Net zwanger!

31-03-2009 18:52 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu ongeveer vijf weken zwanger. Omdat ik het in mijn omgeving nog niet wil vertellen, zijn er weinig mensen waarmee ik deze eerste weken kan delen. Alle blijdschap, kwaaltjes en ook onzekerheden bijvoorbeeld... Daarom mijn vraag: wie is er ook net zwanger en hoe voel je je? Het is niet de bedoeling dat dit een topic wordt met tabel o.i.d., maar gewoon bedoeld om ervaringen uit te wisselen die je verder nog met (bijna) niemand kunt delen!

Zelf heb ik tot nu toe weinig kwaaltjes. Ik heb af en toe wat buikpijn (steekjes e.d.), soms een soort gevoel in buik en rug alsof ik ongesteld ga worden en ik heb gevoelige tepels. Van flinke moeheid of erge misselijkheid is nog niets te merken. Ik ben ontzettend blij met deze zwangerschap, maar ben ook nog wat voorzichtig. Zal het allemaal goed gaan?

Hoe voelen de anderen net-zwangeren zich??

Groetjes, Lispeltuutje
Hoi Bizzlady,

Wat een zorgen, vervelend voor je. Na het zien of horen van een kloppend hartje is de kans inderdaad nog maar ereg klein, en misschien ben je, zoals Moneypenny zei, wel gewend aan de hormonen. Ik wacht nog steeds het moment af dat ik niet meer 3 keer per dag misselijk ben. Hoop voor je dat alles goed is, wij zijn ongeveer even ver en ik leef erg met je mee. Moet er niet aan denken dat het mis is.

Liefs en Sterkte, Didda.
Dank MM voor je steun. Heb de vk inmiddels gesproken en die zei ook dat het voor kan komen, zomaar van de 1 op andere dag nergens last meer van, ook voor de 12 weken grens.

Ook zei ze dat als het hartje te zien was op de echo (anderhalve week geleden) de kans klein is dat het alsnog mis gaat. Maar ze raadde me aan om het echocentrum te bellen voor een extra echo. Gewoon om voor mezelf zekerheid te krijgen.

Dus dat heb ik gedaan en ik kan morgenmiddag terecht. Het gesprek met vk en de geplande afspraak luchten me enigszins op.

Nu maar afwachten tot morgen. Ik jullie hier op de hoogte!
Fijn dat je zo snel terecht kan! Ik zal voor je duimen!
Didda, ook jij dank voor je bericht. Je hebt gelijk, kans is klein na het zien van het hartje, maar ik word graag gerustgesteld met bewijs van een echo.

Je vroeg nog tips tegen misselijkheid. De meeste zul je misschien wel kennen: regelmatig kleine hoeveelheden eten. Ook heb ik wel eens gehoord dat een appel 's ochtends goed helpt en sommigen zweren bij een glas cola (geen light). Ik vond dat gember thee (getrokken van verse gember) wat verlicht. Ook merkte ik dat ik van vet eten en zoetigheid meer misselijk werd. En verder gewoon de tijd uitzitten! Je ziet het, bij mij is het ineens verdwenen...
Tips tegen misselijheid:

- Na het wakker worden in bed een cracker eten. Daarna nog even blijven liggen en dan rustig opstaan. Blijf ook even op de rand van het bed zitten.

- Pepermuntthee.

- Zuigen op pepermuntjes.

- Gemberthee.

- Vaak kleine beetjes eten.

- Laat koolsoorten, uien, bonen en andere voedingsmiddelen waar je gasvorming van krijgt staan.

- Drink geen koolzuurhoudende dranken.

- Laat vet eten staan.

- Slaap en rust genoeg.
BizLady, de meeste miskramen komen tot uitting met 11 weken. Het gaat het vaakst mis met 6 weken (hartje wel of niet kloppen) en 8 weken (belangrijkste organen aanleg + test) Jij hebt met 9 weken een echo gehad die goed was. Nu ben je 10,5 week is bijna 11 en dan kunnen je kwaaltjes al afnemen. Sommige zijn snel aan het hormoon gewend en sommigen pas met 16 weken. Morgen uitsluitsel. Ik geloof erin!
Hee meiden,

Bedankt voor de tips! Ik merk dat ik thuis op mn vrije dagen vaker misselijk ben dan op mijn werk, gek he?

By the way: Mijn buik begint nu echt te groeien!! Ik ga het dit weekend bekend maken bij de vrienden en overige familie en dan volgende week op mijn werk onrust zaaien, want dit kan ik niet lang meer verborgen houden

Hebben jullie al besloten om wel/niet combinatie test te doen?

Groetjes Didda
Wij hebben besloten om de combinatietest te doen. Wij hebben onlangs van heel dicht bij meegemaakt dat er een down baby werd geboren; de ouders wisten het niet, en dat is best een nachtmerrie geweest. Inmiddels is het allemaal goed en het kindje verder gezond, maar de gewenning, acceptatie en het vervangen van het ene toekomstbeeld door het andere heeft best veel tijd en tranen gekost.

Ik wil het weten en me er eventueel op voorbereiden. Helaas denken Bizman en ik wel anders over de gevolgen van een eventuele uitslag. Hij zou de zwangerschap af willen breken, ik niet… Daar gaan we niet uitkomen zolang het alleen theoretisch is. Dusss, we gaan de test doen en zien dan verder. Laatste deel van de test en uitslag zijn volgende week. Didda, ik weet niet precies hoever je bent, maar ik dacht dat die test wel in een bepaalde periode moet plaatsvinden.
Hallo allemaal. Niet veel geschreven laatste week, was ook weinig te melden eigenlijk. Vanmorgen eerste afspraak met de verloskundige gehad. Niet veel bijzonders, bloeddruk gemeten, was goed, en heel veel informatie gehad. Was nog weinig veranderd t.o.v. 4 jaar geleden. Ben nu 7.4 weken, en heb de 28e mijn eerste echo. Tot die tijd zal het wel spannend blijven.

Hebben besloten niet voor de combinatietest te gaan. Het is maar een kansberekening, en mocht blijken dat er een verhoogde kans is ga ik toch geen vervolgonderzoeken laten doen, dus alleen maar meer stress in dat geval.

Wel besloten voor een uitgebreide 20 weken echo, mocht er een afwijking te zien zijn daar is dat een reden om in het ziekenhuis te bevallen.

Deze week ergens bloed laten prikken voor de normale dingen, en dan hebben we de eerste zaken gehad. Over 5 weken een nieuwe afspraak, duimen maar dat alles goed gaat intussentijd, en hopen dat ik wat minder beroerd word.

Groetjes.
Ik heb volgende week een afspraak voor de combinatietest.

Zeker gezien mijn leeftijd lijkt me dat niet overbodig.

Aan de hand van de uitslag kijken we of het nodig is om nog een test te doen, of dat we de gok wagen (zekerheid heb je toch nooit).

Gelukkig krijg ik de uitslag al twee dagen later, dus hoeven we niet zo heel lang in spanning te zitten!
Jullie hadden gelijk!! Echo vanmiddag was goed. Baby was goed gegroeid (nu 4,7 cm) en heel erg bewegelijk. Zo leuk om te zien. Was deze keer wel emotioneel, omdat ik me toch druk had gemaakt. Het kan nu bijna niet meer misgaan. Pfff, nou, opluchting alom dus, ook bij Bizman. Ben wel een beetje verward nu; dat ik mijn lichaam dus zo slecht ken mijn gevoel me zo kan misleiden...
Ik moest al de hele tijd aan je denken, en daar ben je dan!

En gelukkig met goed nieuws, hoera !

Enne, het is niet raar om niet meer goed te weten wat je lichaam je verteld, er gebeurd nu ook zoveel (nieuws) tegelijk...
Zie je wel, niets aan de hand gelukkig!

Nu kan je er weer lekker van gaan genieten.

Ik ben zoo benieuwd hoe het daarbinnen gaat wat betreft groeien enzo. Ik zou wel iedere week een echo willen. Nu blijft steeds het laatste echo beeld me bij terwijl dat alweer 2 weken geleden was.

Zal dus al weer flink gegroeid zijn.

Bijna (lang) weekend!!!
Meiden...... Dit topic sterft.......

*komt morgen weer kijken voor nieuwe posts*
He Didda, neeee joh! Sterft niet! Wat klinkt dat treurig trouwens... Komt door het weekend en feestdagen etc EN het mooie weer! Dan zitten we gewoon ff minder a/d computer! Nu zit ik weer op m'n werk, niets te doen dus alllle tijd om hier weer rond te kijken.

Niet dat ik nu veel te melden heb. Voel niets, zie eigenlijk ook nog niets... voel me bijna helemaal niet zwanger en denk wel eens dat ik gedroomd heb.... (en dat na 3 (drie!) goede echo's!).

Ben ook niet echt moe meer, dus moet mezelf er evcht aan herinneren van Oja, ik ben zwanger! Laat ik dat zware ding maar niet tillen (en toch til ik nog best veel redelijk zware dingen, zit ik uren en uren in de tuinaarde te wroeten -met handschoenen aan!- aan onkruid te rukken en sjorren...

Laat die buik dus maar komen hoor, dan valt het muntje eindelijk eens....

Hoe hebben jullie dat? Ik ben nu 14 weken...

Oja, volgende week weer naar vk, waarsch alleen beetje kletsen, en die toeter d'r op.... geen idee, heb ik nog niet meegemaakt. Ben nog steeds bang dat het tòch niet meer leeft ofzo... omdat ik maar niets zie en voel...
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Halloo, was een lang weekend weg, zonder laptop, heerlijk!

In tegenstelling tot jou Klussertje, voel ik me wel zwanger. Vorige week even een paar dagen niet, maar nu wel: vermoeid (het weekend was dan ook best intensief), grotere borsten en, tja, ik kan er niet meer omheen: een buikje.

Maar het buikje vormt zich daar waar het kindje niet zit (trok bij de echo mijn shirt heel hoog op omdat ik dacht dat het ongeveer net boven mijn navel zit, maar moest juist mijn broek wat naar beneden doen, omdat het net boven de schaamstreek zit). Ik ben dus echt vet aan het verzamelen op mijn buik (er zat ook niet zo veel) en opgezette darmen zullen er ook wel mee te maken hebben.

Morgen de nekplooi-meting, volgens mij ook meteen de uitslag ervan in combinatie met de bloedtest. Morgen ook precies de 12 weken grens!
Ah, daar zijn jullie weer, gezellig!

Afgelopen weekend aan de vrienden en rest van de familie verteld en dat was erg leuk! Morgen op mijn werk en dan hoeven we niet meer stiekem te doen. Ik kan het ook niet echt meer verbergen want ik krijg ook een buikje.

Vandaag met mijn vriend naar het stadsdeelkantoor geweest om de ongeboren vrucht te erkennen, dus weer een stapje verder.

Besloten om de tests niet te doen. ben bijna 13 weken nu. Borsten zijn weer minder gevoelig maar misselijkheid nog niet over.

Lekker weekendje gehad Bizlady?

En Klussertje, ik ga volgende week ook naar de vk voor het eerst, hoe is het met pg?
Jaaaa, vertellen is leuk! En grappig hoe iedereen weer anders reageert.

Uitslag van combinatietest is goed. Op basis van mijn leeftijd (ben bijna 35) is de kans op syndroom van Down 1 op 281. Na de bloedtest en nekplooimeting is de kans verkleind naar 1 op 5.613. Klein dus, in ieder geval klein genoeg om geen vervolgstappen (vruchtwaterpunctie) te nemen. Verder was die kleine weer behoorlijk aan het trappelen, zwaaien en draaien, heel leuk om te zien.

Begin me een beetje zorgen te maken over de anderen die hier schreven.... gaat het allemaal goed met jullie??
Hello!

Was niet zo'n frequente schrijver hier, maar had toch eerder wat berichtjes achter gelaten. Ik zit vandaag op 9 weken en 3 dagen en 8 juni heb ik de eerste echo. Spannend! Wil nl. nu wel 'op beeld' de bevestiging krijgen dat ik écht zwanger ben, voel me nl. nog steeds prima! Misselijkheid is ook een stuk afgenomen, wel pijnlijke borsten en wat sneller moe dan normaal. Maar verder eigenlijk nergens last van. Mijn buik begint ook wat ronder te worden inderdaad, zullen toch die opgezette darmen zijn ofzo.

Groetjes Nero
.
.
.
Stomme forum met die foutmeldingen...
Haha, zo, er wordt in ieder geval weer volop gepost!

Spannend Nero, je eerste echo, Dan ben je dus 12 weken, er zal al veel te zien zijn hoor, een echt baby'tje!

Ja, hoe is het toch met Tia Dalma, Lispeltuutje, Orange Cowgirl etc?
Ik ben er ook weer!

Wat spannend Nero! Ik kan ook echt niet wachten op een teken van leven.

Ik heb echt totaal nergens last meer van. Het enige wat ik merk is dat mijn eetlust veranderd is. Ik moet kokhalsen (sorry) van groente en warm eten. Pasta met gehakt en pannekoeken gaan er wel goed in. Fruit vind ik gelukkig wel erg lekker.

Morgen ons eerste gesprek bij de vk. Mijn ouders weten het inmiddels en waren super blij!! Nog 3 weekjes en dan vertellen we het de rest, zo spannend! Maar omdat mijn klachten (bijna) totaal weg zijn kan ik echt niet wachten op de eerste echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven