dat vind ik niet heel vroeg (hoezo ongeduldig ). Het liefst zou ik die natuurlijk nu hebben, even kijken of alles in orde is...
Diddda, wat fijn!

Erg herkenbaar dat iedereen schrijft dat er nog zo weinig te merken valt. Gek idee hè, dat dat kindje zich zo snel ontwikkelt op het moment maar dat het voor jezelf nog zo moeilijk voor te stellen is.

Hier heb ik de laatste tijd met name last van mijn darmen. Het is me al een paar keer gebeurd dat ik er 's nachts uit moest met darmkrampen. Zouden die darmen een beetje van slag raken door door alles wat daarbinnen gebeurt ofzo? Verder overdag moe, maar 's nachts slaap ik helemaal niet zo lekker en kan ik 's morgens niet lang blijven liggen. Herkenbaar? Vind dat zo vreemd:-S Ben nog niet misselijk, maar laat ik nog niet te vroeg juichen;)

Ik heb de echo met (bijna) 10 weken (5 mei). Lijkt me een heel spannend moment!
Didda! Ben ontzettend blij voor je. Ik duim voor je weer op de 14e.

Ik kijk zelf nu ook stiekem steeds of ik niet wat rosigs achterlaat in het papiertje. Juist omdat er nu zo weinig gebeurt en ik teveel slechte verhalen lees en ken, maak ik me stiekem wel eens zorgen want waarom zou het bij ons dan wél goed gaan (iets met het gevoel dat ik de laatste jaren ineens al zoveel mazzel heb gehad, dat houdt een keer op, enz... ).

Heb net ook even de echopraktijk gebeld: ook net als Lispeltuutje op 5 mei de echo! Dan ben ik ook 9 1/2 week zwanger. Duurt mij ook nog véééél te lang, MM . Verloskundige spreek ik een week daarvoor, op de 27e.

Ben ook nog steeds niet misselijk, ook geen zaken waarvan ik nu ineens zeg 'dat lust ik niet meer/juist wel'. Beetje opgeblazen gevoel in mijn darmen soms, en ook ik slaap bij tijd en wijle slechter. Overdag moe, 's avonds gaat het wel weer. Maar ik heb het wat dat betreft ook lastig omdat ik geen normaal ritme nu heb zo zonder werk: geen idee wat er komt door het gebrek aan ritme en structuur en wat er specifiek anders is door de zwangerschap... (vandaag en morgen wel weer gesprekken en nog twee mogelijk in het vat!).
Hé Tia, dan lopen we inderdaad redelijk tegelijk op! Ik heb op 29 april de eerste afspraak bij de VK en dan inderdaad ook op 5 mei de echo. Ik ben dan net een paar dagen langer zwanger dan jij waarschijnlijk, maar het scheelt weinig!

En inderdaad, dat van het naar de wc gaan herken ik... Haha, 'vroeger' deed je dat zonder erbij na te denken, maar nu vind ik het elke keer weer spannend! Ik ben zondag dan ook flink geschrokken toen ik bloed ontdekte:-S.

Verder heb ik ook nog geen zaken die ik ineens niet meer lekker vind. Ben benieuwd of dat nog komt en wat dat dan gaat worden;-).

Wat fijn overigens dat je flink wat sollicitatiegesprekken hebt, TD! Dat geeft de burger toch moed lijkt me... Is het ook voor banen die je echt aanspreken?
Alleen maar, Lisp. Toen er een eind aan mijn laatste baan kwam, en dus nog (net) voor dat ik zwanger werd, had ik me al voorgenomen om heel kritisch te kijken naar wat ik wil, wat goed is voor mij (zowel qua toekomst als qua vak-ontwikkeling) en wat zou passen met betrekking tot afstand. Gelukkig pas ik redelijk goed in de markt die er nog is.

Nu ik daadwerkelijk al zwanger blijk, is dat alleen nog maar een extra stimulans om heel bewust alleen maar te solliciteren op een functie waarvan ik denk dat ik hem kan combineren met moederschap en die ook inhoudelijk nog bij me past. Ik heb die stimulans wel nodig namelijk, anders vervlak ik gewoon... Maar ik hou er gedegen rekening mee dat ik tegen die tijd dat guppi(e) zich aandient, echt geen inhoudelijk zware baan meer wil! Dus ga ik in het midden zitten...

TD *gaat tot eind april weer op haar handjes zitten en boven in de badkamer in een maatbeker plassen *
Ik meld me ook weer even... ik weet alleen niet of ik nog zwanger ben...:-( Had dus twee dagen te vroeg getest en die was positief. Omdat ik het toch zeker wilde weten, heb ik op de dag dat ik mijn menstruatie (niet) verwachtte voor de zekerheid nog een keer getest. Hartstikke negatief... Was echt teleurgesteld, en ga/ging ervan uit dat het sinds zondag mis was gegaan, wat natuurlijk toch een risico is als je zo vroeg test. 's Avonds zag ik bij daglicht toch een heel vaag streepje, maar ja dat schijnt niet meer te tellen. Dus: niet zwanger meer, klaar.

Maar ik ben inmiddels een dag over tijd (maar dat is misschien niet gek als het inderdaad om een hele vroege miskraam gaat) maar het irritante is dat ik me zwanger blijf voelen... Dus langzamerhand begin ik toch weer hoop te krijgen, ondanks dat ik mezelf dat eigenlijk niet toe wil staan... Heb de neiging vanmiddag toch maar weer te gaan testen (paar uur niet drinken...;-)) maar van mijn vriend 'mag' ik pas vrijdag weer testen, ik maak mezelf alleen maar gek. En hij heeft gelijk... Maar ja, vrouwen he...!
Oh Squirrel , lastig... Al heb ik gehoord dat een vaag streepje ook een streepje is. Maar het blijft afwachten. Vriend heeft gelijk, maar o wat herken ik dat gevoel van tegen de muren oplopen als je iets wilt weten maar moet wachten. Niet fijn.

Sterkte met op je handjes zitten!
quote:Tia Dalma schreef op 08 april 2009 @ 10:45:

Oh Squirrel , lastig... Al heb ik gehoord dat een vaag streepje ook een streepje is. Maar het blijft afwachten. Vriend heeft gelijk, maar o wat herken ik dat gevoel van tegen de muren oplopen als je iets wilt weten maar moet wachten. Niet fijn.

Sterkte met op je handjes zitten!Je moet voor de grap eens googlen op 'vaag streepje', 644.000 hits . Heb er zo'n 643.999 gehad denk ik . Maar ja uiteindelijk weet mijn rationele ik (ver weg gestopt op dit moment, hormonen...) natuurlijk ook wel dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van geduld is. Gewoon afwachten... Overigens vond ik het gisterochtend - toen ik ervan overtuigd was niet meer zwanger te zijn - eigenlijk nog het relaxtst, hoefde me niet meer de hele tijd af te vragen of ik me nog zwanger voelde en of ik bloed aantrof als ik naar de wc ging. De helft van mijn klachten verdween spontaan, dat was kennelijk de ingebeelde helft ... Maar ben weer terug bij af, hou jullie op de hoogte!
Hoi Squirrel,

je bent wel vroeg aan het testen geweest he? En het vage streepje dat je zag was pas veel later? Dan ben ik bang dat er inderdaad iets mis is gegaan. Balen zeg!

Maar als je je over een weekje nog steeds zwanger voelt en overtijd bent nog een keer testen want je weet maar nooit. En zelfs als je niet overtijd bent.... Aangezien ik 6 dagen ongesteld was geweest (innestelling) dus dacht dat het niet gelukt was.

Dat googlen herken ik trouwens ook. Mijn vriend vindt dat ik minder moet opzoeken en gewoon de volgende echo af moet wachten, tss, makkelijk praten voor hem he?

Ik had van te voren natuurlijk al veel kwaaltjes gehoord maar 'onzekerheid' zat daar nooit bij, terwijl we daar allemaal behoorlijk last van hebben.

Succes en sterkte.

didda
Squirrel, wat naar zeg! Het is inderdaad nog even afwachten, maar je had natuurlijk graag gezien dat er weer meteen een dikke streep verscheen... Sterkte de komende dagen, het zal wel heel onzeker voor je zijn...

Tia: wat fijn dat er een aardige 'markt' is voor jou en dat je dus nog wel wat te kiezen hebt. Succes met je gesprekken vandaag en morgen! (of heb je die van vandaag al gehad?)
TD, goed bezig met je gesprekken zeg! En dat in deze tijden. Heeeel veel succes alvast. (zeg je trouwens wel meteen al dat je zwanger bent of laat je dat nog even in het midden?)

Didda, goed te horen dat er het er gewoon nog zit. Pjoe, wat een opluchting. Volgende week is er vast veel meer te zien! Spannend he!! Hoeveel weken ben jij nu?

OCg, dat je zo lang nog moet wachten!! Ik vind 20 april al ver weg, maar dat valt dus nog mee eigenlijk. Maarja, voor je het weet is het zo ver.

Squirrel, je hebt idd heeel vroeg getest zeg! Als je nu pas 1 dag overtijd bent (en je bent altijd heel erg regelmatig ongesteld?) Als je je wèl zwanger voelt, je bent overtijd EN je zag een vaag streepje.... tja, dan kan het heel goed zijn dat het tóch zo is hoor. Maar ik wil je niet laten verheugen op iets wat er missch toch niet is. Geduld, meissie, geduld... (en dan te bedenken dat ik pas na ruim anderhalve week overtijd testte, na gemiddeld veel meer wijntjes dan normaal omdat die week m'n relatie uit was gegaan! Daar heb ik dan weer zo'n spijt van he!)

Omdat ik nog steeds zo goed als niets merk - (behalve steeds gevoeligere borsten, vaak die rare smaak in m'n mond en missch wat meer zin om te snoepen ofzo. Het gerommel en steekjes in m'n buik heb ik eigenlijk niet meer zo) - heb ik vandaag nóg maar weer eens een testje gedaan... Ik weet dat het niets zegt, want ook als het niet goed meer zou zijn, heb je nog wel die hormonen in je lijf. Maar goed, dus het was wederom positief (en ik testte pas tussen de middag)...

Naja, gewoon ruuuustig afwachten.....

Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Hoi Klussertje,

Ik ben nu 6 weken en 4 dagen, volgende week bij mn echo ben ik 7 weken en 3 dagen. Als er dan niets te zien is lijkt het me dat het mis is. Ik ben er zo bang voor, vorige echo was met 6 weken en 2 dagen en nog geen vruchtje te zien. Wel vruchtzakje en dooierzakje. De gyn vond dat niet vreemd dus daar vertrouw ik nog maar even op. Zodat ik in ieder geval tot dinsdag nog kan genieten.

Wat grappig dat je nóg een test hebt gedaan, zegt inderdaad helemaal niets Heb je nog helemaal geen echo gehad? Ik heb ze zo vroeg omdat ik met een hormoonbehandeling bezig was in het ziekenhuis, dus ik kwam daar toch al bijna iedere week.
Hoi!! Mag ik ook meeschrijven??? Weet sinds 1 april dat ik zwanger ben, over 1 april grappen gesproken.......Erg spannend allemaal! Krijg 23ste een echo en tot die tijd is het wel een beetje duimendraaien zeg! Weet niet wat ik moet voelen etc. beetje onzekere tijd maar dat geldt natuurlijk voor iedereen die net zwanger is. heb dan ook maar 5 testen gedaan schaam, schaam. En die waren alle 5 positief gelukkig! Vind het nogsteeds onwerkelijk allemaal..
Haha, welkom, Kip!

Hier nog iemand die het pas geloofd als ze bewijsmateriaal heeft gezien (wat duurt dat toch lang voor je een echo krijgt!).

Hier beginnen de symptomen wat te veranderen, het gezeur en gerommel in mijn buik is weg, nu heb ik alleen nog maar zere borsten en ongelooflijk veel dorst.

*moet ook bekennen dat ze er vanmorgen nog een test tegenaan heeft gegooid *
Oh gelukkig ben ik niet de enige die zo neurotisch is! Je kan jezelf helemaal gek maken he?? Mijn buik voelt nog wel " strak" en heb soms wat pijntjes hier en daar. Ook in mijn zij soms. borsten worden nu minder gevoelig. Maarja heb zo net met mijzelf besloten dat er vast allemaal bij hoort anders wordt ik zo zeuwachtig, haha!
Gefeliciteerd allemaal !!!!

Hier nog een mama van het "uitgerekend in december 2008" topic. Jeetje, nu alweer een december 2009 topic, wat vliegt de tijd voorbij (mijn dochter is a.s. zaterdag alweer 5 maanden, kan bijna niet geloven dat ik in april vorig jaar net als jullie over mijn prille zwangerschap begon te schrijven op het forum).

Probeer te genieten van deze prachtige tijd (ookal is het soms spannend en eng met rare, vervelende kwaaltjes). Ik duim dat jullie zwangerschappen allemaal goed mogen verlopen. Liefs, P.

*neemt plaats op de tribune*
Moet zeggen dat ik het onzettend leuk vind om jullie verhalen te mogen lezen. En wat een onzekerheden he. Ik ben zelf nu op de helft, 20 weken dus en nog steeds net zo onzeker hoor! (ook 2 keer een miskraam hiervoor gehad) Volgens mij is dat gewoon óók een zwangerschapskwaal: onzekerheid. Veel succes en vooral veel plezier allemaal!
pfff, 2x miskraam aruba, heftig hoor! En nu ben je alweer 20 wkn!!! Wauw! En nogsteeds onzeker.. jee ik maar denken dat dat wel over is al ik eenmaal hartje heb zien kloppen...
Ik denk dat als ik realistisch ben dat ik nog steeds onzeker zal zijn als de kleine er straks is. Misschien is onzekerheid niet het juiste woord. Het is meer een soort moederlijke bezorgdheid. Hoe klein of hoe groot ook, of het nog in je buik zit of al op de wereld is je gaat er toch van houden.
Ohnee, moederlijke bezorgdheid?! Dus ik blijf dit houden

Dat trek ik niet hoor

Ben na mn pubertijd niet meer zoo onzeker geweest! En voor mn pubertijd trouwens ook niet! Nog 5 dagen tot volgende echo, oeoeoe spannend!!
Hoi Kip, ik wist het ook vorige week 1 april, (wat een grap) we zaten waarsch ongeveer gelijk met die test in onze handen, haha! De dag er na nog een test gedaan en gister nog eentje... daar ga ik het maar bij laten denk ik... tis allemaal pure ongeduld. Hoe lang ben jij zwanger inmiddels?

MissM. Ik heb precies hetzelfde: eigenlijk is het gerommel en steekjes etc weg en zit ik vanaf 16 uur echt vreeeseijk in te storten en heb net 2 cup-a-soups achterover geslagen en heb nog wel meer trek. En even op een drafje door de zaak is echt te pijnlijk zonder m'n borsten vast te houden....

Wel leuk te lezen dat jullie dat dus ook hebben... ik hoop dat het een goed teken is...

Vanavond naar verjaardag van m'n vader... ik ben benieuwd of ik het voor me kan houden. Ik hoop het wel, want gezien mijn wat ingewikkelde situatie weet ik niet of m'n moeder nou echt blij zal zijn... ze zal helemaal van slag zijn vrees ik... en dat op m'n vaders verjaardag... Dat wil ik ook weer niet. Dus ik hoop het nog éven voor me te kunnen houden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven