November 2007 United

13-06-2007 22:00 10657 berichten
Alle reacties Link kopieren

ik weet ook niet meer op wie ik allemaal wilde reageren, maar vannacht toen ik wakker lag schoot me nog wat te binnen;

Qwertu; ik heb ook last van 'rare' benen. Voelen vreemd, net of ze niet bij je horen. En daarbij komt 's nachts nog soort kriebel in mijn hak. Gek word ik ervan!

Miriam; moet ze in slaapzak slapen? Met het warme weer leg ik Jesse overdag alleen onder een lakentje (alleen romper aan), 's nachts gaat ie wel in zomerslaapzak, met ook alleen romper. Hij zweet ook als tierelier. Dat ie overdag lakentje van zich aftrapt is niet zo erg, afkoelen doet ie toch niet. Heb een babyfoon waar temperatuur op staat, dus aan de hand daarvan beslis wat ie aan moet.

(handige tip voor diegene die nog babyfoom moeten kopen!)

Maar als je wilt plaats ik wel ff jeoproepje bij mijn topic, zit een naaister tussen!

voogdij... erg moeilijk.. nog niet geregeld dus. wat ik wel weet is dat ik m niet naar mijn ouders wil.

Lijnes, beterschap. Zit je zoontje op speciaal onderwijs? Mijn broertje zou ook autistisch zijn, maar heel licht. Wel slim (klassen overgeslagen) en contacten zijn wat moeilijker voor hem (vooral lichamelijk> geen kussen geven, moeite met aanrakingen) Maar verder merk je er weinig van.

Angst dat mijn kindje 'anders' is heb ik wel, ook bij vorige zwangerschap heel erg. Was toen ook erg bang dat ik mijn kind lelijk zou vinden... Maar gelukkig was het allemaal goed. Vooral op het eind (in het verlof) heb je veel tijd om daar an ate denken. En als je 's nachts wakker ligt!

Vannacht dus weer zo lang wakker gelegen, eerst nadat ik moest plassen, ong anderhalf uur. Later werd Jesse wakker (lang verhaal, komt er op neer dat een muziek/licht speeltje uit zichzelf aan ging) Dus weinig slaap, hopelijk vannacht wat meer, ivm frisse start werk.

Bij de pretecho kunnen ze er stiekumpjes omheen 'scrollen' als het goed is. Zo deed ze het de vorige keer bij mij tenminste. 3D en 4D is mooiste.

Ik ga nog ff plat, nu zoontje ook slaapt.

Hallo meiden,

*even ego*

Vanmorgen hebben we onze 20 weken echo gehad en het is echt een baby!!

Supergaaf gezicht, joh. Alles zat erop en eraan, niks afwijkends of abnormaals. De termijn was helemaal goed, dus het kindje groeit precies goed. Geen waterhoofd, klompvoet of dat soort dingen. Mijn placenta ligt mooi aan de achterkant, wat goed verklaard dat ik al best vroeg m'n kindje voelde bewegen. De baby lag wel in een stuit waardoor ze niet konden zien of het een jongen of een meisje was, maar dat wilden we toch al niet weten.

Vantevoren waren we allebei toch een beetje zenuwachtig, niet omdat we dachten dat er iets mis was, maar ja, ze zullen maar net iets vinden... We hebben ook lekker lang kunnen kijken, want we werden eerst geholpen door een arts-assistent en daarna kwam haar begeleider controleren of ze alles goed had gedaan. Al met al hebben we toch een uur kunnen kijken. Echt leuk!

Casey, voor het schema: 11 juli vk

Liefs, Ibbeltje
Ibbeltje, geweldig! En nu echt genieten!
LIjnes, hier ook nog echt geen kamertje en zo, hoor! Misschien na de 20 weken echo dat het gaat kriebelen, maar voorlopig nog maar even niet.
wat leuk zeg een goed echo...weer eentje....gefeliciteerd ..

Helaas moet ik nog 3 weken wachten.

slaapzakje...ja helaas ze moet erin..ik heb het ook geprobeerd hoor met alleen een lakentje maar dan wil ze niet slapen...ze wil graag iets om zich heen hebben..stukje veiligheid denk ik.

Handig idd de babypfoon..wij hebben er ook zo'n eentje een digitale . stoort niet en is heel goed..

raar maar waar....ik vond het toch vreemd dat ik over zo'n lange tijd pas weer hoefde te komen...nu belde het ziekenhuis mij op om de afspraak van vandaag af te zeggen, ik heb helemaal geen afspraak staan. Ze noemde een gyn die ik niet kende...ik zei dat ik bij gyn .... was. Ze snapte er niks van, maar goed de afspraak kon toch niet doorgaan was haar opmerking.

Erg raar verhaal...en ook op een donderdag...de afspraken kon ik alleen maar maken op maandag en dinsdag..???

Maar goed...op naar 16 juli....
Hee meiden,

Hier alles helemaal goed en geweldig! De echo was helemaal goed, echt een kindje volgens het boekje. Ook wij hebben alles helemaal perfect kunnen zien, voetjes, handjes, hartje, hersentjes, niertjes enz. enz. De placenta ligt achter wat ook verklaard dat ik de kleine al zoveel voelde. De baby ligt nu nog in een stuit, maar natuurlijk nog alle ruimte om nog wat driedubbele salto's te maken! 

En het is een O+MEISJE!O+

Ik vind het zo leuk dat we het nu weten! Het had me echt eerlijk waar helemaal niks uitgemaakt als het een jochie was geweest, maar het geeft een heel speciaal gevoel dat we het nu weten. Nu is het niet meer hij/zij of 'de baby', maar gewoon mijn kleine meisje.... Klinkt echt goed, mijn kleine meisje O+. Ik loop ook al echt de hele dag met een big smile op mijn gezicht, ik zit echt even op een roze wolk!

Ik heb dat iedereen net zo'n mooie echo heeft! Nog even voor de tabel, 3 juli weer verloskundige!
namen...ja leuk die namen..wij hebben al twee jongens namen op het lijstje alleen allebei met een L en onze dochter begint hier ook mee, dus f dat verstandig is twee dezelfde innitialen?

Voor een meid is het erg lastig...dat hadden wij bij onze dochter ook. Toen hadden we ook de naam voor een jongen al klaar. Toen we hoorden dat we een meisje kregen moesten we toch hard zoeken en we hebben wel een mooie naam gevonden..maar voor een tweede meid...onze eerste heeft de mooie naam..kan moeilijk de tweede Lyan de 2de noemen.
tesstan...wat goed ook een goede echo...gefeliciteerd !!!!!!!!

En een meid is erg leuk !!!!!!!
:DTessTan, gefeliciteerd! Wat fijn zeg, dat iedereen zo'n goede echo heeft

Ja, ook hier problemen met meisjesnamen. Ik heb vanaf het begin al het gevoel dat het een jongen is, zou dat er mee te maken hebben? Over 3 weken weten we het, kunnen we wat gerichter zoeken!
tesstan!!! wat gaaf!!!! gefeliciteerd met jullie kleine meid :D:D:D had ik toch verkeerd gegokt. lijkt wel of iedereen een meisje krijgt. geniet van je roze wolk..van een dochter :D

ibbeltje, jij ook super gefeliciteerd met je goed echo!!! lijkt me zo'n geruststelling dat alles er op en er aan zit en alles goed is. ik zit nog ff twee weken een beetje in de zenuwen. dus een uur kunnen kijken. wat heerlijk. je kleine babytje

genietse meiden!!!!!

p.s. hoe is ie lijnes??
Hee allen, leuk om weer even bij te lezen,

Nieby, Qwertu, Ibbeltje, allemaal hardstikke gefeliciteerd met de goede echo's (is dat gek om te zeggen gefeliciteerd?) heel fijn dat alles goed groeit en alles erop en er aan zit, en wat blijft het toh leuk om die kleintjes te zien bewegen, en TessTan ook voor jou, en heel leuk dat je (ook) een meisje krijgt!! Best heftig dat je op werk in slaap valt trouwens.. neem je wel genoeg je rust? doen hoor, daar heb je recht op.

Ben idd ook benieuwd naar Beso, al tijdje niks gehoord..

Lala, wat vervelend dat je nog misselijk bent. Moet je ook overgeven? En vitaminepillen/drankjes, wel oppassen dat er geen vitamine A in zit. Een normaal dieet zou je gewoon in alles moeten voorzien hoor. Wel kan je vanaf 20 weken ofzo vit. D gaan slikken las ik, maar aangezien het zomer wordt.. ik weet niet of dat nodig is eigenlijk. Ik ga het aan mijn VK vragen.

Casey, jammer dat je weer moet werken terwijl je het nog niet ziet zitten.. vind je het werk niet leuk of gaat het puur lichamelijk niet, of beiden?

Pukkels, ik heb er ook last van. Ik probeer er maar zoveel mogelijk af te blijven (moeilijk!) en ik gebruik nu een creme van Dr. Hauschka uit de Biodynamische winkel, die is hypoallergeen en niet-comedogeen en geen olieën zitten erin. Dat werkt wel. Voor de zon heb ik nog steeds die Roc sunblock. Maar elke dag komt er wel zo'n rode bobbel bij. Maar normaal het ik er ook wel last van. Jammergenoeg kan ik niet echt int zonnetje, dat helpt meestal het beste namelijk.

Daantjemama, zelfstandig lijkt me heerlijk, maar idd met dit soort dingen blijf je kwetsbaar. Voel je je inmiddels beter? Veel plezier in Barca alvast, lijkt me heel leuk met allemaal meiden.

Origineel, Lilipads zoogcompressen, haha je leert elke dag weer wat nieuws als a.s. moeder. Klinkt wel handig..

Baby voelen - onze bee was extreem druk vannacht. En er was zelf echt een harde plop, leek net of ze zich omdraaide ofzo. Toen nog wat plopjes, ik kon het met mijn hand voelen, en toen heb ik mn vriend wakker gemaakt om te voelen, en hij voelde het ook! heeel zachtjes. zo wordt het voor hem ook weer wat leuker.

Placenta - die van mij ligt links geloof ik. Ik vroeg het aan de pretechoscopist. Maar de 20 wkn echo zal wel wat meer medische details geven. Oehh.. nog 2,5 weekjes! (9 juli)

Verlof - ik ga lekker 6 weken van tevoren, aangezien ik toch niet meer terugkom. En mijn vakantiedagen plak ik daar ook nog voor, dus ik kan al 8 weken van tevoren stoppen waarschijnlijk. Wel mooi, dan kan ik in het nwe huis klussen.

Misty - ons huishouden aaargg..  ik ben niet zo van het schoonmaken, maar de kat verhaart met als gevolg haarballen, en daarnaast is ie dement aan het worden en piest in huis ;( nouja, ik heb er gewoon geen puf voor. Kat = van vriend dus die moet het opruimen, maar het voelt wel een beetje ranzig. 1 ding is zeker mijn baby komt niet in contact met al te veel schadelijke schoonmaakmiddelen ;)

Prikkelbaar - chica en snoesje, ik ben nog steeds een Zen-master, ik heb ook nog geen 1 keer gejankt.. nouja ik snap er niks van, ik ben toch niet van steen?? Wanneer mag ik eens hormonaal flippen? Mijn vriend is ook lief en doet niks fout. En we hebben al nooit ruzie, saai hoor.

Namen - alleen meisjesnamen dus, we hebben al een paar kanshebbers. Maar, ik wil eigenlijk het kindje eerst zien, en dan denken, 'hee wie ben jij en wat voor naam past er het beste bij je?' en dan de naam kiezen uit een shortlist.

Casey - je hebt dus een licht autistisch broertje dat niet van knuffelen een aanraken houdt.. Wat dat knuffelen en anraken betreft, ik heb dat ook altijd gehad. Niet van mijn vriend natuurlijk, daar is knuffelen de favoriete bezigheid nr. 1! Maar ouders en andere mensen, daar moest ik ook niks van hebben hoor. Ik vond 3 zoenen geven ook vreselijk! Ik kan het pas sinds mn 22e ofzo, gek he.

Off-day - ja ik heb vandaag een offday, en ik had een off-night. Mijn darmen dansten de polka, en ik had pijntjes in mijn baarmoeder - plus drukke beeb, ik heb de halve nacht wakker gelegen, met als gevolg dat ik gebroken en met een krampende buik wakker werd. Dat werd na een wc-bezoek minder gelukkig, maar ik schrok wel een beetje. Toen ben ik als een blok in slaap gevallen tot half 1. Werk ziek gemeld, heel kut, want mn werk blijft liggen en morgen moet ik me weer uit de naad werken.. zucht.

Bah, ik wil niet meer daar werken :( wie weet er nog een leuke baan voor een zwangere vrouw??!

Groetjes allemaal!
En ik  wil toch ook heel graag op het lijstje. Heb in het begin veel meegschreven, maar kreeg het op een gegeven moment te druk. Want ik ben sinds 2 weken een getrouwd vrouw. We hebben zo'n prachtige dag gehad.

Voor in het lijstje. Ik ben 33 jaar, en 9 november uitgerekend. Heb vandaag weer eens het prachtige hartje gehoord en ga 26/6 voor een 20w echo, spannend!!

Even voor de nieuwe meiden ( en volgens mij weten de oude meiden dit ook niet meer).

Wij waren al een tijdje bezig om kinderen te krijgen, en besloten toch maar eens naar de dokter te gaan, aangezien mijn man's broer onvruchtbaar is. Toen waren er sperma onderzoeken gedaan en kwamen we op een vrijdag bij de dokter. Hij vertelde dat het slecht nieuws was. Mijn man's zaad was maar 2% van normaal. Wij hadden dus 2% kans op een spontane zwabgerschap. De volgende dag was ik 1 dag overtijd ( dit ben ik normaal gesproken nooit), 's avonds een positeive test gehad. Echt een ongelooflijk wonder dat wij spontaan een kindje krijgen. Alles lijkt hartstikke goed te gaan, dus het is een wonderkind!!

Ik zou het leuk vinden om weer met jullie mee te schrijven en vind het leuk dat de eind november peoples er ook bij zijn.

groetjes
Chica, ga je vanaaf je nieuwe bikini uitproberen? Zoek niet naar mij, want ik blijf een keertje thuis....
van normaal. Wij hadden dus 2% kans op een spontane zwabgerschap. De volgende dag was ik 1 dag overtijd ( dit ben ik normaal gesproken nooit), 's avonds een positeive test gehad. Echt een ongelooflijk wonder dat wij spontaan een kindje krijgen. Alles lijkt hartstikke goed te gaan, dus het is een wonderkind!!

Jeetje meid wat is het jullie gegund....zeker heel bijzonder..

Leuk dat je weer meeschrijft en gefeliciteerd met je huwelijk
[fgcolor=#9900cc]

Even aantekening voor mezelf hoor:

tabel tot hier ge-upt

[/fgcolor]Ik wil het ook van buiten voelen, ben jaloers!!

Fijn dat jullie echo's allemaal goed waren! En Tesstan een meisje, leuk hoor! Wel grappig dat hier de meiden nu overheersen, bij februari overheersen de jongens. Maar in december weten we de eindstand!

Lilypads, inderdaad, had ik eerder van gehoord. Maandverband vonk ook niet fris, maar tampons mag nog niet ivm infectie. En tis echt nodig hoor! Vooral die kraamverbanden (megadikke dingen) Daarna kun je overstappen naar goede dunnen, ik had ooit eens pakje in zo'n doos. En zoogcompressen vallen mee hoor! Ligt eraan hoeveel melk je verliest, maar dat vink minder goor dan down-under!

Lafayette, hoe gaat het nu met jou? Alles beetje op de rit of nog last van nasleep?

Miriam, zal zo patroon vragen bij de Febs. Anders kun je mss een zomerslaapzak op patroonpapier leggen, en met cm marge uitknippen? Rugpand is 1 geheel, en dan 2 stukken voor voorkant lijkt me? En mega rits.

Paulita, welkom terug. Ik herinner me je verhaal nog ja. Er komen hier veel wonder babietjes heb ik wel door!

Met een beetje geluk kan ik ook stoppen bij huidige baas na het verlof, vriend heeft namelijk mooi aanbod gehad op werk. Kan ik op zoek naar baantje voor 2 dagen, zonder de druk dat ik bepaald loon binnen moet slepen.

Nog ff langs de Febs, en dan naar bedje!

hoi,

Daar ben ik weer, terug van weg geweest. Ik moest even zoeken voor het forum, we hebben een fusie en een andere naam zie ik, leuk! Ïk ga even bijlezen hoor!
casey!!!! succes vandaag he. we denken aan je!!!!
10 juli : 20 weken screening!!!

Hier nog steeds idd wat nasleep....Soms warrig hoofd over hoe alles nu moet gaan en hoe alles toch zo heeft kunnen gebeuren. Maar komt tijd komt raad ofzo zou m'n oma zeggen ;)

Reageer later wel op de rest. Eerst nu laatste werkdag voordat ik ga genieten van 3 weken vakantieieieiee!!

Ow, en ben inmiddels 35 (ssst!):$
wat fijn dat het nu toch bij iedereen een beetje beter lijkt te gaan. Lafayette, ken jouw verhaal niet maar het klinkt als iets heftigs dus ik hoop echt voor je dat je snel je ongetwijfeld moeilijke situatie onder controle krijgt    

Mijn zieke kop is ook weer gewoon gezond, weet niet wat het was gisteren.

Tesstan gefeliciteerd met je meisje!!! Geniet maar van de roze wolk!!!!

Casey, zoon van zeven heeft nog geen officiele diagnose. Hij is via school onderzocht. Uit dat onderzoek (gedaan door een gediplomeerd orthopedagoge) kwam naar voren dat hij een zeer hoog iq heeft (150+:$) en dus sterke aanwijzingen voor autisme en adhd. Dat laatste geloof ik zelf niet zo, hij kan heel erg druk zijn maar niet extreem vind ik. De rest verwachtte ik al wel. Hij zit nu voor zijn leeftijd in groep 3 maar is al klaar met de stof van groep 5. Dat brengt me ook bij ons eigenlijke probleem en dat is dat we niet echt een passende school kunnen vinden. Hij zit nu op een montessorischool wat voor zijn iq heel erg prettig is omdat ie daar flexibiliteit vindt. Alleen voor z'n autistische kant heeft hij juist veel structuur nodig en dat vindt je eigenlijk vooral op speciaal onderwijs ware het niet dat de speciale scholen hier in de omgeving alleen gericht zijn op kinderen met een leerachterstand. Voorlopig dus met een rugzakje op de plaatselijke montessorischool gewoon in een groep met leeftijdsgenootjes. Zoon houdt erg van gestructureerde en bekende dingen, houdt erg van knuffelen maar dan alleen met mama (voor papa soms best wel moeilijk). Hij is vies van heel erg veel dingen en kan enorm over zijn toeren raken als ie met teveel emoties en prikkels te maken krijgt...

Maar wat ik het belangrijkste vind is dat mijn ventje enorm lief is en ondanks zijn ellenlange gebruiksaanwijzing is hij mijn oogappel en ben ik supertrots op hem!

Zo een heel verhaal maar als je nog meer wil weten vraag het gerust!!!

Veel plezier iedereen vandaag!!!

liefs,

Lijnes
Goeiemorgen!

Ik heb eigenlijk geen tijd om te forummen, maar wil nog even snel verslag doen van gister. (Vana, jij hebt telepathische gaven denk ik, dat je al wist dat het goed zat, nog vóór ik gereageerd had! :D)

Ik was de vorige keer, door de vervangende gyn, lekker gemaakt met het vooruitzicht op een echo... nou, die heeft me dus gewoon lopen naaien. Ik kreeg dus géén echo. Ik had al niet zoveel vertrouwen in die gyn, maar dit soort dingen helpen niet bepaald. We hebben wel voor het eerst het hartje gehoord, dat was ook heel schattig.

Gelukkig had ik gister (eindelijk, want voor het eerst) controle door mijn eigen gyn. En dat was een verademing. Hij nam uitgebreid de tijd voor me, snapte heel goed wat ik wel en wat ik niet wil, stelde me gerust over de medicijnen waar ik net weer mee begonnen ben (hij bleek zelf onderzoek gedaan te hebben naar slaapritme bij zwangere vrouwen, dus hij weet daar ook echt het nodige van ), helemaal goed dus.

Hij heeft zich verder al helemaal verdiept in mijn ziekte in combinatie met zwangerschap... alleen dat was niet zo veel werk, want daar is dus zo goed als niets over te vinden ;). Maar waar de andere gyn het verhaal van mijn zus (die hetzelfde heeft) van tafel veegde, nam mijn eigen gyn dat verhaal juist heel serieus. Ook fijn.

Uiteindelijk kreeg ik trouwens toch een echo. Ik had verteld dat ik pijn in mijn baarmoedermond had en daar wilde hij toch nog even naar kijken. Ik kan jullie dus nu met trots vertellen dat ik een prachtige baarmoedermond heb. :P En dat ons Qrummeltje een lekker kontje heeft, want die zagen we wel op de echo. :D

Voor de tabel: 24 juli is de 20-weken echo, 2 augustus is de volgende controle (de gyn is eerder met vakantie)

Later meer en dan ook weer een reactie op jullie.

Casey, veel succes vandaag!
quote:

Goeiemorgen!

Ik heb eigenlijk geen tijd om te forummen, maar wil nog even snel verslag doen van gister. (Vana, jij hebt telepathische gaven denk ik, dat je al wist dat het goed zat, nog vóór ik gereageerd had! :D)

:$ nouja hoe kan dat nou?
Hoi Paulita, welkom nogmaals en ik herinner me je prachtige verhaal!

Wat lief dat jullie aan me denken!:$

Het viel me best zwaar.. Gaf gelijk aan dat ik graag achter kassa wilde beginnen, maar hij wilde voor die 2 uurtjes geen kassa pakken/tellen. Moest maar doosjes gaan ruimen en aangeven of dat lukte. Nou dat ging dus niet, werd duizelig van het bukken en omhoog komen. Dat had ie ook wel door, maar wilde nog geen kassa pakken. Gaf aan dat ik het niet lang meer volhield, want kreeg ook al last van harde buik. Nou ja, dan moest ik maar naar huis gaan ofzo:?

Regel ik met moeite oppas, heb afspraak af moeten zeggen, dus daag, dat uurtje maak ik dan ook nog vol. Op mijn dooie gemakkie.

Het was wel lekker om er weer uit te zijn trouwens.

Qwertu, klinkt stuk relaxer wb gynaecoloog. Dan hoef je je daar even niet meer druk om te maken.

Dat knuffelprobleem ken ik ook; mijn moeder was heel afstandelijk op dat gebied (we hadden ook niet echt leuke band) dus ik heb echt moeten leren om te kunnen ontspannen bij een arm om mijn schouder, of als iemand dicht bij me stond. Gaat nu stuk beter, en ik knuffel Jesse ook lekker vaak, wil niet dat hij hetzelfde probleem later heeft.

Mijn broertje is dus ook vrij slim (vandaar de overgeslagen klassen) en bijt zich ook helemaal vast in iets wat ie wil. Is teleurgesteld als ie een 8 haalt voor een proefwerk. Hij is nu 20 en redt zich prima, baas is heel blij met hem, omdat ie dus zo'n doorzetter is. Hij heeft ook al een vriendinnetje gehad, dus op zich lijkt/ is hij verder een normale jongen.

Jammer dat er geen scholen zijn waar hij beter begeleidt kan worden. En ook wel sneu voor papa, maar is het voor jou af en toe niet zwaar dat ie dan meer naar jou toe trekt? En hoe gaan de andere kinderen ermee om?

Lafayette, jammer dat het nog niet helemaal oke is, maar dat moet natuurlijk allemaal wennen en groeien. Je kunt hier van je af praten als je wilt hè! Is en blijft er nog wel contact, met name voor de toekomst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven