November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Fijne moederdag allemaal!

Zijn jullie een beetje verwend? Hier nog geen ontbijt op bed, maar ja dat had ik ook niet verwacht aangezien hij om 14 uur al weer moest werken en dus moest slapen. Maar dat zal de komende jaren zo zijn, dus ben benieuwd hoe ie het gaat doen als amber een ontbijtje wil maken. Voor de rest een soort potpourri zakje gehad met allemaal kleurwerk van amber en een gedichtje erbij van de kdv.

Geen moederdagcadeau, erg vreemd. De eerste 4 jaar dus niets en zelf wat krijgen en daarna op de basisschool plots wel wat moeten maken en zelf niets meer krijgen. Lijkt me niet leuk, had het nog niet eerder gehoord.

Stofzuigen hier ook er boven op zitten, helemaal leuk. Voor de rest kan ze prima dingen in de prullenbak gooien, helaas ook de bruikbare dingen zoals gsm enz En als er iets vies is dan gaat ze het met een doekje schoonmaken, dat wordt nog wat hoor. Daar gaan we zakgeld voor betalen
Peetoom; ik denk dat we het gewoon gaan doen. Het is bij ons idd meer een titel dan dat het echt wat betekend. Het is nog niet helemaal geregeld waar onze kinderen naartoe gaan bij overlijden. We hadden een stelletje vrienden daarvoor gevraagd voor de geboorte van Alissa. Maar zien die mensen nauwelijks meer, dus ik wil niet meer dat ze daar naartoe gaan. Willen nu mijn nichtje hiervoor vragen (en het dan ook meteen vast laten leggen), die is 23, dus nog lekker jong en wil zelf ook een groot gezin in de toekomst. Enige nadeel is dat ze aan de andere kant van nederland woont. Maar goed voorlopig heb ik besloten dat we gewoon allebei in leven blijven .

Alissa kan sinds gisteren zelf lopen! Jippie! Ze kan vanuit niets zelfstandig opstaan en dan gaan voetballen, bal stukje vooruit schoppen, er weer naartoe lopen en de bal verder vooruit schoppen.Ook zo'n plastic ikea krukje kan ze optillen en mee door de kamer sjouwen...wij hebben wel even met open mond zitten kijken, zo liep ze alleen aan de hand en zo doet ze net of ze al jaren kan lopen...gek kind

Misty; jij dus ook al een poets....haha.. Misschien kan ze het Alissa een keer een middag komen voordoen? Geen ontbijt op bed bij jou....jammer, maar over een jaar of 2 kan Amber het zelf (en jij daarna de ontploffing in de keuken opruimen).

Lizzie; jammer van de baan, maar wel weer leuk dat ze hem zien zitten voor een ander functie. Ben benieuwd! Jij moet vandaag weer voor het eerst werken na de meivakantie denk ik ..succes!

Nog 1 1/2 week en dan gaan we lekker op vakantie naar Belgie. Heerlijk, heb er zo'n zin in.

Gisteren trouwens de nieuwe vriend van mijn moeder ontmoet (wist ook niet dat ze die had, werd ik even lekker mee geconfronteerd). Wel een aardige vent, maar heeft kinderen van 12 en 15...wat moet ze daar in godsnaam mee, die man zit nog midden in het gezinsleven, heeft zelfs nog 1 kind op de basisschool. Ben benieuwd of deze blijft, hij kwam rustig en relaxed over en kon wel lekker kletsen en gaf een complimentje over Alissa (goede binnenkomer ), dus dat waren pluspunten vond ik.
Tjee Lala, is ie ook een stuk jonger dan je moeder? Raar hoor, lijkt het me. En leuk dat Alissa kan lopen. Wij hebben geen peetouders, ook niks geregeld over voogdij of zoiets. Sterker nog, we hebben het ouderlijk gezag over Mila niet eens geregeld.

Suzaa, hoelang voor de uitgerekende datum gaat je verlof in?

Lizzie, Haarlem?? Nee, dat zou ik niet doen. Tjee zeg, hoe lang rij je daar wel niet over met al die files.Ik heb woensdag een gesprek in Zwolle. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Tess, dat vind ik heel stom dat ze niet aan moederdag doen op het kdv. Kinderdag? Sloven we niet alle dagen al voor de kinders? Nee hoor, hier houden we het lekker in stand. Seppe had een mooie knutsel en vriend had mooie theeglazen gekocht. Jammer genoeg is een ervan al gesneuveld.
Wij hebben ook niets geregeld als wij zouden overlijden. Ouderlijk gezag wel, maar daar is het bij gebleven.

Lala; je bent vast trots op je lopende dochter. Grappig hoe snel dat dan opeens gaat!

Wel even schrikken lijkt me dat, onaangekondigd de vriend van je moeder zien. Maar gelukkig viel hij mee, ondanks het verschil in levensfase qua kinderen.

Ik ga 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Dus dat is volgens mij nu over een week of 5. Vanaf hemelvaart tot en met pinksteren nog lekker 1,5 week vrij, dus effectief nog maar 3,5 week werken ofzo. Is zo voorbij, het is hardstikke druk en nog een hoop projecten die gaande zijn. Dus ik vermaak me nog wel even.

Suzy is weer lekker aan het zeuren met slapen. Het leek even beter te gaan, maar elke nacht is het bal. En voordat ze gaat slapen moet ze tegenwoordig ook even zeuren. Nou ja, ik ga ervanuit dat het een fase is. Donderdag weer eens naar het CB, dus dan vraag ik in elk geval of ze haar oren even na willen kijken. Heb al een keer paracetamol 's nachts geprobeerd, maar dat hielp niet, dus volgens mij is het geen pijn. Denk dat ze graag bij ons wil zijn ofzo. Als we haar bij ons op bed leggen is ze binnen de kortste keren vertrokken zonder morren.

Dit weekend ook de zandbak in gebruik genomen en dat was een groot succes gelukkig. Lekker zoet spelen en rotzooien in de zandbak, heerlijk! Lekker hoor, zo buiten. Suzy vermaakt zich met van alles en nog wat en met dat heerlijke weer is dat echt genieten. Hopelijk volgen er nog veel van die mooie dagen.
Testannetje: Ibbel; succes woensdag! Heb je nog iets gehoord van je andere gesprek? Of heb ik daar overheen gelezen?
De leeftijd van haar vriend weet ik niet. Manlief en ik schatten hem begin 50, maar ik had net niet genoeg lef om er naar te vragen (hihi...zat al genoeg te vissen naar info). Ach ja, mijn moeder heeft ook niet de levensstijl die bij haar leeftijd (65) hoort, die is nog veel te actief, beweeglijk en ondernemend, en veel mannen van haar leeftijd zijn dat al stukken minder. Het is meer dat je met een basisschoolkind echt in een andere levensfase zit dan met bijv studerende kinderen (of kinderen krijgende kinderen).

Suzaa; knap dat je het met je tweede zwangerschap vol kunt houden tot 4 weken voor verlof. Hopelijk gaat je het lukken.

Ibbel; wat lief dat je vriend ook een cadeautje gekocht had, wel jammer dat het meteen gesneuveld is. Ben benieuwd woensdag naar je gesprek. Hopelijk word je aangenomen. Wat is ouderlijk gezag en hoe moet je dat regelen dan?
Wij moeten nog steeds het ouderlijk gezag van vriend over Tessje regelen....

Lala, als je gevoel er goed bij is zou ik je broertje gewoon peetoom maken. Dat gaat vast wel rare blikken opleveren, maar daar hoef je verder helemaal niks mee. En raar inderdaad, zo'n nieuwe vriend van je moeder. Maar dat geeft wel aan dat het goed gaat met je moeder en lekker haar leventje leeft toch? En wat leuk dat Alissa loopt! Lekker zo voor de zomer, kan ze de tuin door!

Suzaa, geen tips voor niet slapende kinderen, maar wel veel sterkte gewenst!

Normaal doen we het ook zo dat ik Tessje op bed leg en vriend de keuken enzo opruimt. Maar hij is de laatste tijd gewoon erg laat thuis. Balen. We zitten er nu aan te denken om een motor voor hem te kopen zodat hij tussen de file door kan.

Ik ga naar huis, weer een werkdag erop!
Ook hier geen moederdagcadeautje van het KDV. (en ja, ik vond dat ook stom van het KDV, had me er al helemaal op verheugd... ) En aangezien Vriend het hele weekend de hort op was voor een vrijgezellenfeest van een vriend moest ik ook mijn eigen ontbijt maar maken. Gelukkig wel een gezelllig ochtendje met mijn meisje in het grote bed gehad, daar kan geen knutselcadeautje tegenop!

Lala, goed idee, om je broertje peetoom te maken. Mijn nichtje heeft ook de overleden zus van haar man als peettante van haar zoontje, ik vond dat een heel mooi gebaar om iemand die er niet meer is wel te betrekken bij de toekomst. Stiekem is dat ook een beetje de reden dat we Bintje's tweede naam hebben vernoemd naar de overleden moeder van Vriend. Zo is ze toch betrokken als 'oma', ook al is ze al 32 jaar dood.

Vriend van je moeder: dat lijkt me ook raar, om die dan zo plompverloren te ontmoeten. Is hij zoveel jonger dan je moeder of gewoon wat later aan kinderen begonnen? Ach, als je moeder gelukkig is, is dat al heel wat waard, denk ik zo.

En gefeliciteerd met het lopen van Alissa!!

Hihi, momenteel vraagt iedereen aan me "en? loopt Bintje al?" en mijn antwoord is dan steevast "ja, en altijd de verkeerde kant op"

Lizzie, balen van de baan van je man, maar wel een heel goed teken dat ze hem voor die andere baan willen spreken, wij duimen gewoon nog even verder!

Ibbel: succes woensdag, ook voor jou duimen we!!

Voogdij is ook hier nog steeds niet geregeld. Komt er maar niet van. En tegelijkertijd vrees ik wel dat het niet soepeltjes gaat lopen als ons tegelijkertijd iets overkomt, want beide grootouderstellen zullen het idee hebben dat zij het beste voor Bintje zijn en zullen elkaar daarin ook echt geen ruimte geven. Dat willen we voor zijn door zelf vrienden aan te wijzen als voogd, maar we twijfelen tussen twee stellen en hebben nog steeds de knoop niet doorgehakt, laat staan dat we het er al over hebben gehad met ze. Toch doen binnenkort......

Slapen: Bintje is de laatste weken heel onrustig als ze gaat slapen. Die moet blijkbaar de hele dag nog even verwerken en ligt rustig een uur voor zich uit te kletsen. Terwijl ze echt wel moe is, ze gaat ook graag naar bed, laat zich lekker instoppen met duim in haar mond maar zodra we de kamer uit zijn begint ze hele verhalen te houden tegen haar knuffels. Als je dan nog even komt kijken zit ze rechtop, rug naar de deur, hele verhandelingen te houden tegen haar aap of schaap Ze heeft geeneens in de gaten dat je in de deuropening staat, zo gaat ze erin op.

Ach, ze huilt niet en valt na een uurtje wel in slaap. Blijkbaar heeft ze het nodig om bij te komen van de dag voor ze gaat slapen. Het is ook vrij licht in haar kamer omdat de zon erop staat. We hebben vorige week een screen besteld als zonwering, maar de levertijd is 4 weken, dus dat duurt nog even. Hopelijk gaat ze wat makkelijker slapen als dat er hangt en het wat minder zonnig en licht is in haar kamer.

Tess: onze buurman heeft een half jaar geleden een motor gekocht omdat hij ongeveer dezelfde problemen had als jij en vriend, hij kwam steeds laat en moe thuis en zijn vrouw was het nogal zat om overal alleen voor op te draaien. Het scheelt volgens hem echt: ten eerste is hij een dik half uur eerder thuis en ten tweede werkt het motorrijden voor hem zo ontspannend dat hij eenmaal thuis veel gezelliger en actiever is. Dus zo'n slecht idee lijkt het me niet!

(al moet ik erbij zeggen dat hij een maand geleden een aanrijding heeft gehad met de motor. Motor total loss, hij gelukkig ongedeerd maar wel weer even met zijn neus op de feiten gedrukt: je bent wel heel kwetsbaar op zo'n ding! Daar staat tegenover dat ie binnen 1 week een nieuwe motor had, want hij miste het heel erg!!)
Hallo allemaal,

Ik begrijp dat jullie allen november mama's 2007 zijn... nu is dit natuurlijk al even geleden maar lijkt me leuk af en toe eens met jullie mee te schrijven.

Hier dus een zoontje van 16 November 2007 die nu ontzetten ontdeugend is op het moment maar goed gaat wel weer over neem ik aan.

Verder is mama 31 jaar oud en werkt daarbij ook nog 4 daagjes in wisseldiensten waardoor hij vaak maar halve dagen bij de gastouder is.

Verder weet ik even nu niet zo veel te vertellen bij vragen hoor ik het natuurlijk graag

Groetjes Dyfaine
Grrr. heel leuk alles weg wat ik getypt had!

Dyfaine, hartelijk welkom, schrijf lekker mee!

Hoe heet je knulletje of gebruik je liever een alias?

Ik was de 16e uitgerekend!

Lala, spannend die ontmoeting met je ma's nieuwe vriend! Wel fijn dat het klikte! Enne, broertje gewoon tot peetoom benoemen hoor... Ouderlijk gezag is wat je moet regelen als je niet getrouwd bent en de vader het kind moet erkennen geloof ik (weer een voordeel van getrouwd zijn.)

Suzaa, leuk dat die zandbak zo'n succes is!

Ibbel, Haarlem is ca. 1,5 uur rijden, net als naar huidig werk van mijn man in Zwolle (soms zelfs nog langer, vanuit het noorden staat het altijd vast). Geen file vanuit jouw hoek?

Moederdagcadeautje, heerlijk om zelfgefrobelde dingetjes te krijgen. Inderdaad erg sneu als je dan niets krijgt!

Wij gaan de voogdij kwestie deze week regelen met de beste vriend van manlief. Hij heeft samen met zijn vrouw al vier kinderen, maar er is plaats in hart en huis voor meer.
Dyfaine, van harte welkom! Alle info komt vanzelf wel we zijn redelijk nieuwsgierig.

Voogdij, hier ook nog niet geregeld. We willen de ouders niet, ivm leeftijd. Zelf zou ik mn broertje en zn vriendin wel willen, blijft het toch nog een beetje in de familie en ze zijn ook erg gek op dr. Manlief wil liever vrienden, maar die hebben nu net een kleintje en vooral die vriendin heeft een andere denkwijze dan ik en ik weet niet of ik dat wil. Maar hier zijn ook van plan om nog heel lang van haar te genieten. (klop,klop)

Lekker shock, weet je waarom je moeder niets had verteld?
Binti, onze kraamhulp zei dat het een goed teken is als kinderen hele verhalen vertellen in bed, dat duidt erop dat ze zich veilig voelen in hun kamertje. Niks aan doen dus. Seppe kan ook enorm kletsen tegen Artie.

Lizzie, anderhalf uur naar Haarlem? Komt hij niet vast te staan dan rond allerlei knooppunten? Zwolle is 45 minuten en voor zover ik weet geen files. Het is een N-weg die ernaartoe gaat.

Suzaa, dat is nog lekker te overzien met al die vrije dagen tussendoor. Het gaat je wel makkelijk af hè, deze zwangerschap.

Lala, ouderlijk gezag moet je aanvragen als je als stel ongehuwd kinderen krijgt. J. heeft Mila wel erkend, maar hij heeft nog geen ouderlijk gezag. Stel dat ik heel erg moeilijk zou gaan doen, dan heeft hij nu geen enkel recht ten opzichte van Mila, ook geen plicht trouwens. Het enige dat je moet doen om het te regelen is naar Burgerzaken gaan voor uittreksels uit het register en die moeten dan met een formulier naar de rechtbank, maar steeds als we in de stad zijn zijn we ons paspoort vergeten, of het loket zit dicht, dat soort dingen.

Q, wat doe jij aanstaande maandag? Ik ben met Mila even langs op mijn oude werk en ik wil graag een theetje bij je komen drinken. Zal ik je bellen maandag om te kijken of het uitkomt?
Zo, vinden jullie me er niet relaxed uitzien
Dyfaine, moeilijke nick heb je. Ben je nieuw hier op het forum?
O nou gelukkig dan voelt amber zich wel veilig op dr kamer. Ik heb dr om 1945 op bed gelegd en ze heeft met tussenposen tot 2115 gebabbeld. Nu ligt ze lief te slapen. Moet zeggen dat ze steeds meer begint te babbelen. 's morgens vroeg begint ze al papa en mama te roepen, maar daar reageren we nog niet echt op, ze vermaakt zich dan nog wel een halfuur en dan blijf ik nog ff lekker in mn bedje.

Tandenpoetsen, ik mag 9 van de 10 x niet amber dr tandenpoetsten. Als manlief het vraagt doet ze braaf dr mond open en kan hij poetsen. Maar hij is er 4 avonden niet, ze vind onze elektrische wel erg interessant maar dat volgens mij nog niet.

Regenjasje, heeft iemand nog een leuke site voor een regenjasje met bijpassende laarzen?

O en er is een hoektandje door rechtsonder.
Goede morgen allemaal

Ik las iets over hoektanden ogg zo zielig hier ook echt heel erg last van. Hoop ook dat ze snel door zijn.

Verder is mijn zoontje dus op 16 November geboren en heet Veron Shaquille. Ons gezinnetje bestaat uit papa, mama en Veron natuurlijk. Verder werk ik nog 4 dagen en wonen we in almere. Veron is een lief maar aanwezig kind laat maar zeggen :heart

Verder babbelt hij al flink wat woorden en loopt vanaf 11 maand. Maar is wel heel lui en word buiten liever gedragen of in de buggy. Ja hij heeft surinaams bloed van papa dus zal er wel bij horen hihi

Ikzelf ben 31 en werk op een alarm centrale in amsterdam en we wonen in almere. Ben op dit moment bezig met een afval project voor mezelf en wil er 20 kg af hebben.. en ja dat zou moeten kunnen in 2,5 maand dus we zullen zien.

Nou ik hoop dat ik jullie zo een beetje van ons heb laten weten.

Nu gauw naar het werk.

Groetjes
Wat een geklooi mobiel! 3e poging. Op mijn pc doet het forum het elemaal niet.

Welkom dyfaine!

Heb je het wel goed getypt? 20 kilo in 2 maanden? Ikheb 13 kilo in 5 maanden gedaan en dat vond ik al veel. Ik ban nu begonnen aan 15 kilo. Zijn er al 3 af, lang leve de borstvoeding

Verder dus maar even geen reactie. Ik hab kramp in mijn handen van dat rotding

Hopen dat het forum snel gemaakt is. Het is toch al best een tijdje dat het zo hapert.
haha O wat lastig om te forummen op je mobiel... Ik heb wel een mobiel maar gebruik hem zelden en weet niet eens of het wel kan met dat ding...

Ibbel hoezo relaxed ?

Dyfaine welkom..

Lala proficiat met je wandelende meisje.. Scheelt toch weer een hoop hoor als je dat handje niet meer hoeft te geven (al was het maar aan rugklachten )

Wij hebben niks op papier als het gaat over voogden en dat soort zaken, slechts een mondeling afspraak waar nodig eens verandering in moet komen. Ik hoop dat mijn zusje en haar man mijn kinders willen opvangen als E en mij iets zou overkomen (maar zij heeft die grote honden en hoewel het tegenwoordig best goed gaat vind ik het echt geen combinatie, die honden en een hoop kinderen), ik denk dat mijn apen daar wel het beste af zijn.

Ik vind het ook wel een mooie gedachte om jouw broertje als peetoom van jouw meisje te "benoemen". Mijn Madelief heeft ook als 3de naam de naam van mijn overleden zusje, dat voelt gewoon goed en daar draait het toch om...

Spannend Lizzie met die sollicitaties allemaal... Als het werk is wat hij leuk vind dan kan je er toch ook wel voor rijden?? Hier doet lief dat ook, hij rijd elke dag een dik uur heen en ook weer terug over de gezellige A2 om te kunnen doen waar ie goed in is...

hoektanden zijn hier ook aan het doorbreken, linksboven is ie erdoor. Ik geloof eigenlijk niet dat Raf er veel last van heeft...

Zijn jullie kinderen ook zo vreselijk onvermoeibaar en ondeugend?? Raf is continu op zoek naar zijn eigen maar ook naar mijn grenzen.. Ik word er soms echt doodmoe van. Alle kastjes opentrekken en alles eruit halen hoort bij zijn dagelijkse routine tegenwoordig. Op de keukenkast waar ik mijn staafmixer en keukenmachine in heb staan zit gewoon een fietsslot omdat meneer precies weet hoe hij zo'n kindersluiting open moet krijgen... Hij slaapt nu en het is nu voor mij echt weer even bijkomen hoor haha (dus niet relaxed), ik hoop dat deze fase gauw voorbij is...
Origineel hmm ja 2,5 maand dan 20 kg ik ben begonnen met een eiwit dieet dus dat moet goedkomen. Een vriendin is zelfs 25 in 2,5 maand... maar goed ik moet het eerst maar eens laten zien.

Zijn er al meerdere mama's die een tweede kindje erbij hebben nu of misschien al een derde?

En ik moet wel heel erg lachen om het fietsslot op de kastdeur hahah zo schattig gewoon.

Hier ook een die de heleboel afbreekt en ook het klimmen heeft ondekt niet te geloven gewoon en ja dat betekend geregeld vallen.

Vanmorgen dus flink van de bank gevallen. En voor het eerst bij papa die altyd zegt dat mama niet oplet hihi dus nu weet hij ook dat het soms 1 seconde is

Nou hier even bankhangen

Groetjes
Grrrrr, Mánnen!!!

Komt ie vandaag thuis, zegt hij (na twee uur op de bank te hebben gehangen voor de TV) "ohja, ik heb nog wat voor je van het KDV van Bintje" en hij haalt ergens onder uit zijn tas alsnog mijn moederdagcadeautje.... Heel lief, een fotolijstje met een foto van Bintje, het lijstje heeft ze zelf "geverfd". En ik was zowaar ontroerd!

Ibbel, goed te horen dat mijn meisje zich op haar gemak voelt. Klopt ook wel hoor, ze zit heerlijk in haar velletje en kletst lekker voor zich uit, het is wel een grappig gezicht en gehoor.

Alvast succes morgen!!

Dyfaine, welkom! De naam is inderdaad even wennen (2x fout getypt....X-D) jeetje, dat is veel afvallen in korte tijd? Denk je echt dat dat werkt? Nouja, ik moet er niks van zeggen, ik ben te lui voor een dieet, ik vergeet altijd dat ik ermee bezig ben...

Lijnes: een fietsslot op je keukenkastjes, slim bedacht en oh, wat is Raf toch een slim mannetje dat ie de kinderslotjes al doorheeft!! Hopelijk duurt dat hier nog even. Ze is inderdaad wel bezig met haar grenzen te verkennen en zeker ook te overschrijden. Af en toe heel vermoeiend, maar ook wel grappig :-)

We hebben hier een minder leuke week: vorige week overleed de vader van een goede vriend heel plotseling en vandaag werd hij begraven. Vriend is erheen geweest, ik kon niet mee ivm geen oppas voor Bintje.

En zondagnacht overleed mijn oom. Die was al een tijd ziek (kanker) maar kreeg in korte tijd verschillende complicaties die niet verwacht waren en een hartstilstand bleek fataal. Vrijdag is de crematie, dus zo hebben we twee uitvaarten in een week. Niet leuk. Ik heb in het doosje met alle kaartjes die we kregen rond de geboorte van Bintje het kaartje dat hij en mijn tante me stuurden toen ik net zwanger was, waarin ze ons lieten weten dat ze blij waren met het goede nieuws omdat ze wel goed nieuws voor de toekomst konden gebruiken. Hij had toen net de diagnose gekregen.
Ibbel, succes!

Dyfaine, welkom! In de openingspost staat hoe het er hier voorstaat voor wat betreft tweede kindjes.

Ik ging vanavond even het toetje halen, duurt hooguit een halve minuut. Tessje liep gewoon door de kamer. Kom ik terug, zit ze IN de tripptrapp. Met beide voeten aan de goede kant in de beugel.... Ik heb vriend erbij geroepen en die geloofde het niet. Hoe krijgt ze het voor elkaar. En ja, hier ook een ondeugend meisje. Zo erg dat ik vandaag ben begonnen met haar in de hoek zetten. Eerst dacht ze dat dat een leuk spelletje was, maar later had ze wel door dat het menens was. Nu maar hopen dat het indruk blijft maken.

Op onze pc kan ik niet op de topics komen, heel irritant. Nu even op de laptop van vriends werk. Maar nu naar bed, nog drie drukke werkdagen voor de boeg!
Aaaah Tess dat is ook wel heel knap van Tessje!!! Dat doet mijn berggeit haar echt niet na In de openingspost missen wel mijn twee "grote apen" trouwens(is niet verwijtend bedoeld maar ik heb er dus wel 3).

Binti wat ontzettend naar is dat zoveel verdriet in 1 week... Veel sterkte... Enne Bintje is gewoon een heerlijk kind, kan me helemaal voorstellen hoe ze erbij zat in haar bedje!!

Dyfaine, ik doe het je ook echt niet na hoor zoveel afvallen in 2,5 maand (ook niet in 2,5 jaar trouwens ) Ik hou teveel van zoetigheid en ben totaal niet gedisciplineerd genoeg om dat zo vol te kunnen houden... Veel succes ermee...

Ibbel grappige nieuwe avatar, is dat nog steeds Artie (zo heet ie toch?) ! Ziet er "lekkerlente" uit.
Sjee, Binti, dubbel gecondoleerd dan!

Tessje in de hoek... nú pas? Ik heb Qtie er al een paar keer in gezet. Maakt ook niet zoveel indruk, maar hé, het gaat om het idee.

Vandaag was ze eindelijk weer naar de creche trouwens. Pfff... wat een opluchting. Ik werd er echt chagrijnig van, van het thuis en vooral ook binnen moeten zitten met d'r. Ik ben echt niet gemaakt voor het thuismoederschap, zoveel is me duidelijk.

Lijnes, een fietsslot om het keukenkastje?! Hahaha, wat een dondersteen is die Rafje van jou toch, zeg!

Qtie is juist reuze lief op het moment. Wil opeens met allemaal dingen helpen enzo. Qua keukenkastjes heeft ze gelukkig nooit zo'n interesse getoond in andere kastjes dan die ene waar ze gewoon in mag en die ze gewoon leeg mag trekken. Dat is dus maar weer een geluk.

Iets regelen... wij zijn er wel al uit naar wie Qtie gaat, mocht ons iets overkomen (dat was al een hele kluif ), maar hebben dat nog niet aan de personen in kwestie voorgelegd, noch op papier gezet. Eigenlijk hebben we ook gewoon nog niets geregeld dus.

Misty, in navolging van de tip die ik TessTan ooit heb zien geven ergens, zingen wij er altijd een liedje bij. Dat lijkt hier wel te werken. Verder mag ze natuurlijk ook altijd zelf nog even poetsen, nadat wij gepoetst hebben. Maar goed, dat geeft geen garantie voor succes bij Amber natuurlijk.

Voor regenjasjes geen tips. Wij hebben een (veel te groot) jip en janneke regenpak van de hema. Daar loopt Qtie als een soort michelin-mannetje in.

Lala, gefeliciteerd met de los lopende Alissa! En de naam van je broer zou ik zéker doen hoor. Het gaat toch ook gewoon om de herinnering. Alleen maar mooi toch, als je broer via jouw kind toch nog voortleeft?

Lizzie, balen van die baan, maar Haarlem klinkt ook wel interessant. Zeker als het qua reistijd toch niet uitmaakt!

Ibbel, je ziet er superrelaxt uit!

Ik ben maandag gewoon thuis. Wel zonder Qtie, maar dat maakt qua thee niets uit natuurlijk. Heel erg leuk als je even langs zou komen met Mila!

Oh ja en moederdag... hier dus ook geen crecheknutsel. Geen idee of ze er wel of niet aan doen. Ze was de week voorafgaand aan moederdag niet geweest, dus als ze er wel aan doen, had ik gewoon pech.

Gelukkig had Qlief een gedicht gemaakt met een prachtige door Qtie ingekleurde kleurplaat op de achterkant. Verder kreeg ik een sieraad... of nou ja, de belofte dat ik die uit mag zoeken, nog vanwege de borstvoeding. Had ik wel verdiend, vond ik en Qlief was het daar dus wel mee eens. Oh en hij had ook als verrassing eindelijk de foto's van de fotoshoot van vorig jaar besteld. 's Middags zijn we dus even de stad in geweest om een mooi album aan te schaffen.

Ik zal vast nog het een en ander vergeten zijn, maar hier laat ik het maar even bij.

Dyfaine, welkom.
Ja, hállo, Lijnes, dát wordt teveel om te onthouden hoor. Als we ook nog kinderen moeten gaan onthouden die vóór onze "november-bloedjes" geboren zijn.

Maar goed. Tess, zet jij er even twee apen bij? Met de hartelijke groeten van Lijnes?
hee Q wat ben je toch een druif haha, ik ben wel ff de enige heh met 3 kinders...

Dat niet gemaakt zijn voor het thuismoederen, is zooooo herkenbaar, ik ben de afgelopen week echt gillend gek geworden van die kinderen allemaal om me heen. Nu moest manlief afgelopen weekend ook nog overwerken (ze gingen 1 van zijn projecten in gebruik nemen) en was ie dus echt ook het hele weekend van huis en komend weekend weer dus veeg mij maar op. Ben benieuwd of ik maandag nog steeds moeder van 3 kinders ben, of dat ik er misschien eentje ga bakken in de oven...

(wind je je niet teveel op op dat topic over liever willen moederen ook al heb je een opleiding )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven