nog steeds geen regelmaat zoon 4 maanden

23-04-2009 09:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer... Ik blijf maar aan het rommelen, had gehoopt nu wat meer ritme te hebben, maar helaas.

Zoontje is ruim vier maanden, en slaapt 's nacht goed, ben ik heel blij mee, en 's morgens ook. Maar na een uur of half elf, slaapt hij nauwelijks. Twee hazeslaapjes van 45 minuten, en dat is het tot 's avonds 19.30. En als hij verder gewoon lekker vrolijk en gezellig is, prima, maar halverwege de middag is hij echt moe, maar slaapt niet. Zou hij weer honger hebben? Hij krijgt 5 x 200 voeding voor hongerige baby's met drie scheppen rijstebloem. Ben al begonnen met fruit, half potje vliegt erin. Hij kwijlt veel, handen in de mond en kijkt mijn eten uit mijn mond.

Ik merk dat ik er zelf een beetje wiebelig van word, ik kan 's middags eigenlijk niet veel, en met nog twee kinderen is dat niet fijn. Ik word er niet gezelliger op, en dat is mijn probleem, maar goed. Herkent iemand dit, heeft iemand tips of een oppeppertje, kan ik wel gebruiken...
Eerder in bed leggen. Bij de allereerste tekenen van vermoeidheid.
eens met pammie, bij oogjes wrijven, gapen, of jengelen in bed.

En evt er even bij blijven zitten. mijn ervaring met dochter: als je er 2 minuten bij blijft zitten en steeds, zonder wat te zeggen, de speen terugstopt en de knuffel/tuttel teruggeeft slaapt ze zo. misschien eens proberen?
Ach, lieverd! Je schatje is pas 4 maanden oud. Het is nog zo klein. Ik begrijp dat je ritme wilt en wil weten waar je aan toe bent. Je kan proberen dagelijks hetzelfde ritme te nemen en dezelfde dingen te doen (zelfde tijd eten, zelfde tijd naar bed, even naar buiten). Die 3 R'en waar ik zo graag op spuugde, werkt echt heel goed.

WAt jij schrijft, zou ook kunnen duiden op de eerste tandjes. Je kan een homeopatisch middel halen bij de drogist van VSM baby voor doorkomende tandjes. Kan geen kwaad en kan hem verlichting geven. Ook zo'n lelijke ijsbijtring kan hem helpen. Als de tandjes door zijn, gaat het vanzelf beter.

Ik wil je nog als tip geven: pas op met voeding voor hongerige baby's. Het zet erg aan en je maakt er idd een hongerige baby van. Geef het alleen 's avonds voor het slapen gaan, wellicht dat zijn buikje dan lekker vol is en hij wel wat langer wil slapen 's nachts. 's Morgens kun je de rijstenbloem ook als een echte pap maken. Zo'n hongerig kindje vindt dat heerlijk. Het duurt langer. Inderdaad. Lekker met een lepeltje, stevig papje maken. Intens moment met je kindje 's morgens aan de tafel.

Mensen in je omgeving die beweren het "perfect" rond te hebben, jokken. Geloof me. Zo'n kleintje is nog niet in een gareel te plaatsen. Ons meisje deed het goed, ze sliep snel door. En na 2 weken was het weer pet. En dan rommelde we weer een week. En daarna ging het weer even goed.

Blijf proberen en hou je aan je eigen gevoel en idee! Je komt er toch echt wel uit. Geniet ook, ze zijn zo kort klein. Je doet het vast ontzettend goed! Heel veel succes! En plezier!
Volg je hart. Dat klopt.
hoelang duurt de nacht? k heb gehoord dat je kleintje max 8 uur mag doorslapen ivm de hersensuikerspiegel (galgje ;) ) hij moet na 8 uur dus weer eten. Nu weet ik niet tot welke leeftijd dat zo moet.

En verder idd, bij de eerste tekenen zn nest in. Hij mag best even huilen, na 15 min nog huilen? even gaan kijken, je ziet vanzelf wel offie moe is. Je zult zien dat die tijd vanzelf korter wordt. (als huilen het probleem is)

Het ritme kun jezelf ook een btje meesturen he. Ik had t in het begin ook n btje zoals jij nu, en daar word je zo moe van!

Zoek voorjezelf een oplossing die je fijn vind, en wees dan consequent.

succes!
Heb je weleens geprobeerd om je kindje als hij moe is en niet wil slapen bij je te dragen in een draagdoek of een ringlsing of een minimonkey. Vaak vallen ze dan in slaap omdat het ze doet denken aan de baarmoeder. Jij hebt je handen vrij en je kindje slaapt. Weliswaar niet in z'n bedje, maar zoals m'n zus zegt: slaap is slaap.

Sommige kindjes zijn wel moe, maar willen niet alleen zijn, dan is dragen een ideale oplossing.

Een kwartier laten huilen en dan gaan kijken zoals Lotje zegt, kan ik niet over mijn hart verkrijgen, en ik geloof ook niet dat je kindje er iets van leert, ja, dat er niemand komt om hem te troosten als íe verdrietig is. Aangeleerde hulpeloosheid, wordt het ook wel genoemd.
Een kind van 4 maanden dat nog geen ritme heeft lijkt me eigenlijk normaal. En sommige baby's hebben meer slaap nodig dan anderen. Mijn zoon is ook zo (11 maanden), heeft gisteren de hele dag niet geslapen. Hij wordt ook van het minste geluidje wakker. En om het feest compleet te maken wordt hij nog elke nacht wakker voor een voeding.

Ik neem aan dat je je kind in een rustige omgeving te slapen legt?

Met vaste voeding zou ik oppassen. Een kind van die leeftijd haalt daar nog niks aan voedingstoffen uit maar het vult wel zijn maag en hij kan daardoor minder melk drinken. Van vaste voeding krijgt hij dus alleen maar meer honger (dit is info van La Leche League). Vijf melkvoedingen lijkt me trouwens niet zo veel, heb je al eens een extra voeding geprobeerd, en dan evt. wat minder grote flessen? Heb zelf geen ervaring met flesvoeden maar op die leeftijd wilde mijn zoon nog om de drie tot vier uur gevoed worden.

Succes ermee en houd in gedachten dat deze fase ook weer voorbij gaat.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:Pink2510 schreef op 23 april 2009 @ 10:50:

Ik wil je nog als tip geven: pas op met voeding voor hongerige baby's. Het zet erg aan en je maakt er idd een hongerige baby van. Geef het alleen 's avonds voor het slapen gaan, wellicht dat zijn buikje dan lekker vol is en hij wel wat langer wil slapen 's nachts.

Sorry hoor, maar wát een onzin. Met voeding voor hongerige baby's máák je een hongerige baby?

@Majabijna; mijn dochter is nu 13 maanden en had ook heeeeel veeeeeel problemen met haar ritme. Overdag weinig tot niet slapen, snachts 2 keer wakker voor eten, en heel veel honger.

Hier was "het probleem" deels te wijten aan veel voorkomende oorontstekingen, (met 9 maanden geholpen aan buisjes) en dat ze enorm energiek is (verbruikte veel, had dus zo'n beetje constant honger).

Wij hebben het vaste voedsel gerekt tot 5,5 maand, daarvoor idd nutrilon forte (naast de bv) gegeven. Zelfs de kv later (elke fles) aangevuld met rijstebloem. Tot ze 6 maanden was. Toen begonnen met warm eten (potje) en fruit (ook potje) met 7,5 maand kwam daar (eindelijk!) brood bij. Toen ze 8 maanden was at ze volledig met de pot mee. Daarnáást heeft ze nog heel lang een stuk of 4, soms 5, papflessen gehad. Sterker nog; de nachtvoeding is er pas sinds een paar weken af en nu krijgt ze nog 2 papflessen (1 voor haar middagslaapje en 1 voor haar nacht).

Anyway; wat ik wil zeggen; kwijlen en "uit de mond kijken" kan simpelweg ook duiden op tandjes, zoals al genoemd wordt door Pink. Ben je met fruit begonnen in overleg met het cb? 4 maanden is wel heel erg vroeg en kan eerder "schade" veroorzaken dan dat het goed is.

Ik weet hoe frustrerend het is, om je kind niet voldoende eten te kunnen (mogen) geven, zeker ivm die liter kv waar je niet over heen mag.

Mijn meisje kreeg pas echt een ritme nadat ze geholpen is aan haar oortjes. Sindsdien slaapt ze eindelijk overdag ook weer 2.5 uur aan één stuk.
Waaruit maak je op dat hij honger heeft? Klinkt eerder alsof hij slaap heeft. Ik zou hem dus vaker op bed leggen 's middags, dan maar 3 keer 45 minuutjes slapen toch? Deed mijn dochter op die leeftijd ook vaak. Een ritme in haar slaapjes kwam pas onlangs, met een maand of 8 a 9, toen at ze ook goed vast voedsel dus pas vanaf toen kon ik echt een eet-en slaapritme aanhouden. Met 4 maanden nog echt niet, toen was het gewoon nog een beetje aanrommelen. Geeft toch ook niks, 4 maanden is nog zo jong....

Met 4 maanden dronk mijn dochter trouwens 5 of 6 flessen per dag (weet t niet precies meer) en at zeker nog geen fruit. Ik vind dat echt een beetje vroeg, maar goed, dat was je vraag niet.
Mijn dochter is ook geen grote slaper (4 maanden). Ze slaapt van 22.00 tot 8.00 uur en daartussen is het afwachten wat er gaat gebeuren. De ene keer is ze om 9.30 uur alweer moe en gaat ze slapen de andere keer pas om 12.30 uur. Dan tukt ze lekker 2 uurtjes weg.

Meestal gaat ze 's middags nog van 16.00 tot 17.00 en dan is ze op tot 22.00 uur. Ze ligt dan lekker te kraaien en te spelen. Mijn dochter van 2,5 had en heeft nog veel slaap nodig. Zij slaapt tussen de middag zeker nog 2 uur. Een heel ander kind.

Wij hebben met de jongste ook geen regelmaat. Alleen de flesjes zijn wel regelmatig.

Overigens is het compleet onzin dat baby's dik worden van forte. Mijn dochter krijgt het ook en ze ligt dik onder het gemiddelde qua lengte en gewicht. Wij hebben de intentie om pas met 6 maanden te starten met bijvoeding.
Mijn dochter is nu 5 maanden en dronk tot een paar dagen geleden nog 5 flessen van 200cc per dag, nu nog maar 4. Ik ben nog niet begonnen met bijvoeden, alleen maak ik of een papfles 's morgens of ik maak er pap van en geef het met een lepeltje. Ik leg haar wel bij de 1e tekenen van vermoeidheid op bed en dat is zeker wel 3 x per dag. Op het kdv zag ik dat ze een spuugdoekje over haar oogjes legden zodat ze geen prikkels meer krijgt en daardoor heerlijk slaapt. Ik doe het nu thuis ook en ze slaapt vrijwel direct in.
.
@dorinde: wat bedoel je met de armsgaten dicht? Waar zitten zn armen dan? In het stuk met zn lijfje? Of armen vastgenaaid aan de romp?

Voor TO: wat is er mis met slaapjes van 45 minuten? Of een uurtje? Hier ook een baby die bij de eerste tekenen van vermoeidheid(na de bekende regelmaat van voeden, knuffelen, spelen, slapen) naar bed gaat. Geen dag is hetzelfde, maar de regelmaat probeer ik er wel in te houden. Dan maar vaak een klein slaapje doen ipv 2 lange rukken. Dat komt vaak vanzelf wel, naarmate ze ouder worden. En gewoon 1 slaapje in de kinderwagen, of draagzak oid, kan je er zelf ook even uit. En idd, 4 maanden, die regelmaat komt heus, en gaat ook nog tig keer veranderen !(tot ze zo oud zijn dat ze niet meer slapen) Zeker als je nog 2 kinderen hebt, zou je moeten weten dat geen kind hetzelfde is, en regelmaat verschilt.

Succes!
.
Mijn jongste is 8 maanden en heeft pas sinds een week of 2 een behoorlijk ritme overdag. Daarvoor sliep ze ook onregelmatig en vaak maar drie kwartier ofzo.

Nu slaapt ze 's ochtends 2 a 2,5 uur en 's middags ook zo iets, soms wel 3 uur. Dus om nou te zeggen dat ik nu makkelijker de deur uit kan, neuh.
misschien al last van tandjes?
quote:pebbles10 schreef op 25 april 2009 @ 20:37:

Mijn jongste is 8 maanden en heeft pas sinds een week of 2 een behoorlijk ritme overdag. Daarvoor sliep ze ook onregelmatig en vaak maar drie kwartier ofzo.

Nu slaapt ze 's ochtends 2 a 2,5 uur en 's middags ook zo iets, soms wel 3 uur. Dus om nou te zeggen dat ik nu makkelijker de deur uit kan, neuh.Precies! Ik vind het ook alleen maar lastiger nu mijn zoontje (bijna 8 maanden) 2 vaste (lange) slaapjes heeft. Ik ben nu meer aan huis gekluistert dan eerst. Zoontje sliep tot een maand of 6 meestal 3 kwartier tot een uur, soms langer. Kon ik makkelijker tussendoor weg. Nu slaapt hij 2 x 2 tot 3 uur.
Bedankt voor alle reacties en tips. Hij krijgt inderdaad na overleg met cb al fruit, ze raden zelfs aan om om evt. ook al groente te geven. Bij de oudste ben ik wel later begonnen met bijvoeden, maar bij de tweede waren we ook blij dat we de vier maanden haalden met alleen flessen. De jongste was ruim 11 pond bij geboorte, en zit met gewicht iets boven het gemiddelde en met lengte twee lijnen boven het gemiddelde.

Ik weet inderdaad dat elk kind anders is, de oudste twee konden niet meer verschillen, maar ze hadden allbei op hun manier wel een ritme, en dat is wat ik nu mis.

Het gaat ook erg in vlagen, een paar dagen gaat het behoorlijk goed en dan ineens weer helemaal mis.

En het is ook een wisselwerking,als ik al tegen de dag op zie, ben ik gespannen en dat merkt hij natuurlijk ook.

Ben ook vaak bang dat ik nu zo bezig ben met "later wordt het beter" dat ik nu vergeet te genieten van de laatste....
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven