Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
Hoi hoi,

Heb al een tijdje niet meer geschreven.

Maar hier gaat nog steeds alles goed!

Bijna niet misselijk of andere kwaaltjes (wat me af en toe wel wat zorgen "baard")

Maar morge hebben we dan eindelijk de echo waar ik heel erg naar uit kijk maar ook wel weer zenuwachtig voor ben.

Ik lees namenlijk ook wel eens verhalen van mensen die voor de eerste echo gaan en dan te zien krijgen dat t kindje al een aantal weken geleden gestopt is met groeien...

Hier ben ik wel bang voor, maar aan de andere kant had ik dan wel iets moeten voelen of bloedverlies moeten hebben houd ik mezelf steeds voor.

Sorry voor dit horrorverhaal maar moest even mn ei kwijt.

Hoe is het verder met iedereen???
Hoi Manny,

Heel herkenbaar hoor, die angsten heb ik ook voor a.s. maandag als ik de eerste echo heb. Het is niet anders dan afwachten en hopen op een goede echo. Succes morgen!

Groetjes Nero
Hoi meiden, ik kom stiekumpjes hier weer even gluren.. Ben eigenlijk een beetje overgestapt naar december 09, nl

En kom even ook naar o.a. Nero zwaaien

Leuk te lezen dat jullie die twijfel ook hebben. Ik ben een aantal weken misselijk geweest, met toch wel 2 weken achtereen een piek van 24/7 echt kotsmisselijk.

Vrijdag stond ik nog halfjankend te koken, zaterdag's ineens ... niks?

Moet nog wel echt bijtijds in mijn mond stoppen maar dat is alles .. en dan ga ik dus toch weer een beetje zorgen maken of alles nog wel goed zou zitten, haha.

Nouja, in elk geval veel succes hier aan iedereen!
Computer says nooooo
Oh, en nero, mooi echo gewenst voor maandag, spannend!!
Computer says nooooo
@ Nero: Succes maandag met de echo!! Wij hebben em de 17de. Ook heel heel erg spannend. Toch fijn als je weet wat er nou eigenlijk in je buik zit...

@ Manny: zo'n horror verhaal heb ik laatst ook gehoord... Ik maak me daarom ook wel zorgen... Ook omdat ik geen kwaaltjes meer heb. Maar ik hou me, net als jij, ook maar voor dat er verder ook geen tekenen zijn dat het niet goed zou zijn... Afwachten op de eerste echo!!
Hoi Summer!

Dankjewel decemberbaby, ik zal maandag gelijk hier posten hoe het was. Hebben jullie allemaal 'last' van grotere borsten? Op het andere topic waar ik schrijf, hebben de zwangere dames dat wel. Ik heb dat helaas nog niet hahaha! Ik ben nl. gezegend met een zeer klein cupmaatje en had de hoop dat het met mijn zwangerschap een stuk groter zou worden, maar tot nu toe nog niet helaas....
Ja, mijn borsten zijn wel wat groter! Iets voller, geen last van ;)
Jah! Borstenborstenborrrrsten!!!! Zoals mijn burvrouw het glunderend opmerkte: "jeeh.... ja, je ziet nu tenminste wat je voorkant is!"

(heel schattig, is een wat oudere vrouw, type buurtoma )
Computer says nooooo
Shit zeg, zal het dan aan mij voorbij gaan? Hopelijk komen ze nog en gaan ze nog groeien!
Vast wel joh!

Maar het heeft ook nadelen hoor! Want die krengen gaan pijn doen en je man kan er dan vast niet vanaf blijven... tssssss!!!

Summerman praat ook nauwelijks meer tegen mij, maar afwisselend tegen mijn mini-buikje en mijn 2 "mammitas" .... (ik zat tussen a en b trouwens, nu tegen c aan!)
Computer says nooooo
Hahaha, ze zijn idd wel gevoelig bij mij. Niet zo fijn als Neroman er aan gaat zitten inderdaad... Ik wil ook een grote cupmaat!!!

.....

Kwam zojuist deze 50's va-va-voom! creatie tegen... Bedoelt u zoiets?

Computer says nooooo
Summer...
Vanmiddag hebben we dan eindelijk onze 1e echo gehad, en wat was dat geweldig om te zien!!!

Alles was in orde :heart:je klopt en alles zit er op en eraan

Alle zorgen zijn nu verdwenen en kijken nu uit naar de 20 weken echo!!!

ook hier nog geen grotere borsten jammer genoeg :(

Al mag ik niet klagen haha ik heb nu een kleine c dus ben tevreden maar zou indd wel willen weten hoe het eruit ziet met een maatje groter... nouja zal wel nog komen denk ik en hoop ik voor de zwangere onder ons met een wat "kleinere" cupmaat ;)

groetjes
Manny, gefé met je goede echo, heerlijk is dat he?

Mijn borsten zijn groter maar doen nu geen pijn meer, had daar wel veel last van, zo erg dat ik met bh en een hempje aan sliep.

Een (jonge) manlijke collega vroeg laatst of ik nieuwe borsten had
Wauw Manny, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn voor je/jullie dat alles goed is! Hoe ver ben je nu precies? Hahaha, ik hoop idd ook dat de groeispurt nog gaat komen en ik over een tijdje gezegend ben met grotere borsten!
@ nero: dankjewel voor de felicitatie :D

het is echt geweldig om te zien. jij/jullie mogen maandag jullie wondertje bewonderen he?!

Ik ben vandaag precies 12 weken en zoals de verloskundige zei hoefde ik me nu nergens meer zorgen om te maken. ze zei een goeie echo met een kloppend hartje dan kan er niks meer fout gaan. kan natuurlijk altijd wat misgaan maar die kans is nog maar heeeeeeel klein dus een hele opluchting :D:D:D

eerst was ik 21 dec uitgerekend en nu 18 dec dus dat is wat minder dicht op de kerst haha :D hoop ook wel dat het voor die tijd gebeurt want precies met kerst is niet zo heel erg leuk. mja we hebben het niet voor t kiezen!

voel je je nog steeds goed?
quote:Diddda schreef op 05 juni 2009 @ 00:07:

Manny, gefé met je goede echo, heerlijk is dat he?

Mijn borsten zijn groter maar doen nu geen pijn meer, had daar wel veel last van, zo erg dat ik met bh en een hempje aan sliep.

Een (jonge) manlijke collega vroeg laatst of ik nieuwe borsten had

Dankje voor de felicitatie heb de eerste weken wel last gehad van pijnlijke borsten maar nu niet meer, en ze zijn naar mijn id ook niet groter .

wel leuke opmerking van je collega haha bij mij zien ze juist al aan mn buik overduidelijk dat ik zwanger ben... ook vreemde 8-p terwijl ik pas 1 kg ben bijgekomen en of dat al van de baby is denk ik niet lijkt me eerder van t eten maar ben vanmezelf al niet super smal dus dan valt dat toch eerder op denk ik...
@Manny: wij mogen maandag inderdaad, om 9.30 uur is de afspraak dus ik zal zeker daarna komen posten hoe het was! Heel erg gaaf en geruststellend dat alles goed was, nu kan het Grote Genieten dus gaan beginnen voor jullie! Bij mij aan m'n buik is het ook al goed te zien inderdaad!
Vandaag bij de VK geweest voor een intake. Heel veel vragen beantwoord, bloeddruk gemeten en het hartje gehoord. Wat geweldig zeg! Ben helemaal blij,

Ohja, en we hebben vandaag een kinderwagen besteld!! Mooi op tijd. Een easywalker met alles erop en eraan! Vet goede deal. Pas betalen bij levering, geen voorschot, zelf bepalen wanneer ie geleverd wordt en mocht er nog iets misgaan dan komen ze de wagen weer halen en krijg je je geld terug. Is dat service of niet!
Didda, fijn dat je het hartje gehoord hebt! Kinderwagen besteld.... dat is heel erg vroeg of is de levertijd echt zo lang?

Met mij alles ok. Nog steeds wel moe, en word daar een beetje moe van. Heb zin om weer meer dingen te doen. Hoop dat ik mijn energie snel weer terug krijg.
Hee Bizlady,

Was maar goed ook dat we zo vroeg waren want de oranje easywalker gaat uit het assortiment en die wilden we nou juist.

Weet niet hoe het zit met levertijd. Bij de winkel waar ik was mag je zelf bepalen wanneer ie geleverd wordt. Wij laten m dus een paar weken voor de uitgerekende datum brengen.

Ik ben nog steeds misselijk! Ben morgen 15 weken! Zou toch eens tijd worden om weer een beetje normaal te kunnen eten...
@nero: hoe is de echo gegaan? hoop dat alles goed is en je nu ook lekker kan gaan genieten van deze mooie tijd.
Nero, ben zo benieuwd!
Hoi Manny en Decemberbaby (en de rest natuurlijk! )

De echo maandag is goed gegaan, je zag het hartje duidelijk kloppen! Ik had me er alleen meer van voorgesteld in de zin dat ik dacht dat je al heel veel zou zien, maar het was voor mijn gevoel nog allemaal heel onduidelijk haha! De baby lag ook stil waardoor het moeilijk was dingen te onderscheiden. Maargoed, de vk zei dat alles in orde is en dat de kans dat het nu nog mis gaat heel klein is. Ben iets terug gezet in de tijd, ben morgen 11 weken.

Vandaag de laatste werkdag en dan bijna 4 weken vakantie! Vriend en ik vliegen maandag voor een drieweekse rondreis naar de USA!

Hoe is het met jullie, voelen jullie je nog goed? Decemberbaby, wanneer is jouw echo?

Ik voel me verder prima, misselijkheid is zo goed als over en vermoeidheid neemt ook af.

Groetjes Nero

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven