Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
OrangeCowGirl (OCG ): gefeliciteerd!!!

Leuk om straks te horen hoe jij het in Amerika mee maakt! (en fijn dat jij al ervaring hebt).

Klussertje: hoe ging het klussen? Ik heb inderdaad ook eens je beslommeringen gelezen met ex. Ik ga je topic over pontgod nog eens lezen, dan hoef je hier niet alles verder uit te leggen. Enne, van harte he met positieve test nr 2. Ik ga er binnenkort ook nog maar eens 1tje doen, want ik geloof het ook nog steeds niet.

Ik panikeer inderdaad gelukkig niet: enerzijds red ik het samen met TD-man financieel nog wel een tijd, was het mijn eigen keus om niet in het verweer te gaan omdat ik wel eens iets anders wilde, en anderzijds zijn er genoeg vacatures nog in de markt die me aanspreken, en heb ik ook veel gesprekken momenteel. Dus ik ben wel een potentieel gewenste nieuwe medewerker. En als het niet lukt dan is er ook geen man overboord vooralsnog.

@Lisp, ik heb echt nergens last van. Ik had de laatste maanden al erg weinig afscheiding. Is niet méér geworden. Wel merk ik dat mijn borsten steviger zijn geworden en mijn buik rommelt vaak en is een beetje trekkerig. En ben snel(ler) moe.
He meiden,

Lisp, stoer dat je het al aan je familie verteld hebt. Ik durf nog niet zo goed. EN ik zie er een beetje tegen op, aangezien het met de vader (pontgod = pg) van het ieniemienie garnaaltje bijna twee weken geleden uit ging en ik dat vorig weekend in geuren en kleuren aan m'n ouders verteld heb, die alleen maar konden instemmen met de breuk..... nu moet ik dus gaan vertellen dat het tóch iets anders loopt allemaal.... m'n moeke zal enerzijds blij zijn (dat het dan tóch gelukt is) maar anderzijds zal ze het vreselijk vinden denk ik... ik ze haar gezicht al voor me....

Pg had eerst zoiets van: oh neeeee. Maar het heeft iets wel in hem los gemaakt. De liefde is iig weer helemaal opgebloeid. Niet dat die echt weg was, het ging uit door de vele ruzies. En ik heb me voorgenomen geen ruzie meer te maken. Laat hem maar een beetje raaskallen, ga er niet te veel op in en dat helpt. En nu dus dit. Hij heeft het nu al de hele tijd over 'jullie' (belde gister bv alleen op om even te horen hoe het met 'ons' was...) Dat ie het uiteindelijk z'n andere kinderen (2) moet vertellen, dat die er een broertje/zusje bij krijgen... Hij loopt gewoon een beetje hard!!! Missch heeft hij nog nooit meegemaakt dat het ook fóut kan gaan!

OCg, dus hoeveel wkn ben je nu? 8 ofzo? En gefeliciteerd natuurlijk!

Heb ong hetzelfde als jij. Alleen borsten valt eigenlijk nog wel mee. Rare smaak in mond. Gerommel, gek krampje (alsof ik ongesteld word, vind ik best irritant) en in de loop vd dag moeier dan anders. Dat heb ik sinds ik het weet. Vraag me af of dat ook niet stiekem een beetje psychisch is....

En ook niet meer afscheiding dan anders.
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
TD, dat topic lezen... is veel te veel joh!

Zal ik het ff samenvatten? Is het allemaal missch wat duidelijker.

Ik had 9 jr lang samenwoonrelatie met S. In voorjaar 2007 (klus)huis gekocht, trouwplannen, maar het bleek niet bestand tegen zo'n grote verbouwing. Eind aug 2008 ging het uit. We besloten echter in het huis te blijven wonen tot het af was. Hij uiteindelijk in de schuur (die hij nu ook tot huis a/h verbouwen is), ik in het huis zelf. Nu zijn we goede vrienden. Hij heeft ook nw vriendinnetje.

Heeeel snel kreeg ik wat met pg (okt 2008), trok in dec. al zo'n beetje bij me in. Was allemaal best heftig. Nam eigenlijk beetje beslag op m'n leven. Na al enkele wkn steeds vaker ruzie barstte 21 mrt jl de bom en besloten we uit elkaar te gaan...

Na een week radiostilte weer contact gekregen en weer afgesproken, was toch weer leuk, maar ik wilde afstand houden...

tot ik Het Grote Nieuws ontdekte.... (afgelopen woensdag)

En dat verandert toch weer veel, alhoewel ik het eigenlijk beter vond dat het uit was.... maar ja. Ik kijk het maar een beetje aan allemaal.

Dus zo zit bij mij de vork in de steel.....

Heb wel zin in een echo ofzo; ff iets concreets! Jullie???
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
fleurtje: bedankt dat je zo een lief berichtje achterliet voor me.

Ik moest vanmorgen samen met vriend in ziekenhuis zijn voor eerste echo 6 wkn en 3 dgn.

Met een zwaar en onrustig gevoel wachten tot je wordt opgeroepen.

Vervolgens wordt je naar een kamertje gebracht waar gelijk tegen je wordt gezegd:'kleed je maar uit'.

Dus met lood in mijn schoenen (voeten) op die rare bank, en zonder iets te zeggen brengt hij de inwendige echo erin. Waar ik van schrik want KONDIG HET EVEN AAN!!!!!

Ik zag al gelijk een zakje zitten terwijl hij nog met zijn knopjes bezig was. En daarbij zag ik gelijk er wat in zitten.

Algauw bleek dat het helemaal GOED zit bij ons en hij kon ook al het hartje zien, tenminste het hartje in de maak.

Het was moeilijk te meten omdat het nog zo vroeg zit maar hij kwam op 6wkn en 4dgn.

jonge jonge pak van mijn hart.

Over twee weken mogen we weer maar doe dat bij verloskundige die ik al heel goed ken, is een ex collega van mij.

Dus lijkt me dat die twee weken zo voorbij vliegen.

groetjes
ooooohw wat leuk sennemenne!!! Hoe voel je je er nu onder? Heb je iets van een fotootje mee gekregen (al zal er nog niet veel herkenbaars te zien zijn geweest, of wel?)

En is die 6 wkn gerekend vanaf de eerste dan van jouw laatste cyclus?? Of rekenen ze toch vanaf ± dag 15 ofzo van die cyclus? Nee toch?

Ik wil graag weten hoe lang ik nog moet wachten met iets van een echo; missch ben ik nog veeeeeel te vroeg! ik zit qua laatste cyclus nu op dag 44, dus dat zou ruim 6 wkn zijn (dus gerekend vanaf dag 1 vd cyclus!) Maar ben zo benieuwd!!!

Bij vorige zwangerschap had ik in wk8 een echo (toen heb ik ook veel langer gewacht met die zwangerschapstest). Dan zou ik nog 2 wkn moeten wachten!!!!
Sennemenne wat leuk, wat fijn dat je het hebt gezien en het goed is!

Klussertje, ik had het laatste topic (ex haalt spullen weg) vanochtend nog even zitten lezen. Joh, wat een gedoe allemaal zeg . Wat zei ex nou eigenlijk?

Heb vandaag afspraak met de verloskundige gemaakt voor in week 8. Echopraktijk was net dicht maar die bel ik dan maandag op advies van de verloskundige voor een afspraak op of na de dag dat ik daar ben. Echt veel eerder lijkt me ook niet heel handig, al barst ik ook van de nieuwsgierigheid (en soms een beetje zorg) of het allemaal wel 'goed' zit en geen wind-ei is. Ik ben nog steeds niet noemenswaardig misselijk of extreem moe, borsten voelen iets anders maar ook niet schrikbarend pijnlijk, dus.... Maandag komt de mevrouw van Moeders voor Moeders! Ook leuk, er gebeurt inderdaad al wat.

Klusser, heb jij al gebeld met HA, verloskundige etc? Ik denk dat je best met een week of 2 een echo kunt krijgen. Ze rekenen allemaal inderdaad vanaf de eerste dag laatste menstruatie. En jij was eerder zwanger? Heb je die voldragen?
Nee, toen we de 1e echo lieten doen was dat tijdens week 8 en toen bleek het veel te klein te zijn voor wat het had moeten zijn... leefde dus niet meer. Ben daar nu ook weer bang voor, terwijl m'n hoop dat het wèl goed gaat nu nóg groter is dan toen.

Dat je dat topic hebt zitten lezen, gekkie! Ja, ik ben dus hard core fan inmiddels van het forum en gebruik het echt als uitlaadklep, voor goede adviezen en af en toe een beetje geestelijke steun

Heb nog verder niets ondernomen. Ga ik volgende week maar doen dan. Ik lees toch hier en daar op internet dat er heel wat zijn die in deze week al een echo hebben laten doen... Nou ja, ik vind dat ik ook maar een beetje geduld moet hebben. Maar TD, wat jij zegt: ben zoooo benieuwd en een beetje zorg... maar omdat ik al 38 ben zal ik vast snel al mogen komen...

Maar dan ben ik dus 6wkn zwanger (iiieh, wat klinkt dat he!!! zwánger...!)

dit is missch nog een leuke site:

http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/
Mag ik ook meeschrijven? Ben er afgelopen dinsdag achter gekomen dat ik zwanger ben vandaag precies 5 weken zwanger! 'k vind het nog wel erg onwerkelijk hoor! wel heel leuk maar ook een beetje eng!

Ik heb dezelfde zwangerschapskwaaltjes als die sommigen van jullie ook hebben; oprispingen, darmen die ik goed voel, het gevoel dat ik steeds moet plassen, beetje ongesteldheidsgevoel etc..

Hoewel het gepland is kwam het toch best wel onverwachts! ik ben in januari nl met de pil gestopt en we waren er niet heel bewust mee bezig. Dus het is erg snel gegaan allemaal!

Ben heel benieuwd hoe onze ouders op dit nieuws gaan reageren. we willen het nog even geheim houden (vind ik heel moeilijk!!!)
@TD, da's fijn dat je man tenminste genoeg verdiend zodat jullie niet meteen zwaar in de problemen zitten. Als je even ademruimte hebt is het veel makkelijker om een goede baan te vinden denk ik.

@Klussertje, kan me voorstellen dat je niet staat te springen om je ouders het grote nieuws te vertellen. Moeilijke situatie.

En dan Pg die doordraaft, ach, beter zo dan dat hij er woedend over is toch?

En nee, ben nog geen 8 weken. Ongeveer 6 weken denk ik. Vandaag is m'n afspraak met onze PCM (Primary Care Manager = soort huisarts) voor de verwijzing naar de OB. Eigenlijk hoop ik dat ik doorgestuurd kan worden voor een vroege echo omdat ik aan de pil was en het dus onduidelijk is hoe ver ik ben.

@Sennemenne, nou ja!!! Zonder waarschuwing dat echoding erin?! Wat een knurft!

Maar wel super dat het allemaal goed is.

En nu moet ik eens gaan opschieten. We willen dit weekend een nieuw matras kopen. Heel gedoe want we wonen in een piepklein stadje met 1 meubelwinkel dus ik ben bang dat we morgen naar de Grote Stad zullen moeten rijden.

En straks naar de dokter. Heb de man nog nooit ontmoet dus geen idee wat ik kan verwachten.
Goedemorgen allemaal, en hoi tandpasta! Ik ben vandáág precies 5 weken.

Heb maandag trouwens een gesprek voor een baan van 24 uur. Een slimme meid....
dag klussertje

dat wordt berekend van eerste dag van laatste menstruatie!

Zo wordt het altijd berekend.

Ja heb twee echo foto's meegekregen, zoals je wel vaker leest is het net een rozijntje, ons rozijntje is nu 0.68 cm.

Maar lees over het algemeen dat het met 6 wkn ongeveer 5 mm moet zijn, maar die van ons is uit de kluiten gegroeid haha.

We moeten afwachten wat de volgende meting is en kijken of het overeen komt.

tia dalma gefeliciteerd

tandpasta gefeliciteerd en welkom!

En fijn dat je al zo snel zwanger bent. Echt super voor je.
Hallo,

Ik heb vorige wk zaterdag een positieve test gedaan!

Omdat ik onder hormoonbehandelling ben bij de gyn had ik meteen die maandag daarna een echo, en er was een zwangerschapskring te zien.

Ik dacht eerst dat het weer niet gelukt was (al anderhalf jaar bezig) omdat ik ongesteld was, maar dat was blijkbaar een innestelling. Alleen de bloedingen zijn nog niet echt gestopt, heb ze nu nog steeds. Ben vandaag 6 weken. Daarom as maandag weer controle bij de gyn. Ik heb ook al positieve bloedtesten gehad maandag en woensdag. Ik vind het zoo spannend allemaal. Ik ben heel blij dat we in ieder geval weten dat ik zwanger kan worden. Dat geeft veel hoop, maar word gek van de onzekerheid. Ik doe rustig aan en wacht maandag af. Dan krijgen jullie ook ene update.

Alle anderen gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Liefs Didda
Heej meiden,

Nou, zitten de meesten van ons allemaal zo rond de 5 à 6 wkn, leuk zeg, om een beetje gelijk op te gaan. Oftewel eind november 2009...

Ik had me trouwens voorgenomen (en eigenlijk ook met pg afgesproken) dat we het nog tegen niemand zouden vertellen; is óns geheimpje! Maarja, zoals gewoonlijk heb ik weer 'ns m'n eigen afspraak geschonden. Gister híeld ik het niet meer op m'n werk en heb het aan de grootste moederkloek opgebiecht die er maar bij osn rond loopt, dus die vond het gewèldig natuurlijk.

Vanmorgen koffie gedronken bij ex S. (die dus in m'n achtertuin woont) en het er bij hem ook uitgeflapt. En tenslotte was ik vandaag op pad met oud-collega en HOE hard ik me had voorgenomen het NIET tegen hem te zeggen, ik kon mezelf wederom niet bedwingen....

Erg he. Terwijl ik er bij pg echt op gehamerd heb: tegen níemand zeggen he!!!

En morgen heb ik een uitje met een van m'n beste vriendinnen (die nog in de veronderstelling is dat ze me moet troosten omdat het uit is met pg en mij...) en tegen haar kan ik zéker m'n mond niet houden! Ooooooooh.... en dat terwijl het allemaal nog zo ultra pril is en ongelooflijk surrealistisch aanvoelt!!

En m'n arme bloedeigen ouders en broers weten nog van nix....

Vanmiddag tijdens de lunch in de stad: stond er van alles en nog wat op de kaart met (room)kazen zoals brie, mozzarella, geitenkaas etc. Vond ik het nu tóch nog wat aanstellerig klinken om te gaan vragen of daarvoor rauwmelkse kazen gebruikt zijn...

Dus overwoog ik maar iets te nemen zonder kaas, maar heb toch maar gegokt met mozzarella...

Tjonge om daar nu al rekeing mee te houden! Maar is toch wel slim denk ik....

Gister tijdens de borrel keken ze me ook al een beetje raar aan met m'n cola-light (zit nl ALTIJD a/d wijn!). Ik heb maar gezegd dat ik nog moest autorijden... ik moet vanaf nu dus elke vrijdagavond 'autorijden'...

Hoe is het met jullie vandaag????
Ja ineens moet je overal over gaan nadenken, kan je dit of dat wel eten, is dit of dat wel veilig.

Vanmiddag bij de lunch had ik een groot glas icetea....oeps, had het al bijna op toen ik besefte dat thee eigenlijk niet hoort. Alleen kruidenthee en dan moet je ook nog opletten welk soort.

En mozzarella op m'n omelet, daar moest ik ook even over nadenken maar dat hoort dus bij de veilige kazen.

Tja, ik doe m'n best om zo gezond mogelijk te leven maar ik ga mezelf ook niet gek maken als ik het een keertje per ongeluk vergeet.

En sommige dingen doe ik lekker toch. Een snufje kaneel door de havermout 's ochtends. Mag ook niet want kaneel staat op de lijst van verboden genotsmiddelen als je zwanger bent.

En ik drink elke ochtend een flinke beker decaf koffie, ik kan m'n dag gewoon niet beginnen zonder koffie! Hoort eigenlijk ook niet. Is niet zo erg als echte koffie maar toch...

En ik kan het grote nieuws ook niet voor me houden. Familie en vrienden wisten het al een dag na de positieve test.

M'n man is nog erger, die vertelt het aan iedereen. In de winkel tegen verkopers, in restaurants tegen serveersters, het is al zo'n kletskous en nu nog erger.

Gisteren ben ik bij de dokter geweest voor een doorverwijzing. Eerst een heel rare verpleegster die helemaal niets zei toen ik uitlegde dat ik zwanger ben terwijl ik aan de pil was. Hier moet je altijd eerst door de Nurse gezien worden voor een korte uitleg van je probleem en je bloeddruk, temp en gewicht.

Maar ze vond het wel super cute dat ik uit Holland kwam....waar ligt dat ook alweer?

Ik zeg dan altijd maar naast Duitsland want door de vele oorlogsfilms hebben de meeste Amerikanen een vaag idee waar Duitsland ligt. O ja, ze wist het weer, daar lopen de mannen nog in leren broeken toch?

Lol, ja vooral in Amsterdam en helemaal in cafe's als Casa Maria

Nou ja, de dokter en z'n assistente waren wel heel aardig. Eerst heel voorzichtig gevraagd hoe ik me voelde over deze zwangerschap en daarna werd ik tig keer gefeliciteerd.

En vandaag zijn we naar de Babies'r'Us geweest. Eerste keer dat ik in een Amerikaanse babywinkel was.

Niet echt anders dan Nederlandse of Duitse babywinkels. Groter natuurlijk en andere merken maar hetzelfde gevoel als bij de Prenatal of de Babywalz.

Allemaal superzoet en een beetje overdreven. Nou ja, veel vrouwen vinden dat blijkbaar prettig.
Ik ook ik ook ik ook !!!!!!

Nr 3 maar net zo blij en net zo spannend als bij nr 1 en 2... Eigenlijk overmorgen pas NOD maar het was gisteren al zo overduidelijk (rare smaak in mijn mond, al dagen zeurende pijn id buurt van mijn baarmoeder, aders op m'n borsten weer duidelijk zichtbaar, beetje misselijk...) dat ik de test alleen maar even ter bevestiging heb gedaan. Kan me niet herinneren dat ik me de vorige keren (is alweer even geleden) ook zo snel zwanger voelde eigenlijk.

Anyway ook ik woon niet in NL maar in Frankrijk dus ga eens even uitzoeken van de week hoe dat allemaal werkt hier...

OCG, geen thee!!!??? Waarom niet? Weet overigens van de vorige keren dat je je makkelijk gek kunt laten maken (weet niet of dat bij thee ook het geval is hoor ) dus ik heb besloten de lijst van het voedingscentrum aan te houden en meer niet... Er mag al genoeg niet meer de komende tijd

Ik ben zo blijijijijijijijijij (en zie er tegelijkertijd enorm tegenop... maar ja kan gelukkig niet meer terug!!)

Iedereen nog een fijne zondag!
Waarom geen thee? Uhm....omdat het in m'n zwangerschapsdagboek staat?

Geen idee eigenlijk, zal wel iets inzitten wat niet goed is voor de baby.

Maar er wordt ook aangeraden om geen pittig eten meer te eten en ik kan echt niet zonder!

Als ik misselijk begin te worden drink ik een beker bouillon met hotsauce en dan voel ik me weer okay. Lunch en avondeten moet ook flink wat hotsauce of chilisauce overheen want anders valt het echt verkeerd.

O sorry, vergeet ik helemaal om eerst gefeliciteerd te zeggen! Gefeliciteerd!

Leuk dat jij het gevoel meteen herkende, dit is voor mij ook de derde maar ik dacht echt dat ik overtijd was omdat de Yasminpil niet meer goed viel bij me. De maand ervoor was ik ook overtijd en niet zwanger.

Ik deed de test eigenlijk alleen omdat ik geen zin had om de test bij de dokter te doen. Was namelijk van plan om een afspraak met de dokter te maken om te overleggen welke pil beter zou werken. En voor je een receptje voor de pil krijgt moet je eerst een test doen. En flink doorzetten dat je echt echt echt weet wat je wil en dat je man het ermee eens is.

Succes met alles uitzoeken en regelen. Heb je een Franse verzekering of een Nederlandse?

Ik hoor namelijk steeds meer verhalen van Nederlanders hier in Amerika die nog bij een Nederlandse maatschappij verzekerd zijn en dan maar een piepkleine vergoeding krijgen.

Ziekenhuisrekeningen van $10.000 tot $50.000!
In thee zit caffeine en dat moeten we vermijden, maar er zijn dus ook kruidenthee sooren waar geen of heel weinig caffeine in zit.

Ik ga zo naar de gyn voor dat vervelende bloedverlies, hoop zoo dat alles goed is...

Jullie horen het wel..

Liefs, Didda.
Didda, hopelijk valt het allemaal mee
Didda ik duim voor je...
Didda, hoe ging het bij de gyn?
Hallo!

Ik heb een paar dagen verzaakt, sorry! Ik ben niet zo'n hele actieve schrijver merk ik;-). Alle zwangeren die erbij gekomen zijn: gefeliciteerd!!

Diddda, ik ben ook erg benieuwd hoe het ging bij de gynaecoloog. Ik hoop op het beste!

Ik had gisteren wat bloed op het wc-papiertje bij het afgeven. Ik schrok me wild, maar het bloed bleek niet uit mijn vagina te komen maar uit een klein wondje daarnaast. Pfoeh, dat was niet fijn...

Verder alles goed hier. Iets eerder moe, maar niet overdreven. Wel heb ik regelmatig last van darmkrampen en een wat 'drukkend' gevoel in mijn onderbuik. Herkenbaar?

Orange Cowgirl: is dit de eerste keer dat je zwanger bent sinds je in Amerika woont? Lijkt me dan idd een hele uitzoekerij om erachter te komen hoe het daar gaat. Zijn er bepaalde dingen die heel anders gaan dan hier in Nederland?

Groetjes, Lispeltuutje
Lispeltuutje, ja, dit is m'n eerste zwangerschap in Amerika. De andere 2 zijn in Nederland geboren.

Tot nu toe is het nog niet zo heel anders dan in Nederland.

M'n bezoek aan de PCM (Primary Care Manger, de dokter die we altijd eerst moeten zien voor een doorverwijzing) was veel uitgebreider dan we in Nederland gewend zijn. Wegen, bloeddruk en temp hoort bij elk bezoekje en ook een uitgebreid vragenformulier over je gezondheid en geschiedenis.

Dan eerst een gesprek met de Nurse, daarna een gesprek met de PA (dat is een dokter met ongeveer dezelfde opleiding als een huisarts)

En een urinetest om te bevestigen dat ik echt zwanger ben.

Dat is ook een heel circus, je wordt overdreven discreet naar een gigatoiletruimte gebracht, dan krijg je een potje (logisch) en een speciaal doekje om je privedelen mee schoon te maken (beetje overdreven vind ik).

Als je klaar bent moet je het potje in een speciaal kastje zetten met een deurtje aan 2 kanten zodat de Nurse het aan de andere kant kan pakken. Gewoon even bij de balie afgeven zou waarschijnlijk te schokkend zijn ofzo.

Daarna eindelijk een gesprek met de PCM en dat allemaal voor een doorverwijzing naar een OB (ipv een verloskundige).

Al met al heeft het hele circus 2 uur geduurd!

12 mei ga ik voor het eerst naar de OB. Geen idee hoe zo'n eerste bezoek hier gaat.

Van Amerikaanse vriendinnen weet ik dat het heel erg per OB verschilt. Sommige keren je echt binnenstebuiten en andere doen net als in Nederland alleen een gesprek en even naar het hartje luisteren.

En natuurlijk ga ik in het ziekenhuis bevallen. Thuis bevallen met een midwife kan wel maar dat wordt niet vergoed door de verzekering.

En ik hoorde vandaag dat de kinderbescherming je kan aanklagen als het fout gaat bij een thuisbevalling omdat je moedwillig je kind in gevaar hebt gebracht.

Ik ken een paar vrouwen die thuis bevallen zijn en bij hun ging het gewoon goed dus ik weet niet of dat echt waar is maar ik neem dan liever geen risico. Je zal toch al je kinderen kwijtraken door een thuisbevalling!
hoi allemaal,

ik wil jullie allemaal heel veel plezier en geluk wensen...

zit al een poosje te wachten op het nieuwe decembertopic maar dat is er nog niet dus ging maar eens hier kijken! bijna een jaar geleden had ik ook een positieve test en het resultaat ligt hier naast me in de box te spelen... ennuh... als de zwangerschap zwaar is.... het is het waard (serieus na een zwangerschap waarin ik me welgeteld 4 weken niet misselijk gevoeld heb beginnen we voorzichtig te denken aan nog een kindje, als je zo'n schat eenmaal in je armen hebt.... najah, ik wijk af...)

allemaal van harte gefeliciteerd!

liefs vlinder (december 2008)
Leuk, Vlinder, dankjewel!

Ik geloof dat dit het undercover december topic-zonder-tabel is he?

Is er bij jullie ook zo weinig te melden? Er gebeurt nu ook gewoon even niks, dat zal het zijn. Rustig afwachten of het allemaal goed gaat, pas over een paar weken naar de verloskundige voor het eerst, echo inplannen... Meest gedenkwaardige was deze week de Moeders voor Moeders op bezoek, en dan heb je het al wel weer gehad. (En ondertussen maakt de Guppi(e) in je buik meer ontwikkelingsoveruren mee dan ie ooit nog zal doen, maar dat merk jij dan weer niet zo erg).
Ik vind het allemaal nog erg onwerkelijk. Heb eigenlijk helemaal niet het gevoel of idee dat ik zwanger ben, en inderdaad, er gebeurd niets noemenswaardigs en het duurt ook allemaal erg lang.

Maar goed, vanmorgen heb ik een afspraak gemaakt bij de verloskundige, 1 mei ga ik voor de eerste afspraak en dan krijg ik ook een echo Ze zou ook alvast wat meer informatie opsturen, dan kunnen we alvast gaan nadenken welke testen we eventueel willen laten doen.

*vraagt zich af hoe het met Diddda is*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven