November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Je hebt gelijk hoor, Lijnes, jouw oudsten horen er gewoon tussen. En verder gaat de eer van de meeste kinderen geheel en al naar jou. Tess, maak er maar een erevermelding van. Dat Lijnes onze Oppermoeder is.

Ik wind me niet teveel op hoor, verder. Ik kan alleen verrekte slecht tegen gelieg. En ik had heel toevallig ook nog wat frustratie liggen.

Bakken in de oven zou ik niet doen hoor!

Daar gaat je huis zo van stinken!

Qtie was trouwens niet eens vervelend ofzo. Het is vooral dat ik gewoon helemaal tureluurs word van dat continue gemoeder. Ik wil wel weer eens gewoon wat Doen met mijn leven. En dan liefst dus iets anders dan plasjes en poep dweilen.
hee ja grapjas, dat was dus juist echt niet waar ik op uit was.

Ach en ik kan ze zo gemakkelijk wel bakken, mijn huis stinkt toch al

maar even serieus ik snap je echt, ik zit hier net zo met mijn goede gedrag en mijn opleiding gewoon thuis niks anders te doen dan kinderen te bedienen, dat had ik vantevoren ook niet bedacht, toen ik zwanger raakte van Tijn in mijn laatste jaar. Ik heb er de laatste weken ook weer meer last van dat ik totaal niks doe met mijn verstand, terwijl ik vroegah zo ambitieus was. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt heel gelukkig met mijn kinderen maar mijn eigen leven had er best anders uit mogen zien. Nu staat dat vooral in het teken van die kinderen, terwijl ik altijd zoveel plannen had. Nu ben ik 35 en heb nog altijd niet echt "gewerkt" wel bijbaantjes gehad maar nooit werk gedaan dat gerelateerd is aan mijn studie.

Voor mij is het voorlopig nog doorbijten. Hoe is dat bij jou? Heb je nog plannen???
Ow Q ik ben weer eens de botterik hier... Ik hoop niet dat ik jou kwets met mijn opschepperige gedoe over de meeste kinderen. Als dat wel zo is dan bij deze mijn excuses....

Ik vind jou overigens veel meer eretitel waardig, voor alle moed en doorzettingsvermogen.. Daar kan ik in elk geval nooit aan tippen...
en nou ga ik in mijn nest. Morgenvroeg staan ze er weer...
Plannen maken is een beetje lastig hier. Ik zit natuurlijk sowieso al met mijn eigen gezondheidssituatie, waardoor normaal werken niet echt aan de orde is. En ik heb mijn studie nog niet eens afgerond ook...

Het einde is wel in zicht en ik fantaseer er wel eens over dat ik ooit, óóit nog wel eens aan de slag ga. Maar goed... het is niet alsof mijn gezondheid opeens vooruit gaat in plaats van achteruit, dus ik weet nog niet echt hoe realistisch dat allemaal is.

Wat me in ieder geval vertrouwen geeft, is dat ik wel in een studierichting zit nu waar heel veel werk in te vinden is. Met mijn oude studie valt nog geen droog brood te verdienen, dus wat dat betreft zijn mijn perspectieven wel gunstiger nu. Dat scheelt al wat.

Maar zoals vanmiddag... ik ben de hele week al depressief van het binnen zitten. Vanmiddag had ik een studie-gerelateerde lezing. Ontzettend leuk en interessant, maar dan ben ik me er tegelijkertijd wel heel erg van bewust hoe stil mijn leven eigenlijk staat. Ik heb het daar best wel moelijk mee, eerlijk gezegd. Al helemaal na een week thuiszitten natuurlijk.

Wat me wel op de been houdt, is dat ik uiteindelijk altijd wel iets vind om me mee bezig te houden. Tot nu toe is er altijd wel iets op mijn pad gekomen. Dat zal in de toekomst vast ook wel zo zijn. Wat dat betreft voelt deze periode wel als doorbijten ja. Als Qtie wat ouder is en wat meer haar eigen gang gaat, dan hoop ik toch wel echt zelf weer wat meer aan bod te komen. Of dat nou met werk is of met iets anders. (In acht genomen natuurlijk dat ik ook nog nooit verder gekomen ben dan bijbaantjes, met mijn hele 33 jaar. Een echte carrière zal er waarschijnlijk niet meer in zitten. Ik kan niet beloven dat ik daar al helemaal vrede mee heb, hoor. )
Nee hoor, niet kwetsend. Ik moet er op zo'n moment wel aan denken natuurlijk, maar het raakt me niet. Een nieuwe zwangerschap raakt me wel. Blijkbaar zit er toch wel onderscheid in of ik mezelf in de situatie kan verplaatsen of niet ofzo.

Ik zou over dingen die me zo raken ook (nog) niet zo kunnen dollen. Dat is de graadmeter, zeg maar.

Welterusten!
Lijnes, jouw moed en doorzettingsvermogen zit weer op een heel ander vlak. In je keuze om thuis te blijven voor Tijn bijvoorbeeld. Dat had hij nodig, dus dat deed je. Zo werkte dat hier ook.
Haha, Binti, ik vergat toen ik vegetarier werd een keer dat ik geen vlees meer at, stond ik ineens bij de Mac een cheeseburger te bestellen Och wat een nare berichten allemaal.

Lijnes, over mijn avatar, Seppe noemt hem Artie inderdaad, maar eigenlijk heet ie Artisdepartis.

Q, ik kom naar je toe maandag. Ik ga tussen de middag even een broodje eten op de gracht en ik bel je als ik daar wegloop. Wat is handiger lopen of tram? Je weet wel waar mijn werk is toch?

Tess, wonderlijk dat Tessje zelf in haar stoel klimt. Tjoh.

Ik ben net weer terug van een sollicitatie. Ging best goed, maar ik twijfel of ik er wel goed aan doe om daar te gaan werken. Het is precies hetzelfde werk, terwijl ik juist graag iets anders wilde. En ik wil zo graag dichter bij huis werken, vooral ook omdat J. in september gaat beginnen met afstuderen en daar heel druk mee gaat zijn. Shit zeg, de banen liggen echt niet voor het oprapen, klotecrisis, echt hoor, in economisch voorspoedige tijden is het zogenaamd een en al feminisme en bestaat er geen glazen plafond, maar als de hand op de knip moet merken parttime werkende vrouwen het als eerste.

Zo, nu ga ik maar eens even lekker met Es naar de sauna!
Lijnes en Q, ik heb echt diep respect voor jullie dat jullie het zo goed doen thuis, ook al is het mischien niet helemaal een bewuste keuze of zou je het liever anders zien. Ik ben ook echt geen thuisblijfmoeder materiaal, ik word bloedchagrijnig als ik mijn hersenen niet kan gebruiken.

Lijnes, sorry dat ik je grote apen ben vergeten in de openingspost! Eerlijk gezegd gewoon echt niet gedacht aan oudere kinderen dan november 2007 kids. Hoe zal ik ze vermelden? Als apen? Of met jaar en maand? Zeg het maar!

Vandaag wel een onverwacht thuisblijfmoederdagje. Tessje heeft de hele nacht liggen hoesten alsof ze erin bleef. De vorige keer had ik na precies zo'n nacht een cursusdag en kon ik me 's middags vanuit het midden van het land naar huis haasten om Tessje met koorts van het kdv op te halen. Nu had ik toevallig ook een cursusdag en geen zin in hetzelfde scenario, dus ik ben met Tessje thuisgebleven. En drie keer raden.... er is helemaal niks met mevrouwtje aan de hand. Nou ja, ze ziet er niet goed uit, en heeft heen beetje verhoging, maar verder merk je niks aan haar. Wel vanmiddag even naar de dokter, ook om weer naar haar eczeem te laten kijken. Na het leegsmeren van drie tubes zalf zit er nog geen verbetering in. Het wordt nu echt vervelend, vooral omdat ze er jeuk aan heeft en ze dus geen broekjes en shirtjes met korte mouw aankan. Ik heb voor over een paar weken ook al een afspraak gemaakt met de homeopaat. Dat wilde vriend graag, ik ben zelf nogal sceptisch, maar het is wel een nuchter mens volgens mij, ziet homeopathische behandelingen vooral als aanvulling op reguliere geneeskunde. Ik ben benieuwd, vriend gaat met Tessje, dus ik hoor het wel. En vriend is nuchter genoeg om zich niks aan te laten praten. Als dat ook niet helpt laat ik Tessje doorverwijzen naar de dermatoloog.
haha doe maar als apen, dat zijn het tenslotte ook

Tijn is van 22 mei 2000 en Madelief van 8 november 2002 doe er maar mee wat je wil hoor, ik wilde die informatie gewoon even uiten naar alle nieuwelingen, verder boeit het me niet zo erg, ze zijn voor mij aanwezig genoeg
vervelend van de eczeem bij Tessje.. Is het niet zo dat eczeem in de zon verbetert? Of is dat een illusie? Ik begrijp dat je haar niet in korte mouwtjes en broekjes hijst omdat ze zich anders helemaal openkrabt maar zou de zon niet juist heel goed werken??

rot, Ibbel dat je solliciteert terwijl je eigenlijk gewoon iets anders wil... Lijkt me behoorlijk lastig om zulke besluiten te moeten nemen.. Is er in jouw branche, die waar je eigenlijk naarteo wil, niet al iets van herstel te zien?
Lala, wat een mooi idee omje broertje peetoom te maken. Zal hij vast een hele eer vinden en zoals Suzaa al zei, een engeltje die je dochter altijd met zich mee zal dragen.

Pff, kan je dat ook met je moeder bespreken. Dat ze je niets heeft vertelt over haar nieuwe vriend. Zelf zou ik hiervan niet echt gecharmeerd zijn.

Over Binkie schoensmaak valt te twisten. Echt foeileleijk waren ze ook niet. Het waren knal gele en rode lakschoenen. Niet echt mijn ding, maar je moet ook eens iets proberen. Al hoop ik dat zijn smaak wel zal veranderen. Zou me trouwens wel erg leuk lijken om samen met mijn zoon te kunnen shoppen.

Nog gefeliciteerd met het lopen van Alissa! Super hoor. Zeker fijn met de kleine op komst.

Lizzie, weet je al iets meer over man's sollicitatie?

Wauw, petje af hoor Suzza. Vier weken van te voren stoppen. Gaat het al beter met slapen? Het is niet niks hé, als je niet door kan slapen. Helaas weet ik er alles van.

Dyfaine, welkom! Even een persoonlijke vraag. Moet je van je zwangerschap nog zoveel afvallen of was je voor je zwangerschap ook al volslank? Succes ermee in ieder geval.

Lijnes, ondeugend? Nee hoor hier niets van te merken. Hier ook al een kleine die weet hoe de kindersluiting werkt. Ben ook blij dat we deze week samen vrij zijn, zodat we Binkie of kunnen wisselen en ook af en toe even de boel de boel kan laten. Mén wat een vermoeiende fase. Maar aan de andere kant ook weer zo'm leuke fase. Hij leert zoveel in een korte tijd.

Binti, Dat snap je toch niet! Dat ze dat nou kunnen vergeten. Het allerbelangrijkste van moederdag! Gelukkig krijg je het toch nog binnen redelijke tijd en niet een paar jaar later.

Gecondoleerd! Wat kan een kaart dan weer veel waarde krijgen! Sterkte met het verlies.

Ohoh, die tessje. Waarschijnlijk zat ze er vol trots in. Niet snappens waar jij je druk om maakte.

Balen zeg dat het eczeem niet minder wordt. Geef je wel groot gelijk dat je stappen onderneemt.

Q, fijn dat Qtie weer aan de betere hand is. Enne jou tijd komt vast wel een keer. En zoals je schrijft zolang er iets op je pad blijft komen, wat je aankan geniet er dan ook van. Al snap ik dat het graag anders had gezien. Maar komt tijd komt raad. Helaas werkt in de toekomst kijken niet. Probeer te genieten van je goede dagen en je activiteiten.

Ibbeltje, Balen zég! Wat je zegt, jammer dat je niet voor jezelf kunt kiezen. Voor een aantal jaren terug zou ik zeggen, kies niet voor deze baan. Maar ja, dat is nu niet echt een keuze. Al zou je natuurlijk wel verder blijven kijken. Zal misschien niet bij je passen. Maar als ze er bij een evt. sollicitatie naar vragen, kan je wel uitleggen waarvoor je snel weer van baan wilt wisselen.

Hier tot nu toe een heerlijk weekje. Zondag een top-moderdag gehad. Manlief had samen met vrienden een moederdag georganiseerd. Samen met 4 andere gezinnen hebben we bij 1 van hen thuis een super gezellige dag gehad. Het weer was natuurlijk top en de mannen zorgen voor de rest. Wij hoefden niet te doen. Heerlijk!! Zo lief ook allemaal. En dan natuurlijk de niet-zelf gemaakte, maar wel zelfbeschilderde ketting van Binkie!

Binkie slaapt nu. Ga nu terug naar de tuin om daar met een boekje van het zonnetje te genieten.
Jippie, de pc doet het.

Nu dus heel veel reacties

Voogdij: wij zijn inderdaad ook nog aan het denken.

Let wel op Dyfaine, want als je zo snel afvalt ga je wel jojo-en hoor. Je lijf moet volgens mij iedere 10% gewicht heel erg wennen. Ik ga er nu vanuit dat je geen 200 kg weegt Succes!

Binti, gecondoleerd. Wat een nare week zeg.

Hihi Lijnes, dat fietsslot. Inventief hoor! Gelukkig hier een meisje dat geen belangstelling heeft voor de keukenkastjes. Ik heb er zelfs nog geen veiligheidsklemmetjes opgezet. Maar ja, jongetjes zijn echt onderzoekender heb ik het idee. Dus over een half jaar zit dat fietsslot er misschien ook wel op

Q, dat jezelf kunnen verplaatsen in zwangerschappen herken ik heel erg. Ik vond het (tot ik eindelijk zwanger raakte van Neeltje) ook heel erg als ik van iemand dichtbij hoorde dat ze zwanger was. Maar de kinderen van zus of andermans baby's vond ik alleen maar leuk. Gek he, hoe hersens werken. Ook ik vind het heel knap van je hoe je het allemaal redt en je plannen toch weer op de lange baan kan schuiven. Het leven met de dag moet je zo verplicht leren. Maar ik lees uit jouw postings zoveel positiviteit, dat je dat zeker heel goed kan. Niet altijd, maar je bent ook nog geen heilige. Dat kan pas over een jaartje over 60, als je dood bent

Ibbel, als het een beetje een goede baan is zou ik hem nemen. Inderdaad crisis en zo. Het solliciteert veel lekkerder met het idee dat je al geld binnen hebt komen. Dan maar even doorzetten. Heb ik met mijn baan vorig jaar ook gedaan. en nu heb ik een veel leukere (en beter betaalde )

Tess, beterschap bij Tessje. En inderdaad, misschien dat juist frisse lucht wel helpt. Kort broekje en handschoentjes? Maar dat is wel lastig met klimmen!~

Hier de eerste breekdag van de badkamer achter de rug. Een korte, want de oudste dochter van onze loodgieter is vandaag jarig. Ik dus vanmorgen bepakt en bezakt naar mijn ouders voor een dag bivakkeren, belt manlief om 13 uur dat de kust alweer veilig is. Nou ja, beter dan andersom: dat hij vanavond om 20 uur nog bezig zou zijn.

Over ondeugend gesproken: ons meisje is juist weer een zonnetje. Alleen wil ze nog steeds niet alleen spelen. Zodra het s-woord valt, is het drama. met wat overredingskracht en een leuke uitdaging kan ik haar soms 5 minuten zoet houden, maar over het algemeen wil ze bij MAMA!! Maar ja, het echte huilen en drammen is voorbij, dan zal de mama periode ook wel betijen.

En nu ga ik maar eens kijken of we nog kunnen eten deze week. Want poeh, het geld stroomt je handen uit met zo'n verbouwing........
Ibbel, tja, het is nu inderdaad niet de tijd dat je zelf hoge eisen kan stellen helaas... Aan de andere kant is een baan zonder al teveel druk misschien ook wel fijn met twee kleine kindjes en een drukke man??? Maar ik snap dat het balen is als je moet inleveren...

Lijnes, zon zou misschien wel goed zijn, maar Tessje had vandaag een shirtje aan en gelijk de binnenkant van haar elleboog opengekrabt. En dan moet ik het ook insmeren met zonnebrandcreme en dat is ook niet echt goed voor eczeem. Je apen zet ik zo in de openingspost!

Novem, moederdag klinkt echt leuk! Wat een superidee van je man!

Binti, dat is met recht een rotweek. Gecondoleerd.

Origineel, ik heb met je te doen, twee kleine kindjes en dan verbouwen. Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn. Sterkte nog even en dan lekker genieten van de nieuwe badkamer!

Stoel: Tessje heeft vandaag nog een paar keer gedemonstreerd hoe ze in haar stoel klimt. Ze doet het heel beheerst en het ziet er heel grappig uit. Ze gaat staan in de zitting, strekt haar beentjes en laat zich dan zakken tot ze zit. En dan is ze natuurlijk heeeeel trots!
Dyfain; welkom!

Afvallen, gelukkig hoef ik dat (nog) niet, maar ik geloof meer in een algemene gezonde levensstijl ipv (crash)dieten en bewegen.

Tess; klimmen in de kinderstoel is hier ook volop aan de orde. Alleen gaat ze dan op de zitting van de tripp trapp staan ipv zitten. Dus ik zet de stoel nu in de gang, anders blijf ik aan de gang. Nou klimt ze ook zo op tafel, hopelijk is dat nieuwtje er ook eens vanaf. Oja, en Suzy kan nu ook zelf bij de klink van de kamerdeur, dus die gaan we maar even omhoog zetten. Anders krijgt ze straks ook nog de voordeur open en staat ze in een onbewaakt ogenblik gewoon buiten op straat.

Vermoeibaar en ondeugend is hier dus ook aan de orde van de dag, maar daarentegen ook juist afgewisseld met heel lief spelen en het uitoefenen van haar nieuwste hobby: puzzelen. Dat heeft ze opeens helemaal ontdekt, dus zit ze vooral 's avonds na het eten nog even heel zoetjes aan haar eigen tafeltje te puzzelen. Superschattig.

Binti; grr, mannen . Maar toch lief dat je alsnog een moederdagkadootje hebt gekregen. Gecondoleerd ook nog, bah, nare dingen.

Q; . Ik zou ook totaal niet gemaakt zijn voor puur alleen het moederschap, dus kan me je frustratie wel voorstellen. Moeilijk hoor, maar for what its worth; ik vind je een bikkel.

Helpen; o ja, ook herkenbaar. Boodschappen helpen uitruimen (uit de tas alles aangeven) doet ze met een stralend en trots gezicht. Ze komt trots alles brengen met een welgemeend "akke" erbij (ik neem aan dat je gelijk hebt en je "pakken" daarmee bedoelt!). Vaatwasser uitruimen gaat ook met veel plezier. Lief hoor.

Slapen gaat nog steeds rommelig bij Suzy. 's Avonds gaat ze de laatste dagen redelijk rustig slapen, haar huiltjes op dat tijdstip lijken steeds korter te worden. Maar vaak toch nog wel mopperen, terwijl ze dat nooit deed. En steevast 's nachts wakker rond een uur of 2, brullen en niet te bedaren. Dus uit puur gemak leggen we haar dan op ons bed als een katje aan het voeteneinde en slaapt ze zonder morren weer verder. Wij hebben op die manier geen last van haar (tussen ons in lijkt ze altijd wel constant te fiedelen, danwel veel te veel ruimte in beslag te nemen) en ze slaapt dan rustig verder. Dus we kijken het nog even aan of ze vanzelf weer doorslaapt, zo niet, dan toch maar even doorbijten en laten huilen. Hebben we in het begin al gedaan, maar ze hield dat rustig 2,5 tot 3 uur achter elkaar vol. En dan écht onbedaarlijk huilen he? Staand in haar bed...

Net weer goedgekeurd door de vlos. Zwangerschap gaat prima en tot 4 weken vantevoren doorwerken moet te doen zijn. Gelukkig zittend werk, enige vermoeiende is soms de reistijd en dus redelijk lange dagen. Enige minpuntje is mijn bekken, wat een beetje op en af gaat.

En dan nu nog even een supernieuwtje: ik ben vandaag tante geworden van een tweeling! Mijn zus is bevallen! Anders zou ze morgen worden ingeleid (vandaag 37 weken zwanger, dus dat vond de gyn lang genoeg), maar afgelopen nacht spontaan de vliezen gebroken en vandaag rond het middag uur waren ze er. 1900 en 2700 gram is als ik het goed onthouden heb. De kleinste ligt wel in de couveuse, maar maakt het goed. Morgenochtend ga ik een kijkje nemen. Spannend hoor, 2 van die kleine jochies!
In de triptrap, hoe krijgt ze dat voor elkaar?

Ik laat dr nu wel zelf een beetje in de autostoel klimmen, maar dat lukt nog niet echt.

Wel heeft ze vandaag dr slaapzak opengekregen met als gevolg dat ze lekker dr luierinhoud, die natuurlijk net toen overval was door het hele bed verspreid lag.

Op de dagen dat manlief er is, laat ik hem poetsen, maar op de andere dagen ben ik gestopt met voorlezen als ik dr tanden niet mag poetsen. Soms mag het wel en dan weer niet. Erg vervelend.
Suzaa, gefeliciteerd met je tante-schap! En sjee, wat een kleintje, die ene! Qtie was 1600 gram bij de geboorte, dat ontloopt elkaar niet veel.
Suzaa proficiat met je kleine neefjes!!! Hartstikke fijn dat het goed met ze gaat al zijn ze nog klein...

Vervelend Tess van haar eczeem hoor.. Tuurlijk doe je het haar dan niet aan om er ook nog zonnebrand op te smeren. Lijkt me heel lastig om te beslissen wat dan wijsheid is, ik denk dat ik ook wel naar een homeopaat zou gaan als alle andere dingen eigenlijk niet lijken te werken... Arm klein meisje...

wow Q wat was Qtie klein toen zeg, dat heb ik helemaal niet opgepikt toen....
De eerste keer dat ze geboren dreigde te worden, was ze een kilo lichter. Ik vond haar toen dus al heel zwaar.

Ik weet ook helemaal niet of ik die informatie met jullie heb gedeeld toen, trouwens... Het heeft wel op het geboortekaartje gestaan, maar ja, die hebben jullie niet gekregen.
Ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen... Mijn Madelief was zwaarder dan suzaa's neefjes bij elkaar, ongelooflijk zo klein...
Goede morgen allemaal,

Geloof dat ik jullie nog niet helemaal kan bij houden maar doe me best.

Ik las iets over werken of niet werken.. hier werk ik 4 dagen en reis ik daarbij ook nog 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Ik heb even in de buurt gewerkt maar dat beviel me totaal niet dus vandaar.

En over het dieet nee ik weeg geen 200 kg hoor hahah en het heeft geen jojo effect volgens de ervaringen en artsen. Je bouwd het ook echt geheel af en ja je moet er natuurlijk na die tijd niet geheel mee in je eigen oude ritme vallen.

Ik was altijd al volslank en was na de bevallen geen gram meer maar ik wil me gewoon fitter voelen ook voor Veron dus vandaar. Ik heb 2 vriendinnen die het hebben gedaan en ging heel goed en nog steeds dus vandaar de toch poging

Nou ik ga er snel vandoor anders ga ik me trein ook nog missen

Fijne dag allemaal
Ibbel, leuk! Lopend is volgens mij het handigste. Met de tram win je hooguit één halte, maar je loopt vervolgens bijna net zo lang naar de tramhalte en vanaf de tramhalte als op de hele route.

Over je sollicitatie: ik geloof dat ik ook zou pakken wat ik pakken kon op het moment. Leuk is anders, maar goed... het is er de tijd niet naar om expliciet op zoek te gaan naar leuk, denk ik. Helaas.

Dank jullie voor de complimenten trouwens. Al speel ik natuurlijk wel vals door Qtie toch naar de creche te brengen. Zonder dat zou ik al lang gillend gek geworden zijn.

O, dank je ook voor de herkenning. Dat is wel fijn om te horen, dat jij het ook zo ervaren hebt. Soms denk ik echt dat mijn gevoel een loopje met me neemt. Overeenkomst met het proces van een ander geeft dan toch weer een soort van ijkpunt.

Tess, wat vervelend, dat eczeem. Is het een optie om Tessje haar nagels heel kort te houden, zodat ze toch wel wat in de zon kan? Ik denk dat ik dan zou kiezen voor (beperkt) in de zon en toch maar niet smeren met zonnebrand dan. Heb je geen hypoallergene zonnebrand? Informeer eens bij de apotheek anders. Toen ik zelf huidproblemen had, heb ik een heel dure zonnebrand / sunblock gebruikt van de apotheek.

En zonder me er teveel mee te willen bemoeien... hoe vaak gaat ze in bad of onder de douche? Qtie gaat, juist vanwege haar huid, maximaal twee keer in de week en dan niet te lang en niet te warm. Qtie heeft alleen maar een heel korrelige huid, gelukkig geen jeuk.

Wat een donderstenen zeg, Binki ook al zo onderzoekend! Qtie is juist reuze lief momenteel. Is ook wel eens fijn.

Leuk idee trouwens van die gezamenlijke moederdag!

O, jammer van het gesleep voor zo'n kort dagje... Hopelijk schiet het vanaf nu lekker op. Ik vind jullie bikkels hoor, dat je het verzint met twee van zulke kleintjes!

Alleen spelen... is hier ook niet zo heel erg aan de orde momenteel. Nou ja, zal wel een faaaaaaaaaase zijn. Ik weet niet in hoeverre Neeltje haar speelgoed (nog) leuk en uitdagend vindt? Dat merk ik hier namelijk, dat ze gewoon een beetje is uitgekeken op wat er staat. (Ik heb mijn moeder al de zolder op gestuurd. ) Sja en verder speelt de een meer alleen dan de ander natuurlijk. Blijven stimuleren, veel meer kun je niet doen denk ik...

En Tess de klimaap! Wel knap dat ze dat zo gecontroleerd doet natuurlijk. (Al zou ik toch wel bedacht blijven op ongelukjes hoor!)

Suzaa, dat soort rommelige slaap-periodes hebben we hier ook wel. Ik vind het een lastig evenwicht hoor, kiezen tussen zelf ook nachtrust krijgen en verwennen, zeg maar. Wat wij doen als we Qtie in bed nemen, is haar na een uurtje weer terugleggen, zodat ze in haar eigen bed weer wakker wordt. Maar verder zou ik het ook niet weten. Het is hier gelukkig maar bij periodes.

Oh... Misty, dat is víes hè? Qtie slaapt al een tijdje zonder slaapzakje en vanwege het blote kontje vorige week ook in een hemd in plaats van in een romper... met hetzelfde gevolg inderdaad. Ze had gewoon boven haar luier uitgepoept. Bah bah bah. Nou ja, lang leve de moderne wasmachine, denk ik dan altijd maar.

Qua tanden poetsen denk ik dat ik zo veel mogelijk aan vaste routines vast zou houden. Juist wel voor blijven lezen dus. Vroeger begonnen ze pas met poetsen vanaf 2 jaar, dus een dagje overslaan zal geen drama zijn. Op dagen waarop het niet lukt zing ik dus wel gewoon het tandenpoets-liedje (op "smakelijk eten" zing ik gewoon "tanden poetsen", van Tess afgekeken ), wurm ik toch de borstel een beetje naar binnen of ik houd 'm alleen maar vast zelfs. Langer dan een paar dagen heeft het hier nooit geduurd.

Ik merk dat Qtie heel erg vasthoudt aan vaste routines, ook bij dingen die ze vervelend vindt zeg maar. Vorige week met billen poetsen kon ze door de vaste volgorde van handelingen óver de vervelende handeling heen kijken. Vandaar dat ik niet ga snoeien in routines bij wijze van straf. Sowieso probeer ik zo min mogelijk te straffen eigenlijk, want als ik straf is de boot helemaal aan. Rustig uitleggen, stoïcijns blijven en vervolgens gewoon doorgaan met "het plan" werkt hier het beste. Dan moppert ze ook wel, maar dan heb ik in ieder geval niet bij voorbaat een driftbui te pakken.

Hahaha, gister werd ze kwaad in de speeltuin, omdat ik haar niet voor de 183474e keer op de glijbaan wilde zetten. Dus madam begint te krijsen en zakt door haar benen. De laatste tijd zeg ik in dat geval met verbaasde toon "wil je even op de grond gaan liggen?" ...gekrijs... "dát mag!". Kreeg ik gister in zo'n heel zielig dun stemmetje als antwoord op die vraag: "jáh". Hahaha. Poepie is het dan toch ook.

Over diëten kan ik wel meepraten, maar dan alleen over medische diëten. Afvallen is hier verder niet aan de orde.

Ik ben ook altijd erg van het gewone gezonde voedingspatroon, eerlijk gezegd. Daar heb je in mijn ogen op lange termijn meer aan.

Ik heb trouwens zo'n honger de laatste tijd, over eten gesproken. Snap niet zo goed waar het vandaan komt... ik ben sinds het stoppen met de borstvoeding nog erg aan het schommelen qua energiebehoefte, heb ik het idee. Maar goed, ik zit met mijn normale eetpatroon al zo'n beetje op alle limieten, dus ik bak elke paar dagen een boterkoek tegen de honger. Hoe zat het bij jullie met de borstvoeding en vooral dus ook daarna? Ook zo'n honger gehad? En daarna? Werd het snel normaal?

Wat ik dan wel weer een beetje jammer vind, is dat de spekjes die ik ervan krijg op mijn buik blijven zitten en niet braaf in mijn verlepte boezem terugkeren. Komt dat nog?
Dyfaine, forum je al lang trouwens? Of ben je nog maar net aan komen waaien?
Klimmen: hebben jullie dan de beugel er al af? Ik heb 1 keer het tuigje geprobeerd, maar Neeltje zakte er zo onderuit. En helemaal los durf ik toch nog echt niet aan. Ik gebruik de stoel ook om haar "voor straf" in de keuken te zetten. Dat werkt dus niet als ze er zelf uit kan

Suzaa: GEFELICITEERD!! Dubbel tante, wat leuk!

Oh nee, slaapzak open! Wij hebben daar ook al nachtmerries over. Want dan komt ook de tijd dat ze uit bed gaan klimmen. Ik ben nog niet toe aan een kind dat zelf uit bed komt hoor.

Dyfaine, is het ook een lekker dieet? dan is het wel beter vol te houden lijkt me.

Q, ander speelgoed is een idee. Alleen werkt dat helaas niet hier. Ik was dus gisteren bij haar oma, maar ook dat speelgoed kijkt ze niet aan. En van die vaste routines: helemaal waar. Ik probeer nieuwe dingen altijd in heel kleine stapjes in te voeren. Want ze doet het daar toch het beste op. Hoewel de peuterpuber in haar juist gaat ageren tegen de ritmes. Maar als ik dan zeg dat het echt zo gaat als altijd werkt ze weer gezellig mee.

Verlepte boezem heb ik nog geen last van, Q Maar honger tijdens borstvoeding heb ik inderdaad ook wel. Ik eet echt veel tussendoortjes . gezond natuurlijk, hoewel, een ijsje gaat er ook wel in. En Neeltje doet dan lekker mee!

Vanochtend zou het lawaai meevallen, dus we zitten rustig te ontbijten. Neeltje op kdv, Nelis in bed. Een lawaai!! Blijkt de afvoer van de douche vast te zitten en moet de vloer extra uitgetrild worden. Dus ik zit nu weer bij mijn ouders. Gelukkig maar voor 1 kind spullen, maar hij is wel helemaal van de wap. En dan dadelijk ook nog zijn 2e prikken, dus ik ben benieuwd wat het verder wordt vandaag. Helaas, de geplande rustige dag (misschien zelfs even winkelen of zo) gaat dus niet door..... Ik had zo graag nog een leuke wapperende zomerrok gekocht Hopelijk kan het nog voordat ik ga werken, want daarna wordt het denk ik weer even extra hectisch.
O, die gezonde dingen mag ik allemaal niet, helaas. Als ik mag kiezen tussen boterkoek of salade, dan zou ik daar geen twee keer over na hoeven denken. Maar goed, salade mag ik maar zeer beperkt. Stelregel is twee ons groenten en een stuk fruit per dag. Maximaal. Jammerdebammer.

Balen van die herrie zeg! En ja, kan me voorstellen dat Nelis daarvan flink van de leg raakt. Hopelijk lukt het toch nog om te shoppen voor een wapperende zomerrok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven